abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 13:43:29 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67827233
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

haha bekend probleem. maar is dat niet een algemeen avondmensen trekje?
Dit is toch wel een tikkeltje erger ben ik bang. Ik vecht echt tegen de slaap omdat ik gewoon niet wil slapen

trouwens Murm, je weet dat er een verschil is tussen ADHD en ADD? Ik heb dus het laatste, geen stuiterbal uiterlijk gezien maar wel van binnen hoewel ik ook wel een beetje de H heb af en toe

depressie past juist heel goed in het plaatje. Meiden met ADD hebben zich manieren aangeleerd om er mee om te gaan zonder dat ze dat zelf weten, bij mij was dat dingen tellen. Maar op een gegeven moment hou je het niet meer vol en ben je doodmoe. Ik ben toen depressief geworden. Overigens heb ik daar nog steeds last van zoals je weet maar ik zou het echt eens laten onderzoeken. Medicatie maakt echt een wereld van verschil!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_67827267
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wat kost het je dan?
Laatste keer was het (d8 ik, pil was uitgewerkt op dat moment ) 150 euri voor 90 pilletjes.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67827327
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Murmeli het volgende:
ik had ook al een keer bedacht dat ik gewoon iemand moet zoeken met ritalin en dat een keer nemen en kijken of ik dat gefocuster ben haha. is wel slecht zeker?
ik ben wel een keer met speed op gaan studeren en dat ging wel heul erg goed. was alleen na 3 uur helemaal afgebrand maar dat was omdat ik ervoor nauwelijks had geslapen. maar ik werd er wel geconcentreerd van
Welke effecten had speed nog meer op je? Werd je rustiger? Minder chaotisch? etc. etc.

In dat geval zou je kunnen stellen dat je een vorm van AD(H)D hebt.
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 13:47:15 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67827369
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:45 schreef Rikketik het volgende:
Tot nu toe nog niet echt eigenlijk. Ik heb het idee dat ik heel iets verdwaasd ben, maar ik weet niet of dat aan de meds ligt of dat ik het me inbeeld.
Wel vreemd dat jeniets merkt. Na mijn eerste tablet was het meteen stil in mijn hoofd, heel bizar. Eindelijk kon ik ook eens voelen hoe mensen zich normaal voelen

wat eten betreft: je hoeft Ritalin niet in combinatie met eten in te nemen. Misschien in het begin omdat je er aan moet wennen, maar later niet meer. Toen ik net begon verloor ik al mijn eetlust en ben ik kilo's afgevallen. De eetlust is gelukkig teruggekomen de kilo's niet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 8 april 2009 @ 13:47:16 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67827370
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Lijkt mij echt extreem sterk, aangezien zowel Ritalin als Concerta beiden (min of meer) pure speed zijn. Voor zover mijn kennis van dit spul gaat, verbetert speed de concentratie van het "normale" brein niet.
mmmmm vandaar mijn zwak voor speed??? misschien moet ik dan ook geen ritalin hebben want dan raak ik daar verslaafd aan of kan dat dan weer niet?
maar ik heb ook gehoord dat alleen adhd-ers rustig/geconcentreerd worden van ritalin.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 13:49:21 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67827440
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

mmmmm vandaar mijn zwak voor speed??? misschien moet ik dan ook geen ritalin hebben want dan raak ik daar verslaafd aan of kan dat dan weer niet?
maar ik heb ook gehoord dat alleen adhd-ers rustig/geconcentreerd worden van ritalin.
Een keer een Ritalin innemen is de perfecte testcase als je er druk van wordt heb je het niet, als je er rustig van wordt wel en als je van speed rustig wordt zegt dat al bijna genoeg lijkt me...
  Moderator woensdag 8 april 2009 @ 13:50:38 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67827485
Ritalin is volgens mij alleen verslavend als je geen ADHD hebt. Kijk maar naar die huismoeders in amerika
  woensdag 8 april 2009 @ 13:51:57 #208
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67827535
En Ritalin is niet verslavend. Ik weet niet precies hoe dat komt, volgens mij door een bepaald toegevoegd stofje.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:53:51 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67827608
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Laatste keer was het (d8 ik, pil was uitgewerkt op dat moment ) 150 euri voor 90 pilletjes.
en hoe lang doe je daar dan mee?
pi_67827686
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

en hoe lang doe je daar dan mee?
officieel 90 dagen. In de praktijk: ligt er aan hoeveel weekenden ik daadwerkelijk iets moet doen. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld de motor gepoetst en (bijna) roestvrij gemaakt. Dus die ochtend pilletje.
pi_67827731
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:51 schreef Rikketik het volgende:
En Ritalin is niet verslavend. Ik weet niet precies hoe dat komt, volgens mij door een bepaald toegevoegd stofje.
Ritalin is wel degelijk verslavend. Ligt aan de dosis en of je AD(H)D hebt.

Geen AD(H)D -> Ritalin == speed.
Wel AD(H)D -> hou je aan de tussentijden van de dosering. Anders is er een verslavingsgevaar. Aldus mijn psych.
pi_67827824
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tja, het effect van een chemische stof op een lichaam is niet categoriaal aan te geven. Elk lichaam is namelijk anders en dus zal iedereen ook iets anders reageren op de pillen.

Ik wordt bijvoorbeeld intern niet veel rustiger, maar extern wel veel rustiger door de Concerta. Voor de omgeving heel prettig, maar de gedachtes gaan door. Daarentegen worden deze door de pillen wel een stuk gestructureerder, dus ik kan er wel meer mee.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:59:48 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67827842
even nadenken over de effecten van speed op mij. ik word wel ontzettend snel. ga snel lopen bijv.
maar ook heel blij. maar vanwege het verslavende effect is dat maar even. ik weet niet of ik er rustig van word op zich. toen ik ermee ging studeren was ik vooral heel geconcentreerd en kon alles goed onthouden. maar ik herinner me wel dat ik met iemand ging praten en echt mijn best ging doen om langzaam te praten.
dus ik weet het niet. En ik herinner me dat ik een vriendin een keer goed de waarheid heb gezegd toen ik speed ophad, omdat ik me al tijden zat te ergeren maar het niet kon zeggen. zij dacht dat ik niet mezelf was door de speed maar ik vond juist dat ik alles heel helder zag. hoewel ik wel een van de weinige mensen ben die kan slapen op speed (niet echt goed maar wel een beetje) maargoed ik heb het al jaren niet gebruikt dus kan me niet zo goedherinneren.
toch maar een keer een ritalin testcase proberen. kan ik ook testen met concerta? dat krijgt een vriend van me maar ik weet niet offie dat aan me gaat uitlenen.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:01:33 #214
171357 Rikketik
pi_67827906
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:57 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Ritalin is wel degelijk verslavend. Ligt aan de dosis en of je AD(H)D hebt.

Geen AD(H)D -> Ritalin == speed.
Wel AD(H)D -> hou je aan de tussentijden van de dosering. Anders is er een verslavingsgevaar. Aldus mijn psych.
Hm, misschien dat m'n psych alleen op ADHD'ers doelde toen hij zei dat het niet verslavend was. Op zich ook wel logisch.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:01:46 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67827915
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:51 schreef Rikketik het volgende:
Ritalin zelf is niet verslavend als je de voorgeschreven doses inneemt. Echter je hebt wel meer kans om verslaafd te worden aan cocaïne als je dat ooit nog gaat gebruiken. De chemische samenstelling is namelijk bijna gelijk en de werking komt ook overeen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67828062
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:59 schreef Murmeli het volgende:
even nadenken over de effecten van speed op mij. ik word wel ontzettend snel. ga snel lopen bijv.
maar ook heel blij. maar vanwege het verslavende effect is dat maar even. ik weet niet of ik er rustig van word op zich. toen ik ermee ging studeren was ik vooral heel geconcentreerd en kon alles goed onthouden. maar ik herinner me wel dat ik met iemand ging praten en echt mijn best ging doen om langzaam te praten.
dus ik weet het niet. En ik herinner me dat ik een vriendin een keer goed de waarheid heb gezegd toen ik speed ophad, omdat ik me al tijden zat te ergeren maar het niet kon zeggen. zij dacht dat ik niet mezelf was door de speed maar ik vond juist dat ik alles heel helder zag. hoewel ik wel een van de weinige mensen ben die kan slapen op speed (niet echt goed maar wel een beetje) maargoed ik heb het al jaren niet gebruikt dus kan me niet zo goedherinneren.
toch maar een keer een ritalin testcase proberen. kan ik ook testen met concerta? dat krijgt een vriend van me maar ik weet niet offie dat aan me gaat uitlenen.
Welke dosis krijgt hij?

Mocht je het gaan proberen met Concerta, moet je er rekening mee houden dat je iemand bij je hebt de hele dag. Concerta heeft namelijk een vertraagde afgifte, wat inhoudt dat de pil de hele dag effect heeft. Mocht je geen AD(H)D hebben, kun je dus de hele dag high zijn. Geen probleem als je iemand bij je hebt, niet aan te raden om solo te doen.

Ritalin -> idem dito, alleen werkt dit "maar" een paar uur.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:14:25 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67828347
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit is toch wel een tikkeltje erger ben ik bang. Ik vecht echt tegen de slaap omdat ik gewoon niet wil slapen

trouwens Murm, je weet dat er een verschil is tussen ADHD en ADD? Ik heb dus het laatste, geen stuiterbal uiterlijk gezien maar wel van binnen hoewel ik ook wel een beetje de H heb af en toe

depressie past juist heel goed in het plaatje. Meiden met ADD hebben zich manieren aangeleerd om er mee om te gaan zonder dat ze dat zelf weten, bij mij was dat dingen tellen. Maar op een gegeven moment hou je het niet meer vol en ben je doodmoe. Ik ben toen depressief geworden. Overigens heb ik daar nog steeds last van zoals je weet maar ik zou het echt eens laten onderzoeken. Medicatie maakt echt een wereld van verschil!
OH MaJo sorry nog vergeten om op jou te reageren.
hmmm ja dat is wel heel wat anders ja... tegen de slaap vechten omdat je niet wilt. als mijn ogen echt gaan dichtvallen ga ik meestal wel.
ja ik weet dat er een verschil is tussen ADHD en ADD. ik denk dat als ik iets zou hebben dat de h er minstens een beetje bij zit want van buiten ben ik ook druk.
Dat doodmoe zijn daar hoor ik ook meer mensen over. dat zedan zoveel gaan doen en dan de dag erna brak in bed liggen. Ik geloof dat ik dat niet herken. misschien is dat ook wel omdat ik mezelf uit bed schop (vanmorgen bijv om half 10 toch maar opgestaan en ben nu ook niet moe ofzo). Ik ben gewoon heel erg druk en word daar ook niet zo moe va ngeloof ik. behalve dan dat ik altijd in slaap val overdag maar dat is denk ik ook een andere rare afwijking
waar ik meer psychisch moe van word soms is het altijd maar moeite doen om mezelf op de rit te houden, maar ik denk dat dat wat anders is??? nou ja ik hebdus gewoon geen enkel idee. over adhd en mezelf. ik herken er veel van maar ik wil ook niet te snel stickertjes op mezelf plakken
pi_67828382
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Murmeli het volgende:
ik had ook al een keer bedacht dat ik gewoon iemand moet zoeken met ritalin en dat een keer nemen en kijken of ik dat gefocuster ben haha. is wel slecht zeker?
ik ben wel een keer met speed op gaan studeren en dat ging wel heul erg goed. was alleen na 3 uur helemaal afgebrand maar dat was omdat ik ervoor nauwelijks had geslapen. maar ik werd er wel geconcentreerd van
Ik heb nog genoeg Ritalin liggen waar ik niets mee doe hoor...
Maar hoe ik reageer op Ritalin, zal ik niemand aanraden eerlijk gezegd..
Maar als je het wil proberen, van het weekend ben ik als het goed is weer in R'dam.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:15:42 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67828386
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Welke dosis krijgt hij?

Mocht je het gaan proberen met Concerta, moet je er rekening mee houden dat je iemand bij je hebt de hele dag. Concerta heeft namelijk een vertraagde afgifte, wat inhoudt dat de pil de hele dag effect heeft. Mocht je geen AD(H)D hebben, kun je dus de hele dag high zijn. Geen probleem als je iemand bij je hebt, niet aan te raden om solo te doen.

Ritalin -> idem dito, alleen werkt dit "maar" een paar uur.
ik weet niet hoeveel hij krijgt.
oja dan moet ik daar even aan denken dat ik niet alleen ga wezen. vraag ik vriendje wel offie bij me blijft. hoewel high zijn in mn eentje ook niet erg is natuurlijk
pi_67828418
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Lijkt mij echt extreem sterk, aangezien zowel Ritalin als Concerta beiden (min of meer) pure speed zijn. Voor zover mijn kennis van dit spul gaat, verbetert speed de concentratie van het "normale" brein niet.
Ik had net een stukje getypt, laat bijna een beker vallen en de tekst is weer weg.
Over de werking van speed is qua focus wel wat te vinden lijkt mij.

Verder is er wel info te vinden over de combi examens en speed, en bijvoorbeeld vliegtuigpiloten die het in het leger gebruiken.

Het is ook nog eens (zou je niet direct zeggen) een situatiegebonden drug.
Als ik tijdens het stappen mijn dosis zou nemen dan zou ik er niet rustig van worden, eerder extra energiek.
Omgekeerde effect van op de bank zitten en tv kijken.

Sowieso is zo'n onderzoek niet nuttig, in mijn ogen. Kans op resultaat is niet hoog en gebasseerd op aannames. Namelijk: je gaat je focussen op het feit of je je gaat focussen. Zo gaat het een gevoelskwestie worden, gestuurd door de emoties die je op dat moment hebt.

Verreweg de grootste meerderheid van de behandelaars geeft ook aan dat je er aan moet wennen (eindelijk komt mij dat goed uit, dit punt normaal ben ik van mening dat dit beperkter is dan dat de meesten denken).

Ook de dosis kan een wereld van verschil maken. Hier zul je dus aan moeten sleutelen. Een half pilletje kan al een wereld van verschil zijn tussen: goed, zombie, energiek of lusteloos.
pi_67828464
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:15 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

Maar als je het wil proberen, van het weekend ben ik als het goed is weer in R'dam.
Wat slik jij nu dan?

Straterra dus..
  woensdag 8 april 2009 @ 14:20:11 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67828545
quote:

[..]

waar in rotterdam zit je?
  woensdag 8 april 2009 @ 14:22:21 #223
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67828631
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

waar in rotterdam zit je?
hmm oh verderlezend moet ik het misschien ook niet doen. toch het lef eens opbrengen om het met de psych te bespreken.
* Murmeli durft niet is bang om uitgelachen te worden
  woensdag 8 april 2009 @ 14:23:30 #224
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67828674
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hmm oh verderlezend moet ik het misschien ook niet doen. toch het lef eens opbrengen om het met de psych te bespreken.
* Murmeli durft niet is bang om uitgelachen te worden
En anders met je huisarts.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:24:54 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67828723
quote:

[..]

dat doen we dus niet hier he
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67828812
Maar aan het testen heb je volgens mij ook niks.
Want er zijn ook weer genoeg mensen die er alles behalve rustig van worden, Ritalin.
Terwijl ze wel ADHD of ADD hebben.
pi_67828880
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:24 schreef Re het volgende:

[..]

dat doen we dus niet hier he
Ben benieuwd naar jouw visie op het "experimenteren" met dit soort hele specifieke medicatie?

Voor zover ik weet, hebben Ritalin en Concerta enkel nut voor mensen met AD(H)D. Mijn psych heeft zelfs Concerta gebruikt als diagnose middel. Goed, wel ter bevestiging van alle symptomen en wat hij waarschijnlijk al dacht, maar toch.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:30:09 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67828904
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:27 schreef Kabolter het volgende:
Maar aan het testen heb je volgens mij ook niks.
Want er zijn ook weer genoeg mensen die er alles behalve rustig van worden, Ritalin.
Terwijl ze wel ADHD of ADD hebben.
ja daarom. ik zal het maar via de legale weg doen.
pi_67828972
Legale weg is inderdaad beter. Ik heb ze nog nooit aan iemand anders gegeven hoor. Ik wilde alleen Murmeli helpen, omdat ze blijkbaar er erg mee zit.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:35:12 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67829103
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:32 schreef Lychee_ het volgende:
Legale weg is inderdaad beter. Ik heb ze nog nooit aan iemand anders gegeven hoor. Ik wilde alleen Murmeli helpen, omdat ze blijkbaar er erg mee zit.
dank je. ja ik geloof dat ik er intussen wel eenbeetje mee zit, dan kan ik het beter aanpakken en desnoods adhd gewoon uit kunnen sluiten dan is dat oook weervan de baan
pi_67829145
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dank je. ja ik geloof dat ik er intussen wel eenbeetje mee zit, dan kan ik het beter aanpakken en desnoods adhd gewoon uit kunnen sluiten dan is dat oook weervan de baan
Bel dan nu je huisarts om een afspraak te maken voor een doorverwijzing voor een diagnose. Ben je meteen van de besluiteloosheid af en heb je een stok achter de deur.

[edit]
Ik ga ff roken & hoop dat je dan hebt gepost dat je de afspraak heb staan
  woensdag 8 april 2009 @ 14:36:40 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67829154
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ritalin is geen diagnose maker...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67829233
Dit vond ik trouwens in een tijdschrift waarvan de link in het vorige deel staat gegeven door iemand.
De link van het artikel
Dit zijn specifieke ADHD eigenschappen. Dat lijstje van net, was puur ADD.

Voorbeelden van symptomen van adhd bij volwassenen:
Aandachtsproblemen
Snel afgeleid zijn, snel verveeld
Moeite met dingen afmaken
Van de ene op de andere activiteit overgaan
Geen overzicht over hoofd- en bijzaken hebben
Slecht kunnen plannen, organiseren en kiezen
Slechts kort kunnen lezen: alleen concentratie kunnen opbrengen als het onderwerp erg interesseert
Moeite met luisteren, met informatie tot zich door laten dringen
Moeite met formulieren invullen, instructies begrijpen, onthouden
Vergeetachtig
Vaak dingen kwijt zijn
Chaotisch

Hyperactiviteit
Moeite met stil zitten
Altijd bezig zijn
Steeds even moeten lopen om wat te pakken
Een gevoel van innerlijke rusteloosheid
Friemelen
Slecht kunnen ontspannen
Druk praten

Impulsiviteit
Dingen eruit flappen
Anderen in de rede vallen
Ongeduldig zijn
Doen zonder nadenken (te veel geld uitgeven, gokken, impulsieve vreetbuien etc.)
Impulsief relaties en banen aangaan of verbreken

Met adhd geassocieerde problemen en patronen van comorbiditeit:
problemen
Leerproblemen, lager opleidingsniveau, opleidingen niet afgemaakt
Moeite met sociale contacten, gepest op school
Financiële problemen, gokken
Stemmingswisselingen
Dwangmatigheid (vaak als copingstijl voor vergeetachtigheid en chaos)
Temperamentvol gedrag, woede-uitbarstingen
Gedragsstoornissen: agressief gedrag, oppositioneel gedrag of autoriteitsconflicten, automutilatie,
zelfmoordpogingen
‘Sensation seeking’: spanning nodig hebben (b.v. te hard rijden, te veel risico’s nemen, ruzie zoeken, gevaarlijke sporten)
Delinquent gedrag, contact met politie/justitie
Relatieproblemen (niet aan afspraken houden, vergeetachtig, chaotisch)
Werkproblemen (te traag tempo, teveel fouten, conflicten)

vaak voorkomende comorbiditeit
Angst (40%)
Depressie (20-30%)
Drugs- en/of alcoholmisbruik (9-45%, vaak als automedicatie)
Persoonlijkheidsstoornissen (25% van deadhdkinderen ontwikkelt een cluster-B-persoonlijkheidsstoornis)
  woensdag 8 april 2009 @ 14:40:12 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67829272
ik kan het beter vanavond bij de psych bespreken denk ik. vragen wat zijn idee erover is. e nals hij niet meewerkt dan pas naar de huisarts gaan....toch?
pi_67829421
Dat kan ook..Maar hij wilde er toch niets over weten of was dat bij iemand anders?
  woensdag 8 april 2009 @ 14:44:24 #236
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67829422
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:40 schreef Murmeli het volgende:
ik kan het beter vanavond bij de psych bespreken denk ik. vragen wat zijn idee erover is. e nals hij niet meewerkt dan pas naar de huisarts gaan....toch?
Dat zou je zeker kunnen doen. Via welke weg dan ook proberen een doorverwijzing te krijgen.
pi_67829501
Trouwens een vraagje aan jullie..
Praten jullie hard?
Mijn vriend en enkele vrienden vinden dat.
Als ik weer zo'n drukke bui ben, enthousiast enzo en veel praat, praat ik ook hard volgens hun.
Mijn vriend vindt dat ik mijn oren moet laten uitspuiten, omdat ik zelf niet hoor dat ik hard praat.
Zal dat puur met mijn gehoor te maken hebben of ook met mijn adhd?
  woensdag 8 april 2009 @ 14:51:46 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67829655
Ik heb geen ADHD, of tenminste, dat denk ik niet, maar ik praat ook hard als ik enthausiast ben. Ik heb ook m'n oren afgelopen jaren 2x laten uitspuiten en vlak naderhand zegt dan ook iedereen dat ik zachter praat .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67829662
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:46 schreef Lychee_ het volgende:
Praten jullie hard?
Als ik weer zo'n drukke bui ben, enthousiast enzo en veel praat, praat ik ook hard volgens hun.
Mijn vriend vindt dat ik mijn oren moet laten uitspuiten, omdat ik zelf niet hoor dat ik hard praat.
Mijn vriendin geeft ook met enige regelmaat aan dat ik hard praat. Zeker als de situatie daarom vraagt, zal ze mij van te voren waarschuwen om op mijn volume te letten...

Kan aan mijn gehoor liggen, maar ik twijfel daar aan. Het schijnt dat ik altijd al veel geluid heb gemaakt.
pi_67829686
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:40 schreef Murmeli het volgende:
Had ff niet meegekregen dat je al bij een psych loopt. Als die wil luisteren, is dat zeker een idee.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:53:11 #241
171357 Rikketik
pi_67829700
quote:
Praten jullie hard?
Ik krijg vaak te horen dat ik niet zo moet schreeuwen, vooral op werk als ik bulk van de energie. Ik heb dat zelf ook compleet niet door, maar ik dacht dat het lag aan het feit dat ik vrij harde muziek luister en dus misschien daardoor een iets minder gehoor heb gekregen.

Ik werd me net toch zenuwachtig trouwens. Compleet uit het niets, echt weird .En nu is het opeens doodstil om me heen. Echt doodstil, ik hoor alleen nog de muziek die ik heb opstaan.
pi_67829801
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:53 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik krijg vaak te horen dat ik niet zo moet schreeuwen, vooral op werk als ik bulk van de energie. Ik heb dat zelf ook compleet niet door, maar ik dacht dat het lag aan het feit dat ik vrij harde muziek luister en dus misschien daardoor een iets minder gehoor heb gekregen.

Ik werd me net toch zenuwachtig trouwens. Compleet uit het niets, echt weird .En nu is het opeens doodstil om me heen. Echt doodstil, ik hoor alleen nog de muziek die ik heb opstaan.
ff het brandalarm af laten gaan, zorgt voor wat leven in de brouwerij
pi_67829952
Hebben jullie vaak wisselingen in het hebben van energie (wat ook invloed heeft op je gemoed)? Dat je bijvoorbeeld het ene moment (als je bijvoorbeeld in een saaie vergadering/college zit) er als een zoutzak bij zit en je brein in een soort slaapstand verkeert? En op het andere moment ben je scherp, enthousiast en ad rem en voel je je als een kind dat net te horen heeft gekregen dat je over een paar dagen naar de Efteling gaat. Hebben jullie dit ook?
I HATE MUSIC
pi_67830069
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Hebben jullie vaak wisselingen in het hebben van energie (wat ook invloed heeft op je gemoed)? Dat je bijvoorbeeld het ene moment (als je bijvoorbeeld in een saaie vergadering/college zit) er als een zoutzak bij zit en je brein in een soort slaapstand verkeert? En op het andere moment ben je scherp, enthousiast en ad rem en voel je je als een kind dat net te horen heeft gekregen dat je over een paar dagen naar de Efteling gaat. Hebben jullie dit ook?
yep
  woensdag 8 april 2009 @ 15:06:32 #245
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67830123
quote:
Praten jullie hard?
ADHDers praten uit enthousiasme wel snel erg hard zonder het door te hebben, lijkt me sterk dat ze allemaal wat doof zijn of hun oren uit moeten laten spuiten.
pi_67830169
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Ja, dat heb/had ik ook. Ene moment was ik veel druk en een volgend moment kon ik zowat in slaapvallen en was ik geirriteerd richting mijn omgeving.
Met strattera is mijn energie gelukkig wat beter verdeeld en ben daardoor over de hele dag vrolijker en niet dat ik opeens in slaap kan vallen.
Zonder medicatie viel ik zo in slaap in de bios, sinds Strattera kan ik de hele film van begin tot eind volgen.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:07:51 #247
171357 Rikketik
pi_67830173
Ik heb wel dat ik totaal futloos ben bij bijvoorbeeld een saaie les, maar ik weet eigenlijk niet in welke mate niet-ADHD'ers dat wel of niet hebben. Ik heb er ook momenten bij zitten, vooral als ik een tijdje in lekker bezig ben geweest, dat ik opeens heel 'luid' wordt, overal een antwoord op heb en beetje springerig ben. Dan ben ik lichamelijk moe maar geestelijk heel erg wakker. Ik weet alleen niet of dat nu typisch AD(H)D is.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:09:47 #248
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67830236
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:07 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

Ja, dat heb/had ik ook. Ene moment was ik veel druk en een volgend moment kon ik zowat in slaapvallen en was ik geirriteerd richting mijn omgeving.
Met strattera is mijn energie gelukkig wat beter verdeeld en ben daardoor over de hele dag vrolijker en niet dat ik opeens in slaap kan vallen.
Zonder medicatie viel ik zo in slaap in de bios, sinds Strattera kan ik de hele film van begin tot eind volgen.
Ben je trouwens afgevallen van Strattera?
pi_67830419
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:09 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Ben je trouwens afgevallen van Strattera?
Nog niet, maar merk wel dat ik iets minder eetlust heb.
Maar ik ben dan ook een grote eter en 's avonds eet ik nog genoeg.
Denk omdat de juiste dosering nog niet optimaal is, waardoor ik 's avonds veel trek krijg en overdag erg weinig eet.

Maar verminderde eetlust is wel een bijwerking van Strattera volgens de bijsluiter.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:15:47 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67830428
vraag over hard praten: ja, dat doe ik ook en ik heb het niet door. ben sowieso druk op het werk enzo. veel gein trappen enzo en hard roepend door de gangen rennen, hoewel het met AD iets is afgenomen.

wisseligen van energie: ik val als het rustig is snel in slaap ja, ensavonds ben i kte hyper om in slaap te vallen als ik pech heb.
als er iets bestaat tegen dat overdag in slaap vallen dan wil ik dat wel hebben ja. ik kan er nl echt niet goed door functioneren (val dus in slaap bijvergaderingen)

ik ga het proberen vanavond bij de psych. wish me luck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')