quote:[quote]Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef maartena het volgende:
[..]
De bijbel stelt echter wel dat overspel met de dood bestraft dient te worden, en dat hen die verschillende gewassen op hetzelfde veld planten gestenigd dienen te worden.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij dwaalt men redelijk af van het topic onderwerp...
Feit is dat we ermee opgescheept zitten. Wat is jouw oplossing.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:08 schreef Geerd het volgende:
Achja zolang er nog mensen zijn die in al die verschillende sprookjes boeken blijven geloven zal er oorlog zijn.
Moskeetje hier en daar geen probleem, probeer is een kerk daar te bouwen?
Dat bedoel ik allemaal zo kansloos en kortzichtig dat "geloof".
Ik kwam er paar jaar terug pas achter dat er echt mensen geloven in de adam en eva + slang![]()
[/u]quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef fokthesystem het volgende:
Je nickname zegt al veel...
Maar je bent van het pvda web-team en zoekt ammunitie tegen de pvv? Lees verder en zie een leeg magazijn.
'Het dient geen enkel doel om te beweren: dit is een replica van de
nazi's,' zei Hitler-biograaf Sir Ian Kershaw onlangs over de PVV. 'Je
kunt wel zeggen: deze retoriek is eerder gebruikt en kijk eens hoe
gevaarlijk dat was.'
Geen slechte observatie.http://www.vn.nl/Opiniemakers/Max-van-Weezel/Artikel-Max-van-Weezel/Fuhrerprinzip.htm
Verders heb ik geen hoge hoed op van NLer en noem de meesten politiek-dom.
Echter dat ze bijv. marokkanen massaal gaan verbannen/oppakken zie ik niet gebeuren.
Zijn de meesten ook te lui/bang voor en dan moet het leger aan de slag.
Verder gaat wilders geen 75+ zetels halen en moert dus in een water bij de wijn compromis coalitie.
Kortom, de vergelijking gaat op meer dan 1 vlak al mank, bijv. dat was toen en nu is nu alleen al.
Koop een Bijbel en koop een Koran en zoek het uit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:04 schreef JoaC het volgende:
hero99: als je de bijbel werkelijk zo goed kan uitleggen:
Word er regelmatig door Jezus en zijn discipelen/apostelen verwezen naar het Oude Testament?
Er liggen hier 3 bijbels in huis, de Koran staat zeker 1000 keer online.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:10 schreef hero99 het volgende:
[..]
Koop een Bijbel en koop een Koran en zoek het uit.
Ik ben het wat onze vrijheid betreft wel met je eens en hoop dan ook dat Wilders niet veroordeeld wordt voor het verkondigen van zijn mening en het wijzen op feiten, terwijl tegelijkertijd mensen met een geloof wel allerlei idiote uitspraken mogen doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:24 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Opsluiting en fikse geldboetes. Alleen in het geval van een niet Nederlands paspoort bezitten uitzetten.
Dit klinkt natuurlijk extreem en intolerant maar het moet maar eens afgelopen zijn met het uitbuiten van onze vrijheid. Haat en geweld prediken kost ons het meest waardevolle bezit dat wij hebben en dat is onze vrijheid mits we het tolereren en dat doen we op dit moment omdat we geen religie willen beledigen.
We sluiten mensen op die stelen, waarom niet mensen die tot haat en moord oproepen uit geloofsovertuiging? Omdat het een geloofsovertuiging is natuurlijk. Het zullen er ongetwijfeld maar een paar zijn die uiteindelijk aangepakt gaan worden (omdat een klein deel extreem is) maar het geeft in ieder geval het juiste signaal; 'Wij pikken deze shit niet meer'.
Dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:25 schreef Zienswijze het volgende:
Je vindt het behoorlijk lollig nu zo te zien. Maar vertel, jij wilt gewoon nu op dezelfde voet verdergaan? Lekker verder gaan met dat haatzaaien in bepaalde moskeeen? Buitenproportioneel veel geld uitgeven om de uitwassen van islam tegen te houden (denk aan kosten AIVD, kosten onderzoek naar haatmoskeen, kosten onderzoek naar haatzaaierij op islamitische scholen etc.)? Meer islamisering van onze samenleving?
Voor de duidelijkheid: Ik ben geen Wilders aanhanger, ik heb weinig trek om zijn uitspraken te verdedigen. Het enige zinnige wat ik over jouw debat vraag kan zeggen is dat Wilders geen debat wilde met zo'n halal meid omdat ze weigerde afstand te nemen van de uitspraken van een Imam die homo's van een flatgebouw wilde flikkeren.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:42 schreef yyentle het volgende:
[..]
Geloof je echt dat Wilders voor een fatsoenlijke oplossing van het probleem wil zorgen? Lang niet alle moslims zijn extreem. Er zijn genoeg moslims die niet streng gelovig zijn en er zijn ook genoeg ontwikkelde en beschaafde moslims.
Er wordt gezegd (en het lijkt erop dat dit waar is) dat Wilders nooit in debat wil. Ik begrijp niet goed waarom. Kan het zijn dat Wilders niet in debat wil omdat hij wil voorkomen dat er onverwachte en rechtstreekse vragen aan hem worden gesteld?
dus als jij iets gelooft wat niemand kwaad doet, en iemand anders neemt jou ideen en voerd die door tot in het extreme, dan is dat jouw schuld?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:12 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Ik ben geen Wilders aanhanger, ik heb weinig trek om zijn uitspraken te verdedigen. Het enige zinnige wat ik over jouw debat vraag kan zeggen is dat Wilders geen debat wilde met zo'n halal meid omdat ze weigerde afstand te nemen van de uitspraken van een Imam die homo's van een flatgebouw wilde flikkeren.
Ik zie dit als een veel groter iets. Ik zie onze politiek de britse achterna gaan. Waarbij Wilders geen film mag laten zien over de Islam maar tegelijkertijd moslims met 'Onthoofd hen die de Islam beledigen' protesteren wel getolereerd worden. En laten we de sharia rechtbanken niet vergeten.
Dan weer de favoriete non statement 'Nederland wordt hard'....ehh nee hoor, Nederland toont eindelijk eens wat ballen en uit kritiek op mensen die zich achter hun religie verschuilen. Het probleem is dat de meeste moslims allochtonen zijn en daarom krijg je weer moraal ridders die meteen luidkeels schreeuwen dat het WW2 scenario's zijn. Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op.
Als laatste, stop nou eens eindelijk met dat 'maar de meeste zijn geen extremisten' gezeur. Zonder 'normale' religieuze zouden 'extreme' religieuze gewone gekken zijn en ook zo behandeld worden. Dankzij de 'normale' religieuze genieten deze extremen extra protectie omdat het nu ineens een 'ras' of 'cultuur' is.
Wie zijn er extremistisch?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:12 schreef Halve_Maen het volgende:
Als laatste, stop nou eens eindelijk met dat 'maar de meeste zijn geen extremisten' gezeur. Zonder 'normale' religieuze zouden 'extreme' religieuze gewone gekken zijn en ook zo behandeld worden. Dankzij de 'normale' religieuze genieten deze extremen extra protectie omdat het nu ineens een 'ras' of 'cultuur' is.
Hij gaat ook niet echt in debat met agnostische/christelijke/atheïstische politici. Als een Pechtold om een berekening vraagt, begint Wilders over dat hij drie keer zo veel zetels in de kamer heeft, of roemt hij zijn eigen logica.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:12 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Ik ben geen Wilders aanhanger, ik heb weinig trek om zijn uitspraken te verdedigen. Het enige zinnige wat ik over jouw debat vraag kan zeggen is dat Wilders geen debat wilde met zo'n halal meid omdat ze weigerde afstand te nemen van de uitspraken van een Imam die homo's van een flatgebouw wilde flikkeren.
Beide kanten zijn verwerpelijk, een vijand van een vijand hoeft geen vriend te zijn.quote:Ik zie dit als een veel groter iets. Ik zie onze politiek de britse achterna gaan. Waarbij Wilders geen film mag laten zien over de Islam maar tegelijkertijd moslims met 'Onthoofd hen die de Islam beledigen' protesteren wel getolereerd worden. En laten we de sharia rechtbanken niet vergeten.
Als er geroepen word dat een geloof verboden moet worden, dan vertoont dat gelijkenissen met de Jodenhaat uit de jaren 30quote:Dan weer de favoriete non statement 'Nederland wordt hard'....ehh nee hoor, Nederland toont eindelijk eens wat ballen en uit kritiek op mensen die zich achter hun religie verschuilen. Het probleem is dat de meeste moslims allochtonen zijn en daarom krijg je weer moraal ridders die meteen luidkeels schreeuwen dat het WW2 scenario's zijn. Dit slaat natuurlijk werkelijk nergens op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zeggen nergens dat de gekken ertussen moeten worden beschermd, integendeel zelfs.quote:Als laatste, stop nou eens eindelijk met dat 'maar de meeste zijn geen extremisten' gezeur. Zonder 'normale' religieuze zouden 'extreme' religieuze gewone gekken zijn en ook zo behandeld worden. Dankzij de 'normale' religieuze genieten deze extremen extra protectie omdat het nu ineens een 'ras' of 'cultuur' is.
Ik citeer dit nog evenIn de Tweede Wereldoorlog werden ook mensen aangepakt als ze generaties in Duitsland woonden, dit is een verzonnen tegenargument. Verder zijn de meeste mensen die jou tegenspreken erover eens dat de meeste economische vluchtelingen gewoon terug moeten worden gestuurd.quote:Het probleem is dat de meeste moslims allochtonen zijn[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
heeee heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:12 schreef Halve_Maen het volgende:
Het enige zinnige wat ik over jouw debat vraag kan zeggen is dat Wilders geen debat wilde met zo'n halal meid omdat ze weigerde afstand te nemen van de uitspraken van een Imam die homo's van een flatgebouw wilde flikkeren.
Haha, wat een grap. Je hebt je totaal niet verdiept in de Bijbel/Tora of Quran anders zou je zoiets niet op zo'n kinderachtige manier bagatelliseren. Mijn punt is: als je iemand doodt omdat diegene een gebod heeft overtreden sta je in je recht volgens 'die geloven die niemand kwaad doen'. En kom alsjeblieft niet met 'interpretatie' want het staat er letter voor letter.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:11 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dus als jij iets gelooft wat niemand kwaad doet, en iemand anders neemt jou ideen en voerd die door tot in het extreme, dan is dat jouw schuld?
Nogmaals ik ga Wilders niet verdedigen. Ik zie dit als iets groters, lees wat ik eerder zei.quote:die man heeft het over nederlandse cultuur en waarden, maar het recht op vrijheid van religie is essensieel voor onze cutuur
nja, vrijheid van meningsuiting is ook relatief. Als jij op kantoor hardop roept dat je een bloedhekel hebt aan vrouwen/negers/Marokkanen, geef ik je niet lang daar hoor. Dan kan je piepen wat je wilt.quote:het is het eerste articel in onze grondwet en een van de eerste dingen die willem van oranje regelde toen ons land zich vrijvocht van katholieke onderdrukking van protestanten.
en nog wat, winders wil vrijheid van meningsuiting maar schreeuwd dat de koran moet worden verboden. lijkt me nogal tegenstrijdig.
zag het op tv, en youtube waarin hij het in een interview aangeeft. (dat hij in een bus door NL gaat) ga nu niet zoeken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
heeee heb ik wat gemist?
Heb je een link naar een artikel waar Wilders weigert met een van de zusjes halal in debat te gaan ?
En Wilders noemde flatgebouw ? Heeft een van die zussen dan ook geweigerd afstand te nemen ?
Welke iman, waar en wanneer zei dat van dat flatgebouw ?
Dat is jouw mening, prima.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:12 schreef yyentle het volgende:
[..]
Wie zijn er extremistisch?
Wilders was vorige week te zien in een vraaggesprekje met betrekking tot één onderwerp; hij kwam intelligent en scherp over, maar ik heb Wilders nog nooit in discussie gezien.
Wilders geeft op Twitter aan dat hij Maurice de Hond volgt waarmee hij het signaal afgeeft dat hij, naast zijn wens moslims anders te behandelen dan niet moslims, geen probleem heeft met het als loslopend wild opjagen van de zwakkeren uit onze samenleving en het intimideren van tegensprekers.
Ik heb me nooit echt in Wilders verdiept tot ik te maken kreeg met de acties van Maurice de Hond en zijn (grotendeels criminele) aanhang. Inmiddels is gebleken dat Wilders direct te linken is aan Maurice de Hond en dat is niet alleen voor moslims maar ook voor onze zwakkeren uit de samenleving erg verontrustend.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als er geroepen word dat een geloof verboden moet worden, dan vertoont dat gelijkenissen met de Jodenhaat uit de jaren 30Als er geroepen wordt dat homo's lager dan varkens zijn vertoont dit gelijkenissen met Jodenhaat uit de jaren 30... Het interesseert me eigenlijk niet zoveel of het een vergelijking vertoont. Wat mij interesseert is dat religieuze mensen denken dat ze immuun voor kritiek zijn, en niet aangepakt mogen worden op onmenselijke trekjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik citeer dit nog even
[..]
In de Tweede Wereldoorlog werden ook mensen aangepakt als ze generaties in Duitsland woonden, dit is een verzonnen tegenargument. Verder zijn de meeste mensen die jou tegenspreken erover eens dat de meeste economische vluchtelingen gewoon terug moeten worden gestuurd.
dit is de tweede keer dat je daarover begint....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:41 schreef Halve_Maen het volgende:
Maar volgens jou moet men dat maar kunnen zeggen. Dat homo's van flatgebouwen geflikkerd moeten worden nemen wij met zn allen maar op de koop toe. Bravo.
Anders doe je je eigen research: "Of homoseksualiteit. Dat is 'haram' voor een moslim, zegt imam El Ouazzini in Eindhoven, ,,maar wat anderen doen moeten zij weten''. En imam El Shershaby? In een boek in de boekhandel van El Tawheed stond dat homo's van flatgebouwen moeten worden gegooid. ,,Dat is een beschrijving uit 1300 van een algemeen erkende schriftgeleerde. Hier is dat verboden. En daar houden we ons aan. Net zoals we hier ook niet door rood licht rijden.''quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dit is de tweede keer dat je daarover begint....
wie zei dat onlangs ? waar en wanneer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |