NEE! Dan weet je waar het licht vandaan komt en hoef je geen obvious vragen te stellenquote:Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef sjoep het volgende:
Dan word je volgens mij al beïnvloed hoor, als je gaat lezen. Ik kijk naar de foto en zeg wat ik er van vind.
![]()
Deze vind ik heel sterk overigens :quote:Dat onze hersenen er een gezicht in herkennen is niet zo verwonderlijk, hersenen zijn getraind in het zien van gezichten in dingen. (De maan bijvoorbeeld)
En je hersenen zijn nou eenmaal miljoenen jaren lang geevolueerd om gezichten te herkennen / zien, zelfs waar ze niet zijn. (gezicht op de maan enzo)quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:21 schreef sjoep het volgende:
Dan word je volgens mij al beïnvloed hoor, als je gaat lezen. Ik kijk naar de foto en zeg wat ik er van vind.
![]()
"I want to believe" noem ik dat.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:33 schreef Summers het volgende:
Ik zie niet wat het licht ermee te maken heeft , ik zie toch duidelijk een man , al heeft hij de kleuren van de stenen dan nog zou het kunnen wat mij betreft , sommige geesten zie je wel duidelijk maar zijn doorzichtig dus zie je ook de muur erachter en de kleuren van de muur er door heen .
Of : "ik wil perse dat het niet bestaat want dat is eng "quote:
die hersenen doen het dus prima want voor 99% herkennen ze gezichten waar ze er wel zijn .quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En je hersenen zijn nou eenmaal miljoenen jaren lang geevolueerd om gezichten te herkennen / zien, zelfs waar ze niet zijn. (gezicht op de maan enzo)
Dat is nou eenmaal evolutionair voordeliger.
quote:Dus misschien is het voortaan een idee om niet direct op je eerste indruk af te gaan,
maar gebruik te maken van dat andere dat we evolutionair ontwikkeld hebben :
de ratio.
Nee, dat lijkt me geen passende alternatieve beschrijving van jouw instelling.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Of : "ik wil perse dat het niet bestaat want dat is eng "
Plaatje klopt niet.. zijn niet dezelfde kleuren grijs.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:40 schreef Flammie het volgende:
http://www.chessbase.com/puzzle/puzz10b.htm
[ afbeelding ]
Is exact dezelfde kleur.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Plaatje klopt niet.. zijn niet dezelfde kleuren grijs.
Ik was er niet bij dus zeg niks met zekerheid.. want waarom word er zo vreemd gefilmd, dat snap ik al niet.. trap op en af.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:33 schreef Summers het volgende:
Ik zie niet wat het licht ermee te maken heeft , ik zie toch duidelijk een man , al heeft hij de kleuren van de stenen dan nog zou het kunnen wat mij betreft , sommige geesten zie je wel duidelijk maar zijn doorzichtig dus zie je ook de muur erachter en de kleuren van de muur er door heen .
Check anders even met die photoshop toolquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Plaatje klopt niet.. zijn niet dezelfde kleuren grijs.
Dan liegt paint!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Is exact dezelfde kleur.
Beide 107,107,107 met de colorpicker, check maar in Gimp/Photoshop/Paint.Net
Maar goed, ik ben mij wel bewust van optische illusies hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:14 schreef Flammie het volgende:
Optische Illusie. Je gevoel vult de blanks in
Allemaal die dingen die we eigenlijk al een tijdlang discussieren in TRU
Knip het anders even uit in Paint en leg ze naast elkaar ofzo.
En check die link, daarin staat alles uitgelegt, dat is natuurlijk het voordeel van bronnen willen checken toch ?
Begint dan eindelijk door te dringen dat je hersenen je redelijk vaak voor de gek houden ?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan liegt paint!
Wat maakt het dan dat die 2 kleuren hetzelfde lijken, als die groene staaf afplak zie ik nog steeds hetzelfde, wat ik ook probeer met mn handen af te plakken, blijft hetzelfde.. why??
Dat is wat ik zeg dus..quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Begint dan eindelijk door te dringen dat je hersenen je redelijk vaak voor de gek houden ?
Onhou dat en denk daar in andere situaties eens aan, dan hoef je niet overal geesten te zien.
Bij je foto geven je hersenen ook door dat het een optische illusie is en dat het lijkt op een paard maar gewoon stenen zijn .quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg dus..
Kijk vooral ook deze foto's eens
[ afbeelding ]
[ [url= http://www.coolopticalill(...)ee-head-illusion.jpg ]afbeelding[/url] ]
Dat zijn dus echt geen gezichten maar toch zien we er gezichten in. Waarom zou dat dan niet kunnen bij de "geestverschijnsel' in het kasteel
Je wist toch niet hoe geesten zich manifesteren? Waarom is dat dan wel ineens onmogelijk?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Bij je foto geven je hersenen ook door dat het een optische illusie is en dat het lijkt op een paard maar gewoon stenen zijn .
Niemand gelooft in geesten in een wolk bijv , iedereen snapt dat een gezicht in een wolk alleen daarop lijkt .
Ja maar jij ziet overal dan spoken in!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg dus..
Kijk vooral ook deze foto's eens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn dus echt geen gezichten maar toch zien we er gezichten in. Waarom zou dat dan niet kunnen bij die "geestverschijnsel' in het kasteel![]()
De enige reden dat het dan onmogelijk is, is omdat het in een geestcontext geplaats word. Je hersens, gevoel, ogen houden je evengoed voor de gek hoor
tuurlijk, het is absoluut onmogelijk om voor de gek gehouden te worden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Bij je foto geven je hersenen ook door dat het een optische illusie is en dat het lijkt op een paard maar gewoon stenen zijn .
Niemand gelooft in geesten in een wolk bijv , iedereen snapt dat een gezicht in een wolk alleen daarop lijkt .
In wolken kan je alles zien , hele strijdtonelen , zelfs kinderen begrijpen dat het ergens op lijkt maar niet echt is .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |