Welke studie mag dat zijn dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn studie aan de UvA schijnt flinke kritiek van de visitatiecommissie te hebben gehad, dat het niet academisch / wetenschappelijk genoeg was.
Dus nou hebben ze het hele programma omgegooid, met als belangrijkste punt meer literatuur en minder werkcolleges - alsof het daarvan "wetenschappelijker" wordt. Nu hebben we gemiddeld 8 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege per week.
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:01 schreef Batsnek het volgende:
De wereld heeft zich niet ontwikkeld door de mensen die hard werken; dat kan stenen sjouwen, hout zagen of computers repareren zijn, maar door mensen die iets konden vertellen over wat ICT of bouwen daadwerkelijk betekent. Wat de waarde is, en wat voor plek het inneemt in een maatschappij. En daar heb je mensen voor nodig die nadenken over de gebeurtenissen uit het verleden en onderzoek doen hoe wij als mens denken en doen.
In ons leven krijgen wij de meeste voldoening als we terugkijken op de mooie momenten uit ons verleden. Tegelijkertijd kijken wij terug opdat we niet, om Santayana te parafraseren, condemn to repeat it zijn. Het leven bij het huidige moment en de onzekere verwachting van een toekomst is een leeg leven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef thabit het volgende:
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?
Ja of nee?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:58 schreef Scaurus het volgende:
[..]
In ons leven krijgen wij de meeste voldoening als we terugkijken op de mooie momenten uit ons verleden. Tegelijkertijd kijken wij terug opdat we niet, om Santayana te parafraseren, condemn to repeat it zijn. Het leven bij het huidige moment en de onzekere verwachting van een toekomst is een leeg leven.
Iedere ICT'er heeft de microship uitgevonden?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?
Nee, de meeste ICT'ers liften natuurlijk ook alleen maar mee op het succes van de echte harde beta-wetenschappers. ICT is grotendeels een afvalbak vol gesjeesde studenten die niet echt getalenteerd zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:07 schreef Sargon het volgende:
[..]
Iedere ICT'er heeft de microship uitgevonden?
Over dat de microchip is uitgevonden door ICT'ers: daar moet je natuurlijk ook weer bijvertellen dat de Turing en Church calculus, waar de werking van alle moderne computers op gebaseerd is, al was uitgevonden voor de computer zelf. En dat deze calculi ontdekt zijn niet met het oog op het uitvinden van een computer, maar op het beantwoorden van het imho zeer filosofische vraagstuk: is alles wat uitdrukbaar is berekenbaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, de meeste ICT'ers liften natuurlijk ook alleen maar mee op het succes van de echte harde beta-wetenschappers. ICT is grotendeels een afvalbak vol gesjeesde studenten die niet echt getalenteerd zijn.
Als basis van vrijwel alle praktische betavakken denk ik niet dat je kunt beweren dat wiskunde geen maatschappelijke relevantie heeft vandaag de dag.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef thabit het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kom zelf ook uit een vakgebied dat weinig maatschappelijke relevantie heeft, namelijk de zuivere wiskunde. 't Is misschien nog net niet zo erg als de geschiedkunde omdat je er tenminste nog analytisch leert denken, maar veel scheelt het niet.
Ach, het is alweer geschiedenis?quote:
hier ben ik het bijzonder mee eens, het overgrote deel van wat beta genoemd wordt is niets meer dan toegepaste wiskunde. Voor mij is wiskunde dan ook de mooiste van de beta studiesquote:
Nederland vol met Polen en ander tuig dat in drie kwart van alle nieuwberichten verschijnt. Petjesvolk in golfjes, turken die na 40 jaar nog geen woord nederlands spreken, celstraf voor het slopen van een flitspaal maar taakstraf voor het neersteken van een persoon. Moet ik nog doorgaan of weet je al welke kan ik op ga?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:01 schreef Batsnek het volgende:
Zonder denkers, geschiedkundiggen, filosofen en zelfs kunstenaars zou er geen maatschappij zijn zoals we die nu kennen.
En heeft het je leven beter gemaakt?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:24 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Ga een bètastudie doen. Heb ik ook gedaan, hielp een hoop.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:43 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Nederland vol met Polen en ander tuig dat in drie kwart van alle nieuwberichten verschijnt. Petjesvolk in golfjes, turken die na 40 jaar nog geen woord nederlands spreken, celstraf voor het slopen van een flitspaal maar taakstraf voor het neersteken van een persoon. Moet ik nog doorgaan of weet je al welke kan ik op ga?
Maar vertel me eens wat die mensen precies aan de maatschappij toevoegen? Ik zie geen link.
En hoe was onze maatschappij zonder die mensen? Beter af als ik het zo zie?
dat verklaartquote:Opleiding: ICT
WTF hebben nieuwsberichten nou met het Nederlandse denken te maken? Behalve dat Nederlanders graag lezen hoe slecht het in een ander deel van de wereld of hun eigen wereld gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2009 01:43 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Nederland vol met Polen en ander tuig dat in drie kwart van alle nieuwberichten verschijnt. Petjesvolk in golfjes, turken die na 40 jaar nog geen woord nederlands spreken, celstraf voor het slopen van een flitspaal maar taakstraf voor het neersteken van een persoon. Moet ik nog doorgaan of weet je al welke kan ik op ga?
Maar vertel me eens wat die mensen precies aan de maatschappij toevoegen? Ik zie geen link.
En hoe was onze maatschappij zonder die mensen? Beter af als ik het zo zie?
Tja waar ik me bij mijn eigen opleiding aan stoor, is dat ik 4 jaar getraind ben om beeld te maken voor magazines, kranten, etc. Maar nooit wat bredere technische kennis vergaard heb. Ondanks dat ik na 4 jaar heel goed in het maken van beeld ben geworden, heb ik te weinig kennis van het bouwen van websites of het maken van flash animaties. En hier is wel degelijk vraag naar. Naar redactioneel werk veel minder.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:16 schreef zquing het volgende:
Maar zijn de hoeveelheden aan geschiedkundigen, filosofen en kunstenaars die tegenwoordig afgeleverd worden wel nuttig? Ja ze zijn nodig, maar in beperkte mate
Dat ligt aan de ICT'ers zelf. Althans, op dit forum.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:56 schreef msnk het volgende:
Waarom is ICT bashen eigenlijk zo populair op FOK!
Het probleem is dat mensen alleen nog maar in economisch nut kunnen denken. Pas je daar niet direct in dan word je afgedaan als nutteloos en geldverspillend voor de samenleving. Dat is dodelijk voor een samenleving uiteindelijk. Historici en filosofen kunnen prima een wijd scala aan functies vervullen binnen bedrijven, het kost alleen iets meer moeite vanuit de werkgever om ze in te werken. en ja,in tijden als deze, met veel aanbod en weinig vraag naar personeel breekt dat de alfa-mensen op, maar het is als werkgever ook zonde om zoveel potentieel te negeren omdat hun studie niet 1-op-1 aansluit.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:16 schreef zquing het volgende:
Maar zijn de hoeveelheden aan geschiedkundigen, filosofen en kunstenaars die tegenwoordig afgeleverd worden wel nuttig? Ja ze zijn nodig, maar in beperkte mate
Ah zo. Bedankt voor het uitleggenquote:Op woensdag 18 maart 2009 11:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat ligt aan de ICT'ers zelf. Althans, op dit forum.
Dat volk meent nogal belangrijk te zijn en zullen het niet schuwen om dit te melden in ieder topic waar er ook maar enigzins aanleiding toe is.
Zie de post over de 'ict industrie' en 'geschiedenis industrie' () als treffend voorbeeld.
Dat zijn volgens Joshua Janssen toch trucjes die zo leert?quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:48 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Tja waar ik me bij mijn eigen opleiding aan stoor, is dat ik 4 jaar getraind ben om beeld te maken voor magazines, kranten, etc. Maar nooit wat bredere technische kennis vergaard heb. Ondanks dat ik na 4 jaar heel goed in het maken van beeld ben geworden, heb ik te weinig kennis van het bouwen van websites of het maken van flash animaties. En hier is wel degelijk vraag naar. Naar redactioneel werk veel minder.
Die post was een reactie op een ICT bash. Er werd gesuggereerd dat je met ICT niks nuttigs zou kunnen doen. Het verbaast me nogal dat niemand in dit topic door lijkt te hebben dat de term 'geschiedenis industrie' daarom sarcastisch bedoeld was.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:27 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat ligt aan de ICT'ers zelf. Althans, op dit forum.
Dat volk meent nogal belangrijk te zijn en zullen het niet schuwen om dit te melden in ieder topic waar er ook maar enigzins aanleiding toe is.
Zie de post over de 'ict industrie' en 'geschiedenis industrie' () als treffend voorbeeld.
Ik ga er dan ook vanuit dat Beauregard het niet alleen over deze topic had. Ik vroeg het namelijk als een algemene vraag en niet n.a.v de reacties die hier werden gepost.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:49 schreef Seneca het volgende:
Die post was een reactie op een ICT bash. Er werd gesuggereerd dat je met ICT niks nuttigs zou kunnen doen. Het verbaast me nogal dat niemand in dit topic door lijkt te hebben dat de term 'geschiedenis industrie' daarom sarcastisch bedoeld was.
-knip-
Je kan een goed betaalde baan krijgen ja, maar daar is ook alles mee gezegd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef MoneyTalks het volgende:
ICT is gewoon de toekomst. De meest booming industrie van de wereld. Zit je in de ICT, dan zit je goed
Denk je werkelijk? Ik heb het idee dat het een hype is. Waait wel weer over.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef MoneyTalks het volgende:
ICT is gewoon de toekomst. De meest booming industrie van de wereld. Zit je in de ICT, dan zit je goed
No money, no honey!quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Je kan een goed betaalde baan krijgen ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
Nee, want geschiedenis staat in volle bloeiquote:Op woensdag 18 maart 2009 17:26 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Denk je werkelijk? Ik heb het idee dat het een hype is. Waait wel weer over.
Ik kies het ook omdat ik het leuk vind. Maar ik ga toch geen studie volgen die me niks oplevert?quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Je kan een goed betaalde baan krijgen ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Nee, want geschiedenis staat in volle bloei
Dankzij ICT rijden nu de auto's rond die jij ziet en de games waar je plezier aan hebt. Zo noem ik maar iets kleins. Maar ICT heeft een grote bijdrage aan de maatschappij. Wat de fuck bereik je met geschiedenis?
Maar we leven in het heden en niet het verleden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |