Dat weet ik niet, ik haal hem wel gewoon uit de op.quote:Op zondag 15 maart 2009 12:28 schreef Daniane het volgende:
Anita heupblessure?
zit toch gewoon bij wedstrijdselectie?
quote:Op zondag 15 maart 2009 12:41 schreef Cheiron het volgende:
Ik wil gewoon Cvitanich in de basis!
Mogguhquote:Op zondag 15 maart 2009 13:02 schreef Jasza het volgende:
Ik ben blij dat ik zo dichtbij woon, word net pas wakker.
Nee heb overal gekeken maar nog niks.. ben wel benieuwd hoe het middenveld er uit gaan zien.. de rest is standaard.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:25 schreef jna het volgende:
Opstelling al langsgekomen ergens?
Inderdaadquote:Op zondag 15 maart 2009 13:34 schreef getl0st het volgende:
Leuk voor KJH dat ie gister weer 2 goals gemaakt heeft
Neem aan van wel ja.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:38 schreef versteegrob het volgende:
Hopen dat Aissati speet.
Niet dus..quote:
Daar doelde ik ook op ..quote:Op zondag 15 maart 2009 13:52 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Vind ik nog wel mee vallen alleen dat middenveld
Idd, juist tegen De Graafschap moet je een speler als Aisatti erin zetten.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:51 schreef bloodysunday het volgende:
Geen Aissati, wel Schilder
Tjah Enoh, Gabri, Lindgren en Vertonghen geblesseerd.. Blind weet ik niet maar Aisatti kun je beter voor woensdag bewaren. Mja inderdaad ik had ook liever Ismael in de basis gezien.quote:Op zondag 15 maart 2009 13:52 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Vind ik nog wel mee vallen alleen dat middenveld
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:25 schreef Jasza het volgende:
[..]
Lol iemand die ik ken kent een speler van Ajax en die heeft hem de opstelling al verteld.
Dus laten we het er maar op houden dat ik ervanuit ga dat Aisatti niet speelt
Dan had Aldeirwereld moeten spelen + nog een andere verdedigerquote:Op zondag 15 maart 2009 14:34 schreef bloodysunday het volgende:
Misschien wilt hij het team een beetje inspelen voor woensdag?
Oja dat is ook zo want Vermaelen is ook geschorst. Ik had het niet vreemd gevonden als hij dat gedaan had ondanks dat Wielaert speelt aangezien die niet in Europees verband mag spelen en toch vertrouwen moet krijgen.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:36 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dan had Aldeirwereld moeten spelen + nog een andere verdediger
Gefeliciteerd. En wat VoreG zegt.quote:Op zondag 15 maart 2009 14:30 schreef ericajax het volgende:
Hoe kan je Aisatti nou op de bank zetten voor meer defensieve zekerheid thuis tegne De Graafschap
Beetje jammer om 1 persoon er uit te pakken.quote:
Ze meldden dat heel Ajax drama was, maar Silva gaf net een pass en die was kut....quote:Op zondag 15 maart 2009 15:14 schreef VoreG het volgende:
[..]
Beetje jammer om 1 persoon er uit te pakken.
Het lijkt wel alsof ze gisteren allemaal in de kroeg hebben gehangen, wat een lamlendige zaadpot...
Hij niet alleen hoor. Vooral Sulejmani is een drama.quote:
Inderdaad.. nieman kan een voorzet geven, iedereen staat stil, niemand wil de bal, lijkt wel een amateurpotquote:Op zondag 15 maart 2009 15:14 schreef VoreG het volgende:
[..]
Beetje jammer om 1 persoon er uit te pakken.
Het lijkt wel alsof ze gisteren allemaal in de kroeg hebben gehangen, wat een lamlendige zaadpot...
3 schoten 2 doelpunten. Goed gemiddeldequote:Op zondag 15 maart 2009 15:21 schreef TheJanitor het volgende:
3 schoten op doel ook, thuis tegen de nummer laatst
Vind je dat de mensen onterecht zeiken dan?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:31 schreef F1Bas het volgende:
Gewoon 3-0 en iedereen gaat weer lopen zeiken.
tuurlijk was het slecht maar maakt het uit dat het tussen 2 belangrijke wedstrijden in zit. Kijk ook hoeveel geblesseerden er zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:33 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Vind je dat de mensen onterecht zeiken dan?
Zakelijk winnen is ook winnen.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:33 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Vind je dat de mensen onterecht zeiken dan?
Kom op zeg. We spelen hier niet tegen NAC ofzo hoor.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:35 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
tuurlijk was het slecht maar maakt het uit dat het tussen 2 belangrijke wedstrijden in zit. Kijk ook hoeveel geblesseerden er zijn.
true maar net of die reserve spelers zoveel beter zijn dan de basis spelers van de graafschap.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:42 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kom op zeg. We spelen hier niet tegen NAC ofzo hoor.We spelen verdomme tegen de nummer 16.
Idd, dit was gewoon in de lijn der verwachting lijkt me. Wees blij dat je nog met 3 punten weglooptquote:Op zondag 15 maart 2009 16:48 schreef DJ_Ryow het volgende:
wat hadden we dan verwacht? spetterend aanvalsvoetbal? dat was pas raar geweest.
3 punten in de knip, op naar woensdag
De betere speler rust gunnenquote:Op zondag 15 maart 2009 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, dit was gewoon in de lijn der verwachting lijkt me. Wees blij dat je nog met 3 punten wegloopt.
Maar snap niet dat MvB Sulejmani laat staan en Cvitanich, de enige voorin die werkt en een veldgoal maakt, eraf haalt. Suljemani is pas echt drama...
true, maar goed, ik hoop echt dat Sulejmani zelf ook eens doorkrijgt dat hakjes van zijn kant op dit moment echt niet kunnen.quote:
Tegen Marseille moet je niet teveel het spel maken want dan ga je eraf in de counter.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:07 schreef Blight het volgende:
Wat ik toch een beetje vrees wat betreft aanstaande woensdag, is dat wij eigenlijk wel moeten. Dit Ajax en succesvol het spel maken.. Ik heb het nog niet gezien.
Klopt, maar we moeten wel scoren dus dat betekent dat Marseille wat kan gaan leunen. Als wij dan ruimte geven kunnen ze ons dus inderdaad best eens op de counter pakken, en dan ben je de Sjaak.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:12 schreef Jasza het volgende:
[..]
Tegen Marseille moet je niet teveel het spel maken want dan ga je eraf in de counter.
Je kan hem beter even rust geven. Ik denk dat hij dat wel nodig heeft.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:20 schreef Jajong het volgende:
Verkoop Mickey of koop Pranjic erbij, want dit gaat echt nergens over.
Hij doet al zijn acties al uit stand zo'n beetje, dus NOG meer rust?quote:Op zondag 15 maart 2009 17:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan hem beter even rust geven. Ik denk dat hij dat wel nodig heeft.
Mickey verkopen is het domste wat je kan doen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:20 schreef Jajong het volgende:
Verkoop Mickey of koop Pranjic erbij, want dit gaat echt nergens over.
Rust in de zin dat hij geestelijk even bij kan komen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij doet al zijn acties al uit stand zo'n beetje, dus NOG meer rust?.
nee, maar je wint hem iig. Als je vorige week nou ook gewoon met 0-1 wint is het allemaal niet zo'n drama. Er valt weer genoeg te zeuren over vandaag, maar je pakt 3 punten.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:36 schreef koningdavid het volgende:
Niet een van de beste westrijden die ik ooit gezien heb.
Ik kijk het nog een seizoen aan. Daarna zal ik 'm pas echt beoordelen. Genoeg spelers die een jaartje bij een club nodig hadden om los te komen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Mickey verkopen is het domste wat je kan doen.
Gebeurd inderdaad erg vaakquote:Op zondag 15 maart 2009 17:42 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik kijk het nog een seizoen aan. Daarna zal ik 'm pas echt beoordelen. Genoeg spelers die een jaartje bij een club nodig hadden om los te komen.
quote:Op zondag 15 maart 2009 17:42 schreef RayMania het volgende:
Dat gezeur op Sulejmani wordt ook zwaar overdreven zeg.
Idd, hij loopt zich steeds vast. Tegen verdedigers van De Graafschap nota bene. Die moet je normaliter helemaal doldraaien.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:43 schreef HeatWave het volgende:
Suarez is dan weer heel erg belangrijk vandaag, maar voetballend krijg ik echt medelijden met hem, hij komt echt niets en niemand meer voorbij, alles mislukt bij hem. Zo jammer...
Is denk ik een kwestie van gevoel. Met een beetje rust moet hij er komen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:43 schreef HeatWave het volgende:
Suarez is dan weer heel erg belangrijk vandaag, maar voetballend krijg ik echt medelijden met hem, hij komt echt niets en niemand meer voorbij, alles mislukt bij hem. Zo jammer...
Z'n shirt niet binnenstebuiten aangetrokken.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:45 schreef Breach het volgende:
[..]
!
Noem 1 ding dat hij goed heeft gedaan vandaag..
Ik hoop het, ik mis zijn gerotzooi zo. Nu is het gewoon triest, hij doet zijn rommelding, de verdediger doet gewoon niets en Suarez is de bal kwijt.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Is denk ik een kwestie van gevoel. Met een beetje rust moet hij er komen.
Wehehe.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:46 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Z'n shirt niet binnenstebuiten aangetrokken.
Normaal heb ik ook niet zoveel problemen met een slechte wedstrijd als de 3 punten maar gepakt worden, maar nu begin ik me toch wel zorgen te maken. Vooral omdat er geen enkele lijn zit in het spel van Ajax. We zijn volledig afhankelijk van individuele bevliegingen van vooral Suarez omdat de rest tekort schiet.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, maar je wint hem iig. Als je vorige week nou ook gewoon met 0-1 wint is het allemaal niet zo'n drama. Er valt weer genoeg te zeuren over vandaag, maar je pakt 3 punten.
Oh je begint je NU al zorgen te maken?quote:Op zondag 15 maart 2009 17:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Normaal heb ik ook niet zoveel problemen met een slechte wedstrijd als de 3 punten maar gepakt worden, maar nu begin ik me toch wel zorgen te maken. Vooral omdat er geen enkele lijn zit in het spel van Ajax. We zijn volledig afhankelijk van individuele bevliegingen van vooral Suarez omdat de rest tekort schiet.
Als Suarez een mindere wedstrijd heeft, heeft Ajax een mindere wedstrijd. Dit probleem zou niet zo groot zijn als Marco meer lijn in het spel van Ajax had weten te brengen, daarin faalt hij tot op heden vooral.
Spelers zijn soms zeker op jonge leeftijd na een tijdje mentaal leeg . Sulejmani ook.. zelfs op de sprint legde hij het af.. dat is zijn wapen. Dan mankeer je mentaal wat . Suarez herhaalt telkens dezelfde beweging.. de video's zijn nu wel de wereld over.. net don of je naar buiten gaan dan naar je rechterbeen van die hoek.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik mis zijn gerotzooi zo. Nu is het gewoon triest, hij doet zijn rommelding, de verdediger doet gewoon niets en Suarez is de bal kwijt.
Hm, thuis tegen ADO niet? Kan me inderdaad maar moeilijk een goeie pot herinneren dit seizoen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh je begint je NU al zorgen te maken?.
Nofi hoor, maar Ajax heeft nog geen fatsoenlijke pot voetbal gespeeld dit seizoen.. ik maak me al maanden zorgen. En ja, dat mag dan een herhalingsoefening zijn, het is ook elke week niets beter.
Nou ja, ik maakte me al langer zorgen natuurlijk. Maar ik gaf Van Basten wel even de tijd om een beetje een goed team neer te zetten. Daarin lijkt hij nu wel redelijk te falen vind ik. Als je het vergelijkt met Twente, AZ en nu ook Heerenveen, is Ajax veel meer afhankelijk van het individu dan van het team.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh je begint je NU al zorgen te maken?.
Nofi hoor, maar Ajax heeft nog geen fatsoenlijke pot voetbal gespeeld dit seizoen.. ik maak me al maanden zorgen. En ja, dat mag dan een herhalingsoefening zijn, het is ook elke week niets beter.
Ik hou er hierna mee op, want ik weet het wel weer.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Spelers zijn soms zeker op jonge leeftijd na een tijdje mentaal leeg . Sulejmani ook.. zelfs op de sprint legde hij het af.. dat is zijn wapen. Dan mankeer je mentaal wat . Suarez herhaalt telkens dezelfde beweging.. de video's zijn nu wel de wereld over.. net don of je naar buiten gaan dan naar je rechterbeen van die hoek.
Pas maar op dat we dan niet per ongeluk die UEFA Cup winnen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:54 schreef TIM-846 het volgende:
Wat een drama weer zeg. Maar goed, je pakt de punten mee.
Voordeel van dit dramavoetbal is waarschijnlijk wel dat niemand verkocht wordt in de zomer. Kan me niet voorstellen dat er ook maar één speler zich in de belangstelling speelt op het moment
quote:Trainer Marco van Basten heeft tevreden gereageerd op de 3-0 thuisoverwinning op De Graafschap. 'We hebben zakelijk gespeeld', aldus de 44-jarige oefenmeester na afloop. 'Gezien het feit dat we een hoop spelers misten, mogen we gewoon tevreden zijn.'
Van Basten kwam nog een keer terug op de strijd onder de lat tussen doelmannen Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg. 'Ik blijf het in de gaten houden', aldus Van Basten, die daarmee aangeeft dat Vermeer zomaar zijn positie onder de lat kwijt kan raken. 'Uiteraard zal ik hem niet na één slechte wedstrijd wisselen, maar zekerheid heeft niemand.'
Boeit me niet, met die verwachting ging ik ook niet naar de Arena. Je moet gewoon je wedstrijdjes winnen, Europees voetbal veilig stellen en kijken of je ver(der) kunt komen in de UEFA Cup. Meer zit er op het moment niet in.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:36 schreef koningdavid het volgende:
Niet een van de beste westrijden die ik ooit gezien heb.
Dat is al jaren het geval bij Ajax. Het valt nu alleen wat harder op nu clubs als Twente, Az en Heerenveen het leuk doen.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nou ja, ik maakte me al langer zorgen natuurlijk. Maar ik gaf Van Basten wel even de tijd om een beetje een goed team neer te zetten. Daarin lijkt hij nu wel redelijk te falen vind ik. Als je het vergelijkt met Twente, AZ en nu ook Heerenveen, is Ajax veel meer afhankelijk van het individu dan van het team.
Dat schot van Meijerquote:Op zondag 15 maart 2009 18:24 schreef RayMania het volgende:
Hoogtepunt van vanmiddag was dat gastje die bijna 800 keer hoog hield.
Olegeur was inderdaad vrij goed bezig.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
3-0. Degelijk, niets meer verder over zeggen.
Oleguer was een kei.
In het veld heeft hij vooralsnog ook geen recht tot lachenquote:Op zondag 15 maart 2009 18:51 schreef twi het volgende:
En oh, oh, Sulejmani, Sulejmani... Misschien moet 'ie een keertje de coffeeshop induiken, want de enige plek waar ik hem zie lachen is buiten 't veld...
Misschien wel beter zo, in de CL zie ik dit ajax niet verder komen dan de 4e plek in de poule.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:34 schreef Aanvoerder het volgende:
Lekker UEFA Cup voetbal volgend seizoen.
Ik denk dat het geld wel erg belangrijk is van de champions league. Ajax zal ook geen bodemloze put met geld zijn en al helemaal niet nu met de kredietcrisis.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:06 schreef sammeh het volgende:
[..]
Misschien wel beter zo, in de CL zie ik dit ajax niet verder komen dan de 4e plek in de poule.
Waarschijnlijk kan Gabri meedoen.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:23 schreef bloodysunday het volgende:
Ik hoop dat het wat word Woensdag. Aangezien we een niet te beste verdediging hebben. Is Gabri dan ook weer terug?
Dan heb ik er wel vertrouwen inquote:
2,5 heb ik er geteld... maar ze moeten allemaal (!) op cursus bij Schip!quote:Op zondag 15 maart 2009 19:35 schreef behangplakker het volgende:
Voorzetten inderdaad, wat heb ik me daar aan geërgerd! Volgens mij is Sulejmani welgeteld met 1 goede voorzet gekomen.
eeeehm, kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zitten ze allemaal op "cursus" bij Schipquote:Op zondag 15 maart 2009 19:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
2,5 heb ik er geteld... maar ze moeten allemaal (!) op cursus bij Schip!
Enoh kan dan mooi Gabri vervangen, die jongen heeft ook wel potentiequote:Op zondag 15 maart 2009 19:41 schreef NoizEkick het volgende:
Oh nee, klote. Ik lees net dat Gabri nog niet op tijd fit is. Lindgren en Enoh waarschijnlijk wel.
http://ajax.nieuwslog.nl/(...)nlijk_inzetbaar.html
True, maar Schilderquote:Op zondag 15 maart 2009 19:44 schreef bloodysunday het volgende:
Als Lindgren en Gabri alle 2 fit zijn dan heb ik er echt wel vertrouwen in. Het is balen dat we 2 verdedigers missen. maar Silva heeft genoeg ervaring om hem te vervangen. En dan maar weer met Alderweireld, en Schilder linksback
Ja maar wie moet je daar anders neerzettenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:49 schreef behangplakker het volgende:
[..]
True, maar SchilderIk snap niet wat sommige mensen in hem zien, want ik vond hem afgelopen donderdag gewoon tekort komen
Was vrij logisch, Aissati is lang geblesseerd geweest en heeft 2 wedstrijden in korte tijd gespeeld dan ga je geen risico nemen tegen een ploeg als de Graafschap. Mocht je toch achter komen dan kan je hem alsnog tweede helft laten spelen. Voor de rest heb je weinig andere aanvallend ingestelde middenvelders.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:30 schreef Silaz het volgende:
Hehe eindelijk thuis![]()
Vond het maar een matige pot. Een verdedigende opstelling zeg, wat een logica tegen Graafschap. En snapte die wissels van SanMarco ook niet zegDoetie blind erin, zet dan aissati ofzo erin.
En die voorzetten zijn ook echt naatje fluit van ons.
Wat waren Die superboeren trouwens met veel30 man ofzo?
Nou ik vraag me af of Schip specifiek een cursus voorzetten geven geeft. Zo ja, dan moet iemand anders dat gaan doen, want dan werkt t voor geen meter. Zo nee, dan wordt het tijd dat Schip die cursus gaat geven!quote:Op zondag 15 maart 2009 19:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
eeeehm, kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zitten ze allemaal op "cursus" bij Schip.
Hij heeft toen toch aardig wat ballen weggehaald.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:49 schreef behangplakker het volgende:
[..]
True, maar SchilderIk snap niet wat sommige mensen in hem zien, want ik vond hem afgelopen donderdag gewoon tekort komen
Ja, in dit geval Schilder. Maar ik doelde er meer op dat ik vind dat hij tekort komt op dit niveau.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:50 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja maar wie moet je daar anders neerzetten?
Gelukkig na dit seizoen wegquote:Op zondag 15 maart 2009 19:58 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ja, in dit geval Schilder. Maar ik doelde er meer op dat ik vind dat hij tekort komt op dit niveau.
Ik weet het ook niet, maar de techniek bij idd voorzetten en corners is om te janken. Maar ook Sneijder kon het niet, ik weet echt niet waar het aan ligt bij Ajax..quote:Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou ik vraag me af of Schip specifiek een cursus voorzetten geven geeft. Zo ja, dan moet iemand anders dat gaan doen, want dan werkt t voor geen meter. Zo nee, dan wordt het tijd dat Schip die cursus gaat geven!
Maar ook aardig wat ballen verloren omdat zijn balbehandeling niet snel genoeg was.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hij heeft toen toch aardig wat ballen weggehaald.
En Elia is ook niet echt een verbetering wat dat betreft, mocht ie komen van de zomer. Tijd voor een nieuwe Finidi!quote:Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, maar de techniek bij idd voorzetten en corners is om te janken. Maar ook Sneijder kon het niet, ik weet echt niet waar het aan ligt bij Ajax..
Van mij hoeven ze die Elia ook niet te halen, dan heb ik nog liever dat ze Leonardo behouden maar dat zal toch niet gebeuren.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
En Elia is ook niet echt een verbetering wat dat betreft, mocht ie komen van de zomer. Tijd voor een nieuwe Finidi!
Tja donderdag was er ook weinig eer te behalen voor wie dan ook na V/d Wiel zijn oliedomme actie. Schilder was misschien niet goed, maar ik vond hem nu ook niet heel slecht.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Maar ook aardig wat ballen verloren omdat zijn balbehandeling niet snel genoeg was.
Liever Elia dan Leonardo. Leonardo is goed voor de laatste 20 minutenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:02 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze die Elia ook niet te halen, dan heb ik nog liever dat ze Leonardo behouden maar dat zal toch niet gebeuren.
Tja, zolang Leo niet gaat zeuren en puur als invaller gebruikt wordt, mag ie blijven. Anders optiefen.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:02 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze die Elia ook niet te halen, dan heb ik nog liever dat ze Leonardo behouden maar dat zal toch niet gebeuren.
Ja maar of die Elia nou een aanwinst is. Moet je minimaal 10 miljoen betalen en dan heb je straks nog geen verbetering. Kan je beter proberen Leonardo zo te krijgen dat hij langer dan de laatste 20 minuten goed speeltquote:Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Liever Elia dan Leonardo. Leonardo is goed voor de laatste 20 minuten
Ondanks dat ik blij ben met de doelpunten van Leo in de Uefa-cup, kan ik toch niet anders vaststellen dan dat hij weinig brengt. Hij wil alles alleen doen en het liefst 11 man omspelen voor hij het tikje geeft voor het doelpunt. Dat irriteert enorm. Elia hoeft van mij ook niet persé te komen, maar er moet wel iemand komen. Of Sarpong moet zich nog spectaculair gaan ontwikkelen.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja maar of die Elia nou een aanwinst is. Moet je minimaal 10 miljoen betalen en dan heb je straks nog geen verbetering. Kan je beter proberen Leonardo zo te krijgen dat hij langer dan de laatste 20 minuten goed speelt
Er moet sowieso iemand komen, Leo gaat weg. Suarez misschien. Dus 2 aanvallers moeten er wel bij komen ja.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ondanks dat ik blij ben met de doelpunten van Leo in de Uefa-cup, kan ik toch niet anders vaststellen dan dat hij weinig brengt. Hij wil alles alleen doen en het liefst 11 man omspelen voor hij het tikje geeft voor het doelpunt. Dat irriteert enorm. Elia hoeft van mij ook niet persé te komen, maar er moet wel iemand komen. Of Sarpong moet zich nog spectaculair gaan ontwikkelen.
We hebben 1 spits idd, dat schiet echt niet op. Die Bodul had ik graag in zien vallen, maar ja, het stond helaas geen 5-0 met de rustquote:Op zondag 15 maart 2009 20:18 schreef VoreG het volgende:
Er moeten sowieso aanvallers komen, want wat hebben we nou rondlopen voor in de aanval. Als er een uitvalt hebben we al een probleem..
Heheh zat jij nog bij die 40 supporters die kwamen opdagen?quote:
Bodul moet eerst een paar keer invallen ja, hij is nog niet ervaren genoeg om gelijk in de basis te startenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben 1 spits idd, dat schiet echt niet op. Die Bodul had ik graag in zien vallen, maar ja, het stond helaas geen 5-0 met de rust.
nee, daarom had ik het graag gezien dat we met de rust 5-0 voorstondenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:22 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Bodul moet eerst een paar keer invallen ja, hij is nog niet ervaren genoeg om gelijk in de basis te starten
Denk 14¤quote:Op zondag 15 maart 2009 20:28 schreef RayMania het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel zo'n Ajax - Marseille - sjaal kost? Zag er vandaag iemand mee lopen en het lijkt me best een leuk idee om van elke Europese wedstrijd zo'n sjaal te kopen, mits het natuurlijk betaalbaar is.
Worden die sjaaltjes niet alleen verkocht voor de wedstrijden?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:28 schreef RayMania het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel zo'n Ajax - Marseille - sjaal kost? Zag er vandaag iemand mee lopen en het lijkt me best een leuk idee om van elke Europese wedstrijd zo'n sjaal te kopen, mits het natuurlijk betaalbaar is.
Gewoon bij die kraampjes toch?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:32 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Worden die sjaaltjes niet alleen verkocht voor de wedstrijden?
Hoop dat ze niet zo lelijk zijn als die van Marseille - Ajax. Tering, ik heb nog nooit zo'n lelijk sjaaltje gezien. Gewoon een A en een M ipv de logo'squote:Op zondag 15 maart 2009 20:28 schreef RayMania het volgende:
Hij heeft al heel wat belangrijke treffers en assists gemaakt/gegeven. Het zal alleen maar beter worden.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:42 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik kijk het nog een seizoen aan. Daarna zal ik 'm pas echt beoordelen. Genoeg spelers die een jaartje bij een club nodig hadden om los te komen.
Oleguer, die ging vandaag pas op avontuurquote:Op zondag 15 maart 2009 20:28 schreef N.i.c.k het volgende:
Vermeer gaat wel erg graag op avontuur uit in de 16. Hier moet hij toch wat beter in doseren, zeker als er nog gewoon verdedigers voor hem staan.
Ach, het kon geen kwaad, maar het zag er wel knullig uit. Maar ook Silva was af en toe echt de weg kwijtquote:Op zondag 15 maart 2009 20:41 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Oleguer, die ging vandaag pas op avontuur![]()
2/3 Keer dat hij een solo startte wat tot balverlies leidde.
Oleguer viel wel lekker mee aan vandaag hij probeert zichzelf toch te verbeterenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:41 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Oleguer, die ging vandaag pas op avontuur![]()
2/3 Keer dat hij een solo startte wat tot balverlies leidde.
Laat je spandoek eens zienquote:
Ja, dat viel me wel tegen. Dit was toch een unieke kans voor Silva om enigszins bij Van Basten in de smaakt e komenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, het kon geen kwaad, maar het zag er wel knullig uit. Maar ook Silva was af en toe echt de weg kwijt.
quote:Wie was er wel goed eigenlijk?.
Zolang ze maar geld kunnen krijgen tochquote:Op zondag 15 maart 2009 20:44 schreef Aanvoerder het volgende:
Tegenwoordig zie ik weinig nieuwe Ajax-sjaaltjes die ook maar een beetje mooi zijn. Zijn vaak de lelijkste gedrochten die ze kunnen produceren. Die rood met zwarte uitsjaal van een paar jaar terug bv. foeilelijk.
Ach ja, hij was ook weer niet de slechtste op het veld hoor, maar ik had er ook weer meer van verwachtquote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ja, dat viel me wel tegen. Dit was toch een unieke kans voor Silva om enigszins bij Van Basten in de smaakt e komen![]()
[..]
Vermeer, en Oleguer verdedigend. Voor de rest wil ik vandaag het liefst vergeten en doorgaan naar woensdag
Hoe weten ze dat het 410'ers waren? Stond het op hun voorhoofden gekalkt?quote:
Ik vind dat ook wel jammer, ik heb wel een mooie ajax sjaal. Maar die word nu niet meer verkocht. Terwijl ik die een half jaar geleden gekocht heb...quote:Op zondag 15 maart 2009 20:44 schreef Aanvoerder het volgende:
Tegenwoordig zie ik weinig nieuwe Ajax-sjaaltjes die ook maar een beetje mooi zijn. Zijn vaak de lelijkste gedrochten die ze kunnen produceren. Die rood met zwarte uitsjaal van een paar jaar terug bv. foeilelijk.
Die in Florence was ook te lelijk.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Hoop dat ze niet zo lelijk zijn als die van Marseille - Ajax. Tering, ik heb nog nooit zo'n lelijk sjaaltje gezien. Gewoon een A en een M ipv de logo's
Was dat die waar ajax op stond ipv het Ajax-logo?quote:
quote:Cvitanich: "Ik hoef niet te vertrekken"
Darío Cvitanich is bezig aan zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst. Waar Ajax in het afgelopen decennium meer een tussenstation naar de top is gebleken dan een Europese topclub, hoeft de spits niet naar een andere club. Voor hem is Ajax al een topclub.
"Velen denken aan Chelsea, Manchester of Barcelona, van mij hoeft het niet. Het is mijn droom om een grote naam in het Europese voetbal te worden. Ik wil die droom in Amsterdam waarmaken, Ajax is geen tussenstation, hopelijk kan ik hier mijn hele carrière blijven."
Ook over zijn status bij het nationale elftal had hij nog wel wat te vertellen. "Het is een droom van me om voor Argentinië te spelen, maar ik moet het eerst maar eens laten zien bij Ajax. Het is moeilijk om daarbij te komen, omdat er spelers zijn als Lionel Messi, Sergio Agüero, Carlos Tévez en Gonzalo Higuaín." Cvitanich heeft ook de Kroatische nationaliteit, maar de FIFA besliste dat hij niet voor Kroatië mocht spelen: "Dat is jammer, meer niet. Als het mogelijk was geweest, had ik het graag geprobeerd. Maar ik had al niet veel hoop dat het ging lukken."
Geen idee. Ze hadden het wel goed. Kunnen ze wel gaan janken, maar ik neem aan dat ze daar ook weten waar ULTRAS voor staat. Moet je maar zorgen dat er meer man bij dat doek lopen en er niet zo openbaar mee lopen. Eigen schuld.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:47 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hoe weten ze dat het 410'ers waren? Stond het op hun voorhoofden gekalkt?
Wat een woorden van hemquote:
Heb ik iets gemist vanmiddag..?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Geen idee. Ze hadden het wel goed. Kunnen ze wel gaan janken, maar ik neem aan dat ze daar ook weten waar ULTRAS voor staat. Moet je maar zorgen dat er meer man bij dat doek lopen en er niet zo openbaar mee lopen. Eigen schuld.
Idd, laf is het pas als je tijdens een rondleiding een doek meeneemt als er geen hond in de buurt is of midden in de nacht een clubhuis onderspuiten.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Geen idee. Ze hadden het wel goed. Kunnen ze wel gaan janken, maar ik neem aan dat ze daar ook weten waar ULTRAS voor staat. Moet je maar zorgen dat er meer man bij dat doek lopen en er niet zo openbaar mee lopen. Eigen schuld.
Staat op dat balustrade doek nou dezelfde tekst als de TT?quote:
Toch nog een man of 100 hoorquote:Op zondag 15 maart 2009 20:22 schreef Silaz het volgende:
[..]
Heheh zat jij nog bij die 40 supporters die kwamen opdagen?![]()
Ik zit niet bij de BT, en liep ook niet bij die jongens. Maar echt hoe zielig kun je zijn, zo gefrustreerd dat het stadion weer niet vol zat en dat er weer geen sfeer was? Wees dan echt stoer en haal zoiets uit tegen Den Haag of Utrecht ofzoquote:
Die actie van 410 past perfect in dit rijtje anders hoor.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:26 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Idd, laf is het pas als je tijdens een rondleiding een doek meeneemt als er geen hond in de buurt is of midden in de nacht een clubhuis onderspuiten.
Wat een held!!!quote:
Je hebt wel een beetje gelijk, maar deze opmerking slaat weer nergens op. Dat is toch niet te vergelijken manquote:Op zondag 15 maart 2009 21:30 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Die actie van 410 past perfect in dit rijtje anders hoor.
Qua veldspel wel matig ja, maar als hij woensdag ook twee keer zo scoort, dan vind ik het prima.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:30 schreef toma het volgende:
Maar ik hoorde van een maat van me dat Suárez heel erg slecht speelde, klopt dat?
Als we maar doorgaan. Ik begin trouwens wel een hekel te krijgen aan die signature move van hem. Als je dat doet bij een prachtige goal dan is het wel leuk, maar niet na een penalty. Vond het trouwens een schwalbe.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Qua veldspel wel matig ja, maar als hij woensdag ook twee keer zo scoort, dan vind ik het prima.
quote:Op zondag 15 maart 2009 21:27 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Staat op dat balustrade doek nou dezelfde tekst als de TT?
Ook toevallig zeg..
Tegen Den Haag is al eens een doek gejat hoor, toen ze net weer in de eredivisie zatenquote:Op zondag 15 maart 2009 21:28 schreef Roberto258 het volgende:
Ik zit niet bij de BT, en liep ook niet bij die jongens. Maar echt hoe zielig kun je zijn, zo gefrustreerd dat het stadion weer niet vol zat en dat er weer geen sfeer was? Wees dan echt stoer en haal zoiets uit tegen Den Haag of Utrecht ofzoNu is het net alsof een jochie een snoepje steelt.
Aaaaaaaaaaaaaaaah...quote:Op zondag 15 maart 2009 21:28 schreef Roberto258 het volgende:
Ik zit niet bij de BT, en liep ook niet bij die jongens. Maar echt hoe zielig kun je zijn, zo gefrustreerd dat het stadion weer niet vol zat en dat er weer geen sfeer was? Wees dan echt stoer en haal zoiets uit tegen Den Haag of Utrecht ofzoNu is het net alsof een jochie een snoepje steelt.
Was niet echt een overtreding idd. Die actie dat hij deed of hij in zn gezicht geraakt werd was helemaal erg.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:34 schreef toma het volgende:
[..]
Als we maar doorgaan. Ik begin trouwens wel een hekel te krijgen aan die signature move van hem. Als je dat doet bij een prachtige goal dan is het wel leuk, maar niet naar een penalty. Vond het trouwens een schwalbe.
Tegen marseille ook, lag hij te creperen iedereen dacht alweer ja die is er 4 maanden uit. Staat ie op en loopt ie verder, ben ik niet zo'n fan van.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:37 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Was niet echt een overtreding idd. Die actie dat hij deed of hij in zn gezicht geraakt werd was helemaal erg.
Die schwalbes en het zuigen kan ik goed mee leven maar dat aanstellen heb ik echt een hekel aan.
Leonardo deed het op een gegeve moment ook. Dan doet hij net of hij geraakt is krijgt geen vrije trap en dan zich zwaar aanstellen terwijl de aanval gewoon doorgaat.
Maar jullie zijn ook rivalen, wtf hebben jullie tegen De Graafschap... 6 pt per seizoen, goed voor het doelsaldo.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:35 schreef denthemen het volgende:
[..]
Tegen Den Haag is al eens een doek gejat hoor, toen ze net weer in de eredivisie zaten
Dat is liefquote:Op zondag 15 maart 2009 21:35 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Aaaaaaaaaaaaaaaah...
[ afbeelding ]
volgende keer als we naar de achterhoek komen, gooien we wel wat lollies op het veld.
[ afbeelding ]
Ik snap je wel en vind het ook maar een middelmatige actie. Maar denk dat je voor dit soort dingen weinig gehoor gaat vinden in Ajax-topics.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:39 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Maar jullie zijn ook rivalen, wtf hebben jullie tegen De Graafschap... 6 pt per seizoen, goed voor het doelsaldo.
Van mij had het ook helemaal niet gehoeven hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar die drie jongens die met dat doek liepen, snappen toch wel dat Ultras ergens voor staat?quote:Op zondag 15 maart 2009 21:39 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Maar jullie zijn ook rivalen, wtf hebben jullie tegen De Graafschap... 6 pt per seizoen, goed voor het doelsaldo.
Naja weet ik, succes dan maar woensdag.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:42 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik snap je wel en vind het ook maar een middelmatige actie. Maar denk dat je voor dit soort dingen weinig gehoor gaat vinden in Ajax-topics.
Inderdaad, maar het is wel een man die wat actie legt en soms met een gelukje wat bereiktquote:Op zondag 15 maart 2009 21:41 schreef Breach het volgende:
Leonardo
En dan hoor je mensen op de tribune nog zeggen: Hij zorgt tenminste voor dreiging. Ziet nou niemand dat die man gewoon maar gaat lopen en dan altijd tegen een blok van verdedigers oploopt
Je bedoelt dat er dit seizoen totaal geen verbeteringen zijn geboekt, integendeel zelfs?quote:Op zondag 15 maart 2009 21:51 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik begin te twijfelen aan Van Basten![]()
Heel klein beetje maar hoor
Jaquote:Op zondag 15 maart 2009 21:53 schreef sammeh het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er dit seizoen totaal geen verbeteringen zijn geboekt, integendeel zelfs?
Ik gun het die vieze fransen niet om nog een 3e nederlandse ploeg uit uefa cup/cl te gooienquote:Op zondag 15 maart 2009 21:58 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik geef ons 30% kans woensdag. Maar aan de andere kant zijn we al verder gekomen dan ik had verwacht dit seizoen, dus uitschakeling is geen schande, alleen het leuke is er dan wel helemaal vanaf dit seizoen.
Zou wel een stunt zijn, ik denk dat ze in Marseille nergens anders over pratenquote:Op zondag 15 maart 2009 22:01 schreef sammeh het volgende:
[..]
Ik gun het die vieze fransen niet om nog een 3e nederlandse ploeg uit uefa cup/cl te gooien. Ik hoop op een 1-0, onterecht verkregen pingel van Suarez in de 94e minuut ofzo
Was inderdaad een leuke serveerster in Marseillequote:Op zondag 15 maart 2009 22:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Sowieso heb ik al sinds mensenheugenis een hekel aan Fransen, hoewel Franse chickies wel geil kunnen zijn.
mee eens, al geef ik ons 50% kans. Die fransen bakten ook weinig van toen wij met zn tienen waren namelijkquote:Op zondag 15 maart 2009 21:58 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik geef ons 30% kans woensdag. Maar aan de andere kant zijn we al verder gekomen dan ik had verwacht dit seizoen, dus uitschakeling is geen schande, alleen het leuke is er dan wel helemaal vanaf dit seizoen.
Met z'n 11 bakten wij er anders ook niet veel vanquote:Op zondag 15 maart 2009 22:11 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
mee eens, al geef ik ons 50% kans. Die fransen bakten ook weinig van toen wij met zn tienen waren namelijk
maar wij hebben nu thuisvoordeel.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:15 schreef sammeh het volgende:
[..]
Met z'n 11 bakten wij er anders ook niet veel van
Gewoon gokken op de individuele klasse van Suarez (hoe wanhopig eigenlijk), en dan de boel dichtgooien.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:15 schreef sammeh het volgende:
[..]
Met z'n 11 bakten wij er anders ook niet veel van
Maar nog wel spannend of je die 2e plaats haalt of nietquote:Op zondag 15 maart 2009 22:31 schreef DuvelDuvel het volgende:
Als we nou woensdag ook nog worden uitgeschakeld is het seizoen helemaal geen klap meer aan.
De Graafschap kennende krijgen jullie nu een buscombiquote:Op zondag 15 maart 2009 22:20 schreef Jasza het volgende:
Moet ik nu oppassen volgend jaar bij de Graafschap dat ze van mij ook dingen afpakken?
Ben benieuwd waar je dat leest. En dan ben ik nog meer benieuwd wie jij onder de F-side verstaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:37 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
De Graafschap kennende krijgen jullie nu een buscombials zelfs Heerenveen al een combi heeft naar ons ineens...
Wel weer grappig om te lezen hoe de F-Side reageert: 'oh die kleuters van 410 weer'?
pff t kan me gestolen worden. Die josti´s die vandaag en vorige week tegen den haag en bijna elke wedstrijd daarvoor over het veld slenteren halen de voorronde van de CL toch niet. En als ze het wel doen dan worden ze in de voorronde uitgeschakeld.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:33 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Maar nog wel spannend of je die 2e plaats haalt of niet
Op de site van de BT, maar het wordt daarna weer ontkracht omdat er geen F-side meer is? Verder ook niet zo interessant. Succes tegen die Fransen dan maar. Die komen vast met meerquote:Op zondag 15 maart 2009 22:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je dat leest. En dan ben ik nog meer benieuwd wie jij onder de F-side verstaat.
Maar 7 keer ofzo..quote:Op zondag 15 maart 2009 22:46 schreef toma het volgende:
weet niet of ie al langs is geweest. Maar Huntelaar is weer lekker op dreef
Iedereen kan zich wel F-Side noemen op internet. Feit blijft dat de ouwe garde ontzettend veel respect voor VAK410 heeft. En als het niet interessant is moet je niet hier van die onzin neerzetten.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:48 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Op de site van de BT, maar het wordt daarna weer ontkracht omdat er geen F-side meer is? Verder ook niet zo interessant. Succes tegen die Fransen dan maar. Die komen vast met meer
quote:Op zondag 15 maart 2009 22:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Iedereen kan zich wel F-Side noemen op internet. Feit blijft dat de ouwe garde ontzettend veel respect voor VAK410 heeft. En als het niet interessant is moet je niet hier van die onzin neerzetten.
En over die Fransen, die zijn in Frankrijk drie keer weggeslagen door de Ajacieden die daar waren. Ze hadden het daar zelfs over de grootste nederlaag sinds 1989. Dus...
Deze pipo's waren vast niet meequote:Op zondag 15 maart 2009 22:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Iedereen kan zich wel F-Side noemen op internet. Feit blijft dat de ouwe garde ontzettend veel respect voor VAK410 heeft. En als het niet interessant is moet je niet hier van die onzin neerzetten.
En over die Fransen, die zijn in Frankrijk drie keer weggeslagen door de Ajacieden die daar waren. Ze hadden het daar zelfs over de grootste nederlaag sinds 1989. Dus...
Die pipos ken je die zelf ook?quote:Op zondag 15 maart 2009 23:00 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Deze pipo's waren vast niet mee
[ afbeelding ]
F-Side was er ook niet zomaar ineens. Die kerels zijn ook als jongens begonnen en die snappen ook wel dat de beleving van VAK410 gewoon anders is dan wat zij in de jaren 70/80 hadden.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Real-AFCA in '96? Ik heb vandaag de eerste 30 minuten gekeken. Het had al 3-0 moeten staan.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:58 schreef M0NTANA het volgende:
Wat een geweldige wedstrijd.
'95quote:Op zondag 15 maart 2009 23:40 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Real-AFCA in '96? Ik heb vandaag de eerste 30 minuten gekeken. Het had al 3-0 moeten staan.
Allemaal volgens mij.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:53 schreef DuvelDuvel het volgende:
Bij studio voetbal waren de meeste toch voor de Steek.
Hehe ziet er leuk uit, alleen dat gezicht is een beetje raarquote:Op maandag 16 maart 2009 00:17 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Digital Art #1
Door toma wederom!
Boeiend, die vinden status allemaal belangrijker...quote:Op zondag 15 maart 2009 23:53 schreef DuvelDuvel het volgende:
Bij studio voetbal waren de meeste toch voor de Steek.
quote:Dario Cvitanich krijgt weer moed
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Dario Cvitanich maakte gisteren zijn eerste doelpunt voor Ajax in 2009. Het gebeurde tegen De Graafschap (3-0 zege), de tegenstander waartegen hij in 2008 ook trefzeker was.
afbeelding vergroten Dario Cvitanich haalt uit voor de 2-0 van Ajax tegen De Graafschap. FOTO ANP/MARCO DE SWART
Destijds op De Vijverberg leken twee doeltreffende kopballen in een met 6-0 gewonnen partij zijn doorbraak in de eredivisie aan te kondigen. De week erop tegen ADO Den Haag maakte hij er zelfs drie. Maar in de tussenliggende drie maanden is de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar in zijn ambitie geremd door blessures.
Met twee spierkwetsuren in één seizoen kan Cvitanich symbool staan voor alle fysieke malheur die Ajax al heeft getroffen. Het is een uiterst merkwaardig en intrigerend contrast. Bij Ajax en Feyenoord moeten de trainers elke week opnieuw improviseren. Hun collega’s bij FC Twente en PSV worden zelden of nooit met blessures geconfronteerd. En al helemaal niet met spierblessures, hét schrikbeeld van de medische staf in Amsterdam. Alleen al bij Cvitanich is sprake geweest van twee hamstringblessures aan hetzelfde bovenbeen.
De lijst met afwezigen was gisteren tegen De Graafschap zo groot, dat Robbert Schilder, Vurnon Anita en Urby Emanuelson samen de middenlinie vormden. Dan heb je het in volgorde van opkomst over een speler die volgend seizoen uitkomt voor NAC. Een voetballer die Ajax graag wil verhuren om bij een subtopper of middenmoter minuten te maken. En een gewezen international die meer dan een jaar geleden voor het laatst voor Oranje uitkwam.
Zij vormden het hart van het elftal, in een periode dat Ajax met het topfitte Twente strijd levert om de belangrijke tweede plaats. ,,Of blessures een serieuze tegenstander worden in onze strijd om voorronde Champions League af te dwingen? Dat zou best eens kunnen. Je probeert zoveel mogelijk vastigheid te brengen, maar dat blijft op deze manier een probleem,’’ zei Marco van Basten, die de middenvelders Jan Vertonghen, Gabri, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Evander Sno en Ismail Aissati om uiteenlopende redenen niet beschikbaar had. Aissati werd als enige gespaard, voor de UEFA Cup-return van woensdag tegen Olympique Marseille.
Ajax – De Graafschap werd drie dagen na het gepassioneerde gevecht in Marseille een wedstrijd zonder enig vuur. Het zei genoeg dat horden fans gaandeweg vliegtuigjes vouwden van het opstellingenblad. Ze stuurden hun creaties de lucht in, in de hoop dat ze zouden landen op het veld tussen de spelers. In een aantal gevallen lukte dat nog ook.
Na 69 minuten was het duel met de derde Ajax-goal (penalty Suarez) definitief beslist. Voor Van Basten het sein om direct Oleguer en kort daarop Sulejmani te wisselen.
Cvitanich vertrok al eerder, na een uur, terwijl Van Basten hem juist wél de hele middag wilde laten staan. Maar nu doorkruiste een lichte enkelblessure de plannen. ,,De medische staf is aan het studeren op mijn blessures en dan vooral op de terugkerende hamstringklachten,’’ zei Cvitanich na afloop zelf.
Verhalen dat zijn hamstrings hem ook in Argentinië al dwarsboomden, weerlegt hij. ,,Ik heb er daar één keer last van gehad. Mijn eigen analyse is dat ik hier in het begin enorm heb moeten wennen aan de speelstijl. Daar heb ik ook lichamelijk last van gehad. Ik heb bij Ajax nog nooit een langere reeks van wedstrijden kunnen spelen. Elke keer als ik het gevoel heb in een ritme te komen, raak ik weer geblesseerd. Ik kan dan ook niet tevreden zijn over mijn seizoen. Ik ben wel blij dat ik vandaag heb gescoord. Het geeft moed om door te gaan.’’
quote:Koster beoogde opvolger Been
Adrie Koster is de voornaamste kandidaat om Mario Been op te volgen bij NEC. De trainer van Jong Ajax voerde reeds een gesprek met de Nijmegenaren. NEC is op zoek naar een opvolger voor Been, die komende zomer bij Feyenoord aan de slag gaat.
"Om te kijken of het 'voetbalverhaal' past. Maar dat heeft hij bij nóg meer clubs gedaan", zegt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma, die aangeeft dat er een aantal clubs op het vinkentouw zit, in de maandageditie van De Telegraaf. "Adrie heeft de luxe een keuze te kunnen maken uit vier clubs."
Naast NEC zijn dat Sparta Rotterdam, De Graafschap en Jong Ajax. "Deze week kan ik waarschijnlijk vertellen waar hij niet heengaat", aldus Ploegsma. De 54-jarige Zeeuw is coach bij de beloften van Ajax, waarmee hij hard op weg is naar het kampioensschap. Vorig seizoen zat Koster als hoofdtrainer bij Ajax 1 op de bank na het vertrek van Henk ten Cate. Het contract van Koster loopt deze zomer af.
Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax? Sulejmani doet het naar mijn mening de laatste tijd beter dan Suárez.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom wordt Sulejmani nog opgesteld? Je hebt echt geen fuck aan hem.
Omdat de alternatieven Leonardo en Sarpong hetenquote:Op maandag 16 maart 2009 09:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom wordt Sulejmani nog opgesteld? Je hebt echt geen fuck aan hem.
Leonardo is beter dan Sulejmani.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:55 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Omdat de alternatieven Leonardo en Sarpong heten.
Dat zegt dan meer over Suarez dan over Sulejmaniquote:Op maandag 16 maart 2009 09:55 schreef toma het volgende:
[..]
Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax? Sulejmani doet het naar mijn mening de laatste tijd beter dan Suárez.
Het probleem bij Leonardo is dat wanneer hij in de basis start hij altijd dramatisch speelt. Hij valt wel altijd goed in. Als je hem dus vanaf de eerste minuut laat spelen schiet je er nog niets mee op.quote:
Beiden spelen bar en bar slecht de laatste maanden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Suarez voor het laatst een verdediger voorbij heeft gespeeld. Zelfs in potjes tegen ADO en de Graafschap lukt het hem niet meer. En Sulejmani... Tjaquote:Op maandag 16 maart 2009 09:55 schreef toma het volgende:
[..]
Kijk jij wel eens wedstrijden van Ajax? Sulejmani doet het naar mijn mening de laatste tijd beter dan Suárez.
Dat zegt dan meer over Bouaouzan dan over Leonardoquote:Op maandag 16 maart 2009 09:59 schreef toma het volgende:
[..]
Leonardo is nog slechter dan Rachid Bouaouzan.
En daarom doet Ajax het de laatste tijd ook zo slecht. Als Suarez niet in vorm is dan is Ajax niet beter als een ploeg van het caliber Grongingen.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:00 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Beiden spelen bar en bar slecht de laatste maanden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Suarez voor het laatst een verdediger voorbij heeft gespeeld. Zelfs in potjes tegen ADO en de Graafschap lukt het hem niet meer. En Sulejmani... TjaHopeloos dit seizoen. Volgend seizoen maar een nieuwe kans voor hem..
Sulejmani is niet de speler waar men vooraf op had gehoopt. Maar hij is ook lang geblesseerd geweest en nog erg jong. Maar je ziet vaak dat hij een geweldige traptechniek heeft en heel snel is. Het komt wel goed met die jongen. Hij geeft iig iedere wedstrijd 100%. Dat vind ik al heel belangrijk.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:00 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Beiden spelen bar en bar slecht de laatste maanden. Ik kan me niet meer herinneren wanneer Suarez voor het laatst een verdediger voorbij heeft gespeeld. Zelfs in potjes tegen ADO en de Graafschap lukt het hem niet meer. En Sulejmani... TjaHopeloos dit seizoen. Volgend seizoen maar een nieuwe kans voor hem..
Het middenveld is helemaal niet Ajax onwaardig. Het probleem is dat we bijna nog geen één keer met een volledig fit middenveld hebben kunnen spelen. Er zijn altijd wel speler geblesseerd. Met spelers als Gabri, Lindgren, Enoh, Vertonghen, Emanuelson en Aissati heb je genoeg kwaliteit.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En daarom doet Ajax het de laatste tijd ook zo slecht. Als Suarez niet in vorm is dan is Ajax niet beter als een ploeg van het caliber Grongingen.
En het middenveld van Ajax is gewoon "Ajax onwaardig".
Van die goede traptechnek is de laatste wedstrijden anders weinig van te zienquote:Op maandag 16 maart 2009 10:03 schreef toma het volgende:
[..]
Sulejmani is niet de speler waar men vooraf op had gehoopt. Maar hij is ook lang geblesseerd geweest en nog erg jong. Maar je ziet vaak dat hij een geweldige traptechniek heeft en heel snel is. Het komt wel goed met die jongen. Hij geeft iig iedere wedstrijd 100%. Dat vind ik al heel belangrijk.
Zijn vrije trappen zijn anders vaak zeer goed. Ook zijn corners zijn een 100 keer beter dan die van Kennedy of Emanuelson.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Van die goede traptechnek is de laatste wedstrijden anders weinig van te zien
Enoh is vooral een enorm domme voetballer. Vertonghen heeft het incasseringsvermogen van een mietje, Aissati is een brekebeen en over Sno en Anita zullen we het maar niet hebben.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:04 schreef toma het volgende:
[..]
Het middenveld is helemaal niet Ajax onwaardig. Het probleem is dat we bijna nog geen één keer met een volledig fit middenveld hebben kunnen spelen. Er zijn altijd wel speler geblesseerd. Met spelers als Gabri, Lindgren, Enoh, Vertonghen, Emanuelson en Aissati heb je genoeg kwaliteit.
Als Suarez zo het seizoen uitvoetbalt speelt hij volgend jaar nog mooi in Amsterdamquote:Op maandag 16 maart 2009 10:03 schreef toma het volgende:
[..]
Sulejmani is niet de speler waar men vooraf op had gehoopt. Maar hij is ook lang geblesseerd geweest en nog erg jong. Maar je ziet vaak dat hij een geweldige traptechniek heeft en heel snel is. Het komt wel goed met die jongen. Hij geeft iig iedere wedstrijd 100%. Dat vind ik al heel belangrijk.
Ik maak me meer zorgen om Suárez die in een dip zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |