Ik verwacht ook wel een technische correctie, al is het tot zover so far so good. Maar in tegenstelling tot de afgelopen periode, waarin steeds lagere bodems en toppen werden neergezet, verwacht ik nu hogere bodems. De trend is omhoog, met af en toe een neerval van 10%quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uitgaande van de nog steeds neergaande trend verwacht ik dat we spoedig naar beneden gaan want het patroon wat we nu hebben lijkt veel op de vorige rallies. Dus ik verwacht spoedig nog een daling om dan uiteindelijk rustig uit te breken naar boven toe. Ik vrees alleen dat het uitbreken naar boven vrij langzaam zal gaan..
Tja, ik snap niet hoe je jezelf nog serieus kunt nemen wanneer je je "adviezen" enkel laat afhangen van je huidige positie. En met een stalen gezicht ook nog eens om de zoveel dagen wisselt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef TradingStock het volgende:
En dat long/short in 1 dag, en al die adviezen van Pberends die elkaar ook tegenspreken. Tja, da's Pberends..
Volgens mij zit Pberends niet heel veel in sprinters maar ligt dat meer bij lammegiraf, melandri en bij de sittende elfquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef TradingStock het volgende:
En dat long/short in 1 dag, en al die adviezen van Pberends die elkaar ook tegenspreken. Tja, da's Pberends..
aanpassen aan de marktquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef TradingStock het volgende:
Wat is het probleem? vanmorgen zat ik ff short. Rond 4uur long omdat ik op S&P 825 doorbraak aan zag komen...quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, ik snap niet hoe je jezelf nog serieus kunt nemen wanneer je je "adviezen" enkel laat afhangen van je huidige positie. En met een stalen gezicht ook nog eens om de zoveel dagen wisselt.
LXIV is meer een ervaren belegger in het lange termijn gebeuren en volgens mij is het ook zo dat statistisch is gebleken dat lange termijn altijd meer oplevert dan korte termijn ( intraday werk )quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Wat is het probleem? vanmorgen zat ik ff short. Rond 4uur long omdat ik op S&P 825 doorbraak aan zag komen...
berends geeft toch ook meestal adviezen voor de korte termijn (maand)...quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
LXIV is meer een ervaren belegger in het lange termijn gebeuren en volgens mij is het ook zo dat statistisch is gebleken dat lange termijn altijd meer oplevert dan korte termijn ( intraday werk )
Berends geeft soms tegenstrijdig advies maar ook wel leuk natuurlijk met Nyrstar en dergelijke. Tis meer dat ik een meningsverschil heb wat betreft het volgen van een aantal specifieke economen. Maar dat is zoals gezegd een meningsverschil!quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
berends geeft toch ook meestal adviezen voor de korte termijn (maand)...
S&P gaat weer goed, 840 komt eraan vandaag of morgen
Hier nog zo eentje!quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:58 schreef Charizma het volgende:
Potverdorie, ik merk dat er zoveel kansen liggen op de markt. Ik kom net kijken en heb echt nog te weinig kennis. Kan ik een deel van jullie hersens met markt kennis overnemen? Heb eigenlijk te weinig tijd om t allemaal uit te zoeken
Ik ben een trader, ik word negatief als iedereen positief is en andersom.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nooit gedaan. Vraag me af wie die kloontjes dan zouden moeten zijn, want zoveel stieren lopen er niet rond hier.
Overigens, als iemand extreem doorzichtig dan weer positief en dan weer negatief is, afhankelijk of hij long of short zit, dan ben jij het PBerends! Met jeverontwaardigde nieuwspostings over 0,1% minder economische groei dan verwacht.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=ahCDwyRZkAUI&refer=homequote:Soros Says Commercial Property Values Will Fall 30% (Update1)
By Michael Forsythe
March 26 (Bloomberg) -- Billionaire investor George Soros said U.S. commercial real estate will probably drop at least 30 percent in value, causing further strains on banks.
Gezien uit je laatste posts gaat het vrij aardigquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje!
Ik zie het kennelijk niet snel genoeg en mijn timing is niet altijd goed.
You win some, you loose some... Maar op dit moment verdien ik er niet veel aan...
hier gebruiken ze zo te zien ook van die bloomberg terminals met die kleurige knoppies?quote:
Welke studie doe jij als ik vragen magquote:Op donderdag 26 maart 2009 19:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uitgaande van de nog steeds neergaande trend verwacht ik dat we spoedig naar beneden gaan want het patroon wat we nu hebben lijkt veel op de vorige rallies. Dus ik verwacht spoedig nog een daling om dan uiteindelijk rustig uit te breken naar boven toe. Ik vrees alleen dat het uitbreken naar boven vrij langzaam zal gaan.
@nattekrant; bb gebruik ik voor de studie en mezelf. Overigens hebben professoren wel me geprobeerd aan het werk te krijgen bij een trader hier in de city maar dat heb ik geweigerd. Ik wil eerst kijken hoe het straks in NY is.
Kan je mij uitleggen wat er morgen met de aex moet gebeuren om met de 216 long een maximale winst te behalen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens heb ik de long 216 op de aex voor morgenochtend. Wie weet is het 2 dagen achter elkaar dubbel feest dus
AEX moet boven de 216 blijven, anders "klappen" ze en is hij het meeste van z'n inleg kwijt, iedere punt naar boven levert uiteraard winst op..quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Charizma het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen wat er morgen met de aex moet gebeuren om met de 216 long een maximale winst te behalen?
Ieder punt + voor de aex, is die sprinter ongeveer 0,1 meer waard....quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Charizma het volgende:
[..]
Kan je mij uitleggen wat er morgen met de aex moet gebeuren om met de 216 long een maximale winst te behalen?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Charizma het volgende:
[..]
Ik studeer economics, niet echt puur een trader studie eh maar wel een vrije globale studie ( met eigen gekozen vakken erbij )quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:15 schreef edikt het volgende:
[..]
hier gebruiken ze zo te zien ook van die bloomberg terminals met die kleurige knoppies?
[..]
Welke studie doe jij als ik vragen magLijkt me op zich wel leuk werk als trader.
Ik short / long de AEX vaak voor sluitings tijd puur om kleine winsten vrij makkelijk op te pakken. Het is al weer een paar maand geleden dat de beurzen -4 en +4 cijfers hadden bij opening. Sinds ze toch wel wat risico vol zijn koop ik ze dus voor sluitingstijd, kijk ik naar hoe de buitenlandse beurzen er voor staan, een aantal indicators aflopen en dan short of long gaan om de volgende ochtend een winst van tussen de 5 tot 25% mee te pakken. En ja, soms is het ook idd. stuivertje gooienquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Charizma het volgende:
[..]
Okay duidelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:18 schreef Westlander het volgende:
[..]
AEX moet boven de 216 blijven, anders "klappen" ze en is hij het meeste van z'n inleg kwijt, iedere punt naar boven levert uiteraard winst op..
Allemaal de oortjes dicht!quote:Wall Street blijft in erg goede doen
26-03-2009 21:48:14
Brussel (tijd) - Wall Street verkeerde donderdag alweer in opperbeste sferen. Een beter dan verwacht kwartaalrapport van elektronicaketen Best Buy en enkele meevallende macrodata volstonden om de indexen tot meer dan 3 procent hoger te tillen. De technologiewaarden namen het voortouw op de Nasdaq; de schermenbeurs wist zijn verlies sinds Nieuwjaar zelfs om te buigen in minieme winst.
De Dow sloot 2,3 procent hoger op 7.924,56 punten. Het was al de derde positieve sessie van de week. De brede S&P500 volgde met 2,3 procent winst, de Nasdaq nam resoluut het voortouw met 3,8 procent winst. De schermenbeurs staat met die prestatie opnieuw hoger dan het peil van 1 januari. De Dow en de S&P500 bengelen nog respectievelijk 12 en 8 procent onder het niveau van bij de jaarwisseling.
Best Buy (+12,6% tot 37,67 dollar), de grootste elektronicaketen van de VS, stak voorbeurs het vuur aan de lont met een meevallend kwartaalrapport en bemoedigende vooruitzichten. Beleggers grepen de gelegenheid aan om massaal consumentengerelateerde aandelen in te slaan. In de Dow klom kredietkaartuitgever American Express (+7,7%) fors, supermarktketen Wal-Mart (+2,1%) moest zich met een wat kleinere winst tevreden stellen.
Ook een kleiner dan verwachte krimp van de Amerikaanse economie in het vierde kwartaal was koren op de molen van de kopers. Statistieken over torenhoge aanvragen voor een werkloosheidsuitkering werden ontvangen als goed nieuws, omdat ze ruwweg in lijn met de verwachtingen waren.
De daling van de hypotheekrente op dertig jaar tot 4,85 procent gaf nog wat extra steun. De markt gaat ervan uit dat het ergste op de Amerikaanse huizenmarkt achter de rug is: de aandelen van huizenbouwers werden in de voorbije twee weken gemiddeld liefst de helft duurder. De sombere commentaren van de legendarische belegger-speculant George Soros werden in de wind geslagen. Soros zei dat commercieel vastgoed door de crisis nog 30 procent goedkoper kan worden, wat de pijn voor banken nog harder kan maken. Soros waarschuwde ook voor het risico op inflatie, eens de crisismist optrekt.
In de Dow eindigde General Motors (+14,1%) op het hoogste schavotje. De noodlijdende autobouwer profiteerde van de aankondiging dat het 7.500 werknemers vrijwillig ziet vertrekken. Voorts beloofde Obama tijdens beurstijd verse steun voor de Amerikaanse autoconstructeurs. Daar kan ook Ford (+6,1%) van profiteren, al staat dat bedrijf wel te boek als financieel gezonder dan concurrenten Chrysler en GM.
Op de brede markt sprong vooral de hausse van de technologieaandelen in het oog. Een positief analistenrapport over Research in Motion (+4,9%), en de hoop op een spoedige heropleving van de Amerikaanse economie, volstond om de hele sector op het droge te sleuren. Ook de beter dan verwachte omzetcijfers van open-source softwarebedrijf Red Hat (+17,3%) bracht de techwaarden aan het feest.
Dr Pepper Snapple Group (+15,2%) tenslotte kon ook al meer dan 10 procent winnen. De producent van de frisdranken 7UP en Dr Pepper boekte meer winst dan verwacht in het vierde kwartaal. Ook de vooruitzichten voor 2009 vielen in goede aarde.
Als de AEX morgen naar de 600 punten gaat ben je miljonair.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Charizma het volgende:
[..]
Nice to meet you mr. Holmes.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Als de AEX morgen naar de 600 punten gaat ben je miljonair.
Nah, als de AEX naar de 600 zou gaan op 1 dag, zou niemand je sprintertjes long willen overnemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Als de AEX morgen naar de 600 punten gaat ben je miljonair.
Jawel hoor, ING zelf namelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nah, als de AEX naar de 600 zou gaan op 1 dag, zou niemand je sprintertjes long willen overnemen.
Ik blijf me er ook over verbazen, maar het ziet er inderdaad naar uit dat er nog altijd een uptrend is. De macrocijfers blijven overal ronduit beroerd, zoals de jobless claims VS vandaag. De grote klap moet nog komen denk ik zo. Alhoewel mijn eerder vandaag geplaatste momentumindex van MSCI Europe dat ook niet doet vermoeden....quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:32 schreef LXIV het volgende:
Wel, ik vind ook wel dat we veel gestegen zijn de afgelopen tijd. Maar the trend is your friend, en als ik Wallstreet zo zie, dan blijf ik nog even long. Maar ik verwacht wel een terugval medio april.
Zoals gezegd, het herstel wat nu gaande is lijkt mij puur een technisch herstel en er is ruimte zat voor verdere daling. Ik zit bijv. voor morgen long, maar was van plan om vanaf morgen of maandag voor slutingstijd short te gaan zitten. Handel je overigens ook voor jezelf?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:42 schreef veekeend het volgende:
[..]
Ik blijf me er ook over verbazen, maar het ziet er inderdaad naar uit dat er nog altijd een uptrend is. De macrocijfers blijven overal ronduit beroerd, zoals de jobless claims VS vandaag. De grote klap moet nog komen denk ik zo. Alhoewel mijn eerder vandaag geplaatste momentumindex van MSCI Europe dat ook niet doet vermoeden....
Het is zeer verslavend wereldje dit ja. Ik volg het praktisch 24/7. Het is maar goed dat in de weekeindes de beurzen dicht zijnquote:Op donderdag 26 maart 2009 23:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het herstel wat nu gaande is lijkt mij puur een technisch herstel en er is ruimte zat voor verdere daling. Ik zit bijv. voor morgen long, maar was van plan om vanaf morgen of maandag voor slutingstijd short te gaan zitten. Handel je overigens ook voor jezelf?
Probleem is natuurlijk ook dat dit wereldje vrij verslavend is.
Klopt, het voordeel is alleen wel dat op vrije jonge leeftijd ( ik neem aan dat je in de begin 20íes zitquote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:08 schreef veekeend het volgende:
[..]
Het is zeer verslavend wereldje dit ja. Ik volg het praktisch 24/7. Het is maar goed dat in de weekeindes de beurzen dicht zijn
Maar ik handel niet voor mezelf. Er zitten zoveel compliance technische restricties aan het handelen op persoonlijke titel (ben immers volgens de wet een 'insider'), dat het amper zin heeft. Daytraden is al helemaal uit den boze en ik zou in principe maximaal 10 transacties per maand mogen maken, die ik ook nog eens minimaal een week moet aanhouden. Dat schiet gewoon niet op.
Wat ik wel jammer vind, want in dit soort tijden valt werkelijk waar bakken met geld te verdienen.
Jeej, wat voor iets doe je dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:08 schreef veekeend het volgende:
[..]
Het is zeer verslavend wereldje dit ja. Ik volg het praktisch 24/7. Het is maar goed dat in de weekeindes de beurzen dicht zijn
Maar ik handel niet voor mezelf. Er zitten zoveel compliance technische restricties aan het handelen op persoonlijke titel (ben immers volgens de wet een 'insider'), dat het amper zin heeft. Daytraden is al helemaal uit den boze en ik zou in principe maximaal 10 transacties per maand mogen maken, die ik ook nog eens minimaal een week moet aanhouden. Dat schiet gewoon niet op.
Wat ik wel jammer vind, want in dit soort tijden valt werkelijk waar bakken met geld te verdienen.
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, het voordeel is alleen wel dat op vrije jonge leeftijd ( ik neem aan dat je in de begin 20íes zit) de leercurve vrij stijl omhoog is. En ja, je moet er wat voor opgeven om de markets te volgen 24/7 maar het loont waarschijnlijk wel
, adrenaline kick van heb ik jouw daar. En natuurlijk tof dat je al switched tussen ams/londen
Ik moet zeggen dat ik de markets ook wel veel volg ( behalve overnacht de azie beurzen, als ik dat doe val ik de ochtend bij de europeze beurzen in slaap). Ik doe het persoonlijk ook wel voor de ervaring buiten Nederland. Eigenlijk had ik ook wel moeten weten dat je niet voor jezelf kunt traden eigenlijk maar wist niet exact hoe dat was ingesteld bij je werkgever.
Ik ben een jong broekie die vrij vroeg is begonnen met beleggen nadat hij het salaris van de supermarkt als puber ook niet alles vond. En na z'n vwo verhuisde naar Londen en spoedig door gaat verhuizen naar New York. Ben overigens begin 20. Overigens valt mijn ervaring wel mee ( al leer ik op deze manier natuurlijk wel erg snel ), voor de échte mensen met ervaring hier zul je toch snel bij LXIV en SeLang uitkomen denk ik persoonlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Ene kant denk ik dat je begin 20 zit. Aan de andere kant lijkt het alsof je veel geld en ervaring hebt en zou ik je eerder eind 20 begin 30 schatten.
Ik zit long, hoezééquote:
Het is gewoon bij wet geregeld met dat handelen. Alles wordt gedaan om de schijn te voorkomen, zelfs de indruk dat je mogelijk de schijn hebt. Want stel dát er wat gebeurt, dan hang niet alleen jij, maar ook jouw (I)bank aan de aller-aller-aller hoogste boom.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, het voordeel is alleen wel dat op vrije jonge leeftijd ( ik neem aan dat je in de begin 20íes zit) de leercurve vrij stijl omhoog is. En ja, je moet er wat voor opgeven om de markets te volgen 24/7 maar het loont waarschijnlijk wel
, adrenaline kick van heb ik jouw daar. En natuurlijk tof dat je al switched tussen ams/londen
Ik moet zeggen dat ik de markets ook wel veel volg ( behalve overnacht de azie beurzen, als ik dat doe val ik de ochtend bij de europeze beurzen in slaap). Ik doe het persoonlijk ook wel voor de ervaring buiten Nederland. Eigenlijk had ik ook wel moeten weten dat je niet voor jezelf kunt traden eigenlijk maar wist niet exact hoe dat was ingesteld bij je werkgever.
Voor deze producten kunt u vanaf 23 maart 2009 geen stoporders meer opgeven. Alle uitstaande stoporders zijn door NYSE Euronext maandag 23 maart 2009 voorbeurs ingetrokken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:18 schreef lammegiraf het volgende:
hmm...gister short gegaan...
ben hele dag vermoedelijk afwezig dus maar even zien hoe dat gaat....
Stoploss instellen op binck lukt me al enige tijd niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |