abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2009 @ 19:04:27 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67110484
quote:
Kabinetsnota Overgewicht
Het kabinet wil een integrale aanpak voor de bestrijding van overgewicht. Overgewicht raakt de volksgezondheid, zowel in Nederland als op wereldschaal. De maatschappelijke gevolgen liggen in de sfeer van verminderde productiviteit, uitval en verzuim. Het kabinet wil een aanpak die de inzet van veel instanties vraagt om deze ontwikkeling tegen te gaan. Dit staat in de nota Overgewicht van minister Klink van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin en staatssecretaris Bussemaker van VWS waarmee de ministerraad heeft ingestemd.

Mensen zijn en blijven zelf verantwoordelijk voor hun leefstijl. Ze kiezen zelf hun voedings- en bewegingspatroon. Het kabinet vindt het respect voor deze vrijheid voorop staan. Wel is het belangrijk mensen zodanig te informeren dat zij in staat zijn een goede keus te kunnen maken. De markt maakt deze gezonde keuze gemakkelijker door betrouwbare etiketten en logo's op producten te zetten. De overheid stelt daarvoor randvoorwaarden, zodat mensen betrouwbare informatie krijgen die hen in staat stelt te kiezen voor een gezonde leefstijl.

Overgewicht leidt vaak na verloop van tijd tot obesitas, een chronische ziekte waar patiënten bijna niet meer vanaf komen. Preventie van (verdere) gewichtstoename is eigenlijk de enige remedie. Voor effectieve preventie is een integrale aanpak op lokaal niveau nodig. Het kabinet doet een beroep op diverse maatschappelijke partners zoals artsen, werkgevers, schoolbesturen en lokale overheden om een bijdrage te leveren aan het tegengaan van overgewicht. De samenwerking die maatschappelijke partners in het Convenant Overgewicht hebben opgezet, zal het kabinet blijven ondersteunen. Het stimuleren van een gezonde leefstijl staat hierbij centraal.

bron
Wat o wat is nu de oorzaak van vies dikke mensen. Patat eten is het dus ECHT niet. 20 jaar geleden aten we dat gewoon nog uit de "ongezonde" vetten.

Er is een product-soort dat van de markt gehaald dient te worden en dat is Light.

Margarine, vet arm, suiker-vrij, light dat is wat ons dik maakt.
quote:
Dieet producten kunnen leiden tot obesitas bij kinderen
Dieet producten, zoals 0% vet zuivel en light producten, kunnen ervoor zorgen dat kinderen meer kans hebben op het ontwikkelen van obesitas. Dit is de conclusie van een onderzoek naar obesitas bij kinderen aan de Universiteit van Alberta.

De oorzaak van deze verhoogde kans op obesitas is de relatie die kinderen op jonge leeftijd leggen tussen smaak en calorieën.

Normaal leert een kind dat een bepaalde smaak betekent dat het product veel calorieën bevat, en dat hij of zij er niet te veel van moet eten. Tegenwoordig krijgen kinderen de variant met veel minder calorieën dan normaal en leren daarom niet dat ze er minder van moeten eten.

Op latere leeftijd zorgt dit voor problemen: de smaak vertelt diegene niet meer dat het bedoeld is om met mate te eten. Zodoende wordt structureel te veel gegeten en ontstaat de verhoogde kans op obesitas.

De onderzoekers zeggen daarom als toelichting op het onderzoek dat het beter zou zijn als kinderen geen light of 0% vet producten eten

bron
quote:
Ook vindt Van Strien dat ouders zich, helemaal bij de heel jonge kinderen, verre moeten houden van light producten. ,,Al was het maar vanwege de aspartaam die er vaak aan is toegevoegd. Dat is een ronduit schadelijk middel.’’

Maar light producten brengen voor kinderen nog een ander risico met zich mee. Van Strien: ,,Kinderen weten precies wanneer ze genoeg hebben gegeten. Wie zijn kinderen te lichte producten geeft, brengt ze in de war. Ze eten en ze eten en het verzadigingspunt wordt simpelweg niet bereikt. Light producten geven een verkeerd signaal af aan een lichaam dat nog volop in ontwikkeling is.’’
bron

We hebben het afgelopen decenia een compleet verkeerd beeld van voedsel op gebouwd met dat suiker en vet paranoia.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:10:01 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67110688
Laat ze dan beginnen met het herinvoeren van gymlessen en zwemles op school. Dat scheelt al een hele berg waarschijnlijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 16 maart 2009 @ 19:11:10 #3
52357 Lambiekje
pi_67110741
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:10 schreef Hukkie het volgende:
Laat ze dan beginnen met het herinvoeren van gymlessen en zwemles op school. Dat scheelt al een hele berg waarschijnlijk.
Is er geen zwemles meer ?! Belachelijk!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67110838
dikke kinderen zijn cool, als ze omvallen maken zo'n grappig geluid
pi_67110994
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:10 schreef Hukkie het volgende:
Onzin. Op school kom je om te leren. Het gewicht van het kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  maandag 16 maart 2009 @ 19:21:20 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67111161
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:17 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Onzin. Op school kom je om te leren. Het gewicht van het kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.
Leren bewegen en dat dat gezond is. Prima taak voor school.

De suikerverslaving van de maatschappij is wel iets dat aangepakt zou moeten worden, alles wordt zoeter en zoeter omdat het anders niet verkoopt. Men lust steeds minder tegenwoordig.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:22:12 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67111204
Mensen worden te dik omdat ze teveel eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:24:34 #8
52357 Lambiekje
pi_67111321
quote:

[..]

Dat kabinetsnota maakt het duidelijk dat er nu toch echt overheids invloed komt. Wederom een ding wat afgepakt wordt van de ouders.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:25:13 #9
52357 Lambiekje
pi_67111345
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen worden te dik omdat ze teveel eten.
Omdat lightproducten je lichaam compleet verkeerde signalen afgeeft.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:25:51 #10
52357 Lambiekje
pi_67111379
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De suikerverslaving van de maatschappij is wel iets dat aangepakt zou moeten worden, alles wordt zoeter en zoeter omdat het anders niet verkoopt. Men lust steeds minder tegenwoordig.
Nee aspartaamverslaving.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:26:05 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67111390
quote:

[..]

Scholen krijgen steeds meer opvoedkundige taken erbij, maar als het om overgewicht gaat dan is dat een taak van de ouders? Lijkt me juist prima als beweging op school (net als vroeger) gestimuleerd wordt.

Dan zijn we er nog lang niet natuurlijk, maar het is een begin.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 16 maart 2009 @ 19:28:17 #12
52357 Lambiekje
pi_67111511
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:26 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Scholen krijgen steeds meer opvoedkundige taken erbij, maar als het om overgewicht gaat dan is dat een taak van de ouders? Lijkt me juist prima als beweging op school (net als vroeger) gestimuleerd wordt.

Volgens Midas is sport volkomen flauwekul.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:28:33 #13
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_67111527
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee aspartaamverslaving.
Ik wist helemaal niet dat aspartaam zo verslavend was. De smaak herken je wel uit duizenden
  maandag 16 maart 2009 @ 19:30:32 #14
45206 Pietverdriet
pi_67111623
quote:

[..]

Nee aspartaamverslaving.
LOL
Sure, is een van de effecten daarvan een alufoliehoedje?
  maandag 16 maart 2009 @ 19:30:47 #15
52357 Lambiekje
pi_67111630
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:28 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat aspartaam zo verslavend was. De smaak herken je wel uit duizenden
Kijk maar naar het aantal light producten, een duizendvoud meer dan 10/15 jaar geleden. En zie obesitas is ook een probleem geworden in Nederland.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:31:50 #16
45206 Pietverdriet
pi_67111679
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kijk maar naar het aantal light producten, een duizendvoud meer dan 10/15 jaar geleden. En zie obesitas is ook een probleem geworden in Nederland.
Zoals ook de afname van het aantal piraten verantwoordelijk zijn voor de globale opwarming?
pi_67111706
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:26 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is ook onzin. Maar daar gaat het nu niet over. Het is inderdaad een taak van de ouders ja, de leraar/school heeft het al druk genoeg vind ik, en het onderwijs word al steeds slechter in dit land door zaken als dit
  maandag 16 maart 2009 @ 19:33:01 #18
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_67111721
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat komt meer door de marketing dan dat het daadwerkelijk verslavend werkt lijkt me.
pi_67111745
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, dat is een basis die je ouders je horen uit te leggen. Ik vind het laks als de school dat voor de ouders moet doen.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:33:47 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67111758
Er wordt te weinig bewogen, dat is kort het hele verhaal. School en ouders zouden hier wat actiever in moeten zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67111773
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ook de afname van het aantal piraten verantwoordelijk zijn voor de globale opwarming?
  maandag 16 maart 2009 @ 19:34:30 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67111801
quote:

[..]

Nee aspartaamverslaving.
Okay okay, zoetverslaving dan. Alles moet zoeter. Bierbrouwers klagen al jaren dat ze hun receptuur steeds moeten aanpassen omdat het anders niet verkoopt. Met lust het bittere bier totaal niet meer.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 16 maart 2009 @ 19:35:54 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_67111873
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:33 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Nee, dat is een basis die je ouders je horen uit te leggen. Ik vind het laks als de school dat voor de ouders moet doen.
Ik vind zwemmen een dusdanige basisvaardigheid in een land waar je gemiddeld nog geen honderd meter van een gracht of een sloot bent dat je zeker moet zijn dat kinderen kunnen zwemmen.
pi_67111915
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik vind zwemmen een dusdanige basisvaardigheid in een land waar je gemiddeld nog geen honderd meter van een gracht of een sloot bent dat je zeker moet zijn dat kinderen kunnen zwemmen.
Dat ben ik met je eens hoor, ik vind alleen dat dat een taak is van de ouders en niet van school.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:37:46 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67111969
quote:
Op maandag 16 maart 2009 19:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoe oud gaan ze naar school? 3 / 4?

Ik ken kinderen die dan al kunnen zwemmen, puur door de ouders. Dus de verantwoordelijkheid ligt ten eerste altijd bij de ouders imo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')