Ja hallo!? Hoe zou jij reageren als jouw club vrijwel niets presteert een decenniumlang?! Dan zou je toch ook iedere strohalm aangrijpen om de ploeg die op 't moment NOG slechter presteert, daar op te wijzen!!??quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:36 schreef rubbereend het volgende:
is dit een afspraak uit het Ajaxtopic ofzoom de paar dagen komt er een Ajacied dat vragen ;')
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie eigenlijk ook liever Co komen. Maar ik denk niet dat dat nu nog gaat gebeuren.quote:
Niet van het niveau wat je moet halen imo als je weer terug naar de top wil. En dan heb ik het over het niveau wat hij had toen hij nog bij ons speelde, hoe hij er nu voor staat heb ik weinig kennis van, maar het zal allicht niet beter geworden zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:41 schreef Jasza het volgende:
Zijn jullie blij met opa Ooijer?
Steek dat maar in je reet Reker en co!quote:Rutten kan zwaargewicht worden bij PSV
Drie jaar nadat de commissarissen van PSV het advies van Guus Hiddink in de wind sloegen, lijkt Fred Rutten alsnog hoofdtrainer te worden van de Eindhovense club. Zijn ontslag bij Schalke 04 komt als geroepen voor de bewindslieden van PSV, die vorige week nog nadrukkelijk rekening hielden met een alternatief scenario, waarin Co Adriaanse naar voren werd geschoven als kandidaat-coach.
De komst van Rutten lijkt logisch, maar is nog lang niet vanzelfsprekend. Hij is er de man niet naar om over één nacht ijs te gaan en heeft, samen met zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma, de totale club PSV secuur langs de meetlat gelegd. Financieel zullen de beide partijen er best uitkomen, maar Rutten is zijn vorige sollicitatiegesprek met Jan Reker, in oktober 2007, nog niet vergeten. Toen slaagde de directie van PSV er niet in om een overtuigend verhaal neer te leggen bij Rutten, die daarop bedankte voor de eer.
Als Rutten in een nieuw Eindhovens avontuur stapt, hij was er eerder (2002-2006) hoofd opleidingen en assistent-trainer, zal PSV hem dus sportief perspectief en een topsportorganisatie moeten bieden. De relatief jonge coach (46) heeft heldere ideeën over hoe een club moet worden ingericht en laat niet over zich heenlopen. Rutten is zéér eigenzinnig: de gedachte dat hij 'kruipend naar Eindhoven komt', zoals Reker destijds vermoedde, is een totaal verkeerde inschatting van Ruttens karakter.
Rutten zal vergaande bevoegdheden op transfergebied eisen, waardoor de invloed van manager Adrie van Kraaij mogelijk wordt beknot. Ook in de aansturing van de scouting en de jeugdopleiding zal Rutten een strakke, duidelijke koers eisen, waarbij geen centimeter ruimte is voor vrijblijvendheid. Bij FC Twente zette hij binnen twee jaar een topsportklimaat neer, dat de doorstroming bracht van talloze talenten, een aantrekkelijke spelstijl opleverde én een vruchtbare bodem blijkt voor zijn opvolger Steve McClaren.
Deze combinatie van kwaliteiten maken Rutten tot een geschikte kandidaat, die de potentie heeft om op termijn technisch directeur te worden. Hij heeft, net als zijn leermeester Hiddink, het vermogen om sterke mensen rond zich te verzamelen. Rutten kan een goede organisatie neerzetten en heeft een scherp oog voor wat wel/geen kwaliteit is. Zowel bij PSV als Twente bewees hij dat jonge spelers onder zijn leiding daadwerkelijk beter worden.
Daarmee voldoet hij, net als Adriaanse trouwens, aan een belangrijk criterium om aan de slag te kunnen in Eindhoven. Rutten heeft als voordeel dat hij zijn goede naam voor een belangrijk gedeelte bij PSV opbouwde. Toen vorige week de naam van Adriaanse door de kleedkamer op de Herdgang rondging, reageerde vrijwel geen enkele speler opgetogen. Adriaanse geniet bij PSV nou eenmaal niet het aanzien dat Rutten wel bezit. Een keuze voor Rutten lijkt daarom de meest solide.
Dadelijk besluiten ze om toch maar Lodeweges als hoofdtrainer te behouden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Uit het ED:
[..]
Steek dat maar in je reet Reker en co!![]()
Adriaanse of Rutten, geen van de kandidaten gaat met zich laten sollen door de directie en de RvC. Oh, wat zullen de egotjes pijn doen![]()
Mja, dat kan natuurlijk ook. En het is ook iets wat hij zelf ambieert.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat eend Rutten graag in een dubbelfunctie ziet.
ja vandaar! Hij heeft er ook ervaring in! Rutten in de Hiddink rol! Als Hiddink dan bij Chelsea blijft is die lijn ook weer zo gelegd!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:55 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Mja, dat kan natuurlijk ook. En het is ook iets wat hij zelf ambieert.
Zul je zien dat er alsnog voor Co wordt gekozen door toedoen van de RvCquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja vandaar! Hij heeft er ook ervaring in! Rutten in de Hiddink rol! Als Hiddink dan bij Chelsea blijft is die lijn ook weer zo gelegd!
Marco Borsato, kom d'r maar in!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja vandaar! Hij heeft er ook ervaring in! Rutten in de Hiddink rol! Als Hiddink dan bij Chelsea blijft is die lijn ook weer zo gelegd!
quote:
quote:Anyway, als Rutten het dan oko daadwerkelijk wordt is dat alleen maar goed voor PSV. Enerzijds omdat de RvC/Reker dan door het stof zal moeten, en omdat het goed gaat botsen als Rutten toch niet krijgt wat hem is beloofd in zijn voorwaarden.
Óf het gaat goed, en we krijgen weer een topsportklimaat aan de hand van Hiddink Jr.
Klinkt in elk geval goed. Nu nog zien wat eruit gaat komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Klinkt bijna te mooi om waar te zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Uit het ED:
[..]
Steek dat maar in je reet Reker en co!![]()
Adriaanse of Rutten, geen van de kandidaten gaat met zich laten sollen door de directie en de RvC. Oh, wat zullen de egotjes pijn doen![]()
Laten we het even aan Grrrrr vragen...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:53 schreef HL_Dog43 het volgende:
Misschien is dit het licht aan de eind van de tunnel.. aan de andere kant....
quote:
Van vele kanten wordt ook aangegeven dat het materiaal niet zo super was, daarom is ook eerst diegene die daar voor verantwoordelijk was eruit gegooid. En ook daarom wil Rutten bij PSV meer macht op technisch gebied! Bij Twente heeft hij het uitstekend gedaan en spelers gewoon beter gemaakt.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:40 schreef Blueberrypancake het volgende:
Ik vraag me toch af of spelers beter worden onder Rutten. Het voetbal van Schalke was onder zijn leiding in ieder geval niet om aan te zien. De resultaten vielen ook wat tegen.
Bij Grrrr moet je ook af en toe het sarcasme eruit pikken hoorquote:Dat stukje tekst wat Grrrr geplaatst heeft lijkt wel een promotiepraatje
volgens mij niet, dus moet er ideaal gezien een Spaanstalige assistent bij........ bijvoorbeeld Patrick Kluivertquote:
Party Patjequote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij niet, dus moet er ideaal gezien een Spaanstalige assistent bij........ bijvoorbeeld Patrick Kluivert
Stiekem zou ik dat best toejuichen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij niet, dus moet er ideaal gezien een Spaanstalige assistent bij........ bijvoorbeeld Patrick Kluivert
Ik ben het grote PSV Topic orakel!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 07:07 schreef Manu82 het volgende:
Weet Grrrrr alles dan?
Dat is nog niet eens zo'n slechte optiequote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar die gaat nog meer tijd wijden aan Oranjequote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:25 schreef Manu82 het volgende:
Even btw; Cocu spreekt toch ook een redelijk woordje Spaans?
en heeft dus aankomend seizoen niet de tijd om assistent bij het eerste te zijnquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:20 schreef uwbftp het volgende:
[..]
Maar die gaat nog meer tijd wijden aan Oranje
In principe is het te combineren, Guus was ook in staat het succesvol te combineren. En een functie als assistent trainer is natuurlijk minder tijdrovend dat de functie als hoofdcoach.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en heeft dus aankomend seizoen niet de tijd om assistent bij het eerste te zijn
Laat Cocu maar lekker rustig rijpen en groeien als trainer, en zodra zowel PSV als hijzelf in stabieler vaarwater is er echt wel een plekje vrij voor hem en denk ik dat zijn grootste kwaliteiten beter tot uiting komen dan in een opbouw-functie.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:42 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
In principe is het te combineren, Guus was ook in staat het succesvol te combineren. En een functie als assistent trainer is natuurlijk minder tijdrovend dat de functie als hoofdcoach.
Maargoed als Philip dat niet wilt begrijp ik dat best, hij heeft ook natuurlijk een stuk of 3 jonge koters.
Het komt in ieder geval goed overwogen over. Of dat het betrouwbare info is laat ik in het midden. Ik mag alleen toch hopen dat iedereen er zo onderhand van overtuigd is, dat het wel Fred is die onze kant op moet komen. Prima zoals hij aangegeven heeft de organisatie naar zich toe te trekken!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:16 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Interessante post op het PN
http://psv.netwerk.to/forums/naarpositie.php?forum=9&topic=3965&nummer=311998
Komt allemaal wel geloofwaardig en logisch over in ieder geval. Zou betekenen dat Rutten dus de nieuwe trainer wordt met hopelijk veel bevoegdheid!
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:42 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
In principe is het te combineren, Guus was ook in staat het succesvol te combineren. En een functie als assistent trainer is natuurlijk minder tijdrovend dat de functie als hoofdcoach.
Maargoed als Philip dat niet wilt begrijp ik dat best, hij heeft ook natuurlijk een stuk of 3 jonge koters.
opzich wel, behalve van Nistelrooij, die gaat echt wel proberen zijn plek bij Real te heroverenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:16 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Interessante post op het PN
http://psv.netwerk.to/forums/naarpositie.php?forum=9&topic=3965&nummer=311998
Komt allemaal wel geloofwaardig en logisch over in ieder geval. Zou betekenen dat Rutten dus de nieuwe trainer wordt met hopelijk veel bevoegdheid!
Hiddink kon het vooral volhouden omdat Australie telkens in de buurt van Eindhoven op trainingskamp ging. Cocu heeft ook niet echt een reisprobleem, maar ik snap wel dat je als 'rookie' zo min mogelijk je taken wilt verdelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]nu onderschat je het nogal. Cocu moet door heel Europa wedstrijden gaan kijken, de oefenwedstrijden moeten geleid worden. Alle mogelijk WK tegenstanders worden gescout.
Hiddink deed destijds 2 wedstrijden en daarna de voorbereiding. Die had een heel team in dienst in Australië. En Cocu wil of volledig assistent worden bij PSV of niet. Niet half in ieder geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |