OK, bedankt voor de goede tips, hier kan ik wel wat meequote:Op zaterdag 14 november 2009 15:49 schreef Bubbz het volgende:
http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=cCL6DMhMPrWYjb4UYVWCSQqz46JdSI&
http://www.koordenwinkel.eu/shaving/
Er zijn natuurlijk nog veel meer websites waar klassieke scheermessen verkocht worden maar dit zijn volgens mij wel de grootste en een van de weinige in Nederland/belgie.
Ebay staat ook altijd erg veel op en die zijn vaak ook een stuk goedkoper je moet alleen wel weten wat je koopt en dat is natuurlijk wat lastiger via ebay.
Je moet er ook op letten dat een mes alleen niet voldoende is. Je hebt ook nog een strop en eigenlijk ook een wetsteen nodig voor het onderhoud van je mes.
Lachen, dat werd mij ook verteld. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk... Het duurt wel iets langer.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:58 schreef laffer het volgende:
tvp![]()
ik heb een scheermes van het merk dovo aangeschaft, en het scheren viel me 100% mee, prima glad![]()
ik dacht dat het scheren met een open mes moeilijker zou zijn nml.
Je hebt helemaal gelijk, die 20 voudige mesjes zijn een ramp. Loopt helemaal vol en het is gewoon smerig om nog een keer te gebruiken. Daarnaast is de hoek niet ideaal, dat is goed voor de fabrikant (ze slijten sneller) maar slecht voor jouw. (ingegroeide haren e.d.)quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:06 schreef Stefferson het volgende:
Ik ben ook helemaal klaar met die plastic meuk waar ik nu mee scheer en ben dan ook van plan een krabbertje aan te schaffen. De reden hiervoor is vooral dat die driedubbel uitgevoerde mesjes al snel vol met haar zitten en je voor dat soort onhandige dingen eigenlijk nog best veel geld betaalt.
Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op een Merkur krabbertje en dan wel de Merkur 23C of de 25C, deze lijken wat betreft prijs en (hier beschreven) kwaliteit prima in orde. Nu heb ik begrepen dat de 23C zonder kam is en de 25C met kam. Wat is hier precies het verschil in en wat is handig om te gebruiken?
Op dit moment scheer ik mijzelf met een Wilkinson Sword Protector 3D zonder schuim of dergelijke onder de douche, daar heb ik dan ook een scheerspiegel (met zo'n harmonica eraan) voor opgehangen. Kan ik dit ritueel met een krabbertje blijven volgen of moet er echt met schuim/zeep en zon borstel en dat soort grappen geschoren worden?
Het idee is dus om één van deze te bestellen:
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=358964&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6
- http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?page=detail&Id=327992&sid=XIKFfUyFRDqKJBtKCG8XVj0dlN6gs6
Is dat een fatsoenlijke webshop of kan ik eventueel wat betreft prijs beter ergens anders bestellen? En wat moet ik zeker niet vergeten mee te bestellen?
Alvast bedankt!
ten eerste, stop met wilkinson das troep. Gillette Fusion is de top. Snel, makkelijk uitspoelbaar en de mesjes gaan tenminste 6 tot 8 weken mee. Zeker als je olie gebruikt ipv. die zeep rotzooi die je huid uitdroogt en je mesje bot maakt.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:06 schreef Stefferson het volgende:
Op dit moment scheer ik mijzelf met een Wilkinson Sword Protector 3D zonder schuim of dergelijke onder de douche, daar heb ik dan ook een scheerspiegel (met zo'n harmonica eraan) voor opgehangen. Kan ik dit ritueel met een krabbertje blijven volgen of moet er echt met schuim/zeep en zon borstel en dat soort grappen geschoren worden?
Fusion, mach3, wilkinson quatro is allemaal troep. De mesjes zijn duur, het scheert niet super glad en het zorgt voor ingroeiende haren.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:04 schreef OnsvirjouSA het volgende:
[..]
ten eerste, stop met wilkinson das troep. Gillette Fusion is de top. Snel, makkelijk uitspoelbaar en de mesjes gaan tenminste 6 tot 8 weken mee. Zeker als je olie gebruikt ipv. die zeep rotzooi die je huid uitdroogt en je mesje bot maakt.
Ik scheer al jaren met een straight razor (ik heb toevallig ook een Dovo). Na verloop van tijd wordt je er steeds handiger in. Het kost me maar 5 minuten om me te scheren. Ik gebruik ook geen kwast of speciale scheerzeep. Gewoon het goedkoopste scheerschuim (Xilon) van iets meer dan een euro en ik heb nooit last van uitslag of razorburn. Het allerbelangrijkste is een goede slijpsteen. Ik heb 2 Coticules, 1 van de "Les Latneuses" laag om het echte slijpwerk te doen en een harde "La Dressante" om de snede ff na te poljsten. Met die 2 stenen behaal ik altijd een perfect resultaat.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:58 schreef laffer het volgende:
tvp![]()
ik heb een scheermes van het merk dovo aangeschaft, en het scheren viel me 100% mee, prima glad![]()
ik dacht dat het scheren met een open mes moeilijker zou zijn nml.
Mijn ervaring met Gillette Fusion zijn duidelijk anders. Nooit las van ingroei e.d. meer sindsdien ik deze gebruik.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Fusion, mach3, wilkinson quatro is allemaal troep. De mesjes zijn duur, het scheert niet super glad en het zorgt voor ingroeiende haren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |