Typisch geblaat van een onopgeleid iemand.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:57 schreef Paules het volgende:
Waarom zouden geesten wetenschappelijk bewezen moeten zijn?Dus alles wat de Wetenschap zegt dat het ''bewezen'' is geloof jij ook?Lijkt dan net op een stel jongens die achter 1 leider aanlopen op het schoolplein om eens een aantal jongens/meisjes te gaan pesten die niet bij de groep aangesloten zijn.Elk mens moet luisteren wat zijn hart en verstand zegt.Klinkt heel flauw,maar zo zie ik het wel.Dus als jij iets meemaakt in je leven bijvoorbeeld een geest ziet of iets ziet bewegen door de kamer heen kan dat niet waargebeurt zijn,omdat het niet bewezen is door wetenschap.
Klinkt stom,en zo is het ook.Je hebt ogen gehad en een volle verstand van je Lieve Heer om je eigen ogen te geloven,en niet in die eigenwijze wetenschapper die denkt beter te weten.!!!!!
Wetenschap is voor iedereen en is open, en heeft geen 'leider'. Wetenschap is geen "evil" religie en is voor iedereen toegankelijk. Het staat je dan ook vrij om wat "de wetenschap" zegt zelf te weerleggen met bewijzen. Er is ook totaal geen kamp "wetenschap" waar je lid van moet worden hoor. En veel wetenschappers zijn het juist NIET met elkaar eens, iets wat bij een religie juist heel anders is (1 paus die iedereen volgt bijv.)quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:57 schreef Paules het volgende:
Waarom zouden geesten wetenschappelijk bewezen moeten zijn?Dus alles wat de Wetenschap zegt dat het ''bewezen'' is geloof jij ook?Lijkt dan net op een stel jongens die achter 1 leider aanlopen op het schoolplein om eens een aantal jongens/meisjes te gaan pesten die niet bij de groep aangesloten zijn.Elk mens moet luisteren wat zijn hart en verstand zegt.Klinkt heel flauw,maar zo zie ik het wel.Dus als jij iets meemaakt in je leven bijvoorbeeld een geest ziet of iets ziet bewegen door de kamer heen kan dat niet waargebeurt zijn,omdat het niet bewezen is door wetenschap.
Klinkt stom,en zo is het ook.Je hebt ogen gehad en een volle verstand van je Lieve Heer om je eigen ogen te geloven,en niet in die eigenwijze wetenschapper die denkt beter te weten.!!!!!
Ga je het nou over de zin van het leven hebben ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:10 schreef Paules het volgende:
Moet ik perse opgeleid zijn om de zin van het leven in te zien.
Wat een gelulquote:Komop zeg,niets voor niets dat veel opgeleide wetenschappers overgestapt zijn naar het christendom omdat ze te lang achter hun collega's aan hebben gelopen.
waarom trek je alles uit zijn verband? Het vorige bericht ook al. Nee je hoeft niet perse opgeleid te zijn om de zin van het leven te zien. het gaat hier dan ook NERGENS maar dan ook NERGENS over de ZIN van het leven. Waar haal je dit in vredesnaam vandaan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:10 schreef Paules het volgende:
Moet ik perse opgeleid zijn om de zin van het leven in te zien.Komop zeg,niets voor niets dat veel opgeleide wetenschappers overgestapt zijn naar het christendom omdat ze te lang achter hun collega's aan hebben gelopen.
Nee, maar jij denkt blijkbaar dat er een clubje is die zich wetenschappers noemen waar je lid van moet worden, en dat die bij elkaar gaan zitten en gaan verzinnen wat als waarheid moet worden beschouwd. Hierin spreekt jouw angst tegenover mensen die proberen verschijnselen vast te leggen en proberen deze te verklaren, proefsgewijs en herhaalbaar!quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:10 schreef Paules het volgende:
Moet ik perse opgeleid zijn om de zin van het leven in te zien.Komop zeg,niets voor niets dat veel opgeleide wetenschappers overgestapt zijn naar het christendom omdat ze te lang achter hun collega's aan hebben gelopen.
Nou, dan kan _Led_ wel gaan roepen dat het een "onopgeleid antwoord" is, maar naar mijn idee vat het toch wel het idee samen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:57 schreef Paules het volgende:
Ja, en als iemand iets ziet dat er niet is, dan zijn er dus geen fotonen?quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:57 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, het is onzin.
Om iets te zien moeten er fotonen op je retina vallen.
Fotonen kun je meten.
Zo simpel is het.
Je snapt niet echt hoe wetenschap werkt of wel dan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:20 schreef Paules het volgende:
Moet je eens boeken lezen die ook de andere kant van de wetenschap laat zien en niet altijd jouw visie bevestigd maar ook een andere kant op kan gaan.Als iemand komt met een verhaal dat hijzij geesten heeft gezien wordt hij/zij gelijk aangevallen met:Is niet bewezen,bestaat allemaal niet.Het is nog nooit bewezen dat het Niet bestaat!
Ok, een vers slachtoffer. Vast leuk voor je.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:22 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je snapt niet echt hoe wetenschap werkt of wel dan?
Er bestaan paarse eenhoorns met 39399 ogen en voorbinddildo's. Bewijs maar dat ze NIET bestaan. Kun je niet he? ok ze bestaan!
Die beredenering is echt![]()
Moet je eens boeken noemenquote:Op donderdag 19 maart 2009 17:20 schreef Paules het volgende:
Moet je eens boeken lezen die ook de andere kant van de wetenschap laat zien en niet altijd jouw visie bevestigd maar ook een andere kant op kan gaan.Als iemand komt met een verhaal dat hijzij geesten heeft gezien wordt hij/zij gelijk aangevallen met:Is niet bewezen,bestaat allemaal niet.Het is nog nooit bewezen dat het Niet bestaat!
had jij het niet over "niet persoonlijk worden"?quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:24 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ok, een vers slachtoffer. Vast leuk voor je.
Maar, laat eens zien dat je écht zo gestudeerd hebt op psychologie en dat je een fantastisch pedagoog bent.
Volgens mij betekent dat niet dat je die smilies gebruikt die je daar plaatst.
Grow up.
Dat kun je best doen hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:16 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nou, dan kan _Led_ wel gaan roepen dat het een "onopgeleid antwoord" is, maar naar mijn idee vat het toch wel het idee samen.
Waarom, als je alle andere verklaringen uitgesloten hebt, zou je niet je eigen ogen vertrouwen?
Dat iemand iets ziet wil niet zeggen dat het er is. Er zijn vele redenen waarom iemand iets kan zien dat er niet is, zoals hallucinaties of problemen onder de hersenpan.quote:Ja, en als iemand iets ziet dat er niet is, dan zijn er dus geen fotonen?
En dan? Dan heeft iemand het niet gezien volgens jou?
Ik vind het een onzinnig uitgangspunt.quote:Je gaat elke keer voorbij aan het idee dat ik schets, dat álles onderzocht is in het bepaalde geval, en er dus géén verklaring is. En dat is jammer, want dat is een interessant uitgangspunt wat mij betreft.
Nominatie voor domste opmerking van het jaar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:20 schreef Paules het volgende:
dat zegt hij toch ook niet. waar haal je DAT vandaan? hij bekritiseerde je opmerking niet de persoon Paules.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:42 schreef Paules het volgende:
Even 1 ding Led ik ben niet dom en niet gek.
Dan zou ik heel snel stoppen met doen alsof als ik jou was.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:42 schreef Paules het volgende:
Even 1 ding Led ik ben niet dom en niet gek.
Ok, even voor de duidelijkheid.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:38 schreef _Led_ het volgende:
Dat iemand iets ziet wil niet zeggen dat het er is. Er zijn vele redenen waarom iemand iets kan zien dat er niet is, zoals hallucinaties of problemen onder de hersenpan.
[..]
Ik vind het een onzinnig uitgangspunt.
Wat ik schets is namelijk precies andersom.quote:Ik zie het nut niet in van discussieren op basis van "Nou, maar stel nou dat het bestaat he, nou dan heb jij het dus mooi verkeerd !".
Er is een speciale regel voor op TRU.Wil je niet bekritiseerd worden , meld dit dan in de OP. Ik vind echter misschien een goed idee als je dit ook met een post afzonderlijk kunt doen. Maar dan wel als je niet al in een welles/nietes discussie zit maar gewoon een verhaal kwijt wilt. M.a.w.als je een verhaal hebt en je wilt hier niet op bekritiseerd worden, meld dit dan even. Is misschien ook prettig voor jezelf.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:50 schreef Paules het volgende:
Heel eerlijk.Laat mensen toch hun verhaal doen op dit forum,zonder dat jij en anderen hun verhaal in twijfel trekken omdat jij en die andere zo slim zijn en het beter weten.Als er een persoon op dit forum zijn of haar verhaal doet komen gelijk die slimmerikken uit de kast en vallen die persoon aan,met dat ze gek zijn en hallucineren.Kom op,ga dan naar het forum van de ''slimmeriken''.
Schreven ze je medicijnen voor? hmmz (beetje tegen mn ding in zeg maar). Welke medicamenten schreef men voor en welke dosis?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:03 schreef Paules het volgende:
Ik vind het niet erg om bekritiseerd te worden.Ik zie al van jongs af aan allerij dingen,zoals geesten ect...Ben al overal geweest allerij instanties en veel verschillende medicijnen maar niemand die me hierbij kan helpen.Soms is het ook goed om het te accepteren dat je het eenmaal ziet.Heb ik jaren niet gedaan,nu doe ik dat wel,en ik voel me er stukken beter bij.Ik vind dat in deze wereld niet alles bewezen hoeft te zijn.Dan zou het erg saai zijn,denk je niet?Als men gelooft in geesten en hen ziet,wil dat nooit zeggen dat hij/zij hallucineerd.Vroeger waren er ook dingen die de wetenschap dacht dat het nooit zou kunnen bestaan of mogelijk was.
Hij is een soort van Jehova getuige voor de kerk "wetenschap"quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:37 schreef Paules het volgende:
Ik vind dat LED nogal geintereseerd is in het ''Onverklaarbare'' terwijl hij er niet in gelooft.
Die staan er toch genoeg op de site waar in de OP naar verwezen wordt?quote:
Je begrijpt hopelijk wel dat een geest niet in iemands broekzak zit en je door kan geven hequote:Op donderdag 19 maart 2009 21:40 schreef MartijnIV2008 het volgende:
ik wil bewijs zien !
kijk ik kan bewijzen dat er zoiets is als een bal, ik kan hem aan je geven, ik kan hem tegen je aan gooien (dat voel je) ik kan em kapot maken.
nu wil ik bewijs voor een geest/spook. laat er mij een zien/voelen. dan pas geloof ik. en ik bedoel geen foto. want dan kan ik ook zeggen dat dit ook een bol is= O maar het is een cirkel, maar bewijs maar is dat het geen bol is.
nou.. zo moeilijk lijkt het me niet of wel?
ik heb ook " levende energie" en een "eigen wil" (eigenlijk heeft niemand een eigen wil, maar daar wil ik nu niet over discussiëren). Maar je hoeft niet slaperig en ontspannen te zijn om mij te zien. En als jij alleen maar geesten kan zien als je slaperig en ontspannen bent, moet je de volgende keer maar is controleren of je niet ligt te dromen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel dat een geest niet in iemands broekzak zit en je door kan geven he
zo van " kijk eens , hier voel maar even " .
het is een levende energie met een eigen wil .
andere mensen hebben geen invloed op wat jij wel of niet ziet , alleen jij hebt daar invloed op .
Je moet tegen jezelf zeggen "als ze bestaan laat maar zien " , als je lekker slaperig en ontspannen in bed ligt ofzo misschien dat je er dan open voor staat en ze een keer ziet .
Het zijn geen speelgoedautootjes die je wel of niet in bezit hebt .
ga er een keer over lezen ofzo zodat je de juiste verwachtingen hebt en er wellicht meer voor open staat , ALS je het echt zo graag wilt weten .
Als je gras wilt zien helpt het ook als je naar de grond kijkt en niet naar de lucht .
dus mensen en geesten moeten zich hetzelfde gedragen voor jou , waar komt toch die onredelijkheid vandaan van mensen om iets te willen weten maar van tevoren te eisen hoe het zich zou moeten gedragen , dan moet je zelf iets creeren alleen dan bepaal je dat en niet zeggen dat je iets wilt weten wat onbekend is maar wel wilt leren kennen .quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:24 schreef MartijnIV2008 het volgende:
[..]
ik heb ook " levende energie" en een "eigen wil" (eigenlijk heeft niemand een eigen wil, maar daar wil ik nu niet over discussiëren). Maar je hoeft niet slaperig en ontspannen te zijn om mij te zien. En als jij alleen maar geesten kan zien als je slaperig en ontspannen bent, moet je de volgende keer maar is controleren of je niet ligt te dromen.
Dat geld voor heel veel mensen , ze hebben het zelf gezien , daarom geloven ze het .quote:Maar pas na een logische verklaring met wetenschappelijk onderbouwde feiten en geen meningen, of het zelf gezien te hebben. Ga ik geloven in geesten.
Mensen die geesten zien of voelen geloven dat niet, maar ze weten het.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:24 schreef MartijnIV2008 het volgende:
Maar pas na een logische verklaring met wetenschappelijk onderbouwde feiten en geen meningen, of het zelf gezien te hebben. Ga ik geloven in geesten.
Mooie zinquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:08 schreef Summers het volgende:
Als je gras wilt zien helpt het ook als je naar de grond kijkt en niet naar de lucht .
Dat inderdaad, of als je er mee communiceert, dat helpt ook wel in je geloofquote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:00 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mensen die geesten zien of voelen geloven dat niet, maar ze weten het.
Als je eenmaal meegemaakt hebt hoe dat voelt, wat er dan gebeurt, dan twijfel je niet meer.
Tenminste ik niet.
Idd ,quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:00 schreef sjoep het volgende:
[..]
Als je eenmaal meegemaakt hebt hoe dat voelt, wat er dan gebeurt, dan twijfel je niet meer.
Tenminste ik niet.
[..]
quote:Mooie zin![]()
En iemand anders voelt dat ie Napoleon is.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Idd ,
Ik voel me verdrietig
ik voel me blij
ik voel me misselijk
ik voel me duizelig
ik voel een geest
allemaal verschillende gevoelens die je van nature hebt en die als je die eenmaal kent gewoon WEET en prima kan scheiden .
[..]
Nou ja, die meneer die de Alien Korton channelt voelt het ook en twijfelt ook niet - hij weet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:00 schreef sjoep het volgende:
[..]
Tenminste ik niet.
maar die verschillende gevoelens kan je wel scheiden van elkaar ook al denk je niet dat je napoleon bent ?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En iemand anders voelt dat ie Napoleon is.
Dat wil niet zeggen dat ie dat ook echt is.
Maakt dat uit voor het feit dat iemand dus een gevoel kan hebben over iets dat helemaal niet zo is ?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:51 schreef Summers het volgende:
[..]
maar die verschillende gevoelens kan je wel scheiden van elkaar ook al denk je niet dat je napoleon bent ?
oh god laten we dan vooral maar nooit meer iets voelen of iets weten want zie die zelfmoordenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maakt dat uit voor het feit dat iemand dus een gevoel kan hebben over iets dat helemaal niet zo is ?
Er waren mensen die zo erg voelden dat in 2000 het einde van de wereld zou komen dat ze zelfmoord pleegden. Sterker, ze voelden dat niet alleen, ze wisten het.
Bleek toch niet helemaal correct te zijn.
Zucht, dat zeg ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:15 schreef Summers het volgende:
[..]
oh god laten we dan vooral maar nooit meer iets voelen of iets weten want zie die zelfmoorden
in 2000 , straks is wat wij voelen ook fout , helluppp !
En iemand anders zegt : meten is weten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:19 schreef Paules het volgende:
Een man zei 2000 jaar geleden dit: Geloven is Zien.Als je ergens in gelooft en er voor openstaat zul je het zien en voelen.Je kunt het vergelijken met het geloven in God.Mensen die geloven in God voelen zijn aanwezigheid,liefde ect...Als je niet gelooft in God,voel je hem nauwlijks,en daarom is geloven ook een middel om andere dingen waar te nemen,zoals geesten.Sta er is voor open is mijn advies.
En dat is goed, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout of bizar ookquote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:26 schreef Paules het volgende:
Het is ook verstandig om naar je eigen gevoel te luisteren in plaats van wat anderen zeggen.Voorbeeldje:Ik zie geesten,ik geloof in God en Jezus,maar 100 wetenschappers zeggen tegen mij dat het allemaal niet bestaat,dan laat ik mijn daar echt niet door wijs maken en ga ik op mijn eigen gevoel af.
Je hebt gelijk , dat je iets voelt wilt niet zeggen dat het ook echt zo is ,quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zucht, dat zeg ik helemaal niet.
Ik zeg alleen dat het feit dat je iets zo voelt niet wil zeggen dat het ook echt zo is.
Dat heb ik net dus ook aangetoond met voorbeelden.
Als iemand dus tegen mij zegt "nou, ik voel dat het zo is, dus is het ook zo !" zegt mij dat dus weinig, en is het al helemaal geen bewijs voor mij.
Meet eens de liefde tussen twee mensen , kom dat ff uitleggen hier en dan weten wij precies hoeveel ze van elkaar houden ...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En iemand anders zegt : meten is weten.
Als je bijzondere claims doet, maar je kunt die op geen enkele manier aantonen of laten zien - wat heb je er dan aan ?
Mensen die geloven in een andere[i] god dan jij voelen ook de aanwezigheid van [i]hun god (of goden).
Wie heeft er gelijk, jij of zij ?
Je kunt niet beide gelijk hebben - of jouw god bestaat, of die van hem (Thor, Odin etc.) bestaan. Of je hebt het beide mis uiteraard.
En toch voel je allebij dat je zelf gelijk hebt !
Kortom, dat geloven en voelen is leuk en aardig maar zegt niks over de validiteit van je claims.
Laat dat nou net zijn waarom de wetenschap dus niet op gevopel afgaat, maar simpelweg op feiten die aantoonbaar zijn en gereproduceerd kunnen worden.
Kortom, daar hou ik rekening mee als mensen met de meest fantastische verhalen aankomen, die alle kennis die de mensheid heeft opgedaan in de afgelopen duizenden jaren tegenspreken, en zonder enige vorm van bewijs, met enkel hun gevoel.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt gelijk , dat je iets voelt wilt niet zeggen dat het ook echt zo is ,
Dat is iets waar je rekening mee kan houden of in je achterhoofd moet houden , niet iets waar je naar moet leven .
We kunnen in een MRI-scanner prima aflezen wat je gevoelens over iemand zijn als je aan hem of haar denkt hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Meet eens de liefde tussen twee mensen , kom dat ff uitleggen hier en dan weten wij precies hoeveel ze van elkaar houden ...
wat heb je aan liefde ?
Oh en heb je daar een mri scan voor nodig voor het waarde heeft of om te controleren of je gevoel wel klopt ? nee toch , dat voel je zelf wel , prima voorbeeld hoe je gevoel het wel goed kan hebbenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Kortom, daar hou ik rekening mee als mensen met de meest fantastische verhalen aankomen, die alle kennis die de mensheid heeft opgedaan in de afgelopen duizenden jaren tegenspreken, en zonder enige vorm van bewijs, met enkel hun gevoel.
[..]
We kunnen in een MRI-scanner prima aflezen wat je gevoelens over iemand zijn als je aan hem of haar denkt hoor.
http://www.nytimes.com/2005/05/31/health/psychology/31love.html
quote:Tevens slaat het als een tang op een varken hier.
Dit heeft helemaal niks te maken met het feit dat als je iets 'voelt' zoals een geest niet wil zeggen dat die er ook daadwerkelijk is. (Infrageluid kan dat gevoel bijvoorbeeld oproepen : http://www.msnbc.msn.com/id/3077192/ )
Ik kan nu ook zeggen "Allemaal leuk en aardig, maar zonder de wetenschap hadden we geen internet gehad. Wat heb je aan internet ?".
Hartstikke fijn, maar dat heeft ook helemaal niks met de discussie te maken.
Jeetje, wat haal jij telkens randzaken erbij. Het is echt heel moeilijk om op een onderwerp te blijven en je mag LeD dankbaar zijn voor zijn geduld.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Oh en heb je daar een mri scan voor nodig voor het waarde heeft of om te controleren of je gevoel wel klopt ? nee toch , dat voel je zelf wel , prima voorbeeld hoe je gevoel het wel goed kan hebben![]()
[..]
Natuurlijk kan je gevoel het ook goed hebben, ik zeg toch helemaal niet dat je gevoel het nooit goed kan hebben ?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Oh en heb je daar een mri scan voor nodig voor het waarde heeft of om te controleren of je gevoel wel klopt ? nee toch , dat voel je zelf wel , prima voorbeeld hoe je gevoel het wel goed kan hebben![]()
Dat klopt, maar het begon er mee dat er geesten te zien waren op foto's, of zoals bij Paules in zijn slaapkamer.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:14 schreef Bastard het volgende:
Maar om 'gevoel' draait hier in TRU wel een hoop.. dat is helaas niet altijd statitistisch aan te tonen.
maar er zijn toch ook entiteiten die echt genieten van de aandacht zeg maar. In paranormale boeken die ik op de plank heb staan worden deze doorgaans "lagere intelligenties/lagere entiteiten" genoemd. Dit zijn de entiteiten die dmv glaasje draaien je leven zuur komen maken en genieten van aandacht e.d. Ik heb deze ook nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:38 schreef Paules het volgende:
Ik heb 1 ding geleerd:Geesten bepalen zelf aan wie ze zich laten zien.Als ze iemand vertrouwen openbaren ze zich en vertrouwen ze jouw niet laten ze zich niet zien,ook al wil je dat heel graag.Als ik heel graag dat meisje wil zien die op mijn kamer is,zal ik haar nooit zien.
Ja maar dat plaatje is gephotoshopped, lichtinval, brakke camera en stofdeeltjes!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:40 schreef Michielos het volgende:
het verschil met de roze olifant en de geesten is dan wel natuurlijk dat hij aan te tonen is. Ik klik op de link en denk: verhip een roze olifant inclusief plaatje. Bij geesten heb ik dat net iets minder.
Dooddoener van de weekquote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:38 schreef Paules het volgende:
Ik heb 1 ding geleerd:Geesten bepalen zelf aan wie ze zich laten zien.Als ze iemand vertrouwen openbaren ze zich en vertrouwen ze jouw niet laten ze zich niet zien,ook al wil je dat heel graag.Als ik heel graag dat meisje wil zien die op mijn kamer is,zal ik haar nooit zien.
ik zou naar botswana kunnen gaan en de olifant zelf zien. Niet alleen ik zou hem zien maar de hele wereld kan hem zien. Dit is een waarheid als Correspondentie. De tafel is rood. Ik ga de kamer in en zie een rode tafel. Niet alleen ik kan naar binnen. Iedereen kan naar binnen en de rode tafel verifieren. Verder kan via onderzoek aangetoond worden dat de tafel inderdaad rood is.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja maar dat plaatje is gephotoshopped, lichtinval, brakke camera en stofdeeltjes!
ik acteer even als scepticus he.
Het is gewoon vermoeiend en eerlijk gezegd een beetje plaatsvervangend genant.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:14 schreef Bastard het volgende:
Maar om 'gevoel' draait hier in TRU wel een hoop.. dat is helaas niet altijd statitistisch aan te tonen.
please ... hij begon over zelfmoorden in 2000 , waarom zou hij wel zaken mogen aanhalen die niks met het onderwerp te maken hebben om zijn punt te maken en ik nietquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Jeetje, wat haal jij telkens randzaken erbij. Het is echt heel moeilijk om op een onderwerp te blijven en je mag LeD dankbaar zijn voor zijn geduld.
Nou en precies hetzelfde geld voor geesten , het gevoel dat ze aanwezig zijn , ik haal liefde aan omdat iedereen weet hoe dat is ( moeilijk om aan anderen te bewijzen omdat het een persoonlijk gevoel is ) zodat je je de moeilijkheidsgraad voor kunt stellen van persoonlijke gevoelens die je ervaard en echt zijn voor jezelf .quote:In plaats van geesten ging het ineens over de zin van het leven en nu over de liefde.... Gevoelens van liefde is iets wat je anderen bijna niet kunt bewijzen.
precies hetzelfde geld ook weer voor geesten , volgens ons is dat nu nog niet mogelijk .quote:Misschien kun je met een MRI iets aantonen wat er in je hersenen gebeurt als je gevoelens ervaart, maar om dat precies te bewijzen als een liefdeprikkel is nu nog niet mogelijk volgens mij.
als ze onder het fysieke/materiele zouden vallen wel , maar dat is nou eenmaal niet zo .quote:Waarom zou iemand twijfelen als hij/zij zegt dat die persoon van iemand houdt. Dat is iets heel anders dan zeggen dat geesten bestaan omdat jullie dat denken/weten/voelen. Want die geesten zouden voor ons dan ook moeten bestaan toch?
En mijn gevoel voor geesten hoef ik ook niet te bewijzen .quote:Jullie liefdesgevoelens hoef je niet aan anderen te bewijzen, daar hebben wij niks mee te maken.
Maar goed, dit is dus een totaal ander onderwerp.
het gaat over geesten . welk gebied van de wetenschap zou ik me moeten verdiepen om iets meer over geesten te weten te komen ? de wetenschap kan er nu toch nog niks mee ?quote:Geloof gewoon wat je zelf wilt en verdiep je vooral niet in wetenschap als je dat niet wil of niet kunt snappen of niet vertrouwt om wat voor reden dan ook. Maar je moet dan ook accepteren dat andere mensen jou en Paules niet zomaar op hun woord geloven omdat jullie zeker weten dat iets zo is OMDAT jullie dat voelen of denken.
Nee hoe kom je daarbij ?quote:Geloven jullie zelf ook gewoon klakkeloos wat anderen denken?
Moet iedereen altijd maar afgezeken worden omdat ze iets ervaren in een wereld die achterloopt en iets ervaren wat nog niet is bewezen ?quote:Moet iedereen altijd maar serieus worden genomen zonder dat ze iets kunnen aantonen?
Ik voel me nooit verplicht iets te geloven maar ik zie er ook geen plicht in om diegene maar meteen een gebrek aan te meten omdat ik die ervaring niet snap .quote:Dus als er iemand met waanbeelden of hallucinaties naar jullie toekomt en de meest bizarre dingen verteld (Bijv. een Napoleon zoals hierboven werd aangehaald) dan voelen jullie je verplicht dat te geloven? Nou, veel succes in jullie verdere leven, want er zal bewust en onbewust veel misbruik van jullie goedgelovigheid worden gemaakt.
Daty heb ik nou met het monster van loch ness....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:49 schreef Paules het volgende:
Het is echt zo,je mag me geloven of niet.Geesten bepalen echt of ze aan jouw zich zelf laten zien of niet.De geestenwereld is anders dan deze wereld dat snap je toch wel.Ze zien voorwerpen niet als iets wat hen aanroept of afschrikt.Dat heb je heel soms met kwade geesten.Ik ben niet gemakkelijk te beinvloeden,maar wat ik in jaren heb gezien en meegemaakt,heeft mij overtuigt dat geesten werkelijk er zijn,om jouw en mij heen continu.
Ik wist in december al dat er dit jaar een roze olifant zou zijn ! ik heb het wel aan mijn zusje en moeder gezegt , het maakt toch niet uit dat ik dit nu zeg want ik hallucineer toch al .quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:37 schreef Bastard het volgende:
Ik snap het wel hoor er word wat beweerd en je zal het op diegene zijn blauwe ogen moeten geloven want bewijs is er niet.
En als er bewijs is, dan is het in scene gezet, gefingeerd voor meerdere interpretaties in ieder geval open.
Maar er word getracht sommige mensen aan te praten (en deels wellicht terecht) dat ze waanbeelden hebben.. en verdedig je dan maar eens.. gaat niet. Het is een stuk makkelijker roepen hier "het bestaat niet" dan te zeggen "het bestaat wel, kijk maar".
Misschien komt er ooit een dag dat er meetbare instrumenten zijn, of een soort van x-ray apparaat voor geesten, tot die tijd zullen we het moeten doen met 'ik voel een koude wind' en 'ik zie een meisje met donker haar naast mn bed staan'.
Tot aan gisteren dacht ik ook dat roze olifantjes niet zouden bestaan, maar kijk nou, ze bestaan dus wel degelijk!
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik wist in december al dat er dit jaar een roze olifant zou zijn ! ik heb het wel aan mijn zusje en moeder gezegt , het maakt toch niet uit dat ik dit nu zeg want ik hallucineer toch al .
Ik heb nog getwijfeld om het in het voorspellingstopic te schrijven en niet gedaan, jammer he !
volgende keer beter .
Dat was ontzettend relevant, want ik toonde daarmee aan dat die mensen iets 'voelden' dat helemaal niet waar was. Ik heb je dat notabene haarfijn uitgelegd.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef Summers het volgende:
[..]
please ... hij begon over zelfmoorden in 2000 , waarom zou hij wel zaken mogen aanhalen die niks met het onderwerp te maken hebben om zijn punt te maken en ik niet![]()
Persoonlijke gevoelens zijn persoonlijke gevoelens.quote:Nou en precies hetzelfde geld voor geesten , het gevoel dat ze aanwezig zijn , ik haal liefde aan omdat iedereen weet hoe dat is ( moeilijk om aan anderen te bewijzen omdat het een persoonlijk gevoel is ) zodat je je de moeilijkheidsgraad voor kunt stellen van persoonlijke gevoelens die je ervaard en echt zijn voor jezelf .
Als iets zichtbaar is zend of weerkaatst het fotonen, die kunnen gemeten worden.quote:precies hetzelfde geld ook weer voor geesten , volgens ons is dat nu nog niet mogelijk .
Hoe vaak wil je dan bewijs roepen en ook nog krijgen in dat geval .
Prima, maar elke invloed die ze uitoefenen op de fysieke wereld valt aan te tonen en te meten;quote:als ze onder het fysieke/materiele zouden vallen wel , maar dat is nou eenmaal niet zo .
dat kan niemand veranderen.
Nee hoor, dat hoef je niet te bewijzen.quote:En mijn gevoel voor geesten hoef ik ook niet te bewijzen .
Hop, daar komt je onwetendheid weer kijken.quote:het gaat over geesten . welk gebied van de wetenschap zou ik me moeten verdiepen om iets meer over geesten te weten te komen ? de wetenschap kan er nu toch nog niks mee ?
Mooi, dan moet je dus niet miepen als er om meer bewijs dan "ik voelde het!" gevraagd wordt.quote:Ik begrijp heus wel dat iemand die er zelf geen ervaring mee heeft iemand maar op zijn blauwe ogen gaat geloven , dat zou ik zelf ook niet doen .
Als jij verstaat onder afzeiken :quote:Moet iedereen altijd maar afgezeken worden omdat ze iets ervaren in een wereld die achterloopt en iets ervaren wat nog niet is bewezen ?
Wees verschillig.quote:Ik voel me nooit verplicht iets te geloven maar ik zie er ook geen plicht in om diegene maar meteen een gebrek aan te meten omdat ik die ervaring niet snap.
Zodra je de tv aanzet word er misbruik gemaakt van je goedgelovigheid , who cares .
Ik zie me daar al elke dag druk om maken . NOT .
Jaaaa nou ik kan iig pronken bij mijn zusje en moederquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef Bastard het volgende:
[..]![]()
Dat is jammer, was anders wel kudo's voor jou!!
Joh, wat een verrassing !!!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik wist in december al dat er dit jaar een roze olifant zou zijn ! ik heb het wel aan mijn zusje en moeder gezegt , het maakt toch niet uit dat ik dit nu zeg want ik hallucineer toch al .
Ik heb nog getwijfeld om het in het voorspellingstopic te schrijven en niet gedaan, jammer he !
volgende keer beter .
ik had dat ook voorspeld overigens. Maar had besloten om het niet te doen. Mijn moeder weet het wel, echt waar. (ze zit nu in Thailand dus is even niet na te vragen).quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Joh, wat een verrassing !!!
Bijna net zo'n verrassing als die Paules die z'n foto niet kon laten zien !
Maar het was echt waar hoor, heus !
Als je wil dat anderen je serieus nemen en uberhaupt KUNNEN begrijpen wat je bedoelt, zul je toch met iets moeten komen ipv alleen beweringen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:54 schreef Summers het volgende:
En mijn gevoel voor geesten hoef ik ook niet te bewijzen .
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |