Een kam zorgt ervoor als je een baardje hebt de haren wat rechter komen. Heb zelf nooit zo'n lange baard dus zou het ook wel zonder afkunnen. Maar het stoort me ook niet.quote:Op zondag 19 april 2009 18:36 schreef mirved het volgende:
[..]
Jij had toch ook zo'n merkur classic met kam gekocht?
Ik zit nu te kijken voor een merkur DE (deze bijvoorbeeld: http://www.koordenwinkel.eu/shaving/merkur-c23-pr-92.html) maar die hebben dus allemaal een kam? Waarvoor is dat en zorgt dat niet je minder goed kan scheren?
Vanaf dag 1 een gladder resultaat halen is wellicht een (te) hoog doel. Dat lukte mij zoals zovelen in ieder geval ook niet. Maar wat me wel opviel is dat ik geen last had van een rode, geirriteerde huid, en dat was wel zo'n lekker gevoelquote:Op zondag 5 april 2009 16:50 schreef El_Borracho het volgende:
als een DE niet gladder scheert als een Mach 3 ga ik de overstap niet maken
Je moet je huid opzij trekken, zodat het zich zo verplaatst dat het plek dat je wilt scheren wat vlakker is.quote:
Toch niet zo'n hele volle baard ofwel? Anders kan je nog altijd de krabber gebruiken om bij te trimmen. Werkt een stuk beter als een normaal scheermesje.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:47 schreef Wii-Style het volgende:
Scheer ik eindelijk fatsoenlijk... denk ik er over na om een baard te groeien.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:01 schreef mirved het volgende:
[..]
Toch niet zo'n hele volle baard ofwel?
Zelf heb ik in eerste instantie een paar sample packs geprobeerd. In combinatie met de scheermessen die ik heb (Merkur 38C en Gillette SuperSpeed Regular en Red Tip) bleken de Derby Extra de fijnste mesjes (Feathers zijn net iets aggressiever en de "Israeli" mesjes gaan maar 2 beurten mee of zo, dat zijn trouwens dezelfde mesjes dan de Hema verkoopt). Daarna heb ik op eBay gekeken en daar heb je voor ongeveer 10 Euro een doos met 100 Derby mesjes. Die heb ik besteld en kan wel even vooruitquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:21 schreef W1ZZ het volgende:
Welk merk haal je dan? Want de Merkur mesjes die ik haal zijn toch nog altijd iets van ¤5 voor 10 stuks.
met 100 red je het ook wel dan, je hoeft je niet elke dag helemaal te scheren toch?quote:Op zondag 21 juni 2009 11:04 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er ook Europese Ebay-verkopers die DE-blades verkopen? Er zijn zat goede deals te vinden op Ebay te vinden maar dan heb je vrij pittige verzendkosten... Ik ga straks ruim 5 maanden naar het buitenland, dan zijn 150 stuks toch wel zat?
Op Ebay staan 100 Derbies voor tien dollarquote:Op zondag 21 juni 2009 13:17 schreef Conekiller het volgende:
[..]
met 100 red je het ook wel dan, je hoeft je niet elke dag helemaal te scheren toch?
En ga anders naar de kapersgroothandel voor de al eerder door mij genoemde Supermax mesjes. Heb je d'r 100 voor 16¤
Ik heb die ook van die vergulde hand. Werkt op zich goed en is goedkoop maar wil eigenlijk ook wel eens een duurdere variant proberen met wat luxer ingrediėnten.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op Ebay staan 100 Derbies voor tien dollarIk neem er gelijk wat shaving cream bij, ik heb nu scheerzeep van De Vergulde Hand, opzich wel goed maar het opschuimen gaat niet in die kleine bakjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |