quote:Op maandag 16 maart 2009 15:01 schreef Diaan73 het volgende:
Miss, wij berekenen het als volgt:
Een fulltimer bij ons moet 1829 uur per jaar werken. Voor mij is dat 1422 uur (28 uur). De helft daarvan mag ik opnemen als ouderschapsverlof, dus 711 uur. Bij ons geldt geen min of max aantal uren en ook de duur van de periode is vrij om te kiezen. Ik neem vooralsnog 5 uur per week op, dus heb recht op (711/5=) 142 weken ouderschapsverlof van 5 uur. Ik heb nu alleen voor 2009 opgenomen. De rest neem ik vanaf volgend jaar op en dan waarschijnlijk 4 uur per week.
Volgens mij kan het ook makkelijker berekend worden: gewoon 26x je werkuren per week.... komt ongeveer gelijk uit.
Hoezo??quote:Op maandag 16 maart 2009 15:18 schreef RockabeIIa het volgende:
ik word gewoon helemaal blij van je posts, Diaan
quote:Op maandag 16 maart 2009 15:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben al 3 jaar in dienst trouwens dus...Ik ga van alle mazzeltjes profiteren!
Welk belastingvoordeel bedoel je?? Naast de inhouding van in jouw geval 75% van de uren die je niet werkt, wordt er ouderschapsverlofkorting ingehouden. Dat is wat anders dan die inhouding van die 75%. Die ouderschapsverlofkorting kun je dan volgend jaar bij je aangifte van de belastingdienst terugkrijgen.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:36 schreef p_iglet het volgende:
Hoe zit dat met dat belastingvoordeel?
Ik ga ivm mijn co-schappen per half juli van 16 naar 12 uur, en later misschien naar 8 contracturen.
In principe zou ik dmv ouderschapsverlof gewoon 2jaar lang mijn contract voor 16 uur kunnen laten staan en dan 4 uur ouderschapsverlof opnemen. Bij ons word 25% vergoed, maar excl ORT, dus die 1 uur in de week die dan vergoed word levert niet echt wat op.
En na je ouderschapsverlof moet je bij ons minimaal 3 maanden je oude aantal uren werken anders moet je die 25% terugbetalen.
Wat zou dat belastingvoordeel dan nog helpen?
Anders laat ik het ouderschapsverlof lekker staan, wie weet heb ik het in de toekomst nog een keer nodig, al is die kans niet zo heel groot.
quote:Op maandag 16 maart 2009 16:14 schreef p_iglet het volgende:
ja die ouderschapsverlofkorting bedoelde ik dus...
hmm hoop gedoe en niet de moeite dus waarschijnlijk.
Werk je 40 uur of 38 uur per week nu? Als je 40 uur per week werkt, heb je recht op 87 weken en als je 38 uur per week werkt, heb je recht op 82 weken.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:38 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou zeggen dat ik anderhalf jaar 12 uur ouderschapsverlof kan opnemen, aangezien er hier geen regels en restricties zijn. Is dat goed berekend?
Ik werk 36 uur en neem dan 12 uur ouderschapsverlof.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werk je 40 uur of 38 uur per week nu? Als je 40 uur per week werkt, heb je recht op 87 weken en als je 38 uur per week werkt, heb je recht op 82 weken.
Troel, lijkt me een goed plan. Ik ga ze toevoegen!! Ik heb nog even de info van het ministerie van Sociale zaken en werkgelegenheid toegevoegd. Daar wordt het ook goed uitgelegd en net weer iets anders dan bij Postbus 51. Ik vind het zelf daar duidelijker...
Yeps, dan heb je recht op 1,5 jaar!! 78 weken....quote:Op maandag 16 maart 2009 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik werk 36 uur en neem dan 12 uur ouderschapsverlof.
ja dat probeer ik echt, maar dat positief blijven is gewoon best lastig. Zeker als ik naar mijn lieve mannetje kijk dan heb ik ook wel een beetje het gevoel dat ik hem tekort doe. Breng hem drie dagen weg om ergens naartoe te gaan waar ik totaal geen zin in heb, dat is moeilijk. Aan de andere kant weet ik dat ik blij moet zijn dat ik werk heb, nou ja bijna weekendquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:57 schreef Diaan73 het volgende:
Hmm Estrys, wat lastig zeg. Probeer positief te blijven en ondertussen gewoon de arbeidsmarkt in de gaten houden...
Nou het blijkt dat de 1e 13 weken wel (gedeeltelijk) wordt doorbetaald en de 2e 13 weken vooralsnog niet, maar dat er nog overleg zal komen met de vakcentrales. Even afwachten dus of dat nog gaat veranderen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:39 schreef Diaan73 het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben nu in "discussie" via de mail met mijn collega over mijn ouderschapsverlof. Ik had een bevestiging gekregen en daar stond het verlof maar in voor 13 weken... dus ik gezegd dat dat niet goed was en dat het 26 weken moest zijn. Krijg ik net een mailtje dat volgens onze P&O-adviseur de verdubbeling nog niet definitief zou zijn... nou echt wel. Dus heb ze maar even het linkje van min. sociale zaken gestuurd waar het in staat... als het voor iedereen geldt, geldt het volgens mij toch zeker voor een rijksambtenaar. Ben benieuwd naar de reactie....
Je doet je mannetje niet tekort hoorquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
ja dat probeer ik echt, maar dat positief blijven is gewoon best lastig. Zeker als ik naar mijn lieve mannetje kijk dan heb ik ook wel een beetje het gevoel dat ik hem tekort doe. Breng hem drie dagen weg om ergens naartoe te gaan waar ik totaal geen zin in heb, dat is moeilijk. Aan de andere kant weet ik dat ik blij moet zijn dat ik werk heb, nou ja bijna weekend
Voor een rijksambtenaar is het inderdaad 26 weken waarvan de 1e 13 weken 75% wordt doorbetaald en de 2e 13e weken vooralsnog niet ja. Heb ik even geluk met mijn tweeling, 2 x 13 weken betaald verlofquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou het blijkt dat de 1e 13 weken wel (gedeeltelijk) wordt doorbetaald en de 2e 13 weken vooralsnog niet, maar dat er nog overleg zal komen met de vakcentrales. Even afwachten dus of dat nog gaat veranderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wij hebben er ook geen gebruik van gemaakt. maar ik vind 't wel wat misplaatst om het per definitie misbruik te noemen. waarom zouden zij er niet iets aan mogen verdienen als andere gastouders dat ook mogen?quote:Op donderdag 16 april 2009 12:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben blij dat ik geen misbruik van die opa-oma-regeling gemaakt heb. Ik geef mijn moeder nu en dan geld voor benzine en andere onkosten die ze bij me maakt of gewoon voor een ijsje of een visje op de markt als ze op stap is met B.
Wel jammer voor degenen als Chacama die een gastouder wel zo hard nodig hebben. Ik vind ook echt dat mensen die hun ouders via de belasting betalen voor kinderoppas terwijl het juist heel natuurlijk is voor opa's en oma's om te willen oppassen hiervan schuld zijn (maar ja met mijn mening schiet ook niemand wat op)
Omdat ze het ook zouden doen als er gene geld tegenover staat wellicht? Waarom ineens wel geld ontvangen? Voor die andere professionele gastouders is het hun werk, voor de grootouders vaak iets wat ze graag doen en dan ook alleen voo rhun kleinkinderen en niet nog voor andere kinderen.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:09 schreef bixister het volgende:
[..]
wij hebben er ook geen gebruik van gemaakt. maar ik vind 't wel wat misplaatst om het per definitie misbruik te noemen. waarom zouden zij er niet iets aan mogen verdienen als andere gastouders dat ook mogen?
Ja, maar het klinkt mij hetzelfde in de oren als kinderbijslag opsturen naar Turkije.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:41 schreef bixister het volgende:
het is toch hun eigen keus wat ze met dat geld doen?
Geldt dat ook voor kinderbijslag, wat jou betreft? Hypotheekrenteaftrek? Huurtoeslag? Zorgtoeslag? Met het geld kun je doen wat je wilt, dat geldt voor iedereen. Ik zou het onredelijk vinden om mensen die een spaarpotje creeren verwijten te gaan maken, maar mensen die het opmaken niet.quote:Op donderdag 16 april 2009 13:06 schreef chacama het volgende:
Het is iets waar je gebruik van mag maken, maar ik vind niet dat je het mag gebruiken om een spaarpot te creeeren op kosten van de belastingbetaler.
Jep, dat is me om precies te zijn al 3 keer geluktquote:Op donderdag 16 april 2009 13:58 schreef YPPY het volgende:
De organisatie waar Anna eerst op het kdv zit, gaat nu ook met gastouders werken. Geloof dat ze ook gastouders 'overnemen' van niet officiële aanbieders.
Heb nu gesolliciteerd, maar wel op een fulltime baan. Ben zo bang dat het niks wordt omdat ik alleen parttime kan werken. En het verdient niet genoeg om J. thuis te laten zijn, zou hij best willen.
Heeft iemand dat wel eens gedaan? Toch reageren, terwijl je weet dat je niet volledig kan werken? En dan vooral verhalen dat je toch wordt aangekomen natuurlijk.
Ja. De toeslagen worden uitgekeerd om tegemoet te komen in de kosten. Wanneer er geen kosten gemaakt worden, vind ik niet dat je er gebruik van mag maken. Dus wanneer je voor de opvang bij 'bekenden' geen kosten maakt, dan ook geen kinderopvangtoeslag. Maar dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor kinderbijslag, wat jou betreft? Hypotheekrenteaftrek? Huurtoeslag? Zorgtoeslag? Met het geld kun je doen wat je wilt, dat geldt voor iedereen. Ik zou het onredelijk vinden om mensen die een spaarpotje creeren verwijten te gaan maken, maar mensen die het opmaken niet.
Nee, ze doet nu heel ander werk (hoewel ze wel gediplomeerd KDVleidster is dus misschien zou zij wel gastouder kunnen blijven). Het is sowieso niet van toepassing omdat het voor ons nu niet nodig is en ze nog te ver weg woont.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:07 schreef chacama het volgende:
En Owlet ik lees dat jouw zusje opvangt. Vangt ze alleen jouw kinderen op of nog meer..... want dan zou - zoals het er nu naar uitziet - wel gewoon kunnen blijven werken als gastouder....
In de arbeidstijdenwet staat ook alleen maar:quote:Als je een verzoek indient voor meer pauze kan de werkgever je vragen om de zwangerschapsverklaring (dat is de verklaring die je kan krijgen bij je verloskundige). Voor de werkgever geldt dat hij binnen een redelijke termijn aan je verzoek moet voldoen.
Het lijkt me dat ik het zo goed gedaan heb, toch? (wordt beetje onzeker door het gedoe van mijn baas)quote:De werkgever voldoet, met inachtneming van het tweede tot en met vijfde lid, aan de voor hem uit de eerste volzin voortvloeiende verplichting binnen een redelijke termijn nadat een verzoek daartoe door de zwangere werknemer is gedaan. Bij dit verzoek wordt desgevraagd een schriftelijke verklaring overgelegd van een geneeskundige of een verloskundige waaruit blijkt, dat de betrokken werknemer zwanger is.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Ca.ra het volgende:
Goeeeed, dit was onverwacht. De bedrijfsarts was van mening dat een uur korter niet genoeg was en heeft me voor de komende 4 weken op 4 uur per dag gezet. Als dit goed gaat dan kan ik straks weer wat langer proberen.
Ik was een beetje stout, dus ik zei tegen mijn chef: De bedrijfsarts was het niet eens met het uur minder werken... (kleine pauze) Zij meteen: Tja dan moet je daar naar luisteren he, niks aan te doen. Ik weer: tja hij vond het beter als ik voorlopig halve dagen ging werken.
Het leverde wel een leuke blik op
ja dat zou ik wel doen. Ik heb dat ook gedaan de laatste keer met Ezra, die werd in de zomer geboren en ik heb toen mijn vakantie na het verlof gegooid en daarna meteen ouderschapsverlofquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:29 schreef miss_sly het volgende:
Kijk, dat is een mooi duidelijk stukje
Het is natuurlijk wel zo netjes om nu al aan te geven dat ik in oktober nog vrij zal willen nemen en pas in november wil beginnen he?
Ja, precies. Als ik dan in november begin, is dat voor 3 dagen. Heeeeerlijk!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:32 schreef Belana het volgende:
[..]
ja dat zou ik wel doen. Ik heb dat ook gedaan de laatste keer met Ezra, die werd in de zomer geboren en ik heb toen mijn vakantie na het verlof gegooid en daarna meteen ouderschapsverlof
tja, maar het is je rechtquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, precies. Als ik dan in november begin, is dat voor 3 dagen. Heeeeerlijk!
Ga ik maar eens doen dan...gaan ze niet blij mee zijn, vrees ik.
vrijdag komen er drie kandidaten! Wil nog niet veel zeggen, want op papier waren ze alledrie al min of meer afgewezen door een van de directeuren.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:45 schreef Belana het volgende:
[..]
tja, maar het is je recht
en binnenkort komt je vervanger toch?
Werk hoeft ook niet meer te zijn dan het binnen halen van geld.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:03 schreef Estrys het volgende:
Dipje van een werkende moeder hier. En dan is mijn weekend net voorbij.![]()
Ik vind het echt fijn om een paar dagen in de week wat anders te doen. Maar ik heb zoooo heel veel moeite om mezelf te motiveren voor mn werk na mijn verlof. Ik heb er geen zin in, ben moe, lusteloos en haal er (behalve het geld aan het einde van de maand) weinig uit eigenlijk. Te weinig naar mijn zin.
Misschien moet ik eens een coach of zo gaan zoeken. Iemand daar ervaring mee?
Nou bedankt voor je advies. Ik zal inderdaad maar iedere dag bedenken dat ik het voor het geld doe, dat zal me vast helpen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:34 schreef HarryP het volgende:
[..]
Werk hoeft ook niet meer te zijn dan het binnen halen van geld.
Anders hadden ze het wel hobby genoemd.
Accepteer dat je je werkt dit jaar alleen doet voor het geld en voor het behouden van je baan. Misschien dat je in de toekomst weer meer plezier in je werk gaat hebben maar het is geen verplichting om je werk leuk te vinden.
Verder kun je kijken of het haalbaar is om (nog) wat minder te gaan werken of helemaal te stoppen met werken. Een baby sabbatical.
Werkgevers hoeven het niet meer te melden bij de UWV, tenminste bij ons niet. Bij aangeven van de baby bij de burgerlijke stand, gaat er automatisch een berichtje naar de UWV.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sowieso krijg je een brief van het UWV over wanneer je officiele verlof af loopt.
Je werkgever moet, als ze het goed doen, doorgeven wanneer je bevallen bent en op basis daarvan krijg je dus nog een brief daarover.
En ja, dan kan je dus niet anders dan van te voren aangeven dat je nog vakantie erna wilt, maar dat je niet helemaal weet hoe dat gaat vallen.
Maar goed, je weet dat daar maar een marge van max 2 weken speling op zit. Vrijwel niemand loopt over de 42 weken zeg maar.
Ah ok. Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:15 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Werkgevers hoeven het niet meer te melden bij de UWV, tenminste bij ons niet. Bij aangeven van de baby bij de burgerlijke stand, gaat er automatisch een berichtje naar de UWV.
Nou zeg?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou bedankt voor je advies. Ik zal inderdaad maar iedere dag bedenken dat ik het voor het geld doe, dat zal me vast helpen.
Het was toch echt goed bedoeld advies.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:34 schreef Estrys het volgende:
Natuurlijk mag hij zijn mening geven en er hoeft echt niemand tegen mij te zeggen gut wat erg want daar ben ik al helemaal niet op uit. Maar die houding dat werken alleen doet om geld te verdienen lijkt me niet de juiste insteek om je motivatie op te vijzelen. Ik haal daar in ieder geval geen voldoening uit.
Maakt niet uit hoeveel uur je ziek bent, maar als je (gedeeltelijk) ziek thuis bent ivm de zwangerschap, moet je 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum met zw. verlof gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:41 schreef mefke79 het volgende:
Estrys, vervelend en herkenbaar van een vorige baan. Kijk of je anders ergens een loopbaantraject kan doen, die paar testen en gesprekken hebben mij destijds heel veel inzicht gegeven.
Iets anders. Wanneer MOET je nou ook al weer 6 weken voor tijd met zwangerschapsverlof? Het is iets met ziek zijn voor je verlof, maar hoeveel uren en wanneer ook al weer?
Nee dat telt niet.... zwangerschapsgerelateerd is vaak ook iets van langere duur en kun je voor vangnetregeling in aanmerking komen, moet je als werkgever ook melden bij de UWV.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:47 schreef mefke79 het volgende:
het moet dus zwangerschapsgerelateerd zijn Diaan, begrijp ik dat goed? Dus buikgriep of een verstuikte enkel (ik noem maar wat) telt dan niet?
het is natuurlijk ook geheel je eigen keus, zij kunnen/mogen niet voor jou bepalen hoe lang je van te voren met verlof gaat. Als je steeds ziek bent ivm de zwangerschap kan ik me voorstellen dat ze zeggen, van goh zou je niet beter wat eerder met verlof kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:58 schreef mefke79 het volgende:
aha, goed om te weten...thanks Diaan! (ik heb namelijk het vermoeden dat mijn werkgever alles wel zwangerschapsgerelateerd vind, ze willen gewoon dat ik eerder met verlof ga, maar ik wil niet. Ik ben straks wel dik 5 of krap 6 weken voor bevallingsdatum weg, maar dat is door vakantie, niet door verlof. Ik probeer het zo te regelen dat ik pas in januari weer hoef te werken want wat heb je er aan om 2 dagen voor kerst terug te komen, en dat haal ik dus met vier weken verlof, wat vakantie en ouderschapsverlof)
Ja dat valt inderdaad erg mee, maar het voelt heel lang ivm kerst en oud&nieuw, maar je bent natuurlijk ook nog niet met verlof.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:45 schreef mefke79 het volgende:
@ diaan, hoezo? maar een maandje langer dan die 16 weken, valt toch wel mee?
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:48 schreef MeNicole het volgende:
Als je nou 2 weken na je uitgerekende datum bevalt heb je dan ook 2 weken langer verlof?
Ok dan. Want ik heb na mijn verlof nog 4 weken vakantie en nu wilden ze gisteren weten wanneer ik weer kwam kunnen ze zelf ook niet even nakijken en toen zei ik dus tussen 23 okt en 6 nov afhankelijk van wanneer ik beval. Op het werk waren ze het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Yeps, die weken komen gewoon bovenop de 16 weken die je al hebt.
Maar je hebt dus wel gelijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:54 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ok dan. Want ik heb na mijn verlof nog 4 weken vakantie en nu wilden ze gisteren weten wanneer ik weer kwam kunnen ze zelf ook niet even nakijken en toen zei ik dus tussen 23 okt en 6 nov afhankelijk van wanneer ik beval. Op het werk waren ze het daar niet mee eens.
Ja precies. Ik kan nu toch nog niet gaan zeggen wanneer ik ga bevallenquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:56 schreef tessie het volgende:
Oh lekker suf MeNicole. Ik heb na mijn verlof ook nog 2 weken vakantie, maar daar staat dus ook nog geen datum voor. Gewoon 2 weken nadat mijn verlof is afgelopen, whenever that may be.
Als je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat, dan blijft de einddatum van je verlof hetzelfde als je bevalt in die weken tot en met de uitgerekende datum. Dus als je 4 weken te vroeg bevalt, heb je gewoon die 16 weken in totaal, dus verandert er niets.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:52 schreef tessie het volgende:
Ja zoals BE het zegt is het mij ook uitgelegd. Maakt niet uit wat je hebt, als je je ziek meld 6 weken voor je uitgerekende datum, dan gaat je verlof gewoon direct in.
MeNicole, volgens mij wel ja, dat schuift gewoon door zeg maar. En als je voor je uitgerekende datum bevalt, neem je volgens mij de weken die je nog ´over had´ ook mee naar na je bevalling.
Mefke, ik heb eigenlijk geen idee. Ik wil het vandeweek ik ga waarschijnlijk woensdag weer werken wel even navragen hoe het bij ons gaat.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:13 schreef mefke79 het volgende:
En nu even een schopje van mij. Is er hier iemand die ouderschapsverlof opneemt en die uren laat aanvullen vanuit de levensloopregeling? En zo ja, hoe heb je dat gedaan? Laat je de bank elke maand een x bedrag overmaken? Ik ben er een beetje huiverig voor om de bank ineens al het geld voor een jaar naar mijn werkgever te laten overmaken. Stel er gebeurt iets met mijn werkgever, wat gebeurd er dan met mijn geld?
Oja, ik hoef dit niet te vragen aan mijn hrm afdeling, die snappen de levensloopregeling uberhaupt niet en met de regeling voor ouderschapsverlof hadden ze ook al veel moeite
Ik werk bij een gemeente (ook gedeeltelijk IT) en dat is zeer moedervriendelijk.quote:Op maandag 7 september 2009 23:08 schreef k_i_m het volgende:
Even een vraag voor alle moeders die het verlof reeds ver achter zich gelaten hebben en inmiddels de werkgever ook, wegens het niet verlengen van het contract... Wat doen jullie nu? In welke branche is het meest flexibel werk te vinden? Ik had zelf al een beetje het idee dat je dan toch richting de zorg moet, maar het kan toch niet zo zijn dat dat de enige branche is die moedervriendelijk is?
Zoek je een carriere of een baan? Zoals anderen al aangaven, in de non-profit sector of (semi) overheid is het redelijk te doen op het moment qua IT.quote:Op maandag 7 september 2009 23:14 schreef k_i_m het volgende:
Bij mij staat het er al volgt voor; Ik heb inmiddels weer op mijn oude baan gesolliciteerd, maar gek genoeg hebben ze ondanks mijn inzending de sollicitatieperiode verlengd. Het is nu erop of eronder, als ik niet mijn oude baan terugkrijg (of op miraculeuze wijze een vergelijkbare baan voor 3 dagen vind) betekent dat het einde van mijn IT carriere. Ik moet een periode van 2,5 jaar overbruggen tot ik weer fulltime kan gaan werken. Als ik 2,5 jaar iets anders doe, heb ik geen zin meer om de verloren jaren aan kennis in te gaan halen.
Aangezien ik dan 10 jaar ervaring en tientallen dure specifieke opleidingen door de plee spoel, moet ik er wel iets vergelijkbaars voor terugkrijgen, vind ik zelf. Dus opleidingen en een eventueel te behalen diplima vind ik het minimale. Maar in welke richting?.
Dat is fijn om te horen! Wat voor mensen zoeken jullie dan precies?quote:Op dinsdag 8 september 2009 06:04 schreef lily het volgende:
Ik werk ook in de IT, Kim.
In een heel groot (internationaal) bedrijf met een eigen IT organisatie van zo'n 800 mensen.
Parttime werken is hier totaal geen probleem en het is ook vrouw (en moeder)vriendelijk hoewel het een mannenwereld blijft, dat wel.
De helft van ons (kleine) team zit in Amsterdam (zuidas) en wij staan te springen om mensen en kunnen ze niet vinden (althans niet degene met de juiste ervaring en opleidingen).
Een deel van ons werk bestaat namelijk ook uit "telefoondienst" (dat wil zeggen dat je simpelweg de telefoon af en toe moet opnemen om klanten te woord te staan die een probleem hebben en dat zien de meesten IT-ers gewoon niet zitten)
Nou, wij hebben anders de grootst mogelijke moeite bepaalde vacatures te vervullen (in de ICT). Met goéd personeel dus, en niet met ex-pijpensnijders en welwillende tapijtleggers. We kunnen zo 3 mensen gebruiken maar hebben het maar even opgegeven voor nu. Mensen uit de commerciele sector lopen toch vaak stuk op het 'he, maar krijg ik geen leasewagen dan' effect hier.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:46 schreef debuurvrouw het volgende:
Het is overal hommeles op dit moment.
Het gaat om het totaalplaatje. Sowieso zijn IT-ers vaak verwende nerds, zeker als ze uit de commerciele sector komen, dus je komt het nog wel eens tegen dit soort gedrag. Verder kunnen wij niet de salarissen uit de commerciele sector betalen maaaaaaaaar daar staat wel tegenover dat je 36 uur werkt (dus 1 dag per week vrij), makkelijk qua sociale wensen (dag vantevoren vrij nemen is geen enkel probleem en er is ruim begrip voor situaties met kinderen enzo), etc. Opleidingen e.d. zijn ook nooit een probleem.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:53 schreef k_i_m het volgende:
Echt?. Die ben ik al jaren niet meer tegengekomen. Nou moet ik zeggen dat ik het ook niet bepaald netjes vind dat mijn laatste twee werkgevers me de volledige contractduur van 3 jaar hebben uitgeknepen zonder daar ook maar enige investering in mij tegenover te stellen (ik noem een opleiding voor het 1 of ander) maar een baan af laten hangen van een leaseauto is echt "
"
Ik heb je de vacature ge-pm-edquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:40 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen! Wat voor mensen zoeken jullie dan precies?.
Dat wil ik wel via de PM vertellen maar liever niet hierquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:02 schreef bixister het volgende:
wij? jarno, wie ben jij eh zijn jullie?
Gelukkig!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |