Volgens mij de enige manier waarop niet-moslims in vrede met de islam kunnen leven, en dat is door etnische zuiveringquote:Het was klaarblijkelijk teveel gevraagd om een simpele blik te werpen op de Engelstalige website van Israel Beitenoe Daar legt men uit dat men vindt dat de politiek 'land voor vrede' vervangen moet worden door: 'land voor land en vrede voor vrede'.
Men legt ook uit waarom dat als een oplossing wordt gezien en men geeft ook een voorbeeld van een soortgelijke politiek die elders in de wereld ook werkte, namelijk Cyprus. Op Cyprus werden de twee bevolkingsgroepen in 1974 gescheiden en sinds die tijd is het er rustig.
In Israël vormen delen van de Arabische bevolking een vijfde colonne en werken mee aan de liquidatie van de staat, terwijl zij Israëlisch staatsburger zijn. Gebieden met een dergelijke populatie wil men uitruilen met de Palestijnse Autoriteit voor de grote nederzettingen in een toekomstig akkoord.
Volgens mij is het in het aangehaalde voorbeeld van Cyprus redelijk rustig verlopen. Ik weet dat je met een dergelijk voorstel de knuppel in het hoenderhok gooit maar om het bij voorbaat al "bullshit" te noemen is te makkelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef sp3c het volgende:
lol, dat is wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb
je pakt een moeilijk probleem en roept om de gemakkelijkste oplossing
bovendien gaan etnische zuiveringen bijna per definitie hand in hand met genocide en daar worden we wereldwijd niet vrolijk van
Dan lees jij mijn bijdragen niet goed.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik kan me er persoonlijk helemaal niks bij voorstellen dat je 2 kinderen met een bijl gaat aanvallen. Volgens mij ben je flink ziek kees22 als je een dergelijke aanval gaat goedpraten, want dat doe je hier net als moussie eerder![]()
![]()
[..]
Door figureren zoals jij wordt overal ter wereld "haat erin gepompt".
OK, daar hebben we een punt van overeenkomst: de nederzettingen zijn ongewenst.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Echt, hoe blind kun je zijn.
Ik ben ook tegen de settlers, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar Israel trekt zich juist steeds meer terug, Sinai, Libanon, Gaza... En Eretz Israel bestaat al sinds 1948, dat is gewoon de Hebreeuwse naam voor "het land Israel".
Kijk eens aan. Dit is nuttige achtergrondinformatie.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Man veroordeeld en zit zijn straf uit, maar dan nog menen Palestijnen dat het doelwit zijn kinderen moet zijn.
Er schiet me een citaat binnen die dat ik in deze situatie erg toepasselijk vind:
"Wij kunnen vergeven dat de Arabieren onze kinderen hebben gedood, maar wij kunnen niet vergeven dat zij ons hebben gedwongen hun kinderen te doden". (Golda Meir)
Het verbaast me dat je buachaille nog serieus neemt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef sp3c het volgende:
bovendien gaan etnische zuiveringen bijna per definitie hand in hand met genocide en daar worden we wereldwijd niet vrolijk van
Ik had het over Eretz Israel HaShlema, het land met de Bijbelse grenzen, hetgeen de settlers altijd al beoogd hebben en wat je steeds meer, of beter gezegd openlijker, terug vindt in het beleidquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Echt, hoe blind kun je zijn.
Ik ben ook tegen de settlers, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar Israel trekt zich juist steeds meer terug, Sinai, Libanon, Gaza... En Eretz Israel bestaat al sinds 1948, dat is gewoon de Hebreeuwse naam voor "het land Israel".
Dat dus.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:53 schreef Kees22 het volgende:
GVD: Wanneer zien mensen nu eens de wederkerigheid en wederzijdsheid van dit conflict?
Mooi weer 2 minderquote:GAZA CITY, Gaza (CNN) -- Two members of a Palestinian militant group were killed Saturday in clashes with members of the Israel Defense Forces in Gaza, security and medical sources said.
The clashes between members of the Salah-a-Din Brigades and members of the IDF occurred east of Jabalya, the sources said.
The Salah-a-Din Brigades is the military wing of the Popular Resistance Committee.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:57 schreef Kees22 het volgende:
Het verbaast me dat je buachaille nog serieus neemt.
Nog even terugkomen op het begrip "betwiste gebieden" en de vooringenomenheid daarover van jouw kant waardoor hier een discussie gesmoord is, lees even dit stuk: http://www.trouw.nl/opini(...)oeft_een_motief.html (of geef even ¤2,50 uit om dat krantje te halen). Zie vanaf pag. 3 bijna onderaan vanaf De Westbank is veroverd gebied, zo heet het. en verder het verhaal over de Westbank.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:46 schreef sp3c het volgende:
pff, en dan kom jij weer met een of ander opiniestuk waarin elke kritiek op de joodse staat gelijke gesteld wordt aan Jodenhaat .. lekker makkelijk zo hé, je hoeft nog niet eens te luisteren laat staan erover nadenken, 't is toch alleen maar 'haat'.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nog even terugkomen op het begrip "betwiste gebieden" en de vooringenomenheid daarover van jouw kant waardoor hier een discussie gesmoord is, lees even dit stuk: http://www.trouw.nl/opini(...)oeft_een_motief.html (of geef even ¤2,50 uit om dat krantje te halen). Zie vanaf pag. 3 bijna onderaan vanaf De Westbank is veroverd gebied, zo heet het. en verder het verhaal over de Westbank.
Jij vindt het ook niet erg als 'de andere kant' feest viert als er weer een paar doden vallen, of is het dan ineens afschuwelijk en barbaars ?quote:
Dat dus.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij vindt het ook niet erg als 'de andere kant' feest viert als er weer een paar doden vallen, of is het dan ineens afschuwelijk en barbaars ?
Kennelijk heb je het vluchtig doorgelezen want de schrijver van het opiniestuk ontkent juist dat "elke kritiek" gelijk staat aan haat. En in plaats van ervan te leren maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Om maar even het autoriteits drogreden te gebruiken: De schrijver is emeritus hoogleraar dus beweren dat hij niet uitnodigt tot nadenken is een onnadenkend verwijt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:28 schreef moussie het volgende:
pff, en dan kom jij weer met een of ander opiniestuk waarin elke kritiek op de joodse staat gelijke gesteld wordt aan Jodenhaat .. lekker makkelijk zo hé, je hoeft nog niet eens te luisteren laat staan erover nadenken, 't is toch alleen maar 'haat'.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
GVD: Wanneer zien mensen nu eens de wederkerigheid en wederzijdsheid van dit conflict?
Dat die man hoogleraar psychiatrie is wil anders niet betekenen dat hij gelijk heeft ..quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:36 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kennelijk heb je het vluchtig doorgelezen want de schrijver van het opiniestuk ontkent juist dat "elke kritiek" gelijk staat aan haat. En in plaats van ervan te leren maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Om maar even het autoriteits drogreden te gebruiken: De schrijver is emeritus hoogleraar dus beweren dat hij niet uitnodigt tot nadenken is een onnadenkend verwijt.
impliceert deze man dat elke kritiek haar oorsprong vindt in de onderbuik ..quote:Wat drijft afkeer jegens het moderne Zion aan? Dergelijke processen komen niet uit de lucht vallen. Ze behoeven een ontstekingsmechanisme, een bij voorbaat gegeven instelling die ze in beweging zet. Ik bedoel een instelling die al bestond voordat Zion herrees en die ook zou bestaan als Zion niet herrezen zou zijn. Een soort onderbuikgevoel dus.
In mijn optiek betreft Zion’s haat niet zozeer de abstracte staat, maar de inwoners van die staat: zijn substantie. Die inwoners identificeren zich als Joden. Jodenhaat is de grondhouding die de misvormende processen in gang zet. Niet Israël wordt gehaat, de Jodenstaat wordt gehaat. Jodenhaat en Zion’s haat zijn te onderscheiden, niet te scheiden. Er is in deze sprake van wederkerigheid. Intuďtieve Jodenhaat drukt zich uit in Zion’s haat. Het omgekeerde geldt ook. Zion’s haat induceert Jodenhaat.
Dat doet dus zelf ook, de feiten verdraaien, doodleuk de geschiedenis voor de Balfour-verklaring negeren ..quote:Geschiedvervalsing mag niet. ’Feiten’ fabriceren of opzettelijk verdraaien om kritiek aan te moedigen mag niet.
Ah stiekem kond je ware aard boven aardequote:Op zaterdag 4 april 2009 18:32 schreef gretta duisenberg het volgende:
[..]
Jij vindt het ook niet erg als 'de andere kant' feest viert als er weer een paar doden vallen, of is het dan ineens afschuwelijk en barbaars ?
Dat bedoel ik: over joden wordt gehuild, over Palestijnen wordt gejuicht. Wie heeft het hier over haat?quote:
Begrijpend lezen, ooit van gehoord?quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er één rode draad loopt door de stukjes waarvan jij de moeite neemt om ze hier te plaatsen loopt dan is het wel die van "etnische zuivering" van Israel. Alleen ben jij te schijnheilig om dat te durven toegeven.
Ik heb het over 2 Hamas leden of vallen alle Palestijnen onder Hamas leden,Dan is er nog maar 1 hoop gewoon het gebied plat vegen als er toch alleen maar Hamas leden wonenquote:Op zondag 5 april 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: over joden wordt gehuild, over Palestijnen wordt gejuicht. Wie heeft het hier over haat?
Nou, ik ken hoogleraren van nabij, die beslist niet uitnodigen tot nadenken. Godallemachtig, wat zijn er idioten onder hen. Ik heb boeren en buren gekend, die slimmer waren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:36 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kennelijk heb je het vluchtig doorgelezen want de schrijver van het opiniestuk ontkent juist dat "elke kritiek" gelijk staat aan haat. En in plaats van ervan te leren maak je je er wel heel makkelijk vanaf. Om maar even het autoriteits drogreden te gebruiken: De schrijver is emeritus hoogleraar dus beweren dat hij niet uitnodigt tot nadenken is een onnadenkend verwijt.
Zoals je wilt: het ging om 1 (één) IDF-soldaat die in Gaza gevangen wordt gehouden en over 2 (twéé) IDF-soldaten die in Libanon gevangen waren. Toch? Waren die 2 (twéé) en die 1 (éne) niet de reden waarom de hele oorlogsmachine in actie kwam? Omdat dat zo heel verschrikkelijk erg was dat er 1 (één) of 2 (twéé) soldaten vast zaten? Voor zover we weten zijn ze nog niet eens dood.quote:Op zondag 5 april 2009 01:13 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik heb het over 2 Hamas leden of vallen alle Palestijnen onder Hamas leden,Dan is er nog maar 1 hoop gewoon het gebied plat vegen als er toch alleen maar Hamas leden wonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |