Ja idd... maar goed, ik heb vanmiddag een tijdje gereden, en het waait echt behoorlijk, dus als je al een aantal km tegen de wind in zit in je eentje ga je echt kapot.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:23 schreef wimderon het volgende:
Die tourist net bleef met de handen boven op het stuur naast Vierhouten rijden
quote:Op zondag 22 maart 2009 16:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Stuk leuker dan Milaan - San Remo in elk geval..
dat zekerquote:Op zondag 22 maart 2009 16:28 schreef TheArt het volgende:
Brown voelt zich veel te sterk. Die doet veel te veel.
Ik zeg ook Förster.
Vierhouten is derde.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:32 schreef Sjiznit het volgende:
Slecht afgemaakt van Vacansoleil trouwens. Met 6 man bij de eerste 14 toen en geen een op het podium.
Daar kunnen ze weinig aan doen. Ze hebben er alles aan gedaan en dan heeft hun sprinter ook nog eens mechanische problemen in de sprint. Dat kan je niet berekenen.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:32 schreef Sjiznit het volgende:
Slecht afgemaakt van Vacansoleil trouwens. Met 6 man bij de eerste 14 toen en geen een op het podium.
quote:Op zondag 22 maart 2009 16:32 schreef Sjiznit het volgende:
Bobbie is juist weer op de weg terug. Die weg is vorig jaar ingezet. Kijk asjeblieft wat uitslagen door, want ik kan wel hele verhalen gaan typen, maar dat heeft weinig zin als je zelf ook even wat uitslagen kan bekijken.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:58 schreef The_Hives het volgende:
wat is eigenlijk het niveau van Traksel tegenwoordig? Hij was echt op weg een topper te worden, maar sinds hij tegen die boom gereden is is hij volgens mij nog steeds niet de oude geworden.
uitslagen zeggen imho niet altijd wat. Als bijvoorbeeld VDB een goede uitslag rijdt is hij toch ook niet meteen 'terug' ?quote:Op zondag 22 maart 2009 17:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bobbie is juist weer op de weg terug. Die weg is vorig jaar ingezet. Kijk asjeblieft wat uitslagen door, want ik kan wel hele verhalen gaan typen, maar dat heeft weinig zin als je zelf ook even wat uitslagen kan bekijken.
NOSquote:Zomegnan: "De NOS betaalt te weinig"
zo 22/03/09 - Normaal zou de Giro in 2010 in Amsterdam van start gaan. Maar die deal staat nu op de tocht.
De NOS wil namelijk niet genoeg betalen voor de beelden.
"De NOS wil ons slechts 30 procent van het bedrag betalen dat wij aan hen en andere omroepen vragen", zegt Giro- organisator Angelo Zomegnan in De Telegraaf.
"Daar gaan wij nooit mee akkoord."
"Zonder rechtstreekse tv-uitzending in Nederland teken ik geen contract met Amsterdam", vertelt Zomegnan.
Met Amsterdam zijn de contracten wel zo goed als rond.
"Zodra de NOS een realistisch bod doet, leggen we Amsterdam definitief als start vast."
Dit jaar vertrekt de Giro op 9 mei in Venetië.
Ik las het ja, erg jammer. Het zal wel niet gebeuren, maar misschien wil de gemeente Amsterdam enigzins bijspringen.quote:
Of gewoon lekker laten uitzenden door de commercielen ofzo. Dan heeft de NOS maar lekker pech.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik las het ja, erg jammer. Het zal wel niet gebeuren, maar misschien wil de gemeente Amsterdam enigzins bijspringen.
Leuk op SBS6, met om de 10 km: we rijden nu Ouderkerk binnen, daar is ooit een ernstig treinongeluk gebeurd en daar hebben we een mooie reportage over.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:56 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Of gewoon lekker laten uitzenden door de commercielen ofzo. Dan heeft de NOS maar lekker pech.
quote:O'Grady: "Ik vind het heel erg"
Voor Stuart O'Grady is Milaan-Sanremo slecht afgelopen. De Australische renner van Saxo Bank viel zaterdag en moet de voorjaarsklassiekers schrappen, net als Tyler Farrar. Stuart O'Grady hield een gebroken sleutelbeen, een gebroken rib en een oedeem over aan zijn val. De 35-jarige renner ging meteen onder het mes om het oedeem, een bloeduitstorting, weg te halen.
"Het ziet er niet naar uit dat hij de komende weken weer op de fiets zal stappen en hard zal kunnen trainen", vertelt de Belgische ploegdokter Piet De Moor. "Zijn voorjaar is voorbij." In 2007 was O'Grady nog de beste in Parijs-Roubaix. De Moor denkt dat de Australiër over een maand weer klaar zal zijn.
"Ik vind het heel erg dat ik de klassiekers mis door een val", zegt O'Grady. "De voorbije maanden heb ik hard gewerkt, vooral voor Parijs-Roubaix."
Ook voor Farrar loopt Sanremo slecht af
Ook Tyler Farrar heeft zijn rechtersleutelbeen gebroken in Milaan-Sanremo. De Amerikaanse renner van Garmin was goed op dreef dit seizoen. Hij won een etappe in Tirreno-Adriatico en richtte zijn pijlen op Gent-Wevelgem.
Manceboquote:Op maandag 23 maart 2009 13:20 schreef DeeBee het volgende:
Rock Racing aan de start.![]()
Die hebben ook een klein treintje wat een paar jaar terug nog bij Liberty/Astana/Discovery reed ongeveer.
Idd.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:22 schreef wimderon het volgende:
Sleutelbeen, kon erger, maar een forse tegenvaller gezien zijn opbouw naar de Tour (en Giro). Nu zal de Giro wellicht nog meer in functie van de Tour staan...
quote:ARMSTRONG LIGT IN ZIEKENHUIS NA VAL
Lance Armstrong is in de Ronde van
Castilië en Leon afgevoerd naar het
ziekenhuis na een val. De Amerikaan van
Astana brak wellicht zijn sleutelbeen.
Armstrong hoopte in de Spaanse ritten-
koers wedstrijdritme te kunnen opdoen.
Maar in de eerste rit liep het al fout
voor de zevenvoudige Tourwinnaar. Arm-
strong tuimelde na een valpartij samen
met een zestal renners in de gracht.
Hij werd meteen in de ambulance naar
het ziekenhuis gebracht. "Hij heeft
meer dan waarschijnlijk zijn sleutel-
been gebroken", zegt Philippe Maertens,
woordvoerder van Astana, aan Sporza.
© Sporza TT
Ik denk juist dat het geen toeval is. Armstrong is de Armstrong gewoon niet meer van voor 2006.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:45 schreef Cavalier1 het volgende:
Toch apart, Armstrong viel eigenlijk nooit voor 2006. Dit jaar al meerdere keren. Maar zal wel gewoon toeval zijn.
Thanks, zal hem morgen uitproberen.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:33 schreef ItaloDancer het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/tonyadtv
Dat. En lang uit koers geweest. Da's toch weer wennen.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het geen toeval is. Armstrong is de Armstrong gewoon niet meer van voor 2006.
Nooit?quote:Op maandag 23 maart 2009 16:45 schreef Cavalier1 het volgende:
Toch apart, Armstrong viel eigenlijk nooit voor 2006. Dit jaar al meerdere keren. Maar zal wel gewoon toeval zijn.
Idd. Vroeger was volgens mij Lance veel meer een controlfreak. Het lijkt hem allemaal nu wat minder kunnen schelen. Ook de reactie na Milaan-San Remo vond ik niet echt bij de oude Armstrong passen.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het geen toeval is. Armstrong is de Armstrong gewoon niet meer van voor 2006.
De oude Armstrong zou niet eens gestart zijn in Milaan-Sanremo. Hij zal ook wel geweten hebben voor hij daar startte dat hij toch geen kans had tegen al die sprinters.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Idd. Vroeger was volgens mij Lance veel meer een controlfreak. Het lijkt hem allemaal nu wat minder kunnen schelen. Ook de reactie na Milaan-San Remo vond ik niet echt bij de oude Armstrong passen.
1999 – 118thquote:Op maandag 23 maart 2009 17:32 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
De oude Armstrong zou niet eens gestart zijn in Milaan-Sanremo. Hij zal ook wel geweten hebben voor hij daar startte dat hij toch geen kans had tegen al die sprinters.
Ik zei eigenlijk nooit. Daarmee gaf ik aan dat het weleens gebeurd is, maar dat is te verwaarlozen. Zeker vergeleken met de afgelopen maanden.quote:
Beetje kortzichtig. Hij moet zware wedstrijden rijden om z'n niveau op te krikken.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:32 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
De oude Armstrong zou niet eens gestart zijn in Milaan-Sanremo. Hij zal ook wel geweten hebben voor hij daar startte dat hij toch geen kans had tegen al die sprinters.
Het was alleen als reactie op de reactie die Armstrong gaf na de race. Dus waarom hij zo reageerde. Hij is slim genoeg om te weten dat hij geen kans had daar en daarom zal hij het dus niet erg vinden dat hij niet gewonnen heeft.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig. Hij moet zware wedstrijden rijden om z'n niveau op te krikken.
Hij heeft dubbele motieven, met z'n Livestrong-campagne zeg maar, om aan grotere wedstrijden mee te doen, maar als het hem alleen om publiciteit ging zou hij de Ronde van Vlaanderen ook niet van z'n agenda hebben geschrapt.
3 keer en de laatste 4 jaar van zijn vorige carriere niet meer.quote:
Danny Nelissen dacht ik.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:11 schreef Dwersdriever het volgende:
Weet iemand toevallig wie de commentator was bij SBS? Ik schakelde wat laat in en heb gemist wie het was en herkende de stem ook niet.
2003, 2004 en 2005 is volgens jou vier jaar? Hmmm, interessant.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:46 schreef Sjiznit het volgende:
3 keer en de laatste 4 jaar van zijn vorige carriere niet meer.
En vandaag start ook de Settimana Ciclistica Internazionale di Coppi e Bartali in Italië. De ochtendrit van vandaag is al bezig, vanmiddag een ploegentijdrit.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:01 schreef knep het volgende:
Vandaag een tijdrit in Spanje en woensdag en donderdag aankomst bergop.
Las heel even Riccoquote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Las heel even Ricco
Maar weet iemand hoe de tijdrit er vanmiddag in Spanje uitziet? Vlak, heuvelop/heuvel af?
Zeker gezien deze uitspraken:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:51 schreef knep het volgende:
Menchov finisht in 34:12. Niet al te best als je ziet dat Leipi 33:17 rijdt.
quote:Menchov ziet Castilla y Leon als eerste test
Denis Menchov finishte vandaag in de eerste etappe van de Vuelta a Castilla y Leon als 32e in het peloton. De Rus ziet de Spaanse rittenkoers als een eerste test met zijn concurrentie en kijkt met verwachting uit naar de tijdrit over 28 kilometer die morgen op het programma staat.
"Het is voor mij een belangrijke eerste test om mijn conditie te vergelijken met de concurrentie," zegt de renner van Rabobank tegenover Cyclingnews. "Met het oog op de Ronde van Italië is dit een eerste test met mijn concurrenten."
Over zijn conditie is Menchov tevreden: "Ik denk dat mijn vorm voor deze tijd van het jaar goed is. Mijn winst in Murcia verbaasde mij aan de ene kant maar aan de andere kant was ik daar gewoon de sterkste."
De tijdrit van morgen over 28 kilometer heeft hoge prioriteit bij de Rus: "Ik voel me goed. De eerste mooie test voor mij is de tijdrit van morgen. Daarna zijn er nog twee bergritten waar ik mijn conditie wil testen."
Nog altijd 16 seconden achter Leipie...quote:
Bij het tussenpunt stond hij geloof ik nog 55 seconden voor.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nog altijd 16 seconden achter Leipie...
Stream: http://www.rtvcyl.es/quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:54 schreef El_Bassie het volgende:
Wordt deze ronde nog ergens uitgezonden?
Da's z'n eindtijdquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:03 schreef marcodej het volgende:
Clement nu 4e (weet niet welk tussenpunt dat is), 49 seconden achter Leipie, tussen Zabriskie en Menchov in.
Hij heeft meer gezegd als in heel zijn wielercarrierequote:
Inderdaad belachelijk hoe Contador en Irizar zich konden uitlevenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:42 schreef TheArt het volgende:
Volgens mij heeft Leipheimer dat laatste stuk gewoon wind mee gehad. Zabriskie, Menchov en Contador waren sneller dan hem op alle meetpunten, alleen aan de finish een stuk trager.
Trouwens Contador met een koppeltijdrit met IrizarMisselijkmakend gewoon. Hij wordt gewoon geholpen door een landgenoot en de Spaanse
jury die daar niets tegen doet.
Goede tijdrit van Clement trouwens:
Leipheimer 33.17
Contador 33.34
Zabriskie 33.39
Clement: 34.06
Menchov 34.12
Rabo erg goed in de breedte met Garate in de top-10 voorlopig, Moerenhout 12e en Ten Dam 14e.
Leipheimer heeft er een handje van om tijdritten prima in te delen. Vorig jaar ook al in de eerste tijdrit in de Vuelta.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:42 schreef TheArt het volgende:
Volgens mij heeft Leipheimer dat laatste stuk gewoon wind mee gehad. Zabriskie, Menchov en Contador waren sneller dan hem op alle meetpunten, alleen aan de finish een stuk trager.
Of zijn tussentijden klopten gewoon van geen kanten, kan ook. Het was nota bene vooral een dalend stuk op het einde.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Leipheimer heeft er een handje van om tijdritten prima in te delen. Vorig jaar ook al in de eerste tijdrit in de Vuelta.
Laatbloeier.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:31 schreef maril het volgende:
[..]
Hij heeft meer gezegd als in heel zijn wielercarriere
Klopt volgens mij wel. In Peking won Leipheimer als ik het me goed herinner redelijk veel tijd op het laatste deel, waar Contador daar juist verloor (maar er stond geen maat op Spartacus)quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Leipheimer heeft er een handje van om tijdritten prima in te delen. Vorig jaar ook al in de eerste tijdrit in de Vuelta.
quote:Ploegleider Erik Breukink gaf de wisselende omstandigheden als reden voor de verrassende ontknoping. „Clement en Mentsjov hadden in het laatste stuk een pittige wind op de kop”, zei hij op de Rabosite. Leipheimer en de als derde eindigende Amerikaan David Zabriskie reden veel vroeger. „Wellicht was het toen windstil, want het veranderde vandaag.”
© Telesport
Het kan gewoon dat Leipheimer een goed laatste deel reed, maar dat dat allemaal nog eens erger werd door die wisselende omstandigheden, want dit soort verschillen op zo'n relatief klein stuk is belachelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zabriskie reed ook vroeg en daar won hij ook veel tijd op in het laatste deel.
quote:Km. 49 Se cumple la primera hora de carrera.
Km. 91 Saltan del pelotón los dorsales 23 Urtasun, Pablo (Euskaltel), 37 Serrano, Ricardo (Fuji), 45 Euser, Lucas (Garmin), 106 Pauwels, Sergio (Cervelo), 114 Santamaría, Raúl (Burgos Monumental) y 141 Mancebo, Francisco (Rock Racing).
Km. 104 La diferencia es de 1’12”
Km. 129 La diferencia es de 5’25”
Nou hier klopte dus niets van.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:53 schreef ItaloDancer het volgende:
Nog geen stream bij Castilla y León? :/
Anyway een groepje krijgt de zegen blijkbaar
Met Mancebo er weer bij![]()
[..]
quote:Van Poppel slaat toe in Normandië
GRAND-COURONNE - Wielrenner Boy van Poppel heeft woensdag de derde etappe van de Ronde van Normandië gewonnen.
De coureur van Rabobank bleef in de korte etappe, over 83 kilometer van Forges-les-Eaux naar Grand-Couronne, de Fransen Fabien Bacquet (tweede) en Stéphane Bonsergent (derde) voor.
Bram Schmitz behield de leiderstrui. De renner van Van Vliet kwam in Grand-Couronne als vierde over de streep.
Berkhout
Schmitz veroverde dinsdag in de tweede etappe de eerste plaats in het algemeen klassement. Thomas Berkhout van Rabobank staat tweede op zeven seconden van zijn landgenoot.
Woensdagmiddag rijden de renners de vierde etappe, over 76 kilometer tussen Grand-Couronne en Elbeuf.
quote:Vacansoleil start in Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik
De wielerploeg van Vacansoleil zal dit jaar aan de start van zowel de Waalse Pijl als Luik-Bastenaken-Luik verschijnen. De Nederlandse formatie heeft van organisator ASO voor de koersen, die op respectievelijk 22 en 26 april worden verreden, een wildcard gekregen.
De ASO is de ploeg bijzonder goed gezind, want eerder kreeg Vacansoleil al een uitnodiging voor Parijs-Roubaix en het Critérium International.
Clement gaat eventjes iedereen verassen zo, let maar op. Pakt iedereen in op de klim.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Garate kan mooi als springplank fungeren voor Mollema (Menchov? Mahhh)
Tondo ligt op kop, Bernadeau ertussen. Volgens mij zwermen daartussen nog Garate en Sevilla en daarachter rijdt het peloton met Zabriskie op kop (volgens mijquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:10 schreef El_Bassie het volgende:
Thanks voor de streams allemaal. Ze mogen wel een overzichtje geven trouwens.
Clementquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:22 schreef Felagund het volgende:
Wie zijn de Raborenners. Menchov en ?
Netjes dat hij erbij zit. Dan heeft het trainen op het klimwerk echt geholpen.quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:25 schreef Sjiznit het volgende:
Redelijk tamme rit. Geen echt vuurwerk.
Een loper, dat zeker, maar als je ziet hoe weinig er in die eerste groep overblijven, mag dit gewoon een hele goede prestatie genoemd worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef Ereinion het volgende:
Een tamelijk makkelijke slotklim, toch een mooie prestatie van Clement.
Zeker, heel opvallend. Ook dat hij bv die 'erkende' klmmers als Ardila, Mollema, Garate voorblijft!quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een loper, dat zeker, maar als je ziet hoe weinig er in die eerste groep overblijven, mag dit gewoon een hele goede prestatie genoemd worden.
Clement zei aan het begin van het seizoen al dat hij aan zijn klimcapaciteiten wilde werken om te kijken hoe ver hij zou komen in klassementen in rittenkoersen. Hier lijkt hij dus al de vruchten van te plukken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:25 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Zeker, heel opvallend. Ook dat hij bv die 'erkende' klmmers als Ardila, Mollema, Garate voorblijft!
Hij is als het zo blijft een kandidaat om mee te gaan naar de tour.
Waarom daar niet wat eerder mee begonnen dan?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Clement zei aan het begin van het seizoen al dat hij aan zijn klimcapaciteiten wilde werken om te kijken hoe ver hij zou komen in klassementen in rittenkoersen. Hier lijkt hij dus al de vruchten van te plukken.
Heel straf is het pas als blijkt dat hij dit vaker/regelmatig kan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom daar niet wat eerder mee begonnen dan?
Maar dit is wel heel straf, ben benieuwd of hij zich zo stormachtig gaat doorontwikkelen.
Hij zou zijn tijdrit moeten doorontwikkelen. Al heeft hij daar wel te maken met de wet van de remmende voorsprong, want die had al een hoog niveau. Wil hij winnen, dan moet die tijdrit nog een tikje beter. Op de echte kleppers komt hij toch nog wel tekort.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:42 schreef DutchSL het volgende:
HIj zou zich richten op de Tour de Romandie meen ik.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:01 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Clement gaat eventjes iedereen verassen zo, let maar op. Pakt iedereen in op de klim.
Las net een interview in wielerrevue met hem, en hij is erg perfectionisch en onzeker. Ik denk dat op dat gebied veel te winnen valt. Hij moet gewoon meer in zich zelf geloven. Lichamelijk is hij gewoon in orde.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:45 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Hij zou zijn tijdrit moeten doorontwikkelen. Al heeft hij daar wel te maken met de wet van de remmende voorsprong, want die had al een hoog niveau. Wil hij winnen, dan moet die tijdrit nog een tikje beter. Op de echte kleppers komt hij toch nog wel tekort.
Klopt. Na zijn slechte tijdrit in Murcia scheen ie ook helemaal in zak en as te zitten. Hij is heel snel down als het net iets minder gaat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:22 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Las net een interview in wielerrevue met hem, en hij is erg perfectionisch en onzeker. Ik denk dat op dat gebied veel te winnen valt. Hij moet gewoon meer in zich zelf geloven. Lichamelijk is hij gewoon in orde.
Kon niet eerder omdat Contador toch wel aardig tempo maakte.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:24 schreef Sjiznit het volgende:
Had Menchov wel iets eerder mogen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |