Ik kies het ook omdat ik het leuk vind. Maar ik ga toch geen studie volgen die me niks oplevert?quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Je kan een goed betaalde baan krijgen ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Nee, want geschiedenis staat in volle bloei
Dankzij ICT rijden nu de auto's rond die jij ziet en de games waar je plezier aan hebt. Zo noem ik maar iets kleins. Maar ICT heeft een grote bijdrage aan de maatschappij. Wat de fuck bereik je met geschiedenis?
Maar we leven in het heden en niet het verleden.
Dit is nogal een Calimero-post. Als je een baan wilt hebben dan zul je ZELF moeten zorgen dat je daarvoor de juiste vaardigheden in huis hebt, zo werkt het in deze wereld. Je neus ophalen voor alles wat ook maar enigszins technisch is helpt daar niet bij.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen alleen nog maar in economisch nut kunnen denken. Pas je daar niet direct in dan word je afgedaan als nutteloos en geldverspillend voor de samenleving. Dat is dodelijk voor een samenleving uiteindelijk. Historici en filosofen kunnen prima een wijd scala aan functies vervullen binnen bedrijven, het kost alleen iets meer moeite vanuit de werkgever om ze in te werken. en ja,in tijden als deze, met veel aanbod en weinig vraag naar personeel breekt dat de alfa-mensen op, maar het is als werkgever ook zonde om zoveel potentieel te negeren omdat hun studie niet 1-op-1 aansluit.
Anders geredeneerd dient de wiskunde slechts als werktuig voor de natuurkundequote:Op woensdag 18 maart 2009 00:05 schreef zquing het volgende:
[..]
hier ben ik het bijzonder mee eens, het overgrote deel van wat beta genoemd wordt is niets meer dan toegepaste wiskunde. Voor mij is wiskunde dan ook de mooiste van de beta studies
Is dat vergelijkbaar met international economics and business economics aan de EUR? Want dat doe ik en daar gaat heul niet veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:18 schreef kanaiken het volgende:
Geen zin om de hele discussie door te lezen. Maar er zijn nog wel degelijk drukke studies. International Economics and Finance in Tilburg gaan héél véél uren inzitten.
Wiskunde is ook niets meer dan een stuk gereedschap voor mijquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:34 schreef Solomon het volgende:
[..]
Anders geredeneerd dient de wiskunde slechts als werktuig voor de natuurkundeLaten we het er maar op houden dat allemaal z'n relevantie heeft, vind je niet
?
quote:Op maandag 16 maart 2009 22:21 schreef Scaurus het volgende:
Geschiedenis is een prachtige studie. Het verleden is namelijk het kloppend hart van de samenleving. Maar al is verdieping in het verleden de meest nutteloze activiteit ter wereld, het maakt mij niet uit. Ik houd van geschiedenis. Het is mijn liefde.
Het probleem is niet een laag niveau doordat taalstudies een te laag exact gehalte hebben, maar simpelweg dat studenten steeds minder hoeven te doen. Ze hoeven minder te lezen, minder te luisteren, minder te schrijven. Dat is het probleem.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:58 schreef ShadyLane het volgende:
Bij mijn alfastudie viel het gelukkig nog mee, die kon alleen gevolgd worden door mensen met een gymnasiumachtergrond, dat scheelt al wel wat. Maar ook studies als Frans, Nederlands zou je best pittiger en interessanter kunnen maken door er bijv. een flinke taalkundecomponent in te stoppen. Waarom gebeurt dat niet? Omdat we een bepaald percentage hogeropgeleiden willen halen? Wat een farce...
Ik prijs me zeker gelukkig, vooral daar mijn studie ook van wezenlijk belang is. 'Wij' historici zijn het geheugen van onze cultuur. Sowieso is er meer in het leven dan de maatschappij tot economisch nut zijn.quote:(Overigens heb ik het idee dat het bij de gemiddelde gammastudie NOG droeviger is gesteld met het niveau dan bij alfastudies. Prijs jezelf dus gelukkig, Scaurus, dat je niet rondloopt bij communicatiewetenschap of psychologie.)
Onze economie is helemaal niet gebaseerd op het concept nut, maar op vraag en aanbod. Een economie baseren op het idee van nut hebben ze in de Sovietunie ook geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.quote:
Echt, hoe simpel kan iemand zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:44 schreef Sjibble het volgende:
Geschiedenis. Studeer dan een vak waar Nederland wel wat aan heeft.
Als er iets nutteloos is..
Mwoa ik zie dit niet alleen bij ICT'ers. Sowieso is op Fok het bashen van bijna alle richtingen die afwijken van de eigen richting en het bashen van een lager niveau uitermate populair.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat ligt aan de ICT'ers zelf. Althans, op dit forum.
Dat volk meent nogal belangrijk te zijn en zullen het niet schuwen om dit te melden in ieder topic waar er ook maar enigzins aanleiding toe is.
Zie de post over de 'ict industrie' en 'geschiedenis industrie' () als treffend voorbeeld.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 07:43 schreef thabit het volgende:
Onze economie is helemaal niet gebaseerd op het concept nut, maar op vraag en aanbod. Een economie baseren op het idee van nut hebben ze in de Sovietunie ook geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Alles in deze reply is fout.quote:Op donderdag 19 maart 2009 07:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Onze economie is helemaal niet gebaseerd op het concept nut, maar op vraag en aanbod. Een economie baseren op het idee van nut hebben ze in de Sovietunie ook geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 07:43 schreef thabit het volgende:
[..]
Zeker. Veel Fokkertjes vergeten echter voorbij de arbeidsmarkt, geld verdienen en economisch nut te kijken. Een studie is niet zomaar een investering in een potentiële arbeidskracht, maar een vorming van een (relatief) intelligent mens. Die vorming is filosofisch, literair en cultureel van aard, niet wetenschappelijk. Maar ik denk dat zoiets moeilijk te begrijpen is voor de MBO niveau 4 commercieel medewerkers die hier om het hardst schreeuwen dat geschiedenis een debiele studie is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:47 schreef KreKkeR het volgende:
Nadeel v/d studie lijkt me wel dat de kansen op de arbeidsmarkt wat kleiner zijn dan bij veel andere studies, maar het vak opzich is verre van nutteloos.
Bovendien zijn er genoeg vacatures in het bedrijfsleven (vooral managementfuncties) waar je op kunt solliciteren als afgestudeerd historicus. Het maakt bij dat soort functies namelijk niet uit wat je afstudeerrichting is, zo lang je maar aan kunt tonen dat je over academisch werk- en denkniveau beschikt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:27 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Zeker. Veel Fokkertjes vergeten echter voorbij de arbeidsmarkt, geld verdienen en economisch nut te kijken. Een studie is niet zomaar een investering in een potentiële arbeidskracht, maar een vorming van een (relatief) intelligent mens. Die vorming is filosofisch, literair en cultureel van aard, niet wetenschappelijk. Maar ik denk dat zoiets moeilijk te begrijpen is voor de MBO niveau 4 commercieel medewerkers die hier om het hardst schreeuwen dat geschiedenis een debiele studie is.
Hoe simpel kan iemand zijn als diegene zo'n reply typt op een overduidelijke troll, tot en met een soort van disclaimer in de slotzin aan toe.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:47 schreef KreKkeR het volgende:
Echt, hoe simpel kan iemand zijn.![]()
Nadeel v/d studie lijkt me wel dat de kansen op de arbeidsmarkt wat kleiner zijn dan bij veel andere studies, maar het vak opzich is verre van nutteloos.
Gebrek aan verdieping in de geschiedenis... dat zou pas schadelijk zijn voor een maatschappij. Ik kan me gewoon haast niet voorstellen dat er zulke kortzichtige mensen bestaan als Sjibble... Er van uitgaande dat zijn reactie serieus is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |