Ik heb later die Shavette erbij gekocht (voor de lol) Om eerlijk te zijn vind ik een echte straight 10x beter scheren. Het is makkelijker en vooral het topje van het mes maakt het beter... Uiteraard kost het je wel wat centen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:05 schreef scarback het volgende:
Ik ben ook van plan over te stappen op 'het echte werk'. Maar ik zit met het volgende: een straight razor (met een scheerkwast, strop enzovoort) is nog best prijzig, dus het leek mij aardig het eerst met een (veel goedkopere) shavette te proberen. Op die manier (dacht ik) kan ik het een beetje leren, voordat ik dure spullen koop. Ik lees op verschillende fora (straight razorplace enzo) heel verschillende verhalen over hoe dichtbij een shavette bij een echte straight zit(sommigen vinden het een goede leermethode, anderen vinden dat je beter direct naar een echte straight kan gaan)...Hoe denken jullie daarover?
voor je keukenmessen denk ik niet,dat voldoet prima, voor een open scheermes wel, dat luistert toch wat nauwerquote:Op dinsdag 6 april 2010 18:15 schreef zquing het volgende:
Met zo'n steen, heb je dan nog een leer nodig eigenlijk? Ik wou er toch al 1 hebben voor m'n keukenmessen
Nee hoor, niet met de juiste steen. Zoals ik al zei heb ik 2 coticules (dat is een natuur slijpsteen), een zachte voor het echte slijpwerk (dus als er echt een nieuwe snede geslepen moet worden) en een harde voor het polijsten. Ik maar eerst een slurry aan en verdun die steeds verder waarbij ik de laatste halen over de steen alleen met water doe. Altijd een perfect resultaat.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:26 schreef zquing het volgende:
Maar een leer is eigenlijk wel noodzakelijk voor een scheermes dus?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 17:31 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik zou als ik jou was voor een open mes van Dovo of Thiers Issard. Hou er wel rekening mee dat je niet alleen een mes nodig hebt maar ook 1 of 2 goede slijpstenen en eventueel een leren riem met slijppasta. Ik gebruik zelf 2 coticules. Een zachtere voor het echte slijpwerk en een hardere om de snede na te polijsten. Een riem heb ik zelf met deze 2 stenen niet nodig. Deze 2 stenen hebben me trouwens zo'n 120 euro gekost maar ze gaan als je ze puur en alleen voor een scheermes gebruikt een leven lang mee. Een goed mes gaat ook een leven lang mee dus reken in totaal op zo'n 375 euro voor 2 stenen en een mes.
Wat betreft bloed en handigheid, tsja, bij mij heeft er in het begin wel eens een beetje bloed gevloeid maar het is vrij snel te leren. Voor jou is het misschien ook leuk om er mee te leren scheren. Mijn vriendin scheert mij regelmatig tijdens het douchen en ik scheer regelmatig haar benen met mijn (ons) open mes. Een open mes werkt namelijk ook voortreffelijk op vrouwenbenen.
Bij www.koordenwinkel.eu verkopen ze open messen en www.ardennes-coticule.com verkoopt slijpstenen die ze zelf delven en verder vormgeven. Je kunt ook mailen naar info@ardennes-coticule.com en ze direct om hulp vragen om 2 goede stenen uit te zoeken.
Mijn vriendin geniet er juist van als ik haar benen scheerquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef W1ZZ het volgende:
Lijkt me best wel eng om een vrouw met een straight te scheren... Heb 't één keer met een Gillette Mach3 gedaan, dat vond ik al eng genoeg
same here. Heb een vrij smalle Shavette voor erbij. Makkelijker rond de knie enzo. Heel wendbaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Mijn vriendin geniet er juist van als ik haar benen scheer
Daarom juist, mensen komen zo naar dit topic en dat is een mooi moment om ze te laten inzien dat met een paar simpele veranderingen(preshave, borstel&schuim) een veel beter resultaat kunnen halen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef W1ZZ het volgende:
Dan wordt het topic overspoeld met gedoe over fusion/mach3 en bussen scheerschuim etc. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat dat inferieure scheerwijzen zijn zie ik daar het nut niet van in, eerlijk gezegd.
Wat is er mis met scheerschuim uit een bus? Ik vind 't ideaal voor wanneer ik niet zo heel veel tijd hebquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:02 schreef W1ZZ het volgende:
Dan wordt het topic overspoeld met gedoe over fusion/mach3 en bussen scheerschuim etc. Aangezien ik ervan overtuigd ben dat dat inferieure scheerwijzen zijn zie ik daar het nut niet van in, eerlijk gezegd.
Kwast en krabber zijn dan een winnaar. Wil wat betreft mesjes eerst verschillende uitproberen, dus toch maar zo'n combo pakket. Die avocado is iedereen enthousiast over, dus dat lijkt me ook een geslaagde keuze (Krijg je dan alleen niet verschillende geuren door elkaar heen?). Als pre-shave ga ik voor de Aloë vera cream van Proraso. Zit alleen nog wat met al die andere dingen. Er staat zo gigantisch veel en ik heb geen idee waar het allemaal voor is. Heeft dat extra spul überhaupt wel nut? (Wel/geen aftershave?) Begrijp ook nog steeds niet zo goed wat nou de voor- en nadelen van crème / zeep zijn. Weet iemand toevallig ook nog een scheer crème(?) met een frisse geur (Limoen?quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:40 schreef W1ZZ het volgende:Schuim: mijn favoriet is Taylor's avocado cream. Droogt de huid niet uit, glijdt goed en is de enige die me geen pukkels geeft de volgende dag. Ik combineer 'm tegenwoordig met Proraso zeep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |