omdat metalcore awesome is.quote:Metalcore is an umbrella term used to describe fusion genres that incorporate elements of the hardcore punk and heavy metal genres. The term is a portmanteau of heavy metal and hardcore punk. The term took on its current meaning in the mid-1990s, describing bands like Earth Crisis, Deadguy and Integrity.[3] The earliest of these groups, Integrity, began performing in 1989.[4] Metalcore is distinguished from other punk metal fusions by its emphasis on breakdowns:[5] slower, intense passages conducive to moshing.
dat is natuurlijk geen reden om een stroming goed te vinden.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
en de meesten vrij normaal gekleed zijn
is het ook niet, maar voor het geval dat vermeldde ik het maar evenquote:Op zondag 15 maart 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat is natuurlijk geen reden om een stroming goed te vinden.
Verder vind ik metalcore als afwisseling zeker wel te pruimen.
Sommige metalcore is wel te doen hoor, Darkestrah.quote:
Ik heb ze live gezien, vond het eigenlijk maar niet veel aan, veelte eentonig enzoquote:
van de drummer van all shal perish hem ik hier de drumstokjes liggenquote:Op zondag 15 maart 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat is natuurlijk geen reden om een stroming goed te vinden.
Verder vind ik metalcore als afwisseling zeker wel te pruimen.
@TS, wat vind je hier van?
dat weet ik, daarom vraag ik het eigenlijk ook... omdat jij begint over metalcore en dit dus net weer anders isquote:Op zondag 15 maart 2009 23:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb ze live gezien, vond het eigenlijk maar niet veel aan, veelte eentonig enzo
maar zal er morgen even naar luisteren
trouwens, dat is deathcore, een mix van metalcore en death metal
teveel genre's
deathcore veel beterquote:Op zondag 15 maart 2009 23:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb ze live gezien, vond het eigenlijk maar niet veel aan, veelte eentonig enzo
maar zal er morgen even naar luisteren
trouwens, dat is deathcore, een mix van metalcore en death metal
teveel genre's
Bij Sworn Enemy in Waterfront gehad ?quote:Op zondag 15 maart 2009 23:40 schreef genakt het volgende:
muziek soorten een hokje geven![]()
meeste metalcore is tegenwordig emo
[..]
van de drummer van all shal perish hem ik hier de drumstokjes liggen
en een plectrum
Job For A Cowboy is dan wel weer errug vetquote:Op zondag 15 maart 2009 23:41 schreef genakt het volgende:
[..]
deathcore veel beter![]()
![]()
![]()
suicide silence![]()
white chapel![]()
carnifex![]()
here comes the kraken![]()
rose funeral
jahquote:
ook gezien in waterfrontquote:Op zondag 15 maart 2009 23:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Job For A Cowboy is dan wel weer errug vet
Brrrr, ik moet dat niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:38 schreef Quir het volgende:
[..]
Sommige metalcore is wel te doen hoor, Darkestrah.
cool, dan heb ik jou misschien onbewust gezienquote:Op zondag 15 maart 2009 23:44 schreef genakt het volgende:
[..]
jah
ik was die gozer die in de pit iedereen met me drumstokje sloeg
Throwdown ofzo ?quote:Op zondag 15 maart 2009 23:44 schreef genakt het volgende:
[..]
ook gezien in waterfront
met bleeding throug en nog wat crap
ik stond vooraan en in de pit maar had geen wit aanquote:Op zondag 15 maart 2009 23:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
cool, dan heb ik jou misschien onbewust gezien
ik weet nog dat die zanger van All Shall Perish zo'n lange kale gast in een witte hemd vroeg om te moshen
[..]
Throwdown ofzo ?
Ik had die 3 iniedergeval gezien, veel mensen kwamen voor Throwdown ondanks dat het het voorprogramma was, maar het scheen dat het hun eerste show was in Nederland
Hee wacht, Throwdown ken ik. Dan weet ik een beetje hoe metalcore klinkt.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:47 schreef Andyy het volgende:
Throwdown ofzo ?
Ik had die 3 iniedergeval gezien, veel mensen kwamen voor Throwdown ondanks dat het het voorprogramma was, maar het scheen dat het hun eerste show was in Nederland
throwdown jahquote:Op zondag 15 maart 2009 23:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
cool, dan heb ik jou misschien onbewust gezien
ik weet nog dat die zanger van All Shall Perish zo'n lange kale gast in een witte hemd vroeg om te moshen
[..]
Throwdown ofzo ?
Nouja, het ligt eraan met welke bands je in aanraking bent gekomen.quote:
(dat is straight edge hardcore, heeft niks te maken met metalcore)quote:Op zondag 15 maart 2009 23:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Hee wacht, Throwdown ken ik. Dan weet ik een beetje hoe metalcore klinkt.
Ik ben weg hier.
throwdown is hardcorequote:Op zondag 15 maart 2009 23:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
(dat is straight edge hardcore, heeft niks te maken met metalcore)
of was dat wel metalcore ?
ach, je moet melodic metalcore hebben
JFAC is bruut, de Doom EP dan.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:50 schreef genakt het volgende:
[..]
throwdown jah
maar ik kwam voor JFAC
bleeding through was trouwens wel echt super vette pit heel de zaal
haha ja ik ken hemquote:Op zondag 15 maart 2009 23:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
JFAC is bruut, de Doom EP dan.
de death metal JFAC zuigt, vind ik
quote:Op zondag 15 maart 2009 23:52 schreef genakt het volgende:
heaven shall burn wel echt fucking vette metalcore
caliban de oude cd' s![]()
evergreen terrace
een kennerquote:
als je die post, mogen deze ook niet ontbrekenquote:Op zondag 15 maart 2009 23:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
JFAC is bruut, de Doom EP dan.
de death metal JFAC zuigt, vind ik
dit zijn nieuwe nummers de oude shit is veel beterquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:12 schreef Arcturus het volgende:
Metalcore vond ik helemaal fantastisch Nu luister ik alleen nog Heaven Shall Burn.
De rest van de Metalcore neigt te veel naar emo in mijn ogen.
Oh ik ken ze alleen vanaf antigone.... hoe klinken de albums van daarvoor dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:18 schreef genakt het volgende:
[..]
dit zijn nieuwe nummers de oude shit is veel beter![]()
live zijn ze echt ziek
vetquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Oh ik ken ze alleen vanaf antigone.... hoe klinken de albums van daarvoor dan?
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:21 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Oh ik ken ze alleen vanaf antigone.... hoe klinken de albums van daarvoor dan?
ik heb ze van de baroeg in rotterdamquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:16 schreef Brigand het volgende:
[..]
en
Heb overigens alle albums van Heaven Shall Burn, en nog nooit een concert van ze gemist in NL. Ook de drumstokjes van de Persistence Tour in 013 heb ik.
Al blijven deze
en deze toch wel favorietHeaven Shall Burn
Whehe, maar plectrums tellen nietquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:21 schreef genakt het volgende:
[..]
ik heb ze van de baroeg in rotterdam
plectrum dan![]()
en nog met de zanger zitten praten omdat hij mij in me gezicht sloeg![]()
en ik hem terug platte hand vond hij wel koel![]()
die heb ik orgineel liggen hie net zoals antigone rquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:26 schreef Brigand het volgende:
[..]
Whehe, maar plectrums tellen niet
Trouwens Caliban probeert oude nummers als nieuw te slijten, als voorprog van Kreator in 013 speelden ze als nieuwe nummer 100 Suns.. terwijl die toch al op 'The Opposite From Within' staat en al die kleine emo meisjes heel blij om een nieuw nummer van Caliban te horen..![]()
Stigmata + Wall of Death doet het altijd goedquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:31 schreef genakt het volgende:
[..]
die heb ik orgineel liggen hie net zoals antigone rmaar van caliban dat was toch wel de laatste goede cd die ze hebben gemaakt 100 suns is wel ve tnummer trouwens
caliban heb ik nog nooit live gezien en dacht inderdaad ook al dat ik dat nite erg zou gaan vindenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:37 schreef Brigand het volgende:
[..]
Stigmata + Wall of Death doet het altijd goed
Al trek ik de laatste 2 CD's ook nog wel.. maar live heeft de zanger toch wel afgedaan, hij heeft alle screams veranderd naar krijsen.. was echt niet om aan te horen. En de gitarist van ze die af en toe mee zingt haalde het live ook niet of net, dus ik download leen hun nieuwe cd wel eerst voor ik hem misschien aanschaf
panzerchrist daar zit die drummer die ook bij hate eternal heeft gezetenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:37 schreef Brigand het volgende:
Maroon
(ja vage peta-clip ofzo.. maar het gaat om het nummer )
en Panzerchrist, al is dat niet echt metalcore meer
goede muziek smaak dusquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:42 schreef Brigand het volgende:
Mja kheb ze vroeger nog gezien en toen waren ze wel erg goed![]()
En die lijst kan ik ongeveer wel kopieeren
heb de nieuwe cdquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:46 schreef Brigand het volgende:
Trouwens TS, deze van August Burns Red vind ik dan weer net wat toffer
maar die video is een heel stuk minder, vandaar dat ik die niet posttequote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:46 schreef Brigand het volgende:
Trouwens TS, deze van August Burns Red vind ik dan weer net wat toffer
[..]
Alleen maar![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:57 schreef Thomasumo het volgende:
In de OP staan alleen maar poppy en slappe aftreksels van metal core. Metalcore is Liar, Congress en al die andere H8000 bands van 10 jaar terug. Of wat te denken van All Out War, Integrity en Kickback.
Check:
Liar op Myspace
Integrity op Myspace
All Out War op Myspace
Kickback op Myspace
Nederlandse glorie Bleed op Myspace
Sinds wanneer gebruiken drummers plectrums?quote:Op zondag 15 maart 2009 23:40 schreef genakt het volgende:
en een plectrum
Uh? Integrity is toch redelijk rechtoe-rechtaan hc?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:57 schreef Thomasumo het volgende:
In de OP staan alleen maar poppy en slappe aftreksels van metal core. Metalcore is Liar, Congress en al die andere H8000 bands van 10 jaar terug. Of wat te denken van All Out War, Integrity en Kickback.
Check:
Liar op Myspace
Integrity op Myspace
All Out War op Myspace
Kickback op Myspace
Dat nou net niet. Volgens mij waren het 1 van de eerste die hardcore met (death) metal invloeden mixten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:08 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Uh? Integrity is toch redelijk rechtoe-rechtaan hc?
Wat een baggerquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:35 schreef trebremmit het volgende:
Meer mathcore maar wel een goeie nieuwe band.
Thanks you! Metalcore wordt echt weer voor veel te veel dingen gebruikt tegenwoordig...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:57 schreef Thomasumo het volgende:
Check:
Liar op Myspace
Integrity op Myspace
All Out War op Myspace
Kickback op Myspace
Ik ben toen ze ooit in de Batcave speelden na 2 nummers bijna jankend weggelopen... de tering, wat was dat kut. Overigens was die hele show bagger, ik weet niet wat me bezielde om daarheen te gaan.quote:
Mja, als je het zo stelt... Ok.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:15 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Dat nou net niet. Volgens mij waren het 1 van de eerste die hardcore met (death) metal invloeden mixten.
Met de meeste "metalcore" die hier genoemd worden, heb ik vrij weinig mee. De meeste zou ik niet eens metalcore willen noemen.
Voor mij is metalcore, bijv:
Kickback,
Wall of Jericho,
Full Blown Chaos,
First Blood,
(oude) Hatebreed,
Liar
Tegenwoordig loop ik eigenlijk meer warm voor de beatdown hardcore.
idd zeg! Hoe vet is en blijft masterkiller wel nietquote:
Heb ze live gezien op Zwarte Crossquote:Op maandag 30 maart 2009 19:39 schreef skyrebel het volgende:
[..]
idd zeg! Hoe vet is en blijft masterkiller wel nietDat album gaat echt nooit vervelen
quote:Op maandag 30 maart 2009 17:23 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik ben toen ze ooit in de Batcave speelden na 2 nummers bijna jankend weggelopen... de tering, wat was dat kut. Overigens was die hele show bagger, ik weet niet wat me bezielde om daarheen te gaan.
Waarom zijn Converge, Coalesce, Deadguy (afgezien van de OP) en dergelijke nog niet genoemd? Of ben ik dan weer een ouwe lul en zeikerd omdat ik die oude bands goed vind en die nieuwe troep slecht trek?
Eén van de toffere nummers van dat album, vind ik. Uiteraard ben ik meer liefhebber van Calculating Infinity en dergelijke.quote:
Stuk voor stuk geweldige artiestenquote:
quote:
Zeker.quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:31 schreef Aschkael het volgende:
[..]
![]()
fucking helden....we are the romans blijft een van de beste hardcore platen ooit
Parade of chaosquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:35 schreef Meursault het volgende:
Ja, ik was ook niet meteen overtuigd..
Ik heb alleen The funeral of God en bovenvermelde album. Ik moet me eens gaan verdiepen in het oudere materiaal.
Dan moet je zeker narrows in de gaten houden; klinkt lekker botch achtig! (wat overigens niet gek is, Dave Verellen zit weer vanouds de mic. vol te brullen)quote:Op vrijdag 17 april 2009 20:51 schreef OMG het volgende:
[..]
Zeker.
Was erg tof toen ze eens in de kleine zaal van de 013 stonden. Ik heb ergens nog een verwassen hoodie van ze liggen..
Ik heb de 7" opgepikt toen These Arms Are Snakes in de 013 speelden. De 3 nummers daarvan klinken niet onaardig.quote:Op zaterdag 18 april 2009 01:14 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Dan moet je zeker narrows in de gaten houden; klinkt lekker botch achtig! (wat overigens niet gek is, Dave Verellen zit weer vanouds de mic. vol te brullen)
persoonlijk vind ik het iets minder dan botch, maar het is waarschijnlijk nog steeds beter dan 90 % van wat er dit jaar nog gaat uitkomen.
12 mei wordt komt hun debuut uit
Het nummer wat er nu nieuw op staat klinkt stukken beter..quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:30 schreef Andyy het volgende:
staat een nummer ervan op hun Myspace, klinkt niet echt veelbelovend vind ik
Helaas, inderdaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:57 schreef Andyy het volgende:
schijnt dat dat de mannen van ABR zelf zijn
zijn ze ook, 1 Juli spelen ze in de Melkweg.
helaas als voorprogramma voor anthrax
(L)(L)(L)quote:Op zondag 15 maart 2009 23:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Job For A Cowboy is dan wel weer errug vet
eh?quote:Op maandag 18 mei 2009 20:43 schreef MarsX het volgende:
dat lijkt me echt kut spelen die in-ear monitoren. En hoe hard staan die dan bij jou?
als je naast hardcore ook van metal houdt is dit de genre om te luisterenquote:Op maandag 18 mei 2009 20:56 schreef TheZapster het volgende:
Oeh, ff een tvp.Ik ben/was meer van de hardcore, nooit echt verdiept in metalcore maar ga eens kijken of ik het wat vind
klinkt niet slecht, alleen jammer van het Fransquote:Op maandag 18 mei 2009 20:58 schreef Romanov het volgende:
Mijn favoriet: Eths
Franse Metalcore uit Marseille, ben ik al een jaar of 6 fan van en heb ze laatst eindelijk live gezien. Binnenkort weer op Graspop, kan weer niet wachten![]()
Wat een teleurselling! Normaal houd ik wel vd franse metalcore, meestal lekker lomp en aggressief. Maar dit heeft toch wel een hoog nu metal gehaltequote:
L'esprit du clan is ook zeker weten gaaf, maar toch heb ik meer met Eths. Over het numetal gehalte, tjah dat is idd een beetje de schemerzone waar ze in zitten. Toch noemen ze wisselend allebei de antwoorden als ze gevraagd worden hoe ze hun stijl omschrijven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Wat een teleurselling! Normaal houd ik wel vd franse metalcore, meestal lekker lomp en aggressief. Maar dit heeft toch wel een hoog nu metal gehalte![]()
Geef mij maar kickback & l'esprit du clan
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:40 schreef Aschkael het volgende:
Eigenlijk proberen ze volgens mij gewoon allemaal stiekum als deze helden te klinken:
dan hebben we het over 1994...
Naar emo?!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:12 schreef Arcturus het volgende:
Metalcore vond ik helemaal fantastisch Nu luister ik alleen nog Heaven Shall Burn.
De rest van de Metalcore neigt te veel naar emo in mijn ogen.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:58 schreef Aschkael het volgende:
Natuurlijk ook errug goed...maar wel 3 jaar later, toen de term metalcore nog uitgevonden moest worden.
ik kom net terug van August Burns Red op Graspopquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:33 schreef Andyy het volgende:
Ik ga naar August Burns Red![]()
(en bring me the horizon als naprogramma)
Heb 't album nu al een paar dagen een aantal keren geluisterd en moet zeggen dat-ie weer uitermate goed bevalt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:52 schreef Andyy het volgende:
http://www.myspace.com/augustburnsred
hun nieuwe album staat op Myspace
Botch = tof.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:04 schreef Aschkael het volgende:
en in 2000 dit...zoals al eerder in dit topique voorbij gekomen...zo ongeveer het beste wat het genre voort heeft gebracht
[/lesson]
Nouja, na At The Gates heb je 't wel gezien hier. En dat is niet eens metalcore.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas?![]()
tvp.
Dan ben ik denk ook een ouwe zeikerd, al die inwisselbare bagger dat onder het kopje metalcore of deathcore uitkomt tegenwoordig.. Zet wat getatoeerde lui neer, geef ze een raar kapsel, een potje standaard breakdowns en 3 At The Gates riffs mee en daar heb je weer een nieuwe 'sensatie'.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:23 schreef OMG het volgende:
Waarom zijn Converge, Coalesce, Deadguy (afgezien van de OP) en dergelijke nog niet genoemd? Of ben ik dan weer een ouwe lul en zeikerd omdat ik die oude bands goed vind en die nieuwe troep slecht trek?
http://www.last.fm/event/1030194+Cilinderfest+IVquote:Op maandag 18 mei 2009 20:43 schreef fraubitch het volgende:
kaartjes besteld voor kickback![]()
Gaan er meer mensen?
Hele vette line up weer dit jaar. Met een beetje mazzel aanwezig.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:52 schreef MarsX het volgende:
[..]
http://www.last.fm/event/1030194+Cilinderfest+IV
Rise and Fall, Kickback, The Setup, Length of Time, Neuk!, The Lucifer Principle, Omission, Samaritan, Divine Sins, Last Breath Denied, My City Burning and Sixth Disease
De eerste is net zoals ABR, ADTR en BMTH in m'n tentamenweekquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:00 schreef Orbeatle het volgende:
Er komen nog meer leuke bandjes naar ons landje!
http://www.tivoli.nl/agen(...)+SUICIDE+SILENCE+Ea.
http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=1416
ABR is altijd leuk natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
De eerste is net zoals ABR, ADTR en BMTH in m'n tentamenweek![]()
maar ik ga sowieso naar ABR
Care wat ze zijn, hun muziek is awesome en ze proberen niemand te bekeren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:30 schreef Orbeatle het volgende:
Stelletje reli-boys dat 't zijn.
True.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Care wat ze zijn, hun muziek is awesome en ze proberen niemand te bekeren.
Norma Jean is vet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:58 schreef Meursault het volgende:
Ik draai deze dagen Norma Jean (vs. the Anti mother), Underoath (Define the great line) en As Cities Burn (Son, I loved you at your darkest), maar ik weet eigenlijk niet goed of dat hard- of metalcore is..
dat geld veel meer voor norma jeanquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:30 schreef Orbeatle het volgende:
Stelletje reli-boys dat 't zijn.
wikipediaquote:Several members of contemporary melodic metalcore groups are practicing Christians: Zao, As I Lay Dying, Underoath and Norma Jean are notable examples.
Zao en AILD vallen reuze mee, underoath weet ik niet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:35 schreef Meursault het volgende:
[..]
wikipedia
Volgens mij verder ook vrijwel alles van SolidStateRecords, ToothandNail en FaceDownRecords.
Zijn inderdaad ook reli boys. Maar om nou te zeggen dat ze "radicaal" zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
dat geld veel meer voor norma jean
extreem radicale reli boys zijn het dan
Klopt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:35 schreef Meursault het volgende:
[..]
wikipedia
Volgens mij verder ook vrijwel alles van SolidStateRecords, ToothandNail en FaceDownRecords.
Toch zitten er super veel vette bands op die labelsquote:
Het hoeven ook niet altijd kutbands te zijn, puur omdat ze gelovig zijn tochquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:45 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Toch zitten er super veel vette bands op die labels(En zijn het Christelijke bands
).
Ik ben zelf Christen dus dat bands dat ook zijn is alleen een plusquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:53 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Het hoeven ook niet altijd kutbands te zijn, puur omdat ze gelovig zijn toch.
Ik bedoel, Creed heeft ook prachtige nummers gemaakt.
Dat klopt helemaalquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Ik ben zelf Christen dus dat bands dat ook zijn is alleen een plusmaar als het klote klinkt kunnen ze in wat dan ook geloven daar word het niet veel beter van
.
Draai jij dan bij voorkeur ook alleen christelijke bands?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:55 schreef InTheDarkness het volgende:
[..]
Ik ben zelf Christen dus dat bands dat ook zijn is alleen een plusmaar als het klote klinkt kunnen ze in wat dan ook geloven daar word het niet veel beter van
.
Dat is inderdaad geen verkeerd bandje.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:14 schreef Meursault het volgende:
Er zitten zeker vette bands op die labels.
Becoming the Archetype (valt waarschijnlijk niet onder metalcore).
Hun debuutalbum is echt briljant!
Ik heb dat album echt grijs gedraaid. Hun tweede album viel me wat tegen. Ze waren van gitarist gewisseld en de sound sprak me veel minder aan. Dit album klinkt nog lekker rauw.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:27 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Dat is inderdaad geen verkeerd bandje.
Klopt. Ik ga ook geen muziek luisteren van een band als ik weet dat ze bijvoorbeeld (extreem) rechts zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:44 schreef InTheDarkness het volgende:
Ik neem aan dat iedereen dat heeft , het ligt er maar net aan hoe je over dingen denkt
Ik weet het niet. Ik vind O' God the Aftermath nou niet echt bepaald softquote:
Dit is trouwens wel het betere spul van Norma Jean vind ik. Nieuwere spul is wel erg soft geworden.
Dat vond ik echt verschrikkelijk..quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:55 schreef Orbeatle het volgende:
Jij zal The Chariot dan ook wel een tof bandje vinden.
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien, maar heb wel de youtube filmpjes gezien en volgens mij is het kwalitatief niet echt hoogstaand wat ze doenquote:Op zaterdag 5 september 2009 16:58 schreef Meursault het volgende:
[..]
Dat vond ik echt verschrikkelijk..Ik luisterde de Unsung EP toen 'ie net uitkwam. En ik heb ze een keer live gezien..
Ik was halverwege weggegaan en het schijnt dat ie daarna nog tussen de lampen heeft gehangen etc. Dat had ik dan wel weer willen zien.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:59 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien, maar heb wel de youtube filmpjes gezien en volgens mij is het kwalitatief niet echt hoogstaand wat ze doen. Het ziet er wel grappig uit.
De muziek op CD vind ik echt super. Het laatste album is supervet.
Het eerste album is eigenlijk te chaotisch. Maar dat wilde de zanger ook graag.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:02 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik was halverwege weggegaan en het schijnt dat ie daarna nog tussen de lampen heeft gehangen etc. Dat had ik dan wel weer willen zien.
Is hun nieuwe werk beter of vond je het daarvoor ook al vet?
Ik vind van wel jaquote:Op zaterdag 5 september 2009 17:15 schreef InTheDarkness het volgende:
Kan het te chaotisch zijn dan ?:P
Hij was Christen-afquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:02 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Haste the Day is ook zo'n begripvolle metalcore band. Die hebben hun gitarist uit de band getrapt omdat zijn geloof niet meer zo sterk was. Had per direct m'n respect voor die band verloren.
Zo bijzonder vond ik het niet (heb wel eens eerder wat van ze gehoord)quote:
Inderdaad. Keihard van z'n geloof gevallenquote:Op zaterdag 5 september 2009 20:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hij was Christen-af
daarna luisterde ik er niet meer naar
Machinemade God is standaard Duitse metalcore. Klinkt echt allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zo bijzonder vond ik het niet (heb wel eens eerder wat van ze gehoord)
m'n eerste indruk was dat het gewoon wat gestolen is van andere metalcore bands (in dit lied hoor ik nogal Heaven shall burn) en dat door elkaar gemixt
Hoe kan dat zo goedkoop?!quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:33 schreef Orbeatle het volgende:
[ afbeelding ]
Gekocht bij Van Leest voor ¤ 5. Daar kun je 'm toch niet voor laten liggen!
Ik heb geen idee waarom 'ie zo goedkoop was.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:52 schreef Meursault het volgende:
[..]
Hoe kan dat zo goedkoop?!Solid State heeft vrijwel nooit aanbiedingen..
Maar de eerste is beter.
quote:Op donderdag 17 september 2009 13:10 schreef Ivopedia het volgende:
Constellations <3 Wat een gruwelijk goede cd
Ze lopen ook zo vaak op slippers rondquote:
Ga jij naar ABR in de melkweg de 29e?quote:Op maandag 21 september 2009 12:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze lopen ook zo vaak op slippers rond![]()
quote:Op maandag 21 september 2009 13:00 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Ga jij naar ABR in de melkweg de 29e?
Bijnaquote:Op maandag 21 september 2009 13:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
![]()
Ondanks dat het in m'n tentamenweek is.
Was leuk! Maar wat Caliban als headliner deed...quote:
Hoe was After the Burial? Dat zou de reden zijn geweest dat ik was gegaan als het niet uitverkocht wasquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:39 schreef Orbeatle het volgende:
Caliban was om te janken.
Wij hebben het drie nummers aangehoord en toen zijn we gegaan.
Gast, die vraag doet me fysiek pijnquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:56 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Hoe was After the Burial? Dat zou de reden zijn geweest dat ik was gegaan als het niet uitverkocht was
Same here! We kwamen binnen toen Maroon al bezig was.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:55 schreef Orbeatle het volgende:
Terwijl zij stonden te spelen stond ik buiten in die kutrij te wachten.
Het loopt daar echt nooit door. Klote zaal...
Effenaar is een kut eind weg! Ik mis waarschijnlijk ook weer het laatste gedeelte van de laatste band en ben dan nog steeds ergens tegen 1 uur pas thuis!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:13 schreef Orbeatle het volgende:
Never Say Die is in de effenaar, en de effenaar is relaxed. Lekker bij mij om de hoek.
En de Persistence tour is toch op 28 november? Of ben ik nou gek...
Dat is ook al bij mij om de hoek ja!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
29 november(Hoe kom ik in godsnaam bij 15 november dan!?!
Ik word gek!
) Ook bij jou om de hoek dus?
Hoe waren de andere twee bands?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:40 schreef lawlhalla het volgende:
Effenaar is relaxed.
gisteren weer de helft van August Burns Red gemist omdat de melkweg zo'n kutzaal is met enorme rijen en klotegarderobe.
A Day To Remember was heilig. De band had er duidelijk zin in, maar de zanger kon af en toe net niet de goede tonen halen met de nummers van het nieuwe album. maar niet dat me dat echt boeide.quote:
Toen ik de zaal binnen liep begonnen ze na 10 seconden ofzoquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:40 schreef lawlhalla het volgende:
gisteren weer de helft van August Burns Red gemist omdat de melkweg zo'n kutzaal is met enorme rijen en klotegarderobe.
whoa.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:41 schreef Andyy het volgende:
[..]
Toen ik de zaal binnen liep begonnen ze na 10 seconden ofzo
Die rij voor de deur had je kunnen verwachten he, lijkt me logisch. Enige wat ik erg vaag vond, is dat ABR al om kwart voor 8 speelde terwijl de aanvang op de site en alles op 8 uur stond.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:40 schreef lawlhalla het volgende:
Als je iemand perongeluk raakt worden ze boos en willen ze slaanquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:58 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Maar iemand hier nog gemoshed @beastfest/abr? Hoe zien de pits er daar tegenwoordig uit?
Hmm hopelijk niet van dat triest volk bij never say die, misschien wat lomper volk bij oceano en despised icon misschien maar voor de rest denk ik dat er veel emo volk op af komt. Maar ik moet bij In Dying Days van ABRB zeker wel de pit inquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als je iemand perongeluk raakt worden ze boos en willen ze slaan
te triest gewoon, en met teveel vechtpartijtjes/confrontaties.
Heerlijk stukje inderdaad!quote:
Damn ik ben jaloers, klinkt ernaar dat ABR wel goed speelde he..vind die gepainte gitaar van JB ook wel gaaf.quote:
quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Meestal sta ik strategisch ergens achter de geluidstafel (daar waar het geluid het beste is en de bar niet te ver) te genieten van de bands en het bier!
Gast hoe kun je een beetje aan de bar hangen als er een band als DI/ABRB speelt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Heerlijk stukje inderdaad!
Verder pit!?! Nee, daar ben ik te oud vooren dat gaat van mijn zuivere bierdrinktijd af. Soms, heel soms wil ik aan het eind van de avond nog wel eens een klein beetje pitten. (Lees: Als ik teveel gezopen heb loop ik wel eens de pit in en dan loop ik niet te zeiken als ik ergens een klap krijg.)
Meestal sta ik strategisch ergens achter de geluidstafel (daar waar het geluid het beste is en de bar niet te ver) te genieten van de bands en het bier!
quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:47 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Ik sloop de tent daar, daarom ga ik naar shows
Het lukte ook bij al die andere bands die ik gezien heb!quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:47 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Gast hoe kun je een beetje aan de bar hangen als er een band als DI/ABRB speelt?Ik sloop de tent daar, daarom ga ik naar shows
Nee, helaas kerel.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:46 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je me toe lacht.
Tegenwoordig valt er weinig meer te slopen tijdens dat soort shows, hoogstens een kapsel van een hippe alto. Sowieso heeft de term 'de tent slopen' een hoog gniffel-gehalte.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:47 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Gast hoe kun je een beetje aan de bar hangen als er een band als DI/ABRB speelt?Ik sloop de tent daar, daarom ga ik naar shows
Nou, ik bedoelde het ook niet echt serieusquote:Op donderdag 5 november 2009 09:50 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Nee, helaas kerel.
Termen als "ik sloop de tent daar" vind ik altijd erg lachwekkend. Sorry.
Mits je natuurlijk een gast bent van 2 meter 10 hoog en breed, dan zou ik 't nog wel serieus kunnen nemen.
quote:Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef UntilMyEnd het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt er weinig meer te slopen tijdens dat soort shows, hoogstens een kapsel van een hippe alto.
Ja je ziet soms wel kapsels voorbij komen waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt...quote:Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef UntilMyEnd het volgende:
[..]
Tegenwoordig valt er weinig meer te slopen tijdens dat soort shows, hoogstens een kapsel van een hippe alto. Sowieso heeft de term 'de tent slopen' een hoog gniffel-gehalte.
Een van de twee had wel een enorme porno snor!quote:Op maandag 9 november 2009 09:51 schreef Orbeatle het volgende:
Bovendien zijn die zangers echt sukkels. Mijn mening.
Ik vond het juist wel lachen! Wel enorm kut dat die chick ziek was!quote:Op maandag 9 november 2009 09:51 schreef Orbeatle het volgende:
IWABO was kut. Als je zangeres mexicaanse griep heeft en je besluit toch te gaan spelen hou 't dan instrumentaal en laat niet allerlei sukkeltjes het podium op klimmen.
Ik vond dat magere kereltje van een jaar of 16 die wel 20 stage dives deed wel grappigquote:Op maandag 9 november 2009 10:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'Fantastisch, leuk dat jullie er zijn maar het zou nog beter zijn als er nu 50 man het podium opkwam en allemaal backflips gingen doen!'
Wat? Zeg ik iets verkeerd? Het spijt me zo als ik iets gezegd heb wat niet kan of mag!quote:
quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:41 schreef UntilMyEnd het volgende:
PTW heeft voor mij maar 1 goed album uitgebracht en dat is The Opposite Of December.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:16 schreef Ivopedia het volgende:
Volgende week August Burns Red en Between The Buried And Me ! ^^
quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:54 schreef Grimmson het volgende:
Kent iemand het genre Mathcore?
Dillinger Escape Plan bijvoorbeeld.
Fucking technisch en zit echt een geweldige opbouw in, luister maar!
Ja, laten we alles het zelfde noemen, kun jij je DJ Tiësto CD naast de Iron Maiden en Slayer halen uit het rek.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:40 schreef genakt het volgende:
muziek soorten een hokje geven![]()
meeste metalcore is tegenwordig emo
[..]
en een plectrum
QFT.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:40 schreef Aschkael het volgende:
Eigenlijk proberen ze volgens mij gewoon allemaal stiekum als deze helden te klinken:
dan hebben we het over 1994...
Ik ben er.quote:Op zondag 26 september 2010 00:00 schreef jakkop het volgende:
Schopje!
![]()
Vanaf 2.00![]()
DVD komt dinsdag uit. Volgende week in Melkweg, uitverkocht.
Toch niet, maar goed...Architects en Norma Jean is ook niet verkeerdquote:Op zondag 26 september 2010 15:45 schreef jakkop het volgende:
Nee, maar ga waarschijnlijk wel naar 1 van de andere in de tour.
I like.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:22 schreef UntilMyEnd het volgende:
Sunday 10th of October - Hell On Earth tour 2010
Terror
All Shall Perish
Every Time I Die
The Acacia Strain
Down To Nothing
Thick As Blood
Vera Cruz
21 Gun Salute
Start: 16:00
Door: 22,- / 20,- (presale)
Info & Tickets: www.kade.nl
Eeh, in de melkweg misschien?quote:Op woensdag 29 september 2010 13:15 schreef BzP het volgende:
Vrijdag ABR in melkweg!! zin in!!
Waar kan ik de home dvd kopne?
Norma Jean, Devil Wears Prada, Demon Hunter, Thrice etc ook. En nu?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:18 schreef robertapeldoorn het volgende:
Oeh, dit vind vind ik interessant.
Houd zelf er van AILD (staat in OP).
Ps. Wist je dat AILD en August burns red allebij christelijke bands zijn?
Nu niets :p.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:21 schreef jakkop het volgende:
[..]
Norma Jean, Devil Wears Prada, Demon Hunter, Thrice etc ook. En nu?
Jij bent best wel heel erg een fanboy he.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:32 schreef Andyy het volgende:
Tering, dat was vet. Maar ik stink nu wel verschrikkelijk.
Stond vooraan, heup is blauw, tig blauwe plekken maar hij boog wel over mijn camera heen en keek erin
Meer was, valt nu wel weer meequote:Op maandag 4 oktober 2010 20:31 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Jij bent best wel heel erg een fanboy he.
Toffe foto's, overigens.
Dat was het inderdaad. M'n oren piepen nog. Damn wat ging dat hard allemaal. Ik trek dat niet meerquote:
Gaan die gasten dan ook steeds heel erg hun geloof staan verkondigen tijdens het optreden? Of valt dat wel mee...quote:Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef robertapeldoorn het volgende:
Demon hunter was vet gisteren @ gigant - apeldoorn.
Super vet om ze live te zien. Hopen dat ze nog keer naar nederland komen. Ben er dan zeker bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |