Ik doe net een test op partijenwijzer.nl om mijn politieke orientatie te bepalen. En om te zien welke maatshappij ik zou willen natuurlijk.quote:Wat voor maatschappij wil jij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan je het gegeven advies nog serieus nemen, na dit zooitje tendentieuze en ongenuanceerde stellingen...
Er komt bij mij VVD of anders D66 uit, maar ook dat zijn brandhoutpartijen die geen afstand nemen van de huidige status-quo.
Ik kan hier niets mee. Jullie mening?
SPOILER: resultaatverhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het advies klopt bij mij nog redelijk ook, maar de vragen zijn wel door iemand met een enorme tunnelvisie opgesteld zeg.quote:Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Mijn top-drie van partijen was:quote:Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.
Met als partijen:quote:Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.
Ik had jou PVV ingeschat.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:40 schreef Ringo het volgende:
Moet zeggen dat ik de stellingen lekker algemeen en bot geformuleerd vind. Mijn resultaat was D66 op 1 en VVD op 2 en daar wil ik tevreden mee zijn. Verhaaltje klopt aardig. Nee, ik heb geen zin om de test nog eens te doen.
Dat is omdat ik mij op dit forum niet zelden als een zure cynische ouwe bok gedraag. In werkelijkheid val ik mee.quote:
Misschien klopt jouw politieke beeld van de partijen niet.quote:
PvdA en VVD zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. SP past wat minder in het rijtje.quote:
Het is van het Instituut voor Publiek en Politiek.quote:Op maandag 23 maart 2009 21:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik mag hopen dat dit een studentenwerkstukje is en niet een gesubsidieerde organisatie
quote:Financiën & werkwijze
Het IPP is een stichting zonder winstoogmerk. Het IPP krijgt een structurele subsidie van ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). Deze subsidie vormt ongeveer de helft van het budget van het IPP. De andere helft van haar inkomsten krijgt het IPP uit opdrachten van overheden, overheidsinstanties en particuliere organisaties.
"Ok, ik maak wel even wat, brb"quote:Op maandag 23 maart 2009 15:21 schreef Amokzaaier het volgende:
Jezus steek er even wat moeite in.
Beter bekend als de makers van de verschillende Stemwijzers. Deze Partijenwijzer lijkt er een variant op te zijn, maar dan zonder focus op verkiezingsprogramma's.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:57 schreef MilaNL het volgende:
Het is van het Instituut voor Publiek en Politiek.
Dus kreeg ik als advies:quote:Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
D66 is een prachtige partij .quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Dus kreeg ik als advies:
D66
PvdA
VVD
Ik wou de PVV als advies
quote:
Daar ga je de mist inquote:religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
WTF!?!?!?!?!quote:Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
PVV
SGP
VVD
mijn uitslag xdquote:Resultaat
Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Wil je weten welke partijen bij je passen, klik dan hier.
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
Partij Programma
VVD Lees het beginselprogramma van de VVD
PVV Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Vrijheid
D66 Lees het beginselprogramma van D66
quote:Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Dit had ik ook en hier kan ik het wel mee eens zijn. Al stond GL op 1 en PvdA op 3quote:Op donderdag 17 september 2009 15:46 schreef Zemi77 het volgende:
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
Partij Programma
PvdA Lees het beginselprogramma van de PvdA
GrL Lees het beginselprogramma van GroenLinks
Klopt helemaal, het tekstje zou ik zelf hebben kunnen schrijven.
Ik heb mezelf weer niet teleurgesteld.quote:Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
GrL Lees het beginselprogramma van GroenLinks
PvdD Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Dieren
Tja, misschien pas je daar dan toch beter bji hè.quote:
Ik weiger daar aan toe te geven...quote:Op vrijdag 18 september 2009 08:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, misschien pas je daar dan toch beter bji hè.
Diep van binnen weet je heus wel dat je het wilt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weiger daar aan toe te geven...
Iedereen die 'm deze dagen gemaakt heeft krijgt dat eruit... himmquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:16 schreef Stali het volgende:
Uitkomst:
PvdA
GrL
D66
Die test is één groot links complot!.
Wat ben jij toch een naar en rancuneus wezen, Klopkoek.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent gewoon een conservatieve bal. Sluit je aan bij Minerva.
quote:Resultaat
Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Materiële welvaart houdt je verder niet zo bezig. Je hebt er geen problemen mee, een groot deel van je inkomsten op te geven voor immateriële zaken als een beter milieu en/of kunst. Je investeert graag tijd in mensen. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Op Fok ben ik dat zeker met al die rechtse hufters hier.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een naar en rancuneus wezen, Klopkoek.
In welk opzicht? Halsema is iig een dwaallicht.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
1 SP
2 GrL
3 PvdD
Mwaw, GL is mij ietwat te liberaal
Mwoa, Gl staat toch wel bekend als een links partij met liberale trekjes.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In welk opzicht? Halsema is iig een dwaallicht.
Het klopt inderdaad niet. Ik ben hartstikke gelovig, maar test zegt "wrs niet.."quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
Test klopt trouwens niet helemaal. Het lijkt nu net alsof ik een hekel heb aan religie maar dat is absoluut niet zo. Ik geef enkel aan dat het zoveel mogelijk geweerd moet worden uit de politiek, dat laat onverlet dat vanuit de religie een aantal goede standpunten komen.
Grachtengordelpartij. Helaas. Maar ik zou er nog tien keer liever op stemmen dan op de VVD of CDA. Ab Klink zit straks bij Pauw en Witteman. Het is bekend dat voorheen CDA bewindslieden weigerden om daar te gaan zitten. Hij zal wel slecht nieuws willen verkopen c.q. het zorgstelsel willen verschralen. Het brein achter de marktwerking in de zorg trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoa, Gl staat toch wel bekend als een links partij met liberale trekjes.
Dat bleek ook wel dat ze de WW wilde verschralen....Ze werd niet voor niets door de VVd jongeren gekroon met een prijs...
Eens.quote:
Ook eens. Honderd keer liever zelfs. Ik zou zelf met pistool op mijn hoofd geen VVD stemmen. Het is een abjecte partij met een abject gedachtegoed. Ik vind mensen gewoon ziek als ze het liberalisme aanhangen. Dat gestoeld is om zwakkeren uit te kleden ten gunste van de rijken. Hoe ziek kunnen mensen dan zijn?quote:Maar ik zou er nog tien keer liever op stemmen dan op de VVD of CDA.
Klink is eerder daar geweest, over de Mexicaanse griep. Balkenende was daar ooit met Ali B. (quote:Ab Klink zit straks bij Pauw en Witteman. Het is bekend dat voorheen CDA bewindslieden weigerden om daar te gaan zitten.
Ik ken het CDa ook niet meer als een Christelijke sociale partij meer. Helaas.quote:Hij zal wel slecht nieuws willen verkopen c.q. het zorgstelsel willen verschralen. Het brein achter de marktwerking in de zorg trouwens.
Als ik jouw posts lees, springt het zuur me regelmatig in de ogen. Ze rieken kwaadaardig.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Op Fok ben ik dat zeker met al die rechtse hufters hier.
PvdAquote:Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
Nou nou...quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ik jouw posts lees, springt het zuur me regelmatig in de ogen. Ze rieken kwaadaardig.
Gelukkig behoor jij tot een uitstervende minderheid, die steeds harder moet schreeuwen om überhaupt nog te worden gehoord. Jouw ideologie is een plaag voor de mensheid. Een gifdrank die als zoete wijn wordt geschonken.
Ik heb mij voorgenomen gewoon bij mijn idealen te blijven. Helaas voor jou.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ik jouw posts lees, springt het zuur me regelmatig in de ogen. Ze rieken kwaadaardig.
Gelukkig behoor jij tot een uitstervende minderheid, die steeds harder moet schreeuwen om überhaupt nog te worden gehoord. Jouw ideologie is een plaag voor de mensheid. Een gifdrank die als zoete wijn wordt geschonken.
Het siert je, als iemand die tot zijn oksels in de modder vastzit maar desondanks blijft watertrappelen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb mij voorgenomen gewoon bij mijn idealen te blijven. Helaas voor jou.
Minerva zit in Leiden, ik zit in Rotterdam.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent gewoon een conservatieve bal. Sluit je aan bij Minerva.
Meestal komt ook de SGP hoog uit mijn stemmenwijzers..quote:Heb je een eigen bedrijf? In elk geval ben je tegenstander van vrijwel iedere overheidsbemoeienis in de economie. Mensen kunnen wel voor zichzelf zorgen, en aan luilakken hoef je geen geld uit te geven. Hoe minder regels, hoe beter de markt werkt, is jouw motto. Je bent daarnaast kritisch over een aantal zaken die inmiddels tamelijk normaal zijn in Nederland. Denk aan euthanasie of abortus, of drugs. Je hebt moeite met de toegenomen individuele vrijheden en misschien ook met de instroom van migranten. Een beetje comfortabel leven vind je verder belangrijk, maar waarschijnlijk sluit je je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Partij Programma
VVD Lees het beginselprogramma van de VVD
PVV Lees het beginselprogramma van de Partij voor de Vrijheid
Nou gezellig joh...quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Meestal komt ook de SGP hoog uit mijn stemmenwijzers..
Dus nu nog ienemiene mutte?quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:18 schreef RAVW het volgende:
mm ik kwam uit op
PVDA
CDA
SPNooit dat ik ooit weer eens op z'n partij zou gaan stemmen ....
Lekker hardvochtig. Goed zo.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:08 schreef TheArt het volgende:
VVD
D66
Zoals ik had verwacht. Klopt aardig goed.
De directie bestaat voornamelijk uit (voormalig) partijleden van Groen-Links.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:57 schreef MilaNL het volgende:
Sommige idiote vragen inderdaad, maar die heb ik gewoon overgeslagen.
GrL
SP
D66
klopt wel redelijk
[..]
Het is van het Instituut voor Publiek en Politiek.
Van de site:
[..]
Ik herken me in het beeld, maar in de veronderstelde grondslagen (je bent waarschijnlijk niet gelovig) herken ik me niet. In de laatste twee zinnen absoluut wel.quote:Resultaat
Je bent niet uitgesproken links of rechts, wat de economie betreft. De overheid mag op sommige punten best ingrijpen, maar alleen als het niet anders kan. Je bent daarnaast kritisch over een aantal zaken die inmiddels tamelijk normaal zijn in Nederland. Denk aan euthanasie of abortus, of drugs. Je hebt moeite met de toegenomen individuele vrijheden en misschien ook met de instroom van migranten. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Waarschijnlijk ben je niet gelovig. Het maakt je niet zoveel uit of politieke ideeën voortkomen uit een godsdienst of niet. Het gaat jou erom, of jij je erin kan vinden.
quote:Resultaat
Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij:
D66
daar valt wel mee te levenquote:Resultaat
Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.
Partij
SP
GrL
PvdA
Met welke van de 2 (of beide) ben je het niet eens?quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:16 schreef iCor het volgende:
Resultaat
Je bent voorstander van weinig overheidsingrijpen in de economie. In het algemeen zullen mensen hun verantwoordelijkheid wel nemen, als ze genoeg prikkels krijgen. Waarschijnlijk vind je dat de Nederlandse welvaartsstaat te veel geld kost, en dat mensen vrij gemakkelijk aan een uitkering kunnen komen. De markteconomie is voor jou een uitstekend systeem om economische vooruitgang te bereiken. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij:
D66
...
Vloeken?! Dit is een doodsverwensing!quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
Waar haal je weg dat ik links zou zijn, je vloekt.
Wieltje toch.quote:Op zondag 20 september 2009 18:58 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb hem ook maar weer eens gedaan, aangezien mijn standpunten nogal eens wisselen is dat wel zo handig:
Resultaat
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je staat daarnaast ambivalent tegenover maatschappelijke veranderingen. Waarschijnlijk vind je wel dat we er in Nederland de laatste decennia op vooruit zijn gegaan, maar aan de andere kant zie je ook dingen die je absoluut niet bevallen, zoals misschien de seksualisering van de maatschappij. Je maakt je wat dat betreft een beetje zorgen over de toekomst. Waarschijnlijk maak je je verder zorgen over het klimaat, en vind je dat mensen ook wat meer aandacht voor elkaar en voor immateriële zaken moeten hebben. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.
PvdA
CU![]()
![]()
PvdD (vorige keer op gestemd)
Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij. Helaas werkt een coalitie met het CDA gewoon niet, en daarom krijgen ze nu te weinig ruimte wat mij betreft. Ik vind ze alleen wat te slap wat betreft misdaad en immigratie, maar ik heb niet de indruk dat ze echt blind zijn voor de problemen die daarbij horen.
Dit hè: Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij.quote:
Wie zijn we, en wat dachten jullie dan?quote:Op zondag 20 september 2009 23:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit hè: Het klopt denk ik wel, momenteel vind ik de PvdA ongeveer de minst storende partij.
Dat hadden we niet achter je gezocht.
Iedereen die jou een beetje kent Fok! en we dachten eerst dat je ene kloon was van PJ en toen dat je op zijn minst een voor het ontbijt ijzervretende VVD'er was, op zijn minst.quote:Op zondag 20 september 2009 23:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wie zijn we, en wat dachten jullie dan?
Ik denk dat je daar toch alleen in bent, en wie is PJ ook alweer? Ik ben wel wat naar links geschoven de laatste jaren, vooral sinds de crisis, maar eigenlijk alleen op economisch gebied. En het is ook al jaren geen geheim dat ik vegetarier ben...quote:Op zondag 20 september 2009 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen die jou een beetje kent Fok! en we dachten eerst dat je ene kloon was van PJ en toen dat je op zijn minst een voor het ontbijt ijzervretende VVD'er was, op zijn minst.
quote:Op zondag 20 september 2009 23:26 schreef Wheelgunner het volgende:
De indruk zal wel komen van juist mijn standpunten over criminaliteit en immigratie .
Ik hoop niet dat dat je indruk van mij is...quote:Op zondag 20 september 2009 23:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Daar zou het best eens vandaan kunnen komen.
Op FOK! ben ik in ieder geval heel snel geneigd om mensen die dagelijks kankeren op allochtonen in gedachten meteen naar de PVV te schuiven.
Valkuil, want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Maar neemt niet weg dat er legio POL-ers zijn die alleen maar kankeren op links en dus neem je maar aan dat.
Nee, zeker niet.quote:Op zondag 20 september 2009 23:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dat je indruk van mij is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |