Bij dit puntje moet even een kanttekening worden geplaatst.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
3 Als enige partij verdedigen zij het Joods-Christelijke-humanistische samenleving;
Dat is een goede. Ik weet niet of Geert echt een vriend van de Christenen of Joden is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Bij dit puntje moet even een kanttekening worden geplaatst.
Of Wilders, of de PVV, werkelijk hier waarde aan hecht is de vraag. Dit puntje wordt hoogstwaarschijnlijk meer benadrukt om te laten zien dat dit geen Islamitische samenleving is.
Volgens mij heeft wat de PVV wil en doet erg weinig met samenleven te makenquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
3 Als enige partij verdedigen zij het Joods-Christelijke-humanistische samenleving;
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij heeft wat de PVV wil en doet erg weinig met samenleven te maken
Die ernstig verzuilde periode van grote armoe in Nederland lijkt me niet iets om naar terug te verlangenquote:Op donderdag 19 maart 2009 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Ik geloof zeker niet dat ze tegen een samenleving ala de jaren 50 zijn.
Ikke wel. Lekker overzichttelijk. Lekker Christelijk.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die ernstig verzuilde periode van grote armoe in Nederland lijkt me niet iets om naar terug te verlangen.
Leg uit.quote:En het heeft nog steeds weinig met de huidige definities van samenleven te maken
Nou joepie. Ik ben blij dat onze samenleving zich verder heeft ontwikkeld.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ikke wel. Lekker overzichttelijk. Lekker Christelijk.Mores van de jaren 50.
![]()
[..]
Rechten voor vrouwen, kinderen, buitenlanders, en homo's lijken me een grote vooruitgangquote:Leg uit.
Mij niet. Tenminste, met rechten is weinig mis, met de veranderende verhouding wel. Maar dat is een natuurlijke ontwikkeling waar wij ons bij moeten neerleggen. Ik zal het echter nooit stimuleren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:32 schreef du_ke het volgende:
Rechten voor vrouwen, kinderen, buitenlanders, en homo's lijken me een grote vooruitgang
Slimme man dus. Met goeie ideeën.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hun PR. Geert Wilders zie je nooit in De Wereld Draait Door of Pauw en Witteman. Dit is slim, want hij weet van te voren dat hij zichzelf al vast lult. Geert Wilders komt altijd in Nova, dat hij zo ergens op de markt in Venlo of over het Binnenhof loopt en een journalist hem terloops een vraag stelt. Dan kan hij snel weer doorrennen wanneer die journalist toch wel erg lastige vragen stelt.
Andere kamerleden van de PVV (Graus, Brinkman, Agema) hoor je altijd in dat soort programma's als DWDD en P&W praten over hondjes, bejaarden of die ver-van-ons-bed-show op de Antillen. Maar nóóit over het Grote Kwaad: de islam. Want de lulkoek die Wilders daar over verspreidt is nog veel warriger en onrealistischer.
Wilders heeft het zo weten te spelen dat hij nooit verantwoording hoeft af te leggen, maar toch Nederland in zijn greep heeft. Simpelweg omdat hij niet naar de media gaat die hem het te moeilijk maken.
1: klinkt als de SPquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
TS begint:
1 Ze nemen stelling tegen de verrijking aan de top;
2 Is tegen de import van gastarbeiders uit het voormalige Oost-Europa;
4 Een echte conservatieve partij ....
5 Wijzen terecht op excessen van de Isalm en de gevaren die het met zich meebrengt in onze Westerse samenleving.
6 Stellen paal en perk aan immigratie in dit toch al zo druk bezocht land.
En voor problemen met autochtonen steekt ie tenminste zijn kop in het zand, die weg-met-ons politiek van 'ja maar autochtonen doen ook wel eens iets verkeerd' begon De Hardwerkende Nederlander ook wel zat te worden!quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat ze niet zo laf politiek correct doen en problemen met allochtonen gewoon duidelijk durven te benoemen.
Je hebt vast een quote van Wilders waarin hij aangeeft daar voorstander van te zijn.quote:sommige mensen moet je vanwege hun kleurtje nu eenmaal harder straffen
Niet letterlijk met een kleurtje, maar mensen met een ander geloof moeten het land uit -liefst nog met familie en al-, terwijl mensen met 1 paspoort in het land mogen blijven.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt vast een quote van Wilders waarin hij aangeeft daar voorstander van te zijn.
quote:[..] Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.” bron
Hoe belachelijk dat ook is, vind ik het niet kunnen om iemand dan maar lukraak van racisme te betichten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet letterlijk met een kleurtje, maar mensen met een ander geloof moeten het land uit -liefst nog met familie en al-, terwijl mensen met 1 paspoort in het land mogen blijven.
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet letterlijk met een kleurtje, maar mensen met een ander geloof moeten het land uit -liefst nog met familie en al-, terwijl mensen met 1 paspoort in het land mogen blijven.
[..]
Ik zie niet zo heel veel verschil tussen iets irrelevants als 'geloof' of 'huidskleur'. Iemand vanwege zijn geloof anders behandelen is net zo debiel als iemand vanwege zijn huidskleur anders gaan behandelen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe belachelijk dat ook is, vind ik het niet kunnen om iemand dan maar lukraak van racisme te betichten.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ik ben ook moslim, behalve wanneer ik misdaden pleeg, dan even niet.
Isalm. De nieuwe zalm die te koop is bij de AH.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
5 Wijzen terecht op excessen van de Isalm en de gevaren die het met zich meebrengt in onze Westerse samenleving.
Het zijn ook de SP'ers die Wilders stemmen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1: klinkt als de SP
2: klinkt als de SP
3:
4: klinkt als de SP
5:
6:
Vrijheid voor wie ? Zelf alles roepen en dan de koran willen verbieden ?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:21 schreef UndeadMonkey het volgende:
PVV: het grootste pluspunt over de partij komt in haar naam al naar voren. Partij voor de Vrijheid.
Wilders en zijn manschapjes strijden voor wat vrijheid en dat is een compliment waard
Strijden voor vrijheid is een nobel streven.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Vrijheid voor wie ? Zelf alles roepen en dan de koran willen verbieden ?.
Er is sowieso weinig reden om die twee op een lijn te zetten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:07 schreef Omnifacer het volgende:
Ik zit eens naar dat legendarische debat te kijken na de gemeenteraadsverkiezingen van 2002, maar ondanks dat ik Wilders af en toe best een slimme politicus vind kan hij toch absoluut niet tippen aan de eruditie van Fortuyn. Ik besef me eigenlijk nu pas hoe groot het verschil tussen die twee is.
Nuja, ze worden toch beiden onder de noemer rechts en populistisch geschaard (overigens al dan niet terecht).quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Er is sowieso weinig reden om die twee op een lijn te zetten.
Fortuyn die had toch iets geschreven over Islam en achtelijke cultuur?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk (veel) raakvlakken bij die 2 . Met als grootste verschil dat Fortuyn wél charisma had. Iets waar ik Wilders nog niet op heb kunnen betrappen....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:14 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tja mensen op basis van hun geloof of afkomst discrimineren en anders gaan berechten komt wel een eind in de richting hoor. Dat het ras dan niet z'n grootste argument is doet aan de walgelijkheid weinig af naar mijn idee...quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe belachelijk dat ook is, vind ik het niet kunnen om iemand dan maar lukraak van racisme te betichten.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat zij geen hautain gedrag vertonen tegenover een belangrijk deel van de Nederlandse bevolking. Neem mensen altijd serieus, dat is heel belangrijk.
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het goed dat een heel groot gedeelte van zijn oplossingen in de praktijk niet mogelijk zijn!
Ik vind het ook goed dat er duidelijke verbanden te trekken zijn tussen Wilders anno 2009 en Hitler anno 1932!
Nou ik niet hoor. Geef mij de jaren 50 maar op dit punt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou joepie. Ik ben blij dat onze samenleving zich verder heeft ontwikkeld.
[..]
Vrouwen worden nu meegezogen in het werkproces. Ze kunnen niet eens meer huismoeder zijn.quote:Rechten voor vrouwen, kinderen, buitenlanders, en homo's lijken me een grote vooruitgang
Nu is het een en al integratie problematiek. Had je toen niet.
Ze hebben inderdaad overeenkomsten. Dat geldt vrijwel voor iedere partij.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1: klinkt als de SP
2: klinkt als de SP
3:
4: klinkt als de SP
5:
6:
Zo weinig inhoud?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat ik knap aan Wilders vind is zijn kunde om zoveel mensen aan zich te binden met zo weinig inhoud.
Met die vrijheid zijn ze dan wel weer erg selectief........quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:21 schreef UndeadMonkey het volgende:
PVV: het grootste pluspunt over de partij komt in haar naam al naar voren. Partij voor de Vrijheid.
Wilders en zijn manschapjes strijden voor wat vrijheid en dat is een compliment waard
Hij lijkt me niet zo'n inhoudelijke christelijke conservatief zoals jij.quote:
Dat klopt denk is sowieso.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij lijkt me niet zo'n inhoudelijke christelijke conservatief zoals jij.
Ik denk zelfs dat Wilders geen Christen is. Niettemin neemt hij het wel voor ze op. En ja, dat zou best uit polaire overwegingen kunnen zijn.quote:Hij is meer christelijk conservatief omdat je dat tegen moslim conservatief kunt zetten.
Ja, weinig inhoud.quote:
Nou ik gaf je zo uit de losse pols zomaar 6 punten waarmee ik het eens ben. Dan ben je toch niet zonder inhoud?quote:
Wilders is waarschijnlijk al aan het borduren, alleen nog even "Jude" vervangen door "Moslim"quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wilders gaat vast stickers plakken met "Moslim", zodat je er niet onderuit komt...
Ze waren in ieder geval beide rasist en kwamen beide Engeland niet inquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het goed dat een heel groot gedeelte van zijn oplossingen in de praktijk niet mogelijk zijn!
Ik vind het ook goed dat er duidelijke verbanden te trekken zijn tussen Wilders anno 2009 en Hitler anno 1932!
Vrouwen uitsluiten van werk en een serieuze maatschappelijk rol was gelukkig een modeverschijnsel dat uiteindelijk niet al te lang geduurd heeft gelukkig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ik niet hoor. Geef mij de jaren 50 maar op dit punt.
[..]
Vrouwen worden nu meegezogen in het werkproces. Ze kunnen niet eens meer huismoeder zijn.
Oh dan kan je zeer zeker nog wel zonder inhoud zijnquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ik gaf je zo uit de losse pols zomaar 6 punten waarmee ik het eens ben. Dan ben je toch niet zonder inhoud?
Moslims met een Davidster?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:30 schreef Sakura het volgende:
[..]
Wilders is waarschijnlijk al aan het borduren, alleen nog even "Jude" vervangen door "Moslim"
[ afbeelding ]
Dat waren ze in de jaren 50 ook, dus dat concept moet jou niet tegenstaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met die vrijheid zijn ze dan wel weer erg selectief........
wilders heeft ze sowieso al niet op een rijtje, weet hij veelquote:
Die woorden hebben uit jouw mond wel een geestige bijklank.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:47 schreef Sakura het volgende:
wilders heeft ze sowieso al niet op een rijtje, weet hij veel
En dat is ook het enige wat je met wilders moet doen, hem heel hard uitlachen met zijn lege geklaag en gescheld zonder ook maar 1 idee te hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:49 schreef Emimich het volgende:
[..]
Die woorden hebben uit jouw mond wel een geestige bijklank.
Mjah, en de oplossing van de PVV is nog minder vrijheid. De PVV trekt de stemmers die betrapt worden op te hard rijden en dan roepen "Moet je geen echte boeven gaan vangen"...oftewel, ze willen alleen dat de wet op anderen toegepast wordt. Egoisme ten top, dat is Nederland vandaag en de vaandeldrager daarvan is de PVV. Voor eenieder die te beperkt is om mee te kunnen vandaag.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:04 schreef bendk het volgende:
Nu ik hier een tijdje in Denemarken wordt opeens pijnlijk duidelijk dat Nederland helemaal geen vrij land meer is.
Ik denk dat de PVV dat heel goed begrepen heeft. De reguliere partijen accepteren Nederland zoals het is en niet zoals het moet zijn, namelijk pro-aktief veranderingen en verbeteringen aanbrengen.
Enkele voorbeelden van niet vrij zijn, vul zelf verder maar aan:
tienduizenden camera's op straten, pleinen, winkels, openbare gebouwen, bussen, treinen, snelwegen
straatcoaches om de boel een beetje in de hand te houden
legitimatieplicht op straat
ongeinteresseerde politie
Dagelijks een moord, aanranding en geweld
regels regels regels en regels
veel ouderen die savonds de voordeur niet meer open durven te doen als er gebeld wordt
opgefokte en agressieve mensen op straat en in het verkeer
Idd, en ze durven actie te nemen / voor te stekkeb terwijl het huidige kabinet verzaakt actie te nemen om deze crisis een halt toe te roepenquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:41 schreef the_legend_killer het volgende:
Bezuinigen op linkse hobby's
Ik wil ook bezuinigen op hobby's van politici. Zou dat een voldoende concreet standpunt zijn waar half Nederland gezapig ja tegen zal knikken?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, en ze durven actie te nemen / voor te stekkeb terwijl het huidige kabinet verzaakt actie te nemen om deze crisis een halt toe te roepen
Daar heeft hij wel een punt.quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zowel Hitler als Wilders probeerden naar Engeland te gaan en faalden.
Die grap maak ik nu al een maand.quote:
Nee, ik ben sinds kort werkloos, dus ik ben bezig met een humoristische kantoorserie die ik baseer op mijn ervaringen als werknemer bij ..... . Ik kan je zeggen, ik verzin grappen aan de lopende band!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is dat de enige grap die je in die maand kon bedenken?
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:50 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Nee, ik ben sinds kort werkloos, dus ik ben bezig met een humoristische kantoorserie die ik baseer op mijn ervaringen als werknemer bij ..... . Ik kan je zeggen, ik verzin grappen aan de lopende band!
quote:http://mobile.fok.nl/nieuws/106477/reacties/5
MaGNeT [15-02-2009 00:45]
Ik zie Wilders al zitten in een roeiboot over het kanaal, zingend:
"Wir fahren gegen Engeland"...
Vrij betekent ook niet altijd blijheid. Zo reeel moet je toch ook zijn ?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:43 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat waren ze in de jaren 50 ook, dus dat concept moet jou niet tegenstaan.
Veel mensen kunnen idd niet zo goed met vrijheden omgaan, daarom wilt het gros van de mensen ook geen vrijheid, enkel maar een sterk en faire leider Die nog zeldzamer zijn dan mensen die met vrijheid om kunnen gaan..quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vrij betekent ook niet altijd blijheid. Zo reeel moet je toch ook zijn ?
ik zeg liever: vrijheden, zolang het maar niet ten koste gaat van de vrijheden van anderenquote:Op maandag 23 maart 2009 10:10 schreef Semisane het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen idd niet zo goed met vrijheden omgaan, daarom wilt het gros van de mensen ook geen vrijheid, enkel maar een sterk en faire leider Die nog zeldzamer zijn dan mensen die met vrijheid om kunnen gaan..
Ik persoonlijk kies liever voor vrijheden.
Zowel Hitler als Wilders waren 42 toen ze een enorme verkiezingswinst behaaldenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel een punt.
Zowel Hitler als Wilders hebben schilderijen gemaakt.
Zowel Hitler als WIlders hebben een vaag kapsel.
Zowel Hitler als Wilders hebben een duidelijke afkeur jegens een minderheid.
Zowel Hitler als Wilders zeggen dingen die veel mensen graag horen.
Zowel Hitler als Wilders waren/zijn zelf allochtoon (Limburg hoort meer bij België)
Zowel Hitler als Wilders hebben boeken geschreven.
Zowel Hitler als Wilders zaai(d)en haat.
Zowel Hitler als Wilders wil(d)en hun land bevrijden door te verbieden.
Zowel Hitler als Wilders probeerden naar Engeland te gaan en faalden.
Dat lijkt me wel logisch ja, ik geloof ook niet dat ik het tegendeel beweer, sterker nog, dat bovenstaande is juist wat er niet gebeurde in de jaren 50 waarin ze zeer selectief met vrijheden omgingen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ik zeg liever: vrijheden, zolang het maar niet ten koste gaat van de vrijheden van anderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |