Ik reageer allang niet meer serieus op de pro-JSF mensen. Ze hebben oogkleppen op. Ik volg enkel de raad van Chooselife op. En leer zelf eens bronnen serieus te nemen als de naam je er van niet aanstaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:11 schreef TheNold het volgende:
Oké, na de laatste post van Verluste kan ik begrijpen waarom de meeste van jullie niet meer serieus op hem reageren.
En dit keer is het niet van een Saab-man.quote:Some of these criticisms were echoed in the left-wing American Center for Defense Information’s Sept 8/08 briefing “Joint Strike Fighter: The Latest Hotspot in the U.S. Defense Meltdown.” This analysis by Pierre M. Spey, a key member of the F-16 and A-10 design teams, cast sharp doubt on the F-35’s capabilities:
“Even without new problems, the F-35 is a ‘dog.’ If one accepts every performance promise the DoD currently makes for the aircraft, the F-35 will be: “Overweight and underpowered: at 49,500 lb (22,450kg) air-to-air take-off weight with an engine rated at 42,000 lb of thrust, it will be a significant step backward in thrust-to-weight ratio for a new fighter…. [F-35A and F-35B variants] will have a ‘wing-loading’ of 108 lb per square foot…. less manoeuvrable than the appallingly vulnerable F-105 ‘Lead Sled’ that got wiped out over North Vietnam…. payload of only two 2,000 lb bombs in its bomb bay…. With more bombs carried under its wings, the F-35 instantly becomes ‘non-stealthy’ and the DoD does not plan to seriously test it in this configuration for years. As a ‘close air support’... too fast to see the tactical targets it is shooting at; too delicate and flammable to withstand ground fire; and it lacks the payload and especially the endurance to loiter usefully over US forces for sustained periods…. What the USAF will not tell you is that ‘stealthy’ aircraft are quite detectable by radar; it is simply a question of the type of radar and its angle relative to the aircraft…. As for the highly complex electronics to attack targets in the air, the F-35, like the F-22 before it, has mortgaged its success on a hypothetical vision of ultra-long range, radar-based air-to-air combat that has fallen on its face many times in real air war. The F-35’s air-to-ground electronics promise little more than slicker command and control for the use of existing munitions.”
geen flauw ideequote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:02 schreef Verluste het volgende:
[..]
Waarom zeggen zoveel deskundigen dan dat die simulaties zo nadelig uitpakken voor de JSF?
wat nuancequote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:09 schreef Verluste het volgende:
Australisch nieuwsitem over de JSF: http://www.liveleak.com/view?i=3cc_1228919444
Waarom de JSF een slechte keus is als het moet opnemen tegen hedendaagse Oosterse concurrenten. Niet geheel onwaarschijnlijk.
Daarom, zo gauw het op defensie aankomt komt het "gepeupel" met "niet van onze belastingcenten".quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:57 schreef sp3c het volgende:
hoeveel kiezers waren voor de aanschaf van de Luchtverdedigings en Commando Fregatten?
Daarom wordt zoveel mogelijk om het volk, en de volksvertegenwoordiging heen gewerkt he?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
Daarom, zo gauw het op defensie aankomt komt het "gepeupel" met "niet van onze belastingcenten".
Heb je het linkje van Sp3c gelezen? Of komt die weer niet goed uit in je mantra?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:20 schreef Verluste het volgende:
[..]
Daarom wordt zoveel mogelijk om het volk, en de volksvertegenwoordiging heen gewerkt he?![]()
Het JSF project is daar een mooi voorbeeld van, temeer om de tekortkomingen niet teveel te laten zien.
Alweer een gevalletje desinformatie dus. En ja, ik heb de rest van Sp3c's link ook gelezen. Ook het stukje over de Su-35 die veel geavanceerder is dan iedereen dacht. Leuk allemaal. Maar als ik je nou vertel dat er in heel Rusland maar 12 te vinden zijn wordt de dreiging al een stuk minder. Als ik je vertel dat Russische piloten nog niet de helft aan vlieguren per jaar maken van de vliegers in het westen, wordt de dreiging nog minder.quote:“Recently, articles have appeared in the Australian press with assertions regarding a war game in which analysts from the RAND Corporation were involved. Those reports are not accurate. RAND did not present any analysis at the war game relating to the performance of the F-35 Joint Strike Fighter, nor did the game attempt detailed adjudication of air-to-air combat. Neither the game nor the assessments by RAND in support of the game undertook any comparison of the fighting qualities of particular fighter aircraft.”
bron
En uit hetzelfde stuk:quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik reageer allang niet meer serieus op de pro-JSF mensen. Ze hebben oogkleppen op. Ik volg enkel de raad van Chooselife op. En leer zelf eens bronnen serieus te nemen als de naam je er van niet aanstaat.![]()
http://www.defenseindustr(...)y-Controversy-05089/
[..]
En dit keer is het niet van een Saab-man.
De studie ging niet over de prestaties van jachtvliegtuigen, maar over de theoretische limieten van een operatie ver van huis, met slechte condities ter plaatse en een belabberde logistiek. De rest van het stuk is juist een pleidooi om vooral VEEL materieel te kopen, om te voorkomen dat je vijand meer vliegtuigen in de lucht gooit dan jij raketten hebt om ze af te schieten.quote:To reiterate: RAND’s core conclusion is not about specific fighter performance. It is about the theoretical limits of better performance under adverse basing and logistics conditions. RAND’s Project Air Force argues, persuasively, that based on history and current trends, numbers still matter – and so does the “Lanchester square.” That’s the theory under which the combat performance of an outnumbered combatant must be the square of the outnumbering ratio (outnumbered 3:1 must be 9x better, etc.) just to stay even.
Or, as the oft-repeated Cold War era saying goes, “quantity has a quality all its own.”
nou ik weet het antwoord serieus niet hoor, zullen wel mensen tegen zijn geweest maar ik heb geen flauw idee hoeveelquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
Daarom, zo gauw het op defensie aankomt komt het "gepeupel" met "niet van onze belastingcenten".
Tsja... hier valt moeilijk tegenop te begroten, als je niet weet waar je financieel aan toe bent.quote:Budget voor JSF met 400 miljoen euro verhoogd
DEN HAAG - Het budget dat nodig is om de Joint Strike Fighter (JSF/F-35) aan te schaffen is verhoogd van bijna 5,7 miljard naar ruim 6,1 miljard euro. De verhoging met 400 miljoen euro komt door de aanpassing van het prijspeil van 2005 naar 2008. Defensie houdt vooralsnog wel vast aan een stuksprijs van de F-35 van 49,5 miljoen, volgens het prijspeil van 2002.
Zo werkt het, dat ondersteun ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
de mening van het volk doet er gewoon niet toe, het volk heeft gestemd en een meerderheid van de kiezers heeft op partijen gestemt die min of meer een krijgsmacht willen hebben, die hebben toen een budget vastgesteld en daarvan wordt materiaal gekocht ... democratischer wordt het niet
Wait, what? Eerst zeg je dat het ding zich in éen op éen gevechten niet kan weren, en nu gaan we er anderen mee aanvallen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:12 schreef Verluste het volgende:
1. De JSF is bedoeld voor aanvalsoorlogen
Als ze maar niet dit ding inferieur aan de concurrenten maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:50 schreef Pumatje het volgende:
moet je dit eens kijken.
stuitte ik na wat zoeken op.
[ afbeelding ]
een project uit Inda.
het Medium Combat Aircraft programme. ( MCA )
waar lijkt dat ding nu heel erg op.?
Waar niet op?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:50 schreef Pumatje het volgende:
waar lijkt dat ding nu heel erg op.?
Dus het bouwen van wapens door India is wel OK?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:03 schreef Verluste het volgende:
[..]
Als ze maar niet dit ding inferieur aan de concurrenten maken.
Ga je dat voorliegen nog een keer toelichten? Ik vraag er nu al een par dagen om.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:22 schreef Verluste het volgende:
[..]
Zo werkt het, dat ondersteun ik.
Wat nu gebeurt is dat de volksvertegenwoordiging wordt voorgelogen, bewust niet-volledige informatie wordt voorgeschoteld en gelobby door beide partijen bij de kamerleden. (Lockheed is hier overduidelijk aanwezig, Saab heeft ook een lobby).
Er staat vandaag een aardig artikel in de Stentor over de besluitvorming over de JSF. Het komt er eigenlijk op neer dat er met de kandidatuur van de JSF an sich niks mis is, maar dat de Kamer het idee heeft gekregen dat ze voor een voldongen feit werd gesteld toen de mensen die er mee moeten werken hun voorkeur voor de JSF kenbaar maakten. De gedachte lijkt te zijn: "Niet jullie bepalen wat de opvolger wordt, dat bepalen wij", en daarmee is de keuze voor de opvolger veranderd in een 'pissing-contest'.quote:Dat kan nooit democratisch verantwoord genoemd worden. De volksvertegenwoordiging moet haar taak zo transparant en volledig mogelijk kunnen uitvoeren, zonder voor het besluitvormingsproces verstorende en manipulatieve invloed van buitenaf door lobby's.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Waar niet op?
Kom op, bijna alle vliegtuigen uit alle windrichtingen van dezelfde generatie lijken op elkaar. Vliegtuigen zijn ook gewoon onderhevig aan trends.
die is ook mooi trouwensquote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik reageer allang niet meer serieus op de pro-JSF mensen. Ze hebben oogkleppen op. Ik volg enkel de raad van Chooselife op. En leer zelf eens bronnen serieus te nemen als de naam je er van niet aanstaat.![]()
jij leest echt niet hequote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:16 schreef Verluste het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)meer_voor_JSF__.html
[..]
Tsja... hier valt moeilijk tegenop te begroten, als je niet weet waar je financieel aan toe bent.
Jij leest ook niet hequote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij leest echt niet he![]()
daar staat dat de prijs aangepast is aan de inflatie van 4 jaar
waar is dit op gebaseerd?quote:Op zondag 29 maart 2009 15:14 schreef Verluste het volgende:
Dat veel kamerleden bewust geen informatie krijgen, of het heel lastig wordt gemaakt in de besluitvorming van de JSF is zo triest.
nee dat is reden te meer om de informatievoorziening in de tweede kamer eens te herzien, zegt verder niets goeds of slechts over het JSF-projectquote:Reden te meer om ''nee'' te zeggen tegen het JSF-project.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |