Zo zijn er verschillende basisvaardigheden te onderscheiden, waaronder ook fietsen. Ik vind dat de verantwoordelijkheid daarvoor wel bij de ouders ligt. Scholen kunnen hierbij wel faciliterend optreden door bijvoorbeeld de lessen aan te bieden naast het reguliere lespakket.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik vind zwemmen een dusdanige basisvaardigheid in een land waar je gemiddeld nog geen honderd meter van een gracht of een sloot bent dat je zeker moet zijn dat kinderen kunnen zwemmen.
Zover ik weet wordt er wel nog gegymd op de basisscholen en middelbare scholen. Daar vermaakte ik me altijd goed mee.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:44 schreef popolon het volgende:
Is er geen gym meer dan?![]()
Vroeger had je drie keer gym per week. Een beetje apekooi, trefbal dat soort dingen. Prachtig toch?
Zeker waar, maar waarom bedenken al die ouders dat niet? Onverantwoordelijk tuig.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik vind zwemmen een dusdanige basisvaardigheid in een land waar je gemiddeld nog geen honderd meter van een gracht of een sloot bent dat je zeker moet zijn dat kinderen kunnen zwemmen.
Mischien omdat dikke ouders minder snel geneigd zijn om met hun kind op stap te gaan om het te laten sporten.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:47 schreef waht het volgende:
[..]
Zeker waar, maar waarom bedenken al die ouders dat niet? Onverantwoordelijk tuig.
Het gaat niet om waar de eerste verantwoordelijkheid ligt, het gaat mij erom waar je als land vindt dat iedereen over moet beschikken.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:37 schreef popolon het volgende:
Hoe oud gaan ze naar school? 3 / 4?
Ik ken kinderen die dan al kunnen zwemmen, puur door de ouders. Dus de verantwoordelijkheid ligt ten eerste altijd bij de ouders imo.
Jep, nu ben jij aan de beurt .. (en ik ook volgens die leugenachtige BMIquote:
Dat weet ik dagonet, waar ik woon heeft de helft een zwembad in de tuin. Ik hoef je de gevaren daar niet van uit te leggen. Dan moet je 't wel zelf doen, wachten tot ze naar school gaan duurt te lang soms.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het gaat niet om waar de eerste verantwoordelijkheid ligt, het gaat mij erom waar je als land vindt dat iedereen over moet beschikken.
Fietsen is geen noodzakelijk iets en je bent niet onveiliger af als je niet kan fietsen, in ons land is het echter wel zo dat je een redelijk risico hebt dat je in het water belandt.
Tuurlijk, maar dat strookt dan weer niet met het overheidsbeleid waarin iedereen zoveel mogelijk moet werken.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:02 schreef Triptamine het volgende:
Ouders hebben tegenwoordig minder tijd voor de kinderen en een veel drukker leven. Dus krijgen we: "dat kunnen ze op school toch leren/ dat kunnen ze op school toch ook doen?" taferelen.
Ouders moeten eens meer tijd nemen voor hun eigen kinderen, dat is de kern van het probleem
fastfood is duur inde zin van : je hebt er meer van nodig om een gevuld gevoel te krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:26 schreef popolon het volgende:
Gek genoeg zie je dan dat mensen vaak juist slechter gaan eten. En fastfood is goedkoop.....
Dus de suikerziekte die nogal vaak voorkomt bij Marokkaanse kindern komt niet door overmatig gebruik van mierzoete lekkernijen en hartklachten hebben ook nooit iets te maken met vet , dikke mensen worden dik door hun gezonde manier van leven zonder suiker en vettige zooi??quote:Op maandag 16 maart 2009 19:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat o wat is nu de oorzaak van vies dikke mensen. Patat eten is het dus ECHT niet. 20 jaar geleden aten we dat gewoon nog uit de "ongezonde" vetten.
Er is een product-soort dat van de markt gehaald dient te worden en dat is Light.
Margarine, vet arm, suiker-vrij, light dat is wat ons dik maakt.
[..]
[..]
We hebben het afgelopen decenia een compleet verkeerd beeld van voedsel op gebouwd met dat suiker en vet paranoia.
Maar zijn dat niet de marokkanen die in nederland (en omgeving wonen) ?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus de suikerziekte die nogal vaak voorkomt bij Marokkaanse kindern komt niet door overmatig gebruik van mierzoete lekkernijen en hartklachten hebben ook nooit iets te maken met vet , dikke mensen worden dik door hun gezonde manier van leven zonder suiker en vettige zooi??
Gek.
Zelfs dan kun je nog steeds anderhalf uurtje per week met je kind naar zwemles gaan OF je aupair met je kind naar de zwemlessen sturen.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat strookt dan weer niet met het overheidsbeleid waarin iedereen zoveel mogelijk moet werken.
En natuurlijk niet met de wens van ouders om een koophuis en 2 auto's te hebben en ook nog een paar keer per jaar op vakantie te kunnen. Het kind wordt het kind van de rekening.
Hun keuken is erg goed (mijn mening) maar ze gebruiken wel erg veel suiker, ook in Marokko.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:06 schreef prupke het volgende:
[..]
Maar zijn dat niet de marokkanen die in nederland (en omgeving wonen) ?
Ik bedoel volgens mij is dat in marokko niet zo. (ik heb geen idee van de statestieken daar?)
Voor 5 euro koop je of 300 gram sukadelappen of 3 kilo euroshopper frikandellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:00 schreef prupke het volgende:
[..]
fastfood is duur inde zin van : je hebt er meer van nodig om een gevuld gevoel te krijgen.
Eet maar eens voor 5 euro aan vers spul op (vlees aardappelen en groente)
kan je zeker 2 dagen van eten
Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit die keuken geproefdquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:11 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hun keuken is erg goed (mijn mening) maar ze gebruiken wel erg veel suiker, ook in Marokko.
een sucadelap kan je vers van de koe snijdenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef Zith het volgende:
[..]
Voor 5 euro koop je of 300 gram sukadelappen of 3 kilo euroshopper frikandellen.
Ze hangen daar niet de hele dag op de bank of op de stoepquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit die keuken geproefd
Maar goed , als ik ooit wat beelden zie uit marokko , zie ik bijna nooit dikke mensen (ja de moeders kunnen ooit wat stevig zijn en de oma's maar dat kan ook aan de hormonen hebben gelegen)
Dus dan ga ik nadenken , wat is het verschil verder tussen de marokkanen hier en daar?
Levensstijl?
En toch is fastfood goedkoper dan 'vers' (koeien van de AH liggen ook eerst 3 jaar in een botswaans vriescontainer).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:18 schreef prupke het volgende:
[..]
een sucadelap kan je vers van de koe snijden
een frikandel niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |