abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67700200
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:14 schreef freecell het volgende:
Als het leuker wordt, wordt het natuurlijk ook makkelijker en kan je jezelf er beter toe zetten.
En ok, TS heeft misschien geen geamputeerd been, maar ook andere dingen kunnen pijn doen
Nee, ik doel ook niet op louter de zwaarste vormen van revalideren. Maar revalideren wordt veelal gewoon gedaan met oefeningen die je thuis ook gewoon kan doen, in de sportschool onder begeleiding of op apparaten die de fysio heeft (geen Wii). De balansoefeningen die je op de Wii doet zijn gewone balansoefeningen die je zonder dat balance bord ook kan doen, bijv simpele yoga-oefeningen en verschillende dingen doen terwijl je op 1 been balanceert bijvoorbeeld. De Wii is dus niet nódig (doch wel duur) en daarom zal het ding ook waarschijnlijk niet vergoed worden. Ik zou het in ieder geval een beetje vreemd vinden als het wel zo is.
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 11:53:03 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_67700358
heb je al iets van je verzekering gehoord?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:45:01 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_67703865
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:20 schreef Isdatzo het volgende:
En maar afvragen waarom die zorgpremie iedere keer verhoogd wordt hè? Leuker en makkelijker.. kom nou.
De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.

Maar blijf vooral met je hoofd , en de moeder van die andere user die er hartelijk om blijft lachen, het is juist die instelling die ervoor zorgt dat onze zorgpremies omhoog gaan. Maar dat geeft niet heh, we betalen het toch wel.

Dit overigens ongeacht of TS er baat bij heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67703894
nee

[ Bericht 88% gewijzigd door Mirjam op 04-04-2009 20:08:26 ]
[P]otverdorie
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:47:53 #105
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_67703927
Ik mag niet te veel lopen van de dokter, zou ik een auto mogen claimen?
Het mag een kleintje zijn
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:49:37 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_67703967
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:47 schreef mazaru het volgende:
Ik mag niet te veel lopen van de dokter, zou ik een auto mogen claimen?
Het mag een kleintje zijn
Als je zorgverzekering anders elke keer een taxi betaalt, zou je dat best kunnen proberen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:19:12 #107
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67704598
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:45 schreef speknek het volgende:

[..]

De zorgpremie wordt verhoogd omdat zoiets simpels als Wii fit niet vergoed worden, maar elke keer naar de revalidatietherapeut a pak hem beet 80 euro per keer wel. Ik kom net terug van een wetenschappelijke conferentie waarbij bewegingscomputerspelletjes (naar het scheen uitermate succesvol) gebruikt werden bij de revalidatie van mensen met beroertes. Een serieus, intensief en uitermate goedkope manier van revalidatie, vergeleken bij elke keer de mensen in het revalidatiecentrum te krijgen.

Maar blijf vooral met je hoofd , en de moeder van die andere user die er hartelijk om blijft lachen, het is juist die instelling die ervoor zorgt dat onze zorgpremies omhoog gaan. Maar dat geeft niet heh, we betalen het toch wel.

Ik sta dus nu o.a. steeds een half uur op de wii te spelen bij de revalidatie + fysio erbij alleen voor mij. Dat is altijd duurder dan het gewoon even vergoeden zodat ik het thuis kan doen.
pi_67705303
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik sta dus nu o.a. steeds een half uur op de wii te spelen bij de revalidatie + fysio erbij alleen voor mij. Dat is altijd duurder dan het gewoon even vergoeden zodat ik het thuis kan doen.
Koop een plankje met een deegroller eronder, klaar is kees
[P]otverdorie
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:48:18 #109
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_67706462
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:54 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Koop een plankje met een deegroller eronder, klaar is kees
Inderdaad, zonder WII kun je die bewegingen ook maken. Alleen is het dan wat minder leuk.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:09:26 #110
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67706950
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:48 schreef mazaru het volgende:
Inderdaad, zonder WII kun je die bewegingen ook maken. Alleen is het dan wat minder leuk.
Wel leuker voor mij; het scheelt mij uiteindelijk in mijn premie !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:12:02 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67707005
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wel leuker voor mij; het scheelt mij uiteindelijk in mijn premie !
Weet je wat jou in je premie scheelt? Als ik niet elke week sta te wii fitten met een fysio naast me die verder niks toevoegt op dat moment. Dat kost heel wat meer dan eenmalig zo'n spel vergoeden.

Maar goed dit heb ik al eerder gezegd.
  Redactie Games zaterdag 4 april 2009 @ 17:25:23 #112
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_67707335
Ik heb een Wii en had Wii Fit, maar ik gebruikte dat Wii-fit eigenlijk nooit , dus die heb ik net verpatst Had je net iets eerder moeten zeggen..
Maar Nintendo Wii, 2e hands ¤150,-
Wii Fit, ~ ¤60,-
Kun je niet lief je pappie en mammie lief aankijken ofzo Onder het mom van "therapie" Kunnen zij het weer van de belasting af trekken..

Alleen de zorg is wel een beetje geldklopperij, aan de ene kant te weinig geld, maar wel onnodig veel geld pompen in nutteloze "toezicht" therapie, die een patient ook thuis zelf kan doen mits ie de middelen heeft... Zorg verzekeringsstelsel mag wederom op de schop.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Noodle op 04-04-2009 17:30:26 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:14:15 #113
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67708375
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:
Weet je wat jou in je premie scheelt? Als ik niet elke week sta te wii fitten met een fysio naast me die verder niks toevoegt op dat moment. Dat kost heel wat meer dan eenmalig zo'n spel vergoeden.

Als het een beetje meezit ben je - door je verzekering - enigzins beperkt in het aantal fysio behandelingen en zul je - NET ALS IK - zelf een Wii-Fit kopen en op eigen initiatief (en kosten) je fysio blijven volgen.

Of gewoon oefeningen meekrijgen die je thuis kunt doen, dit lijkt me zeker mogelijk als je zelf aan aangeeft dat je fysio er voor lul bij staat tijdens je behandeling.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:21:53 #114
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67708591
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als het een beetje meezit ben je - door je verzekering - enigzins beperkt in het aantal fysio behandelingen en zul je - NET ALS IK - zelf een Wii-Fit kopen en op eigen initiatief (en kosten) je fysio blijven volgen.

Of gewoon oefeningen meekrijgen die je thuis kunt doen, dit lijkt me zeker mogelijk als je zelf aan aangeeft dat je fysio er voor lul bij staat tijdens je behandeling.
Ik kan onbeperkt fysio krijgen. Dus dan ga ik echt niet zelf voor zo'n ding betalen (heb het geld niet eens) als ik het gratis kan doen daar.
pi_67709067
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik heb ook al eerder gezegd dat je al klaar bent met revalideren.
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:48:20 #116
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67709211
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:43 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik heb ook al eerder gezegd dat je al klaar bent met revalideren.
Volgens mij beslist mijn arts dat en die vindt van niet.
pi_67709284
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij beslist mijn arts dat en die vindt van niet.
eerder zei je dat je klaar was met revalideren en het alleen nog moet bijhouden
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:02:10 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67709499
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:51 schreef Xennia het volgende:

[..]

eerder zei je dat je klaar was met revalideren en het alleen nog moet bijhouden
Dat was toen ja Dat bleek toch niet het geval.
pi_67709500
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:45 schreef speknek het volgende:

Het gaat hier om oefeningen op een Wii balance board. Die oefeningen zijn gewoon spelletjesvarianten van ouderwets balanceren op 1 been of op een plankje met een deegroller met 2 benen om bijv de spieren in je enkels aan te sterken. Ik heb ook een dergelijke revalidatie moeten doen en was nog 'goedkoper' uit: slechts een paar keer naar de fysio die mij simpele oefeningetjes voor thuis meegaf waardoor ik zonder Wii oid gewoon ben gerevalideerd .
pi_67709626
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat was toen ja Dat bleek toch niet het geval.
Jouw arts was in de war?
pi_67709698
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:02 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Het gaat hier om oefeningen op een Wii balance board. Die oefeningen zijn gewoon spelletjesvarianten van ouderwets balanceren op 1 been of op een plankje met een deegroller met 2 benen om bijv de spieren in je enkels aan te sterken. Ik heb ook een dergelijke revalidatie moeten doen en was nog 'goedkoper' uit: slechts een paar keer naar de fysio die mij simpele oefeningetjes voor thuis meegaf waardoor ik zonder Wii oid gewoon ben gerevalideerd .
Precies, maar het kán dus leuker (en dus ben je gemotiveerder) en waarom zou je daar NIET van profiteren?
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:22:04 #122
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67709909
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:08 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jouw arts was in de war?
Nee dat niet... en (meer) uitleg ben ik hier niemand schuldig denk ik zo
pi_67709956
Jij wil gewoon een Wii om een Wii, niet om te revalideren.
[P]otverdorie
pi_67710035
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:24 schreef NatteBever het volgende:
Jij wil gewoon een Wii om een Wii, niet om te revalideren.
Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.
Leuk voor hem zeg ik
pi_67710059
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:27 schreef freecell het volgende:

[..]

Hij wil een Wii omdat dat tof is én om er mee te revalideren. En met een beetje mazzel krijgt hij zijn Wii vergoed van de verzekering en wij niet.
Leuk voor hem zeg ik
Koop een plankie en een oefenboekje.
Meer dan 20 euro zal je niet kwijt zijn
pi_67710097
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:27 schreef freecell het volgende:

[..]

Leuk voor hem zeg ik
Ten eerste is het een vrouw en ten tweede is het gewoon een profiteur omdat ze overduidelijk niet de essentie van de Wii interessant vindt, maar vooral de mogelijkheden daaromheen. Daarom krijg jij ook alleen je medicijnen vergoedt en krijg je geen hele apotheek.
[P]otverdorie
pi_67710108
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:12 schreef freecell het volgende:
Precies, maar het kán dus leuker (en dus ben je gemotiveerder) en waarom zou je daar NIET van profiteren?
Omdat een verzekering daar volgens mij niet voor bedoeld is? Om spelcomputers te vergoeden?
pi_67710182
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:12 schreef freecell het volgende:

[..]

Datzelfde doen op een strand in Brazilie is NOG leuker, wordt dat vergoedt? Naief dingetje ben je
[P]otverdorie
pi_67710193
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:28 schreef sjimz het volgende:

[..]

Koop een plankie en een oefenboekje.
Meer dan 20 euro zal je niet kwijt zijn
Maar dat is veel minder tof!
Kom op, als jou verzekering het zou vergoeden dat je een zwembad in de tuin kreeg zou je ook niet zeggen 'welnee, ik ga wel naar het buurtbad'
pi_67710217
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:33 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Datzelfde doen op een strand in Brazilie is NOG leuker, wordt dat vergoedt? Naief dingetje ben je
Nee, maar je moet er wel uitslepen wat er in zit
En als dat een Wii is: vooral doen!
pi_67710226
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar dat is veel minder tof!
Kom op, als jou verzekering het zou vergoeden dat je een zwembad in de tuin kreeg zou je ook niet zeggen 'welnee, ik ga wel naar het buurtbad'
Veel minder tof, maar wel hetzelfde doel.
En wat een vergelijking zeg
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:42:36 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67710379
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Veel minder tof, maar wel hetzelfde doel.
En wat een vergelijking zeg
Wat is er raar aan die vergelijking dan? Komt op hetzelfde neer.
pi_67710416
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat is er raar aan die vergelijking dan? Komt op hetzelfde neer.
Omdat je niet zo snel een 25 of 35 meter bad in je tuin kan neerleggen he
En als dat wel in jouw tuin kan dan heb je ook zat geld voor een Wii.
pi_67710430
Een verzekering hoort in mijn ogen te vergoeden wat nodig is, niet wat leuker is.
pi_67710471
Wat een moraalriddertjes weer zeg. Ik vind het niet zo gek dat je dat probeert. Dit specifieke voorbeeld maakt helemaal niets uit voor de premie die iemand anders betaalt, zelfs niet wanneer alle verzekerden dat zouden doen. Gewoon een hoop geklaag uit principe, zo van 'kijk mij eens verstandig zijn. ik heb tenminste een gedegen opvoeding genoten'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2009 19:49:42 ]
pi_67710475
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:44 schreef -Trinity- het volgende:
Een verzekering hoort in mijn ogen te vergoeden wat nodig is, niet wat leuker is.
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:46:48 #137
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67710490
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Omdat je niet zo snel een 25 of 35 meter bad in je tuin kan neerleggen he
En als dat wel in jouw tuin kan dan heb je ook zat geld voor een Wii.
Je mist het punt.

Ruimte of niet, zou jij nee zeggen als de verzekering om de een of andere reden een zwembad in je tuin zou vergoeden? Gewoon een simpel ja of nee.
pi_67710521
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je mist het punt.

Ruimte of niet, zou jij nee zeggen als de verzekering om de een of andere reden een zwembad in je tuin zou vergoeden? Gewoon een simpel ja of nee.
Ja, wat moet ik met een 25 meter bad in mijn tuin?
Liever naar het zwembad, hoef ik lekker zelf niets te onderhouden.
pi_67710539
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:46 schreef kwiwi het volgende:
Je mist het punt.

Jij mist het punt ook.
Het ging in dit topic niet om de situatie dát een verzekering het aanbiedt en jij moet beslissen of je dat wil of niet, het ging om de situatie óf een verzekering iets dergelijks vergoedt. Het meerendeel zegt dus: neen.
pi_67710558
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:44 schreef -Trinity- het volgende:
Alleen een héél lelijke bril en enorme buiten-oor gehoorapparaten!
Die in-ear dingen zijn nergens voor nodig!
pi_67710578
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Jij mist het punt ook.
Het ging in dit topic niet om de situatie dát een verzekering het aanbiedt en jij moet beslissen of je dat wil of niet, het ging om de situatie óf een verzekering iets dergelijks vergoedt. Het meerendeel zegt dus: neen.
Dat is waar, maar je kan het altijd proberen vind ik
pi_67710603
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Jij mist het punt ook.
Je mist het punt. Het merendeel is van mening dat een verzekering dat niet zou moeten doen. Net zoals een advocaat echter een schuldige vrij kan laten spreken, kun je met een goed verhaal ook een hoop vergoed krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2009 19:51:44 ]
pi_67710614
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:49 schreef freecell het volgende:
Alleen een héél lelijke bril en enorme buiten-oor gehoorapparaten!
Die in-ear dingen zijn nergens voor nodig!
Het gaat hier om een Wii fit thuis krijgen in plaats van naar fysiotherapie gaan hè. Dat is niet te vergelijken met een bril of een gehoorapparaat.
pi_67710647
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:50 schreef RRGJL het volgende:
Je mist het punt. Het merendeel is van mening dat een verzekering dat niet zou moeten doen. Net zoals een advocaat echter een schuldige vrij kan spreken, kun je met een goed verhaal ook een hoop vergoed krijgen.
Zoals dipkip hierboven zei zou dat volgens mij niet het geval moeten zijn. Overigens spreekt een advocaat een schuldige niet vrij, dat doet een rechter.
pi_67710653
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:51 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Het gaat hier om een Wii fit thuis krijgen in plaats van naar fysiotherapie gaan hè. Dat is niet te vergelijken met een bril of een gehoorapparaat.
Jawel hoor.
En dan is de Wii-fit nog eens een voordeligere vergelijking ook.
In het geval van de bril is de mooie variant namelijk duurder.
pi_67710662
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:52 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Zoals dipkip hierboven zei zou dat volgens mij niet het geval moeten zijn. Overigens spreekt een advocaat een schuldige niet vrij, dat doet een rechter.
Was al aangepast
pi_67710670
quote:

[..]

Nee, jij hebt het er over dat een verzekering alleen het nódige moet vergoeden.
Dat is een goedkoop, maar goed gehoorapparaat of een bril bijvoorbeeld ook. Maar mensen hebben (terecht!!!) liever ook een beetje een mooie/leukere.

Zo ook TS
pi_67710696
quote:

[..]

Alleen is een gehoorapparaat alleen om je gehoor te versterken.
De Wii is niet alleen om te revalideren.
pi_67710723
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alleen is een gehoorapparaat alleen om je gehoor te versterken.
De Wii is niet alleen om te revalideren.
Dus op het moment dat een goedkoper gehoorapparaat ook tegen je kan tennissen zou hij niet meer vergoed moeten worden?
pi_67710724
Er wordt teveel geredeneerd vanuit het feit dat de TS wellicht de Wii gewoon wil hebben ter recreatie. Dat is echter helemaal niet relevant. Als er een goede reden is om die Wii vergoed te krijgen moet dat gewoon kunnen. Het gaat immers om feiten.
pi_67710739
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:52 schreef RRGJL het volgende:
Jawel hoor.
En dan is de Wii-fit nog eens een voordeligere vergelijking ook.
In het geval van de bril is de mooie variant namelijk duurder.
Op het 'voordelig'-verhaal heb ik al antwoorden gegeven hierboven. Als je het voordelig aan wil pakken, geeft je fysio je in 1 bijeenkomst van een half uur een stel oefeningen die je thuis kan doen en waarvoor je vrijwel niks nodig hebt. Dat is de voordeligste vorm van revalideren.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:53 schreef freecell het volgende:
Nee, jij hebt het er over dat een verzekering alleen het ódige moet vergoeden.
Dat is een goedkoop, maar goed gehoorapparaat of een bril bijvoorbeeld ook. Maar mensen hebben (terecht!!!) liever ook een beetje een mooie/leukere.

Zo ook TS
Het is geheel begrijpelijk als je iets mooiers/leukers wil, maar dan moet je daar ook zelf voor betalen vind ik. En dat vinden wel meer mensen, anders zou plastische chirurgie ook wel in alle gevallen worden vergoed, en merkbrillen ook.
pi_67710763
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:55 schreef RRGJL het volgende:
Er wordt teveel geredeneerd vanuit het feit dat de TS wellicht de Wii gewoon wil hebben ter recreatie. Dat is echter helemaal niet relevant. Als er een goede reden is om die Wii vergoed te krijgen moet dat gewoon kunnen. Het gaat immers om feiten.
Feit zal zijn dat de Wii een spelcomputer is.
pi_67710764
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:55 schreef RRGJL het volgende:
Als er zo wordt geredeneerd, is een Wii fit dus blijkbaar niet een proportioneel juist middel voor revalidatie.
pi_67710780
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:55 schreef freecell het volgende:

[..]

Dus op het moment dat een goedkoper gehoorapparaat ook tegen je kan tennissen zou hij niet meer vergoed moeten worden?
Precies. Beetje onzinnig.
Misschien laat ik mijn hond wel spelen met mijn handprothese. Is het dan een hondenspeeltje of mijn prothese? Ik moet toch zelf weten wat ik ermee doe...
Ik snap wel dat er bedoelt wordt dat een Wii in essentie al gemaakt is ter reacreatie, maar dat is gewoonweg niet relevant. Dat maakt niet uit. Het is te gebruiken voor revalidatie en dat werkt goed. Als daar een goed verhaal bij verzonnen kan worden waarom het vergoed zou moeten worden ipv. een goedkopere optie, dan is het geheel terecht dat het vergoed wordt.
pi_67710805
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:57 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Precies. Beetje onzinnig.
Misschien laat ik mijn hond wel spelen met mijn handprothese. Is het dan een hondenspeeltje of mijn prothese? Ik moet toch zelf weten wat ik ermee doe...
Ik snap wel dat er bedoelt wordt dat een Wii in essentie al gemaakt is ter reacreatie, maar dat is gewoonweg niet relevant. Dat maakt niet uit. Het is te gebruiken voor revalidatie en dat werkt goed. Als daar een goed verhaal bij verzonnen kan worden waarom het vergoed zou moeten worden ipv. een goedkopere optie, dan is het geheel terecht dat het vergoed wordt.
Ik hoop serieus niet dat er een verzekering is die zo gaat redeneren.
pi_67710813
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

Feit zal zijn dat de Wii een spelcomputer is.
Maakt niet uit. Feit is ook dat het gebruikt kan worden voor revalidatie en daar ook nog eens heel geschikt voor is. Overigens is het een multimedia systeem, en geen spelcomputer. Dat klinkt alleen wat makkelijker voor jou om je punt te maken.
pi_67710839
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:57 schreef RRGJL het volgende:
Als daar een goed verhaal bij verzonnen kan worden waarom het vergoed zou moeten worden ipv. een goedkopere optie, dan is het geheel terecht dat het vergoed wordt.
Ik kan geen goed verhaal daarvoor verzinnen, op het feit na dat de patiënt in kwestie geen 'zin' heeft in de goedkopere, saaiere oefeningen. Maar dat vind ik een slecht argument: revalideren doe je voor jezelf, voor het doel dat je ermee bereikt.
pi_67710909
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:58 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Feit is ook dat het gebruikt kan worden voor revalidatie en daar ook nog eens heel geschikt voor is. Overigens is het een multimedia systeem, en geen spelcomputer. Dat klinkt alleen wat makkelijker voor jou om je punt te maken.
Maar wat is er mis mee dan met de oefeningen van de fysio overnemen en dat zonder de Wii fit te doen?
Is een Wii noodzakelijk voor de revalidatie?
Als je zonder de Wii geen motivatie hebt om te revalideren ben je maar diep triest.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:06:58 #159
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_67711070
Ik wil weten hoe dit afloopt
pi_67711103
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:06 schreef glasbak het volgende:
Ga jij dan je Playstation3/Xbox 360 met Guitar Hero declareren omdat je motoriek dan beter wordt?
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:08:56 #161
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_67711123
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:06 schreef glasbak het volgende:
Dat weten we allemaal wel.. die wii gaat niet vergoed worden.
Huilen dan.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:09:52 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67711152
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat weten we allemaal wel.. die wii gaat niet vergoed worden.
Ik ga nu gewoon zo lang door bij de verzekering totdat ie vergoed wordt, alleen maar om hier even te kunnen laten zien dat het wel kan
pi_67711240
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik ga nu gewoon zo lang door bij de verzekering totdat ie vergoed wordt, alleen maar om hier even te kunnen laten zien dat het wel kan
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:20:00 #164
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67711428
OH MY FUCKING GOD
Geen 300 euro kunnen betalen
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:20:36 #165
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_67711445
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:20 schreef MacorgaZ het volgende:
OH MY FUCKING GOD
Geen 300 euro kunnen betalen
ja, dat weten we nu wel, kunnen dit soort reacties vanaf hier achterwege blijven?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:22:58 #166
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67711511
Ik las dit topic nu pas, sorry, maar als student geen 300 euro kunnen betalen is wel zeer sad .
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:24:24 #167
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67711563
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_67711683
Als je die Wii vergoed krijgt dan hoop ik dat je er vanaf valt en weer opnieuw mag revalideren. Kom op zeg..een Wii declareren bij de zorg.

Als je echt graag zou willen revalideren dan doe je dat gewoon netjes op mischien een saaie manier bij de fysio. Gewoon waarvoor die fysio is. Want ik weet nu al wel dat die Wii binnenkort dan ineens een stuk of 10 extra " revalidatie games" ernaast heeft liggen.

En stel je zou hem krijgen, ga je hem dan ook wel inleveren of een deel van het aankoop bedrag terug geven aan je verzekering? Want als je weer helemaal gezond bent dan is het middel niet meer nodig toch? Een rolstoel bijvoorbeeld doe je dan ook weer weg.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:30:41 #169
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67711739
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:28 schreef Wisheh het volgende:
En stel je zou hem krijgen, ga je hem dan ook wel inleveren of een deel van het aankoop bedrag terug geven aan je verzekering? Want als je weer helemaal gezond bent dan is het middel niet meer nodig toch? Een rolstoel bijvoorbeeld doe je dan ook weer weg.
Goed punt, maar nou is het zo dat ik de rest van m'n leven zo'n beetje elke dag oefeningen (met of zonder wii) zal moeten doen. Dus dat gaat hier even niet op.

Niet dat ik 'm anders weg zou doen natuurlijk, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:46:17 #170
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67712214
onzin na een paar weken zijn je spieren wel weer op niveau.
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:46:55 #171
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67712230
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:46 schreef BaggerUser het volgende:
onzin na een paar weken zijn je spieren wel weer op niveau.
Weet jij waarvoor ik revalideer? Nee dus
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:47:04 #172
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67712234
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef kwiwi het volgende:
Nou stop ik daar binnenkort en wil dat ding uiteraard ook thuis hebben staan omdat het echt helpt. Maar nou kan ik als student natuurlijk geen wii + wii fit betalen.
En waarom zou je stoppen als het helpt?
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:49:52 #173
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67712299

ideale oplossing gevonden voor je! en het kost je ook nog eens geen drol!
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:53:33 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_67712399
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:01 schreef sjimz het volgende:
Is een Wii noodzakelijk voor de revalidatie?
Is een fysio noodzakelijk voor de revalidatie?
pi_67712468
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:53 schreef speknek het volgende:
Is een fysio noodzakelijk voor de revalidatie?
Ja, zou jij weten hoe je moet revalideren zonder begeleiding? Daarnaast is een fysio een persoon die ervoor gestudeerd heeft om je die oefeningen aan te leren, te controleren of je het goed doet en eventueel je vooruitgang bij te houden.
pi_67712564
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:22 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik las dit topic nu pas, sorry, maar als student geen 300 euro kunnen betalen is wel zeer sad .
Dude je zit op het VWO en woont bij mama thuis. Waar heb je het over. Kom over een paar jaar maar 's opnieuw proberen.
pi_67712640
Mijn bek viel echt open van verbazing toen ik dit topic las.

Wat een mentaliteit en wat een instelling. Een Wii om te revalideren, echt, wat lopen er een uitzuigers rond op deze wereld.

Gelukkig kennen verzekeraars hun klantjes en ik ga er derhalve ook vanuit dat Kwiwi recht in haar te revalideren bekkie uitgelachen wordt en dat haar verteld wordt dat ze dan maar lekker naar buiten moet gaan.
pi_67712652
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:00 schreef RRGJL het volgende:
Dude je zit op het VWO en woont bij mama thuis. Waar heb je het over. Kom over een paar jaar maar 's opnieuw proberen.
Iets met een bijbaan.
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:06:13 #179
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67712697
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:04 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Iets met een bijbaan.
Inderdaad, toen ik 13 was verdiende ik al 80 euro per maand met wat folders en een weekkrantje rondbrengen, duurde totaal maar 3 uur in de week. Ga me dan niet zeggen dat een student opeens niet minstens een zaterdag kan werken om wat geld te verdienen.
En als die Wii echt zo nodig is dan betaal je hem toch gewoon zelf? Of wil de TS zijn fiets ook gaan declareren omdat hij daar ook beweging van krijgt?
pi_67712729
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:04 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Iets met een bijbaan.
Iets met dat een student op kamers zit en met bijbaan (bovenop de studiefinanciering) nog blij mag zijn als 'ie uberhaupt rond komt (kamer, studie,eten etc.)
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:09:57 #181
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67712785
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:07 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Iets met dat een student op kamers zit en met bijbaan (bovenop de studiefinanciering) nog blij mag zijn als 'ie uberhaupt rond komt (kamer, studie,eten etc.)
iets met prioriteiten stellen.

gezondheid (wii aanschaffen)
of zuipen (drank op donderdag, vrijdag en zaterdag)

daarnaast mag een student 13.000 bruto bijverdienen per jaar dus daar kan best een wii van af als het zo belangrijk is
Riemen
fiets kopen
pi_67712839
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:09 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

iets met prioriteiten stellen.

gezondheid (wii aanschaffen)
of zuipen (drank op donderdag, vrijdag en zaterdag)

daarnaast mag een student 13.000 bruto bijverdienen per jaar dus daar kan best een wii van af als het zo belangrijk is
Het gaat niet om het mogen het gaat om het kunnen. Niet iedereen kan dat geld bijverdienen naast de studie. Niet iedereen 'moet' evenveel investeren in zijn of haar studie. Voor de een is het moeilijker dan voor de ander etc. Daarnaast is je argument over het zuipen natuurlijk totaal uit de lucht gegrepen / ongefundeerd. Drogreden noemen ze dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2009 21:12:54 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:14:43 #183
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67712919
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Drogreden noemen ze dat.
Vooruit die krijg je van me. Ze heeft echter wel 6,12 over voor een thee pot, komen we weer terug op het prioriteiten stellen

Gladde DE spaarpunten
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:17:42 #184
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67713009
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:14 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Vooruit die krijg je van me. Ze heeft echter wel 6,12 over voor een thee pot, komen we weer terug op het prioriteiten stellen

Gladde DE spaarpunten
Dat geld was alles dat ik nog over had op de 31e maart

Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
Het gaat over het wel of niet vergoeden (om welke reden dan ook).
pi_67713085
Krijg ik dan ook een zwembad van ze verzekering als dat nodig zou zijn voor revalidatie?
Ik denk het niet
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:21:27 #186
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67713111
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat geld was alles dat ik nog over had op de 31e maart

Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
Het gaat over het wel of niet vergoeden (om welke reden dan ook).
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:11 schreef kwiwi het volgende:
vraagje..
En je vraag stelde je op 17 maart
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:22:28 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67713137
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:21 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

[..]

En je vraag stelde je op 17 maart
Ook toen had ik geen 340,-
pi_67713138
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:20 schreef Chinless het volgende:
Krijg ik dan ook een zwembad van ze verzekering als dat nodig zou zijn voor revalidatie?
Ik denk het niet
Denk het ook niet. Het zwembad is echter niet voordeliger voor de verzekeringsmaatschappij. Dat is zelfs erg duur.
De Wii eenmalig aan laten schaffen is wel goedkoper dan telkens die therapie.
Dat er nog goedkopere alternatieven zijn wordt dan als tegenargument geopperd. Maar goedkopere alternatieven zijn er natuurlijk altijd. Inderdaad zoals eerder ook al aangegeven ook in het geval van een bril of een hoorapparaat.
pi_67713158
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:12 schreef RRGJL het volgende:
Niet iedereen kan dat geld bijverdienen naast de studie. Niet iedereen 'moet' evenveel investeren in zijn of haar studie.
Als je wil, kan het echt wel. Vooruit, ik woon thuis, maar ik heb naast mijn studie nog 2 baantjes plus wat invalwerk hier en daar. Ik ken genoeg studenten die ook werken en de studenten die dat niet doen die krijgen geld van pappie .
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:24:30 #190
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67713210
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ook toen had ik geen 340,-
als je het aan zulke dingen uitgeeft krijg je natuurlijk nooit 340 euro
Riemen
fiets kopen
pi_67713272
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:22 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Als je wil, kan het echt wel. Vooruit, ik woon thuis, maar ik heb naast mijn studie nog 2 baantjes plus wat invalwerk hier en daar. Ik ken genoeg studenten die ook werken en de studenten die dat niet doen die krijgen geld van pappie .
Dat is nog geen reden om te gaan generaliseren. Dat is alles wat ik zeg.
Je kunt mensen niet vertellen hoe ze hun leven moeten leiden of dingen aan moeten pakken (met betrekking tot dit soort dingen iig).
pi_67713293
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:22 schreef -Trinity- het volgende:
Vooruit, ik woon thuis, maar ik heb naast mijn studie nog 2 baantjes plus wat invalwerk hier en daar.
Het scheelt natuurlijk ook wel dat jij waarschijnlijk geen tijd kwijt bent aan boodschappen doen, koken, schoonmaken, huishouden etc.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:27:42 #193
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67713320
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:26 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk ook wel dat jij waarschijnlijk geen tijd kwijt bent aan boodschappen doen, koken, schoonmaken, huishouden etc.
Ik woon op mezelf en kom er zelfs overheen
Riemen
fiets kopen
pi_67713336
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:26 schreef RRGJL het volgende:
Je kunt mensen niet vertellen hoe ze hun leven moeten leiden of dingen aan moeten pakken (met betrekking tot dit soort dingen iig).
Nee, maar diezelfde mensen moeten niet verwachten dat de wereld zich dan maar op hun behoeften afstemt.
Over het goedkopere optie verhaal: als je dat met een gehoorapparaat of bril vergelijkt: als jij het nieuwste gehoorapparaat wil dat net ontworpen is in Japan of die Armani bril, vergoedt de verzekering dat ook niet (geheel), hoor .
pi_67713352
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:26 schreef LastRequest het volgende:
Waarbij jij er uiteraard vanuit gaat dat ik al die dingen nooit doe noch kostgeld betaal. En dat elke op zich zelf wonende student al deze dingen wél met regelmaat doet overigens . Vooral koken elke dag.
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:29:46 #196
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67713389
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:26 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Als je wat wilt moet je er voor sparen, als je dat als student niet leert zal je jezelf later waarschijnlijk goed in de schulden werken, al neigt de TS meer naar een uitkeringstrekker.
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:30:50 #197
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67713415
Even voor de duidelijkheid.. Al zou ik het geld wel hebben, dan nog zou ik proberen vergoed te krijgen.

Net zoals dat jullie allemaal niet iets zelf zouden betalen als je het eventueel vergoed zou kunnen krijgen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:32:19 #198
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67713453
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:30 schreef kwiwi het volgende:
Even voor de duidelijkheid.. Al zou ik het geld wel hebben, dan nog zou ik proberen vergoed te krijgen.

Net zoals dat jullie allemaal niet iets zelf zouden betalen als je het eventueel vergoed zou kunnen krijgen.
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:29 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

uitkeringstrekker
dat dus. Maar om even antwoord te geven op je vraag, nee je krijgt het niet vergoed. Als verzekeraars daar aan gaan beginnen is het einde zoek.
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 4 april 2009 @ 21:33:05 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67713473
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 21:32 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

[..]

dat dus. Maar om even antwoord te geven op je vraag, nee je krijgt het niet vergoed. Als verzekeraars daar aan gaan beginnen is het einde zoek.
We zullen zien
pi_67713504
Tuurlijk zou ik iets niet zelf betalen als het vergoed zou worden. Maar al zou dat het niet en ik zou het alsnog nodig vinden, dan zou ik niet doorzeuren bij mijn zorgverzekeraar omdat ik vind dat ik er recht op heb, dan zou ik ervoor sparen en zelf kopen of een alternatief zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')