Welke universiteiten, welke studies?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:37 schreef Solomon het volgende:
Ben het overigens met je eens dat het niveau op veel niet-technische universiteiten erg laag is (weinig uren, niet-academisch niveau).
Inderdaad!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:43 schreef cultheld het volgende:
Heerlijk toch? Ik ga in september Nederlandse taal en cultuur studeren en hou daarnaast genoeg tijd over voor sport, werk, films, reizen en uitgaan.
Dit dus. Ik zit nu in m'n tweede "studiejaar" en ik vind het gewoon fijn dat ik nu al literatuur kan lezen die ik over enkele jaren nog steeds kan gebruiken in mijn master. Alleen duid ik dan meer op het aantal uren dat we hebben.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:29 schreef Seneca het volgende:
In plaats van te zeiken zou je natuurlijk ook in je vrije tijd jezelf bezig kunnen houden met het studeren van geschiedenis. Alsof je jezelf moet laten beperken door het niveau dat een Universiteit aanbied ;')
Ik vind het juist heerlijk dat het niveau van mijn studie niet al te hoog is. Dat geeft mij de kans om me in m'n vrije tijd te verdiepen in de onderwerpen die *ik* interessant vind, en niet die onderwerpen die ik moet doen omdat ze nu eenmaal op het curriculum staan.
Mijn studie aan de UvA schijnt flinke kritiek van de visitatiecommissie te hebben gehad, dat het niet academisch / wetenschappelijk genoeg was.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:43 schreef solyaris het volgende:
[..]
Welke universiteiten, welke studies?
Dat dus. De mongolen die het hardst schreeuwen dat geschiedenis nutteloos is omdat het niet meer winst oplevert, zijn duidelijk zelf niet bekend met het idee van de universiteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:25 schreef Sargon het volgende:
De universiteit is helemaal niet als vakschool bedoeld, dus een direct economisch belang aan studies plakken is helemaal niet aan de orde.
Welke studie mag dat zijn dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Mijn studie aan de UvA schijnt flinke kritiek van de visitatiecommissie te hebben gehad, dat het niet academisch / wetenschappelijk genoeg was.
Dus nou hebben ze het hele programma omgegooid, met als belangrijkste punt meer literatuur en minder werkcolleges - alsof het daarvan "wetenschappelijker" wordt. Nu hebben we gemiddeld 8 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege per week.
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:01 schreef Batsnek het volgende:
De wereld heeft zich niet ontwikkeld door de mensen die hard werken; dat kan stenen sjouwen, hout zagen of computers repareren zijn, maar door mensen die iets konden vertellen over wat ICT of bouwen daadwerkelijk betekent. Wat de waarde is, en wat voor plek het inneemt in een maatschappij. En daar heb je mensen voor nodig die nadenken over de gebeurtenissen uit het verleden en onderzoek doen hoe wij als mens denken en doen.
In ons leven krijgen wij de meeste voldoening als we terugkijken op de mooie momenten uit ons verleden. Tegelijkertijd kijken wij terug opdat we niet, om Santayana te parafraseren, condemn to repeat it zijn. Het leven bij het huidige moment en de onzekere verwachting van een toekomst is een leeg leven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef thabit het volgende:
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?
Ja of nee?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:58 schreef Scaurus het volgende:
[..]
In ons leven krijgen wij de meeste voldoening als we terugkijken op de mooie momenten uit ons verleden. Tegelijkertijd kijken wij terug opdat we niet, om Santayana te parafraseren, condemn to repeat it zijn. Het leven bij het huidige moment en de onzekere verwachting van een toekomst is een leeg leven.
Iedere ICT'er heeft de microship uitgevonden?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:49 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de microchip door geschiedkundigen is uitgevonden?
Nee, de meeste ICT'ers liften natuurlijk ook alleen maar mee op het succes van de echte harde beta-wetenschappers. ICT is grotendeels een afvalbak vol gesjeesde studenten die niet echt getalenteerd zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:07 schreef Sargon het volgende:
[..]
Iedere ICT'er heeft de microship uitgevonden?
Over dat de microchip is uitgevonden door ICT'ers: daar moet je natuurlijk ook weer bijvertellen dat de Turing en Church calculus, waar de werking van alle moderne computers op gebaseerd is, al was uitgevonden voor de computer zelf. En dat deze calculi ontdekt zijn niet met het oog op het uitvinden van een computer, maar op het beantwoorden van het imho zeer filosofische vraagstuk: is alles wat uitdrukbaar is berekenbaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, de meeste ICT'ers liften natuurlijk ook alleen maar mee op het succes van de echte harde beta-wetenschappers. ICT is grotendeels een afvalbak vol gesjeesde studenten die niet echt getalenteerd zijn.
Als basis van vrijwel alle praktische betavakken denk ik niet dat je kunt beweren dat wiskunde geen maatschappelijke relevantie heeft vandaag de dag.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:30 schreef thabit het volgende:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kom zelf ook uit een vakgebied dat weinig maatschappelijke relevantie heeft, namelijk de zuivere wiskunde. 't Is misschien nog net niet zo erg als de geschiedkunde omdat je er tenminste nog analytisch leert denken, maar veel scheelt het niet.
Ach, het is alweer geschiedenis?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |