quote:Op zondag 15 maart 2009 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dat maakt je toch nog niet meteen tot zijn huishoudster!
Sorry, deze ontschoot me.
Ik moet het wel even nuanceren; ik heb zelf ooit gezegd dat ik het wel redelijk vind dat ik wat meer doe omdat hij meer verdient/meer werkt. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Want ik heb het ook druk met nog een deeltijdstudie ernaast.quote:
Nah, dat hangt er maar net vanaf! Als je evenveel uren werkt/ even druk bent, vind ik eigenlijk niet dat degene met het laagste inkomen meer moet doenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Misschien hebben ze het afgesproken? Dat hebben wij ook, meneer verdient meer, ik doe meer in het huishouden. Maar dat betekent niet dat 'ie niets doet, anders wil ik graag een arbeidscontract voor schoonmaakdiensten.
ah...afgesproken...nee, dan is het geen enkel probleem dat hij zich op zijn inkomen beroept om lekker op de bank te blijven zitten terwijl hij meer vrije tijd heeft, zo te horenquote:Op zondag 15 maart 2009 19:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Misschien hebben ze het afgesproken? Dat hebben wij ook, meneer verdient meer, ik doe meer in het huishouden. Maar dat betekent niet dat 'ie niets doet, anders wil ik graag een arbeidscontract voor schoonmaakdiensten.
Dat is wel jammer ja, dat komt voornamelijk door het internet. Dat slokt een hoop tijd op (dat geldt trouwens ook voor mijquote:Op zondag 15 maart 2009 19:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind het meest verontrustende van dit hele verhaal dat hij geen enkele hobby heeft. Is er niets wat hij leuk vindt??
Suggestie voor dressingloze koolsla: de kool eh dingus. Hier weet ik geen woord voor.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, dat zou heel fijn zijn! Zou dat dan ook nu al kunnen, dat ik het vannacht in een bakje in de koelkast zet? Ik denk dat ik daar morgenochtend om 7 uur verdomd weinig zin in heb, namelijk.
Suggesties voor dressings hoor ik ook graag..
Als hij meer werkt is het logischer, maar nu jij het ook zo druk hebt (deeltijdstudie is nie niks!) kunnen jullie misschien aan de onderhandeltafel gaan zitten?quote:Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
[..]
Ik moet het wel even nuanceren; ik heb zelf ooit gezegd dat ik het wel redelijk vind dat ik wat meer doe omdat hij meer verdient/meer werkt. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Want ik heb het ook druk met nog een deeltijdstudie ernaast.
Dat hangt er zeker vanaf! Maar ik ben een fulltime student en hij werkt fulltime. Dat is niet te vergelijken, ik zit veel meer thuis. Dus dan doe ik ook wel wat meer, geen probleem. Het meeste van de tijd danquote:Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah, dat hangt er maar net vanaf! Als je evenveel uren werkt/ even druk bent, vind ik eigenlijk niet dat degene met het laagste inkomen meer moet doen
Ik doe ook wel wat meer hier, maar ik werk dan ook minder, 2,5 dag en hij full time. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je iets meer doet. Maar als je beide full time werkt (of het equivalent, zoals jij) vind ik het toch een klein tikkie vreemd of de een nou flink meer verdient of niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
[..]
Ik moet het wel even nuanceren; ik heb zelf ooit gezegd dat ik het wel redelijk vind dat ik wat meer doe omdat hij meer verdient/meer werkt. Daar heb ik achteraf wel een beetje spijt van. Want ik heb het ook druk met nog een deeltijdstudie ernaast.
waarom zou je daar uberhaupt over moeten onderhandelen?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als hij meer werkt is het logischer, maar nu jij het ook zo druk hebt (deeltijdstudie is nie niks!) kunnen jullie misschien aan de onderhandeltafel gaan zitten?Fair's fair, hoeveel iemand verdient heeft daar niet echt wat mee te maken, alleen de hoe druk iemand het heeft (want jullie vinden mekaar lief en willen dat de ander niet overwerkt raakt
)!
Nee, natuurlijk nietquote:Op zondag 15 maart 2009 20:01 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ah...afgesproken...nee, dan is het geen enkel probleem dat hij zich op zijn inkomen beroept om lekker op de bank te blijven zitten terwijl hij meer vrije tijd heeft, zo te horen
alsof het hebben van een relatie een contract met een taakomschrijving inhoudt...
Rtl4quote:Op zondag 15 maart 2009 20:05 schreef Viking84 het volgende:
The pursuit of happyness (en nee dat is geen typo) komt ervoor straks
. Weet zo niet op welke zender, maar het is een erg fijne film! Tip dus!
.
We praten er ook vaak over, hoor. Het probleem is dat hij nooit dingen ad hoc zal doen. Ikzelf doe dat wel; ik doe het huishouden 'on the fly': meteen fixen terwijl je het signaleert. Hij 'ziet' dat niet en zo stapelt het werk zich op en gaat hij er enorm tegenop zien.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als hij meer werkt is het logischer, maar nu jij het ook zo druk hebt (deeltijdstudie is nie niks!) kunnen jullie misschien aan de onderhandeltafel gaan zitten?Fair's fair, hoeveel iemand verdient heeft daar niet echt wat mee te maken, alleen de hoe druk iemand het heeft (want jullie vinden mekaar lief en willen dat de ander niet overwerkt raakt
)!
Drie kwartier per rit, dus anderhalf uur in totaal. Ik doezel wat of lees een boek, heerlijk. Zeker gezien het alternatief: afremmen & optrekken op de snelweg.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe lang zit je dagelijks in de trein, sigme? Ik vind dat juist dodelijk vermoeiend, en verre van relaxt.
Hij is om 8 uur al begonnenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:05 schreef Viking84 het volgende:
The pursuit of happyness (en nee dat is geen typo) komt ervoor straks
. Weet zo niet op welke zender, maar het is een erg fijne film! Tip dus!
.
Daar heb je wel gelijk in, maar....de één vindt niet dezelfde dingen belangrijk als de ander. Ik vind een enigzins schoon huis belangrijk, hij niet. Dus een directe poetsprikkel heeft hij niet.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
waarom zou je daar uberhaupt over moeten onderhandelen?als je 'mekaar lief vindt' dan doe je dat toch gewoon, zonder dat er speciaal iets afgesproken hoeft te worden?
Dat is wel een goeie om zijn plicht af te kopen, jaquote:Op zondag 15 maart 2009 20:08 schreef conleche het volgende:
Alsie dan toch zoveel verdient: laat hem een werkster inhuren!!!
Hehe ik bedoelde niet letterlijk onderhandelen, maar ja, soms heb je het dat mensen uit zichzelf bepaalde dingen gewoon niet 'zien', omdat het bijvoorbeeld altijd voor ze gedaan wordt ofzo. Dan is het handig dat je even afspreekt dat diegene bepaalde dingen toch echt zelf/samen met jou moet doenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
waarom zou je daar uberhaupt over moeten onderhandelen?als je 'mekaar lief vindt' dan doe je dat toch gewoon, zonder dat er speciaal iets afgesproken hoeft te worden?
Knoflook zie ik inderdaad niet zo zitten en naar de Jumbo kan niet meer, maar yoghurt, mayo en mosterd heb ik wel in huis. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik m'n vuist in de strijd gooi.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Suggestie voor dressingloze koolsla: de kool eh dingus. Hier weet ik geen woord voor.
Snij kool aan flardjes, doe de flardjes in een stevige bak. Beetje zout erover. En dan met gesloten vuist de kool "stampen". Heeft een eigenaardig effect; probeer het eens. Spitskool is er misschien iets te teer voor, ik ken het met witte kool.
Met dressing: ik hou van kool met een piestje olie en knoflook. Als / aangezien knoflook niet zo geschikt is, is dit waarschijnlijk heel goed te vervangen door mierikswortel. De Poolse welteverstaan. Jumbo, Poolse meter in het exotenvak.
Anders: met echt zure azijn. Duitse essig essenz:
[ afbeelding ]
Gewoon een kwakje yoghurt, eventueel aangevuld met wat mato en/of mosterd is ook goed.
Ik zou wel er in alle varianten een snufje zout bij doen.
Ja, in een ideale wereld wel ja....quote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |