abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:53:11 #1
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67245501
quote:
Wat voor maatschappij wil jij?
Ik doe net een test op partijenwijzer.nl om mijn politieke orientatie te bepalen. En om te zien welke maatshappij ik zou willen natuurlijk.

Krijg ik de volgende eens / oneens vragen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan je het gegeven advies nog serieus nemen, na dit zooitje tendentieuze en ongenuanceerde stellingen...

Er komt bij mij VVD of anders D66 uit, maar ook dat zijn brandhoutpartijen die geen afstand nemen van de huidige status-quo.

Ik kan hier niets mee. Jullie mening?
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:02:25 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67245771
Zeer vreemde vragen idd, ik kreeg de Partij voor de Dieren als advies
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:02:29 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67245772
Wie kan er nou wel iets met politieke advies sites....om een goed idee te hebben bij welke partij jij je thuis voelt, zal je toch echt iets van het partijprogram moeten lezen, lijkt me....en tja...in dit soort testjes komen altijd ongenuanceerde vragen voor...dat kan niet anders, want je moet de verschillen tussen de partijen benadrukken.

Er kwam D66 en VVD uit bij mij...niet verrassend.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:22:56 #4
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_67246368
GZAM?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:24:15 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67246405
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:22 schreef Mr.Houdoe het volgende:
GZAM?
Staat in de OP.
quote:
geen zinnig antwoord mogelijk (GZAM).
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:29:29 #6
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_67246549
PvdA, VVD en PVV
SPOILER: resultaatverhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67247740
Of de conclusie is gewoon dat jij niet echt een politieke mening hebt. Kan ook hoor.
Je bent niet verplicht om te stemmen.
pi_67247849
puur PVDA
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 19:13:53 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67247851
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:10 schreef isogram het volgende:
Je bent niet verplicht om te stemmen.
Dat had er ook nog eens bij moeten komen!
Carpe Libertatem
pi_67247925
Dit is idd een belachelijke test. Links laten liggen (no pun intended).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:52:56 #11
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_67249078
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Het advies klopt bij mij nog redelijk ook, maar de vragen zijn wel door iemand met een enorme tunnelvisie opgesteld zeg.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:18:03 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_67249890
Ik vind het een bizarre test. Ik vul het ding in, krijg ik als advies de SGP. Nou heb ik daar niet zoveel bezwaar tegen, hoewel ik niet heel snel SGP zou stemmen (uitzondering: voor het Europees Parlement heb ik 5 jaar geleden CU/SGP gestemd, en het kan best zijn dat ik dat over drie maanden weer zou doen). Er werden ook geen alternatieven aangereikt.

Maar goed, ik wilde het tekstje kopiëren dat als resultaat verschijnt, maar ik had het venster weggeklikt. Dus heb ik de test opnieuw gedaan. Volgens mij heb ik een vraag anders ingevuld "Macht moet gelijkmatiger worden verdeeld." Hier vulde ik nu "overslaan" in plaats van "oneens" in. En toen kreeg ik dit als resultaat:
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.
Mijn top-drie van partijen was:
1. CDA
2. PvdA
3. VVD

De SGP is nu in geen velden of wegen te bekennen.

Het verhaal klopt trouwens vrij aardig, op dat eigen bedrijf na dan. Ik ben een hele gelukkige loonslaaf. .
pi_67250054
pvv
cda
d66 :-/
JA!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:31:31 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_67250382
Nou moe, ik vul 'm voor de derde keer in (ik wilde kijken of ik nu weer de SGP zou krijgen), en nu krijg ik dit (het advies vind ik trouwens beter bij me passen):
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.
Met als partijen:

1. VVD
2. CDA

De PvdA is nu weer verdwenen, en nog steeds geen SGP.

Die test is echt niet goed. Bij 1 vraag kiezen voor "Overslaan" of juist niet (want dat zal de reden wel zijn dat het nu weer anders is) levert een ander advies op. Blijkbaar zitten veel partijen qua ideeën zo dicht bij elkaar (niet zo raar als je stellingen zo zwart-wit opstelt) dat het veel te gevoelig is.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:12:34 #15
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_67252018
1 SGP
2 CU
3 PvdD

Klopt als een bus
CU valt voor mij af, die hebben te veel kansen laten liggen in dit kabinet. Als katholiek stem ik niet op een gereformeerde partij, dus blijft PvdD over, daar heb ik afgelopen TK-verkiezingen op gestemd.

Ik heb wel een aantal vragen overgeslagen. Vragen met "veel" of "alles" ben ik het in de letterlijke zin mee oneens, maar als ik het een beetje eens ben klik ik ook niet op 'eens'.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:05:33 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67258870
Dit soort testen zijn een beetje als wikipedia: een aardige introductie, maar je hebt toch echt beter materiaal nodig om tot gedegen kennis te komen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 01:03:45 #17
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67262777
GrrL
SP
D66
Klopt idd niet.
I´m back.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:40:30 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67262942
Moet zeggen dat ik de stellingen lekker algemeen en bot geformuleerd vind. Mijn resultaat was D66 op 1 en VVD op 2 en daar wil ik tevreden mee zijn. Verhaaltje klopt aardig. Nee, ik heb geen zin om de test nog eens te doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_67262960
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:40 schreef Ringo het volgende:
Moet zeggen dat ik de stellingen lekker algemeen en bot geformuleerd vind. Mijn resultaat was D66 op 1 en VVD op 2 en daar wil ik tevreden mee zijn. Verhaaltje klopt aardig. Nee, ik heb geen zin om de test nog eens te doen.
Ik had jou PVV ingeschat.
Gek.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2009 @ 09:46:43 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67263020
D66
GL
PVDA
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:57:42 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67263143
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had jou PVV ingeschat.
Gek.
Dat is omdat ik mij op dit forum niet zelden als een zure cynische ouwe bok gedraag. In werkelijkheid val ik mee.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:33:37 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67263774
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
GrrL
SP
D66
Klopt idd niet.
Misschien klopt jouw politieke beeld van de partijen niet.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67264036
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
GrrL
SP
D66
Klopt idd niet.
Jij bent zeflhatend links in de ontkenningsfase?
pi_67312391
1. PvdA
2. VVD
3. SP

Rare combinatie
  maandag 23 maart 2009 @ 15:21:24 #27
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_67326009
meest belachelijke test ooit. Jezus steek er even wat moeite in.

de vraag: van teveel geld wordt iemand ongelukkig.. !!
je oogst wat je zaait
pi_67337903
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan

Daar zijn meer mensen aan gestorven dan aan oorlogen.

Ik mag hopen dat dit een studentenwerkstukje is en niet een gesubsidieerde organisatie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 maart 2009 @ 21:30:35 #29
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_67338514
quote:
Op maandag 23 maart 2009 00:46 schreef joko90 het volgende:
1. PvdA
2. VVD
3. SP

Rare combinatie
PvdA en VVD zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. SP past wat minder in het rijtje.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_67341874
Sommige idiote vragen inderdaad, maar die heb ik gewoon overgeslagen.
GrL
SP
D66

klopt wel redelijk
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik mag hopen dat dit een studentenwerkstukje is en niet een gesubsidieerde organisatie
Het is van het Instituut voor Publiek en Politiek.
Van de site:
quote:
Financiën & werkwijze

Het IPP is een stichting zonder winstoogmerk. Het IPP krijgt een structurele subsidie van ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Deze subsidie vormt ongeveer de helft van het budget van het IPP. De andere helft van haar inkomsten krijgt het IPP uit opdrachten van overheden, overheidsinstanties en particuliere organisaties.
pi_67351638
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:21 schreef Amokzaaier het volgende:
Jezus steek er even wat moeite in.
"Ok, ik maak wel even wat, brb"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:33:55 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:04:38 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_67368621
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:57 schreef MilaNL het volgende:

Beter bekend als de makers van de verschillende Stemwijzers. Deze Partijenwijzer lijkt er een variant op te zijn, maar dan zonder focus op verkiezingsprogramma's.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:12:10 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67373595
Is het nu juist niet zo dat deze vraagstelling zich meer richt op de emotie bij de kiezer dan op de inhoud van verkiezingsprogramma's? De reactie van iemand op een stelling als "van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan" is belangrijker dan de vraag of die stelling feitelijk klopt of niet.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:23:48 #35
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_67376725
quote:
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Dus kreeg ik als advies:
D66
PvdA
VVD

Ik wou de PVV als advies
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_67378318
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Dus kreeg ik als advies:
D66
PvdA
VVD

Ik wou de PVV als advies
D66 is een prachtige partij .
pi_67378485
PvdA, D66 en GL. Grappig.

Zo'n kabinet wil ik wel.
pi_67384698
Natuurlijk kan je niet alle nuances kwijt in de vraagstelling en in het testresultaat. Maar juist door dit soort simpele, maar toch fundamentele, vragen te stellen klopt de uitkomst vaak.
pi_72833789
het blijft natuurlijk een moeilijke opgave om een testje te maken waarbij je met 42 stellingen naar een politieke partijwordt geleid.
Ik deed de test en kwam uit op:
1. VVD
2. PVV
3. D66

De volgende versie zou misschien kunnen werken met meer keuzes dan alleen eens/oneens/overslaan.

p.s. leuk zo'n oud topic weer eens op te warmen?
pi_72834708
1. CDA
2. CU
3. PvdA

Met uitzondering van de derde klopt het prima. Dus zelfs met de meest onmogelijke stellingen kom ik bij mijn eigen partij uit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 17 september 2009 @ 13:04:06 #41
13973 ranja
image means nothing
pi_72836759
De test was erg nauwkeurig, zeker het verhaaltje (wat ik niet meer kan kopieren).
Veel overheidsinvloed, weinig inkomensverschillen, veel gelijkheid en geen invloed van welk geloof dan ook.
Ik heb er wel 2 overgeslagen omdat daar de context te onduidelijk was. Kun je wel gokken van 'ze bedoelen vast...' maar daar had ik geen zin in.

Advies:
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
GrL
SP
D66
  donderdag 17 september 2009 @ 13:06:53 #42
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72836833
Mensen die politiek niet snappen, en denken dat een website daarmee helpt

Het is veel nuttiger om een idee te hebben wat partijen in de praktijk doen. Weten of een partij in geval x linksaf danwel rechtsaf gaan.

Dat is veel handiger dan alle 'folders' naast elkaar leggen en hopen dat je daar iets mee kan. De folders zijn zonder uitzondering wisselgeld voor tijdens onderhandelen.
  donderdag 17 september 2009 @ 13:10:39 #43
13973 ranja
image means nothing
pi_72836928
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef sweetlady-o het volgende:

Ik wou de PVV als advies
quote:
religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Daar ga je de mist in
PVV baseert alles op religie.
pi_72837526
quote:
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
PVV
SGP
VVD
WTF!?!?!?!?!

Ik? Conservatief-rechts???

* valt van z'n stoel.

Die test werkt gewoon!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 17 september 2009 @ 13:46:34 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72837940
1. D66
2. VVD
3. PVDA

Komt aardig in de richting
pi_72842081
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Wil je weten welke partijen bij je passen, klik dan hier.

Partij Programma
PvdA Lees het beginselprogramma van de PvdA
D66 Lees het beginselprogramma van D66
GrL Lees het beginselprogramma van GroenLinks

Klopt helemaal, het tekstje zou ik zelf hebben kunnen schrijven.
pi_72842264
1. PvdA
2. GroenLinks
3. D66

wtf
  donderdag 17 september 2009 @ 15:52:54 #48
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72842342
1. GroenLinks
2. SP
3. D66

Ik stem altijd 1 of 3, dus het klopt mooi.
pi_72842977
1 VVD
2 D66

Ik stem 1, dus klopt wel.
  donderdag 17 september 2009 @ 16:16:38 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72843143

VVD
PVV
D66

Beetje karige en makkelijke test. VVD en D66 kloppen wel, alleen zou ik nooit op de PVV stemmen. Maar ach, dit is slechts 1 van de duizend mogelijke testen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 17 september 2009 @ 16:21:03 #51
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_72843270
quote:
Resultaat
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Partij Programma
VVD Lees het beginselprogramma van de VVD
PVV Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Vrijheid
mijn uitslag xd
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_72843957
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:21 schreef garriej het volgende:

[..]

mijn uitslag xd
Ik had op zin na het zelfde.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72844521
quote:
Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:56:03 #54
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72863651
PvdA
D66
Groenlinks....

Tjah... ik vind de vragen te open om zomaar ergens eens of oneens te kiezen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:08:31 #55
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_72863814
PvdA
GL
D66

Mooi, klopt precies. Vragen zijn wel een beetje te globaal naar mijn inzicht, resultaat klopt daarentegen wel.
pi_72865395
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:46 schreef Zemi77 het volgende:
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Partij Programma
PvdA Lees het beginselprogramma van de PvdA

Klopt helemaal, het tekstje zou ik zelf hebben kunnen schrijven.
Dit had ik ook en hier kan ik het wel mee eens zijn. Al stond GL op 1 en PvdA op 3
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:12:14 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72865486
quote:
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

PvdD Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Dieren
Ik heb mezelf weer niet teleurgesteld.
pi_72866083
Ik krijg weer GrmbLinks, SP en D66. .
I´m back.
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:58:33 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72866106
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:56 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, misschien pas je daar dan toch beter bji hè.
pi_72866144
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tja, misschien pas je daar dan toch beter bji hè.
Ik weiger daar aan toe te geven...
I´m back.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:29:50 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72866701
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weiger daar aan toe te geven...
Diep van binnen weet je heus wel dat je het wilt.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:36:55 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72866856
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:56 schreef Ryan3 het volgende:
Welke uitkomst had je gewild dan?
pi_72867737
Uitkomst:

PvdA
GrL
D66

Die test is één groot links complot! .
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:53:23 #64
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72868709
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef Stali het volgende:
Uitkomst:

PvdA
GrL
D66

Die test is één groot links complot! .
Iedereen die 'm deze dagen gemaakt heeft krijgt dat eruit... himm
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:41:41 #65
177885 JoaC
Het is patat
pi_72870089
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Partij
D66
PvdA
GrL
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:00:21 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72873882
Ik blijf steady staan op D66 en VVD. Gelukkig maar. Ook als ik in een linkse bui ben en ik kies voor meer staatsbemoeienis dan mij stiekem lief is. Nu ja, dan komt ook de PvdA om de hoek. Maar in zo'n geval doe ik natuurlijk net alsof mijn neus bloedt!
pi_72880677
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Waarschijnlijk ben je niet gelovig. Het maakt je niet zoveel uit of politieke ideeën voortkomen uit een godsdienst of niet. Het gaat jou erom, of jij je erin kan vinden.

D66 Lees het beginselprogramma van de D66
SP Lees het beginselprogramma van de SP (Ik had in plaats van de SP eerder SGP verwacht)
pi_72887886
Je bent gewoon een conservatieve bal. Sluit je aan bij Minerva.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:02:10 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72888022
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ben jij toch een naar en rancuneus wezen, Klopkoek.
pi_72888163
quote:
Resultaat
Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72888236
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een naar en rancuneus wezen, Klopkoek.
Op Fok ben ik dat zeker met al die rechtse hufters hier.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72888269
1 SP
2 GrL
3 PvdD

Mwaw, GL is mij ietwat te liberaal

Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Waarschijnlijk ben je niet gelovig. Het maakt je niet zoveel uit of politieke ideeën voortkomen uit een godsdienst of niet. Het gaat jou erom, of jij je erin kan vinden.
pi_72888287
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
1 SP
2 GrL
3 PvdD

Mwaw, GL is mij ietwat te liberaal
In welk opzicht? Halsema is iig een dwaallicht.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72888364
Test klopt trouwens niet helemaal. Het lijkt nu net alsof ik een hekel heb aan religie maar dat is absoluut niet zo. Ik geef enkel aan dat het zoveel mogelijk geweerd moet worden uit de politiek, dat laat onverlet dat vanuit de religie een aantal goede standpunten komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72888366
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In welk opzicht? Halsema is iig een dwaallicht.
Mwoa, Gl staat toch wel bekend als een links partij met liberale trekjes.

Dat bleek ook wel dat ze de WW wilde verschralen....Ze werd niet voor niets door de VVd jongeren gekroon met een prijs...
pi_72888387
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
Test klopt trouwens niet helemaal. Het lijkt nu net alsof ik een hekel heb aan religie maar dat is absoluut niet zo. Ik geef enkel aan dat het zoveel mogelijk geweerd moet worden uit de politiek, dat laat onverlet dat vanuit de religie een aantal goede standpunten komen.
Het klopt inderdaad niet. Ik ben hartstikke gelovig, maar test zegt "wrs niet.."
pi_72888453
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mwoa, Gl staat toch wel bekend als een links partij met liberale trekjes.

Dat bleek ook wel dat ze de WW wilde verschralen....Ze werd niet voor niets door de VVd jongeren gekroon met een prijs...
Grachtengordelpartij. Helaas. Maar ik zou er nog tien keer liever op stemmen dan op de VVD of CDA. Ab Klink zit straks bij Pauw en Witteman. Het is bekend dat voorheen CDA bewindslieden weigerden om daar te gaan zitten. Hij zal wel slecht nieuws willen verkopen c.q. het zorgstelsel willen verschralen. Het brein achter de marktwerking in de zorg trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72888647
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Grachtengordelpartij.
Helaas.
Eens. Elitair Nogal.
quote:
Maar ik zou er nog tien keer liever op stemmen dan op de VVD of CDA.
Ook eens. Honderd keer liever zelfs. Ik zou zelf met pistool op mijn hoofd geen VVD stemmen. Het is een abjecte partij met een abject gedachtegoed. Ik vind mensen gewoon ziek als ze het liberalisme aanhangen. Dat gestoeld is om zwakkeren uit te kleden ten gunste van de rijken. Hoe ziek kunnen mensen dan zijn?
quote:
Ab Klink zit straks bij Pauw en Witteman. Het is bekend dat voorheen CDA bewindslieden weigerden om daar te gaan zitten.
Klink is eerder daar geweest, over de Mexicaanse griep. Balkenende was daar ooit met Ali B. ( )
quote:
Hij zal wel slecht nieuws willen verkopen c.q. het zorgstelsel willen verschralen. Het brein achter de marktwerking in de zorg trouwens.
Ik ken het CDa ook niet meer als een Christelijke sociale partij meer. Helaas.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:25:41 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72888885
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Op Fok ben ik dat zeker met al die rechtse hufters hier.
Als ik jouw posts lees, springt het zuur me regelmatig in de ogen. Ze rieken kwaadaardig.
Gelukkig behoor jij tot een uitstervende minderheid, die steeds harder moet schreeuwen om überhaupt nog te worden gehoord. Jouw ideologie is een plaag voor de mensheid. Een gifdrank die als zoete wijn wordt geschonken.
pi_72888921
quote:
PvdA
CU
PvdD
pi_72889605
PVV
VVD
D66
pi_72889827
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welke uitkomst had je gewild dan?
Iets meer masculien misschien...? .
People'll think I'am a girlie.
I´m back.
pi_72889846
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ik jouw posts lees, springt het zuur me regelmatig in de ogen. Ze rieken kwaadaardig.
Gelukkig behoor jij tot een uitstervende minderheid, die steeds harder moet schreeuwen om überhaupt nog te worden gehoord. Jouw ideologie is een plaag voor de mensheid. Een gifdrank die als zoete wijn wordt geschonken.
Nou nou...
pi_72889870
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:42 schreef draaijer het volgende:
PVV
VVD
D66
Ah, de Vereniging Voor Dhimmies.
I´m back.
pi_72890790
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb mij voorgenomen gewoon bij mijn idealen te blijven. Helaas voor jou.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:36:02 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72891748
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 22:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb mij voorgenomen gewoon bij mijn idealen te blijven. Helaas voor jou.
Het siert je, als iemand die tot zijn oksels in de modder vastzit maar desondanks blijft watertrappelen.
pi_72892054
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
Minerva zit in Leiden, ik zit in Rotterdam.
pi_72892346
Toch allemaal één pot nat. Een verzameling bevoorrechte kleuters bij elkaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72894871
VVD
D66

Zoals ik had verwacht. Klopt aardig goed.
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:18:25 #90
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72895184
mm ik kwam uit op
PVDA
CDA
SP

Nooit dat ik ooit weer eens op z'n partij zou gaan stemmen ....
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72895262
quote:
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast kritisch over een aantal zaken die inmiddels tamelijk normaal zijn in Nederland. Denk aan euthanasie of abortus, of drugs. Je hebt moeite met de toegenomen individuele vrijheden en misschien ook met de instroom van migranten. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Partij Programma
PVV Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Vrijheid
Meestal komt ook de SGP hoog uit mijn stemmenwijzers..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_72895425
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Meestal komt ook de SGP hoog uit mijn stemmenwijzers..
Nou gezellig joh...
I´m back.
pi_72895920
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:18 schreef RAVW het volgende:
mm ik kwam uit op
PVDA
CDA
SP

Nooit dat ik ooit weer eens op z'n partij zou gaan stemmen ....

Dus nu nog ienemiene mutte?
pi_72900300
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 00:08 schreef TheArt het volgende:
VVD
D66

Zoals ik had verwacht. Klopt aardig goed.
Lekker hardvochtig. Goed zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:36:35 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_72902181
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:57 schreef MilaNL het volgende:
Sommige idiote vragen inderdaad, maar die heb ik gewoon overgeslagen.
GrL
SP
D66

klopt wel redelijk
[..]

Van de site:
[..]

De directie bestaat voornamelijk uit (voormalig) partijleden van Groen-Links.

Mijn uitkomst:
1.PvdA
2. D66
3. CDA
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:52:26 #96
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_72902548
quote:
Resultaat

Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je bent daarnaast kritisch over een aantal zaken die inmiddels tamelijk normaal zijn in Nederland. Denk aan euthanasie of abortus, of drugs. Je hebt moeite met de toegenomen individuele vrijheden en misschien ook met de instroom van migranten. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Waarschijnlijk ben je niet gelovig. Het maakt je niet zoveel uit of politieke ideeën voortkomen uit een godsdienst of niet. Het gaat jou erom, of jij je erin kan vinden.
Ik herken me in het beeld, maar in de veronderstelde grondslagen (je bent waarschijnlijk niet gelovig) herken ik me niet. In de laatste twee zinnen absoluut wel.

Volgens de test zou ik me kunnen vinden in het 1. CDA, 2. PvdA en 3. CU. Van het CDA ben ik lid.
pi_72903123
Hihi een linkse CDA'er. Die zie je niet veel meer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:55:27 #98
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_72905266
Waar haal je weg dat ik links zou zijn, je vloekt.
pi_72905441
VVD
PVV
D66

[ Bericht 94% gewijzigd door StarGazer op 19-09-2009 15:09:10 ]
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_72906200
quote:
Resultaat

Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij:
D66
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 september 2009 @ 16:04:19 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72906880
Wat hierboven staat .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_72918112
quote:
Resultaat

Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.

Partij
SP
GrL
PvdA
daar valt wel mee te leven
pi_72918251
Resultaat

Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

D66

...
  zondag 20 september 2009 @ 05:35:05 #104
177885 JoaC
Het is patat
pi_72924599
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:16 schreef iCor het volgende:
Resultaat

D66

...
Met welke van de 2 (of beide) ben je het niet eens?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_72924630
Ik las PiratenWijzer
pi_72924880
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Waar haal je weg dat ik links zou zijn, je vloekt.
Vloeken?! Dit is een doodsverwensing! Waar gaat het heen met dit forum
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 20 september 2009 @ 10:42:18 #107
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_72926089
Ik kom uit op het CDA. Hoe verrassend
Pugna Pro Patria
  zondag 20 september 2009 @ 16:53:03 #108
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_72938016
Resultaat
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Klopt als een bus, ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Partijen:
1. D66
2. PvdA

Keuze voor partijen: D66 is helemaal mijn politieke centrum, alhoewel Pechtold een beetje een kneus is. Ach je kan niet alles hebben. D66 lijsttrekker Europees Parlement Sophie in 't Veld, zo'n topmeid! Bescheiden, niet populistisch, maar wel met haar duidelijke mening

PvdA, bah wat een stelletje opportunisten en politieke achterbakse figuren daar!

[ Bericht 6% gewijzigd door Demophon op 20-09-2009 17:03:47 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zondag 20 september 2009 @ 17:20:08 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72939048
Wat is er opportunistisch aan de PvdA? D66 is dan ook echt de logische keuze.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72940561
Ze raden mij PvdA en/of D66 aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 20 september 2009 @ 18:58:27 #111
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72942194
Ik heb hem ook maar weer eens gedaan, aangezien mijn standpunten nogal eens wisselen is dat wel zo handig:

Resultaat

Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.

PvdA
CU
PvdD (vorige keer op gestemd)

Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij. Helaas werkt een coalitie met het CDA gewoon niet, en daarom krijgen ze nu te weinig ruimte wat mij betreft. Ik vind ze alleen wat te slap wat betreft misdaad en immigratie, maar ik heb niet de indruk dat ze echt blind zijn voor de problemen die daarbij horen.
pi_72953607
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb hem ook maar weer eens gedaan, aangezien mijn standpunten nogal eens wisselen is dat wel zo handig:

Resultaat

Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.

PvdA
CU
PvdD (vorige keer op gestemd)

Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij. Helaas werkt een coalitie met het CDA gewoon niet, en daarom krijgen ze nu te weinig ruimte wat mij betreft. Ik vind ze alleen wat te slap wat betreft misdaad en immigratie, maar ik heb niet de indruk dat ze echt blind zijn voor de problemen die daarbij horen.
Wieltje toch.
I´m back.
  zondag 20 september 2009 @ 23:12:40 #113
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72953649
Zeg het eens.
pi_72953764
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:12 schreef Wheelgunner het volgende:
Zeg het eens.
Dit hè: Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij.
Dat hadden we niet achter je gezocht.
I´m back.
  zondag 20 september 2009 @ 23:18:34 #115
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72953907
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit hè: Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij.
Dat hadden we niet achter je gezocht.
Wie zijn we, en wat dachten jullie dan?
pi_72954059
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:18 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wie zijn we, en wat dachten jullie dan?
Iedereen die jou een beetje kent Fok! en we dachten eerst dat je ene kloon was van PJ en toen dat je op zijn minst een voor het ontbijt ijzervretende VVD'er was, op zijn minst.
I´m back.
  zondag 20 september 2009 @ 23:26:48 #117
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72954261
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iedereen die jou een beetje kent Fok! en we dachten eerst dat je ene kloon was van PJ en toen dat je op zijn minst een voor het ontbijt ijzervretende VVD'er was, op zijn minst.
Ik denk dat je daar toch alleen in bent, en wie is PJ ook alweer? Ik ben wel wat naar links geschoven de laatste jaren, vooral sinds de crisis, maar eigenlijk alleen op economisch gebied. En het is ook al jaren geen geheim dat ik vegetarier ben...

De indruk zal wel komen van juist mijn standpunten over criminaliteit en immigratie dus, maar ik ben dan ook zo'n uniek sneeuwvlokje dat zijn eigen weg vindt en niet het programma van zijn partij opboert.
pi_72954816
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:26 schreef Wheelgunner het volgende:

De indruk zal wel komen van juist mijn standpunten over criminaliteit en immigratie .

Daar zou het best eens vandaan kunnen komen.
Op FOK! ben ik in ieder geval heel snel geneigd om mensen die dagelijks kankeren op allochtonen in gedachten meteen naar de PVV te schuiven.

Valkuil, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Maar neemt niet weg dat er legio POL-ers zijn die alleen maar kankeren op links en dus neem je maar aan dat.
  zondag 20 september 2009 @ 23:43:31 #119
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72954858
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:42 schreef Stali het volgende:

[..]

Daar zou het best eens vandaan kunnen komen.
Op FOK! ben ik in ieder geval heel snel geneigd om mensen die dagelijks kankeren op allochtonen in gedachten meteen naar de PVV te schuiven.

Valkuil, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Maar neemt niet weg dat er legio POL-ers zijn die alleen maar kankeren op links en dus neem je maar aan dat.
Ik hoop niet dat dat je indruk van mij is...
pi_72954937
Zeg, Ryan, gingen wij niet twee dagen geleden kijken naar een groot huis, 5 slaapkamers maar bij bezichtiging bleek te staan in een bepaalde wijk waar we dus absoluut niet gaan wonen he?
Oh my, als ik hier nu zou posten wat ik allemaal gezegd heb. .
pi_72955068
quote:
Op zondag 20 september 2009 23:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat dat je indruk van mij is...
Nee, zeker niet.
Maar op zich kan ik me inkomen dat men met bepaalde uitspraken weleens op die hoop gegooid kan worden.
Vandaar ook die zelfspot net. .
We gaan daar ook echt niet wonen he. Maar ik zou me best kunnen voorstellen dat er mensen zijn die hun wijk hebben zien veranderen maar niet de middelen hebben om weg te gaan. Alleen snap ik dan nooit dat ze de mond vol hebben over zoiets als zelfredzaamheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')