abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2009 @ 16:44:48 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_67868543
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ina Boudier Bakkerlaan. Studentendorp in oost.

Overigens willen ze daar nu ook betaald parkeren invoeren. Cunts. .
lekker is dat als je student bent en daar een auto hebt staan. Of mag iedere student dan een parkeervergunning aanvragen
  donderdag 9 april 2009 @ 17:12:17 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_67869606
Ik neem aan van wel. Bij ons in de straat komt nu ook betaald parkeren, ik ben er in principe zelfs nog voor (nu wordt de straat naast ons de eerste straat vanaf de binnenstad waar het onbetaald parkeren is, krijgen zij die driedubbelgeparkeerde auto's). Alleen moeten die kutuitzuigers van de gemeente natuurlijk weer gelijk fukking 2 euro 30 vragen. Wat is er toch mis met een symbolisch bedrag van 1 euro, zodat alleen bestemmingsverkeer er parkeert?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67870049
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef speknek het volgende:
Ik neem aan van wel. Bij ons in de straat komt nu ook betaald parkeren, ik ben er in principe zelfs nog voor (nu wordt de straat naast ons de eerste straat vanaf de binnenstad waar het onbetaald parkeren is, krijgen zij die driedubbelgeparkeerde auto's). Alleen moeten die kutuitzuigers van de gemeente natuurlijk weer gelijk fukking 2 euro 30 vragen. Wat is er toch mis met een symbolisch bedrag van 1 euro, zodat alleen bestemmingsverkeer er parkeert?
Bij mijn oude huis was het 4,70 per uur

Maar als je ooit bij Deeg reserveert, krijg je een wachtwoord voor een parkeergarage in de straat en dan mag je gratis parkeren voor de rest was ik ook al te bang om een auto 2 min te laten staan zonder kaartje, omdat ze echt elke dag controleerden
  donderdag 9 april 2009 @ 17:59:23 #104
136780 Nosh
hurpdurp
pi_67870935
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:44 schreef Blik het volgende:

[..]

lekker is dat als je student bent en daar een auto hebt staan. Of mag iedere student dan een parkeervergunning aanvragen
Twee per huis.

Één huis heeft gemiddeld vijftien bewoners.

..
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_67879693
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:12 schreef speknek het volgende:
Ik neem aan van wel. Bij ons in de straat komt nu ook betaald parkeren, ik ben er in principe zelfs nog voor (nu wordt de straat naast ons de eerste straat vanaf de binnenstad waar het onbetaald parkeren is, krijgen zij die driedubbelgeparkeerde auto's). Alleen moeten die kutuitzuigers van de gemeente natuurlijk weer gelijk fukking 2 euro 30 vragen. Wat is er toch mis met een symbolisch bedrag van 1 euro, zodat alleen bestemmingsverkeer er parkeert?
Gelijk een bezoekerskaart aanvragen, dan is het nog maar 85 eurocent (voor als er visite komt bijvoorbeeld)!
pi_67879791
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:46 schreef jakkop het volgende:
Hey, TT is veranderd.

Overigens wil ik voorstellen dat we het niet meer over KVO hebben, je doet er toch niks aan. En dat dit weer een gezellig topic mag worden.

UTRECHT
Goed idee

Dan maar een linkje naar het originele 'Als ik boven op de Dom kom' van Rijk de Gooyer.
pi_67879834
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb 2 zomers bij de Luifel gewerkt dus ik kan daar wel iets over zeggen.

Helaas mag dat niet van de gemeente. De kroegen krijgen een vergunning van 1 mei t/m september. Dit tot ergernis inderdaad van de kroegen die dus minder omzet maken als het in april al lekker weer is.
Luifel is relaxed
pi_67879844
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:58 schreef Inu het volgende:
Utrecht

Woon hier nu al bijna 4 jaar, maar dit topic nooit gezien Jarenlang met veel plezier aan de Nieuwegracht gewoond, maar na een nieuwe huisgenoot die het hele huis verpestte toch maar iets voor mezelf gezocht en nu heb ik bij een familie in huis een eigen apartementje Ik deel alleen de trap, dus lekker mijn eigen plekje
Welkom
pi_67881658
quote:
Zijn er mensen die het nog steeds met "kom" zingen? Ik doe het nooit
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67882907
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:29 schreef jakkop het volgende:

[..]

Zijn er mensen die het nog steeds met "kom" zingen? Ik doe het nooit
Rijk kan zich daar heel boos om maken (zie @ 1:52)



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2009 00:19:55 ]
pi_67883145
Ik heb het filmpje wel eens gezien ja.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67886381
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welkom
Thnx
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gelijk een bezoekerskaart aanvragen, dan is het nog maar 85 eurocent (voor als er visite komt bijvoorbeeld)!
Ik weet eigenlijk niet of wij dat hadden daar...

Maar woon ondertussen in de Vogelbuurt, daar is het al een stuk betaalbaarder en minder controle
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:03:15 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_67889808
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

Twee per huis.

Één huis heeft gemiddeld vijftien bewoners.

..
gemiddeld 15 is overdreven. Heel de flat is namelijk 8 per huis. of zijn er ook huizen met 20+ bewoners?
pi_67890588
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:03 schreef Blik het volgende:

[..]

gemiddeld 15 is overdreven. Heel de flat is namelijk 8 per huis. of zijn er ook huizen met 20+ bewoners?
De laagbouw is volgens mij 15 per huis...

Bij Tuindorp mag je ook niet meer overal gratis parkeren, alleen in die achterafweggetjes
pi_67894379
Laagbouw is 15 ja. Maar het grootste gedeelte van de studenten heeft toch geen auto lijkt me.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67900330
Laagbouw in IBB is inderdaad 15. Ik had daar een keer een tijdje vriendin en in haar flat had zowat iedereen een partner. Als je pech had, moest je dus 2 wc's delen met bijna 30 man/vrouw...
pi_67900478
De VVD is in het college gestapt om GroenLinks te vervangen.
quote:
UTRECHT - De gemeente Utrecht heeft vrijdag een nieuw meerderheidscollege gevormd. De zittende partijen PvdA, CDA en Christenunie hebben een akkoord gesloten met de voormalige oppositiepartij VVD. Dat maakte de gemeente vrijdag bekend.

De drie nieuwe wethouders zijn Ingrid de Bondt (VVD), Floris de Gelder (VVD) en Piet van der Sluijs (Christenunie). Zij sluiten aan bij de drie wethouders van de PvdA en de wethouder van het CDA. Door de samenwerking met de VVD heeft de coalitie een meerderheid van 25 in de 45 zetels tellende de raad.

De Bondt is nu nog fractievoorzitter van de VVD. Ze neemt het pakket Openbare Ruimte, Mobiliteit en Milieu op zich. De Gelder is bekend van zijn rol als directeur van het Utrechtse museum van Speelklok tot Pierement. Hij wordt wethouder van Cultuur, Toerisme en Economische Zaken. Van der Sluijs was eerder wethouder in Gouda. In Utrecht gaat hij zich onder andere richten op Welzijn.

GroenLinks stapte vier weken geleden uit de coalitie, waarmee ook twee wethouders hun taken neerlegden. De partij had geen vertrouwen meer in de samenwerking binnen het college vanwege het Actieplan Luchtkwaliteit. Enkele weken later moest verantwoordelijk wethouder Tymon de Weger (Christenunie) vertrekken na een motie van wantrouwen over hetzelfde plan.
Hopelijk gaat het nu eens een beetje lopen in het College, maken ze minder stomme fouten en maken ze korte metten met die Van Oosten en z'n gezeik.
pi_67900501
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Laagbouw in IBB is inderdaad 15. Ik had daar een keer een tijdje vriendin en in haar flat had zowat iedereen een partner. Als je pech had, moest je dus 2 wc's delen met bijna 30 man/vrouw...
Ik ben daar ook echt nog nooit in een schoon huis geweest. Tuindorp is vaak ook goor, maar IBB is echt ranzig
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:19:00 #119
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_67900914
Gisteren nacht was het druk in utrecht dikke wachtrijen bij elke kroeg.
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:52:26 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_67901785
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:28 schreef jakkop het volgende:
Laagbouw is 15 ja. Maar het grootste gedeelte van de studenten heeft toch geen auto lijkt me.
Het valt nog tegen hoeveel studenten een auto hebben. Er wonen ook een boel kansloze lui die al een aantal jaar een baan hebben
pi_67905712
De Woo is dicht
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:07:05 #122
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_67912601
Aleid Wolfsen bij Pauw en Witteman
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_67940509
tvp
pi_67941166
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ina Boudier Bakkerlaan. Studentendorp in oost.

Overigens willen ze daar nu ook betaald parkeren invoeren. Cunts. .
Was overigens goed gelukt, top locatie zo tegen het centrum aan!
  zondag 12 april 2009 @ 02:06:52 #125
32402 s0k
..............................
pi_67941243
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:14 schreef Inu het volgende:
De Woo is dicht
nog een fucking maand
..................................................................................................................................................
pi_67942547
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:07 schreef MoneyTalks het volgende:
Aleid Wolfsen bij Pauw en Witteman
Laf figuur.
pi_67947497
Met dit weer realiseer ik me opeens dat binnenkort weer allerlei mensen op m'n raam gaan kloppen en m'n deur gaan bonzen. Mensen die willen dat ik het plekkie voor m'n huis voor hen reserveer ivm de vrijmarkt.
Dat is elk jaar weer het geval. Meestal begint het twee weken van tevoren.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_67949148
Volgens mij woon ik dit jaar voor het eerst ook aan de route... maar ik ga altijd zelf dingen kopen, dus geen tijd voor een eigen kraampje
  zondag 12 april 2009 @ 22:41:58 #129
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_67962877
Tvp!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 12 april 2009 @ 22:49:55 #130
136780 Nosh
hurpdurp
pi_67963110
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:06 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik ben daar ook echt nog nooit in een schoon huis geweest. Tuindorp is vaak ook goor, maar IBB is echt ranzig
True. Heerlijk wonen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_67969899
tvp!
  maandag 13 april 2009 @ 11:21:51 #132
141482 Q.
JurassiQ
pi_67971211
Stomme marathon gooit vandaag de hele stad op slot.
For great justice!
pi_67977542
Ach wat moet je dan; de stad is sowieso dicht, en iedereen moet uirusten en uitkateren vandaag!

Iemand mijn schoonzus nog zien trouwen zaterdag? Bij de foto's schijnen ze midden op de zadelstraat tussen het winkelend publiek hebben moeten poseren...Wel leuk hoor met de dom op de achtergrond.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:52 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_68000569
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:32 schreef zatoichi het volgende:
iedereen moet
Nee.

Overigens is zo'n marathon gewoon leuk. Het ware probleem van het verkeersinfact is nog altijd de falende gemeente en de jaarbeurs midden in de binnenstad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_68005311
Tsssk waar is Fry?
pi_68010961
quote:
Ik neem aan dat de smilie gericht is aan de burgemeester en niet aan GeenStijl.

Wat een klootzak zeg, van mij mag hij weer opdonderen
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:10:26 #138
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_68011608
Morgen om 14:30 uur beraad in Cafe de Opstand!

Wie is er bij??

Adres

Lucasbolwerk 21
3512 EJ Utrecht
06 21291230
info@cafeopstand.nl
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:14:46 #139
136780 Nosh
hurpdurp
pi_68011735
Beraad over de heringebruikneming van Galgenwaard ofzo?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:15:59 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_68011780
Hopelijk krijgen we nu een burgemeester die wel iets aan het marokkanenprobleem wil doen.
For great justice!
pi_68011799
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:15 schreef Q. het volgende:
Hopelijk krijgen we nu een burgemeester die wel iets aan het marokkanenprobleem wil doen.
Wat dat betreft hadden we beter iemand als Aboutaleb kunnen hebben (als het toch een PvdA'er moet zijn).
pi_68011828
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:10 schreef MoneyTalks het volgende:
Morgen om 14:30 uur beraad in Cafe de Opstand!

Wie is er bij??

Adres

Lucasbolwerk 21
3512 EJ Utrecht
06 21291230
info@cafeopstand.nl
Als jullie morgen nou een demonstratie plannen, kom ik daar wel heen (mits gratis bier)!



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2009 17:17:54 ]
pi_68012929
Tssk stelletje werkelozen, het is niet eens jullie belastinggeld dat naar zijn pensioen gaat
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:00:47 #144
141482 Q.
JurassiQ
pi_68013257
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:50 schreef zatoichi het volgende:
Tssk stelletje werkelozen, het is niet eens jullie belastinggeld dat naar zijn pensioen gaat
KvO gebruikt mijn belastinggeld toch al om zijn toilet mee door te spoelen.
For great justice!
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:10:29 #145
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_68013523
als iemand dat van cafe de opstand nou ff op twitter zet, dan staat er morgen echt een hele meute
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_68018432
Mogen we nu ook stemmen voor een nieuwe burgemeester?
  woensdag 15 april 2009 @ 16:17:46 #147
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_68042969
Jammer voor Wolfsen maar ik ben weer vrij en blij in Utrecht!
Betonwijk is 't geworden, na 4 dagen gewacht te hebben kreeg ik gewoon een setje sleutels met de mededeling: "kijk maar 's, vind je 't wat kom dan maar tekenen, zo niet, sleutels terug brengen"

Een oud arbeidershuisje in de Betonwijk, samen met 'n vriend voor 259 p.p.m. incl.

Jiehoe! Utrecht Eindelijk weer terug, nu zo'n beetje aan rommelen qua werk e.d. maar 't komt er weer lekker aan te komen!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_68043612
Waar is de Betonwijk?

Wel leuk dat je een huisje hebt Via woningbouw? Ik sta nu pas 2 jaar ingeschreven (toen ik me inschreef bij de SSH hoefde je er nog geen Woningnet inschrijving bij te nemen ) dus de kans voor mij om iets te krijgen is miniem
  woensdag 15 april 2009 @ 17:00:39 #149
141482 Q.
JurassiQ
pi_68044477
Betonbuurt is aan de zuid-oost kant van Zuilen.
For great justice!
  woensdag 15 april 2009 @ 17:02:00 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_68044530
Geuzenwijk/Zuilen-Oost. Eh ja, jij liever dan ik .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_68056144
quote:
Zuilens Dagboek. Schokkende Ooggetuigenverslagen

Onderstaande is een verslag van mijn bezoek aan Zuilen, Utrecht met een reportageteam van Ncrv’s Netwerk. Voor de veiligheid van de betrokkenen heb ik sommige details aangepast of geheel weggelaten. Ook de citaten zijn geen letterlijke weergave maar benaderen de werkelijkheid zo dicht mogelijk. Verder is het een subjectieve reportage, een persoonlijk verslag vanuit mijn oogpunt geschreven. Vandaar dat het in de categorie “Column” staat: het is een mening, geen absolute waarheid. Het betreffende Netwerk-item kunt u vanavond zien om 20:25 uur op Ned 2.

Met vier man, een cameraman, geluidsman, verslaggever en ik, lopen we van het mooie gedeelte van Zuilen naar het probleemgebied. Het is een wandeling van nog geen vijf minuten. De cameraman houdt zijn camera los in zijn hand, dus niet op zijn schouder. Voorzorgsmaatregel. Alhoewel het, mede dankzij de grote hengelmicrofoon van de geluidsman, toch voor iedereen duidelijk is dat we televisieopnames komen maken. We hebben daarom expres voor dit vroege tijdstip gekozen. Het is nu bijna stil op straat. De rel-Marokkaantjes die ons gisteren even belaagden liggen nu nog op bed of zitten op school. Tenminste, daar gaan we vanuit.

Nog voor we de straat waar de weggepeste transseksueel woonde hebben bereikt, roept een blanke oudere man vanuit zijn auto ons toe: “Jongens! Niet gaan filmen! Die jochies worden daar alleen maar opgefokter van. Denk toch om de rest van de buurt.” We roepen terug dat we gisteren ook al ons portie hebben gehad en dat “die jochies” nu toch al opgefokt zijn. De man kijkt ons hoofdschuddend aan, smekend bijna, en rijdt verder.

Als we voor het groezelige flatje staan waar de weggepeste transseksueel woonde, komt de man die ons vanuit de auto aansprak op ons afgelopen. Met een vriendelijk gezicht, dat wel. Het is duidelijk dat hij geen kwaad in de zin heeft. Hij stelt zich voor en vertelt ons dat het er nu verschrikkelijk aan toe gaat in de wijk. Dat hij alweer te oud is om te verhuizen en dus graag in zijn straat wil blijven wonen, maar dat hij serieuze problemen vreest als er wéér een uitzending over de wijk op televisie komt. Veel van zijn buren zijn al weg, zegt hij. Vertrokken omdat ze het niet langer aankonden.

We vragen of hij zijn verhaal niet voor de camera wil vertellen. Dat weigert hij. Hij wil ook niet onherkenbaar in beeld, wil ook niet alleen zijn stem laten opnemen, zelfs niet verdraaid. Hij wil helemaal niets te maken hebben met welke media dan ook.

“Is het zo erg?”, vragen we.

“Nadat ze een hakenkruis in mijn auto hebben gekrast ben ik er helemaal klaar mee”, zegt hij. Zijn ogen veraden woede. Maar ook gelatenheid.

“Er woont hier in de wijk nog een homoseksueel echtpaar. Ze zijn al oud maar ze hebben het wel te verduren. Ze willen alleen niet weg. De rest van de buurt is al weg of denkt er over te vertrekken. En ik kan je verzekeren dat hier niemand iets voor de camera durft te zeggen. Die van Pauw en Witteman hebben me ook al meerdere keren gevraagd aan tafel te komen maar ik pas ervoor. Dan ben je je leven hier niet meer zeker.”

Ik vraag hem wat hij van de burgemeester vindt.

“HA!”, briest hij ineens. “Die Wolfsen! Met die VVD’er die bij Wolfsen bij Pauw en Witteman aan tafel zat was ik het een stuk meer eens. Die zouden we moeten hebben! We hebben politie nodig, een lik op stuk beleid. De gemeente laat ons hier nu volledig in de steek, van alle kanten. Er is geen politie maar er is ook niets voor die jongens. Rondhangen is het enige wat ze hier kunnen. Zelfs een voetbalveldje is de gemeente al teveel”.

Na wat shots van de verlaten appartementen van de transseksueel en haar onlangs gevluchtte onderbuurvrouw en zus te hebben gemaakt, besluiten we willekeurig ergens aan te bellen in de wijk.

Een man, die we al door het raam hadden zien kijken, doet hoofdschuddend open. “Geen camera, geen camera alsjeblieft!”. Nog voor we kunnen zeggen wie we zijn, barst hij in huilen uit. “Ik wil wel met jullie praten, zonder camera, maar kom dan even binnen”, zegt hij met betraande ogen.

Eenmaal binnen begint hij weer te huilen en vertelt hij zijn angstaanjagende verhaal: Hij zegt dat hij al twee dagen niet meer heeft geslapen van ellende. Dat hij en zijn vrouw nu zo goed als zeker bij zijn ouders gaan bivakkeren, tijdelijk, maar dat hij zo snel mogelijk een nieuwe woning wil. Hij durft zijn appartement niet onbeheerd achter te laten. Het enige wat hij fout had gedaan was een helpende hand uitsteken naar straatbewoners die slachtoffer waren geworden van de Marokkaanse treiteraars. Daarna richtte de agressie zich op hem.

Hij begint weer te huilen. Het is een grote gespierde man. Een blanke hoogopgeleide buurtbewoner. Hij en zijn vrouw zijn tweeverdieners. Het appartement is smaakvol ingericht en ziet er verzorgd uit.

En hij huilt alsof hij zojuist zijn moeder heeft verloren.

Hij vertelt me wat er is gebeurd en welke schade hij al heeft opgelopen maar vraagt me deze niet gedetailleerd te melden. Hij wil alles vertellen maar wil niet dat ook maar iets naar hem kan leiden. “Ik ben bang voor de Marokkanen”, zegt hij.

“Van de gemeente hebben we hier nog helemaal niets gehoord. Niet toen de transseksueel werd weggepest, niet toen er brand werd gesticht in de achtertuin van haar zus, niet toen de agressie zich op mijn en mijn vrouw richtte. Ik heb wel contact proberen te zoeken maar je hoort gewoon niets terug. Ook de woningbouwvereniging heb ik proberen te bereiken, want er ontstaan nu echt onveilige situaties. De panden hier zijn al jaren brandonveilig, maar daar hebben ze nooit wat aan willen doen. Nu liggen er in de brandgangen tuinmeubilair en fietsen, zooi die de treiteraars uit de tuin van die zus van de transseksueel hebben gehaald. Levensgevaarlijk als er brand uitbreekt. Elke keer weer zegt de woningbouwvereniging dat ze me terug gaan bellen. Ik heb nog niets van ze gehoord. Nog geen emailtje, helemaal niks. Van niemand.”

De man staat er verslagen en haast verlegen bij. Het lijkt alsof hij opgelucht is dat hij zijn verhaal kan doen. Alsof hij hoopt dat wat hij aan ons vertelt ook daadwerkelijk iets zal veranderen.

Ik vraag hem of er wel voldoende politie is. Of hij zich geholpen voelt toen de agressie zich plotseling op hem richtte.

“Politie?”, zegt hij. “Politie? Neen, niets van dat alles. Er is hier geen politie, geen stadswacht of buurtregisseur, er is helemaal niets. Het lijkt wel alsof ze ons bewust aan ons lot overlaten. Ik zou willen dat die burgemeester zelf eens hier kwam. Zodat hij met eigen ogen kan zien wat er hier is aangericht. Wat hier is gebeurd is onvoorstelbaar: wij zijn slachtoffer geworden omdat we iemand wilden helpen. En er is niemand die het geweld stopt.”

Als we weer buiten staan zijn we er even stil van. We kijken de straat in, een typische straat in een oude wijk vol vervallen flats met veel satelietschotels, kijken elkaar aan. “Dit kan toch écht niet! Dit is toch te gek voor woorden?”, zegt de verslaggever. Ik ben het hartgrondig met hem eens.

Na nog wat shots te hebben gemaakt, zien we hoe een jonge man en een oudere vrouw hun auto volladen met dozen en op het punt staan te vertrekken.

“Volgens mij gaan die ook verhuizen, probeer hun anders wat vragen te stellen”, zegt de cameraman. Ik ren er naartoe, tik op hun raampje. De jongeman achter het stuur draait zijn raampje open.

“Het ziet eruit alsof jullie gaan verhuizen…”, zeg ik. De man knikt en antwoordt: “Nou, mijn moeder. Ik help haar alleen.”

De moeder wil ook niet reageren voor de camera. “Dat heb ik al genoeg gedaan, op beeld en op de radio”. En ja, ze gaat verhuizen. “Eindelijk!”, zegt ze en glundert. Ze heeft na een jaar zoeken een nieuwe woning gevonden. “Ik wilde niets liever dan weg hier. Het is hier een en al ellende.”

“Veel overlast? Geen politie? Dat soort dingen?”, vraag ik.

“Pffff, politie…Ze zijn er altijd ruim te laat, en als je ze belt komen ze zo langzaam mogelijk. Hou op schei uit. Ik ben zo klaar met deze buurt.”

“Op televisie zag ik laatst nog de burgemeester die vertelde dat hij het hier prima in de hand had”, zeg ik grijnzend.

“Haaa jaaaa! Op televisie! Dan wel. Laat hem eens van die televisie vandaan komen en hier de wijk bezoeken, dan schijt hij in zijn broek denk ik. Laat me toch niet lachen. Voor deze wijk is maar één oplossing en dat is dat de burgemeester zo snel mogelijk opstapt. En nu moet ik vandoor want ik wil hier weg!”.

Als ik de auto nakijk vraagt de verslaggever om mijn mening te geven in de camera. Ik zeg: “Als ik het tot nu toe zo hoor kan ik niets anders dan concluderen dat de burgemeester direct moet ophouden met zijn regentenmentaliteit en nu echt zelf de wijk in moet om met bewoners te praten. Anders zie ik het somber in”. Ik besluit met: “De bewoners vluchten nu letterlijk uit de wijk. Het is hier echt Diamantbuurt all over again”.

Enige tijd later wordt de verslaggever gebeld door de woordvoerder van de burgemeester. De Netwerk-ploeg kan langskomen op het stadhuis om de burgemeester zijn verhaal te laten doen voor de camera.

Alleen mag ik niet mee: “De burgemeester heeft zich niet voldoende kunnen voorbereiden op een discussie met een wijkbewoner.”

Ik besef ineens de volledige betekenis van “regentenmentaliteit”.

Tekst: Bert Brussen. Zuilen, 2009
Vraag me toch wel af waar zich dit allemaal afspeelt dan, ik woon zelf ook in Zuilen, ongeveer tegenover het Julianapark, maar daar merk ik weinig van deze problematiek.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:47:43 #152
141482 Q.
JurassiQ
pi_68056232
Hier ongeveer:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.114735,5.090511&spn=0.003031,0.00721&z=17

In noord, richting Maarssen, woont ook een boel tuig. Allemaal van die ranzige jaren 60-flats.
For great justice!
pi_68056269
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:45 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Vraag me toch wel af waar zich dit allemaal afspeelt dan, ik woon zelf ook in Zuilen, ongeveer tegenover het Julianapark, maar daar merk ik weinig van deze problematiek.
Dan woon je nog net in het rustige gedeelte.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:53:40 #154
141482 Q.
JurassiQ
pi_68056422
Het is wel heel erg triest zeg....
For great justice!
  woensdag 15 april 2009 @ 23:11:34 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_68057055
Bom er op, opgelost. En dan ook Kanaleneiland, Overvecht en Hoograven even platgooien als ze toch bezig zijn.
For great justice!
pi_68057338
Mja, de rechtsstaat heeft niet enkel voordelen. Betreffend hangtuig oppakken en heel hard slaan mag niet. Eerst schuld bewijzen etc, en dan hard foei roepen.

Ferme woorden van Wolfsen: Ouders waarschuwen, en evt de wijk uitzetten. Na de woorden nu de daden nog. 'k Geloof er niks van eigenlijk.

Wat zou er gebeuren als je een stel Polen toevoegt aan de mix? Pikken die dat wangedrag van die kutloters of meppen ze er gewoon op? Iets wat individualistische Nederlanders al niet meer doen... kans dat je wordt neergeschoten door een motoragent enzo.
pi_68057450
Mja, Zuilen, Kanaleneiland, Overvecht: grote muur erom heen bouwen en nooit meer naar om kijken.

Denk dat die terroristengezinnetjes alleen maar blij zijn als ze de wijk uit worden gezet, want de gemeente zal toch voor vervangende woonruimte moeten zorgen en dat zal dan in een betere wijk zijn
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_68057582
Muur en nooit meer naar omkijken omdat de politiek te laf is om enkele tientallen jongeren aan te pakken? Wat een afgang.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:25:38 #160
141482 Q.
JurassiQ
pi_68057595
Die Wolfsen is ook een slappe pik, hij durft niets, altijd dat gepraat maar steeds. Gooi die kankerjochies de stad uit, hup, weg er mee! Ze zoeken het maar uit, de Noordzee is groot genoeg. In Argentinie wisten ze ook wel raad met ongewenst elementen.
For great justice!
pi_68057660
Denk niet dat een burgemeester de bevoegdheid heeft om kankerjochies af te zinken in de Noordzee.
pi_68057728
Wat een bla bla bla topic is dit geworden zeg...
pi_68057771
Bla bla bla op een forum. Het moet niet gekker worden !
  woensdag 15 april 2009 @ 23:32:46 #164
141482 Q.
JurassiQ
pi_68057808
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:27 schreef DennisMoore het volgende:
Denk niet dat een burgemeester de bevoegdheid heeft om kankerjochies af te zinken in de Noordzee.
Het zou wel moeten.
For great justice!
  woensdag 15 april 2009 @ 23:33:25 #165
141482 Q.
JurassiQ
pi_68057815
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:30 schreef zatoichi het volgende:
Wat een bla bla bla topic is dit geworden zeg...
Heb jij dat stuk uit Netwerk gezien?
For great justice!
pi_68057869
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:30 schreef zatoichi het volgende:
Wat een bla bla bla topic is dit geworden zeg...
pi_68058016
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:32 schreef Q. het volgende:

Het zou wel moeten.
Misschien kan ie er een agent met een geel jasje op een stoere motor op af sturen... dat maakt vast indruk.
pi_68058157
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:25 schreef DennisMoore het volgende:
Muur en nooit meer naar omkijken omdat de politiek te laf is om enkele tientallen jongeren aan te pakken? Wat een afgang.
En het is al meer dan 15 jaar een "kleine groep".

Ik heb altijd moeite gehad dit te geloven.
  donderdag 16 april 2009 @ 00:02:02 #169
32402 s0k
..............................
pi_68058539
wanneer stapt die falende aleid wolfse eens op. heb alleen maar last van die vent
..................................................................................................................................................
pi_68061644
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Heb jij dat stuk uit Netwerk gezien?
Natuurlijk, bovendien heb ik op Thorbecke gezeten en is dit weekend een collega van mijn vriendin in elkaar geslagen door een groep Marokkanen; en nog steeds weiger ik mee te doen aan de Wilders hype...
pi_68061666
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

En het is al meer dan 15 jaar een "kleine groep".

Ik heb altijd moeite gehad dit te geloven.
Daarom het is structureel en veel dieper; daar zit het hem in.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:09:58 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_68063400
weten jullie over welke straat het precies gaat? Ben eigenlijk wel benieuwd aangezien ik ook in Zuilen woon
pi_68065500
Heel Zuilen toch ?
  donderdag 16 april 2009 @ 12:55:15 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_68069062
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:13 schreef DennisMoore het volgende:
Heel Zuilen toch ?
Nou, dat lijkt me niet. Ik bedoel waar die mensen zijn weggepest en waar die ploeg van Netwerk is belaagd. Ze hebben het over flatgebouwen, ben benieuwd welke precies.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:08:17 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_68069473
Harteveldlaan.
For great justice!
pi_68072301
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:00 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Natuurlijk, bovendien heb ik op Thorbecke gezeten en is dit weekend een collega van mijn vriendin in elkaar geslagen door een groep Marokkanen; en nog steeds weiger ik mee te doen aan de Wilders hype...
Eens hoor. Al dat semi-militante geroep in dit topic. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_68074127
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/liveustad#

Wolfsengate .

Voorzitter: "Ook voor u 3 minuten spreektijd. U heeft thuis geoefend neem ik aan."
  donderdag 16 april 2009 @ 16:27:34 #178
141482 Q.
JurassiQ
pi_68076444
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:00 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Natuurlijk, bovendien heb ik op Thorbecke gezeten en is dit weekend een collega van mijn vriendin in elkaar geslagen door een groep Marokkanen; en nog steeds weiger ik mee te doen aan de Wilders hype...
Ik zal ook never nooit op die achterlijke mongool stemmen maar er mag wel eens opgetreden worden tegen die berberse kutjochies.
For great justice!
  donderdag 16 april 2009 @ 16:31:56 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_68076631
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:08 schreef Q. het volgende:
Harteveldlaan.
Heb ik om de hoek gewoond, Nijenrodeplantsoen.

Heb eigenlijk nooit wat bijzonders gemerkt, maar dat er veel jeugd rondloopt wat wel eens agressief gedrag vertoond is zeker
  donderdag 16 april 2009 @ 16:51:39 #180
141482 Q.
JurassiQ
pi_68077414
Hoe lang is dat geleden? Van wat ik in Netwerk hoorde is het vooral het laatste jaar heel erg snel bergafwaarts gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Q. op 16-04-2009 18:28:08 ]
For great justice!
  vrijdag 17 april 2009 @ 07:55:52 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_68095946
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:51 schreef Q. het volgende:
Hoe lang is dat geleden? Van wat ik in Netwerk hoorde is het vooral het laatste jaar heel erg snel bergafwaarts gegaan.
Ben 26 februari verhuist naar Groen-Zuilen

Maar er is idd de laatste tijd wel meer groepsvorming gekomen. Staan ook altijd op dezelfde plekken.
pi_68097689
Misschien een beetje laat, maar waarom is de topictitel veranderd?
pi_68100082
Gaat er iemand vanavond naar het feest in de Nachtburgemeester?
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:18:55 #184
111328 cryotek
zie signature
pi_68101131
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:53 schreef Inu het volgende:
Gaat er iemand vanavond naar het feest in de Nachtburgemeester?
Oui! Heb er zin in vanavond
zie ondertitel
pi_68101494
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:18 schreef cryotek het volgende:

[..]

Oui! Heb er zin in vanavond
Ik ook Als je me ziet, zeg je dan even hoi?
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:37:16 #186
111328 cryotek
zie signature
pi_68101854
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:28 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik ook Als je me ziet, zeg je dan even hoi?
Uiteraard
Niet dat ik mensen makkelijk herken, maar het valt te proberen toch?
zie ondertitel
pi_68102067
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:37 schreef cryotek het volgende:

[..]

Uiteraard
Niet dat ik mensen makkelijk herken, maar het valt te proberen toch?
Vast wel Ik jou ook natuurlijk Ik neem aan dat je op je ava lijkt
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:45:59 #188
111328 cryotek
zie signature
pi_68102168
Jazeker, ik ben te herkennen aan een extreem witte huid en een zwarte omlijning
zie ondertitel
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:30:50 #189
136780 Nosh
hurpdurp
pi_68110836
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:53 schreef Inu het volgende:
Gaat er iemand vanavond naar het feest in de Nachtburgemeester?
Uiteraard.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_68111477
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:53 schreef Inu het volgende:
Gaat er iemand vanavond naar het feest in de Nachtburgemeester?
Ik ga ook! samen met cryotek.
D200|D50|50 1.8|18-55|70-300|SB600
pi_68117339
Gezellig Hoop niet dat er een al te lange rij is straks, wilde toch wel zorgen om 5 euro te besparen
  vrijdag 17 april 2009 @ 20:48:17 #192
111328 cryotek
zie signature
pi_68121346
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:57 schreef Inu het volgende:
Gezellig Hoop niet dat er een al te lange rij is straks, wilde toch wel zorgen om 5 euro te besparen
Coupon van de website uitprinten!
http://www.utregunited.nl/

Bovenin
zie ondertitel
pi_68164790
Wie waren jullie nou?

Ik vond het wel erg leuk, alleen wilde mn logee al om 2 uur naar huis
  zondag 19 april 2009 @ 13:59:19 #194
136780 Nosh
hurpdurp
pi_68167606
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef Inu het volgende:
Wie waren jullie nou?

Ik vond het wel erg leuk, alleen wilde mn logee al om 2 uur naar huis
2 uur!? Ik was pas binnen om drie. .

Maar leuk feestje, voornamelijk rondgehangen in de dubstepbar en afgesloten met tekno bij Proces Kabaal. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_68168918
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

2 uur!? Ik was pas binnen om drie. .

Maar leuk feestje, voornamelijk rondgehangen in de dubstepbar en afgesloten met tekno bij Proces Kabaal. .
Er waren wel echt veel jongere mensen voelde me heel oud

Ik heb eigenlijk alleen staan dansen in het DnB-zaaltje Was wel jammer dat ze niet echt de hele Nachtburgermeester hadden, ik denk dat het makkelijk vol was geweest
  zondag 19 april 2009 @ 14:58:27 #196
111328 cryotek
zie signature
pi_68169357
Ik was er rond half 2 geloof ik, heb het wel prima naar mn zin gehad!
zie ondertitel
pi_68182486
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:59 schreef Nosh het volgende:

[..]

2 uur!? Ik was pas binnen om drie. .

Maar leuk feestje, voornamelijk rondgehangen in de dubstepbar en afgesloten met tekno bij Proces Kabaal. .
Ik dacht trouwens nog dat ik jou herkende, maar als je pas zo laat er was klopt het niet
pi_68235631
Man, ik wou dat het eind juni was, dan zijn de werkzaamheden aan de Noordelijke Ring eindelijk eens afgerond. Ik kan nu Overvecht Zuid nauwelijks meer uit richting de A27. Maandagochtend was ik na een half uur nog niet eens bij de Bilt. Volgende week maar eens een poging over de echte binnenweggetjes wagen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:11:27 #199
136780 Nosh
hurpdurp
pi_68237114
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:42 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens nog dat ik jou herkende, maar als je pas zo laat er was klopt het niet
Niet vreemd als de helft van de aanwezigen het haar onder de tien millimeter had. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_68237415
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef Nosh het volgende:

[..]

Niet vreemd als de helft van de aanwezigen het haar onder de tien millimeter had. .
En een petje op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')