Het programma wat ik vroeger in groep drie altijd keek en waar je in je broek scheet voor Karbonkel.quote:Mik woont in Loria, een land dat verzot is op letters en woorden. Iedereen kan schrijven en lezen en doet dat dan ook de hele dag. Behalve Karbonkel. Karbonkel woont ook in Loria maar kan niet lezen en schrijven, want dat kunnen Karbonkels nou eenmaal niet. Hij wordt hierdoor zo gefrustreerd dat hij alle letters en woorden uit Loria laat verdwijnen, waardoor Loria verandert in het analfabete Loreland. Mik moet de weggeblazen letters daarna weer terug zoeken in de landen Kratermaan (waar ze Sok, haar knuffel, verliest), Huiverhuizen, Doolgaarde, Wildewoud, Weerwater en Kramerije, landen waar iedereen een eigen bijzonderheid heeft, waar ze een scala aan kleurrijke figuren ontmoet en een hoop avonturen beleeft.
In het tweede seizoen is Karbonkel langzaam aan veranderd in een mengeling tussen karbonkel en mens omdat hij steeds beter kan lezen en schrijven. Hij krijgt een oproep van de Bovenbonkel, de baas van de karbonkels, die hem vraagt om naar Karbonkelland te komen, waar hij thuishoort. Dit doet hij en hij reist via de landen Loriool, Grauwbergen en Pretput naar Karbonkelland. Mik en Sokje volgen hem en proberen hem tegen te houden. Uiteindelijk verslaat Karbonkel de bovenbonkel en leert Mik de Karbonkels uit Karbonkelland ook lezen en schrijven.
Omdat je een cultuurbarbaar bent, je kent Ik Mik Loreland nietquote:Op maandag 16 maart 2009 22:37 schreef porsche1 het volgende:
Waarom dacht ik dat je Ierland verkeerd had getyped?
Your right.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:38 schreef Mr.Houdoe het volgende:
[..]
Omdat je een cultuurbarbaar bent, je kent Ik Mik Loreland niet
quote:Op maandag 16 maart 2009 22:45 schreef RacerDKB het volgende:
Dat was tof
Een vriend van me mocht altijd de klas uit als we het gingen kijken want hij was bang voor Karbonkel
Jaja, en dan ging die stiekem naar de koffieshop?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:45 schreef RacerDKB het volgende:
Dat was tof
Een vriend van me mocht altijd de klas uit als we het gingen kijken want hij was bang voor Karbonkel
En als je kijkt naar de leeftijden van de mensen die wel weten waar het over gaat begrijp je hetquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:17 schreef rubbereend het volgende:
wow, het komt niet vaak in MLN voor dat ik geen idee heb waar het over gaat
Geniaal was het!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:56 schreef Gemaskerde het volgende:
Ken dat programma nog wel, keken we altijd op school
Haha, helaas zegt dit me ook niks. Had ik punten kunnen scoren.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:17 schreef rubbereend het volgende:
wow, het komt niet vaak in MLN voor dat ik geen idee heb waar het over gaat
nog nachtmerries gehad?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:01 schreef WhiteTiger1 het volgende:
tof weer veel karbonkel angsten
aanlijding dit topick
quote:Op maandag 15 maart 2010 11:42 schreef samvirus het volgende:
nu ik erover nadenk zit ik me af te vragen wie van de publieke omroep dit een goed idee vond.![]()
![]()
de serie doet mij denken aan een hele slechte bad trip.
Wow... vet, ik wil dat sjabloon man. Weet je hoe cult om op je muur te hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:59 schreef Sinarades het volgende:
Keek het graag . Jammer dat het niet meer komt.
[ afbeelding ]
wel ontopicquote:
Ik heb hem op repeat gezet.quote:
Eigenlijk heb ik daar ook zin in...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:13 schreef alors het volgende:
Ik kijk nu aflevering 1epic memories
Bij ons niet... wel andere programma's. Maar Ik Mik loreland keek ik thuis.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:16 schreef Deeltjesversneller het volgende:
wat een kutprogramma vond ik dat toch, jammer dat het verplicht kijkvoer was op school
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |