Ik vind het altijd jammer dat bij artiesten als Frank Zappa en Captain Beefheart letterlijk elke scheet die ze hebben uitgebracht worden aanbeden als the Second Coming. Terwijl er toch echt een hoop onluistbare troep tussen zit, iets wat ze zelf ook echt wel door hadden... Dus wat dat betreft ben ik geneigd 'overrated' te gebruiken als karakterisering.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:23 schreef Luc12 het volgende:
Nee, want Don van Vliet is niet overrated.
Hij wordt tegenwoordig zelfs flink gedownrate naar mijn bescheiden mening. Bovendien is Trout Mask Replica het beste album ooit gemaakt in de historie van moderne muziek, dus dat valt ook moeilijk te overschatten dacht ik zo.
Maar Zappa-fans zijn bijna altijd Beefheart-fans en omgekeerd; vandaar dat ik ze voor het gemak even op één hoop veegde. Ze hebben natuurlijk wel meer gemeen dan je nu doet voorkomen (zelfde high school waar ze goede vrienden werden, hebben elkaar min of meer muzikaal opgevoed, af en toe ook samengewerkt), maar goed.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:37 schreef Luc12 het volgende:
Zappa en Beefheart zijn echt onvergelijkbaar en hebben niks met elkaar gemeen, bovendien is bijna alle muziek van Beefheart prima toegankelijk, behalve uiteraard Trout Mask Replica. Zappa is helemaal niet moeilijk te beluisteren mijns inziens, maar zijn invloed is niet te onderschatten.
En ik vind helemaal niet dat elke scheet die ze uitgebracht hebben goud waard is, maar Trout Mask Replica blijft het beste album ooit. Vooral als je het hele verhaal achter de plaat kent, de mensen die erdoor beïnvloed zijn en de wegen die het vrijgemaakt heeft.
Speelden ze nog You Want To Fuck Me? Die moet net als Hairnet Paradise eigenlijk gewoon op een nieuw album van ze komen, desnoods als hidden track of bonustrack.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Zo.
Woensdag naar CocoRosie geweest, wat een wereldconcert was dat zeg! Was mijn eerste Hamburgse concert, van tevoren had ik niet heel veel zin om in mijn eentje daar te gaan zitten, maar het was het vierkant waard. Het was volgens mij ook nog eens de eerste verkoopdag van een tour-only EP. Gesigneerd. Ik haat het om mensen jaloers te maken, maar als ze Happy Eyez nog eens een keertje serieus gaan uitbrengen, moet het een levensgrote indiehit kunnen worden.
Wat me overigens wel tegenviel: De dames zijn helemaal niet zo wereldvreemd als ik dacht. Afgezien van de kleding, waren ze best normaal tijdens het cd/verkoop signeer feestje.
Ja klopt, in Caprera. Op een dinsdagavond voor 25 euro. Ik hoop ze toch nog een keer ergens anders te zien.quote:
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:18 schreef Luc12 het volgende:
...makkelijke monoblah die iedereen leuk vindt, maar vergeten is waarom.
quote:The Dodos Ready New Album Time to Die
Talking to Pitchfork last month, Dodos singer/guitarist Meric Long had this to say about the band's forthcoming album: "We have a whole new element in all the new songs right now-- an electric vibraphone. That's what's really standing out. It was something I wanted to incorporate a while ago when I heard about this company that made pick ups for vibraphones so you can actually plug it in and really fuck up the sound while retaining that organic element."
It's true; the strummy, stompy San Francisco duo are now a trio, with electric vibraphonist Keaton Snyder on board. And now we can tell you that the Dodos' third LP, the scarily titled Time to Die, is due September 15 from Frenchkiss. The band recorded Time to Die with Fleet Foxes/Shins producer Phil Ek, and according to Long, "This album sounds more like a band." We've got the tracklist below.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |