abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67177096
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef Sargon het volgende:

[..]

Je kan een goed betaalde baan krijgen ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik kies het ook omdat ik het leuk vind. Maar ik ga toch geen studie volgen die me niks oplevert?
Later heb jij vast een gezin. Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het leven en het onderhouden van je gezin stukken makkelijker.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:27:35 #127
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67177603
TS heeft het zijn probleem goed verwoord: je kunt beter iets studeren waarmee je je nut voor de samenleving significant kunt bewijzen (geneeskunde, wiskunde e.d.).

Het enige wat TS zou kunnen redden is bijscholing tot docent geschiedenis.
pi_67180834
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:00 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Nee, want geschiedenis staat in volle bloei
Dankzij ICT rijden nu de auto's rond die jij ziet en de games waar je plezier aan hebt. Zo noem ik maar iets kleins. Maar ICT heeft een grote bijdrage aan de maatschappij. Wat de fuck bereik je met geschiedenis?

Maar we leven in het heden en niet het verleden.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:52:25 #129
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67181101
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:46 schreef Beauregard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En toch ICTers bashen hè slet
AFC AJAX
pi_67181160
Het verbaast mij keer op keer dat er zo veel mensen zijn die sarcasme niet snappen. Zelfs een huillach schijnt niet duidelijk genoeg te zijn
Cool story, Hansel.
pi_67181272
Hier is hij, speciaal voor de mensen die hem nog niet kennen: .
Cool story, Hansel.
pi_67181939
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:18:13 #133
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_67182188
Geen zin om de hele discussie door te lezen. Maar er zijn nog wel degelijk drukke studies. International Economics and Finance in Tilburg gaan héél véél uren inzitten.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
pi_67184196
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:30 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen alleen nog maar in economisch nut kunnen denken. Pas je daar niet direct in dan word je afgedaan als nutteloos en geldverspillend voor de samenleving. Dat is dodelijk voor een samenleving uiteindelijk. Historici en filosofen kunnen prima een wijd scala aan functies vervullen binnen bedrijven, het kost alleen iets meer moeite vanuit de werkgever om ze in te werken. en ja,in tijden als deze, met veel aanbod en weinig vraag naar personeel breekt dat de alfa-mensen op, maar het is als werkgever ook zonde om zoveel potentieel te negeren omdat hun studie niet 1-op-1 aansluit.
Dit is nogal een Calimero-post. Als je een baan wilt hebben dan zul je ZELF moeten zorgen dat je daarvoor de juiste vaardigheden in huis hebt, zo werkt het in deze wereld. Je neus ophalen voor alles wat ook maar enigszins technisch is helpt daar niet bij.
pi_67185769
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:05 schreef zquing het volgende:

[..]

hier ben ik het bijzonder mee eens, het overgrote deel van wat beta genoemd wordt is niets meer dan toegepaste wiskunde. Voor mij is wiskunde dan ook de mooiste van de beta studies
Anders geredeneerd dient de wiskunde slechts als werktuig voor de natuurkunde Laten we het er maar op houden dat allemaal z'n relevantie heeft, vind je niet ?
pi_67185974
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:18 schreef kanaiken het volgende:
Geen zin om de hele discussie door te lezen. Maar er zijn nog wel degelijk drukke studies. International Economics and Finance in Tilburg gaan héél véél uren inzitten.
Is dat vergelijkbaar met international economics and business economics aan de EUR? Want dat doe ik en daar gaat heul niet veel tijd in zitten.
pi_67186866
Ik heb het altijd jammer gevonden voor leerlingen en studenten die de 'pech' hebben vooral in alfa-richtingen geinteresseerd te zijn. Het zal best zo zijn dat NT-profielen op middelbare scholen tegenwoordig ook weinig meer voorstellen, maar voor C&M -en E&M net zo goed- geldt dat natuurlijk nog veel harder. Dan ben je toevallig een getalenteerd iemand, zit je daar ten onder te gaan aan verveling.

Bij mijn alfastudie viel het gelukkig nog mee, die kon alleen gevolgd worden door mensen met een gymnasiumachtergrond, dat scheelt al wel wat. Maar ook studies als Frans, Nederlands zou je best pittiger en interessanter kunnen maken door er bijv. een flinke taalkundecomponent in te stoppen. Waarom gebeurt dat niet? Omdat we een bepaald percentage hogeropgeleiden willen halen? Wat een farce...

(Overigens heb ik het idee dat het bij de gemiddelde gammastudie NOG droeviger is gesteld met het niveau dan bij alfastudies. Prijs jezelf dus gelukkig, Scaurus, dat je niet rondloopt bij communicatiewetenschap of psychologie.)
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:10:33 #138
122997 zquing
Drama Junk
pi_67187383
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:34 schreef Solomon het volgende:

[..]

Anders geredeneerd dient de wiskunde slechts als werktuig voor de natuurkunde Laten we het er maar op houden dat allemaal z'n relevantie heeft, vind je niet ?
Wiskunde is ook niets meer dan een stuk gereedschap voor mij
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 18 maart 2009 @ 23:31:17 #139
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_67191736
quote:
Op maandag 16 maart 2009 22:21 schreef Scaurus het volgende:
Geschiedenis is een prachtige studie. Het verleden is namelijk het kloppend hart van de samenleving. Maar al is verdieping in het verleden de meest nutteloze activiteit ter wereld, het maakt mij niet uit. Ik houd van geschiedenis. Het is mijn liefde.

Tip voor TS

pi_67193049
hm bij mij (engelse taal) is het juist wel ok, docenten kenden me wel na een keer college van ze te hebben gehad, zijn ook wel geinteresseerd in waar ik zoal mee bezig ben. het is niet slecht alleen is de verdeling van het werk over de verschillende semesters nogal scheef.
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:05:29 #141
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67193189
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:58 schreef ShadyLane het volgende:
Bij mijn alfastudie viel het gelukkig nog mee, die kon alleen gevolgd worden door mensen met een gymnasiumachtergrond, dat scheelt al wel wat. Maar ook studies als Frans, Nederlands zou je best pittiger en interessanter kunnen maken door er bijv. een flinke taalkundecomponent in te stoppen. Waarom gebeurt dat niet? Omdat we een bepaald percentage hogeropgeleiden willen halen? Wat een farce...
Het probleem is niet een laag niveau doordat taalstudies een te laag exact gehalte hebben, maar simpelweg dat studenten steeds minder hoeven te doen. Ze hoeven minder te lezen, minder te luisteren, minder te schrijven. Dat is het probleem.
quote:
(Overigens heb ik het idee dat het bij de gemiddelde gammastudie NOG droeviger is gesteld met het niveau dan bij alfastudies. Prijs jezelf dus gelukkig, Scaurus, dat je niet rondloopt bij communicatiewetenschap of psychologie.)
Ik prijs me zeker gelukkig, vooral daar mijn studie ook van wezenlijk belang is. 'Wij' historici zijn het geheugen van onze cultuur. Sowieso is er meer in het leven dan de maatschappij tot economisch nut zijn.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_67195581
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:05 schreef Scaurus het volgende:

blablabla economisch nut blablabla
Onze economie is helemaal niet gebaseerd op het concept nut, maar op vraag en aanbod. Een economie baseren op het idee van nut hebben ze in de Sovietunie ook geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:47:37 #143
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_67196295
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:44 schreef Sjibble het volgende:
Geschiedenis. Studeer dan een vak waar Nederland wel wat aan heeft.
Als er iets nutteloos is..
Echt, hoe simpel kan iemand zijn.

Nadeel v/d studie lijkt me wel dat de kansen op de arbeidsmarkt wat kleiner zijn dan bij veel andere studies, maar het vak opzich is verre van nutteloos.

Gebrek aan verdieping in de geschiedenis... dat zou pas schadelijk zijn voor een maatschappij. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat er zulke kortzichtige mensen bestaan als Sjibble... Er van uitgaande dat zijn reactie serieus is.
Krekker is de bom!
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:49:39 #144
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_67196323
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:27 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dat ligt aan de ICT'ers zelf. Althans, op dit forum.

Dat volk meent nogal belangrijk te zijn en zullen het niet schuwen om dit te melden in ieder topic waar er ook maar enigzins aanleiding toe is.

Zie de post over de 'ict industrie' en 'geschiedenis industrie' ( ) als treffend voorbeeld.
Mwoa ik zie dit niet alleen bij ICT'ers. Sowieso is op Fok het bashen van bijna alle richtingen die afwijken van de eigen richting en het bashen van een lager niveau uitermate populair.
Krekker is de bom!
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:57:43 #145
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67205945
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 07:43 schreef thabit het volgende:
Onze economie is helemaal niet gebaseerd op het concept nut, maar op vraag en aanbod. Een economie baseren op het idee van nut hebben ze in de Sovietunie ook geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:22:37 #146
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67206705
quote:

[..]

Alles in deze reply is fout.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:57:21 #147
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67207705
quote:

[..]

donderdag 19 maart 2009 @ 17:27:24 #148
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67212086
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:47 schreef KreKkeR het volgende:
Nadeel v/d studie lijkt me wel dat de kansen op de arbeidsmarkt wat kleiner zijn dan bij veel andere studies, maar het vak opzich is verre van nutteloos.
Zeker. Veel Fokkertjes vergeten echter voorbij de arbeidsmarkt, geld verdienen en economisch nut te kijken. Een studie is niet zomaar een investering in een potentiële arbeidskracht, maar een vorming van een (relatief) intelligent mens. Die vorming is filosofisch, literair en cultureel van aard, niet wetenschappelijk. Maar ik denk dat zoiets moeilijk te begrijpen is voor de MBO niveau 4 commercieel medewerkers die hier om het hardst schreeuwen dat geschiedenis een debiele studie is.
pi_67212221
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:27 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Zeker. Veel Fokkertjes vergeten echter voorbij de arbeidsmarkt, geld verdienen en economisch nut te kijken. Een studie is niet zomaar een investering in een potentiële arbeidskracht, maar een vorming van een (relatief) intelligent mens. Die vorming is filosofisch, literair en cultureel van aard, niet wetenschappelijk. Maar ik denk dat zoiets moeilijk te begrijpen is voor de MBO niveau 4 commercieel medewerkers die hier om het hardst schreeuwen dat geschiedenis een debiele studie is.
Bovendien zijn er genoeg vacatures in het bedrijfsleven (vooral managementfuncties) waar je op kunt solliciteren als afgestudeerd historicus. Het maakt bij dat soort functies namelijk niet uit wat je afstudeerrichting is, zo lang je maar aan kunt tonen dat je over academisch werk- en denkniveau beschikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door cultheld op 19-03-2009 17:38:15 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67212241
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 08:47 schreef KreKkeR het volgende:
Echt, hoe simpel kan iemand zijn.

Gebrek aan verdieping in de geschiedenis... dat zou pas schadelijk zijn voor een maatschappij. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat er zulke kortzichtige mensen bestaan als Sjibble... Er van uitgaande dat zijn reactie serieus is.
Hoe simpel kan iemand zijn als diegene zo'n reply typt op een overduidelijke troll, tot en met een soort van disclaimer in de slotzin aan toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')