Ja maar ik kan nu natuurlijk niet meer bellenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:17 schreef GoldenBatt het volgende:
Gevalletje gewoon proberen/informeren? Denk niet dat iemand je dat hier kan vertellen...
Kun je niet voorschrift van dokter krijgen voor zoiets, misschien dat ze t dan wel willen eventueel![]()
![]()
Reken maar rustig 60 euro per uur. En zo dacht ik dus ook, het kost de verzekering minder als ze me dit geven dan als ik elke week therapie hebquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:25 schreef Baird het volgende:
Hm,
Wii fit is ¤80,-
Therapie is hoeveel per uur? ¤30,- ?
3 uur therapie is ¤90,- die de verzekering lapt....
Nou dan!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Reken maar rustig 60 euro per uur. En zo dacht ik dus ook, het kost de verzekering minder als ze me dit geven dan als ik elke week therapie heb
Dan is een Wii Fit en de console wel erg goedkoop ineens.. Ik dacht dat de console alleen al rond de 240,- ¤ ligt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:25 schreef Baird het volgende:
Hm,
Wii fit is ¤80,-
Therapie is hoeveel per uur? ¤30,- ?
3 uur therapie is ¤90,- die de verzekering lapt....
Je kunt op internet precies zien welk pakket welke middelen dekt. En ik kan me niet voorstellen dat het er tussen staat. De verzekering gooit eerder meer dingen uit het pakket, dan een spelcomputer erin.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Reken maar rustig 60 euro per uur. En zo dacht ik dus ook, het kost de verzekering minder als ze me dit geven dan als ik elke week therapie heb
True, ik doelde alleen op de 'plank'.... het fit-gedeelte in Wii-fit.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:29 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dan is een Wii Fit en de console wel erg goedkoop ineens.. Ik dacht dat de console alleen al rond de 240,- ¤ ligt.
Ontopic : Via sommige zorgverzekeringen of als je kunt aantonen dat je student bent , kun je korting krijgen op een abonnement bij de sportschool. Een spelconsole krijg je waarschijnlijk niet vergoedt .
Ja wiseassquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:30 schreef Xennia het volgende:
Waarom stop je eigenlijk met de revalidatie-therapie? Ben je soms klaar met revalideren
Maar dan stopt de vergoeding voor je therapie sowieso dus dan gaat jouw argument dat een spelcomputer goedkoper zou zijn dan therapie ook al niet op. Wiseass my assquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:32 schreef kwiwi het volgende:
Ja wiseassMaar dat betekent niet dat je het niet bij moet houden.
Nee want de therapie wordt overgedragen aan een fysio hier dichterbijquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar dan stopt de vergoeding voor je therapie sowieso dus dan gaat jouw argument dat een spelcomputer goedkoper zou zijn dan therapie ook al niet op. Wiseass my ass
Maar hoe dan ook, als het niet in je pakket zit, krijg je het niet.
De goedkoopste manier is over een balk lopen zoals al eerder geopperd. Verder kun je makkelijk de nodige evenwichts plankjes in elkaar timmeren met je nog werkende handen, over goedkoop gesproken ... Sommige mensen .... Maar succes.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:32 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga eens aan m'n fysio vragen of hij niet een soort van recept kan schrijven en de verzekering uitleggen dat dit toch echt de goedkoopste optie is voor ze
En ik maar betalen omdat je met je luie lijf te beroerd bent om je handen te laten wapperen. Wat kan ik zometeen voor je betalen ? Stijve handen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:38 schreef kwiwi het volgende:
Er er valt vast wel wat te regelen bij de zorgverzekeraar denk ik. Doe ik bij m'n andere verzerkingen ook altijd.
En waar ga ik die balk/planken kwijt kunnen om m'n kamer van 11m2?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:40 schreef elcastel het volgende:
[..]
De goedkoopste manier is over een balk lopen zoals al eerder geopperd. Verder kun je makkelijk de nodige evenwichts plankjes in elkaar timmeren met je nog werkende handen, over goedkoop gesproken ... Sommige mensen .... Maar succes..
Wees een beetje vindingrijk en loop over een stoeprand, leer jezelf aan dat je nooit op de voeg langs een tegel mag staan. Een plankje waar ik evenwicht op train is 40x40cm met een balkje eronder, op z'n kant neemt dat ding 10x40cm ruimte in beslag ... Wist je je therapeut wel zelf te vinden ?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:42 schreef kwiwi het volgende:
En waar ga ik die balk/planken kwijt kunnen om m'n kamer van 11m2?
Leg ze over een sloot. Of ga 30 keer op je hurken zitten en kom weer overeind.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ook niet, ze kwam mij opzoekenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wees een beetje vindingrijk en loop over een stoeprand, leer jezelf aan dat je nooit op de voeg langs een tegel mag staan. Een plankje waar ik evenwicht op train is 40x40cm met een balkje eronder, op z'n kant neemt dat ding 10x40cm ruimte in beslag ... Wist je je therapeut wel zelf te vinden ?
Dus je krijgt nog fysio maar wil toch thuis een wii fit?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:38 schreef kwiwi het volgende:
Nee want de therapie wordt overgedragen aan een fysio hier dichterbij
Het is wellicht wat overdreven, maar ga me nou niet vertellen dat ik de enige ben die zoveel mogelijk probeert vergoed te krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:49 schreef sjimz het volgende:
Vroeger kon men ook zonder de Wii fit.
Echt gelul om een console vergoed te krijgen.
Ja natuurlijk, dan kan ik teminste elke dag oefenen en niet maar 1 of 2 x per week.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:50 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dus je krijgt nog fysio maar wil toch thuis een wii fit?
Als jij volgens je arts iedere dag professionele oefeningen nodig had, kreeg je dagelijkse fysio. Dat krijg je niet, dus je arts heeft geoordeelt dat je dat niet nodig hebt. Als jij buiten medisch advies om dingen wil doen, is dat je eigen zaak, niet die van je verzekeraar.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:51 schreef kwiwi het volgende:
Ja natuurlijk, dan kan ik teminste elke dag oefenen en niet maar 1 of 2 x per week.
Weinig kans op vergoeding. Ja, hulpmiddelen kunnen vergoed worden, maar dat zijn dan algemeen geaccepteerde hulpmiddelen (rolstoel, hele speciale bril) en meestal geldt de vuistregel: als het in de vrije handel te koop is, vergoed de verzekeraar het niet. Ook niet als de fysio een briefje schrijft.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef kwiwi het volgende:vraagje..
Bij de revalidatietherapie moet ik vaak op de wii fit spelen i.v.m. het versterken van de spieren rond de enkels en het leren goed evenwicht te bewaren.
Nou stop ik daar binnenkort en wil dat ding uiteraard ook thuis hebben staan omdat het echt helpt. Maar nou kan ik als student natuurlijk geen wii + wii fit betalen.
Weet iemand of de verzekering dit zou vergoeden? Of heeft iemand het al eens geprobeerd?
Mjuist. Gewoon lekker tandenpoetsen op 1 been elke avond. Ik moest tijdens revalidatie per dag zoveel tijd op 1 been balanceren, dus dat combineerde ik maar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 07:44 schreef melanie_the_miss het volgende:
Niet alle fysio gebruiken een wii fit
Er zijn zeg maar ook echte balansoefningen die nog een stapje verder gaan dan de wii.
Misschien kun je ook een grotere kamer vergoed krijgen van de verzekering?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jo, wil jij dat ding dan ook ofzo?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:20 schreef Maanvis het volgende:
Je hebt nog maar 3 kwartier om te bellen..
Ik wil gewoon een antwoord op die vraag anders kan ik de komende week niet slapen.quote:
Vroeger kon men ook zonder pijnstillers.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:49 schreef sjimz het volgende:
Vroeger kon men ook zonder de Wii fit.
Echt gelul om een console vergoed te krijgen.
Er zijn wellicht nóg betere manieren om te revalideren, die worden ook niet vergoed. Het lijkt me niet bepaald een noodzakelijk middel om te gebruiken voor revalidatie. Sterker nog, als dit vergoed wordt, ga ik protesteren op het Malieveld !quote:Op maandag 30 maart 2009 12:20 schreef speknek het volgende:
Hangt van je zorgverzekering en conditie af. Maar het gaat natuurlijk om het principe. Wii fit is een uitstekende, simpele manier om te revalideren, dus als revalideren vergoed wordt, is er geen reden wii fit niet te vergoeden.
Gamen is goed voor je ogenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:14 schreef Cahir het volgende:
Oh jee, ik heb oogkanker, nu heb ik een PS3 nodig voor oogtherapie.
Anders bel je zelf je verzekering even ? Je kickt hem namelijk ook in mijn MyAT en er staat steeds niks nieuws ....quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:07 schreef Maanvis het volgende:
*subtiel doch dringend schopje ten behoeve van kwiwi zodat ze dit topic weer ziet in haar MyAT*
Vanwaar dan je interesse ?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:13 schreef Maanvis het volgende:
mijn verzekering? Ik heb toch geen wii fit nodig?!
gewoon, interesse, en ik vind het belachelijk dat mensen niet in hun eigen topiques durven reageren omdat ze telefoonangst hebben en hun eigen verzekeraar niet durven te bellenquote:
Je bedoelt dat mensen niet in hun eigen topics reageren omdat ze inmiddels weten dat wat ze zo stellig beweerden dikke bullshit is en never ever gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:20 schreef Maanvis het volgende:
gewoon, interesse, en ik vind het belachelijk dat mensen niet in hun eigen topiques durven reageren omdat ze telefoonangst hebben en hun eigen verzekeraar niet durven te bellen.
KIJK!!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:19 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je bedoelt dat mensen niet in hun eigen topics reageren omdat ze inmiddels weten dat wat ze zo stellig beweerden dikke bullshit is en never ever gaat gebeuren.
Dipkips moeder werkt voor een grote zorgverzekeraar en vertelde dat er bij haar op kantoor een lijstje rondzwerft met belachelijke dingen die mensen proberen te declareren, waaronder een nieuwe mercedes, maandverband, Dior nagellak, prostituees en de wii fit
Dat dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:34 schreef Yvonnetje het volgende:
Als je huisarts je aanraad om bv elke dag een halfuur te bewegen ga je toch ook geen fiets of wandelschoenen declareren bij je verzekeraar, of als je gezonder moet gaan eten de bonnetjes van de groenteboer indienen. Hahaha, ik zie het al voor me!
Het zal mij benieuwen wat voor antwoord je hebt gekregen...
Ik kijk nooit in MyATquote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:07 schreef Maanvis het volgende:
*subtiel doch dringend schopje ten behoeve van kwiwi zodat ze dit topic weer ziet in haar MyAT*
Werkelijkwaar, belachelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kijk nooit in MyATMaar zag wel die mooie signature van je
Anyway, ik heb het er dus met m'n fysio over gehad en die zou gaan helpen met het proberen dat ding vergoed te krijgen. Lieve fysio
Jij zou niet proberen om zoveel mogelijk vergoed te krijgen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Werkelijkwaar, belachelijk.
Alsof die zorgverzekering nog niet duur genoeg is. Als iedereen voor zijn of haar 'therapie' en wii vergoed ging krijgen alleen maar omdat dat LEUKER is dan over een plank lopen. Wat een onzin.
Bij welke zorgverzekeraar zit je? Als je die wii krijgt zorg ik er iig voor dat ik daar niet zit.
Ja, maar deze vind ik wel heel erg ver gezocht ! Je weet wat een Wii + Wii-Fit kost ?quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:00 schreef kwiwi het volgende:
Jij zou niet proberen om zoveel mogelijk vergoed te krijgen?
Als het daadwerkelijk iets zou toevoegen aan mijn revalidatie wel. Ik zou in iedergeval geen wii proberen vergoed te krijgen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jij zou niet proberen om zoveel mogelijk vergoed te krijgen?
Nou het voegt ook wat toe aan m'n revalidatie. Ik zou die oefeningen wellicht ook op andere manieren kunnen doen maar dit is gewoon leuker en makkelijker.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk iets zou toevoegen aan mijn revalidatie wel. Ik zou in iedergeval geen wii proberen vergoed te krijgen.
Ik heb 2 keer een kruisband in mijn rechter knie (volledig) afgescheurd, ook genoeg fysiotherapie en daarna oefeningen thuis. 't Is dat die wii er niet was, maar de gedachte was niet eens in me opgekomen om 't te declareren.
Ja 250 + 90 = 340 euro.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja, maar deze vind ik wel heel erg ver gezocht ! Je weet wat een Wii + Wii-Fit kost ?
quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:07 schreef kwiwi het volgende:
leuker en makkelijker
quote:Ja 250 + 90 = 340 euro.
Zeg dat nou niet, want dan claimt mevrouw zo ook nog een maagband.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:16 schreef sjimz het volgende:
Veel Aquarius drinken.
Dan maak je kans op een Wii!
En maar afvragen waarom die zorgpremie iedere keer verhoogd wordt hè? Leuker en makkelijker.. kom nou.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou het voegt ook wat toe aan m'n revalidatie. Ik zou die oefeningen wellicht ook op andere manieren kunnen doen maar dit is gewoon leuker en makkelijker.
Kan me niet schelenquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik denk trouwens dat ze je bij je zorgverzekeraar ook vierkant uitlachen, niet meer dan terecht trouwens.
Maak je geen zorgenquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
[..].
Damn en dit is 'de toekomst' van ons land ? Bedrijfskunde las ik ? Daar gaat de verzorgingsstaat ...
Steek diequote:Op vrijdag 3 april 2009 20:23 schreef kwiwi het volgende:
Maak je geen zorgenik ben weg nadat ik het maximale aan studiefinanciering heb opgestreken
Wat zullen ze daar blij met haar zijn..quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Steek diemaar in je reet en dat andere gedeelte geloof ik ook nog, in jouw geval denk ik dat dat voor alle partijen het beste is. Ver weg hoop ik ?
Naar een land waar de wii fit goedkoper isquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Steek diemaar in je reet en dat andere gedeelte geloof ik ook nog, in jouw geval denk ik dat dat voor alle partijen het beste is. Ver weg hoop ik ?
Denk je niet dat als het vergoed zou worden de telegraaf er al lang 3 artikels met schreeuwerige koppen aan zou hebben gewijdtquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik denk trouwens dat ze je bij je zorgverzekeraar ook vierkant uitlachen, niet meer dan terecht trouwens.
Geen idee, ik lees die krant niet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Denk je niet dat als het vergoed zou worden de telegraaf er al lang 3 artikels met schreeuwerige koppen aan zou hebben gewijdt![]()
Andere? Volgens mij weten we niet eens waar de TS zitquote:Lijkt me niet dat het bij andere verzekeraars anders is.
Vergeet niet dat je voor die klacht bij Nintendo Benelux (de uitzuigers) moet zijn, helder licht. Een beetje kennis van de markt had ik toch wel mogen verwachten van iemand die bedrijfskunde studeert ? Ow wacht ...quote:
Klacht? Ik heb helemaal geen klacht.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je voor die klacht bij Nintendo Benelux (de uitzuigers) moet zijn, helder licht. Een beetje kennis van de markt had ik toch wel mogen verwachten van iemand die bedrijfskunde studeert ? Ow wacht ....
Ow, ik begreep uit je post dat je de Wii hier te duur vind. En nu ik hem nalees denk ik het weer.quote:
Niet te duur.. Maar hij is wel goedkoper te vinden ergens andersquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ow, ik begreep uit je post dat je de Wii hier te duur vind. En nu ik hem nalees denk ik het weer.
Ik doelde op de verzekeraar waarvan ik weet dat ze het niet vergoeden, waar mn moeder werkt. Ik denk dat als zij het niet vergoeden de kans zeer klein is dat andere verzekeraars het wel vergoeden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:36 schreef Isdatzo het volgende:
Andere? Volgens mij weten we niet eens waar de TS zit.
Oh op die manier. En terecht dat zoiets niet vergoed wordt.. wat een grapquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik doelde op de verzekeraar waarvan ik weet dat ze het niet vergoeden, waar mn moeder werkt. Ik denk dat als zij het niet vergoeden de kans zeer klein is dat andere verzekeraars het wel vergoeden.
Nee werkelijk ?quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:54 schreef kwiwi het volgende:
Niet te duur.. Maar hij is wel goedkoper te vinden ergens anders
quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:24 schreef Phosphorescent het volgende:
Ben je nou serieus? Indien ja: gooi jezelf weg.
Revalideren != leuk of makkelijkquote:Op vrijdag 3 april 2009 20:07 schreef kwiwi het volgende:
Nou het voegt ook wat toe aan m'n revalidatie. Ik zou die oefeningen wellicht ook op andere manieren kunnen doen maar dit is gewoon leuker en makkelijker.
En ik probeer overal zoveel mogelijk geld uit te slepen, dus die gedachten komen constant bij me opJe moest een weten wat je dat allemaal op kan leveren/besparen
![]()
Als het leuker wordt, wordt het natuurlijk ook makkelijker en kan je jezelf er beter toe zetten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:06 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Revalideren != leuk of makkelijk. Als het tenminste echt revalideren is.
Nee, ik doel ook niet op louter de zwaarste vormen van revalideren. Maar revalideren wordt veelal gewoon gedaan met oefeningen die je thuis ook gewoon kan doen, in de sportschool onder begeleiding of op apparaten die de fysio heeft (geen Wii). De balansoefeningen die je op de Wii doet zijn gewone balansoefeningen die je zonder dat balance bord ook kan doen, bijv simpele yoga-oefeningen en verschillende dingen doen terwijl je op 1 been balanceert bijvoorbeeld. De Wii is dus niet nódig (doch wel duur) en daarom zal het ding ook waarschijnlijk niet vergoed worden. Ik zou het in ieder geval een beetje vreemd vinden als het wel zo is.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:14 schreef freecell het volgende:
Als het leuker wordt, wordt het natuurlijk ook makkelijker en kan je jezelf er beter toe zetten.
En ok, TS heeft misschien geen geamputeerd been, maar ook andere dingen kunnen pijn doen
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:20 schreef Isdatzo het volgende:
En maar afvragen waarom die zorgpremie iedere keer verhoogd wordt hè? Leuker en makkelijker.. kom nou.
Als je zorgverzekering anders elke keer een taxi betaalt, zou je dat best kunnen proberen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:47 schreef mazaru het volgende:
Ik mag niet te veel lopen van de dokter, zou ik een auto mogen claimen?
Het mag een kleintje zijn
quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:45 schreef speknek het volgende:
[..]
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.
Maar blijf vooral met je hoofd, en de moeder van die andere user die er hartelijk om blijft lachen, het is juist die instelling die ervoor zorgt dat onze zorgpremies omhoog gaan. Maar dat geeft niet heh, we betalen het toch wel.
Dit overigens ongeacht of TS er baat bij heeft.
Koop een plankje met een deegroller eronder, klaar is keesquote:Op zaterdag 4 april 2009 15:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ik sta dus nu o.a. steeds een half uur op de wii te spelen bij de revalidatie + fysio erbij alleen voor mij. Dat is altijd duurder dan het gewoon even vergoeden zodat ik het thuis kan doen.
Inderdaad, zonder WII kun je die bewegingen ook maken. Alleen is het dan wat minder leuk.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:54 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Koop een plankje met een deegroller eronder, klaar is kees
Wel leuker voor mij; het scheelt mij uiteindelijk in mijn premie !quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:48 schreef mazaru het volgende:
Inderdaad, zonder WII kun je die bewegingen ook maken. Alleen is het dan wat minder leuk.
Weet je wat jou in je premie scheelt?quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Wel leuker voor mij; het scheelt mij uiteindelijk in mijn premie !
Als het een beetje meezit ben je - door je verzekering - enigzins beperkt in het aantal fysio behandelingen en zul je - NET ALS IK - zelf een Wii-Fit kopen en op eigen initiatief (en kosten) je fysio blijven volgen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:
Weet je wat jou in je premie scheelt?Als ik niet elke week sta te wii fitten met een fysio naast me die verder niks toevoegt op dat moment. Dat kost heel wat meer dan eenmalig zo'n spel vergoeden.
Maar goed dit heb ik al eerder gezegd.
Ik kan onbeperkt fysio krijgen. Dus dan ga ik echt niet zelf voor zo'n ding betalen (heb het geld niet eens) als ik het gratis kan doen daar.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:14 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit ben je - door je verzekering - enigzins beperkt in het aantal fysio behandelingen en zul je - NET ALS IK - zelf een Wii-Fit kopen en op eigen initiatief (en kosten) je fysio blijven volgen.
Of gewoon oefeningen meekrijgen die je thuis kunt doen, dit lijkt me zeker mogelijk als je zelf aan aangeeft dat je fysio er voor lul bij staat tijdens je behandeling.
Ik heb ook al eerder gezegd dat je al klaar bent met revalideren.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat jou in je premie scheelt?Als ik niet elke week sta te wii fitten met een fysio naast me die verder niks toevoegt op dat moment. Dat kost heel wat meer dan eenmalig zo'n spel vergoeden.
Maar goed dit heb ik al eerder gezegd.
Volgens mij beslist mijn arts dat en die vindt van niet.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:43 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb ook al eerder gezegd dat je al klaar bent met revalideren.
eerder zei je dat je klaar was met revalideren en het alleen nog moet bijhoudenquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij beslist mijn arts dat en die vindt van niet.
Dat was toen jaquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
eerder zei je dat je klaar was met revalideren en het alleen nog moet bijhouden
Het gaat hier om oefeningen op een Wii balance board. Die oefeningen zijn gewoon spelletjesvarianten van ouderwets balanceren op 1 been of op een plankje met een deegroller met 2 benen om bijv de spieren in je enkels aan te sterken. Ik heb ook een dergelijke revalidatie moeten doen en was nog 'goedkoper' uit: slechts een paar keer naar de fysio die mij simpele oefeningetjes voor thuis meegaf waardoor ik zonder Wii oid gewoon ben gerevalideerdquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:45 schreef speknek het volgende:
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.
Maar blijf vooral met je hoofd, en de moeder van die andere user die er hartelijk om blijft lachen, het is juist die instelling die ervoor zorgt dat onze zorgpremies omhoog gaan. Maar dat geeft niet heh, we betalen het toch wel.
Dit overigens ongeacht of TS er baat bij heeft.
Jouw arts was in de war?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was toen jaDat bleek toch niet het geval.
Precies, maar het kán dus leuker (en dus ben je gemotiveerder) en waarom zou je daar NIET van profiteren?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:02 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het gaat hier om oefeningen op een Wii balance board. Die oefeningen zijn gewoon spelletjesvarianten van ouderwets balanceren op 1 been of op een plankje met een deegroller met 2 benen om bijv de spieren in je enkels aan te sterken. Ik heb ook een dergelijke revalidatie moeten doen en was nog 'goedkoper' uit: slechts een paar keer naar de fysio die mij simpele oefeningetjes voor thuis meegaf waardoor ik zonder Wii oid gewoon ben gerevalideerd.
Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:24 schreef NatteBever het volgende:
Jij wil gewoon een Wii om een Wii, niet om te revalideren.
Koop een plankie en een oefenboekje.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.
Leuk voor hem zeg ik
Ten eerste is het een vrouw en ten tweede is het gewoon een profiteur omdat ze overduidelijk niet de essentie van de Wii interessant vindt, maar vooral de mogelijkheden daaromheen. Daarom krijg jij ook alleen je medicijnen vergoedt en krijg je geen hele apotheek.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.
Leuk voor hem zeg ik
Omdat een verzekering daar volgens mij niet voor bedoeld is? Om spelcomputers te vergoeden?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:12 schreef freecell het volgende:
Precies, maar het kán dus leuker (en dus ben je gemotiveerder) en waarom zou je daar NIET van profiteren?
Datzelfde doen op een strand in Brazilie is NOG leuker, wordt dat vergoedt? Naief dingetje ben jequote:Op zaterdag 4 april 2009 19:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Precies, maar het kán dus leuker (en dus ben je gemotiveerder) en waarom zou je daar NIET van profiteren?
Maar dat is veel minder tof!quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Koop een plankie en een oefenboekje.
Meer dan 20 euro zal je niet kwijt zijn
Nee, maar je moet er wel uitslepen wat er in zitquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:33 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Datzelfde doen op een strand in Brazilie is NOG leuker, wordt dat vergoedt? Naief dingetje ben je
Veel minder tof, maar wel hetzelfde doel.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar dat is veel minder tof!
Kom op, als jou verzekering het zou vergoeden dat je een zwembad in de tuin kreeg zou je ook niet zeggen 'welnee, ik ga wel naar het buurtbad'
Wat is er raar aan die vergelijking dan? Komt op hetzelfde neer.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Veel minder tof, maar wel hetzelfde doel.
En wat een vergelijking zeg
Omdat je niet zo snel een 25 of 35 meter bad in je tuin kan neerleggen hequote:Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat is er raar aan die vergelijking dan? Komt op hetzelfde neer.
quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:44 schreef -Trinity- het volgende:
Een verzekering hoort in mijn ogen te vergoeden wat nodig is, niet wat leuker is.
Je mist het punt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat je niet zo snel een 25 of 35 meter bad in je tuin kan neerleggen he
En als dat wel in jouw tuin kan dan heb je ook zat geld voor een Wii.
Ja, wat moet ik met een 25 meter bad in mijn tuin?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je mist het punt.
Ruimte of niet, zou jij nee zeggen als de verzekering om de een of andere reden een zwembad in je tuin zou vergoeden? Gewoon een simpel ja of nee.
Jij mist het punt ook.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:46 schreef kwiwi het volgende:
Je mist het punt.
Ruimte of niet, zou jij nee zeggen als de verzekering om de een of andere reden een zwembad in je tuin zou vergoeden? Gewoon een simpel ja of nee.
Alleen een héél lelijke bril en enorme buiten-oor gehoorapparaten!quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:44 schreef -Trinity- het volgende:
Een verzekering hoort in mijn ogen te vergoeden wat nodig is, niet wat leuker is.
Dat is waar, maar je kan het altijd proberen vind ikquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Jij mist het punt ook.
Het ging in dit topic niet om de situatie dát een verzekering het aanbiedt en jij moet beslissen of je dat wil of niet, het ging om de situatie óf een verzekering iets dergelijks vergoedt. Het meerendeel zegt dus: neen.
Je mist het punt. Het merendeel is van mening dat een verzekering dat niet zou moeten doen. Net zoals een advocaat echter een schuldige vrij kan laten spreken, kun je met een goed verhaal ook een hoop vergoed krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Jij mist het punt ook.
Het ging in dit topic niet om de situatie dát een verzekering het aanbiedt en jij moet beslissen of je dat wil of niet, het ging om de situatie óf een verzekering iets dergelijks vergoedt. Het meerendeel zegt dus: neen.
Het gaat hier om een Wii fit thuis krijgen in plaats van naar fysiotherapie gaan hè. Dat is niet te vergelijken met een bril of een gehoorapparaat.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:49 schreef freecell het volgende:
Alleen een héél lelijke bril en enorme buiten-oor gehoorapparaten!
Die in-ear dingen zijn nergens voor nodig!
Zoals dipkip hierboven zei zou dat volgens mij niet het geval moeten zijn. Overigens spreekt een advocaat een schuldige niet vrij, dat doet een rechter.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:50 schreef RRGJL het volgende:
Je mist het punt. Het merendeel is van mening dat een verzekering dat niet zou moeten doen. Net zoals een advocaat echter een schuldige vrij kan spreken, kun je met een goed verhaal ook een hoop vergoed krijgen.
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:51 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het gaat hier om een Wii fit thuis krijgen in plaats van naar fysiotherapie gaan hè. Dat is niet te vergelijken met een bril of een gehoorapparaat.
Was al aangepastquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zoals dipkip hierboven zei zou dat volgens mij niet het geval moeten zijn. Overigens spreekt een advocaat een schuldige niet vrij, dat doet een rechter.
Nee, jij hebt het er over dat een verzekering alleen het nódige moet vergoeden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:51 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het gaat hier om een Wii fit thuis krijgen in plaats van naar fysiotherapie gaan hè. Dat is niet te vergelijken met een bril of een gehoorapparaat.
Alleen is een gehoorapparaat alleen om je gehoor te versterken.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:51 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dus op het moment dat een goedkoper gehoorapparaat ook tegen je kan tennissen zou hij niet meer vergoed moeten worden?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen is een gehoorapparaat alleen om je gehoor te versterken.
De Wii is niet alleen om te revalideren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |