abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:46:31 #87
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67149361
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn studie aan de UvA schijnt flinke kritiek van de visitatiecommissie te hebben gehad, dat het niet academisch / wetenschappelijk genoeg was.

Dus nou hebben ze het hele programma omgegooid, met als belangrijkste punt meer literatuur en minder werkcolleges - alsof het daarvan "wetenschappelijker" wordt. Nu hebben we gemiddeld 8 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege per week.
Welke studie mag dat zijn dan?
pi_67149481
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:01 schreef Batsnek het volgende:
De wereld heeft zich niet ontwikkeld door de mensen die hard werken; dat kan stenen sjouwen, hout zagen of computers repareren zijn, maar door mensen die iets konden vertellen over wat ICT of bouwen daadwerkelijk betekent. Wat de waarde is, en wat voor plek het inneemt in een maatschappij. En daar heb je mensen voor nodig die nadenken over de gebeurtenissen uit het verleden en onderzoek doen hoe wij als mens denken en doen.
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:58:49 #89
185261 Scaurus
Memento mori
pi_67149744
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef thabit het volgende:
In ons leven krijgen wij de meeste voldoening als we terugkijken op de mooie momenten uit ons verleden. Tegelijkertijd kijken wij terug opdat we niet, om Santayana te parafraseren, condemn to repeat it zijn. Het leven bij het huidige moment en de onzekere verwachting van een toekomst is een leeg leven.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_67149787
Universiteiten vergelijken is zo overrated. Zo voelen studenten op 'hogere ranking' universiteiten zich vaak beter dan andere studenten. Overigens zijn de mogelijkheden op een hogere ranking vaak wat beter en omdat ze een betere naam hebben krijg je sneller een baan. Écht beter onderwijs valt echt wel mee hoor.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_67149812
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:58 schreef Scaurus het volgende:

[..]

In ons leven krijgen wij de meeste voldoening als we terugkijken op de mooie momenten uit ons verleden. Tegelijkertijd kijken wij terug opdat we niet, om Santayana te parafraseren, condemn to repeat it zijn. Het leven bij het huidige moment en de onzekere verwachting van een toekomst is een leeg leven.
Ja of nee?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:07:56 #92
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_67150084
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef thabit het volgende:

[..]

Iedere ICT'er heeft de microship uitgevonden?
pi_67150217
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:07 schreef Sargon het volgende:

[..]

Iedere ICT'er heeft de microship uitgevonden?
Nee, de meeste ICT'ers liften natuurlijk ook alleen maar mee op het succes van de echte harde beta-wetenschappers. ICT is grotendeels een afvalbak vol gesjeesde studenten die niet echt getalenteerd zijn.
pi_67150608
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Nee, de meeste ICT'ers liften natuurlijk ook alleen maar mee op het succes van de echte harde beta-wetenschappers. ICT is grotendeels een afvalbak vol gesjeesde studenten die niet echt getalenteerd zijn.
Over dat de microchip is uitgevonden door ICT'ers: daar moet je natuurlijk ook weer bijvertellen dat de Turing en Church calculus, waar de werking van alle moderne computers op gebaseerd is, al was uitgevonden voor de computer zelf. En dat deze calculi ontdekt zijn niet met het oog op het uitvinden van een computer, maar op het beantwoorden van het imho zeer filosofische vraagstuk: is alles wat uitdrukbaar is berekenbaar?

In die zin heeft Scaurus natuurlijk een goed punt te pakken
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67150840
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kom zelf ook uit een vakgebied dat weinig maatschappelijke relevantie heeft, namelijk de zuivere wiskunde. 't Is misschien nog net niet zo erg als de geschiedkunde omdat je er tenminste nog analytisch leert denken, maar veel scheelt het niet.
pi_67150888
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef thabit het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kom zelf ook uit een vakgebied dat weinig maatschappelijke relevantie heeft, namelijk de zuivere wiskunde. 't Is misschien nog net niet zo erg als de geschiedkunde omdat je er tenminste nog analytisch leert denken, maar veel scheelt het niet.
Als basis van vrijwel alle praktische betavakken denk ik niet dat je kunt beweren dat wiskunde geen maatschappelijke relevantie heeft vandaag de dag.

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67150908
P.S. Er is nu een krasser op tv (Nld 3).
pi_67151187
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:32 schreef thabit het volgende:
P.S. Er is nu een krasser op tv (Nld 3).
waz dat?
pi_67151319
Ja laat maar, 't is al weer afgelopen.
pi_67151334
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:41 schreef thabit het volgende:
Ja laat maar, 't is al weer afgelopen.
Ach, het is alweer geschiedenis?
pi_67151524
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ach, het is alweer geschiedenis?
Dat was het al want het was niet live.
  woensdag 18 maart 2009 @ 00:05:20 #102
122997 zquing
Drama Junk
pi_67156615
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:31 schreef Seneca het volgende:

[..]

hier ben ik het bijzonder mee eens, het overgrote deel van wat beta genoemd wordt is niets meer dan toegepaste wiskunde. Voor mij is wiskunde dan ook de mooiste van de beta studies
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 18 maart 2009 @ 01:06:42 #103
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_67157746
Leuk vooruitzicht dan voor volgend jaar als ik ga studeren
pi_67158187
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:01 schreef Batsnek het volgende:
Zonder denkers, geschiedkundiggen, filosofen en zelfs kunstenaars zou er geen maatschappij zijn zoals we die nu kennen.
Nederland vol met Polen en ander tuig dat in drie kwart van alle nieuwberichten verschijnt. Petjesvolk in golfjes, turken die na 40 jaar nog geen woord nederlands spreken, celstraf voor het slopen van een flitspaal maar taakstraf voor het neersteken van een persoon. Moet ik nog doorgaan of weet je al welke kan ik op ga?

Maar vertel me eens wat die mensen precies aan de maatschappij toevoegen? Ik zie geen link.
En hoe was onze maatschappij zonder die mensen? Beter af als ik het zo zie?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 18 maart 2009 @ 02:21:38 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67158401
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:24 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Ga een bètastudie doen. Heb ik ook gedaan, hielp een hoop.
En heeft het je leven beter gemaakt?
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:03:02 #106
122997 zquing
Drama Junk
pi_67160189
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 01:43 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Nederland vol met Polen en ander tuig dat in drie kwart van alle nieuwberichten verschijnt. Petjesvolk in golfjes, turken die na 40 jaar nog geen woord nederlands spreken, celstraf voor het slopen van een flitspaal maar taakstraf voor het neersteken van een persoon. Moet ik nog doorgaan of weet je al welke kan ik op ga?

Maar vertel me eens wat die mensen precies aan de maatschappij toevoegen? Ik zie geen link.
quote:
Opleiding: ICT
dat verklaart
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:15:42 #107
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67160445
geschiedenis Ts heeft smaak
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67161801
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 01:43 schreef Sjibble het volgende:

[..]

WTF hebben nieuwsberichten nou met het Nederlandse denken te maken? Behalve dat Nederlanders graag lezen hoe slecht het in een ander deel van de wereld of hun eigen wereld gaat.

Zoals ik zei de grote sprongen voorwaarts in de wetenschappen en sociologie hebben vaak een filosofische grondslag. Ik zeg niet dat hardwerkende bouwvakkers of ICT'ers nutteloos zijn, maar als je zegt dat geschiedkundiggen, filosofen en kunstenaars ( ik ben bij bijvoorbeeld afgestudeerd "kunstenaar" ) niks toevoegen aan de wereld, dan heb je gewoon een erg beperkt beeld van wat de wereld is.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:16:29 #109
122997 zquing
Drama Junk
pi_67161961
Maar zijn de hoeveelheden aan geschiedkundigen, filosofen en kunstenaars die tegenwoordig afgeleverd worden wel nuttig? Ja ze zijn nodig, maar in beperkte mate
pi_67161968
8 uur/week college en 4 uur werkcollege voor mij. Is wel genoeg zo lijkt me.

Het staat je vrij om er zoveel tijd aan te besteden als je zelf wilt. Daar moet je geen docent of enige andere push vanuit school voor nodig hebben. Ga met wat studiegenoten naar de bieb, ga discussieren in de cantine, weet ik veel...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_67162931
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:16 schreef zquing het volgende:
Maar zijn de hoeveelheden aan geschiedkundigen, filosofen en kunstenaars die tegenwoordig afgeleverd worden wel nuttig? Ja ze zijn nodig, maar in beperkte mate
Tja waar ik me bij mijn eigen opleiding aan stoor, is dat ik 4 jaar getraind ben om beeld te maken voor magazines, kranten, etc. Maar nooit wat bredere technische kennis vergaard heb. Ondanks dat ik na 4 jaar heel goed in het maken van beeld ben geworden, heb ik te weinig kennis van het bouwen van websites of het maken van flash animaties. En hier is wel degelijk vraag naar. Naar redactioneel werk veel minder.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:56:25 #112
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67163217
Waarom is ICT bashen eigenlijk zo populair op FOK!
AFC AJAX
pi_67164221
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:56 schreef msnk het volgende:
Waarom is ICT bashen eigenlijk zo populair op FOK!
Dat ligt aan de ICT'ers zelf. Althans, op dit forum.

Dat volk meent nogal belangrijk te zijn en zullen het niet schuwen om dit te melden in ieder topic waar er ook maar enigzins aanleiding toe is.

Zie de post over de 'ict industrie' en 'geschiedenis industrie' ( ) als treffend voorbeeld.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:30:01 #114
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67164325
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:16 schreef zquing het volgende:
Het probleem is dat mensen alleen nog maar in economisch nut kunnen denken. Pas je daar niet direct in dan word je afgedaan als nutteloos en geldverspillend voor de samenleving. Dat is dodelijk voor een samenleving uiteindelijk. Historici en filosofen kunnen prima een wijd scala aan functies vervullen binnen bedrijven, het kost alleen iets meer moeite vanuit de werkgever om ze in te werken. en ja,in tijden als deze, met veel aanbod en weinig vraag naar personeel breekt dat de alfa-mensen op, maar het is als werkgever ook zonde om zoveel potentieel te negeren omdat hun studie niet 1-op-1 aansluit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:33:56 #115
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67164499
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:27 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dat volk meent nogal belangrijk te zijn en zullen het niet schuwen om dit te melden in ieder topic waar er ook maar enigzins aanleiding toe is.

Zie de post over de 'ict industrie' en 'geschiedenis industrie' ( ) als treffend voorbeeld.
Ah zo. Bedankt voor het uitleggen
AFC AJAX
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:28:53 #116
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67172257
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:48 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Tja waar ik me bij mijn eigen opleiding aan stoor, is dat ik 4 jaar getraind ben om beeld te maken voor magazines, kranten, etc. Maar nooit wat bredere technische kennis vergaard heb. Ondanks dat ik na 4 jaar heel goed in het maken van beeld ben geworden, heb ik te weinig kennis van het bouwen van websites of het maken van flash animaties. En hier is wel degelijk vraag naar. Naar redactioneel werk veel minder.
Dat zijn volgens Joshua Janssen toch trucjes die zo leert?
pi_67172642
Nounou, wat een pessimisme. Ik studeer ook geschiedenis en die vrije tijd die je hebt is ook belangrijk, wat mij betreft. Bovendien studeer ik voor mezelf, en mijn ervaring binnen deze studie is dat je het niveau zo hoog kunt maken als je het zelf wil. Dat er studenten zijn die liever langer over hun studie doen door veel te luieren is hun goed recht, het mag nogal wat kosten in tijd en geld, kom nou.
Daarbij weet ik niet of je bronnen hebt waaruit blijkt dat 'het vroeger beter was', gezien wij ons volgens jou in de ruines bevinden, maar daar ben ik wel benieuwd naar dan. Hoe ken jij het voor en na?
pi_67172965
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:27 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Die post was een reactie op een ICT bash. Er werd gesuggereerd dat je met ICT niks nuttigs zou kunnen doen. Het verbaast me nogal dat niemand in dit topic door lijkt te hebben dat de term 'geschiedenis industrie' daarom sarcastisch bedoeld was.

Als je de rest van mijn posts in dit topic zou lezen dan had je gezien dat ik niet-beta vakken wel degelijk op waarde kan schatten.

Overigens is het volgens mij eerder andersom. ICT is iets wat van begin af aan in het verdomhoekje heeft gezeten. Mensen die ICT deden waren nerds, werden uitgekotst, etc. Dan is het niet meer dan logisch dat ICT'ers daarop reageren door zelf uit de hoogte te gaan doen. Wat vervolgens weer als excuus wordt genomen om ze verder af te zeiken
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:38:52 #119
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67174755
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:49 schreef Seneca het volgende:

Die post was een reactie op een ICT bash. Er werd gesuggereerd dat je met ICT niks nuttigs zou kunnen doen. Het verbaast me nogal dat niemand in dit topic door lijkt te hebben dat de term 'geschiedenis industrie' daarom sarcastisch bedoeld was.

-knip-

Ik ga er dan ook vanuit dat Beauregard het niet alleen over deze topic had. Ik vroeg het namelijk als een algemene vraag en niet n.a.v de reacties die hier werden gepost.
AFC AJAX
pi_67175833
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:07 schreef solyaris het volgende:

[..]

Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_67175948
ICT is gewoon de toekomst. De meest booming industrie van de wereld. Zit je in de ICT, dan zit je goed
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:25:24 #122
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_67175989
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef MoneyTalks het volgende:
ICT is gewoon de toekomst. De meest booming industrie van de wereld. Zit je in de ICT, dan zit je goed
Je kan een goed betaalde baan krijgen ja, maar daar is ook alles mee gezegd.
pi_67176021
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef MoneyTalks het volgende:
Denk je werkelijk? Ik heb het idee dat het een hype is. Waait wel weer over.
pi_67176536
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef Sargon het volgende:

[..]

No money, no honey!
pi_67176821
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:26 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Denk je werkelijk? Ik heb het idee dat het een hype is. Waait wel weer over.
Nee, want geschiedenis staat in volle bloei
Dankzij ICT rijden nu de auto's rond die jij ziet en de games waar je plezier aan hebt. Zo noem ik maar iets kleins. Maar ICT heeft een grote bijdrage aan de maatschappij. Wat de fuck bereik je met geschiedenis?

Maar we leven in het heden en niet het verleden.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_67177096
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:25 schreef Sargon het volgende:

[..]

Ik kies het ook omdat ik het leuk vind. Maar ik ga toch geen studie volgen die me niks oplevert?
Later heb jij vast een gezin. Geld maakt niet gelukkig, maar maakt het leven en het onderhouden van je gezin stukken makkelijker.
[/quote]
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:27:35 #127
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67177603
TS heeft het zijn probleem goed verwoord: je kunt beter iets studeren waarmee je je nut voor de samenleving significant kunt bewijzen (geneeskunde, wiskunde e.d.).

Het enige wat TS zou kunnen redden is bijscholing tot docent geschiedenis.
pi_67180834
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:00 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Nee, want geschiedenis staat in volle bloei
Dankzij ICT rijden nu de auto's rond die jij ziet en de games waar je plezier aan hebt. Zo noem ik maar iets kleins. Maar ICT heeft een grote bijdrage aan de maatschappij. Wat de fuck bereik je met geschiedenis?

Maar we leven in het heden en niet het verleden.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:52:25 #129
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67181101
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:46 schreef Beauregard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En toch ICTers bashen hè slet
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties