abonnement Unibet Coolblue
pi_67123524
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Zith het volgende:

[..]

En toch is fastfood goedkoper dan 'vers' (koeien van de AH liggen ook eerst 3 jaar in een botswaans vriescontainer).
Ik zal het anders zeggen

Voor mij is vers nog altijd goedkoper dan fastfood.
Ik laat vlot 8 klio stier of koe slachten zodat ik daar een paar maanden van kan genieten, pak daarbij de seizoensgroenten en daarbij of rijst,pasta of aardappelen , dan eet ik gezonder , gevarieerder en lekkerder, en ik kan wel de hele avond op de bank hangen of pc zonder daar dik van te worden

En ja het heeft er ook wel mee te maken hoe je lichaam bepaalde dingen afbreekt of opslaat enz.
Maar gewoon een beetje logisch nadenken kan soms wonderen doen
Thank Drunk I'm a Goddess!
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:28:54 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123580
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef prupke het volgende:


Dus dan ga ik nadenken , wat is het verschil verder tussen de marokkanen hier en daar?
Levensstijl?
Dan hoef je toch niet zolang na te denke om tot een conclusie te komen

Ze zijn hier nog luier.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:30:20 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123608
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil paul de leeuw dan nomineren als ambassadeur.
Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
pi_67123645
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dan hoef je toch niet zolang na te denke om tot een conclusie te komen

Ze zijn hier nog luier.
Ik zit al weer veel verder te denken
Maar kom jij ff aandozen

Hoe krijg ik heel misschien een discussie op gang.......
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_67123714
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
Mijn subjectieve gevoel zegt ook dat het voor een groot deel ook aan de verminderde lichaamsbeweging van kinderen ligt. Waarbij dikke luie ouders het slechte voorbeeld voor deze kinderen zijn omdat die voor 400 meter naar school al met de auto gaan.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 07:14:13 #56
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67125588
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dus de suikerziekte die nogal vaak voorkomt bij Marokkaanse kindern komt niet door overmatig gebruik van mierzoete lekkernijen en hartklachten hebben ook nooit iets te maken met vet , dikke mensen worden dik door hun gezonde manier van leven zonder suiker en vettige zooi??

Gek.
Er is een verschil tussen dik en ranzig dik. Die laatste probeert minder dik te worden en gaat over naar light-dieet wat het dus alleen maar verergt.
Al die fake-producten bedonderd je lichaam.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 07:23:23 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67125648
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
Paul heeft vreetbuien als het hem even tegenzit. We hebben het wel over normaal gebruik van eten, geen excessen.

Ik bedoel het kan niet zo zijn dat we nu opeens dikke kinderen hebben omdat zij zo veel patat en chips eten.
Kom nou gauw. Dat is volslagen belachelijk.

Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!

De fransen waren toch ook nooit dik met hun 20 gangen menus met kasen en weet ik veel. Ook daar sinds de introductie van light-producten gaat het mis.

Het lichaam weet gewoon niet om te gaan met dat kunstvoedsel.
Wat ook een boosdoener is is het zogenaamde MSG in ons voedsel.

Nee ons voedsel wordt slecht voorbewerkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:26:01 #58
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67126223
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het lichaam weet gewoon niet om te gaan met dat kunstvoedsel.
Wat ook een boosdoener is is het zogenaamde MSG in ons voedsel.

Nee ons voedsel wordt slecht voorbewerkt.
Precies, het ligt ook aan de fabrieken die overal suiker en chemische additieven in stoppen. (Niet zij alleen, ook de grote opkomst van de fastfoodindustrie draagt bij). Het beste kan je gewoon zo veel mogelijk pure producten kopen en die zelf bereiden, dat doen de Fransen inderdaad ook al eeuwen met hun uitgebreide maaltijden. Iets met een etiket met twintig regels moet je gewoon wantrouwen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:15:24 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67128677
Ik kwam er laatst achter dat zelfs de uien en aardappels e.d. in de supermarkt niet helemaal zo zijn als ze zouden horen te zijn. Tijd terug kocht ik die eens keer bij een biologische boer en ik schrok me rot wat ik kreeg. Aardappels die drie keer zo groot waren vergeleken met die dingetjes in de winkel, uien waar je 5 maaltijden mee kan bereiden per stuk en dan heb je nog over, appels die veel groener en groter waren dan in de winkel t evinden is. Eigenlijk was alles groot, veel en goedkoop opeens en met een smaak die je doet afvragen waarom mensen genoegen nemen met die zut in de winkel.

Wat dat betreft gaat er inderdaad een hoop mis in onze voedselproductie als je zulk soort producten vergelijkt met de massaproductie die in de supermarkt ligt. En ik geloof ook niet helemaal in dat mensen téveel eten opeens. Als je ziet wat ze in Zuid-Europese landen dagelijks kunnen wegstouwen aan pasta, kaas, wijn, broden en liters olijfolie is dat ook bijna niet voor te stellen met onze mentaliteit van heel weinig eten. Toch is het probleem daar minder aanwezig dan in west-europa of Amerika.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67129414
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Paul heeft vreetbuien als het hem even tegenzit. We hebben het wel over normaal gebruik van eten, geen excessen.

Ik bedoel het kan niet zo zijn dat we nu opeens dikke kinderen hebben omdat zij zo veel patat en chips eten.
Kom nou gauw. Dat is volslagen belachelijk.

Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!

De fransen waren toch ook nooit dik met hun 20 gangen menus met kasen en weet ik veel. Ook daar sinds de introductie van light-producten gaat het mis.

Het lichaam weet gewoon niet om te gaan met dat kunstvoedsel.
Wat ook een boosdoener is is het zogenaamde MSG in ons voedsel.

Nee ons voedsel wordt slecht voorbewerkt.
Dat komt omdat er meer eetmomenten gekomen zijn. Een biscuitje bij de koffie is niet genoeg meer. Nee, daar moet een tussendoortje bij. En dan hebben we ook nog het vier-uurtje. Die tussendoortjes worden gepromoot terwijl we ze natuurlijk helemaal niet nodig hebben. Sterker nog, men doet alsof het gezond is door het verantwoorde tussendoortjes te noemen. Maar ondertussen schuif je wel wat extra's in je mik dat precies dat is: extra. En onnodig. En dus een dikmaker.
Ook als je Sonja Bakkers eierkoeken eet of Peijnenburg ontbijtkoek of een flesje Fruit-2-day. Allemaal nutteloze suikers die zo naar je buik vliegen. Zeker als je daarbij ook nog eens onvoldoende beweegt.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:51:45 #61
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67129774
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens Midas is sport volkomen flauwekul.
Sport zoals wij het kennen ja, maar bewegen niet.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 12:27:30 #62
230491 Zith
pls tip
pi_67132777
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:25 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik zal het anders zeggen

Voor mij is vers nog altijd goedkoper dan fastfood.
Ik laat vlot 8 klio stier of koe slachten zodat ik daar een paar maanden van kan genieten, pak daarbij de seizoensgroenten en daarbij of rijst,pasta of aardappelen , dan eet ik gezonder , gevarieerder en lekkerder, en ik kan wel de hele avond op de bank hangen of pc zonder daar dik van te worden

En ja het heeft er ook wel mee te maken hoe je lichaam bepaalde dingen afbreekt of opslaat enz.
Maar gewoon een beetje logisch nadenken kan soms wonderen doen
Leuk verhaaltje, maar je haalt nu goedkoper en gezonder door elkaar. 300 gram frikandellen met seizoensgroenten en aardappelen is goedkoper dan 300gram sukadelap met seizoensgroenten en aardappelent.

Zeg je nou van 'ja maar van 300 gram frikandellen ben ik minder vol dan van 300 gram rundvlees', ok, dat kan, dan zal ik het zo zeggen:

600 gram frikandellen met seizoensgroenten en aardappelen is goedkoper dan 300gram sukadelap met seizoensgroenten en aardappelent.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:29:14 #63
3542 Gia
User under construction
pi_67132831
Ik sluit me wel aan bij mindermutsig. Aan de ene kant worden er steeds minder grote porties gegeten, zodat je lichaam denkt het met minder te moeten doen en aan de andere kant worden er dan die zogenaamde verantwoorde tussendoortjes ingedouwd.
Laat de hoofdmaaltijden gewoon de hoofdmaaltijden zijn. Goed eten, liefst vers en normale porties.

Wat we moeten laten staan, althans zoveel mogelijk, zijn producten als alcohol, chips, gefrituurde hapjes.
Ja, ook light. Dat het light is, betekent voor velen dat je er dan dus veel van mag eten.

Kijk, een keer iets van de frituur mag gerust, als vervanging van de hoofdmaaltijd, maar elke avond de frietpan aan voor bitterballen, of elke avond een gezinszak chips en borrelnootjes op tafel, is gewoon teveel.

Verschil met vroeger: Vroeger kreeg je dat alleen op zaterdagavond, als extraatje. Tegenwoordig moet het elke avond gezellig gemaakt worden met hapjes en drankjes.

Wat Marokkaanse vrouwen betreft: Volgens mij is het een teken van welvaart als je een goed gevulde vrouw hebt. Dat geeft aan dat je als man goed de kost kunt verdienen. Daar is gewoon ook een omslag nodig.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:31:25 #64
3542 Gia
User under construction
pi_67132888
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje, maar je haalt nu goedkoper en gezonder door elkaar. 300 gram frikandellen met seizoensgroenten en aardappelen is goedkoper dan 300gram sukadelap met seizoensgroenten en aardappelent.
Denk dat prupke bedoelt om samen met anderen een koe of varken te delen.
Ik ken ook mensen die dat doen. En dan scheelt het echt veel met de prijs bij de slager.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 12:49:05 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67133435
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:


Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!


Nee ons voedsel wordt slecht voorbewerkt.
Er is ook al een lange tijd een LIGHT hema worst hoor ;p

Met de voorbewerking van het voedsel is niets mis.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 12:50:52 #66
230491 Zith
pls tip
pi_67133490
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk dat prupke bedoelt om samen met anderen een koe of varken te delen.
Ik ken ook mensen die dat doen. En dan scheelt het echt veel met de prijs bij de slager.
Ah ! ok dan
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:12:07 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67145506
Ik begrijp lambioekje wel, niets kan er gebeuren zonder dat er een complot achter zit.
De eerste wet van Lambiek, de ingewikkelste, meest complex theorie waar een samenzwering achter zit is de beste verklaring
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67145520
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee aspartaamverslaving.
Lees je eigen links es? Daar staat niks in over zoetstoffen etc an-sich, enkel dat kinderen al vroeg een scheve associatie leggen tussen smaak en calorieën door het eten van light producten..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:59:32 #69
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67147473
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Sport zoals wij het kennen ja, maar bewegen niet.
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat trieste gedoe op loobbanden en sportschool wel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:00:19 #70
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67147495
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik begrijp lambioekje wel, niets kan er gebeuren zonder dat er een complot achter zit.
De eerste wet van Lambiek, de ingewikkelste, meest complex theorie waar een samenzwering achter zit is de beste verklaring
De overversimpelde onjuiste versie van zaken wordt ons opgedrongen via media en school.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:01:24 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67147541
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er is ook al een lange tijd een LIGHT hema worst hoor ;p

Met de voorbewerking van het voedsel is niets mis.
Water ingespoten vlees bv
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:02:10 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67147570
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De overversimpelde onjuiste versie van zaken wordt ons opgedrongen via media en school.
Het is één groot complot, Duppie Kleingeld...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:04:27 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67147659
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat komt omdat er meer eetmomenten gekomen zijn. Een biscuitje bij de koffie is niet genoeg meer. Nee, daar moet een tussendoortje bij. En dan hebben we ook nog het vier-uurtje. Die tussendoortjes worden gepromoot terwijl we ze natuurlijk helemaal niet nodig hebben. Sterker nog, men doet alsof het gezond is door het verantwoorde tussendoortjes te noemen. Maar ondertussen schuif je wel wat extra's in je mik dat precies dat is: extra. En onnodig. En dus een dikmaker.
Ook als je Sonja Bakkers eierkoeken eet of Peijnenburg ontbijtkoek of een flesje Fruit-2-day. Allemaal nutteloze suikers die zo naar je buik vliegen. Zeker als je daarbij ook nog eens onvoldoende beweegt.
De Liga koekjes had je 20 jaar geleden al.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67150355
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Water ingespoten vlees bv
Als je naar een fatsoenlijke slager gaat heb je daar geen last van hoor, en dat ligt ook voor een deel aan het bereiden van het vlees zelf..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_67150403
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De Liga koekjes had je 20 jaar geleden al.
Eet jij babyvoeding En die hebben gezien hun opgroeien een andere voedselbehoefte dan volwassenen die 8 uur per dag achter een bureau zitten..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:34:07 #76
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67151001
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen worden te dik omdat ze teveel eten.
QFT.

Dat gezeik ook altijd dat ze een aandoening hebben waardoor ze er helemaal niets aan kunnen doen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67153500
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:34 schreef Mr.J het volgende:

[..]

QFT.

Dat gezeik ook altijd dat ze een aandoening hebben waardoor ze er helemaal niets aan kunnen doen.
hypothyreoïdie

(en ja er zijn sommige mensen bij die er wel iets aan kunnen doen maar het afschuiven op een aandoening, maar goed er zijn wel uitzonderingen )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:37:44 #78
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67153656
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:34 schreef prupke het volgende:

[..]

hypothyreoïdie

(en ja er zijn sommige mensen bij die er wel iets aan kunnen doen maar het afschuiven op een aandoening, maar goed er zijn wel uitzonderingen )
Ja, die 1% van de dikkerds die wel een trage schildklier hebben nemen maar wat extra T3/T4. De andere 99% moet gewoon minder vreten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67153784
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja, die 1% van de dikkerds die wel een trage schildklier hebben nemen maar wat extra T3/T4. De andere 99% moet gewoon minder vreten.
men neme een kam en men scheert...
Thank Drunk I'm a Goddess!
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 01:55:36 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67158264
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Water ingespoten vlees bv
En volgens jou zul je moddervet worden van een beetje vlees ingespoten met water ?:

Je bent echt de weg kwijt.
pi_67158465
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik begrijp lambioekje wel, niets kan er gebeuren zonder dat er een complot achter zit.
De eerste wet van Lambiek, de ingewikkelste, meest complex theorie waar een samenzwering achter zit is de beste verklaring
De tegenhanger van Occam's razor?
I´m back.
pi_67158468
Wordt Zwanger Bob ambassadeur voor de obesitas-generatie?
dag
  woensdag 18 maart 2009 @ 05:42:24 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67158816
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 02:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De tegenhanger van Occam's razor?
Bingo!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:33:42 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67160872
quote:
Family who are 'too fat to work' say £22,000 worth of benefits is not enough.

Philip Chawner, 53, and his 57-year-old wife Audrey weigh 24st. Their daughter Emma, 19, weighs 17st, while her older sister Samantha, 21, weighs 18st.

The family from Blackburn claim £22,508 a year in benefits, equivalent to the take-home pay from a £30,000 salary.

The Chawners, haven't worked in 11 years, claim their weight is a hereditary condition and the money they receive is insufficient to live on.

Mr Chawner said: "What we get barely covers the bills and puts food on the table. It's not our fault we can't work. We deserve more."

The family claim to spend £50 a week on food and consume 3,000 calories each a day. The recommended maximum intake is 2,000 for women and 2,500 for men.

"We have cereal for breakfast, bacon butties for lunch and microwave pies with mashed potato or chips for dinner," Mrs Chawner told Closer magazine.

"All that healthy food, like fruit and veg, is too expensive. We're fat because it's in our genes. Our whole family is overweight," she added.

Each week, Mr and Mrs Chawner, who have been married for 23 years, receive £177 in income support and incapacity benefit. Mrs Chawner is paid an extra £330-a-month disability allowance for epilepsy and asthma, both a result of being overweight.

Mr Chawner gets £71 a month after developing Type 2 diabetes because of his size. He was on a waiting list for a gastric band last year, but a heart condition made the operation unsuitable. Their daughter Samantha receives £84 in Jobseekers' Allowance each fortnight while Emma, who is training to be a hairdresser, gets £58 every two weeks under a hardship fund for low-income students.

Emma, said: "I'm a student and don't have time to exercise" she said "We all want to lose weight to stop the abuse we get in the street, but we don't know how."
bron

Benieuwd hoeveel mensen met dezelfde ideeen er in Nederland zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:44:23 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67161090
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen dik en ranzig dik. Die laatste probeert minder dik te worden en gaat over naar light-dieet wat het dus alleen maar verergt.
Al die fake-producten bedonderd je lichaam.
laat me eens wat bronnen zien

het is meer psychologisch, iemand die dik is denkt met een colaatje light zijn/haar problemen op te lossen terwijl hij/zij zijn 6de hamburger naar binnen stouwt

het is niet alleen suiker wat een mens dik maakt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:22:09 #86
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67162151
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:44 schreef Re het volgende:

[..]

laat me eens wat bronnen zien

het is meer psychologisch, iemand die dik is denkt met een colaatje light zijn/haar problemen op te lossen terwijl hij/zij zijn 6de hamburger naar binnen stouwt

het is niet alleen suiker wat een mens dik maakt
Er zijn gewoon verschillende oorzaken van zwaarlijvigheid, iedere arts zal je dat vertellen. Sommige oorzaken zijn genetisch, andere oorzaken zijn medicatie of ziekte, sommigen zijn psychisch EN sommigen (de meesten) zijn gewoon vanwege te weinig beweging of een ongezonde leefstijl.

Je kan niet alle dikke mensen over een kam scheren, net zoals ook niet alle slanke mensen hetzelfde zijn. Iemand kan ook heel slank zijn en toch roken, liters cola wegwerken en op zijn reet zitten. Die kan een snelle stofwisseling hebben en daarom niet dik worden, maar zoals laatst bleek uit wetenschappelijk onderzoek zijn er ook heel veel slanke mensen met veel intern vet. Dit omdat ze niet bewegen. Alleen omdat ze slank zijn, zullen ze het minder snel door hebben en heeft de omgeving geen kritiek.

Ieder mens is verschillend, dik of dun, en de oorzaken zijn ook per persoon verschillend. Obesitas kun je dus ook niet aanpakken met een ''fat police'' of ''obesitasambassadeur'' want obesitas is een ziekte en de oorzaken daarvan zijn niet zo algemeen vast te stellen. Je kunt obesitas dus alleen behandelen in een persoonsgerichte aanpak.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:34:00 #87
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67162556
En die persoonsgerichte aanpak is simpelweg BEWEGEN en je niet VOLSTOUWEN met ONGEZOND, VET eten. Sjeez. Als je dat doet en dan nóg dik wordt heb je recht van klagen en moet er verder worden gezocht. Maar ga als dik persoon eerst maar eens je leefpatroon aanpassen.

Moet zeggen dat het al zou schelen als de overheidssubsidies op vlees eens zouden verschuiven naar groente & fruit. We eten teveel vlees, wat een aardige dikmaker kan zijn, en betalen er veels te weinig voor vergeleken met wat het werkelijk kost.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67162610
"Why are thin people not fat" van BBC Horizon vond ik een leuke docu om te zien. Er werden een aantal dunne personen die nergens van aan leken te komen op een zeer hoog-calorisch dieet gezet. De uiteindelijke (voorzichtige) conclusie was dat ieders lichaam een bepaald streefgewicht heeft en hier altijd naar zal blijven toewerken, wat je dieet ook is. Voor mij in ieder geval heel verrassende resultaten. Zo kwam ook 1 deelnemer meer spier aan zonder ook maar te trainen maar simpelweg door te veel te eten, de anderen kwamen wel aan maar niet dramatisch. De stofwisseling van de meesten ging, zo concludeerden de onderzoekers, in rust simpelweg omhoog om de extra energie te verbruiken.

Geredeneerd werd dat andersom ook het geval zou kunnen zijn. Maar een sluitende conclusie is er natuurlijk niet. Er zijn meerdere factoren naast 'genen'.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:19:02 #89
3542 Gia
User under construction
pi_67166180
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:36 schreef waht het volgende:
"Why are thin people not fat" van BBC Horizon vond ik een leuke docu om te zien. Er werden een aantal dunne personen die nergens van aan leken te komen op een zeer hoog-calorisch dieet gezet. De uiteindelijke (voorzichtige) conclusie was dat ieders lichaam een bepaald streefgewicht heeft en hier altijd naar zal blijven toewerken, wat je dieet ook is. Voor mij in ieder geval heel verrassende resultaten. Zo kwam ook 1 deelnemer meer spier aan zonder ook maar te trainen maar simpelweg door te veel te eten, de anderen kwamen wel aan maar niet dramatisch. De stofwisseling van de meesten ging, zo concludeerden de onderzoekers, in rust simpelweg omhoog om de extra energie te verbruiken.

Geredeneerd werd dat andersom ook het geval zou kunnen zijn. Maar een sluitende conclusie is er natuurlijk niet. Er zijn meerdere factoren naast 'genen'.
Wat dat betreft heb ik ooit een onderzoek gelezen, of op tv gezien, dat reeds in de kindertijd bepaald wordt of je later dik wordt of dun. Het idee erachter was, dat je als kind, tot je 10de, vetcellen kweekt, afhankelijk van wat je te eten krijgt. En dat na je pubertijd deze vetcellen zich gaan vullen.
Probleem is dan meteen dat je ze wel kunt legen, middels een dieet, maar dat ze niet kapot gaan, en steeds om vulling zeuren, oftewel een hongergevoel veroorzaken.

De grote schuldigen hierbij zijn dan toch wel de ouders, in de meeste gevallen de moeder.
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:24:56 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67166378
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:22 schreef Windigo het volgende:

[..]

Er zijn gewoon verschillende oorzaken van zwaarlijvigheid, iedere arts zal je dat vertellen. Sommige oorzaken zijn genetisch, andere oorzaken zijn medicatie of ziekte, sommigen zijn psychisch EN sommigen (de meesten) zijn gewoon vanwege te weinig beweging of een ongezonde leefstijl.

Je kan niet alle dikke mensen over een kam scheren, net zoals ook niet alle slanke mensen hetzelfde zijn. Iemand kan ook heel slank zijn en toch roken, liters cola wegwerken en op zijn reet zitten. Die kan een snelle stofwisseling hebben en daarom niet dik worden, maar zoals laatst bleek uit wetenschappelijk onderzoek zijn er ook heel veel slanke mensen met veel intern vet. Dit omdat ze niet bewegen. Alleen omdat ze slank zijn, zullen ze het minder snel door hebben en heeft de omgeving geen kritiek.

Ieder mens is verschillend, dik of dun, en de oorzaken zijn ook per persoon verschillend. Obesitas kun je dus ook niet aanpakken met een ''fat police'' of ''obesitasambassadeur'' want obesitas is een ziekte en de oorzaken daarvan zijn niet zo algemeen vast te stellen. Je kunt obesitas dus alleen behandelen in een persoonsgerichte aanpak.
neeeheee het is de schuld van aspertaam, begrijp dat dan toch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 13:20:55 #91
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67168131
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb ik ooit een onderzoek gelezen, of op tv gezien, dat reeds in de kindertijd bepaald wordt of je later dik wordt of dun. Het idee erachter was, dat je als kind, tot je 10de, vetcellen kweekt, afhankelijk van wat je te eten krijgt. En dat na je pubertijd deze vetcellen zich gaan vullen.
Probleem is dan meteen dat je ze wel kunt legen, middels een dieet, maar dat ze niet kapot gaan, en steeds om vulling zeuren, oftewel een hongergevoel veroorzaken.

De grote schuldigen hierbij zijn dan toch wel de ouders, in de meeste gevallen de moeder.
Gelukkig worden kleine kinderen op een gegeven moment groot en kunnen ze zelf hun eten gaan maken en dan kunnen ze hun moeder niet meer de schuld geven van het *elk pondje gaat door het mondje verhaal* en zijn ze zelf volledig verantwoordelijk voor elke hap die ze nemen.

Beetje gemakkelijk op het overgewicht van de volwassenen probleem aan je moeder te wijten.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:28:19 #92
3542 Gia
User under construction
pi_67168370
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gelukkig worden kleine kinderen op een gegeven moment groot en kunnen ze zelf hun eten gaan maken en dan kunnen ze hun moeder niet meer de schuld geven van het *elk pondje gaat door het mondje verhaal* en zijn ze zelf volledig verantwoordelijk voor elke hap die ze nemen.

Beetje gemakkelijk op het overgewicht van de volwassenen probleem aan je moeder te wijten.
Het gaat erom dat je die vetcellen dan al hebt. Ook al eet je niet teveel, die vetcellen vullen zich toch.
Iemand met minder vetcellen kan gewoon meer eten, zonder aan te komen.

Mijn jongste zoon heeft ondergewicht, en je wilt niet weten wat hij eet! 't Is echt niet zo dat hij weinig eet. Maar mijn kinderen waren als kind al nooit te dik. En daar hebben ze nu profijt van en waarschijnlijk de rest van hun leven.

En ik? Ik verwijt het mijn moeder geenszins. Ik eet gezond, veel rauwkost, drink alleen in het weekend, met mate, maar mager ben ik nooit geweest en zal ik dus ook niet meer kunnen worden. En dat ligt deels wel aan het feit dat ik als jong kind zoveel mocht eten als ik wilde. Nu heeft mijn moeder de oorlog meegemaakt en haar idee was dat er maar beter een goede bodem in kon zitten, je wist het tenslotte maar nooit.
Mijn beide zussen waren slechte eters en zijn nu beide niks te dik.

En ja, ik moet er wat aan doen, zeker gezien mijn zwakke hart. Iedere kilo teveel is extra zwaar voor het hart. Maar het valt niet mee om af te vallen als je eenmaal te dik bent.

Gelukkig ben ik niet zo dik als die mensen in Engeland. Bij lange na niet, maar het moet er wel af en daar doe ik echt alles aan.
pi_67168706
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gelukkig worden kleine kinderen op een gegeven moment groot en kunnen ze zelf hun eten gaan maken en dan kunnen ze hun moeder niet meer de schuld geven van het *elk pondje gaat door het mondje verhaal* en zijn ze zelf volledig verantwoordelijk voor elke hap die ze nemen.

Beetje gemakkelijk op het overgewicht van de volwassenen probleem aan je moeder te wijten.
Mwah, er zijn wel zaken die je je ouders aan kunt rekenen. Wat van een kind dat door moeder of vader elke dag naar de McDonalds wordt gereden, om wat voor reden dan ook. Dat is een slecht begin van je leven. Als je op je 18e, na een gezonde/normale jeugd, elke dag rotzooi wilt eten is dat je eigen keuze, maar als 4-jarige heb je erg weinig keus en proef je alleen het lekkere eten.

En wat nu als je levensstijl als klein kind bepalend is voor je verdere leven? Dan kan je als volwassene hieraan blijven werken ja en makkelijk je doelen bereiken als je volhardend bent, maar het kan onnodig moeilijker (en in sommige gevallen onmogelijk) zijn gemaakt door je onverantwoordelijke ouders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:56:40 #94
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_67169252
Mag ik bij deze alvast Sharon Dijksma voor deze positie voordragen? Kan me geen geschikter ambassadeur veurstellen!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_67169467
Ik ben er van overtuigd dat die ik kies bewust sticker er ook aan bijdraagt.
De dingen zitten zelfs op flacons frituurvet, dozen firkandellen en flessen mayo. We kunnen echter toch niet echt stellen dat het (regelmatig) eten van vet voedsel ook maar in de verste strekking bewust (in ze zin van verstandig) is.
pi_67169990
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:03 schreef McKillem het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat die ik kies bewust sticker er ook aan bijdraagt.
De dingen zitten zelfs op flacons frituurvet, dozen firkandellen en flessen mayo. We kunnen echter toch niet echt stellen dat het (regelmatig) eten van vet voedsel ook maar in de verste strekking bewust (in ze zin van verstandig) is.
Die stikker is inderdaad erg debiel. Ben benieuwd waar een product aan moet voldoen om de sticker te krijgen.

-Per portie minder dan 10 gr verzadigd vet > porties verkleinen.
-Vetvrij > Lading suiker toevoegen.

Etc. etc.

Light voedsel in de VS
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67170043
Het rolemodel Erica Terpstra van Sport lijkt me wel een goede ambassadeur
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:24:37 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_67170155
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:21 schreef JohnDope het volgende:
Het rolemodel Erica Terpstra van Sport lijkt me wel een goede ambassadeur
Nou ja die is onlangs zelf nog 15.000 kilo afgevallen, dus je grapje slaat nu een beetje dood.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_67170283
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:24 schreef Marble het volgende:

[..]

Nou ja die is onlangs zelf nog 15.000 kilo afgevallen, dus je grapje slaat nu een beetje dood.
Ondanks dat is 30 kilo overgewicht op het menselijke lichaam nogsteeds erg veel
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67170550
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ondanks dat is 30 kilo overgewicht op het menselijke lichaam nogsteeds erg veel
Mwah mwah.
Wat is overgewicht en hoe erg is het.

Als ik stikt mijn BMI zou hanteren zou ik tops 100 kilo mogen wegen.
Maar ik vind 110 toch wel minimaal voor een beetje postuuur. (nu ben ik nog ruim daarboven zelfs, maar daar werk ik aan momenteel) Dat is echter al 10 kilo meer.
Ik vertik het gewoon om met mijn BMI gewicht rond te lopen en dan de lange lat uit te hangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')