Nee dat telt niet.... zwangerschapsgerelateerd is vaak ook iets van langere duur en kun je voor vangnetregeling in aanmerking komen, moet je als werkgever ook melden bij de UWV.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:47 schreef mefke79 het volgende:
het moet dus zwangerschapsgerelateerd zijn Diaan, begrijp ik dat goed? Dus buikgriep of een verstuikte enkel (ik noem maar wat) telt dan niet?
het is natuurlijk ook geheel je eigen keus, zij kunnen/mogen niet voor jou bepalen hoe lang je van te voren met verlof gaat. Als je steeds ziek bent ivm de zwangerschap kan ik me voorstellen dat ze zeggen, van goh zou je niet beter wat eerder met verlof kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:58 schreef mefke79 het volgende:
aha, goed om te weten...thanks Diaan! (ik heb namelijk het vermoeden dat mijn werkgever alles wel zwangerschapsgerelateerd vind, ze willen gewoon dat ik eerder met verlof ga, maar ik wil niet. Ik ben straks wel dik 5 of krap 6 weken voor bevallingsdatum weg, maar dat is door vakantie, niet door verlof. Ik probeer het zo te regelen dat ik pas in januari weer hoef te werken want wat heb je er aan om 2 dagen voor kerst terug te komen, en dat haal ik dus met vier weken verlof, wat vakantie en ouderschapsverlof)
Ja dat valt inderdaad erg mee, maar het voelt heel lang ivm kerst en oud&nieuw, maar je bent natuurlijk ook nog niet met verlof.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:45 schreef mefke79 het volgende:
@ diaan, hoezo? maar een maandje langer dan die 16 weken, valt toch wel mee?
quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:48 schreef MeNicole het volgende:
Als je nou 2 weken na je uitgerekende datum bevalt heb je dan ook 2 weken langer verlof?
Ok dan. Want ik heb na mijn verlof nog 4 weken vakantie en nu wilden ze gisteren weten wanneer ik weer kwam kunnen ze zelf ook niet even nakijken en toen zei ik dus tussen 23 okt en 6 nov afhankelijk van wanneer ik beval. Op het werk waren ze het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Yeps, die weken komen gewoon bovenop de 16 weken die je al hebt.
Maar je hebt dus wel gelijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:54 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ok dan. Want ik heb na mijn verlof nog 4 weken vakantie en nu wilden ze gisteren weten wanneer ik weer kwam kunnen ze zelf ook niet even nakijken en toen zei ik dus tussen 23 okt en 6 nov afhankelijk van wanneer ik beval. Op het werk waren ze het daar niet mee eens.
Ja precies. Ik kan nu toch nog niet gaan zeggen wanneer ik ga bevallenquote:Op woensdag 13 mei 2009 09:56 schreef tessie het volgende:
Oh lekker suf MeNicole. Ik heb na mijn verlof ook nog 2 weken vakantie, maar daar staat dus ook nog geen datum voor. Gewoon 2 weken nadat mijn verlof is afgelopen, whenever that may be.
Als je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat, dan blijft de einddatum van je verlof hetzelfde als je bevalt in die weken tot en met de uitgerekende datum. Dus als je 4 weken te vroeg bevalt, heb je gewoon die 16 weken in totaal, dus verandert er niets.quote:Op woensdag 13 mei 2009 09:52 schreef tessie het volgende:
Ja zoals BE het zegt is het mij ook uitgelegd. Maakt niet uit wat je hebt, als je je ziek meld 6 weken voor je uitgerekende datum, dan gaat je verlof gewoon direct in.
MeNicole, volgens mij wel ja, dat schuift gewoon door zeg maar. En als je voor je uitgerekende datum bevalt, neem je volgens mij de weken die je nog ´over had´ ook mee naar na je bevalling.
Mefke, ik heb eigenlijk geen idee. Ik wil het vandeweek ik ga waarschijnlijk woensdag weer werken wel even navragen hoe het bij ons gaat.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:13 schreef mefke79 het volgende:
En nu even een schopje van mij. Is er hier iemand die ouderschapsverlof opneemt en die uren laat aanvullen vanuit de levensloopregeling? En zo ja, hoe heb je dat gedaan? Laat je de bank elke maand een x bedrag overmaken? Ik ben er een beetje huiverig voor om de bank ineens al het geld voor een jaar naar mijn werkgever te laten overmaken. Stel er gebeurt iets met mijn werkgever, wat gebeurd er dan met mijn geld?
Oja, ik hoef dit niet te vragen aan mijn hrm afdeling, die snappen de levensloopregeling uberhaupt niet en met de regeling voor ouderschapsverlof hadden ze ook al veel moeite
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |