quote:Jan Vertonghen heeft het prima naar zijn zin bij Ajax. De Belg hoopt zich nog een paar jaar door te kunnen ontwikkelen in Amsterdam.
"Ik ben pas 21", begint Vertonghen in Sport aan Tafel op Eredivisielive. "Ik heb het gevoel dat er nog rek in zit. Ik hoop me nog een paar jaar door te kunnen ontwikkelen bij Ajax en dan misschien ooit nog de stap te kunnen maken."
Vertonghen ziet zelfs een eeuwig verblijf bij Ajax tot de mogelijkheden. "Als dat niet zo is, dan is Ajax prima. Ik ga niet voor de kleinere teams naar naar het buitenland. Wat voor teams? Niet bijvoorbeeld naar een club als Wigan. Everton? Dat is wel een goede club, die staan zes in Engeland", aldus Vertonghen, die sowieso fan is van de Premier League.
De verdediger van Ajax vervolgt:"Het tempo in Engeland is mooi. Je kan naar elke wedstrijd kijken. Engeland ademt voetbal. Ik ben er nog nooit geweest om te kijken, helaas."
Over de kritiek op Marco van Basten dat hij niet goed zou communiceren is Vertonghen helder. "Naar ons is hij altijd heel duidelijk. Hij bewijst het tegendeel over wat gezegd is in de media. Hij praat veel. Ik werk in ieder geval prettig samen met hem. Over wat? Over posities, vertrouwen en verbeterpunten."
Vertonghen gaat verder: "Ik vind dat hij het goed doet. Hij brengt het perfect over. Misschien komt het er naar de buitenwereld anders uit, maar wij hebben andere ideëen in de groep."
Volgens mij heeft ie een basisplaats.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:00 schreef Loserkid het volgende:
Weet iemand toevallig hoe Grygera het doet bij Juventus?
quote:Jong Ajax verslaat Jong RKC met 4-2
Written by Jacques Happe
Monday, 23 March 2009
Jong Ajax verdedigt vanavond vanaf 18.30 uur de koppositie in de Beloftecompetitie tegen de nummer laatst van de Beloftecompetitie Jong RKC Waalwijk. Jong Feyenoord (2) en Jong AZ (3) gaan respectievelijk op bezoek bij Heerenveen en FC Utrecht. Jong NEC thuis tegen Jong Groningen is afgelast. Bij winst van Jong Ajax en verlies van Feyenoord, moeten de Amsterdammers over twee weken winnen van Jong Sparta om voor het eerst in vier jaar landskampioen te worden. Volg hieronder LIVE de wedstrijd...
Vanavond speelt koploper Jong Ajax tegen het vorige week gedegradeerde Jong RKC Waalwijk. Opvallendste Ajacied is spits Dario Cvitanich die de plek van aanvaller Darko Bodul heeft ingenomen. Bodul is vrijgesteld in verband met interlandverplichtingen. Dankzij de chauffeur van de spelersbus van Ajax komt dit verslag tot u. Vanuit die spelersbus, zeg maar de skybox, zag uw reporter dat Dario Cvitanich de bal binnenkopte, 0-1. Ajax ging goed en fel van start tegen het dramatisch slechte RKC. Niet voor niets zijn de beloftes van de Brabantse club vorige week al rechtstreeks gedegradeerd.
In de 20e minuut kwam Ajax goed op stoom over rechts, maar de voorzet van Javier Martina werd tot corner gekopt. In de 25e minuut kon Cvitanich een hele mooie individuele actie over links net niet bekronen, omdat hij onderuit geschoffeld werd op de rand van het strafschopgebied. In de 27e minuut werd Jong RKC voor het eerst echt gevaarlijk, maar het schot van spits Johan Voskamp ging maar net naast.
In de 37e minuut keurde de scheidsrechter een feilloos ingeschoten vrije trap af wegens vermeende buitenspel, omdat Leonardo de bal nog zou hebben aangeraakt. Een minuut later stond het alsnog 2-0 voor de Amsterdammers door wederom een treffer van Cvitanich. Onachtzaamheid in de verdediging van Ajax zorgde op slag van rust voor de aansluitingstreffer van Jong RKC. Dino Peljto scoorde de 1-2.
Coach Adrie Koster stuurde zijn elftal ongewijzigd uit de kleedkamer. Jong Ajax zinde de aansluitingstreffer helemaal niet en ging door waar het de eerste helft was opgehouden, met pressie te zetten op de verdediging van RKC Waalwijk. In de 55e minuut verliet Robbert Schilder aangeslagen na een overtreding het veld en kwam Danilo binnen de lijnen. Vooral Evander Sno en Javier Martina speelden weer puike duels, met vaart en creativiteit.
In de 69e minuut werd Leonardo vervangen door Daylon Claasen. Vier minuten later zorgde Siem de Jong voor de 1-3. Martina deed goed voorbereidend werk, zette voor, maar in de kluts kreeg Cvitanich de bal niet voor zijn goede voet. De Argentijn legde terug op De Jong, die vanaf een meter of 20 loeihard binnen schoot. in de 81e minuut maakte Voskamp voor RKC nog 2-3, maar een minuut later werd Siem de Jong in het strafschopgebied door de RKC-keeper onderuit geschoffeld. De scheidsrechter kon niets anders dan de bal op de stip te leggen en de doelman een gele kaart te geven. Cvitanich maakte zijn derde van de avond en bepaalde daarmee de eindstand op 2-4.
Jong Feyenoord versloeg met dezelfde cijfers Heerenveen, waardoor Jong Ajax op zijn vroegst pas in Eindhoven op 20 april tegen Jong PSV kampioen kan worden.
Zoek de fout.quote:Vooral Evander Sno en Javier Martina speelden weer puike duels, met vaart en creativiteit.
quote:Evander Sno met met vaart
quote:Op maandag 23 maart 2009 22:00 schreef RayMania het volgende:
Drie keer Cvitanich. Wordt tijd dat hij nu echt de vaste spits wordt bij Ajax.
Sulejmani Urby links, Suárez rechts, Aissati op '10' en gaan!
Of 4-4-2 met een balvaste spits en een creatieve, snelle spits (Suárez, Sulejmani) ernaast in de vrije rol.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:00 schreef RayMania het volgende:
Sulejmani links, Suárez rechts, Aissati op '10' en gaan!
Net alsof dat 4-4-2 ooit gaat gebeuren bij Ajax. [Insert] 4-3-3 is heilig geouwehoer[/insert]quote:Op maandag 23 maart 2009 22:20 schreef toma het volgende:
[..]
Of 4-4-2 met een balvaste spits en een creatieve, snelle spits (Suárez, Sulejmani) ernaast in de vrije rol.
Eensch!quote:Op maandag 23 maart 2009 22:00 schreef RayMania het volgende:
Sulejmani links, Suárez rechts, Aissati op '10' en gaan!
En dan Suarez of de man van 16.5 miljoen op de bank?quote:Op maandag 23 maart 2009 22:20 schreef toma het volgende:
[..]
Of 4-4-2 met een balvaste spits en een creatieve, snelle spits (Suárez, Sulejmani) ernaast in de vrije rol.
Sno zou het kunnen.quote:
Wissel Urby maar voor Mickey. Verder kan ik wel leven met die opstelling.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:44 schreef Dvm86 het volgende:
Vermeer
Wiel-Oleguer-Vertonghen-Vermaelen
Enoh - Aissati - Anita/Gabri
Suarez - Cvitanich - Emanuelson
Liever niet.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wissel Urby maar voor Mickey. Verder kan ik wel leven met die opstelling.
Positie van Vermaelen (Slijngard?) Positie van Aissati, Cvitanich en Suarez (Beerens heeft aflopen contract).quote:Even algemeen: als je naar bovenstaande opstelling kijkt, en ervan uitgaande dat de selectie intact blijft, welke positie dient dan versterkt te worden? Ik vind dat er sowieso een écht goede centrale verdediger moet komen. In zowel Wielaert als Olgeuer zie ik het niet zitten. Bovendien dient er een centrumspits te komen die kan concurreren met Cvitanich.
Dat heeft dus geen reet met het beleid van Marco te maken, Cvitanich komt net terug van een blessure.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:40 schreef Rots het volgende:
Wie is de balvaste spits dan?![]()
Gewoon die Cvitanich int centrum laten knallen, dat gezeik altijd met rustig brengen. Dwazenbeleid van MvB.
Joh MvB mag toch zeker alles beslissen bij Ajax? Die gast speelt al 3/4 keer vol mee bij Jong Ajax, gewoon laten knallen.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:12 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat heeft dus geen reet met het beleid van Marco te maken, Cvitanich komt net terug van een blessure.
Overigens is hij zeker wel balvast hoor..
Hij komt er wel.quote:
Wat vind jij een balvaste spits dan? Huntelaar?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Rots het volgende:
[..]
Joh MvB mag toch zeker alles beslissen bij Ajax? Die gast speelt al 3/4 keer vol mee bij Jong Ajax, gewoon laten knallen.
Verder vind ik hem nou niet een balvaste spits, maargoed als jij dat vindt.
Ik vind Igor Ibrahimovic een heel goed voorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:19 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wat vind jij een balvaste spits dan? Huntelaar?
Al meer dan Cvitanich, wat ik heb gezien dan, ja.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:19 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En wie moeten we halen dan: Wilhelmsson of Defour?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:30 schreef Nashje het volgende:
Ook altijd dezelfde discussies hier he.
Opstellingen, Cvitanich moet in de basis, Ajax moet 4-4-2 spelen en Urby op de plek van Sulejmani. Morgen weer dezelfde discussies. Vanaf 08:30 i guess live te volgen op het Fok!forum.
Huntelaar is zeer zeker een balvaste spits. Heeft ook dit seizoen vaak genoeg bewezen goed aanspeelbaar te zijn en de bal net zo lang bij zich te kunnen houden totdat er iemand bereikbaar was.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:19 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Huntelaar kon redelijk een bal vast houden ja, maar een echte bal vaste spits is hij in mijn ogen echt niet hoor. Huntelaar is gewoon een pure afmaker.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:39 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Huntelaar is zeer zeker een balvaste spits. Heeft ook dit seizoen vaak genoeg bewezen goed aanspeelbaar te zijn en de bal net zo lang bij zich te kunnen houden totdat er iemand bereikbaar was.
Ik ben voor 3e worden. Anders beginnen we het seizoen wéér met een domper omdat we geen CL-hoofdtoernooi halen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:10 schreef M0NTANA het volgende:
Tweede worden en volgend seizoen eindelijk weer eens kampioen.
Wie zegt dat we het hoofdtoernooi niet zullen halen? Het minste wat we kunnen doen is ervoor spelen lijkt me.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik ben voor 3e worden. Anders beginnen we het seizoen wéér met een domper omdat we geen CL-hoofdtoernooi halen.
We hebben de Cl nodig.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik ben voor 3e worden. Anders beginnen we het seizoen wéér met een domper omdat we geen CL-hoofdtoernooi halen.
Ja, laten we het niet eens meer proberenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:12 schreef Breach het volgende:
[..]
Dat zal niet veel voorstellen, mits we ons niet kwalificeren voor het hoofdtoernooi tenminste. Dat zou ook meteen betekenen dat die kut klappers een beste bonus krijgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:42 schreef Nashje het volgende:
Ja doe toch wel maar 2e worden. Brengt weer wat geld in het laatje, en vanuit daar zijn er nog genoeg mogelijkheden om door te stromen naar het UEFA Cup-toernooi.
Als je de eerste van de twee voorrondes CL verliest, heb je dan nog wel het vangnet van de Uefa Cup?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:42 schreef Nashje het volgende:
Ja doe toch wel maar 2e worden. Brengt weer wat geld in het laatje, en vanuit daar zijn er nog genoeg mogelijkheden om door te stromen naar het UEFA Cup-toernooi.
Oh dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet eens hoe het nu zit met die voorrondes. We treffen sowieso een zware tegenstander toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als je de eerste van de twee voorrondes CL verliest, heb je dan nog wel het vangnet van de Uefa Cup?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als je de eerste van de twee voorrondes CL verliest, heb je dan nog wel het vangnet van de Uefa Cup?
Sowieso een ploeg uit één van de grote voetballanden. Maar dat hangt dan ook weer af van die coefficienten geloof ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oh dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet eens hoe het nu zit met die voorrondes. We treffen sowieso een zware tegenstander toch?
De kampioenen van de landen op plaats 13 t/m 53 op de UEFA-coefficient-ranking strijden in 4 rondes om 5 plekken in de CL.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:07 schreef Aanvoerder het volgende:
UEFA Champions League 2009/10 Competition format
UEFA Europa League 2009/10 Competition format
Maar wel 2 (Sneijder en Van der Vaart) zonder 2 fysiek sterke collega's.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hele logische gedachte... aangezien die 3 volgens mij nog nooit gezamelijk aan de start hebben gestaan van een interland.
[..]
Suarez=Dario=Sulejmani?![]()
[..]
Meestal heb jij toch wel plannen om alles en iedereen op te kopen en nu hebben we geen geld genoeg?
[..]
Urby is prima.
[..]
Vermaelen verkocht/op de bank ten faveure van Braafheid??? Lijkt me niet echt logisch...
[..]
Berg komt echt niet voor de bank.
Helemaal mee eens Ajax moet gewoon geen oudere spelers kopen uit de eredivisie kijk hoe dat is gegaan de laatste jaren (Kennedy en Wielaert). Je betaald teveel en ze kunnen het niveau van Ajax niet aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 01:13 schreef finsdefis het volgende:
Aankopen moeten gewoon zo veel mogelijk vermeden worden, op goed gescoute na..
Als het op dit tempo doorgaat gaat het net zoals Feyenoord. Geen CL, geen kampioen en dus geen geld. En dan toch maar telkens aankopen doen in de hoop dat je daarmee kampioen wordt. Gooi de jeugd erin, dan kan het nooit tegenvallen. Uiteraard moet dit tijdens de voorbereiding gebeuren. Kijk hoe Anita het nu doet. Ik kan me niet voorstellen dat een van onze jeugdspelers het niet beter had gedaan dan hoe Sulejmani het nu doet (dan zeg ik verder niks over hoe Sulej het in de toekomst gaat doen btw).
Eens, maar om de balans te bewaren is het soms verdomd handig om een wat meer ervaren speler als Wielaert te hebben achterin.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:08 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens Ajax moet gewoon geen oudere spelers kopen uit de eredivisie kijk hoe dat is gegaan de laatste jaren (Kennedy en Wielaert). Je betaald teveel en ze kunnen het niveau van Ajax niet aan.
Dat soort spelers niet. Maar ik ben toch verdomd blij met Gabriquote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:30 schreef toma het volgende:
[..]
Eens, maar om de balans te bewaren is het soms verdomd handig om een wat meer ervaren speler als Wielaert te hebben achterin.
Maar ik ben het er verder mee eens dat zulk soort spelers zo min mogelijk gehaald moeten worden. Wanneer het technisch beleid vindt dat de jeugd bepaalde posities niet in kan vullen wanneer een basis speler weg valt (doordat hij verkocht wordt of geblesseerd raakt), dan zou er een extra speler aangetrokken kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |