Dat is juist het leuke aan het gegeven dat Wilders zo hoog in de peilingen staatquote:Op maandag 30 maart 2009 23:15 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik denk dat veel PVVstemmers niet beseffen dat vooral zij onder een Wildersregering gaan lijden. want ook zij profiteren van de "linkse hobbies".
Peilingen zeggen niks behalve winst van stemmen, de hoeveelheid kan best nog wel tegenvallen zodra de stemmer in zijn hokje staat en in veel gevallen toch liever de 'veilige' optie kiest dan de optie die ze tussendoor gevraagd is. Ik zie de PVV bij de volgende verkiezingen wel een grote partij worden, maar zeker niet de grootste aangezien er genoeg kiezers bij de PVV zitten die net zo als de 'SP stemmers' die de vorige keer in het stemhokje PvdA gestemd hebben, op de VVD/CDA gaan stemmen waardoor het CDA de grootste blijft.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is juist het leuke aan het gegeven dat Wilders zo hoog in de peilingen staat
Ik begrijp je humor wel. "Moet je al die verbaasde snoetjes zien als ze zich realiseren, dat ze zichzelf aardig in de vingers gesneden dan wel in de voet geschoten hebben."quote:Op donderdag 2 april 2009 21:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is juist het leuke aan het gegeven dat Wilders zo hoog in de peilingen staat
Die 'lul' kan weinig schade aanrichten, afgezien van een imago probleem voor NL, aangezien hij voor grondwetswijzigingen een 2/3de meerderheid in de eerste kamer nodig heeft en europese wetten/internationale verdragen niet zomaar kan negeren zonder consequenties die nog slechter uitpakken.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begrijp je humor wel. "Moet je al die verbaasde snoetjes zien als ze zich realiseren, dat ze zichzelf aardig in de vingers gesneden dan wel in de voet geschoten hebben."
Maar toch:
a) die lul kan veel schade aanrichten voor heel veel stemmers op andere partijen of gewoon aan het algemeen belang en
Eeen gedeelte van zijn stemmers, een derde of een kwart oid, zal dat tijdens de stemgang inzien en op de wat meer gematigde partijen stemmen, net zo goed als dat indertijd met de LPF en de SP gebeurd is.quote:b) het is zeer de vraag of zijn stemmers het verband wel inzien.
Ik vind de vergelijking met kankergezwel mank gaan. In mijn verbeelding is dat een klont kwaadaardige cellen die kolonies vormt in de omgeving.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik er ook over na moeten denken of ik het wel moet typen.
Het is in ieder geval een sentiment dat niet gaat verdwijnen als Wilders weg is vermoed ik.
Los van wijziging van de grondwet kan hij nog wel wat dubieuze regels doordrukken, vermoed ik.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die 'lul' kan weinig schade aanrichten, afgezien van een imago probleem voor NL, aangezien hij voor grondwetswijzigingen een 2/3de meerderheid in de eerste kamer nodig heeft en europese wetten/internationale verdragen niet zomaar kan negeren zonder consequenties die nog slechter uitpakken.
[..]
Eeen gedeelte van zijn stemmers, een derde of een kwart oid, zal dat tijdens de stemgang inzien en op de wat meer gematigde partijen stemmen, net zo goed als dat indertijd met de LPF en de SP gebeurd is.
Ach, als ik puur bekijk wat zijn standpunten zijn tov de veranderingen waarop zijn kiezers de keuze van de PVV maken, lijken er mij weinig andere opties mogelijk dan een grondwetswijziging. True hij zou het wellicht proberen makkelijker te maken om het in een evt volgend kabinet uit te kunnen voeren, maar beleid verander je niet zo snel, zeker als je het aantal ambtenaren gaat halveren.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Los van wijziging van de grondwet kan hij nog wel wat dubieuze regels doordrukken, vermoed ik.
Nou ja, we zullen zien. Er zijn nog geen verkiezingen en de bal is rond.
quote:Op donderdag 2 april 2009 23:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
Geert Wilders over Europese Parlementsverkiezingen
donderdag 02 april 2009
PVV-leider Geert Wilders gaat in een interview met de NOS in op de motieven voor deelname van de PVV aan de Europese Parlementsverkiezingen.
Klik
http://europakiest.nos.nl/video/bekijk/id/tcm:5-499297
om het videofragment te bekijken.
Duidelijke taal, mijn stem heeft hij !!
Bulshit kijk nu eerst eens naar de video .quote:Op donderdag 2 april 2009 23:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
![]()
Je ondertitel spreekt ook boekdelen! Hulde!![]()
Doe jij 'm dan eerst eens goed linken, islamofoob.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:02 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Bulshit kijk nu eerst eens naar de video .
Baseer jij je stem op een interview waarbij een politicus op geen enkele manier inhoudelijk reageert en zoveel mogelijk de woorden turkije nederland en europa laat vallen?quote:Op donderdag 2 april 2009 23:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
Geert Wilders over Europese Parlementsverkiezingen
donderdag 02 april 2009
PVV-leider Geert Wilders gaat in een interview met de NOS in op de motieven voor deelname van de PVV aan de Europese Parlementsverkiezingen.
Klik
http://europakiest.nos.nl/video/bekijk/id/tcm:5-499297
om het videofragment te bekijken.
Duidelijke taal, mijn stem heeft hij !!
Wat zegt 'ie inhoudelijk - op het gebruikelijke geblaat 'we willen onze bevoegdheden en ons geld terug en Turkije zal nog niet over 100.000 jaar toetreden' - na dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:02 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Bulshit kijk nu eerst eens naar de video .
Dat Turkije nu nog geen lid van de EU moet worden, ben ik wel met hem eens. Maar Turkije was toch de grote vriend van Israel?quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat zegt 'ie inhoudelijk - op het gebruikelijke geblaat 'we willen onze bevoegdheden en ons geld terug en Turkije zal nog niet over 100.000 jaar toetreden' - na dan?![]()
Je hebt toch wel een bijzonder negatief beeld wil je op Wilders stemmen. Tja, naïviteit en het gebrek aan intellect gaan hand in hand.
http://europakiest.nos.nl/video/bekijk/id/tcm:5-499297quote:
Nee, ik heb in 2006 al op de PVV gestemd tijdens de Kamerverkiezingen en het niet toelaten van Turkije was een van de argumenten.quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Baseer jij je stem op een interview waarbij een politicus op geen enkele manier inhoudelijk reageert en zoveel mogelijk de woorden turkije nederland en europa laat vallen?
Niet bepaald meer ;quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat Turkije nu nog geen lid van de EU moet worden, ben ik wel met hem eens. Maar Turkije was toch de grote vriend van Israel?
Ga jij de Turkse geschiedenis maar eens nalezen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:26 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is er modern aan het verbieden van kledingstukken.
Ze nemen mij helemaal niet serieus.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat zij geen hautain gedrag vertonen tegenover een belangrijk deel van de Nederlandse bevolking. Neem mensen altijd serieus, dat is heel belangrijk.
Ik vind dit een zeer gewaagde uitspraak wat ook helemaal niet klopt. Het is juist dankzij de Arabieren of Islamieten dat wij de moderne wetenschap hebben. In de middeleeuwen toen wij vast zowel politiek, geloof en wetenschap zijn het voornamelijk Arabieren geweest die nieuwe kennis terug hebben gebracht. Het is tussentijd wel een acceptabel gegeven dat het de arabieren waren die europa uit de 'dark ages' hebben gehaald.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:03 schreef DikVoormekaar het volgende:
Terecht dat Europese burger Turkije wantrouwt
vrijdag 3 april 2009 09:49
De islamitische beschaving heeft ook nooit enige bijdrage geleverd aan de totstandkoming van deze specifieke waarden: mensenrechten, vrijheden en de rechtsstatelijkheid. Het zijn vruchten van de ontwikkelingen in het Westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |