abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74696685
http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=cCL6DMhMPrWYjb4UYVWCSQqz46JdSI&

http://www.koordenwinkel.eu/shaving/

Er zijn natuurlijk nog veel meer websites waar klassieke scheermessen verkocht worden maar dit zijn volgens mij wel de grootste en een van de weinige in Nederland/belgie.

Ebay staat ook altijd erg veel op en die zijn vaak ook een stuk goedkoper je moet alleen wel weten wat je koopt en dat is natuurlijk wat lastiger via ebay.

Je moet er ook op letten dat een mes alleen niet voldoende is. Je hebt ook nog een strop en eigenlijk ook een wetsteen nodig voor het onderhoud van je mes.
pi_74698804
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:49 schreef Bubbz het volgende:
http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=cCL6DMhMPrWYjb4UYVWCSQqz46JdSI&

http://www.koordenwinkel.eu/shaving/

Er zijn natuurlijk nog veel meer websites waar klassieke scheermessen verkocht worden maar dit zijn volgens mij wel de grootste en een van de weinige in Nederland/belgie.

Ebay staat ook altijd erg veel op en die zijn vaak ook een stuk goedkoper je moet alleen wel weten wat je koopt en dat is natuurlijk wat lastiger via ebay.

Je moet er ook op letten dat een mes alleen niet voldoende is. Je hebt ook nog een strop en eigenlijk ook een wetsteen nodig voor het onderhoud van je mes.
OK, bedankt voor de goede tips, hier kan ik wel wat mee
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 16 november 2009 @ 18:29:17 #253
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74755490
Mag het ook via internet?Nevermind, had de laatste pagina niet gezien.

Ik heb me vandaag in Oman laten scheren en een pakje van 5 'Lord Cool' gekocht voor omgerekend ¤1,75
  woensdag 2 december 2009 @ 21:38:05 #254
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_75227797
Ik ging weer scheren vandaag en het ging dit keer heel slecht. Ten eerste liet ik bijna mijn Musgo Real aftershave vallen. Dat ging nog maar net goed, het is wel een wonder dat er met het glas niks gebeurde. Maar: bij mijn borstel-verwarmer-houder-ding is wel een stukje afgebroken.

Vandaag heb ik ook een nieuw mesje uitgeprobeerd. 'CROMA', gemaakt in Duitsland. Gisteren had ik me uitstekend geschoren. En het is zo dat als je vorige scheerresultaat heel goed was, het bij de volgende keer op z'n minst 'goed' moet zijn. Hoe het gaat hangt af hoe het de vorige keer ging. Dit begreep ik toen ik het Personna Red mesje uitprobeerde, want het duurde een tijdje voordat ik doorhad dat het voor mij geen goed mesje was.

Ik verwachtte op z'n minst een redelijk resultaat, maar het was echt heel slecht. Gelukkig greep ik naar Musgo Real die daarnet bijna verloren ging, om mijn gezicht te herstellen. Het prikte wel enorm, wat gewoonlijk nooit gebeurd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wii-Style op 02-12-2009 22:00:37 ]
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_75232561
Zonde van je mok. Ik zie niets, maar aangezien die dingen stervens duur zijn blijft het zonde.

Toevallig bij mij ook een WTF soituatie tijdens het scheren. Mijn Derby zat er alweer 4/5 beurten in en was aan vervanging toe (Niet omdat hij bot is maar omdat ik dat gewoon doe na zoveel beurten). De nieuwe Derby bleek enorm bot uit het papiertje te komen. Instantaan kreeg ik weer het nare gevoel dat je krijgt als je een 3/4 dagen baard probeert te scheren met een Mach3. Brrr.

Even een nieuwe Personna Red erin en het ging weer prima. De Personna's heb ik nog liggen. Scheren bij mij net iets minder dan Derby en gaan ook een stuk minder lang mee. Maarja, heb nog een aantal losse mesjes en een stuk of 200 Derby's, dus soms wil ik weleen wat anders pakken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2009 23:34:37 ]
pi_77730202
tvp

ik heb een scheermes van het merk dovo aangeschaft, en het scheren viel me 100% mee, prima glad
ik dacht dat het scheren met een open mes moeilijker zou zijn nml.
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_77732996
Ik dacht ik koop ns een pakje Derbymesjes om te proberen.. Helemaal niets voor mij, dus kan ik iemand blij maken met vier Derbymesjes? Eerste die z'n adres PM't krijgt ze.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:39:35 #258
52636 M2theC
You designed yourself
pi_78059417
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:58 schreef laffer het volgende:
tvp

ik heb een scheermes van het merk dovo aangeschaft, en het scheren viel me 100% mee, prima glad
Lachen, dat werd mij ook verteld. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk... Het duurt wel iets langer.

Heb wel dat de ene kant soms wat gladder is dan de andere. Maar doe dit zelf nog maar 2 maanden ofzo. Wil wel gelijk niks anders meer.

TVPtje dit
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  zondag 21 februari 2010 @ 14:17:26 #259
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_78262959
Ik ga morgen richting Solingen, zou er bij DOVO ook een fabriekswinkel zitten?

Wil een Visor (prijsafhankelijk) of een future.
Starbucks, waar blijf je
pi_79610648
Ik ben ook helemaal klaar met die plastic meuk waar ik nu mee scheer en ben dan ook van plan een krabbertje aan te schaffen. De reden hiervoor is vooral dat die driedubbel uitgevoerde mesjes al snel vol met haar zitten en je voor dat soort onhandige dingen eigenlijk nog best veel geld betaalt.

Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op een Merkur krabbertje en dan wel de Merkur 23C of de 25C, deze lijken wat betreft prijs en (hier beschreven) kwaliteit prima in orde. Nu heb ik begrepen dat de 23C zonder kam is en de 25C met kam. Wat is hier precies het verschil in en wat is handig om te gebruiken?

Op dit moment scheer ik mijzelf met een Wilkinson Sword Protector 3D zonder schuim of dergelijke onder de douche, daar heb ik dan ook een scheerspiegel (met zo'n harmonica eraan) voor opgehangen. Kan ik dit ritueel met een krabbertje blijven volgen of moet er echt met schuim/zeep en zon borstel en dat soort grappen geschoren worden?

Het idee is dus om één van deze te bestellen:
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=358964&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=327992&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6

Is dat een fatsoenlijke webshop of kan ik eventueel wat betreft prijs beter ergens anders bestellen? En wat moet ik zeker niet vergeten mee te bestellen?

Alvast bedankt!
door een kleine wisseling in mailadressen ben ik helaas mijn antieke Fok! account kwijt...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:30:14 #261
52636 M2theC
You designed yourself
pi_79611658
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:06 schreef Stefferson het volgende:
Ik ben ook helemaal klaar met die plastic meuk waar ik nu mee scheer en ben dan ook van plan een krabbertje aan te schaffen. De reden hiervoor is vooral dat die driedubbel uitgevoerde mesjes al snel vol met haar zitten en je voor dat soort onhandige dingen eigenlijk nog best veel geld betaalt.

Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op een Merkur krabbertje en dan wel de Merkur 23C of de 25C, deze lijken wat betreft prijs en (hier beschreven) kwaliteit prima in orde. Nu heb ik begrepen dat de 23C zonder kam is en de 25C met kam. Wat is hier precies het verschil in en wat is handig om te gebruiken?

Op dit moment scheer ik mijzelf met een Wilkinson Sword Protector 3D zonder schuim of dergelijke onder de douche, daar heb ik dan ook een scheerspiegel (met zo'n harmonica eraan) voor opgehangen. Kan ik dit ritueel met een krabbertje blijven volgen of moet er echt met schuim/zeep en zon borstel en dat soort grappen geschoren worden?

Het idee is dus om één van deze te bestellen:
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=358964&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=327992&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6

Is dat een fatsoenlijke webshop of kan ik eventueel wat betreft prijs beter ergens anders bestellen? En wat moet ik zeker niet vergeten mee te bestellen?

Alvast bedankt!
Je hebt helemaal gelijk, die 20 voudige mesjes zijn een ramp. Loopt helemaal vol en het is gewoon smerig om nog een keer te gebruiken. Daarnaast is de hoek niet ideaal, dat is goed voor de fabrikant (ze slijten sneller) maar slecht voor jouw. (ingegroeide haren e.d.)

Kammetje is voor langere baardharen, zo worden de haren eerste gericht. In de meeste gevallen niet echt nodig dus. Ik denk dat je het beste over kunt stappen op scheren met scheerschuim (uiteraard echte zeep en een goede kwast). In feite is dit de enige goede manier maar wellicht dat het voor jou niet nodig is (zachte baardharen, geen gevoelige huid)

Hiernaast denk ik dat je, in het begin even moet wennen en je toch wel een wat slechter resultaat krijgt (bloed!) maar na een paar keer is dit over. In dat opzicht lijkt het me verstandiger als je er wat meer aandacht aan besteed en dus wat meer tijd neemt (gewoon inzepen dus)

Er zijn nog meer online winkels (koordenwinkel, scheerwinkel etc.) Dus je kunt altijd ff Googlen voor de prijzen e.d. Het is misschien wel handig om zo`n setje met verschillende mesjes te kopen (div. merken) Hier zit toch wel wat verschil in.. Een goede tip is om niet al te scherpe mesje te kopen aan het begin. En schuin scheren! Het mesje zo houden: /

Succes
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:58:26 #262
167595 mirved
Infobesitas
pi_79612846
Ik gebruikte eerst feather mesjes die zijn echt heel scherp en gaan lang mee maar daar had ik wel vaak wondjes van. Nu gebruik ik merkur mesjes die zijn wel sneller bot maar ik snij me minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door mirved op 27-03-2010 01:00:41 ]
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_79632506
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:06 schreef Stefferson het volgende:

ten eerste, stop met wilkinson das troep. Gillette Fusion is de top. Snel, makkelijk uitspoelbaar en de mesjes gaan tenminste 6 tot 8 weken mee. Zeker als je olie gebruikt ipv. die zeep rotzooi die je huid uitdroogt en je mesje bot maakt.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 01:01:56 #264
167595 mirved
Infobesitas
pi_79634019
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:04 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

ten eerste, stop met wilkinson das troep. Gillette Fusion is de top. Snel, makkelijk uitspoelbaar en de mesjes gaan tenminste 6 tot 8 weken mee. Zeker als je olie gebruikt ipv. die zeep rotzooi die je huid uitdroogt en je mesje bot maakt.
Fusion, mach3, wilkinson quatro is allemaal troep. De mesjes zijn duur, het scheert niet super glad en het zorgt voor ingroeiende haren.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 01:30:58 #265
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_79634522
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:58 schreef laffer het volgende:
tvp

Ik scheer al jaren met een straight razor (ik heb toevallig ook een Dovo). Na verloop van tijd wordt je er steeds handiger in. Het kost me maar 5 minuten om me te scheren. Ik gebruik ook geen kwast of speciale scheerzeep. Gewoon het goedkoopste scheerschuim (Xilon) van iets meer dan een euro en ik heb nooit last van uitslag of razorburn. Het allerbelangrijkste is een goede slijpsteen. Ik heb 2 Coticules, 1 van de "Les Latneuses" laag om het echte slijpwerk te doen en een harde "La Dressante" om de snede ff na te poljsten. Met die 2 stenen behaal ik altijd een perfect resultaat.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:00:35 #266
128471 doctor.starbucks
pi_79636851
Zo, mijn bestelling is geplaatst, spannend!

Ik heb de eigenaar van de Barbershop even op dit topic gewezen.
Starbucks, waar blijf je
pi_79641761
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 01:01 schreef mirved het volgende:

[..]

Fusion, mach3, wilkinson quatro is allemaal troep. De mesjes zijn duur, het scheert niet super glad en het zorgt voor ingroeiende haren.
Mijn ervaring met Gillette Fusion zijn duidelijk anders. Nooit las van ingroei e.d. meer sindsdien ik deze gebruik.
  zaterdag 3 april 2010 @ 19:05:10 #268
256169 scarback
De man met één sok
pi_79910441
Ik ben ook van plan over te stappen op 'het echte werk'. Maar ik zit met het volgende: een straight razor (met een scheerkwast, strop enzovoort) is nog best prijzig, dus het leek mij aardig het eerst met een (veel goedkopere) shavette te proberen. Op die manier (dacht ik) kan ik het een beetje leren, voordat ik dure spullen koop. Ik lees op verschillende fora (straight razorplace enzo) heel verschillende verhalen over hoe dichtbij een shavette bij een echte straight zit(sommigen vinden het een goede leermethode, anderen vinden dat je beter direct naar een echte straight kan gaan)...Hoe denken jullie daarover?

[ Bericht 0% gewijzigd door scarback op 03-04-2010 20:07:48 (typo) ]
Eerst kijken, dan zeiken
pi_79911530
Je hebt gelijk in de zin dat straights een flinke initiële investering vergen, maar als het bevalt hoef je daarna nooit meer mesjes te kopen. Met een shavette krijg je een goed gevoel voor onder welke hoek je moet scheren met een straight. Dat is een pluspunt. Maar de DE mesjes die je gebruikt in je shavette zijn veel scherper dan de gemiddelde straight. Ik vond scheren met een straight veel makkelijker geleerd dan ik dacht, toch gebruik ik 'm alleen als ik er in t weekend echt zin in heb. Dit komt doordat ik er te weinig routine mee heb en er dus vrij lang over doe. Verder gebruik ik gewoon m'n DE (Merkut Futur met meestal Merkurmesjes).
  zaterdag 3 april 2010 @ 20:06:30 #270
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_79912450
Ik heb zelf jaren geleden een shavette geprobeert en ben zo op een echte overgestapt. Ik vind ze goed om het te leren. Ik heb gisteren trouwens een prachtig scheermes van m'n vriendin kado gekregen. Is volledig handgesmeed door de grote meester Iwasaki en gemaakt van Tamahagane. Dat is hetzelfde staal dat voor traditionele Samurai zwaarden wordt gebruikt. Dit mes is zo verschrikkelijk scherp, daar wordt je gewoon bang van. Het staal is ook knoertehard (iets van 66 HRC) dus ik zal nu veel minder hoeven te slijpen. Volgens de verhalen kun je je makkelijk 300 keer scheren zonder te hoeven slijpen.

"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 4 april 2010 @ 01:05:09 #271
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_79922197
waar heeft ze die vandaan? zoek al lang ernaar
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 4 april 2010 @ 22:05:26 #272
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_79948051
pi_79954916
Dat ding ziet er echt fantastisch uit, maar hoe scheert ie? Ik gebruik tijdens het scheren met een straight namelijk wel altijd de scales (dus het plastic/paarlemoer/houtgedeelte) voor extra houvast/stabiliteit.
  maandag 5 april 2010 @ 02:30:03 #274
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_79957392
Dit mes scheert echt fantastisch, ik heb me nog nooit zo glad geschoren. Qua hanteerbaarheid vind ik 'm zelfs beter dan een Westers scheermes. Dit mes is wel wat zwaarder maar komt veel makkelijker op moeilijk bereikbare plekjes. Het extra gewicht vind ik zelfs wel fijn. Het staal is echter niet volledig roest bestendig dus heeft wel wat extra onderhoud nodig.

Ik heb m'n vriendin haar benen er trouwens ook mee geschoren en ze is er helemaal weg van.
  maandag 5 april 2010 @ 15:20:11 #275
128471 doctor.starbucks
pi_79968336
Ik scheer me nu een kleine week met een van merkur,
en durf nu wel te zeggen dat het een goede investering is geweest.

Mesjes gaan ook best lang mee, en dat voor 40/70 ct per stuk
Starbucks, waar blijf je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')