abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70102963
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:03 schreef Bijsluiter het volgende:
ik ben van plan binnekort met een date naar een sushi-bar in amsterdam te gaan.. Aangezien ik een arme student ben hoeft het niet de beste sushi van Nederland te zijn, maar iemand suggesties voor een barretje waar je lekker kan zitte, goede sushi is en de prijzen betaalbaar?
Bij Tokio Cafe op het spui, wel is het aan te raden om van te voren te reserveren.
Dit is vanwege het feit dat ze bijna altijd vol zitten.
life is like a present you never know what is in it
pi_70795719
Oh ja, deze was er ook nog. Zondag voor 10 man sushi maken
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_70796328
één van die tien meldt zich!
pi_70800994
Prachtig Topic. Is al weer een paar jaartjes oud. Heb ze allemaal doorgelezen, zaten leuke dingen bij.

Zelf ben ik ook al een tijdje aan het prutsen en ik moet zeggen; het gaat steeds beter.

Wil me een beetje toeleggen op een beperkt aantal sushi's die ik dan ook zo goed mogelijk wil kunnen maken op termijn.

Heb vorige week Temaki gemaakt in de kleine en grote uitvoering en dat is ook goed bevallen. Heb daarbij ook Tobikko Orange (vliegende viskuit) uit een glazen potje met schroefdop gebruikt. M'n eerste vraag is of iemand weet hoe lang dat spul in een potje goed blijft nadat je het eenmaal hebt geopend?

Weet iemand een goede winkel waar je echt mooi Japans servies kunt kopen of iets wat daar op mee overeen komt? Plaats maakt me niet uit. Wil het ook zo mooi mogelijk kunnen presenteren na een middag hard werken om de sushi zo goed mogelijk klaar te maken.

Ik hoop hier nog veel te kunnen posten want ik heb nog vragen bij de vleet en misschien kan ik ook iemand anders wel helpen met zaken waar ik al een beetje ervaring mee heb, al dan niet door schade of schande
  donderdag 9 juli 2009 @ 07:18:28 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_70802343
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:13 schreef AllRight het volgende:Heb daarbij ook Tobikko Orange (vliegende viskuit) uit een glazen potje met schroefdop gebruikt. M'n eerste vraag is of iemand weet hoe lang dat spul in een potje goed blijft nadat je het eenmaal hebt geopend?
Ik zou zeggen 1-2 dagen hooguit.
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:42:04 #131
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70804135
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:13 schreef AllRight het volgende:

Weet iemand een goede winkel waar je echt mooi Japans servies kunt kopen of iets wat daar op mee overeen komt? Plaats maakt me niet uit. Wil het ook zo mooi mogelijk kunnen presenteren na een middag hard werken om de sushi zo goed mogelijk klaar te maken.

Ik hoop hier nog veel te kunnen posten want ik heb nog vragen bij de vleet en misschien kan ik ook iemand anders wel helpen met zaken waar ik al een beetje ervaring mee heb, al dan niet door schade of schande
Ik heb mooie rechthoekige borden van Ikea. Niet echt japans maar ik vind het mooier staan dan op een rond bord.
Ik heb ook nog borden met sushi voorbeelden erop. Maarja, die komen ergens uit Belgie.

En verder: vraag! En vooral: help!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70805244
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 07:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik zou zeggen 1-2 dagen hooguit.
Oeps da's wel heel snel....
Ook als je het potje weer goed afsluit en in de koelkast bewaart?
pi_70805310
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:42 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik heb mooie rechthoekige borden van Ikea. Niet echt japans maar ik vind het mooier staan dan op een rond bord.
Ik heb ook nog borden met sushi voorbeelden erop. Maarja, die komen ergens uit Belgie.

En verder: vraag! En vooral: help!
Zien er leuk uit. Zoiets moet het wel worden.

Moet zeggen dat ik op zwart servies de sushi wel heel mooi vind uitkomen.

Ga op m'n gemak eens goed rondkijken want ik wil ook een echt goed mes aanschaffen en zo'n vierkant omelet pannetje.

Heb er al verschillende gezien maar allemaal ongeschikt voor inductie. Of moet ik er speciaal voor naar Japan
zoals Pheno? Wat een gaaf mes is dat trouwens
pi_70805388
We hadden laatst een sushi party. en toen kwam iemand aan met het onderstaande gerechtje
Was echt super lekker...jammie

http://thetasteoflife.co.za/recepten/recept/105356/tonijnsashimi/
Youre the chocolate at the end of my cornetto
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:55:37 #135
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70805822
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:33 schreef AllRight het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik op zwart servies de sushi wel heel mooi vind uitkomen.

Helemaal mee eens!(Die serie is er trouwens ook in zart zie ik nu) Ik heb dit ook nog:
(Beetje slechte foto misschien, bordje rechtsachter en helemaal links gaat het om)

Zal je ook nooit in een sushibar tegenkomen

Leuk je eigen foto's bekijken, kom je nog een wat tegen:
Ikea heeft ook een zwart sushisetje! Langwerpig bordje met een bijpassende bakje voor de saus(nu zal ik stoppen met de reclame)

[ Bericht 11% gewijzigd door mmascha op 09-07-2009 11:04:51 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70808496
Bedankt voor de Ikea-tip.

Dat gerecht op de onderste foto had ik al eerder opgeslagen.
Wil het een keer proberen omdat het me ook lekker lijkt; warme sushi!
pi_70808542
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:37 schreef K-Girly het volgende:
We hadden laatst een sushi party. en toen kwam iemand aan met het onderstaande gerechtje
Was echt super lekker...jammie

http://thetasteoflife.co.za/recepten/recept/105356/tonijnsashimi/
Ga ik zeker eens proberen, erg duidelijk uitgelegd trouwens met dat filmpje; top

Wat voor boter kan je het beste gebruiken bij de bereiding van de saus en wat is een goede witte wijn voor zoiets?
Iemand een idee?
pi_70809253
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:19 schreef AllRight het volgende:

[..]

Ga ik zeker eens proberen, erg duidelijk uitgelegd trouwens met dat filmpje; top

Wat voor boter kan je het beste gebruiken bij de bereiding van de saus en wat is een goede witte wijn voor zoiets?
Iemand een idee?
Zal ik even aan me schoonbroer vragen wat hij had gebruikt, kom er zker op terug
Youre the chocolate at the end of my cornetto
pi_70810019
ik ga binnenkort ook Sushi maken voor de eerste keer die foto's hier zien er echt goed uit, krijg meteen trek
pi_70819660
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef K-Girly het volgende:

[..]

Zal ik even aan me schoonbroer vragen wat hij had gebruikt, kom er zker op terug
Heel fijn, ben benieuwd!
pi_70821590
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:19 schreef AllRight het volgende:

[..]

Iemand een idee?
Voor gerechten met boter zorg ik voor ongezouten boter. Gewoon, iets gezonder en verneukt de smaak niet. Maar misschien is dat bij dit recept anders Ik eet nu toevallig tonijn in "wasabisaus", maar dan dus met ongezouten roomboter.

Mja, uqa sushischaaltjes e.d. is Japan natuurlijk Mekka, je hebt daar zoveel keus. Ik heb het bij mes en japans omeletpannetje (vierkant, geschikt voor inductie ) gehouden, mijn vrouw bij bentospullen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pheno op 09-07-2009 18:33:53 ]
pi_70857172
Vandaag ff bij de Ikea naar dat zwarte servies gekeken en wat aangeschaft.
Thuis ff snel op de tafel gedrapeerd en het staat wel gezellig.
Hier een plaatje. Kleuren en de indeling klopt nog niks van maar gaat ff om het idee.

Nog bedankt voor de tip Mmascha!

[/URL]
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:32:43 #143
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_70872004
Keurig servies hoor! Staat heel netjes. Nu wil ik het natuurlijk wel gevuld zien met sushi hoor!
Die geweldige schaal in het midden komt niet van de Ikea gok ik. Anders ga ik daar vandaag direct heen
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_70884436
Volgens velen de beste sushi ter wererld.
Vanaf 8 minuten ofzo.

pi_70885069
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:32 schreef mmascha het volgende:
Keurig servies hoor! Staat heel netjes. Nu wil ik het natuurlijk wel gevuld zien met sushi hoor!
Die geweldige schaal in het midden komt niet van de Ikea gok ik. Anders ga ik daar vandaag direct heen
Ja dat heb je goed gezien van die schaal.
Cadeautje van een Japanse relatie met nog 4 kleinere schalen in hetzelfde design.
Helaas is hij een sushi-eter en geen sushi-weter m.a.w. ik kan helaas niks van hem leren wat het bereiden betreft.

Woensdag a.s. ga ik voor 4 man sushi (proberen) te maken. Maak er wel wat plaatjes van als het klaar is.
pi_70885513
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:04 schreef Stansfield het volgende:
Volgens velen de beste sushi ter wererld.
Vanaf 8 minuten ofzo.

Anthony
Nou ja, ik houd het toch bij het goedkopere sushi bij de tsjukiji markt. Dat is beter voor mijn budget. En qua verse vis zit je daar 101% zeker goed. Hadden we dat hier maar Die tonijn, smelt op je tong. He verdomme, nou ga ik weer naar goedkope tickets zoeken om eens een weekje weer naar Tokio te gaan
pi_70885558
Anthony Bourdain is
pi_70890150
Wat een wereldprogramma is dat idd, kijk het elke zaterdagmiddag op Discovery.

Gister pas ook ontdekt dat hele afleveringen op youtube staan
pi_70894978
Op travelchannel (digitale tv) is hij ook erg vaak te zien (geweest).
pi_70909231
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:40 schreef TN-FR het volgende:
Wat een wereldprogramma is dat idd, kijk het elke zaterdagmiddag op Discovery.

Gister pas ook ontdekt dat hele afleveringen op youtube staan
Is dat elke zaterdagmiddag?? ik heb het pas allemaal gedownload.

Hoelaat is dat op discovery?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')