Simpel... ING = too big too fail = ontmantelen (met dicreet).quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ja, ING zál nu ooit klappen. Maar wanneer?
Steek die duim maar in je reet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bos behaalt papieren winst op aandelen ING
Uhm, misschien moeten we de NRC op wijzen dat de overheid helemaal geen aandelen ING Groep N.V. (het aandeel waarvan de koers staat afgebeeld) heeft, maar een pakket van 1 miljard effecten op basis van het Tier-1 kernkapitaal, die effecten worden niet op de beurs verhandeld en hebben dus ook geen koers. Sterker nog, de Nederlandse staat is de enige die dergelijke aandelen heeft, en volgens mij zijn ze ook nog op naam. Valt mij trouwens tegen van de NRC dat ze dat niet weten, het staat gewoon ergens in de persberichten die ING op z'n site heeft staan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bos behaalt papieren winst op aandelen ING
quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
Staatssteun ING krijgt geen groen licht Kroes
Oeh, lekker zo'n Tier-1 ratio van 7%. Wanneer wordt ING genationaliseerd?quote:MARKET TALK: ING moet mogelijk meer betalen voor steun - SNS
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het ziet er naar uit dat ING een hogere vergoeding aan de staat zal moeten betalen voor de staatssteun, stelt analist Maarten Altena van SNS Securities, naar aanleiding van een mediabericht dat de Europese Commissie dinsdag bekendmaakt vooralsnog geen goedkeuring te geven aan de steun. Op basis van een eerder rapport van de Commissie bij de voorlopige goedkeuring van de staatssteun had de analist al hetzelfde geconcludeerd, waarbij hij als somber scenario een extra vergoeding noemt van EUR1,7 miljard. Hierdoor zou de core Tier-1-ratio van ING tot beneden 7% zakken, wat een "absoluut minimum" is, volgens de analist, wat zou moeten worden opgelost door de verkoop van onderdelen en/of ophalen van meer kapitaal. SNS heeft een reduce-advies en koersdoel van EUR10,50. Het aandeel ING sloot maandag op EUR10,91 (AVR).
Toprekening wist iedereen dat het vrij opneembaar was, oftewel de rente is variabel. Als je het geld perse vast zet via een deposito weet je enkel en alleen dat de rente gegarandeerd is. Ook wel erg flauw om hier over te zeuren.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nu bij Kassa een item over misleiding door de Postbank. Klanten werd 4,75% (eerste half jaar) en daarna 4% belooft. Na een half jaar blijkt 't opeens 2,75% te zijn.
In de folder stond 4% met een voetnootje, er stond niet variabel. Dat neigt toch naar "garantie tot aan de deur" en dat soort praktijken. Een bank onwaardig. En lekker korte termijn. Ik dacht dat banken weer voor het duurzame lange rendement gingen. Silly me!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:09 schreef pberends het volgende:
[..]Toprekening wist iedereen dat het vrij opneembaar was, oftewel de rente is variabel.
Dat doen ze zichzelf aan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:09 schreef pberends het volgende:
Anderzijds: die lage rentes zijn eigenlijk een drama voor ING. Nu halen veel mensen spaargeld bij ING (en andere banken) weg, en stoppen het in aandelen/obligaties/grondstoffen enzovoorts. Zeg maar dag tegen het eigen vermogen.
Het had waarschijnlijk wel duidelijker gekund... dat welquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:14 schreef zoost het volgende:
[..]
In de folder stond 4% met een voetnootje, er stond niet variabel. Dat neigt toch naar "garantie tot aan de deur" en dat soort praktijken. Een bank onwaardig. En lekker korte termijn. Ik dacht dat banken weer voor het duurzame lange rendement gingen. Silly me!
Dat kan je zo niet zeggen. Dat hangt af van een hoop factoren. Echter ik denk dat ING zelf ook geen idee heeft welke risico's ze nog gaan lopen. Het zal niet zo zeer zijn dat hun Eigen vermogen daalt (al is dat misschien ook het geval), maar dat hun risico's stijgen wat een effect heeft op hun Tier-1 ratio.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Oeh, lekker zo'n Tier-1 ratio van 7%. Wanneer wordt ING genationaliseerd?
quote:The Tier 1 capital ratio is the ratio of a bank's core equity capital to its total assets. The Tier 1 risk based capital ratio is the ratio of a bank's core (equity capital) to its total risk-weighted assets. Risk-weighted assets are the total of all assets held by the bank which are weighted for credit risk according to a formula determined by the Regulator
Heerlijk, kaalplukken die zooi en desnoods nationaliseren. ING moet de geschiedenis ingaan als het grootste faalbedrijf uit de Vaderlandse geschiedenis en Michel Tilmant, het arrogante Belgische graaikonijn, als de grootste faalhaas uit de gezamenlijke geschiedenis van de Lage Landen. Hoogmoed komt voor de val, dat weten we allemaal, alleen zijn bankiers die oeroude tegeltjeswijsheid de afgelopen jaren compleet vergeten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Oeh, lekker zo'n Tier-1 ratio van 7%. Wanneer wordt ING genationaliseerd?
Witteboordencriminaliteit wordt gewoon niet aangepakt. Als burger zijnde wordt je altijd wel op een kapstokwet gepakt en dit soort organisaties heeft vrijspel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:02 schreef TNA het volgende:
Er gebeurt zoveel 'bijna'. Alleen daadwerkelijke gebeurtenissen zijn topicwaardig.
Complimenten voor Jan Hommen hoor, hij doet goed werk voor het Nederlandsche volkquote:Balans ING daalt 45% door reorganisaties
26-10-2009 11:29:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De balans van ING daalt door de reorganisatieplannen die sinds eind september vorig jaar zijn aangekondigd met 45%, tot EUR760 miljard van EUR1.376 miljard, blijkt maandag uit een presentatie van het concern.
Daarvan is EUR164 miljard al gerealiseerd door de vermindering van de bankbalans die medio 2009 werd afgerond, terwijl er ook al voor EUR40 miljard aan desinvesteringen zijn gedaan sinds eind september 2008.
De maandag aangekondigde verkoop van alle resterende verzekeringsactiviteiten krimpt de balans verder in met EUR277 miljard.
De verdere verkoop van een aantal bankactiviteiten, waaronder ING Direct VS en een aantal Nederlandse retailbankactiviteiten, en verdere integratie zullen de balans met nog eens EUR135 miljard verkleinen.
ING Direct VS wordt verkocht met inbegrip van de grote Alt-A-portefeuille van Alt-A-kredietproducten.
Voor die miljardenportefeuille trof ING in januari van dit jaar een steunregeling met de Nederlandse staat, vanwege de dreiging van grote afschrijvingen door de kredietcrisis.
ING meldt verder dat het geen uitbetaling van couponrente op perpetuele obligaties of andere hybride effecten hoeft op te schorten in verband met de ontvangen staatssteun.
ING meldde eerder maandag dat het een claimemissie doet van EUR7,5 miljard, om dit jaar nog EUR5 miljard van de vorig najaar ontvangen staatssteun terug te kunnen betalen. De stappen zijn onderdeel van een reorganisatieplan dat werd overeengekomen met de Europese Commissie, in verband met de ontvangen staatssteun.
Kost wel wat maar de risico's worden wel kleiner.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:21 schreef pberends het volgende:
Complimenten voor Jan Hommen hoor, hij doet goed werk voor het Nederlandsche volk.
Die laten ze niet vallen....= Ned systeembank.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:40 schreef wolfrolf het volgende:
Kan iemand die een beetje objectief zicht op de zaak heeft mij vertellen of ik mijn centen bij ING vandaan moet halen?Ik heb er zowel een betaal als een spaar rekening. Gaat ING het schip in?
Als je meer dan 'n ton op die spaarrekening hebt staan, is het wellicht zinvol om een deel elders onder te brengen. Maar ik denk dat als ING daadwerkelijk om zou vallen, we problemen hebben van een hele andere orde dan dat beetje spaargeld...quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:40 schreef wolfrolf het volgende:
Kan iemand die een beetje objectief zicht op de zaak heeft mij vertellen of ik mijn centen bij ING vandaan moet halen?Ik heb er zowel een betaal als een spaar rekening. Gaat ING het schip in?
Ing is allang faillietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |