- Toen we nog een kolenkachel hadden (1971), leunde ik als peuter een keer met m'n hand op de nog roodgloeiende pook die m'n vader zojuist gebruikt had. Gevolg: mooie rode streep diagonaal over m'n handpalm, was nog jarenlang te zien.
- Als kleuter probeerde ik eens op m'n moeders fiets te rijden. Kon niet op het zadel komen, maar kreeg wel de voetjes op de trappers. Voetje glijdt van pedaal af --> voortand finaal doormidden op het stuur.
(Tandarts vulde de boel weer aan tot een hele tand, zit nu nog steeds prima!)
- Koppetje duikelen op een horizontale stang. Ondersteboven hangen is eng, dus een hoop gegil en in paniek de stang losgelaten. Straatstenen gaven niet mee, gat in hoofd.
- Broekspijp raakt vast in fietsketting --> opzij gevallen. Gelukkig in de berm, op het gras.
- Ben aan het snijden met een stanleymes, vlieg zoemt steeds maar hinderlijk voor me langs. Sla met andere hand naar vlieg, raak daarbij per ongeluk met m'n hand het mes. Gevolg:
![]()
- Zwemmen in recreatievijver: niet ver van de kant af blijkt een baksteen op de bodem te liggen, waar ik met m'n knie vol tegenaan kom. V-vormig stuk uit knie gehakt, bloeden als een rund. Wilde verder zwemmen, maar mocht niet van m'n moeder wegens kans op infectie.
- Skateboarden: precies in een bocht blijft het skateboard hangen achter een iets omhoog staande stoeptegel op het plein. Ik word gelanceerd en verstuik m'n enkel bij het neerkomen. Is door de artsen toen niet goed behandeld en daardoor nooit volledig genezen. Heb er nu nog steeds last van.
- Tijdens het lassen leunde ik per ongeluk even met m'n andere hand op een tafelblad, maar had niet in de gaten dat daar net wat gloeiende metaaldeeltjes op terechtgekomen waren. Aiiiii.....!!!!

Nog wekenlang donkere putjes in m'n hand gehad.
- Bij elektrische klussen in huis tot twee keer toe 230 volt door m'n lijf gehad. Niet echt leuk, maar gelukkig niets aan overgehouden.