Dit is toch wel een tikkeltje erger ben ik bang. Ik vecht echt tegen de slaap omdat ik gewoon niet wil slapenquote:Op woensdag 8 april 2009 10:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
haha bekend probleem. maar is dat niet een algemeen avondmensen trekje?
Laatste keer was het (d8 ik, pil was uitgewerkt op dat momentquote:
Welke effecten had speed nog meer op je? Werd je rustiger? Minder chaotisch? etc. etc.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Murmeli het volgende:
ik had ook al een keer bedacht dat ik gewoon iemand moet zoeken met ritalin en dat een keer nemen en kijken of ik dat gefocuster ben haha. is wel slecht zeker?
ik ben wel een keer met speed op gaan studeren en dat ging wel heul erg goed. was alleen na 3 uur helemaal afgebrand maar dat was omdat ik ervoor nauwelijks had geslapen. maar ik werd er wel geconcentreerd van
Wel vreemd dat jeniets merkt. Na mijn eerste tablet was het meteen stil in mijn hoofd, heel bizar. Eindelijk kon ik ook eens voelen hoe mensen zich normaal voelenquote:Op woensdag 8 april 2009 10:45 schreef Rikketik het volgende:
Tot nu toe nog niet echt eigenlijk. Ik heb het idee dat ik heel iets verdwaasd ben, maar ik weet niet of dat aan de meds ligt of dat ik het me inbeeld.
mmmmm vandaar mijn zwak voor speed??? misschien moet ik dan ook geen ritalin hebben want dan raak ik daar verslaafd aanquote:Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Lijkt mij echt extreem sterk, aangezien zowel Ritalin als Concerta beiden (min of meer) pure speed zijn. Voor zover mijn kennis van dit spul gaat, verbetert speed de concentratie van het "normale" brein niet.
Een keer een Ritalin innemen is de perfecte testcasequote:Op woensdag 8 april 2009 13:47 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mmmmm vandaar mijn zwak voor speed??? misschien moet ik dan ook geen ritalin hebben want dan raak ik daar verslaafd aanof kan dat dan weer niet?
maar ik heb ook gehoord dat alleen adhd-ers rustig/geconcentreerd worden van ritalin.
en hoe lang doe je daar dan mee?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Laatste keer was het (d8 ik, pil was uitgewerkt op dat moment) 150 euri voor 90 pilletjes.
officieel 90 dagen. In de praktijk: ligt er aan hoeveel weekenden ik daadwerkelijk iets moet doen. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld de motor gepoetst en (bijna) roestvrij gemaakt. Dus die ochtend pilletje.quote:
Ritalin is wel degelijk verslavend. Ligt aan de dosis en of je AD(H)D hebt.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:51 schreef Rikketik het volgende:
En Ritalin is niet verslavend. Ik weet niet precies hoe dat komt, volgens mij door een bepaald toegevoegd stofje.
Tja, het effect van een chemische stof op een lichaam is niet categoriaal aan te geven. Elk lichaam is namelijk anders en dus zal iedereen ook iets anders reageren op de pillen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:47 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mmmmm vandaar mijn zwak voor speed??? misschien moet ik dan ook geen ritalin hebben want dan raak ik daar verslaafd aanof kan dat dan weer niet?
maar ik heb ook gehoord dat alleen adhd-ers rustig/geconcentreerd worden van ritalin.
Hm, misschien dat m'n psych alleen op ADHD'ers doelde toen hij zei dat het niet verslavend was. Op zich ook wel logisch.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:57 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ritalin is wel degelijk verslavend. Ligt aan de dosis en of je AD(H)D hebt.
Geen AD(H)D -> Ritalin == speed.
Wel AD(H)D -> hou je aan de tussentijden van de dosering. Anders is er een verslavingsgevaar. Aldus mijn psych.
Ritalin zelf is niet verslavend als je de voorgeschreven doses inneemt. Echter je hebt wel meer kans om verslaafd te worden aan cocaïne als je dat ooit nog gaat gebruiken. De chemische samenstelling is namelijk bijna gelijk en de werking komt ook overeen.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:51 schreef Rikketik het volgende:
En Ritalin is niet verslavend. Ik weet niet precies hoe dat komt, volgens mij door een bepaald toegevoegd stofje.
Welke dosis krijgt hij?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:59 schreef Murmeli het volgende:
even nadenken over de effecten van speed op mij. ik word wel ontzettend snel. ga snel lopen bijv.
maar ook heel blij. maar vanwege het verslavende effect is dat maar even. ik weet niet of ik er rustig van word op zich. toen ik ermee ging studeren was ik vooral heel geconcentreerd en kon alles goed onthouden. maar ik herinner me wel dat ik met iemand ging praten en echt mijn best ging doen om langzaam te praten.
dus ik weet het niet. En ik herinner me dat ik een vriendin een keer goed de waarheid heb gezegd toen ik speed ophad, omdat ik me al tijden zat te ergeren maar het niet kon zeggen. zij dacht dat ik niet mezelf was door de speed maar ik vond juist dat ik alles heel helder zag. hoewel ik wel een van de weinige mensen ben die kan slapen op speed(niet echt goed maar wel een beetje) maargoed ik heb het al jaren niet gebruikt dus kan me niet zo goedherinneren.
toch maar een keer een ritalin testcase proberen. kan ik ook testen met concerta? dat krijgt een vriend van memaar ik weet niet offie dat aan me gaat uitlenen.
OH MaJo sorry nog vergeten om op jou te reageren.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is toch wel een tikkeltje erger ben ik bang. Ik vecht echt tegen de slaap omdat ik gewoon niet wil slapen
trouwens Murm, je weet dat er een verschil is tussen ADHD en ADD? Ik heb dus het laatste, geen stuiterbal uiterlijk gezien maar wel van binnenhoewel ik ook wel een beetje de H heb af en toe
![]()
depressie past juist heel goed in het plaatje. Meiden met ADD hebben zich manieren aangeleerd om er mee om te gaan zonder dat ze dat zelf weten, bij mij was dat dingen tellen. Maar op een gegeven moment hou je het niet meer vol en ben je doodmoe. Ik ben toen depressief geworden. Overigens heb ik daar nog steeds last van zoals je weetmaar ik zou het echt eens laten onderzoeken. Medicatie maakt echt een wereld van verschil!
Ik heb nog genoeg Ritalin liggen waar ik niets mee doe hoor...quote:Op woensdag 8 april 2009 13:31 schreef Murmeli het volgende:
ik had ook al een keer bedacht dat ik gewoon iemand moet zoeken met ritalin en dat een keer nemen en kijken of ik dat gefocuster ben haha. is wel slecht zeker?
ik ben wel een keer met speed op gaan studeren en dat ging wel heul erg goed. was alleen na 3 uur helemaal afgebrand maar dat was omdat ik ervoor nauwelijks had geslapen. maar ik werd er wel geconcentreerd van
ik weet niet hoeveel hij krijgt.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Welke dosis krijgt hij?
Mocht je het gaan proberen met Concerta, moet je er rekening mee houden dat je iemand bij je hebt de hele dag. Concerta heeft namelijk een vertraagde afgifte, wat inhoudt dat de pil de hele dag effect heeft. Mocht je geen AD(H)D hebben, kun je dus de hele dag high zijn. Geen probleem als je iemand bij je hebt, niet aan te raden om solo te doen.
Ritalin -> idem dito, alleen werkt dit "maar" een paar uur.
Ik had net een stukje getypt, laat bijna een beker vallen en de tekst is weer weg.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Lijkt mij echt extreem sterk, aangezien zowel Ritalin als Concerta beiden (min of meer) pure speed zijn. Voor zover mijn kennis van dit spul gaat, verbetert speed de concentratie van het "normale" brein niet.
Wat slik jij nu dan?quote:Op woensdag 8 april 2009 14:15 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
Ik heb nog genoeg Ritalin liggen waar ik niets mee doe hoor...
Maar hoe ik reageer op Ritalin, zal ik niemand aanraden eerlijk gezegd..
Maar als je het wil proberen, van het weekend ben ik als het goed is weer in R'dam.
quote:Op woensdag 8 april 2009 14:15 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
Maar als je het wil proberen, van het weekend ben ik als het goed is weer in R'dam.
hmm oh verderlezend moet ik het misschien ook niet doen. toch het lef eens opbrengen om het met de psych te bespreken.quote:
En anders met je huisarts.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
hmm oh verderlezend moet ik het misschien ook niet doen. toch het lef eens opbrengen om het met de psych te bespreken.
* Murmeli durft niet is bang om uitgelachen te worden
dat doen we dus niet hier hequote:Op woensdag 8 april 2009 14:15 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar jouw visie op het "experimenteren" met dit soort hele specifieke medicatie?quote:
ja daarom. ik zal het maar via de legale weg doen.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:27 schreef Kabolter het volgende:
Maar aan het testen heb je volgens mij ook niks.
Want er zijn ook weer genoeg mensen die er alles behalve rustig van worden, Ritalin.
Terwijl ze wel ADHD of ADD hebben.
dank je. ja ik geloof dat ik er intussen wel eenbeetje mee zit, dan kan ik het beter aanpakken en desnoods adhd gewoon uit kunnen sluiten dan is dat oook weervan de baanquote:Op woensdag 8 april 2009 14:32 schreef Lychee_ het volgende:
Legale weg is inderdaad beter. Ik heb ze nog nooit aan iemand anders gegeven hoor.Ik wilde alleen Murmeli helpen, omdat ze blijkbaar er erg mee zit.
Bel dan nu je huisarts om een afspraak te maken voor een doorverwijzing voor een diagnose. Ben je meteen van de besluiteloosheid af en heb je een stok achter de deur.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dank je. ja ik geloof dat ik er intussen wel eenbeetje mee zit, dan kan ik het beter aanpakken en desnoods adhd gewoon uit kunnen sluiten dan is dat oook weervan de baan
ritalin is geen diagnose maker...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:35 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dank je. ja ik geloof dat ik er intussen wel eenbeetje mee zit, dan kan ik het beter aanpakken en desnoods adhd gewoon uit kunnen sluiten dan is dat oook weervan de baan
Dat zou je zeker kunnen doen. Via welke weg dan ook proberen een doorverwijzing te krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:40 schreef Murmeli het volgende:
ik kan het beter vanavond bij de psych bespreken denk ik. vragen wat zijn idee erover is. e nals hij niet meewerkt dan pas naar de huisarts gaan....toch?
Mijn vriendin geeft ook met enige regelmaat aan dat ik hard praat. Zeker als de situatie daarom vraagt, zal ze mij van te voren waarschuwen om op mijn volume te letten...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:46 schreef Lychee_ het volgende:
Trouwens een vraagje aan jullie..
Praten jullie hard?
Mijn vriend en enkele vrienden vinden dat.
Als ik weer zo'n drukke bui ben, enthousiast enzo en veel praat, praat ik ook hard volgens hun.
Mijn vriend vindt dat ik mijn oren moet laten uitspuiten, omdat ik zelf niet hoor dat ik hard praat.
Zal dat puur met mijn gehoor te maken hebben of ook met mijn adhd?
Had ff niet meegekregen dat je al bij een psych loopt. Als die wil luisteren, is dat zeker een idee.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:40 schreef Murmeli het volgende:
ik kan het beter vanavond bij de psych bespreken denk ik. vragen wat zijn idee erover is. e nals hij niet meewerkt dan pas naar de huisarts gaan....toch?
Ik krijg vaak te horen dat ik niet zo moet schreeuwen, vooral op werk als ik bulk van de energie. Ik heb dat zelf ook compleet niet door, maar ik dacht dat het lag aan het feit dat ik vrij harde muziek luister en dus misschien daardoor een iets minder gehoor heb gekregen.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:46 schreef Lychee_ het volgende:
Praten jullie hard?
Als ik weer zo'n drukke bui ben, enthousiast enzo en veel praat, praat ik ook hard volgens hun.
Mijn vriend vindt dat ik mijn oren moet laten uitspuiten, omdat ik zelf niet hoor dat ik hard praat.
ff het brandalarm af laten gaan, zorgt voor wat leven in de brouwerijquote:Op woensdag 8 april 2009 14:53 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik krijg vaak te horen dat ik niet zo moet schreeuwen, vooral op werk als ik bulk van de energie. Ik heb dat zelf ook compleet niet door, maar ik dacht dat het lag aan het feit dat ik vrij harde muziek luister en dus misschien daardoor een iets minder gehoor heb gekregen.
Ik werd me net toch zenuwachtig trouwens. Compleet uit het niets, echt weird .En nu is het opeens doodstil om me heen. Echt doodstil, ik hoor alleen nog de muziek die ik heb opstaan.
yepquote:Op woensdag 8 april 2009 15:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Hebben jullie vaak wisselingen in het hebben van energie (wat ook invloed heeft op je gemoed)? Dat je bijvoorbeeld het ene moment (als je bijvoorbeeld in een saaie vergadering/college zit) er als een zoutzak bij zit en je brein in een soort slaapstand verkeert? En op het andere moment ben je scherp, enthousiast en ad rem en voel je je als een kind dat net te horen heeft gekregen dat je over een paar dagen naar de Efteling gaat. Hebben jullie dit ook?
ADHDers praten uit enthousiasme wel snel erg hard zonder het door te hebben, lijkt me sterk dat ze allemaal wat doof zijn of hun oren uit moeten laten spuiten.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:46 schreef Lychee_ het volgende:
Praten jullie hard?
Ja, dat heb/had ik ook. Ene moment was ik veel druk en een volgend moment kon ik zowat in slaapvallen en was ik geirriteerd richting mijn omgeving.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:00 schreef FictionalFenna het volgende:
Hebben jullie vaak wisselingen in het hebben van energie (wat ook invloed heeft op je gemoed)? Dat je bijvoorbeeld het ene moment (als je bijvoorbeeld in een saaie vergadering/college zit) er als een zoutzak bij zit en je brein in een soort slaapstand verkeert? En op het andere moment ben je scherp, enthousiast en ad rem en voel je je als een kind dat net te horen heeft gekregen dat je over een paar dagen naar de Efteling gaat. Hebben jullie dit ook?
Ben je trouwens afgevallen van Strattera?quote:Op woensdag 8 april 2009 15:07 schreef Lychee_ het volgende:
[..]
Ja, dat heb/had ik ook. Ene moment was ik veel druk en een volgend moment kon ik zowat in slaapvallen en was ik geirriteerd richting mijn omgeving.
Met strattera is mijn energie gelukkig wat beter verdeeld en ben daardoor over de hele dag vrolijker en niet dat ik opeens in slaap kan vallen.
Zonder medicatie viel ik zo in slaap in de bios, sinds Strattera kan ik de hele film van begin tot eind volgen.
Nog niet, maar merk wel dat ik iets minder eetlust heb.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:09 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ben je trouwens afgevallen van Strattera?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |