abonnement Unibet Coolblue
pi_67677168
Mooi stuk in de Volkskrant: Thomas von der Dunk wordt over de knie gelegd, zij het heel subtiel: "In die zin was de vergelijking van Von der Dunk met de nazitijd een juiste, ook toen werd met dezelfde demagogie het Joodse volk weggezet als moreel minderwaardig."
quote:
Het was klaarblijkelijk teveel gevraagd om een simpele blik te werpen op de Engelstalige website van Israel Beitenoe Daar legt men uit dat men vindt dat de politiek 'land voor vrede' vervangen moet worden door: 'land voor land en vrede voor vrede'.

Men legt ook uit waarom dat als een oplossing wordt gezien en men geeft ook een voorbeeld van een soortgelijke politiek die elders in de wereld ook werkte, namelijk Cyprus. Op Cyprus werden de twee bevolkingsgroepen in 1974 gescheiden en sinds die tijd is het er rustig.

In Israël vormen delen van de Arabische bevolking een vijfde colonne en werken mee aan de liquidatie van de staat, terwijl zij Israëlisch staatsburger zijn. Gebieden met een dergelijke populatie wil men uitruilen met de Palestijnse Autoriteit voor de grote nederzettingen in een toekomstig akkoord.
Volgens mij de enige manier waarop niet-moslims in vrede met de islam kunnen leven, en dat is door etnische zuivering , een betere benaming is overigens het scheiden van de schapen en de bokken. Zie ook het 'vredige' plaatsje Mostar.
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 14:46:24 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_67677520
lol, dat is wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb

je pakt een moeilijk probleem en roept om de gemakkelijkste oplossing
bovendien gaan etnische zuiveringen bijna per definitie hand in hand met genocide en daar worden we wereldwijd niet vrolijk van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_67677960
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef sp3c het volgende:
lol, dat is wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb

je pakt een moeilijk probleem en roept om de gemakkelijkste oplossing
bovendien gaan etnische zuiveringen bijna per definitie hand in hand met genocide en daar worden we wereldwijd niet vrolijk van
Volgens mij is het in het aangehaalde voorbeeld van Cyprus redelijk rustig verlopen. Ik weet dat je met een dergelijk voorstel de knuppel in het hoenderhok gooit maar om het bij voorbaat al "bullshit" te noemen is te makkelijk.
pi_67693949
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik kan me er persoonlijk helemaal niks bij voorstellen dat je 2 kinderen met een bijl gaat aanvallen. Volgens mij ben je flink ziek kees22 als je een dergelijke aanval gaat goedpraten, want dat doe je hier net als moussie eerder
[..]

Door figureren zoals jij wordt overal ter wereld "haat erin gepompt".
Dan lees jij mijn bijdragen niet goed.
Overigens praat ik niks goed, ik wil alleen maar meer weten voor ik een definitief oordeel ga vellen.
En mijn oordeel per reflex, dus niet gefundeerd, heb je kunnen lezen: wat een lul.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67694177
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Echt, hoe blind kun je zijn.

Ik ben ook tegen de settlers, laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar Israel trekt zich juist steeds meer terug, Sinai, Libanon, Gaza... En Eretz Israel bestaat al sinds 1948, dat is gewoon de Hebreeuwse naam voor "het land Israel".
OK, daar hebben we een punt van overeenkomst: de nederzettingen zijn ongewenst.
Wat bedoel je dan met terugtrekken van Israel? Uit de Sinai (veroverd op Egypte), uit Libanon (veroverd op Libanon), uit Gaza (veroverd op Egypte). Die terugtrekkingen uit veroverd gebied zijn geen gunst, maar gewoon terecht.
De terugtrekking uit Gaza is overigens discutabel. Terugtrekken betekent in mijn ogen, dat je de volledige zeggingsmacht opgeeft. En dat is bij Gaza niet bepaald het geval.
In de bezette Westoever worden nog steeds aan de lopende band joodse nederzettingen gebouwd, ook illegaal volgens de Israeliasche wetten.
Ik kan me voorstellen dat de Palestijnen niet het gevoel hebben, dat Israel zich steeds meer terugtrekt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67694547
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]


[..]

Man veroordeeld en zit zijn straf uit, maar dan nog menen Palestijnen dat het doelwit zijn kinderen moet zijn.

Er schiet me een citaat binnen die dat ik in deze situatie erg toepasselijk vind:
"Wij kunnen vergeven dat de Arabieren onze kinderen hebben gedood, maar wij kunnen niet vergeven dat zij ons hebben gedwongen hun kinderen te doden". (Golda Meir)
Kijk eens aan. Dit is nuttige achtergrondinformatie.
In principe heb je gelijk: man veroordeeld, zit zijn straf uit en klaar.
Maar er komen toch vragen in mij op.
1) Welke instelling zullen de kinderen van deze man meegekregen hebben bij hun opvoedig? En welk gedrag zal uit deze opvoeding voortvloeien?
2) Het lijkt erop, dat in dit geval de joodse vader de kinderen zo geďndoctrineerd heeft, dat de Palestijn gedwongen was hen aan te vallen en een ervan te doden.

Ik heb eerder al dit citaat ontleed, maar het kan natuurlijk ook tegen de joden werken.

GVD: Wanneer zien mensen nu eens de wederkerigheid en wederzijdsheid van dit conflict?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67694649
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef sp3c het volgende:
lol, dat is wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb

je pakt een moeilijk probleem en roept om de gemakkelijkste oplossing
bovendien gaan etnische zuiveringen bijna per definitie hand in hand met genocide en daar worden we wereldwijd niet vrolijk van
Het verbaast me dat je buachaille nog serieus neemt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67702712
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Echt, hoe blind kun je zijn.

Ik ben ook tegen de settlers, laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar Israel trekt zich juist steeds meer terug, Sinai, Libanon, Gaza... En Eretz Israel bestaat al sinds 1948, dat is gewoon de Hebreeuwse naam voor "het land Israel".
Ik had het over Eretz Israel HaShlema, het land met de Bijbelse grenzen, hetgeen de settlers altijd al beoogd hebben en wat je steeds meer, of beter gezegd openlijker, terug vindt in het beleid
pleased to meet you
pi_67702896
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:53 schreef Kees22 het volgende:
GVD: Wanneer zien mensen nu eens de wederkerigheid en wederzijdsheid van dit conflict?
Dat dus.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:17:26 #160
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67703285
quote:
GAZA CITY, Gaza (CNN) -- Two members of a Palestinian militant group were killed Saturday in clashes with members of the Israel Defense Forces in Gaza, security and medical sources said.

The clashes between members of the Salah-a-Din Brigades and members of the IDF occurred east of Jabalya, the sources said.

The Salah-a-Din Brigades is the military wing of the Popular Resistance Committee.
Mooi weer 2 minder
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67705685
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:57 schreef Kees22 het volgende:

Het verbaast me dat je buachaille nog serieus neemt.
Als er één rode draad loopt door de stukjes waarvan jij de moeite neemt om ze hier te plaatsen loopt dan is het wel die van "etnische zuivering" van Israel. Alleen ben jij te schijnheilig om dat te durven toegeven.
pi_67705781
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef sp3c het volgende:
lol, dat is wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb

je pakt een moeilijk probleem en roept om de gemakkelijkste oplossing
bovendien gaan etnische zuiveringen bijna per definitie hand in hand met genocide en daar worden we wereldwijd niet vrolijk van
Nog even terugkomen op het begrip "betwiste gebieden" en de vooringenomenheid daarover van jouw kant waardoor hier een discussie gesmoord is, lees even dit stuk: http://www.trouw.nl/opini(...)oeft_een_motief.html (of geef even ¤2,50 uit om dat krantje te halen). Zie vanaf pag. 3 bijna onderaan vanaf De Westbank is veroverd gebied, zo heet het. en verder het verhaal over de Westbank.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:28:13 #163
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_67706015
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:17 schreef Slappy het volgende:

[..]

Mooi weer 2 minder
pi_67708724
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nog even terugkomen op het begrip "betwiste gebieden" en de vooringenomenheid daarover van jouw kant waardoor hier een discussie gesmoord is, lees even dit stuk: http://www.trouw.nl/opini(...)oeft_een_motief.html (of geef even ¤2,50 uit om dat krantje te halen). Zie vanaf pag. 3 bijna onderaan vanaf De Westbank is veroverd gebied, zo heet het. en verder het verhaal over de Westbank.
pff, en dan kom jij weer met een of ander opiniestuk waarin elke kritiek op de joodse staat gelijke gesteld wordt aan Jodenhaat .. lekker makkelijk zo hé, je hoeft nog niet eens te luisteren laat staan erover nadenken, 't is toch alleen maar 'haat'.
pleased to meet you
pi_67708804
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:17 schreef Slappy het volgende:

[..]

Mooi weer 2 minder
Jij vindt het ook niet erg als 'de andere kant' feest viert als er weer een paar doden vallen, of is het dan ineens afschuwelijk en barbaars ?
pleased to meet you
pi_67708899
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij vindt het ook niet erg als 'de andere kant' feest viert als er weer een paar doden vallen, of is het dan ineens afschuwelijk en barbaars ?
Dat dus.
pi_67711906
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:28 schreef moussie het volgende:

pff, en dan kom jij weer met een of ander opiniestuk waarin elke kritiek op de joodse staat gelijke gesteld wordt aan Jodenhaat .. lekker makkelijk zo hé, je hoeft nog niet eens te luisteren laat staan erover nadenken, 't is toch alleen maar 'haat'.
Kennelijk heb je het vluchtig doorgelezen want de schrijver van het opiniestuk ontkent juist dat "elke kritiek" gelijk staat aan haat. En in plaats van ervan te leren maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Om maar even het autoriteits drogreden te gebruiken: De schrijver is emeritus hoogleraar dus beweren dat hij niet uitnodigt tot nadenken is een onnadenkend verwijt.
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:26:30 #168
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67713283
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]
GVD: Wanneer zien mensen nu eens de wederkerigheid en wederzijdsheid van dit conflict?
Dat zouden een behoorlijk aantal mensen in dit topic zich aan mogen trekken.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_67714518
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:36 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kennelijk heb je het vluchtig doorgelezen want de schrijver van het opiniestuk ontkent juist dat "elke kritiek" gelijk staat aan haat. En in plaats van ervan te leren maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Om maar even het autoriteits drogreden te gebruiken: De schrijver is emeritus hoogleraar dus beweren dat hij niet uitnodigt tot nadenken is een onnadenkend verwijt.
Dat die man hoogleraar psychiatrie is wil anders niet betekenen dat hij gelijk heeft ..

Voor de rest denk ik dat jij eens moet leren lezen ..
met deze uitspraak
quote:
Wat drijft afkeer jegens het moderne Zion aan? Dergelijke processen komen niet uit de lucht vallen. Ze behoeven een ontstekingsmechanisme, een bij voorbaat gegeven instelling die ze in beweging zet. Ik bedoel een instelling die al bestond voordat Zion herrees en die ook zou bestaan als Zion niet herrezen zou zijn. Een soort onderbuikgevoel dus.

In mijn optiek betreft Zion’s haat niet zozeer de abstracte staat, maar de inwoners van die staat: zijn substantie. Die inwoners identificeren zich als Joden. Jodenhaat is de grondhouding die de misvormende processen in gang zet. Niet Israël wordt gehaat, de Jodenstaat wordt gehaat. Jodenhaat en Zion’s haat zijn te onderscheiden, niet te scheiden. Er is in deze sprake van wederkerigheid. Intuďtieve Jodenhaat drukt zich uit in Zion’s haat. Het omgekeerde geldt ook. Zion’s haat induceert Jodenhaat.
impliceert deze man dat elke kritiek haar oorsprong vindt in de onderbuik ..


Verder zegt hij dit
quote:
Geschiedvervalsing mag niet. ’Feiten’ fabriceren of opzettelijk verdraaien om kritiek aan te moedigen mag niet.
Dat doet dus zelf ook, de feiten verdraaien, doodleuk de geschiedenis voor de Balfour-verklaring negeren ..
hij zou zich eens aan zijn eigen advies mogen gaan houden voor die conclusies gaat trekken zoals dat de 'haat' tegen de staat Israël zijn oorsprong vindt in de Jodenhaat
pleased to meet you
  zondag 5 april 2009 @ 00:28:55 #170
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67718132
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:32 schreef gretta duisenberg het volgende:

[..]

Jij vindt het ook niet erg als 'de andere kant' feest viert als er weer een paar doden vallen, of is het dan ineens afschuwelijk en barbaars ?
Ah stiekem kond je ware aard boven aarde Het waren 2 hamas leden achterlijk mens.Of zijn alle Palestijnen nu ineens Hamas leden
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67718870
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:17 schreef Slappy het volgende:

[..]

Mooi weer 2 minder
Dat bedoel ik: over joden wordt gehuild, over Palestijnen wordt gejuicht. Wie heeft het hier over haat?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67718914
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:12 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als er één rode draad loopt door de stukjes waarvan jij de moeite neemt om ze hier te plaatsen loopt dan is het wel die van "etnische zuivering" van Israel. Alleen ben jij te schijnheilig om dat te durven toegeven.
Begrijpend lezen, ooit van gehoord?
Volgens mij zou jij nog zakken voor de inburgeringstoets.
En schijnheilig? Nee hoor, ik heb meerdere malen gezegd dat ik vind dat Israel wat mij betreft gewoon terug in zee geschoven mag worden. Alleen is dat geen haalbare optie, dus we zullen tot een redelijk compromis moeten komen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 5 april 2009 @ 01:13:49 #173
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67718933
quote:
Op zondag 5 april 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik: over joden wordt gehuild, over Palestijnen wordt gejuicht. Wie heeft het hier over haat?
Ik heb het over 2 Hamas leden of vallen alle Palestijnen onder Hamas leden,Dan is er nog maar 1 hoop gewoon het gebied plat vegen als er toch alleen maar Hamas leden wonen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67718941
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:36 schreef buachaille het volgende:

[..]

Kennelijk heb je het vluchtig doorgelezen want de schrijver van het opiniestuk ontkent juist dat "elke kritiek" gelijk staat aan haat. En in plaats van ervan te leren maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Om maar even het autoriteits drogreden te gebruiken: De schrijver is emeritus hoogleraar dus beweren dat hij niet uitnodigt tot nadenken is een onnadenkend verwijt.
Nou, ik ken hoogleraren van nabij, die beslist niet uitnodigen tot nadenken. Godallemachtig, wat zijn er idioten onder hen. Ik heb boeren en buren gekend, die slimmer waren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67719025
quote:
Op zondag 5 april 2009 01:13 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ik heb het over 2 Hamas leden of vallen alle Palestijnen onder Hamas leden,Dan is er nog maar 1 hoop gewoon het gebied plat vegen als er toch alleen maar Hamas leden wonen
Zoals je wilt: het ging om 1 (één) IDF-soldaat die in Gaza gevangen wordt gehouden en over 2 (twéé) IDF-soldaten die in Libanon gevangen waren. Toch? Waren die 2 (twéé) en die 1 (éne) niet de reden waarom de hele oorlogsmachine in actie kwam? Omdat dat zo heel verschrikkelijk erg was dat er 1 (één) of 2 (twéé) soldaten vast zaten? Voor zover we weten zijn ze nog niet eens dood.
Maar wel juichen over twee gesneuvelde Hamas-strijders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67719058
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat die man hoogleraar psychiatrie is wil anders niet betekenen dat hij gelijk heeft ..

Voor de rest denk ik dat jij eens moet leren lezen ..
met deze uitspraak
[..]

impliceert deze man dat elke kritiek haar oorsprong vindt in de onderbuik ..


Verder zegt hij dit
[..]

Dat doet dus zelf ook, de feiten verdraaien, doodleuk de geschiedenis voor de Balfour-verklaring negeren ..
hij zou zich eens aan zijn eigen advies mogen gaan houden voor die conclusies gaat trekken zoals dat de 'haat' tegen de staat Israël zijn oorsprong vindt in de Jodenhaat
Ik heb het stuk niet gelezen, maar als je citaten kloppen (en dat neem ik aan) moet die man gewoon op tijd zijn pilletjes slikken. Wat een abstract gezever. Volkomen losgezongen van de werkelijkheid. Ofwel: slaat nergens op.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67719066
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:26 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat zouden een behoorlijk aantal mensen in dit topic zich aan mogen trekken.
Zijn we het daarover tenminste eens!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67719663
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:28 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ah stiekem kond je ware aard boven aarde Het waren 2 hamas leden achterlijk mens.Of zijn alle Palestijnen nu ineens Hamas leden
Als die haat van jou niet zo treurig en tegelijkertijd beangstigend zou zijn zou ik hier zitten schuddebuiken ..
niks Hamas, dat zijn lui van Fatah ..
Je hebt blijkbaar weinig tot geen idee waarover je het hebt, en dan durf je mij achterlijk te noemen en mij een of andere ziekmakende aard toe te dichten .. erg slap
pleased to meet you
  zondag 5 april 2009 @ 14:36:35 #179
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67728990
quote:
March 29, 2009: As expected, Palestinian terrorist group Hamas has made substantial changes to its fighting forces in light of the beating they took during the 22 day war with Israel last December-January. As soon as the fighting ended (with the January 18th ceasefire), Hamas began an investigation into why they lost so badly.

Hamas thought they were invulnerable to Israeli attack. By placing so many of their military and government facilities in densely populated residential neighborhoods, they believed any Israeli bombing or shelling would cause high, and politically unacceptable, civilian losses. But the Israelis used surprise, more precision than expected, and innovations like calling civilians in the target area and telling them to get out before the bombs hit nearby. As a result, most of the 1,300 Palestinian dead were Hamas personnel, and nearly all the damaged structures were those used by Hamas.

The Palestinians cranked up the spin machine anyway, and accused the Israelis of war crimes and genocide. But Israel responded with a media campaign featuring aerial videos of Hamas fighters setting up mortars and rockets next to schools and residential neighborhoods. This didn't stop the usual alliance of leftists, anti-Semites and Islamic radicals from calling Israel names. But the mud didn't stick nearly as much as in the past. It's as if the Israeli campaign was seeking to humiliate and discredit Hamas, as much as it was to destroy military and government assets.

Hamas was satisfied with their propaganda campaign, but not with the performance of their combat leaders. Hamas has over 10,000 armed men available, but most of them were useless because of poor leadership and training. Thus over 40 senior Hamas military leaders have been dismissed, and hundreds more lower ranking ones retrained, and reviewed (for their suitability to leading men in combat.)

Hamas is also working to get more powerful anti-tank missiles (modern Russian models, preferably) from Iran, and train their fighters to use them against Israeli armored vehicles (especially the tank size armored D9 bulldozers). Hamas is also developing new tactics, and instituting more training for their fighters. Better communications systems are being developed, and better protection for the Hamas leadership.

Dozens of senior Hamas officials were killed by smart bomb attacks. The families of these Hamas leaders often died as well. Israel ignored Hamas attempts to protect its leaders by surrounding them with women and children in residential areas. What dismayed Hamas the most was Israel finding the location of their officials. Even before the ceasefire took effect on the 18th, Hamas death squads were rounding up the usual suspected (members of rival Fatah, and anyone else unlucky enough to be suspect) for torture, mutilation or execution. The UN did not pay much attention to this, as it has been going on for over two years in Gaza. In that time, over 400 Fatah members have been killed by Hamas death squads, and many more Fatah (and any other Hamas rivals) tortured, wounded or jailed. Hamas apparently didn't realize that there were other ways to get target locations, besides informants on the ground. But all they understood was informants, so Hamas went after informants, and Hamas felt better after. But the bombings continued.

Israel destroyed most of the smuggling tunnels that bring weapons (particularly long range rockets for attacks on Israeli civilians) into Gaza. Israel wants Israeli or American sensors and technicians prowling the Egyptian border to detect all the tunnels, and for Egyptian border guards to destroy them. Hamas opposes this (as do many Egyptian officials, especially the ones who benefit from the bribes of the tunnel operators). Negotiations continue, as does the smuggling.

Ultimately, Hamas found that hiding their senior leadership in hospitals or orphanages offered the best protection from Israeli attack. Weapons and key items of military equipment could also be stored there. Hamas apparently exercised some restraint, in to what degree they took over these institutions for military purposes. Someone in Hamas began doing the math, and realized that, at a certain point, a hospital full of weapons and Hamas personnel stopped being a hospital to Israeli commanders, and became a prime target. This tactic will continue.

Israel believes that Hamas had about 3,000 rockets in late December, and that during the 22 day campaign, about 700 of those rockets were fired in the general direction of Israel, while Israeli air (mostly) and ground forces destroyed another 1,300. That leaves Hamas with about 1,000 rockets, and dozens of functioning smuggling tunnels to Egypt through which components for replacement rockets can be moved. Iran has been shipping thousands of new (larger and longer range) rockets to Gaza. These are shipped into Sudan and then smuggled (via bribes to Egyptian border guards and police) into Egypt, then through the tunnels into Gaza. Hamas wants to kill lots of Israelis next time around, both soldiers and civilians.

Hamas claimed that Israeli bombs and troops did $1.9 billion worth of damage. It was probably closer to a few hundred million dollars. There were only about a thousand smart bombs used, and many of these were small ones (like the new U.S. 250 pound SDB, which Israel recently received). Hamas claimed that 5,000 homes were destroyed (and 20,000 damaged), along with 16 government buildings and 20 mosques. There are about 147,000 buildings in Gaza. Israel may take another media shot at Hamas by releasing photos of what was actually destroyed, and let Hamas try to dance away from their lies. But that may not be necessary, as Hamas is already the growing target for ridicule in the Arab world. If Israel was trying to get Hamas exposed as a bunch of tyrants, genocidal liars and blowhards, they seem to have succeeded. Hamas is expecting another round of fighting, and expects to do much better.
Owned
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67729399
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:36 schreef Slappy het volgende:

[..]

Owned
En wat heeft dat verhaal te maken met je barbaars aandoende vreugde over die 2 gasten die dood zijn geschoten en die volgens jou Hamas zijn ?
Je wil even laten zien dat je wel slim genoeg bent om een verhaal te copy/pasten ?

Popular Resistance Committee is Fatah, niet Hamas ... en voor het geval het je is ontgaan, Fatah en Hamas zijn niet bepaald vriendjes ..
pleased to meet you
  zondag 5 april 2009 @ 15:01:24 #181
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67729715
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:49 schreef gretta duisenberg het volgende:

[..]

En wat heeft dat verhaal te maken met je barbaars aandoende vreugde over die 2 gasten die dood zijn geschoten en die volgens jou Hamas zijn ?
Je wil even laten zien dat je wel slim genoeg bent om een verhaal te copy/pasten ?

Popular Resistance Committee is Fatah, niet Hamas ... en voor het geval het je is ontgaan, Fatah en Hamas zijn niet bepaald vriendjes ..
Of ik dat niet wist dat Hamas en Fatah geen vrienden van elkaar waren
Ja joh je hebt steeds meer weg van terrorist.Was Fatah haar military afdeling niet zoiets als terrorist organisatie.Maar goed ik heb geen zin om veder te lullen met zo extremist want het ligt altijd bij jou bij het westen zielig zeik wijf En anderen lopen beschuldigen van oogkleppen op als er iemand die dat beter tegen zichzelf kan zeggen ben jij het wel
quote:
Je wil even laten zien dat je wel slim genoeg bent om een verhaal te copy/pasten ?
En?dat doe jij natuurlijk nooit he
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67730447
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:01 schreef Slappy het volgende:
Of ik dat niet wist dat Hamas en Fatah geen vrienden van elkaar waren
waarom zet je 2 Fatah-lui dan neer als zijnde 'ze zijn Hamas dus good riddance' ?
quote:
Ja joh je hebt steeds meer weg van terrorist.Was Fatah haar military afdeling niet zoiets als terrorist organisatie.Maar goed ik heb geen zin om veder te lullen met zo extremist want het ligt altijd bij jou bij het westen zielig zeik wijf En anderen lopen beschuldigen van oogkleppen op als er iemand die dat beter tegen zichzelf kan zeggen ben jij het wel
Tuurlijk, en nu ben ik een terrorist .. welk soort, Hamas, Fatah of Kach ?
Fyi, Fatah heeft meerdere terroristische 'branches', en die hebben oa tot doel Hamas te ondermijnen ..

Voor de rest kan het geen kwaad je eigen geschiedenis te kennen en de impact die het heeft op het heden naar waarde in te schatten
quote:
En?dat doe jij natuurlijk nooit he
Uiteraard .. maar ik lees het wel eerst om te kijken of het wel relevant is in de context
pleased to meet you
pi_67753702
quote:
Op zondag 5 april 2009 01:12 schreef Kees22 het volgende:Begrijpend lezen, ooit van gehoord?
Volgens mij zou jij nog zakken voor de inburgeringstoets.
En schijnheilig? Nee hoor, ik heb meerdere malen gezegd dat ik vind dat Israel wat mij betreft gewoon terug in zee geschoven mag worden. Alleen is dat geen haalbare optie, dus we zullen tot een redelijk compromis moeten komen.
Wat mij betreft zouden figuren zoals jij ook voorgoed de Noordzee ingedreven mogen worden, maar omdat dat geen haalbare optie is zal ik tot een compromis moeten komen. Een half uurtje je kop onderwater is een redelijk compromis, daar doe ik het ook voor

Hehe, maar alle gekheid op een stokje ik vind het buitengewoon betreurenswaardig om dit soort haatteksten te moeten lezen over Israel. Je hanteert exact dezelfde retoriek als de Islamitische houwdegens van hamas, Al Queda etc. Maar de eerlijkheid gebied met te zeggen dat niet alleen houwdegens dit soort haatteksten gebruiken maar dat zelfs de gematigde moslims en de "moslims op hoge wielen" je handjes kunnen schudden.

Het is echter geen tijd voor Israel om concessies te doen, de arabische wereld is aan zet. Laat de palestijnen zich terugtrekken naar hun palestijnse staat jordanië of anders gaan naar het land van hun voorvaderen, bijvoorbeeld Egypte (ruim 60% van de palestijnen is afkomstig uit egypte). Helaas blijven de arabieren aansturen op oorlog en zullen we de huilverhalen blijven horen zoals al mooi verwoord in de tekst die eerder door Slappy is geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door buachaille op 06-04-2009 11:29:54 ]
pi_67753744
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:01 schreef Slappy het volgende:

Op zondag 5 april 2009 14:49 schreef gretta duisenberg het volgende:
pi_67753898
quote:
Op zondag 5 april 2009 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Nou, ik ken hoogleraren van nabij, die beslist niet uitnodigen tot nadenken. Godallemachtig, wat zijn er idioten onder hen. Ik heb boeren en buren gekend, die slimmer waren.
Als jij vindt dat je niet hoeft na te denken omdat er onder je "hooggeleerde kennissen" een paar idioten zitten dan is dat jouw probleem. Je mist echter de zelfkennis en het benul om te beseffen dat niet alles waar je het niet meer eens bent "idiotie" is.
pi_67756564
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:29 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als jij vindt dat je niet hoeft na te denken omdat er onder je "hooggeleerde kennissen" een paar idioten zitten dan is dat jouw probleem. Je mist echter de zelfkennis en het benul om te beseffen dat niet alles waar je het niet meer eens bent "idiotie" is.
mwah, je moet toegeven dat eerst zelf de geschiedenis voor de Balfour-verklaring negeren en dan anderen verwijten dat ze aan geschiedenis-vervalsing doen niet echt slim is, als je een geldig punt wil maken.
pleased to meet you
pi_67757990
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:00 schreef moussie het volgende:
mwah, je moet toegeven dat eerst zelf de geschiedenis voor de Balfour-verklaring negeren en dan anderen verwijten dat ze aan geschiedenis-vervalsing doen niet echt slim is, als je een geldig punt wil maken.
Je kunt er zelf ook wat van natuurlijk. Laatst wist je hier te melden dat er tijden zijn geweest waarop er helemaal geen joden meer gewoond hebben in Israel. Op die foutieve opmerking ben je voor zover ik weet nooit meer teruggekomen ook als is je met bronvermelding duidelijk te verstaan gegeven dat dat niet het geval is. De arabieren die jij en nog wat anti-israel personen zo graag massaal verzameld ziet in Israel is in de afgelopen generaties een marginale bevolkingsgroep geweest in Jeruzalem! Maar Israel is natuurlijk wel groter dan Jeruzalem alleen maar de arabische nomaden die door Israel zijn getrokken hebben nooit binding gekregen met het land. Pas na het ontstaan van de staat Israel begonnen de arabieren plotseling ook te dromen van een "palestijnse staat".
pi_67762371
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je kunt er zelf ook wat van natuurlijk. Laatst wist je hier te melden dat er tijden zijn geweest waarop er helemaal geen joden meer gewoond hebben in Israel. Op die foutieve opmerking ben je voor zover ik weet nooit meer teruggekomen ook als is je met bronvermelding duidelijk te verstaan gegeven dat dat niet het geval is.
Ze zijn meer dan een keer massaal verdreven, dat is een geschiedkundig vaststaand feit .. of er toen een paar zijn blijven hangen zou ik niet weten
quote:
De arabieren die jij en nog wat anti-israel personen zo graag massaal verzameld ziet in Israel is in de afgelopen generaties een marginale bevolkingsgroep geweest in Jeruzalem! Maar Israel is natuurlijk wel groter dan Jeruzalem alleen maar de arabische nomaden die door Israel zijn getrokken hebben nooit binding gekregen met het land. Pas na het ontstaan van de staat Israel begonnen de arabieren plotseling ook te dromen van een "palestijnse staat".
Ten eerste vertellen alle volkstellingen een ander verhaal, en ten tweede .. een nomade die geen binding heeft met zijn land ? Waar haal je die onzin vandaan ? Je denkt dat iemand die jaarlijks een rondje maakt langs de sappigste weidegronden geen binding kan hebben met zijn land ?
pleased to meet you
  maandag 6 april 2009 @ 16:19:40 #189
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67763363
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze zijn meer dan een keer massaal verdreven, dat is een geschiedkundig vaststaand feit .. of er toen een paar zijn blijven hangen zou ik niet weten
[..]
herstel, wil je blijkbaar niet weten, want het is je al keer op keer verteld, inclusief bronvermelding.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_67766003
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

herstel, wil je blijkbaar niet weten, want het is je al keer op keer verteld, inclusief bronvermelding.
Zou je die dan nog een keer willen laten zien ajb .. het enige wat ik heb gezien zijn verwijzingen naar gebouwen die lang voor de Romeinen zijn gebouwd en niets over grootschalige bewoning na de diaspora
pleased to meet you
  maandag 6 april 2009 @ 18:22:14 #191
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67767409
Zoek maar eens op Javne, Safed, Hebron, Gaza (!) of gewoon 'Jewish Presence in Israel'

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Tqr&q=jewish+presence+in+Israel&btnG=Zoeken&meta=

Het woord grootschalig voeg je nu sneaky toe omdat je weet wat er nu komen gaat. Dat heeft niemand beweerd. (Wat is trouwens grootschalig? 10, 100, 1000, 10,000?) Je weet het prima
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_67773486
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:22 schreef PhysicsRules het volgende:
Zoek maar eens op Javne, Safed, Hebron, Gaza (!) of gewoon 'Jewish Presence in Israel'

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=Tqr&q=jewish+presence+in+Israel&btnG=Zoeken&meta=

Het woord grootschalig voeg je nu sneaky toe omdat je weet wat er nu komen gaat. Dat heeft niemand beweerd. (Wat is trouwens grootschalig? 10, 100, 1000, 10,000?) Je weet het prima
Ik heb wel vaker dan een keer gezegd dat er altijd wel een handje vol is blijven wonen, maar dan hebben we het over een verhouding van tientallen op duizenden, of te wel een piepkleine minderheid, een eigen land of iets wat erop leek hebben ze niet meer gehad vanaf de diaspora .. dus niks sneaky toevoegen ..

En hetgeen ik zeg wordt bevestigd door jouw lijstje, ten eerste geen woord over Joden voor 705, en dan zijn het 'een paar onder de verdedigers', van de rotskoepel nota bene,
500 jaar later zijn het er 200 blijkbaar, ondanks het feit dat het spirituele centrum weer naar Jeruzalem mocht verhuizen.
daarna een paar keer de vage omschrijving 'many' .. maar hoeveel is 'many' voor iemand die nooit meer dan 2 Joden tegelijk ziet (zo ging dat in Europa toen) .. 200 misschien ?
De eerste concrete(re) cijfers krijg je pas in 1844, toen was pakweg de helft van de bevolking van Jeruzalem idd joods, en tja, ik zei het al eerder, 1844 was een belangrijk jaar voor gelovigen, eind van de ene cyclus en begin van de volgende, er zijn in die periode veel pelgrims richting Jeruzalem vertrokken.

Anyway, dat gaat alleen over Jeruzalem, in 1844 woonden er 17.000 Joden en ongeveer een half miljoen Arabieren in de regio, oftewel, een kleine minderheid, en die kleine minderheid waren ze vanaf de diaspora.
http://israel-palestina.info/tijdlijn.html

En dat blijf ik gewoon absurd vinden, ze zijn bijna 2000 jaar geleden voor de zoveelste keer verslagen en verjaagd, en omdat er een handje vol is blijven wonen heb je het recht het maar terug te claimen ?
Als we die logica nou eens toepassen op Amerika ?
pleased to meet you
pi_67775393
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef moussie het volgende:Ik heb wel vaker dan een keer gezegd dat er altijd wel een handje vol is blijven wonen, maar dan hebben we het over een verhouding van tientallen op duizenden, of te wel een piepkleine minderheid, een eigen land of iets wat erop leek hebben ze niet meer gehad vanaf de diaspora .. dus niks sneaky toevoegen ..
Er hebben tenminste altijd 10.000-en joden in Palestina gewoond, ook in de ergste dagen ten tijde van de Byzantijnse massamoordenaar Heraclius (een soort Ahmedinedjad avant la lettre).
quote:
En hetgeen ik zeg wordt bevestigd door jouw lijstje, ten eerste geen woord over Joden voor 705, en dan zijn het 'een paar onder de verdedigers', van de rotskoepel nota bene,
500 jaar later zijn het er 200 blijkbaar, ondanks het feit dat het spirituele centrum weer naar Jeruzalem mocht verhuizen.
daarna een paar keer de vage omschrijving 'many' .. maar hoeveel is 'many' voor iemand die nooit meer dan 2 Joden tegelijk ziet (zo ging dat in Europa toen) .. 200 misschien ?
Ik weet niet welke site jij hebt bekeken maar alle bronnen geven een substantiele joodse populatie aan. Wellicht aardig te noemen dat tot 1300 AD de arabieren totaal niet in het plaatje voorkomen. Deze nomaden zijn pas later naar Israel getrokken, waarschijnlijk omdat er meer joden naar toe gingen die zorgden voor leven in de brouwerij.
quote:
De eerste concrete(re) cijfers krijg je pas in 1844, toen was pakweg de helft van de bevolking van Jeruzalem idd joods, en tja, ik zei het al eerder, 1844 was een belangrijk jaar voor gelovigen, eind van de ene cyclus en begin van de volgende, er zijn in die periode veel pelgrims richting Jeruzalem vertrokken.

Anyway, dat gaat alleen over Jeruzalem, in 1844 woonden er 17.000 Joden en ongeveer een half miljoen Arabieren in de regio, oftewel, een kleine minderheid, en die kleine minderheid waren ze vanaf de diaspora.
[url=http://israel-palestina.info/tijdlijn.html
]http://israel-palestina.info/tijdlijn.html[/quote][/url] Die cijfers zijn afkomstig van de islamitische organen uit die tijd. Die hadden er baat bij om de cijfers in het voordeel te laten spreken. Een beetje net als Hamas nu doet zeg maar En daarnaast gaat dit over heel palestina, dus inclusief Jordanië en niet alleen over Israel. Als je alleen Israel bekijkt dan liggen de cijfers veel gelijker. En dan nog, een beroemde uitspraak die jij zeker kent tijdens het joodse pasen is "volgend jaar in Jeruzalem". Wil jij de innige wens van miljoenen verkwanselen voor de mensen die zich tijdens hun gebed naar een vierkant stenen afgodengebouwtje richten en die niks te schoffelen hebben in Israel?
quote:
En dat blijf ik gewoon absurd vinden, ze zijn bijna 2000 jaar geleden voor de zoveelste keer verslagen en verjaagd, en omdat er een handje vol is blijven wonen heb je het recht het maar terug te claimen ?
Als we die logica nou eens toepassen op Amerika ?
Amerika is maar ongeveer 5 keer zo oud als israel, dus je mag wat mij betreft voor beide landen dezelfde regels toepassen.
  maandag 6 april 2009 @ 22:27:33 #194
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67777109
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb wel vaker dan een keer gezegd dat er altijd wel een handje vol is blijven wonen, maar dan hebben we het over een verhouding van tientallen op duizenden, of te wel een piepkleine minderheid, een eigen land of iets wat erop leek hebben ze niet meer gehad vanaf de diaspora .. dus niks sneaky toevoegen ..

En hetgeen ik zeg wordt bevestigd door jouw lijstje, ten eerste geen woord over Joden voor 705, en dan zijn het 'een paar onder de verdedigers', van de rotskoepel nota bene,
500 jaar later zijn het er 200 blijkbaar, ondanks het feit dat het spirituele centrum weer naar Jeruzalem mocht verhuizen.
daarna een paar keer de vage omschrijving 'many' .. maar hoeveel is 'many' voor iemand die nooit meer dan 2 Joden tegelijk ziet (zo ging dat in Europa toen) .. 200 misschien ?
De eerste concrete(re) cijfers krijg je pas in 1844, toen was pakweg de helft van de bevolking van Jeruzalem idd joods, en tja, ik zei het al eerder, 1844 was een belangrijk jaar voor gelovigen, eind van de ene cyclus en begin van de volgende, er zijn in die periode veel pelgrims richting Jeruzalem vertrokken.

Anyway, dat gaat alleen over Jeruzalem, in 1844 woonden er 17.000 Joden en ongeveer een half miljoen Arabieren in de regio, oftewel, een kleine minderheid, en die kleine minderheid waren ze vanaf de diaspora.
http://israel-palestina.info/tijdlijn.html

En dat blijf ik gewoon absurd vinden, ze zijn bijna 2000 jaar geleden voor de zoveelste keer verslagen en verjaagd, en omdat er een handje vol is blijven wonen heb je het recht het maar terug te claimen ?
Als we die logica nou eens toepassen op Amerika ?
Je leest wat je lezen wilt. Met oogkleppen op verandert de waarheid niet.

nog maar eens een bewijsje, alsof je nog niet genoeg hebt genegeerd: http://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_Talmud . Boek is geschreven rond 400 in Israel. Gaat een beetje moeilijk als er geen joden zouden zijn geweest
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_67778329
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:50 schreef buachaille het volgende:
Er hebben tenminste altijd 10.000-en joden in Palestina gewoond, ook in de ergste dagen ten tijde van de Byzantijnse massamoordenaar Heraclius (een soort Ahmedinedjad avant la lettre).
Ja en, het is en blijft een kleine minderheid, van een volk dat herhaaldelijk verslagen en verjaagd is .. ze proberen het gewoon overnieuw, bijna 2000 jaar later
quote:
Ik weet niet welke site jij hebt bekeken maar alle bronnen geven een substantiele joodse populatie aan.
die van PR .. en welke alle bronnen .. laat ze zien dan ..
en dan niet over gebouwen, maar bevolking, en niet de concentraties op de voor Joden heilige plekken maar de regio
quote:
Wellicht aardig te noemen dat tot 1300 AD de arabieren totaal niet in het plaatje voorkomen. Deze nomaden zijn pas later naar Israel getrokken, waarschijnlijk omdat er meer joden naar toe gingen die zorgden voor leven in de brouwerij.
ooh, vandaar dat de in 705 gespotte Joden aan het helpen waren de rotskoepel te verdedigen ..
quote:
Die cijfers zijn afkomstig van de islamitische organen uit die tijd. Die hadden er baat bij om de cijfers in het voordeel te laten spreken. Een beetje net als Hamas nu doet zeg maar
Huh .. je vergeet even voor het gemak dat ze daar toen wel welkom waren terwijl ze hier werden vermoord ?
quote:
En daarnaast gaat dit over heel palestina, dus inclusief Jordanië en niet alleen over Israel. Als je alleen Israel bekijkt dan liggen de cijfers veel gelijker.
En hoe wil jij dat weten .. dat gok je maar ?
quote:
En dan nog, een beroemde uitspraak die jij zeker kent tijdens het joodse pasen is "volgend jaar in Jeruzalem". Wil jij de innige wens van miljoenen verkwanselen voor de mensen die zich tijdens hun gebed naar een vierkant stenen afgodengebouwtje richten en die niks te schoffelen hebben in Israel?
Wablief ? De enige conclusie die ik uit deze opmerking kan trekken is dat de Islam idd de meest tolerante godsdienst is van die 3 .. die erkent tenminste de broeders van het boek
quote:
Amerika is maar ongeveer 5 keer zo oud als israel, dus je mag wat mij betreft voor beide landen dezelfde regels toepassen.
Dus de Indianen mogen hun land terug eisen .. de Amerikanen mogen opsodemieteren naar hun eigen landen ?
Dat is iig wat jij zegt, de nieuwe bewoner heeft geen recht op dat land ..

of telt dat pas vanaf het moment dat er een stempeltje koninkrijk op staat, dan telt het mee in jouw boekje, die entiteit herken je wel .. stammen die er altijd al gewoond hebben doen niet ter zake, pas als het in jouw hokje past doet het ter zake ?
pleased to meet you
pi_67779088
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er hebben tenminste altijd 10.000-en joden in Palestina gewoond, ook in de ergste dagen ten tijde van de Byzantijnse massamoordenaar Heraclius (een soort Ahmedinedjad avant la lettre).
[..]

Ik weet niet welke site jij hebt bekeken maar alle bronnen geven een substantiele joodse populatie aan. Wellicht aardig te noemen dat tot 1300 AD de arabieren totaal niet in het plaatje voorkomen. Deze nomaden zijn pas later naar Israel getrokken, waarschijnlijk omdat er meer joden naar toe gingen die zorgden voor leven in de brouwerij.
[..]
Tot nog toe een beetje irrelevant geklets.
quote:
Die cijfers zijn afkomstig van de islamitische organen uit die tijd. Die hadden er baat bij om de cijfers in het voordeel te laten spreken. Een beetje net als Hamas nu doet zeg maar En daarnaast gaat dit over heel palestina, dus inclusief Jordanië en niet alleen over Israel.
Ach, waar haal je die indeling vandaan? Sinds wanneer wordt de term Palestina gebruikt voor het gebied van Israel, Palestina čn Jordanië? Volgens mij ben jij de enige die dat idee heeft, met name vanwege je 20-80 % geblaat.
quote:
Als je alleen Israel bekijkt dan liggen de cijfers veel gelijker. En dan nog, een beroemde uitspraak die jij zeker kent tijdens het joodse pasen is "volgend jaar in Jeruzalem". Wil jij de innige wens van miljoenen verkwanselen voor de mensen die zich tijdens hun gebed naar een vierkant stenen afgodengebouwtje richten en die niks te schoffelen hebben in Israel?
Nounou, wat een vergelijking. De innige wens van miljoenen. Wat kan mij dat nou schelen? Miljarden hebben een innige wens naar voldoende welvaart, er zijn een miljard mensen die de innige wens hebben een gebed naar een vierkant gebouw te richten en stenen te gooien naar de duivel.
quote:
[..]

Amerika is maar ongeveer 5 keer zo oud als israel, dus je mag wat mij betreft voor beide landen dezelfde regels toepassen.
En Liberia?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67779333
Ik snap niks van dat argument: als er 1 jood in Palestina gewoond heeft, oh nee, dat gaat niet.
Een familie, laten we zeggen een stuk of 100 joden. Inteelt is geen onderwerp, want alle joden zijn toch genetisch gelijk aan elkaar.
Er heeft één familie joden 2000 jaar in Palestina gewoond. Dan hebben alle andere joden het recht om massaal naar Palestina te komen en daar te gaan wonen? En daarbij de aanwezige bewoners te verdrijven?

Een volstrekt uniek rechtsbeginsel, als je het mij vraagt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67780999
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:21 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap niks van dat argument: als er 1 jood in Palestina gewoond heeft, oh nee, dat gaat niet.
Een familie, laten we zeggen een stuk of 100 joden. Inteelt is geen onderwerp, want alle joden zijn toch genetisch gelijk aan elkaar.
Er heeft één familie joden 2000 jaar in Palestina gewoond.
huh, wat zeg je nou ? Wat is dit voor rare onderbuik antisemitische reactie ?
Ik dacht tot nu toe dat jij iemand bent die niets tegen Joden heeft maar wel iets tegen de manier waarop zij zich nu manifesteren .. heb ik mij zo vergist ?
quote:
Dan hebben alle andere joden het recht om massaal naar Palestina te komen en daar te gaan wonen? En daarbij de aanwezige bewoners te verdrijven?
[..]
Een volstrekt uniek rechtsbeginsel, als je het mij vraagt.
Dat dan weer wel .. onbegrijpelijke logica die alleen passend te maken is door geloof in het een of andere heilige boek dat dat stukje grond bestempelt tot ' het beloofde land' voor het Joodse volk

en wat dat aangaat kan ik alleen herhalen wat ik al eerder zei in deze reeks, het blijft me verbazen hoe zelfs atheďsten de claim op dat stukje grond als iets vanzelfsprekend zien ..
werpt op zijn beurt de vraag op hoe atheďstisch een atheďst echt is, hoeveel is er blijven zitten aan die paplepel
pleased to meet you
  dinsdag 7 april 2009 @ 06:09:01 #199
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67782303
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef moussie het volgende:
..
Wablief ? De enige conclusie die ik uit deze opmerking kan trekken is dat de Islam idd de meest tolerante godsdienst is van die 3 .. die erkent tenminste de broeders van het boek
...
Dit is misschien wel de meest ignorante opmerking die ik je in al de topics heb zien maken Islam is net als het Christendom een zendingsgodsdienst en daarmee inherent intolerant.

Het Jodendom erkent niet alleen andere godsdiensten, maar laat ze ook 100% procent in hun waarde. Geen behoefte om anderen te bekeren, doe gewoon je eigen ding, dan is dat prima. Israel is het enige land in het Midden-Oosten waar volledige godsdienstvrijheid is. Ondanks de joodse meerderheid worden Christenen en Moslims geen strobreed in de weg gelegd.

Echt, moussie, hoe verzin je het
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 7 april 2009 @ 06:17:08 #200
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67782314
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:34 schreef moussie het volgende:

[..]

huh, wat zeg je nou ? Wat is dit voor rare onderbuik antisemitische reactie ?
Ik dacht tot nu toe dat jij iemand bent die niets tegen Joden heeft maar wel iets tegen de manier waarop zij zich nu manifesteren .. heb ik mij zo vergist ?
[..]

Dat dan weer wel .. onbegrijpelijke logica die alleen passend te maken is door geloof in het een of andere heilige boek dat dat stukje grond bestempelt tot ' het beloofde land' voor het Joodse volk

en wat dat aangaat kan ik alleen herhalen wat ik al eerder zei in deze reeks, het blijft me verbazen hoe zelfs atheďsten de claim op dat stukje grond als iets vanzelfsprekend zien ..
werpt op zijn beurt de vraag op hoe atheďstisch een atheďst echt is, hoeveel is er blijven zitten aan die paplepel
Elk weldenkend mens begrijpt namelijk dat ook het joodse volk recht hebben op een land en dat er maar een land in deze wereld daar een logische plek voor is. Zo simpel is het.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')