abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67080042
Ai Cinna, da's niet best! Daar zou ik echt furieus van worden, van zo'n opmerking.
pi_67080101
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat maakt je toch nog niet meteen tot zijn huishoudster!

Sorry, deze ontschoot me.
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:54 schreef Abbadon het volgende:

[..]

en jij laat dat toe?
Ik moet het wel even nuanceren; ik heb zelf ooit gezegd dat ik het wel redelijk vind dat ik wat meer doe omdat hij meer verdient/meer werkt. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Want ik heb het ook druk met nog een deeltijdstudie ernaast.
pi_67080124
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Misschien hebben ze het afgesproken? Dat hebben wij ook, meneer verdient meer, ik doe meer in het huishouden. Maar dat betekent niet dat 'ie niets doet, anders wil ik graag een arbeidscontract voor schoonmaakdiensten .
Nah, dat hangt er maar net vanaf! Als je evenveel uren werkt/ even druk bent, vind ik eigenlijk niet dat degene met het laagste inkomen meer moet doen
  zondag 15 maart 2009 @ 20:01:30 #204
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_67080183
@ Cinnamon Bij mij zou de discussie dan pas echt beginnen-
@ sigme: klinkt goed je baan. Fijn dat het meevalt

Wat niet goed klinkt is mijn eetlijstje van vandaag.
o. weetabix met melk
t. muffin
t. tosti kaas
t. handje cashews
l. spaghetti + tomatenroomsaus + gehaktballetjes + 6 chocoladekoekjes + 2 glazen wijn
t. koffieslagroomtaart (punt)
d. salade van spinazie, tomaat, beetje kipfilet, pitten en zaden, tabasco

Op bezoek bij Duitse familie resulteert standaard in dit soort eetlijstjes. Taart en koekjes afslaan is gewoon niet mogelijk. Zó onbeleefd.

Tot slot wou ik Vivi nog even zeggen dat ik in gedachten bij haar ben, maar ik vermoed dat ze dit helemaal niet zal lezen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:01:51 #205
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67080200
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Misschien hebben ze het afgesproken? Dat hebben wij ook, meneer verdient meer, ik doe meer in het huishouden. Maar dat betekent niet dat 'ie niets doet, anders wil ik graag een arbeidscontract voor schoonmaakdiensten .
ah...afgesproken...nee, dan is het geen enkel probleem dat hij zich op zijn inkomen beroept om lekker op de bank te blijven zitten terwijl hij meer vrije tijd heeft, zo te horen

alsof het hebben van een relatie een contract met een taakomschrijving inhoudt...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_67080201
Daar gaat het niet eens om. Dat iemand dat als argument gebruikt is echt heel erg beneden alle peil.
pi_67080222
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:55 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind het meest verontrustende van dit hele verhaal dat hij geen enkele hobby heeft. Is er niets wat hij leuk vindt??
Dat is wel jammer ja, dat komt voornamelijk door het internet. Dat slokt een hoop tijd op (dat geldt trouwens ook voor mij ).

Hij doet het trouwens wel gewoon als ik het zeg. Dus als ik duidelijk opdracht geef tot een taak, dan doet hij dat. Maar anders niet. Als ik dus een week wegga en ik zeg niks, dan gebeurt er niks in huis.
pi_67080247
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, dat zou heel fijn zijn! Zou dat dan ook nu al kunnen, dat ik het vannacht in een bakje in de koelkast zet? Ik denk dat ik daar morgenochtend om 7 uur verdomd weinig zin in heb, namelijk.

Suggesties voor dressings hoor ik ook graag. .
Suggestie voor dressingloze koolsla: de kool eh dingus. Hier weet ik geen woord voor.
Snij kool aan flardjes, doe de flardjes in een stevige bak. Beetje zout erover. En dan met gesloten vuist de kool "stampen". Heeft een eigenaardig effect; probeer het eens. Spitskool is er misschien iets te teer voor, ik ken het met witte kool.

Met dressing: ik hou van kool met een piestje olie en knoflook. Als / aangezien knoflook niet zo geschikt is, is dit waarschijnlijk heel goed te vervangen door mierikswortel. De Poolse welteverstaan. Jumbo, Poolse meter in het exotenvak .

Anders: met echt zure azijn. Duitse essig essenz:

Gewoon een kwakje yoghurt, eventueel aangevuld met wat mayo en/of mosterd is ook goed.

Ik zou wel er in alle varianten een snufje zout bij doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 15-03-2009 20:11:48 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 15 maart 2009 @ 20:03:46 #209
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_67080251
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

[..]

Ik moet het wel even nuanceren; ik heb zelf ooit gezegd dat ik het wel redelijk vind dat ik wat meer doe omdat hij meer verdient/meer werkt. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Want ik heb het ook druk met nog een deeltijdstudie ernaast.
Als hij meer werkt is het logischer, maar nu jij het ook zo druk hebt (deeltijdstudie is nie niks!) kunnen jullie misschien aan de onderhandeltafel gaan zitten? Fair's fair, hoeveel iemand verdient heeft daar niet echt wat mee te maken, alleen de hoe druk iemand het heeft (want jullie vinden mekaar lief en willen dat de ander niet overwerkt raakt )!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 15 maart 2009 @ 20:04:09 #210
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67080262
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nah, dat hangt er maar net vanaf! Als je evenveel uren werkt/ even druk bent, vind ik eigenlijk niet dat degene met het laagste inkomen meer moet doen
Dat hangt er zeker vanaf! Maar ik ben een fulltime student en hij werkt fulltime. Dat is niet te vergelijken, ik zit veel meer thuis. Dus dan doe ik ook wel wat meer, geen probleem. Het meeste van de tijd dan .
  zondag 15 maart 2009 @ 20:05:47 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67080306
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

[..]

Ik doe ook wel wat meer hier, maar ik werk dan ook minder, 2,5 dag en hij full time. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je iets meer doet. Maar als je beide full time werkt (of het equivalent, zoals jij) vind ik het toch een klein tikkie vreemd of de een nou flink meer verdient of niet.
Niet iedereen heeft de mogelijkheden tot een vreselijk goeie baan toch?
  zondag 15 maart 2009 @ 20:05:50 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_67080308
The pursuit of happyness (en nee dat is geen typo ) komt ervoor straks . Weet zo niet op welke zender, maar het is een erg fijne film! Tip dus! .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 15 maart 2009 @ 20:06:20 #213
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_67080330
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Als hij meer werkt is het logischer, maar nu jij het ook zo druk hebt (deeltijdstudie is nie niks!) kunnen jullie misschien aan de onderhandeltafel gaan zitten? Fair's fair, hoeveel iemand verdient heeft daar niet echt wat mee te maken, alleen de hoe druk iemand het heeft (want jullie vinden mekaar lief en willen dat de ander niet overwerkt raakt )!
waarom zou je daar uberhaupt over moeten onderhandelen? als je 'mekaar lief vindt' dan doe je dat toch gewoon, zonder dat er speciaal iets afgesproken hoeft te worden?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:06:31 #214
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67080334
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:01 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ah...afgesproken...nee, dan is het geen enkel probleem dat hij zich op zijn inkomen beroept om lekker op de bank te blijven zitten terwijl hij meer vrije tijd heeft, zo te horen

alsof het hebben van een relatie een contract met een taakomschrijving inhoudt...
Nee, natuurlijk niet . Je moet altijd redelijk blijven en de situatie opnieuw kunnen bekijken. Als de ene veel meer werkt (tijdelijk) dan de ander, zou die laatste gewoon moeten bijspringen. Hoeveel wie verdient maakt dan, vind ik, niet uit.
pi_67080363
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:05 schreef Viking84 het volgende:
The pursuit of happyness (en nee dat is geen typo ) komt ervoor straks . Weet zo niet op welke zender, maar het is een erg fijne film! Tip dus! .
Rtl4
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_67080407
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

We praten er ook vaak over, hoor. Het probleem is dat hij nooit dingen ad hoc zal doen. Ikzelf doe dat wel; ik doe het huishouden 'on the fly': meteen fixen terwijl je het signaleert. Hij 'ziet' dat niet en zo stapelt het werk zich op en gaat hij er enorm tegenop zien.
We gaan het nu proberen met een schema waaraan we ons allebei houden. Hoop dat het werkt!!!!
pi_67080416
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang zit je dagelijks in de trein, sigme? Ik vind dat juist dodelijk vermoeiend, en verre van relaxt.
Drie kwartier per rit, dus anderhalf uur in totaal. Ik doezel wat of lees een boek, heerlijk. Zeker gezien het alternatief: afremmen & optrekken op de snelweg.

Wat vind je er vermoeiend aan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_67080423
Alsie dan toch zoveel verdient: laat hem een werkster inhuren!!!
pi_67080451
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:05 schreef Viking84 het volgende:
Hij is om 8 uur al begonnen
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:09:28 #220
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_67080468
wij hebben het net gehad over samenwonen! niet concreet, maar meer dat we dat allebei wel fijn zouden vinden op den duur, en dat we allebei een lange toekomstvisieon hebben.

Ik zei dat het enige waar we over zouden vechten het schoonmaken zou worden, want is nogal een rommelig tiep..Nee, zei hij: 'als ik met iemand anders ben maak ik veel meer schoon...'..

Nog een half jaar/jaar ofzo, hangt een beetje van ons beider toekomst af, maar dan lijkt het me geweldig...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_67080487
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef Abbadon het volgende:

[..]

waarom zou je daar uberhaupt over moeten onderhandelen? als je 'mekaar lief vindt' dan doe je dat toch gewoon, zonder dat er speciaal iets afgesproken hoeft te worden?
Daar heb je wel gelijk in, maar....de één vindt niet dezelfde dingen belangrijk als de ander. Ik vind een enigzins schoon huis belangrijk, hij niet. Dus een directe poetsprikkel heeft hij niet.
pi_67080524
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:08 schreef conleche het volgende:
Alsie dan toch zoveel verdient: laat hem een werkster inhuren!!!
Dat is wel een goeie om zijn plicht af te kopen, ja
  zondag 15 maart 2009 @ 20:11:11 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_67080525
quote:

[..]

Hehe ik bedoelde niet letterlijk onderhandelen, maar ja, soms heb je het dat mensen uit zichzelf bepaalde dingen gewoon niet 'zien', omdat het bijvoorbeeld altijd voor ze gedaan wordt ofzo. Dan is het handig dat je even afspreekt dat diegene bepaalde dingen toch echt zelf/samen met jou moet doen

Als je het zelf al 'ziet' zou ik idd ook denken dat je voor je partner van je gat komt indien nodig

Cinnamon: denk je dat het zoiets is? Dat hij niet ziet dat het nodig is als jij het niet vraagt / doet? Klinkt wel zo namelijk. Want hij wíl het best doen, dus.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_67080531
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Suggestie voor dressingloze koolsla: de kool eh dingus. Hier weet ik geen woord voor.
Snij kool aan flardjes, doe de flardjes in een stevige bak. Beetje zout erover. En dan met gesloten vuist de kool "stampen". Heeft een eigenaardig effect; probeer het eens. Spitskool is er misschien iets te teer voor, ik ken het met witte kool.

Met dressing: ik hou van kool met een piestje olie en knoflook. Als / aangezien knoflook niet zo geschikt is, is dit waarschijnlijk heel goed te vervangen door mierikswortel. De Poolse welteverstaan. Jumbo, Poolse meter in het exotenvak .

Anders: met echt zure azijn. Duitse essig essenz:
[ afbeelding ]

Gewoon een kwakje yoghurt, eventueel aangevuld met wat mato en/of mosterd is ook goed.

Ik zou wel er in alle varianten een snufje zout bij doen.
Knoflook zie ik inderdaad niet zo zitten en naar de Jumbo kan niet meer, maar yoghurt, mayo en mosterd heb ik wel in huis. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik m'n vuist in de strijd gooi. . Nog wat rozijntjes erbij en dan ben ik weer gevrijwaard van de Burger King. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 15 maart 2009 @ 20:13:10 #225
163650 Greys
pi_67080590
quote:

[..]

Ja, in een ideale wereld wel ja....
Niet helemaal realistisch wat je daar zegt McA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')