abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:12:50 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72758642
Ja, ING zál nu ooit klappen. Maar wanneer?
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:17:49 #77
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_72758768
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, ING zál nu ooit klappen. Maar wanneer?
Simpel... ING = too big too fail = ontmantelen (met dicreet).
Marktwerking my ass.
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:43 #78
89730 Drugshond
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:25:11 #79
89730 Drugshond
pi_72764482
quote:
Uhm, misschien moeten we de NRC op wijzen dat de overheid helemaal geen aandelen ING Groep N.V. (het aandeel waarvan de koers staat afgebeeld) heeft, maar een pakket van 1 miljard effecten op basis van het Tier-1 kernkapitaal, die effecten worden niet op de beurs verhandeld en hebben dus ook geen koers. Sterker nog, de Nederlandse staat is de enige die dergelijke aandelen heeft, en volgens mij zijn ze ook nog op naam. Valt mij trouwens tegen van de NRC dat ze dat niet weten, het staat gewoon ergens in de persberichten die ING op z'n site heeft staan.
pi_72764528
quote:
Bossie, daar ga je met je mooie woorden.
pi_72765220
quote:
MARKET TALK: ING moet mogelijk meer betalen voor steun - SNS

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ziet er naar uit dat ING een hogere vergoeding aan de staat zal moeten betalen voor de staatssteun, stelt analist Maarten Altena van SNS Securities, naar aanleiding van een mediabericht dat de Europese Commissie dinsdag bekendmaakt vooralsnog geen goedkeuring te geven aan de steun. Op basis van een eerder rapport van de Commissie bij de voorlopige goedkeuring van de staatssteun had de analist al hetzelfde geconcludeerd, waarbij hij als somber scenario een extra vergoeding noemt van EUR1,7 miljard. Hierdoor zou de core Tier-1-ratio van ING tot beneden 7% zakken, wat een "absoluut minimum" is, volgens de analist, wat zou moeten worden opgelost door de verkoop van onderdelen en/of ophalen van meer kapitaal. SNS heeft een reduce-advies en koersdoel van EUR10,50. Het aandeel ING sloot maandag op EUR10,91 (AVR).
Oeh, lekker zo'n Tier-1 ratio van 7%. Wanneer wordt ING genationaliseerd?
pi_72765325
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nu bij Kassa een item over misleiding door de Postbank. Klanten werd 4,75% (eerste half jaar) en daarna 4% belooft. Na een half jaar blijkt 't opeens 2,75% te zijn .
Toprekening wist iedereen dat het vrij opneembaar was, oftewel de rente is variabel. Als je het geld perse vast zet via een deposito weet je enkel en alleen dat de rente gegarandeerd is. Ook wel erg flauw om hier over te zeuren.

Anderzijds: die lage rentes zijn eigenlijk een drama voor ING. Nu halen veel mensen spaargeld bij ING (en andere banken) weg, en stoppen het in aandelen/obligaties/grondstoffen enzovoorts. Zeg maar dag tegen het eigen vermogen.
pi_72765485
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:09 schreef pberends het volgende:

[..]Toprekening wist iedereen dat het vrij opneembaar was, oftewel de rente is variabel.
In de folder stond 4% met een voetnootje, er stond niet variabel. Dat neigt toch naar "garantie tot aan de deur" en dat soort praktijken. Een bank onwaardig. En lekker korte termijn. Ik dacht dat banken weer voor het duurzame lange rendement gingen. Silly me!
pi_72765508
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:09 schreef pberends het volgende:

Anderzijds: die lage rentes zijn eigenlijk een drama voor ING. Nu halen veel mensen spaargeld bij ING (en andere banken) weg, en stoppen het in aandelen/obligaties/grondstoffen enzovoorts. Zeg maar dag tegen het eigen vermogen.
Dat doen ze zichzelf aan.

Wanneer men zou willen zouden de spaar rentes hetzelfde als op hypotheken kunnen zijn, aangezien ze toch een factor meer geld mogen uitlenen dan men aan eigen vemogen heeft zou er op die manier altijd nog winst gemaakt moeten kunnen worden.
pi_72765578
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:14 schreef zoost het volgende:

[..]

In de folder stond 4% met een voetnootje, er stond niet variabel. Dat neigt toch naar "garantie tot aan de deur" en dat soort praktijken. Een bank onwaardig. En lekker korte termijn. Ik dacht dat banken weer voor het duurzame lange rendement gingen. Silly me!
Het had waarschijnlijk wel duidelijker gekund... dat wel .
pi_72765880
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat kan je zo niet zeggen. Dat hangt af van een hoop factoren. Echter ik denk dat ING zelf ook geen idee heeft welke risico's ze nog gaan lopen. Het zal niet zo zeer zijn dat hun Eigen vermogen daalt (al is dat misschien ook het geval), maar dat hun risico's stijgen wat een effect heeft op hun Tier-1 ratio.
quote:
The Tier 1 capital ratio is the ratio of a bank's core equity capital to its total assets. The Tier 1 risk based capital ratio is the ratio of a bank's core (equity capital) to its total risk-weighted assets. Risk-weighted assets are the total of all assets held by the bank which are weighted for credit risk according to a formula determined by the Regulator
pi_72765919
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Heerlijk, kaalplukken die zooi en desnoods nationaliseren. ING moet de geschiedenis ingaan als het grootste faalbedrijf uit de Vaderlandse geschiedenis en Michel Tilmant, het arrogante Belgische graaikonijn, als de grootste faalhaas uit de gezamenlijke geschiedenis van de Lage Landen. Hoogmoed komt voor de val, dat weten we allemaal, alleen zijn bankiers die oeroude tegeltjeswijsheid de afgelopen jaren compleet vergeten.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:56:55 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73453958
Het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie heeft overwogen ING te vervolgen voor faillissementsfraude. Doordat de bank een gevraagd kredietdossier niet kon vinden , zag justitie van verdere vervolging af. Dat blijkt uit de regiezitting in een grote faillissementsfraudezaak rond kledingketen Bentex. Twee maanden voor het bankroet had kredietverstrekker ING extra zekerheden in de vorm van een verpanding gekregen. Volgens justitie was sprake van een schijnconstructie die de curator ruim drie ton kostte . (FD, p. 11)
http://www.iex.nl/newsletters/DNR_HTML.asp?sid=NWLDNR#36754
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:02:18 #90
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73454160
Er gebeurt zoveel 'bijna'. Alleen daadwerkelijke gebeurtenissen zijn topicwaardig.
pi_73454893
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:02 schreef TNA het volgende:
Er gebeurt zoveel 'bijna'. Alleen daadwerkelijke gebeurtenissen zijn topicwaardig.
Witteboordencriminaliteit wordt gewoon niet aangepakt. Als burger zijnde wordt je altijd wel op een kapstokwet gepakt en dit soort organisaties heeft vrijspel.
pi_73455559
Het topic over de overweging tot mogelijke vervolging ( ) is gemerged met 't centrale INGtopic.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:13:18 #93
89730 Drugshond
pi_74071716
ING splitst bank- en verzekeringstak

AMSTERDAM (AFN) - ING gaat zijn bank- en verzekeringsactiviteiten splitsen. Dat maakte de bank en verzekeraar maandagochtend bekend. Alle verzekeringsactiviteiten en het vermogensbeheer zullen de komende drie jaar worden afgestoten.

De beslissing maakt deel uit van een herstructureringsplan dat ING heeft ingediend bij de Europese Commissie. De afsplitsing vindt plaats via verkopen, beursgangen of een combinatie daarvan, aldus ING. Ook moet ING zijn Amerikaanse tak ING Direct USA afstoten. De verkoop moet tegen 2013 rond zijn.

ING maakte verder bekend voor 7,5 miljard euro aan nieuwe aandelen uit te geven om de helft van de staatssteun die het eerder ontving, af te lossen. Ook neemt de bank een last van 1,3 miljard euro om de overheid extra te compenseren voor de garanties die werden gegeven voor risicovolle hypotheken in bezit van ING. Die last, die uitkomt op 1 miljard na belasting, wordt in het vierde kwartaal genomen.

Resterende schuld

In december van dit jaar betaalt ING 5 miljard euro aan de staat. De resterende schuld, eveneens 5 miljard euro, zal later worden afbetaald, zo liet topman Jan Hommen maandagochtend in een toelichting weten. Maar daarover zijn nog geen afspraken met de overheid gemaakt.

Daarnaast maakte ING voorlopige resultaten over het derde kwartaal bekend. Het voorlopige onderliggende nettoresultaat komt waarschijnlijk uit op 750 miljoen euro. ING liet verder weten de structuur en samenstelling van het bestuur te veranderen.
pi_74073303
check de top 10 van graaiende bankiers van 2008 op Quotenet dan:

http://www.quotenet.nl/lijstjes/top_10_graaiende_bankiers/10.php?TB_iframe=true&height=520&width=700

8 van de 10 in deze lijst zijn van de ING, die bank is door en door verrot als je het mij vraagt. de overige twee graaiers komen van de sns (ook wankel) en de eerste plaats wordt bezet door de ABN AMRO, lekker zooitje dus.

ik ga vd week een rabobank rekening openen, de ING kan naar de klote lopen.
pi_74073856
quote:
Balans ING daalt 45% door reorganisaties
26-10-2009 11:29:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De balans van ING daalt door de reorganisatieplannen die sinds eind september vorig jaar zijn aangekondigd met 45%, tot EUR760 miljard van EUR1.376 miljard, blijkt maandag uit een presentatie van het concern.

Daarvan is EUR164 miljard al gerealiseerd door de vermindering van de bankbalans die medio 2009 werd afgerond, terwijl er ook al voor EUR40 miljard aan desinvesteringen zijn gedaan sinds eind september 2008.

De maandag aangekondigde verkoop van alle resterende verzekeringsactiviteiten krimpt de balans verder in met EUR277 miljard.

De verdere verkoop van een aantal bankactiviteiten, waaronder ING Direct VS en een aantal Nederlandse retailbankactiviteiten, en verdere integratie zullen de balans met nog eens EUR135 miljard verkleinen.

ING Direct VS wordt verkocht met inbegrip van de grote Alt-A-portefeuille van Alt-A-kredietproducten.

Voor die miljardenportefeuille trof ING in januari van dit jaar een steunregeling met de Nederlandse staat, vanwege de dreiging van grote afschrijvingen door de kredietcrisis.

ING meldt verder dat het geen uitbetaling van couponrente op perpetuele obligaties of andere hybride effecten hoeft op te schorten in verband met de ontvangen staatssteun.

ING meldde eerder maandag dat het een claimemissie doet van EUR7,5 miljard, om dit jaar nog EUR5 miljard van de vorig najaar ontvangen staatssteun terug te kunnen betalen. De stappen zijn onderdeel van een reorganisatieplan dat werd overeengekomen met de Europese Commissie, in verband met de ontvangen staatssteun.
Complimenten voor Jan Hommen hoor, hij doet goed werk voor het Nederlandsche volk .
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:33:02 #96
89730 Drugshond
pi_74074136
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:21 schreef pberends het volgende:
Complimenten voor Jan Hommen hoor, hij doet goed werk voor het Nederlandsche volk .
Kost wel wat maar de risico's worden wel kleiner.
pi_74074338
Kan iemand die een beetje objectief zicht op de zaak heeft mij vertellen of ik mijn centen bij ING vandaan moet halen? Ik heb er zowel een betaal als een spaar rekening. Gaat ING het schip in?
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:42:17 #98
89730 Drugshond
pi_74074376
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:40 schreef wolfrolf het volgende:
Kan iemand die een beetje objectief zicht op de zaak heeft mij vertellen of ik mijn centen bij ING vandaan moet halen? Ik heb er zowel een betaal als een spaar rekening. Gaat ING het schip in?
Die laten ze niet vallen....= Ned systeembank.

Kees de Kort hierover.
pi_74075108
quote:
Als je meer dan 'n ton op die spaarrekening hebt staan, is het wellicht zinvol om een deel elders onder te brengen. Maar ik denk dat als ING daadwerkelijk om zou vallen, we problemen hebben van een hele andere orde dan dat beetje spaargeld...
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:15:47 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74075330
quote:
Gaat ING het schip in?
Ing is allang failliet
Alleen de afschrijvingen op de rommel op de balans stellen ze uit totdat ze het kunnen dragen

dwz eerst aandelen emissie a 7.5 mrd
vermogensbeheer verkopena XX mrd
Verzekeringsact verkopen a XX mrd
operationele winst a XX mrd [2009t/m2013]
---------------------------------------------------

Dan afschrijving in 2013 van evenveel mrd

-------------------------------------------------------------

Dan in 2013 ING weer een beetje gezond

Totdie tijd staats en systeembank en gegarandeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: