Meh, tot nu toe vooral veel lange-sluiter-tijden, stof en valse reflectiesquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:19 schreef Koekz het volgende:
*klik klik klik*
Wel grappige foto'sFotosoep contest lijkt het mij meer op
Dat lijkt wel Jan Klaasen uit de film van ome willem.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:32 schreef sjoep het volgende:
Heel veel "Normal explanation, but not faked" naar mijn idee.
Ik zie ze zelfs niet eens zonder de toelichtende tekst.
Vooral deze, heb ik sterke vraagtekens bij, want volgens mij zijn er niet zoveel mensen die geesten echt zo duidelijk zien.
[ afbeelding ]
Wil je trouwens over het congres praten, of over "geesten op foto's"?
Ik vond het gewoon een lelijke vrouw met een rugzak.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:36 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dat lijkt wel Jan Klaasen uit de film van ome willem.
Ik vind het gewoon een donkere ruimte erachter waar via een opening weer wat licht in valt op de ruwe stenen van de muur - kijk nou gewoon eens naar de originele foto.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:50 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een lelijke vrouw met een rugzak.
Ik heb weleens geesten gezien die zagen er net zo duidelijk uit als mensen .quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:32 schreef sjoep het volgende:
Heel veel "Normal explanation, but not faked" naar mijn idee.
Ik zie ze zelfs niet eens zonder de toelichtende tekst.
Vooral deze, heb ik sterke vraagtekens bij, want volgens mij zijn er niet zoveel mensen die geesten echt zo duidelijk zien.
[ afbeelding ]
quote:Wil je trouwens over het congres praten, of over "geesten op foto's"?
Allesch isch bespreeckbaer !quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:32 schreef sjoep het volgende:
Wil je trouwens over het congres praten, of over "geesten op foto's"?
Mmm, moet ik mijn idee daarover toch eens bijstellenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik heb weleens geesten gezien die zagen er net zo duidelijk uit als mensen .
[..]
Daar keek ik ook eerst naar, en toen dacht ik een toerist te zien die naar beneden keek.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een donkere ruimte erachter waar via een opening weer wat licht in valt op de ruwe stenen van de muur - kijk nou gewoon eens naar de originele foto.
Dus tja de eerste foto vond ik al geloofwaardigquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mmm, moet ik mijn idee daarover toch eens bijstellen
Ik zie ze zelf niet, daarom moet ik afgaan op wat ik hoor van anderen.
heb je het over "ghost in the door "?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mmm, moet ik mijn idee daarover toch eens bijstellen
Ik zie ze zelf niet, daarom moet ik afgaan op wat ik hoor van anderen.
[..]
Daar keek ik ook eerst naar, en toen dacht ik een toerist te zien die naar beneden keek.
Geen geest dus.
Nu ik duidelijk naar de uitsnede kijk, lijkt het meer een man te zijn met historisch aandoende kleding aan.
Zie jij die opening op de foto waar dat licht uit zou moeten komen?
Ik namelijk niet.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:54 schreef sjoep het volgende:
Zie jij die opening op de foto waar dat licht uit zou moeten komen?
Ik namelijk niet.
quote:In this photograph the area where the figure appears is in darkness.
http://www.flickr.com/photos/lorelei76/2522025117/
Now, in this photograph the area is lit up.
http://www.flickr.com/photos/grahamchandler/2285198547/
From this photograph we can prove that the castle has interior lighting.
http://www.flickr.com/photos/ellissay/528645898/
Misschien gewoon eens die reacties lezen ofzo want het kasteel schijnt gewoon verlichting binnen de muren te hebbenquote:Clear ly if you cover the “body” you can see the head is light shining on bricks, the bricks are the same colour as the face etc, another interesting illusion changed by our brains (such as they are)
Die van de foto uit deze post:quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:40 schreef Summers het volgende:
[..]
heb je het over "ghost in the door "?
Dan word je volgens mij al beïnvloed hoor, als je gaat lezen. Ik kijk naar de foto en zeg wat ik er van vind.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:10 schreef Flammie het volgende:
Misschien gewoon eens die reacties lezen ofzo want het kasteel schijnt gewoon verlichting binnen de muren te hebben![]()
NEE! Dan weet je waar het licht vandaan komt en hoef je geen obvious vragen te stellenquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef sjoep het volgende:
Dan word je volgens mij al beïnvloed hoor, als je gaat lezen. Ik kijk naar de foto en zeg wat ik er van vind.
![]()
Deze vind ik heel sterk overigens :quote:Dat onze hersenen er een gezicht in herkennen is niet zo verwonderlijk, hersenen zijn getraind in het zien van gezichten in dingen. (De maan bijvoorbeeld)
En je hersenen zijn nou eenmaal miljoenen jaren lang geevolueerd om gezichten te herkennen / zien, zelfs waar ze niet zijn. (gezicht op de maan enzo)quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef sjoep het volgende:
Dan word je volgens mij al beïnvloed hoor, als je gaat lezen. Ik kijk naar de foto en zeg wat ik er van vind.
![]()
"I want to believe" noem ik dat.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:33 schreef Summers het volgende:
Ik zie niet wat het licht ermee te maken heeft , ik zie toch duidelijk een man , al heeft hij de kleuren van de stenen dan nog zou het kunnen wat mij betreft , sommige geesten zie je wel duidelijk maar zijn doorzichtig dus zie je ook de muur erachter en de kleuren van de muur er door heen .
Of : "ik wil perse dat het niet bestaat want dat is eng "quote:
die hersenen doen het dus prima want voor 99% herkennen ze gezichten waar ze er wel zijn .quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En je hersenen zijn nou eenmaal miljoenen jaren lang geevolueerd om gezichten te herkennen / zien, zelfs waar ze niet zijn. (gezicht op de maan enzo)
Dat is nou eenmaal evolutionair voordeliger.
quote:Dus misschien is het voortaan een idee om niet direct op je eerste indruk af te gaan,
maar gebruik te maken van dat andere dat we evolutionair ontwikkeld hebben :
de ratio.
Nee, dat lijkt me geen passende alternatieve beschrijving van jouw instelling.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Of : "ik wil perse dat het niet bestaat want dat is eng "
Plaatje klopt niet.. zijn niet dezelfde kleuren grijs.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:40 schreef Flammie het volgende:
http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10b.htm
[ afbeelding ]
Is exact dezelfde kleur.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Plaatje klopt niet.. zijn niet dezelfde kleuren grijs.
Ik was er niet bij dus zeg niks met zekerheid.. want waarom word er zo vreemd gefilmd, dat snap ik al niet.. trap op en af.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:33 schreef Summers het volgende:
Ik zie niet wat het licht ermee te maken heeft , ik zie toch duidelijk een man , al heeft hij de kleuren van de stenen dan nog zou het kunnen wat mij betreft , sommige geesten zie je wel duidelijk maar zijn doorzichtig dus zie je ook de muur erachter en de kleuren van de muur er door heen .
Check anders even met die photoshop toolquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Plaatje klopt niet.. zijn niet dezelfde kleuren grijs.
Dan liegt paint!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Is exact dezelfde kleur.
Beide 107,107,107 met de colorpicker, check maar in Gimp/Photoshop/Paint.Net
Maar goed, ik ben mij wel bewust van optische illusies hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef Flammie het volgende:
Optische Illusie. Je gevoel vult de blanks in
Allemaal die dingen die we eigenlijk al een tijdlang discussieren in TRU
Knip het anders even uit in Paint en leg ze naast elkaar ofzo.
En check die link, daarin staat alles uitgelegt, dat is natuurlijk het voordeel van bronnen willen checken toch ?
Begint dan eindelijk door te dringen dat je hersenen je redelijk vaak voor de gek houden ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan liegt paint!
Wat maakt het dan dat die 2 kleuren hetzelfde lijken, als die groene staaf afplak zie ik nog steeds hetzelfde, wat ik ook probeer met mn handen af te plakken, blijft hetzelfde.. why??
Dat is wat ik zeg dus..quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Begint dan eindelijk door te dringen dat je hersenen je redelijk vaak voor de gek houden ?
Onhou dat en denk daar in andere situaties eens aan, dan hoef je niet overal geesten te zien.
Bij je foto geven je hersenen ook door dat het een optische illusie is en dat het lijkt op een paard maar gewoon stenen zijn .quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg dus..
Kijk vooral ook deze foto's eens
[ afbeelding ]
[ [url= http://www.coolopticalill(...)ee-head-illusion.jpg ]afbeelding[/url] ]
Dat zijn dus echt geen gezichten maar toch zien we er gezichten in. Waarom zou dat dan niet kunnen bij de "geestverschijnsel' in het kasteel
Je wist toch niet hoe geesten zich manifesteren? Waarom is dat dan wel ineens onmogelijk?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Bij je foto geven je hersenen ook door dat het een optische illusie is en dat het lijkt op een paard maar gewoon stenen zijn .
Niemand gelooft in geesten in een wolk bijv , iedereen snapt dat een gezicht in een wolk alleen daarop lijkt .
Ja maar jij ziet overal dan spoken in!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg dus..
Kijk vooral ook deze foto's eens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn dus echt geen gezichten maar toch zien we er gezichten in. Waarom zou dat dan niet kunnen bij die "geestverschijnsel' in het kasteel![]()
De enige reden dat het dan onmogelijk is, is omdat het in een geestcontext geplaats word. Je hersens, gevoel, ogen houden je evengoed voor de gek hoor
tuurlijk, het is absoluut onmogelijk om voor de gek gehouden te worden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Bij je foto geven je hersenen ook door dat het een optische illusie is en dat het lijkt op een paard maar gewoon stenen zijn .
Niemand gelooft in geesten in een wolk bijv , iedereen snapt dat een gezicht in een wolk alleen daarop lijkt .
In wolken kan je alles zien , hele strijdtonelen , zelfs kinderen begrijpen dat het ergens op lijkt maar niet echt is .
het fenomeen van voorwerpen herkennen heet overigens pareidolia. Maar dat fenomeen is de meeste hier volslagen onbekend,zo te zienquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
tuurlijk, het is absoluut onmogelijk om voor de gek gehouden te worden.
Kijk bijvoorbeeld maar naar Bastards reactie op het schaakbord, hij had direct door dat het een optische illusie was, want dat gaven zijn hersenen meteen door.
Iedereen snapt dat, zelfs kinderen begrijpen dat.
Zeg Bastard,Summers zegt dat iedereen inclusief kinderen slimmer zijn dan jij, ik zou dat niet pikken
Heel veel mensen weten al eeuwenlang hoe geesten er uit zien en hoe ze zich eventueel zouden kunnen manifesteren en op vele verschillende manieren ( uit eigen ervaring ) .quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef Flammie het volgende:
Misschien een domme vraag:
Je zegt dat niemand weet hoe geesten eruit zien en hoe ze zich manifesteren. Hoe weet JIJ dan dat datgene wat je ziet een geest is, als je zelf toch niet weet hoe ze zich manifesteren of hoe ze eruit zien?
en zegtquote:Alles is mogelijk
Terwijl ze een pagina eerder het volgende toch echt onmogelijk achtquote:Het is het gebied van de onbegrensde mogelijkheden .
en dat het ook nooit een speling van het licht kan zijn of een ander aards verschijnsel, dat is toch echt NIET mogelijkquote:iedereen snapt dat een gezicht in een wolk alleen daarop lijkt .In wolken kan je alles zien , hele strijdtonelen , zelfs kinderen begrijpen dat het ergens op lijkt maar niet echt is .
Omdat ze dan vaak ook contact maken. Er is nóg een manier van waarnemen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:28 schreef Flammie het volgende:
Misschien een domme vraag:
Je zegt dat niemand weet hoe geesten eruit zien en hoe ze zich manifesteren. Hoe weet JIJ dan dat datgene wat je ziet een geest is, als je zelf toch niet weet hoe ze zich manifesteren of hoe ze eruit zien?
Laten we het dan bij de foto's houden, en dan ook zónder de toelichtende tekst.quote:
Je wilt niet over de foto's discussieren ? Wat is het punt dan ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:37 schreef sjoep het volgende:
[..]
Laten we het dan bij de foto's houden, en dan ook zónder de toelichtende tekst.
Wat is het dan??quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:37 schreef Bastard het volgende:
Maar goed, wat dat filmpje betreft, even los of het op een man 'lijkt' laten we zeggen een schim komt voorbij.
Chemie? Je tuinde ook al met open ogen in een illusie,zelfs wanneer de uitleg eronder stond. Geef het aan een fotograaf en vraag wat hij ervan vindt. Of anders aan iemand die ervoor studeert.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat is het dan??
En wat die foto betreft... het is mij te pixelig om er een duidelijk antwoord op te geven.
Punt is dat ik zelf een keer een spookfoto gemaakt heb die ik niet kon debunken (ja laat m zien dan) maar die kan ik zo gauw even niet vinden. Op de foto staat ook geen spook maar wel vreemde rook.
Oh ja.. there was no smoke.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
Chemie? Je tuinde ook al met open ogen in een illusie,zelfs wanneer de uitleg eronder stond. Geef het aan een fotograaf en vraag wat hij ervan vindt. Of anders aan iemand die ervoor studeert.
je zet de foto toch ook niet online. Ik doe niet zoals de meeste mensen "gokken", Hopen dat het iets is. Stuur m de foto, zet hem hier ofzo en ik leg hem een professor voor of een fotograaf.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ja.. there was no smoke.
Jammer dat ik nog steeds niemand zie met een goede verklaring voor die 'doorzichtige schim' op de video.
Wellicht onverklaarbaar dan.
Flammie zegt dat het over de foto's moet gaan, en niet over randverschijnselen. Terwijl hij wel eerder de toelichting aanhaalt, toen ik jou vroeg waar je uit opmaakt dat er een opening is waaruit licht valt, bij een bepaalde foto.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je wilt niet over de foto's discussieren ? Wat is het punt dan ?
Je maakt het vaak mee zeg je, je bent fotograaf? Of maak je het op een andere manier mee?quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:49 schreef Paules het volgende:
Geesten laten zich zien op foto's om zich zo te openbaren.Vaak zie je witte mist of juist gezichten.Ik maak dit vaak mee,en eerlijk gezegt ben ik er wel bang voor,maar accepteer ik het.
Dat is juist een hele grote reden waarom mensen in geesten geloven. Ze snappen de natuurkundige omstandigheden niet (is soms ook gewoon heel lastig) en zoeken de oplossing niet eerst in gezichtsbedrog/photoshop/foutjes van het menselijk brein e.d. Deze mensen denken echt dat je dom bent als je in een optische illusie trapt en zijn er van overtuigd dat hen dat niet overkomt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:49 schreef Paules het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat geesten bestaan.Meesten mensen zien geesten niet,maar toch zijn ze er.Vaak wordt er grappig overgedaan,maar toch denk ik dat elk persoon wel is iets heeft gezien of meegemaakt. Mensen zijn bang voor iets wat ze niet kennen of geen controle over hebben. Dat is net als het geloven in God ookwel een schepper.Deze tijd wordt daar heel stom omgedaan vooral nu het ''de jaar is van darwin''.Ik ben van overtuigd dat elk mens gelooft in geesten of/en in God,maar dit niet opbaren omdat ze zich er voor schamen of stoer doen voor anderen om zo hun angsten of juist verlangens te verbergen.
Geesten laten zich zien op foto's om zich zo te openbaren.Vaak zie je witte mist of juist gezichten.Ik maak dit vaak mee,en eerlijk gezegt ben ik er wel bang voor,maar accepteer ik het.
Wetenschappers zullen nooit denk ik accepteren dat geesten bestaan,maar ik denk toch dat ze erin geloven
en dat wakkert de discussie dan weerop: Waarom bang ervoor zijn, als ze nog nooit gezien zijn,nog nooit bewezen zijn. Als ik geesten naast Mao,Pot, hitler, Stalin, Hussein , Dahmer, Bundy enz leg... dan wist ik wel waar ik WEL bang voor zou zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:58 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Dat is juist een hele grote reden waarom mensen in geesten geloven. Ze snappen de natuurkundige omstandigheden niet (is soms ook gewoon heel lastig) en zoeken de oplossing niet eerst in gezichtsbedrog/photoshop/foutjes van het menselijk brein e.d. Deze mensen denken echt dat je dom bent als je in een optische illusie trapt en zijn er van overtuigd dat hen dat niet overkomt.
Jij zegt zelf dat je overtuigd bent van het bestaan van geesten, maar niet waarom je daarvan overtuigd bent.
Ik zelf geloof niet in geestverschijningen e.d. alhoewel niemand natuurlijk zeker kan weten dat er geen 'geesten' in wat voor een vorm dan ook zal kunnen bestaan. ik heb nog nooit een geest gezien of gehoord, terwijl de familie van mijn ex wel in van alles en nog wat geloofden (ja, ook Jomanda)
Die mensen waren ook echt bang voor van alles, terwijl ikzelf nergens last van heb, echt niet. Je roept zoveel over jezelf af als je ergens van overtuigd bent zonder nou echt duidelijk te hebben wat 'dat' dan is.
Dat zijn Orbs en geesten, geen schimmen en bolletjes...quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:01 schreef sjoep het volgende:
Fotografeert nou eigenlijk de hele mensheid met een rottoestel en ben ik de enige die uit mijn simpele minolta z5 fatsoenlijke plaatjes kan trekken op de automaat?![]()
Ik heb echt nooit witte schimmen of bolletjes of wat ook op mijn foto's namelijk.
Je snapt mijn punt niet?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat zijn Orbs en geesten, geen schimmen en bolletjes...
Kunnen we proberen het niet een discussie te laten worden over of geesten wel/niet bestaan? gewoon over de foto's en of ze echt of niet zijn en eventueel hoe te faken.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
en dat wakkert de discussie dan weerop: Waarom bang ervoor zijn, als ze nog nooit gezien zijn,nog nooit bewezen zijn. Als ik geesten naast Mao,Pot, hitler, Stalin, Hussein , Dahmer, Bundy enz leg... dan wist ik wel waar ik WEL bang voor zou zijn.
De andere discussie is: Zeggen dat zij niet erin trappen terwijl hier toch echt een user was die er met open ogen intuinde... Zie pagina 2...
ik snap je punt dondersgoed. Ik reageer er sarcastisch op.quote:
Zelfs dan slaat het eigenlijk nergens op, maar goed.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik snap je punt dondersgoed. Ik reageer er sarcastisch op.
je opmerking sloeg ook kant noch wal. Denigrerend bedoelde opmerkingen verdienen een sarcastisch of debiel antwoord.. en dat gaf ik.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:26 schreef sjoep het volgende:
[..]
Zelfs dan slaat het eigenlijk nergens op, maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |