Het is wel stoer ja.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:14 schreef thijsltc het volgende:
Voordeel van een straight is dat het gewoon nog mannelijker is dan een krabbertje!
edit: als je er een haar van je scheerkwast mee doormidden kunt 'hakken' is hij scherp genoeg. Maar pas goed op voor je vingers!!!!! Bij mij is dit de vorige keer gruwelijk uit de hand gelopen.quote:Op maandag 23 maart 2009 18:02 schreef mister_popcorn het volgende:
@ Zquing, ik heb zo'n dubbel gekleurde steen gebruikt, met een grid 4- en 8000.
@ Conekiller, heb net koordenwinkel gemaild, ben benieuwd wat ik terugkrijg.
En nog een vraag dan, wanneer weet je precies wanneer je mes scherp genoeg is? Is dat min of een gevoel, of moet je er iets mee kunnen? Bijvoorbeeld een rechtopstaande haar omsnijden oid?
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:16 schreef thijsltc het volgende:
[..] Bij mij is dit de vorige keer gruwelijk veel bloed uit de hand gelopen.
Ik zou dit niet doen. De haren van een kwast zijn volgens mij net wat dikker dan een baardhaar en de kans is groot dat je dan een stukje van je edge verliest. Zo'n minihapje eruit en dat wil je niet want dan kan je weer gaan slijpen. Neem gewoon een mensenhaar en hang die op je edge als je mes echt heel scherp is dan "pingt" de haar dwars door midden. Check anders youtube eens op "hanging hair test".quote:Op maandag 23 maart 2009 18:16 schreef thijsltc het volgende:
[..]
edit: als je er een haar van je scheerkwast mee doormidden kunt 'hakken' is hij scherp genoeg. Maar pas goed op voor je vingers!!!!! Bij mij is dit de vorige keer gruwelijk uit de hand gelopen.
Van een krabbertje of een straight razor/klassiek mes.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef -skippybal- het volgende:
Mij lijkt dit ook wel wat.
Maar wat is gebruiksleeftijd van zo'n ding? Ze zijn namelijk best wel duur..
Straight razorquote:Op maandag 23 maart 2009 21:59 schreef Bubbz het volgende:
[..]
Van een krabbertje of een straight razor/klassiek mes.
Het mesje van een krabbertje gaat minstens zo lang mee als een gilette ding. En de mesjes zijn veeeel goedkoper. De houder verslijt niet dus die kan je, mits je het niet laat vallen of op andere manier misbruikt een leven lang gebruiken.
Een klassiek scheermes gaat ook een leven lang mee als je het gewoon goed onderhoud. Goed droogmaken, niet laten vallen en niets anders dan haren mee snijden. Verder natuurlijk slijpen wanneer nodig. Een mes hoeft niet eens zo duur te zijn. VOor ¤50,- heb je een prima mes, verder heb je eigenlijk nog een stropleer en een slijpsteen nodig maar ook deze dingen gaan zeer lang mee.
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:53 schreef Bubbz het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. De haren van een kwast zijn volgens mij net wat dikker dan een baardhaar en de kans is groot dat je dan een stukje van je edge verliest. Zo'n minihapje eruit en dat wil je niet want dan kan je weer gaan slijpen. Neem gewoon een mensenhaar en hang die op je edge als je mes echt heel scherp is dan "pingt" de haar dwars door midden. Check anders youtube eens op "hanging hair test".
ja hoorquote:Op maandag 23 maart 2009 23:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Straight razor
Dat valt dan inderdaad nog wel mee met de prijs.
Is het ook een beetje geschikt om bepaalde delen niet te scheren? Ik heb eigenlijk nooit alles helemaal glad
Ziek.quote:
Nee mach3 heeft daar niets mee te maken. Meerdere mesjes is zelfs voor veel mensen juist de reden om mach3/fusion etc niet te gebruiken. Met iedere haal gaan er dus 3 (of 5 mesjes) over je huid heen en die schrapen allemaal 1beetje huid weg. Als je dus een gevoelige huid hebt en je scheert je iedere dag dan krijg je dus een rode geïrriteerde huid of bloeden. Met een krabber mesje ga je maar 1 keer erover heen en omdat deze altijd scherp zijn (je hoeft er niet zo lang mee te doen) haal je in 1 scheer beweging net zoveel haartjes weg. Bij mensen met krullende haren of die veel last hebben van ingroeiende haren is bijvoorbeeld zo'n gilette verschrikkelijk. Die zorgt er juist voor dat de haartjes ingaan groeien. Daarom dat in veel landen waar krullende haren veel voorkomt nog gewoon gebruik wordt gemaakt van de krabber door de meeste mensen (India, Egypte etc)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:38 schreef mister_popcorn het volgende:
vraag ik me wel af waarom iedereen zich 2 x of zelfs 3 x opnieuw inzeept en scheert... Ik heb echt geen lullige baardgroei, maar als ik er met mach3 en scheerolie 1x overheen ga is het glad. (of zit 't m in de mach DRIE, alsin drie messies in 1 x over de bakkes tov 1 scherp mes?)
Da's tegenstrijdig volgens mij.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:38 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik heb echt geen lullige baardgroei, maar als ik er met mach3 en scheerolie 1x overheen ga is het glad.
Sinds hij al bijna vol was en ik dan een linkje kon plaatsenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:00 schreef W1ZZ het volgende:
Hela, sinds wanneer praten we in een nieuw topic verder als t oude nog niet eens vol is?
Heb ik ook een keer gehad daar. 2e keer was tie wel beter maar nog niet super. Nu is het wel zo dat je met een straight (zeker als het geen shavete is) korte stukje moet doen de eerste keer, kleine haaltjes zeg maar, niet gelijk je hele wang over.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:47 schreef W1ZZ het volgende:
Nou, dat goed geslepen viel dus tegen. Vandaag binnengekregen en het scheerde voor geen meter. Na twee passes was er nog nauwelijks wat af, voelde alsof ik me met een keukenmes aan t scheren was. Dus toen heb ik 't karwei maar met m'n DE afgemaakt en de straight gaat retour winkel om echt goed geslepen te worden.
een duitser die waarschijnlijk z'n hele leven het al doetquote:een echt scherp mes zou toch met één haal door m'n baard moeten kunnen zoals bij dat filmpje van die duitser
Ik zou het niet zo snel proberen als ik jou was.quote:Op zondag 29 maart 2009 12:17 schreef W1ZZ het volgende:
zou toch met één haal door m'n baard moeten kunnen zoals bij dat filmpje van die duitser!
Sure, maar ik heb het natuurlijk niet over of ik mezelf ga snijden of niet maar over of een goed scherp mes in één keer door die haren heen zou moeten glijden. Dat kan m'n DE ook.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:52 schreef Conekiller het volgende:
[..]
een duitser die waarschijnlijk z'n hele leven het al doetErvaring helpt
Wat voor mesje gebruik je eigenlijk? Een gilette achtig ding? Want van die "multiple blade" mesjes daar willen mensen ook wel eens wat extra irritatie van krijgen. Verder ben ik het met Conekiller eens dat je aandacht moet besteden aan je voorbereiding.quote:Op woensdag 1 april 2009 16:44 schreef TripleZ het volgende:
Ik scheer al tijden met een mesje, maar ik heb eigenlijk altijd last erna. Ik heb nogal een gevoelig huidje in mijn neken daardoor krijg ik altijd van die bultjes/puistjes met ingegroeide haren. Hebben meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daartegen?
Mensen die last hebben van ingegroeide haren zouden dus absoluut geen gilette of ander scheermesje moeten gebruiken met meerdere mesjes. Die veroorzaken dit juist door dat het eerst mesje de haartjes probeert te "liften".quote:Op woensdag 1 april 2009 16:44 schreef TripleZ het volgende:
Ik scheer al tijden met een mesje, maar ik heb eigenlijk altijd last erna. Ik heb nogal een gevoelig huidje in mijn neken daardoor krijg ik altijd van die bultjes/puistjes met ingegroeide haren. Hebben meer mensen hier last van en zo ja wat doen jullie daartegen?
En als je hem dubbel vouwt?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:57 schreef Ruzbeh het volgende:TOBS wil ik wel gebruiken. Ik heb te weinig crèmes en aftershave's... het is niet leuk als je weinig variatie hebt.
Overigens ben ik nog steeds niet blij met mijn doek die ik gebruik voor m'n voorbereiding. Het is niet dik genoeg dus koelt het te snel af.
Doe ik al. Ik heb dus een grotere doek die ik twee keer kan dubbelvouwen. Maar dan is het te groot en moeilijk te wassen (doe ik altijd even vlug met de hand on de kraan). De doek die ik nu gebruik is gewoon te dun.quote:
Misschien dat de Hema oid wel een dikke doek daarvoor heeftquote:Op donderdag 2 april 2009 18:51 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Doe ik al. Ik heb dus een grotere doek die ik twee keer kan dubbelvouwen. Maar dan is het te groot en moeilijk te wassen (doe ik altijd even vlug met de hand on de kraan). De doek die ik nu gebruik is gewoon te dun.
Een scheerkwast is absoluut noodzakelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:05 schreef El_Borracho het volgende:
Waar vind ik (meer en uitgebreide) info over DE scheren? Hier is geen uitleg in een OP van?
Scheert een DE gladder dan Gilette? Is het noodzakelijk met een scheercreme en -kwast te werken? Is de scheermethode dezelfde als bij Mach 3? ...
Ik ben de Mach 3 (of machnix) grondig beu, zelfs met nieuwe mesjes scheert het absoluut niet glad en blijft er verschrikkelijke roodheid!
Een DE is imo beter dan Mach3 etc, maar is ook niet zaligmakend. Het scheert wat mij betreft even glad en zorgt voor minder irritatie omdat je per keer maar één mes over je gezicht laat glijden ipv 3. Maaarrr er zit een leercurve aan: je moet zelf de hoek van het mes bepalen, je mag absoluut geen druk uitoefenen op je huid en in het begin zul je je juist minder glad scheren. Uiteindelijk ben ik blij dat ik ben overgestapt maar in het begin zul je het ding waarschijnlijk eerder vervloeken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:05 schreef El_Borracho het volgende:
Waar vind ik (meer en uitgebreide) info over DE scheren? Hier is geen uitleg in een OP van?
Scheert een DE gladder dan Gilette? Is het noodzakelijk met een scheercreme en -kwast te werken? Is de scheermethode dezelfde als bij Mach 3? ...
Ik ben de Mach 3 (of machnix) grondig beu, zelfs met nieuwe mesjes scheert het absoluut niet glad en blijft er verschrikkelijke roodheid!
quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:30 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Een DE is imo beter dan Mach3 etc, maar is ook niet zaligmakend. Het scheert wat mij betreft even glad en zorgt voor minder irritatie omdat je per keer maar één mes over je gezicht laat glijden ipv 3. Maaarrr er zit een leercurve aan: je moet zelf de hoek van het mes bepalen, je mag absoluut geen druk uitoefenen op je huid en in het begin zul je je juist minder glad scheren. Uiteindelijk ben ik blij dat ik ben overgestapt maar in het begin zul je het ding waarschijnlijk eerder vervloeken.
Met zo'n houding ga je het nooit redden. Hhet gaat erom dat je hetzelfde resultaat haalt als met een Mach 3 (of beter) maar dan helemaal geen irritatie.quote:Op zondag 5 april 2009 16:50 schreef El_Borracho het volgende:
als een DE niet gladder scheert als een Mach 3 ga ik de overstap niet maken
Jij had toch ook zo'n merkur classic met kam gekocht?quote:Op maandag 6 april 2009 13:24 schreef Mr.J het volgende:
Even mededelen dat na mijn eerste poging een kleine 2 maanden geleden er nu flink wat progressie inzit.
Nagenoeg geen wondjes meer, geen irritatie en een veel gladder resultaat dan voorheen. De kunst is echt totaal geen druk zetten om je krabbertje en er je tijd voor nemen met een goede pre shave.
Een kam zorgt ervoor als je een baardje hebt de haren wat rechter komen. Heb zelf nooit zo'n lange baard dus zou het ook wel zonder afkunnen. Maar het stoort me ook niet.quote:Op zondag 19 april 2009 18:36 schreef mirved het volgende:
[..]
Jij had toch ook zo'n merkur classic met kam gekocht?
Ik zit nu te kijken voor een merkur DE (deze bijvoorbeeld: http://www.koordenwinkel.eu/shaving/merkur-c23-pr-92.html) maar die hebben dus allemaal een kam? Waarvoor is dat en zorgt dat niet je minder goed kan scheren?
Vanaf dag 1 een gladder resultaat halen is wellicht een (te) hoog doel. Dat lukte mij zoals zovelen in ieder geval ook niet. Maar wat me wel opviel is dat ik geen last had van een rode, geirriteerde huid, en dat was wel zo'n lekker gevoelquote:Op zondag 5 april 2009 16:50 schreef El_Borracho het volgende:
als een DE niet gladder scheert als een Mach 3 ga ik de overstap niet maken
Je moet je huid opzij trekken, zodat het zich zo verplaatst dat het plek dat je wilt scheren wat vlakker is.quote:
Toch niet zo'n hele volle baard ofwel? Anders kan je nog altijd de krabber gebruiken om bij te trimmen. Werkt een stuk beter als een normaal scheermesje.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:47 schreef Wii-Style het volgende:
Scheer ik eindelijk fatsoenlijk... denk ik er over na om een baard te groeien.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Toch niet zo'n hele volle baard ofwel?
Zelf heb ik in eerste instantie een paar sample packs geprobeerd. In combinatie met de scheermessen die ik heb (Merkur 38C en Gillette SuperSpeed Regular en Red Tip) bleken de Derby Extra de fijnste mesjes (Feathers zijn net iets aggressiever en de "Israeli" mesjes gaan maar 2 beurten mee of zo, dat zijn trouwens dezelfde mesjes dan de Hema verkoopt). Daarna heb ik op eBay gekeken en daar heb je voor ongeveer 10 Euro een doos met 100 Derby mesjes. Die heb ik besteld en kan wel even vooruitquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:21 schreef W1ZZ het volgende:
Welk merk haal je dan? Want de Merkur mesjes die ik haal zijn toch nog altijd iets van ¤5 voor 10 stuks.
met 100 red je het ook wel dan, je hoeft je niet elke dag helemaal te scheren toch?quote:Op zondag 21 juni 2009 11:04 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er ook Europese Ebay-verkopers die DE-blades verkopen? Er zijn zat goede deals te vinden op Ebay te vinden maar dan heb je vrij pittige verzendkosten... Ik ga straks ruim 5 maanden naar het buitenland, dan zijn 150 stuks toch wel zat?
Op Ebay staan 100 Derbies voor tien dollarquote:Op zondag 21 juni 2009 13:17 schreef Conekiller het volgende:
[..]
met 100 red je het ook wel dan, je hoeft je niet elke dag helemaal te scheren toch?
En ga anders naar de kapersgroothandel voor de al eerder door mij genoemde Supermax mesjes. Heb je d'r 100 voor 16¤
Ik heb die ook van die vergulde hand. Werkt op zich goed en is goedkoop maar wil eigenlijk ook wel eens een duurdere variant proberen met wat luxer ingrediënten.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op Ebay staan 100 Derbies voor tien dollarIk neem er gelijk wat shaving cream bij, ik heb nu scheerzeep van De Vergulde Hand, opzich wel goed maar het opschuimen gaat niet in die kleine bakjes...
Pre shave creme maakt de haartjes heel erg zacht. Goed spul. Bij een aantal webwinkels kan je trouwens een mooie kom krijgen bij de betere zepen bijvoorbeeld Taylor of Old Bond Street.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:17 schreef BallroomRay het volgende:
HI allemaal,
Hier een bericht/vraag van een krabbel Newbe.
Even geleden had ik bij een bezoek aan de BodyShop scheercreme gekocht om dit eens te proberen in plaats van de eeuwige Nivea/Gilette en weet ik wat voor scheerschuimen en gels die al jaaaaaaren voor een rooie huid blijven zorgen.
Dit scheelde al behoorlijk. Ik ben toen verder gaan zoeken en heb afgelopen weekend bij scheerwinkel.nl in Leiden mijn eerste krabber (Merkur) en Proraso scheercreme in een tube meegenomen..... Wat een verschil. Ik heb mij nu al drie dagen achter elkaar kunnen scheren zonder noemenswaardige irritatie.....heerlijk....!!!
(tot nu toe deed ik maar 1 of hooguit 2x per week scheren).
Nu zou ik graag verder willen uitbouwen en zou graag mijn scheerspul in een kom willen gaan bereiden.....gewoon omdat het stoer is...Nu snap ik dat ik een kom moet kopen, maar wat doe je daar dan in...Moet je dan zeep/creme hebben die je daar al inlegt ofzo ? Ikke nie zo goes snappie zeg maar.....
De creme van de BodyShop deed ik in dat doosje maken waar het inzat zeg maar....Hoe dit te doen met een losse scheerkom dus....?
Oh ja...ik ben al wel helemaal fan van Proraso...heerlijk verkoelend.....
En heeft er iemand ervaring met de pre-shave creme van hun..? Is dat ook lekker...?
Hoop op goeie tips.....alvast bedankt !
Raymond
Is inderdaad veel proberen, je zul ook kleine beetjes water toe moeten voegen tijdens het maken van het schuim. Gewoon met kleine beetjes erbij doen en je zult zien dat er meer schuim komtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:13 schreef BallroomRay het volgende:
Dat schuim zoals op de film heb ik nog niet voor elkaar gekregen......
blijven (uit)proberen de aankomende tijd......
500 ml is wel erg veel. Genoeg voor een half jaar denk ik, weet ik niet helemaal zeker. Preshave kan je beter als aftershave gebruiken. Alhoewel ik niet echt onder de indruk ben, is het wel goed te gebruiken voor de koelende werking, in combinatie met de Proraso baslem. IJskoud.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:07 schreef Erasmo het volgende:
Heb ik aan 500ml van allen genoeg voor een half jaar? Ik heb geen idee hoeveel scheercreme je per beurt gebruikt.
Uitproberen. Sommige mensen vinden de één mesje bagger en andere mensen weer vinden het hun favoriet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:24 schreef XCII het volgende:
Zou iemand me kunnen vertellen van wat voor kwaliteit lord wilkonsin platinum scheermesjes zijn? (Dus de tweezijdige safety blades)
Ik heb verschillende aftershaves, en cremes gekocht om uit te zoeken wat een goede combi voor mij isquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:05 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
500 ml is wel erg veel. Genoeg voor een half jaar denk ik, weet ik niet helemaal zeker. Preshave kan je beter als aftershave gebruiken. Alhoewel ik niet echt onder de indruk ben, is het wel goed te gebruiken voor de koelende werking, in combinatie met de Proraso baslem. IJskoud.
Ik heb tot nu toe alleen maar drie aftershaves gebruikt. Proraso preshave (gewoon aftershave), Proraso balsem en Musgo Real aftershave splash (alchohol). Ik prefeer verreweg Musgo Real. Wat een complete fucking meesterlijke aftershave. Echt ongelofelijk. Ik had nooit gedacht dat een aftershave zo goed kon zijn. Het heeft blijkbaar een reputatie dat het heel lekker ruikt, maar ik vind het maar niks. Gelukkig is het echt een wondermiddel. Mijn huid voelt zo belachelijk goed aan. Het heeft ook een snelle genezende werking.
Het mooie is dat je maar weinig hoeft te gebruiken (evenals Proraso preshave). Maar Musgo Real is best wel duur. 23 Euro voor 100 ml. Maar dan heb je ook wat. Het gaat heel, heel erg lang mee.
Iedereen zou het moeten proberen, IMO.
Zit wat in, het kost toch ook niks ;-)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:09 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Uitproberen. Sommige mensen vinden de één mesje bagger en andere mensen weer vinden het hun favoriet.
Ik gebruik deze mesjes i.c.m. de Merkur 38C en ben super tevreden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:24 schreef XCII het volgende:
Zou iemand me kunnen vertellen van wat voor kwaliteit lord wilkonsin platinum scheermesjes zijn? (Dus de tweezijdige safety blades)
Veel plezier!quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef XCII het volgende:
@Merkur - Ik heb ze vandaag binnengekregen, voelt idd heel goed, bedankt ;-)
Ik heb gelezen dat het niet eens waard is. Maar je baard moet inderdaad nat zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:08 schreef Erasmo het volgende:
Hoe gebruik ik de Preshave van Proraso? Het staat er alleen in het Italiaans op
Dat staat verplicht op alle cosmeticaquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:30 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat het niet eens waard is. Maar je baard moet inderdaad nat zijn.
Gelukkig gaat het heel, HEEL erg lang mee. Volgens mij gaat het jaren lang mee, maar na opening moet je het na 12 maanden weggooien. Dat staat erop (zo'n logo van een open potje waar '12' op staat).
Ik heb zo'n potje sinds januari geloof ik en het is nog steeds iets van 90% vol of zo.
Ze zijn redelijk goed maar echt scherp zijn ze niet. Asboluut minder scherp dan Feather and ik denk ook minder scherp dan Derby. Of het nu goed is of niet weet ik niet, ondanks dat ik het nu al een paar keer geprobeerd heb. Ze zijn ieder geval totaal niet scherp. Als je dus een tijdje niet heb gescheerd moet je Personna Red absoluut niet gebruiken, IMO. (Totaal niet geschikt voor lange baarden, was zeer pijnlijk.)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:19 schreef Wii-Style het volgende:
Ik probeer dus Personna Red mesjes te scoren maar ik kan ze amper vinden.
Edit: Heb er 100 gekocht.Oh wee als ze niet goed zijn.
Ik laat het altijd even intrekken en haal het daarna weer met warm water eraf waarna ik scheermschuim opbreng.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:21 schreef W1ZZ het volgende:
Gewoon je baardharen natmaken en een beetje inmasseren. Vervolgens je scheercrème eroverheen borstelen.
Die Pl8 is een iets grotere kwast. Voor de rest is gek genoeg de Vulfix volgens mij met betere dassenharen gemaakt dan die pl8..quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:13 schreef Tulpenboy het volgende:
thx.
Nu zie ik 2 soort gelijke scheerkwasten. M.u.v. de prijs wat voor verschil is er?
Vulfix Das Kwast-Super Badger No.375
Polo PL8 Best Shaving Brush
Hoe groot zijn jouw halen? Als je met het volgen van je hals niet goed je contouren kan volgen moet je kleinere halen doen om een bloedbad te voorkomen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:41 schreef mirved het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden een merkur krabber gebruikt met Feather mesjes. Doe eerst met een warme handdoek het gezicht op warmen + pre shave van proraso dan proraso scheerzeep met warme kwast opbrengen. Allemaal vrij goed lijkt me. Maar ik blijf me dus steeds snijden. Vooral in de hals en bij de snor. Rest van het gezicht is wel altijd mooi glad. Alleen die 2 streken krijg ik nooit goed of ik haal mezelf helemaal open. Iemand tips? ik zit zelf te denken om andere mesjes uit te proberen.
quote:Waarom zijn de Feather mesjes niet zo geschikt/comfortabel in een Super Speed volgens jou ??
Derby.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik heb een kennismakingspakket mesjes besteld bij Total shave
Met 10 Supermax scheermesjes
5 Sharp scheermesjes
5 7 a.m scheermesjes
10 Feather scheermesjes
5 Derby scheermesje
Welke vinden jullie het fijnst ?
Feather is voor mij niet zo lekker als Derby. Waarom dat is weet ik niet. Je moet nooit vergeten dat als een mesje niet goed is, dat het misschien door je krabber komt, en het niet per se het mesje is. Ik heb wel eens gelezen dat voor iemand Feather te oncomfortabel was, behalve in een Gillette New. En had hij dus een uitstekende combinatie gevonden, Feather / Gillette New.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:10 schreef Tulpenboy het volgende:
Wii-Style zegt:
Maar toch is het niet comfortabel (in een Super Speed)...
[..]
Het is natuurlijk erg variabel, sommige mensen gaan nog even door met 1 mesje terwij andere allang een nieuw mesje heeft genomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:53 schreef W1ZZ het volgende:
Drie dagen? Stevige baardgroei? Ik doe zo'n zeven keer met mijn Merkur mesjes en ik heb een redelijke baardgroei (moet me wel elke dag scheren om glad te zijn voor m'n werk).
Dat heeft totaal geen nut.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Ik gebruik verschillende mesjes en vervang ze om de 4 scheerbeurten, wat ik wel doe is na 2 keer scheren het mesje omdraaien.
Inderdaad, en als je het echt eng vindt gewoon de eerste paar keer alleen je wangen ermee scheren en dan steeds een beetje uitbreiden.. Ik vind met een straight het gedeelte rond het strottehoofd het moeilijkst. Gek genoeg vind ik sommige delen die ik met een krabber lastig vind (links en rechts van de kin en tussen de kin en onderlip) veel makkelijker met een straight.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:55 schreef hierissieweer het volgende:
Misschien moet ik het maar gewoon eens doen in plaats van er over te mijmeren.
Zijn dat die gillete mesjes? Ik had echt geen idee waar dat voor stondquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:13 schreef Erasmo het volgende:
Dat weet ik, maar op de ene kant staat 1&2 en op de andere 3&4, zo weet ik of ik mijn mesje moet vervangen
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:26 schreef Erasmo het volgende:
Gelukkig zijn er meer merken om uit te kiezenVeiligheidsmesjes zijn nou eenmaal een nichemarkt.
Ebay.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.
Vind je die fijn die van de Hema? In vergelijking met de Feathers vind ik die hartstikke bot.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat Gilette ons allemaal aan de veel lucratievere zesdubbele scheertechniek probeert te krijgen door hele slechte tweezijdige mesjes te leveren. Ik had nieuwe nodig en dit waren de enige die ik kon vinden omdat de vaste winkel (hema) door zijn voorraad heen was. De keuze verdwijnt, zo'n drogist verdient er natuurlijk ook niks aan, hoewel die gilette relatief veel te duur was. Het was echt helemaal niks. Meteen maar even een grote voorraad bij de hema gehaald toen ze waren aangevuld, zitten ze ook nog in zo'n handig plastic doosje in plaats van onhygienischer karton.
Die ken ik niet. Ik vind die van de Hema scherp zat, maar ik heb ook niet een erg stugge volle baard. Bij die Gilette's leek het net alsof die snijrand niet eens effen en recht was. Ik heb me echt al tien jaar niet meer gesneden, en één keer Gilette en het was een bloedbad, terwijl het ook nog een halve krentenbaard trok.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Vind je die fijn die van de Hema? In vergelijking met de Feathers vind ik die hartstikke bot.
hier nog redelijk goed te krijgen hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet echt een moneymaker. Ik zie steeds minder keuze in de mesjes, en de houders heb ik al jaren niet meer in de winkel zien liggen.
In principe helpt het wel bij irritatie in de nek, maar vooral omdat je de huid maar half zoveel belast als met de dubbele scheertechniek. Die irritatie kan heel goede andere oorzaken hebben. Je moet vooral de huid goed voorbereiden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef AxeldeM. het volgende:
Wil het namelijk eens gaan proberen, wordt gek gek van de irritatie in mijn nek waardoor ik eigenlijk meestal een baardje laat staan. Verder is dit een zeer interessant topic. Ik blijf dit volgen.
Bedankt voor de tips Weltschmerz. Ik heb er eens goed aandacht aan besteed gisteren en het is wel wat gevoelig, maar niet zo erg als eerst (geen rode bultjes). Nu ga ik op zoek naar een DE scheermes, want mijn mach 3 zorgt toch nog wel voor wat irritatie. Lijkt mij toch fijn om zo'n mesje in een échte winkel te kopen, weet er iemand een échte winkel in omgeving Den Bosch waar ik voor zoiets terecht kan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In principe helpt het wel bij irritatie in de nek, maar vooral omdat je de huid maar half zoveel belast als met de dubbele scheertechniek. Die irritatie kan heel goede andere oorzaken hebben. Je moet vooral de huid goed voorbereiden.
Ik scheer me altijd binnen het half uur na het opstaan, omdat de toestand van de huid verandert als je wakker wordt. Ik zorg altijd dat die warm wordt, met warm water en warme zeep. Goeie kwast, ik kook het water want bij heet water uit de kraan komt er allemaal rotzooi uit de leidingen mee. Met koud water na, alchoholvrije after shave. Sindsdien heb ik nog een keer gehad rooie pukkeltjes gehad, maar nadat ik mijn sjaal maar eens in de was had gegooid ook niet meer.
Dat zal allemaal persoonlijk zijn, het hangt niet alleen om het mes.
Ik zal het eens keer testen met twee schone glazen, kijken wat er aan residu achterblijft. In principe geeft het ook niks, maar bij mijn weten komt er echt wel wat mee. Dat is ook waarom je voor pasta koken altijd koud water moet opzetten. Je mag het best binnenkrijgen, alleen is het voor de pasta niet optimaal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:21 schreef Bubbz het volgende:
Je hoeft het water in Nederland echt niet te koken hoor. En als je regelmatig je kraan gebruikt komt er ook geen rotzooi uit je leidingen. Dat kan eigenlijk alleen als het water (zeer)lang stilstaat wat in een normaal bewoond huis niet voorkomt.
En je huid reageert echt anders als je al een tijdje wakker bent. Ik ga ook altijd even met scheerkwast en het versgekookte water de huid voorverwarmen, dat kan ook met een handdoek met heet water maar dat is zo'n gedoe. Van de zeep maak ik een mooie dikke warme schuim, zo gepiept met een dassenharen kwast. Het dassehaar pakt ook echt geen water aan, dat lijkt me ook wel belangrijk voor de hygiene qua zeepresten enzo, die is heel makkelijk te reinigen.quote:Ik ben het wel met je eens dat de voorbehandeling van je huid een van de belangrijkste dingen is om irritatie te voorkomen. Ook inzepen met "ouderwetse" scheerzeep of scheercrème en kwast ipv scheerschuim uit een spuitbus zal je waarschijnlijk al een minder geïrriteerd resultaat geven.
Scheer je je normaal wel 's ochtends?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:06 schreef Jackal_Omega het volgende:
Vandaag binnengekregen en qua afwerking viel het mij toch een beetje tegen. Had ook de zilveren gekregen ipv de zwarte.
Net mee geschoren en mij hals is net een slagveld. Geen sneetjes, maar de irritatiebultjes van vorige keer (met Mach4) zijn nu wel allemaal open.
Nee eigenlijk niet echt. Verschilt eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Scheer je je normaal wel 's ochtends?
Haartjes even vochtig gemaakt met heet water (op washandje)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:37 schreef Stratotanker het volgende:
Welke stappen onderneem je precies voor het scheren?
Mwuah... ik vind een aftershave toch wel essentieel. Je huid voelt lekkerder aan en bovendien heb je als extra een geurtje.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:20 schreef Stratotanker het volgende:
Aftershave is geen vereiste overigens. Een koude splash water is in de meeste gevallen genoeg. Daar kan je ook even mee testen.
40 minuten?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:40 schreef Wii-Style het volgende:
Ik overweeg om weer elke dag te scheren i.p.v. om de twee dagen. Het is niet comfortabel meer zo. Maar ik doe dus 40 minuten over scheren, 30 minuten als ik vlug ben.
[..]
Mwuah... ik vind een aftershave toch wel essentieel. Je huid voelt lekkerder aan en bovendien heb je als extra een geurtje.
Waarom eindig je jouw zin met "..."? Je denkt soms dat ik gek ben zeker.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
40 minuten?Ik ben er hooguit 10 minuten mee bezig...
ik heb een dik 60 jaar oude gilette, ben ik dan een noob of gewoon old-school?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:13 schreef Wii-Style het volgende:
Afwerking is juist uitstekend van Merkur. Ik zou aan noobs alleen Gillette aanraden, eigenlijk.
Nog een Super Speed gebruiker?quote:Op maandag 2 november 2009 21:28 schreef Conekiller het volgende:
[..]
ik heb een dik 60 jaar oude gilette, ben ik dan een noob of gewoon old-school?
Met noob bedoelde ik: nieuwkomer. Old-school? Tja, Gillette lijkt gewoon de beste te zijn. Voor de liefhebbers is Gillette uitstekende, en ook voor de noobs.quote:Op maandag 2 november 2009 21:28 schreef Conekiller het volgende:
[..]
ik heb een dik 60 jaar oude gilette, ben ik dan een noob of gewoon old-school?
Je schrijft zelf dat je last hebt van je nek. Dan lijkt het mij verstandig om WTG te beginnen. Scheren met een DE gaat niet om haar eliminatie maar om haar reductie.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:54 schreef DappereDodo77 het volgende:
WTG doe ik alleen als het wat langer is, bij een 3 dagen baard bv. Bij 2 dagen skip ik 'm vaak, omdat ik niet het idee heb dat er zoveel afkomt met die pass.
Dat gaat bij mij gewoonlijk ook wel goed (ok, behalve m'n nek, maar dat heb ik ook als ik wel WTG doe), maar nu met Proraso is alles de hele dag pijnlijk. Ik lees hier alleen maar positieve dingen met Proraso, dus vandaar, mis ik iets?quote:Op woensdag 11 november 2009 23:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]Ik doe overigens ook direct XTG en pas na 2 dagen WTG aangezien het gewoon goed gaat.
OK, bedankt voor de goede tips, hier kan ik wel wat meequote:Op zaterdag 14 november 2009 15:49 schreef Bubbz het volgende:
http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=cCL6DMhMPrWYjb4UYVWCSQqz46JdSI&
http://www.koordenwinkel.eu/shaving/
Er zijn natuurlijk nog veel meer websites waar klassieke scheermessen verkocht worden maar dit zijn volgens mij wel de grootste en een van de weinige in Nederland/belgie.
Ebay staat ook altijd erg veel op en die zijn vaak ook een stuk goedkoper je moet alleen wel weten wat je koopt en dat is natuurlijk wat lastiger via ebay.
Je moet er ook op letten dat een mes alleen niet voldoende is. Je hebt ook nog een strop en eigenlijk ook een wetsteen nodig voor het onderhoud van je mes.
Lachen, dat werd mij ook verteld. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk... Het duurt wel iets langer.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:58 schreef laffer het volgende:
tvp![]()
ik heb een scheermes van het merk dovo aangeschaft, en het scheren viel me 100% mee, prima glad![]()
ik dacht dat het scheren met een open mes moeilijker zou zijn nml.
Je hebt helemaal gelijk, die 20 voudige mesjes zijn een ramp. Loopt helemaal vol en het is gewoon smerig om nog een keer te gebruiken. Daarnaast is de hoek niet ideaal, dat is goed voor de fabrikant (ze slijten sneller) maar slecht voor jouw. (ingegroeide haren e.d.)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:06 schreef Stefferson het volgende:
Ik ben ook helemaal klaar met die plastic meuk waar ik nu mee scheer en ben dan ook van plan een krabbertje aan te schaffen. De reden hiervoor is vooral dat die driedubbel uitgevoerde mesjes al snel vol met haar zitten en je voor dat soort onhandige dingen eigenlijk nog best veel geld betaalt.
Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op een Merkur krabbertje en dan wel de Merkur 23C of de 25C, deze lijken wat betreft prijs en (hier beschreven) kwaliteit prima in orde. Nu heb ik begrepen dat de 23C zonder kam is en de 25C met kam. Wat is hier precies het verschil in en wat is handig om te gebruiken?
Op dit moment scheer ik mijzelf met een Wilkinson Sword Protector 3D zonder schuim of dergelijke onder de douche, daar heb ik dan ook een scheerspiegel (met zo'n harmonica eraan) voor opgehangen. Kan ik dit ritueel met een krabbertje blijven volgen of moet er echt met schuim/zeep en zon borstel en dat soort grappen geschoren worden?
Het idee is dus om één van deze te bestellen:
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=358964&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=327992&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6
Is dat een fatsoenlijke webshop of kan ik eventueel wat betreft prijs beter ergens anders bestellen? En wat moet ik zeker niet vergeten mee te bestellen?
Alvast bedankt!
ten eerste, stop met wilkinson das troep. Gillette Fusion is de top. Snel, makkelijk uitspoelbaar en de mesjes gaan tenminste 6 tot 8 weken mee. Zeker als je olie gebruikt ipv. die zeep rotzooi die je huid uitdroogt en je mesje bot maakt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:06 schreef Stefferson het volgende:
Op dit moment scheer ik mijzelf met een Wilkinson Sword Protector 3D zonder schuim of dergelijke onder de douche, daar heb ik dan ook een scheerspiegel (met zo'n harmonica eraan) voor opgehangen. Kan ik dit ritueel met een krabbertje blijven volgen of moet er echt met schuim/zeep en zon borstel en dat soort grappen geschoren worden?
Fusion, mach3, wilkinson quatro is allemaal troep. De mesjes zijn duur, het scheert niet super glad en het zorgt voor ingroeiende haren.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:04 schreef OnsvirjouSA het volgende:
[..]
ten eerste, stop met wilkinson das troep. Gillette Fusion is de top. Snel, makkelijk uitspoelbaar en de mesjes gaan tenminste 6 tot 8 weken mee. Zeker als je olie gebruikt ipv. die zeep rotzooi die je huid uitdroogt en je mesje bot maakt.
Ik scheer al jaren met een straight razor (ik heb toevallig ook een Dovo). Na verloop van tijd wordt je er steeds handiger in. Het kost me maar 5 minuten om me te scheren. Ik gebruik ook geen kwast of speciale scheerzeep. Gewoon het goedkoopste scheerschuim (Xilon) van iets meer dan een euro en ik heb nooit last van uitslag of razorburn. Het allerbelangrijkste is een goede slijpsteen. Ik heb 2 Coticules, 1 van de "Les Latneuses" laag om het echte slijpwerk te doen en een harde "La Dressante" om de snede ff na te poljsten. Met die 2 stenen behaal ik altijd een perfect resultaat.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:58 schreef laffer het volgende:
tvp![]()
ik heb een scheermes van het merk dovo aangeschaft, en het scheren viel me 100% mee, prima glad![]()
ik dacht dat het scheren met een open mes moeilijker zou zijn nml.
Mijn ervaring met Gillette Fusion zijn duidelijk anders. Nooit las van ingroei e.d. meer sindsdien ik deze gebruik.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Fusion, mach3, wilkinson quatro is allemaal troep. De mesjes zijn duur, het scheert niet super glad en het zorgt voor ingroeiende haren.
Ik heb later die Shavette erbij gekocht (voor de lol) Om eerlijk te zijn vind ik een echte straight 10x beter scheren. Het is makkelijker en vooral het topje van het mes maakt het beter... Uiteraard kost het je wel wat centen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:05 schreef scarback het volgende:
Ik ben ook van plan over te stappen op 'het echte werk'. Maar ik zit met het volgende: een straight razor (met een scheerkwast, strop enzovoort) is nog best prijzig, dus het leek mij aardig het eerst met een (veel goedkopere) shavette te proberen. Op die manier (dacht ik) kan ik het een beetje leren, voordat ik dure spullen koop. Ik lees op verschillende fora (straight razorplace enzo) heel verschillende verhalen over hoe dichtbij een shavette bij een echte straight zit(sommigen vinden het een goede leermethode, anderen vinden dat je beter direct naar een echte straight kan gaan)...Hoe denken jullie daarover?
voor je keukenmessen denk ik niet,dat voldoet prima, voor een open scheermes wel, dat luistert toch wat nauwerquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:15 schreef zquing het volgende:
Met zo'n steen, heb je dan nog een leer nodig eigenlijk? Ik wou er toch al 1 hebben voor m'n keukenmessen
Nee hoor, niet met de juiste steen. Zoals ik al zei heb ik 2 coticules (dat is een natuur slijpsteen), een zachte voor het echte slijpwerk (dus als er echt een nieuwe snede geslepen moet worden) en een harde voor het polijsten. Ik maar eerst een slurry aan en verdun die steeds verder waarbij ik de laatste halen over de steen alleen met water doe. Altijd een perfect resultaat.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:26 schreef zquing het volgende:
Maar een leer is eigenlijk wel noodzakelijk voor een scheermes dus?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:31 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik zou als ik jou was voor een open mes van Dovo of Thiers Issard. Hou er wel rekening mee dat je niet alleen een mes nodig hebt maar ook 1 of 2 goede slijpstenen en eventueel een leren riem met slijppasta. Ik gebruik zelf 2 coticules. Een zachtere voor het echte slijpwerk en een hardere om de snede na te polijsten. Een riem heb ik zelf met deze 2 stenen niet nodig. Deze 2 stenen hebben me trouwens zo'n 120 euro gekost maar ze gaan als je ze puur en alleen voor een scheermes gebruikt een leven lang mee. Een goed mes gaat ook een leven lang mee dus reken in totaal op zo'n 375 euro voor 2 stenen en een mes.
Wat betreft bloed en handigheid, tsja, bij mij heeft er in het begin wel eens een beetje bloed gevloeid maar het is vrij snel te leren. Voor jou is het misschien ook leuk om er mee te leren scheren. Mijn vriendin scheert mij regelmatig tijdens het douchen en ik scheer regelmatig haar benen met mijn (ons) open mes. Een open mes werkt namelijk ook voortreffelijk op vrouwenbenen.
Bij www.koordenwinkel.eu verkopen ze open messen en www.ardennes-coticule.com verkoopt slijpstenen die ze zelf delven en verder vormgeven. Je kunt ook mailen naar info@ardennes-coticule.com en ze direct om hulp vragen om 2 goede stenen uit te zoeken.
Mijn vriendin geniet er juist van als ik haar benen scheerquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef W1ZZ het volgende:
Lijkt me best wel eng om een vrouw met een straight te scheren... Heb 't één keer met een Gillette Mach3 gedaan, dat vond ik al eng genoeg
same here. Heb een vrij smalle Shavette voor erbij. Makkelijker rond de knie enzo. Heel wendbaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Mijn vriendin geniet er juist van als ik haar benen scheer
Daarom juist, mensen komen zo naar dit topic en dat is een mooi moment om ze te laten inzien dat met een paar simpele veranderingen(preshave, borstel&schuim) een veel beter resultaat kunnen halen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef W1ZZ het volgende:
Dan wordt het topic overspoeld met gedoe over fusion/mach3 en bussen scheerschuim etc. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat dat inferieure scheerwijzen zijn zie ik daar het nut niet van in, eerlijk gezegd.
Wat is er mis met scheerschuim uit een bus? Ik vind 't ideaal voor wanneer ik niet zo heel veel tijd hebquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef W1ZZ het volgende:
Dan wordt het topic overspoeld met gedoe over fusion/mach3 en bussen scheerschuim etc. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat dat inferieure scheerwijzen zijn zie ik daar het nut niet van in, eerlijk gezegd.
Kwast en krabber zijn dan een winnaar. Wil wat betreft mesjes eerst verschillende uitproberen, dus toch maar zo'n combo pakket. Die avocado is iedereen enthousiast over, dus dat lijkt me ook een geslaagde keuze (Krijg je dan alleen niet verschillende geuren door elkaar heen?). Als pre-shave ga ik voor de Aloë vera cream van Proraso. Zit alleen nog wat met al die andere dingen. Er staat zo gigantisch veel en ik heb geen idee waar het allemaal voor is. Heeft dat extra spul überhaupt wel nut? (Wel/geen aftershave?) Begrijp ook nog steeds niet zo goed wat nou de voor- en nadelen van crème / zeep zijn. Weet iemand toevallig ook nog een scheer crème(?) met een frisse geur (Limoen?quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:40 schreef W1ZZ het volgende:Schuim: mijn favoriet is Taylor's avocado cream. Droogt de huid niet uit, glijdt goed en is de enige die me geen pukkels geeft de volgende dag. Ik combineer 'm tegenwoordig met Proraso zeep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |