abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:03:24 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123070
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat o wat is nu de oorzaak van vies dikke mensen. Patat eten is het dus ECHT niet. 20 jaar geleden aten we dat gewoon nog uit de "ongezonde" vetten.

Er is een product-soort dat van de markt gehaald dient te worden en dat is Light.

Margarine, vet arm, suiker-vrij, light dat is wat ons dik maakt.
[..]

[..]

We hebben het afgelopen decenia een compleet verkeerd beeld van voedsel op gebouwd met dat suiker en vet paranoia.
Dus de suikerziekte die nogal vaak voorkomt bij Marokkaanse kindern komt niet door overmatig gebruik van mierzoete lekkernijen en hartklachten hebben ook nooit iets te maken met vet , dikke mensen worden dik door hun gezonde manier van leven zonder suiker en vettige zooi??

Gek.
pi_67123146
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dus de suikerziekte die nogal vaak voorkomt bij Marokkaanse kindern komt niet door overmatig gebruik van mierzoete lekkernijen en hartklachten hebben ook nooit iets te maken met vet , dikke mensen worden dik door hun gezonde manier van leven zonder suiker en vettige zooi??

Gek.
Maar zijn dat niet de marokkanen die in nederland (en omgeving wonen) ?
Ik bedoel volgens mij is dat in marokko niet zo. (ik heb geen idee van de statestieken daar?)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:08:22 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123190
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat strookt dan weer niet met het overheidsbeleid waarin iedereen zoveel mogelijk moet werken.
En natuurlijk niet met de wens van ouders om een koophuis en 2 auto's te hebben en ook nog een paar keer per jaar op vakantie te kunnen. Het kind wordt het kind van de rekening.
Zelfs dan kun je nog steeds anderhalf uurtje per week met je kind naar zwemles gaan OF je aupair met je kind naar de zwemlessen sturen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:11:13 #44
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123252
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:06 schreef prupke het volgende:

[..]

Maar zijn dat niet de marokkanen die in nederland (en omgeving wonen) ?
Ik bedoel volgens mij is dat in marokko niet zo. (ik heb geen idee van de statestieken daar?)
Hun keuken is erg goed (mijn mening) maar ze gebruiken wel erg veel suiker, ook in Marokko.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:14:08 #45
230491 Zith
pls tip
pi_67123308
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:00 schreef prupke het volgende:

[..]

fastfood is duur inde zin van : je hebt er meer van nodig om een gevuld gevoel te krijgen.
Eet maar eens voor 5 euro aan vers spul op (vlees aardappelen en groente)
kan je zeker 2 dagen van eten
Voor 5 euro koop je of 300 gram sukadelappen of 3 kilo euroshopper frikandellen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67123317
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:11 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hun keuken is erg goed (mijn mening) maar ze gebruiken wel erg veel suiker, ook in Marokko.
Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit die keuken geproefd

Maar goed , als ik ooit wat beelden zie uit marokko , zie ik bijna nooit dikke mensen (ja de moeders kunnen ooit wat stevig zijn en de oma's maar dat kan ook aan de hormonen hebben gelegen)

Dus dan ga ik nadenken , wat is het verschil verder tussen de marokkanen hier en daar?
Levensstijl?
pi_67123394
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Voor 5 euro koop je of 300 gram sukadelappen of 3 kilo euroshopper frikandellen.
een sucadelap kan je vers van de koe snijden

een frikandel niet
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:18:20 #48
230491 Zith
pls tip
pi_67123395
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit die keuken geproefd

Maar goed , als ik ooit wat beelden zie uit marokko , zie ik bijna nooit dikke mensen (ja de moeders kunnen ooit wat stevig zijn en de oma's maar dat kan ook aan de hormonen hebben gelegen)

Dus dan ga ik nadenken , wat is het verschil verder tussen de marokkanen hier en daar?
Levensstijl?
Ze hangen daar niet de hele dag op de bank of op de stoep En er zit natuurlijk veel meer groente in hun keuken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:19:34 #49
230491 Zith
pls tip
pi_67123419
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:18 schreef prupke het volgende:

[..]

een sucadelap kan je vers van de koe snijden

een frikandel niet
En toch is fastfood goedkoper dan 'vers' (koeien van de AH liggen ook eerst 3 jaar in een botswaans vriescontainer).
pi_67123421
Ik wil paul de leeuw dan nomineren als ambassadeur.
pi_67123524
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Zith het volgende:

[..]

En toch is fastfood goedkoper dan 'vers' (koeien van de AH liggen ook eerst 3 jaar in een botswaans vriescontainer).
Ik zal het anders zeggen

Voor mij is vers nog altijd goedkoper dan fastfood.
Ik laat vlot 8 klio stier of koe slachten zodat ik daar een paar maanden van kan genieten, pak daarbij de seizoensgroenten en daarbij of rijst,pasta of aardappelen , dan eet ik gezonder , gevarieerder en lekkerder, en ik kan wel de hele avond op de bank hangen of pc zonder daar dik van te worden

En ja het heeft er ook wel mee te maken hoe je lichaam bepaalde dingen afbreekt of opslaat enz.
Maar gewoon een beetje logisch nadenken kan soms wonderen doen
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:28:54 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123580
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef prupke het volgende:

Levensstijl?
Dan hoef je toch niet zolang na te denke om tot een conclusie te komen

Ze zijn hier nog luier.
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 00:30:20 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67123608
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil paul de leeuw dan nomineren als ambassadeur.
Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
pi_67123645
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dan hoef je toch niet zolang na te denke om tot een conclusie te komen

Ze zijn hier nog luier.
Ik zit al weer veel verder te denken
Maar kom jij ff aandozen

Hoe krijg ik heel misschien een discussie op gang.......
pi_67123714
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
Mijn subjectieve gevoel zegt ook dat het voor een groot deel ook aan de verminderde lichaamsbeweging van kinderen ligt. Waarbij dikke luie ouders het slechte voorbeeld voor deze kinderen zijn omdat die voor 400 meter naar school al met de auto gaan.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 07:14:13 #56
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67125588
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gek.
Er is een verschil tussen dik en ranzig dik. Die laatste probeert minder dik te worden en gaat over naar light-dieet wat het dus alleen maar verergt.
Al die fake-producten bedonderd je lichaam.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 07:23:23 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67125648
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Paul heeft vreetbuien als het hem even tegenzit. We hebben het wel over normaal gebruik van eten, geen excessen.

Ik bedoel het kan niet zo zijn dat we nu opeens dikke kinderen hebben omdat zij zo veel patat en chips eten.
Kom nou gauw. Dat is volslagen belachelijk.

Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!

De fransen waren toch ook nooit dik met hun 20 gangen menus met kasen en weet ik veel. Ook daar sinds de introductie van light-producten gaat het mis.

Het lichaam weet gewoon niet om te gaan met dat kunstvoedsel.
Wat ook een boosdoener is is het zogenaamde MSG in ons voedsel.

Nee ons voedsel wordt slecht voorbewerkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:26:01 #58
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67126223
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Precies, het ligt ook aan de fabrieken die overal suiker en chemische additieven in stoppen. (Niet zij alleen, ook de grote opkomst van de fastfoodindustrie draagt bij). Het beste kan je gewoon zo veel mogelijk pure producten kopen en die zelf bereiden, dat doen de Fransen inderdaad ook al eeuwen met hun uitgebreide maaltijden. Iets met een etiket met twintig regels moet je gewoon wantrouwen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:15:24 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67128677
Ik kwam er laatst achter dat zelfs de uien en aardappels e.d. in de supermarkt niet helemaal zo zijn als ze zouden horen te zijn. Tijd terug kocht ik die eens keer bij een biologische boer en ik schrok me rot wat ik kreeg. Aardappels die drie keer zo groot waren vergeleken met die dingetjes in de winkel, uien waar je 5 maaltijden mee kan bereiden per stuk en dan heb je nog over, appels die veel groener en groter waren dan in de winkel t evinden is. Eigenlijk was alles groot, veel en goedkoop opeens en met een smaak die je doet afvragen waarom mensen genoegen nemen met die zut in de winkel.

Wat dat betreft gaat er inderdaad een hoop mis in onze voedselproductie als je zulk soort producten vergelijkt met de massaproductie die in de supermarkt ligt. En ik geloof ook niet helemaal in dat mensen téveel eten opeens. Als je ziet wat ze in Zuid-Europese landen dagelijks kunnen wegstouwen aan pasta, kaas, wijn, broden en liters olijfolie is dat ook bijna niet voor te stellen met onze mentaliteit van heel weinig eten. Toch is het probleem daar minder aanwezig dan in west-europa of Amerika.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67129414
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Paul heeft vreetbuien als het hem even tegenzit. We hebben het wel over normaal gebruik van eten, geen excessen.

Ik bedoel het kan niet zo zijn dat we nu opeens dikke kinderen hebben omdat zij zo veel patat en chips eten.
Kom nou gauw. Dat is volslagen belachelijk.

Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!

De fransen waren toch ook nooit dik met hun 20 gangen menus met kasen en weet ik veel. Ook daar sinds de introductie van light-producten gaat het mis.

Dat komt omdat er meer eetmomenten gekomen zijn. Een biscuitje bij de koffie is niet genoeg meer. Nee, daar moet een tussendoortje bij. En dan hebben we ook nog het vier-uurtje. Die tussendoortjes worden gepromoot terwijl we ze natuurlijk helemaal niet nodig hebben. Sterker nog, men doet alsof het gezond is door het verantwoorde tussendoortjes te noemen. Maar ondertussen schuif je wel wat extra's in je mik dat precies dat is: extra. En onnodig. En dus een dikmaker.
Ook als je Sonja Bakkers eierkoeken eet of Peijnenburg ontbijtkoek of een flesje Fruit-2-day. Allemaal nutteloze suikers die zo naar je buik vliegen. Zeker als je daarbij ook nog eens onvoldoende beweegt.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')