KLu gebruikt ook sabels en ponjaards. Maar idd alleen voor ceremonieel. Vaandelwacht (cdt sabel, vaandeldrager ponjaard) en erwacht. (cdt sabel) Ook bij het gala tenue hoort de ponjaard.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:58 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Degens zijn alleen voor ceremoniële figuren binnen de KL, ik noem een commandant van de vaandelwacht om maar iets te noemen.
Van die clusters heb ik nog nooit gehoord. Je krijgt gewoon een volledige medische keuring die 2 dagen duurt waarin alles in je lichaam wordt gechecked.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:11 schreef fathank het volgende:
Piloot is voor de fysieke keuring ook gewoon cluster 4 neem ik aan? En medisch moet je misschien nog wel meer in orde zijn dan een Marinier of Commando. Hoe denk je anders dat je lichaam krachten tot 9G gaat trekken.
De Luchtmacht moet het weer anders doen hoorquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:22 schreef thesystem het volgende:
bij vliegende functies zijn er geen clusters. Alleen positief of negatief
Je hebt cluster 1 t/m 4 bij de fysieke keuring. Cluster 4 is het hoogst en cluster 1 het laagst. Met een cluster 1 goedkeuring kun je dus niet naar de Mariniers, maar bijv wel kok worden ofzo.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Van die clusters heb ik nog nooit gehoord. Je krijgt gewoon een volledige medische keuring die 2 dagen duurt waarin alles in je lichaam wordt gechecked.
Ja, de Luchtmacht doet het beter en moet waarschijnlijk ook veel hogere en specifiekere eisen stellen dan cluster 4quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:41 schreef fathank het volgende:
[..]
De Luchtmacht moet het weer anders doen hoor![]()
.
Aha :-)quote:[..]
Je hebt cluster 1 t/m 4 bij de fysieke keuring. Cluster 4 is het hoogst en cluster 1 het laagst. Met een cluster 1 goedkeuring kun je dus niet naar de Mariniers, maar bijv wel kok worden ofzo.
Ik kon het nergens vinden, ook bij het dienstencentrum konden (of wilden) ze het me niet vertellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:05 schreef fathank het volgende:
Geen flauw idee. Staat het nergens op de website van de Marine?
Dat is correct. 18 mei heb ik de fysieke keuring, en ik ben benieuwd wat mij te wachten staat. En zo kan ik me nog beter voorbereiden in de 1,5 week die ik nog heb.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:11 schreef fathank het volgende:
Jitzzzze heeft al gesolliciteerd en heeft binnenkort zn keuring als ik me niet vergis. De planning was om in augustus te beginnen geloof ik.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:17 schreef fathank het volgende:
In 1,5 week kun je toch zo goed als niks meer opbouwen. Vooral de laatste week zou ik iets rustiger aan doen als normaal als ik jou was. Beetje krachten sparen zodat je topfit bent de 18e.
Is dat echt zo? Heeft het geen zin om die-hard te sporten de laatste dagen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:23 schreef Pumatje het volgende:
laatste week, niets doen, echt uitrusten. beetje fietsen kan geen kwaad om niet lui te raken.
Dat zei die man van het dienstencentrum ook toen ik hem hetzelfde vroegquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:46 schreef fathank het volgende:
Nee heeft geen zin om nog de laatste paar dagen als een malle tekeer te gaan. Daarmee ga je eerder overbelasten en je lichaam onnodig uitputten.
En als je op die fiets zit trappen alsof je leven er vanaf hangt
Dat vermoed ik ook. Maar er zijn toch mensen die de fysieke keuring en met name de sporttest al gehad hebben en daar wat over willen vertellen?quote:
Ja ik blow vaak ja, sinds een half jaar denk ik nu. Daarvoor heb ik vanaf jongs af aan op het hoogste amateur-niveau gevoetbald. Oftewel tegen het profvoetbal aan. Daar ben ik nu een jaar mee gestopt, ik heb ook nog een conditie waarmee je een marathon loopt (quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:56 schreef Lightning_NL het volgende:Blow je regelmatig? Fucking stom als je vlieger bij de Luchtmacht wilt worden![]()
Van blowen worden je hersenen traag en simpel. Je conditie is niet zo super belangrijk bij de keuring, die moet gewoon goed zijn. Maar niet super goed ofzo. Je moet gewoon een basis-niveau hebben waarmee je aan de KMA kunt beginnen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:28 schreef Sniperwolf het volgende:
[..]
Ja ik blow vaak ja, sinds een half jaar denk ik nu. Daarvoor heb ik vanaf jongs af aan op het hoogste amateur-niveau gevoetbald. Oftewel tegen het profvoetbal aan. Daar ben ik nu een jaar mee gestopt, ik heb ook nog een conditie waarmee je een marathon loopt () Dus het enige waar ik me het eigenlijk zorgen over maak is dat ze THC vinden in je bloed.
O en jitzzzze ik ben wel benieuwd hoe je keuring gaat verlopen, als je ons hier een beetje up-to-date kan houden, graag!
Zie ook hier voor het complete verhaalquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:28 schreef Sniperwolf het volgende:
[..]
Ja ik blow vaak ja, sinds een half jaar denk ik nu. Daarvoor heb ik vanaf jongs af aan op het hoogste amateur-niveau gevoetbald. Oftewel tegen het profvoetbal aan. Daar ben ik nu een jaar mee gestopt, ik heb ook nog een conditie waarmee je een marathon loopt () Dus het enige waar ik me het eigenlijk zorgen over maak is dat ze THC vinden in je bloed.
O en jitzzzze ik ben wel benieuwd hoe je keuring gaat verlopen, als je ons hier een beetje up-to-date kan houden, graag!
Geloof mij, van veel blowen (dus dagelijks flink jointjes roken) word je heel snel dom. Beter stoppen nu je nog jong bent.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:28 schreef Sniperwolf het volgende:
[..]
OMG ik hoop niet dat dit hierboven wél bij defensie zit. Zie je het al voor je dat zoiets ons land zou moeten verdedigen? *proest*quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:55 schreef Lightning_NL het volgende:
De Luchtmacht zit toch niet te wachten op types die veel blowen/hebben geblowed. En jij denkt de verantwoordelijkheid te kunnen dragen over een wapenplatform van tientallen miljoenen euro's terwijl je niet eens de verantwoordelijkheid kunt opbrengen om die jointjes te laten liggen?
Ik heb vroeger gezien hoe een vriend die regelmatig blowde in een paar maanden tijd gewoon fucking traag van begrip werd, echt schrikbarend gewoon hoe snel zo'n iemand achteruit kan gaan. En als er iets is wat je goed moet kunnen als vlieger dan is het wel hele snelle en correcte beslissingen maken.
Mja, je kunt natuurlijk altijd nog proberen te solliciteren en hopen dat de schade bij jouw hersenen beperkt is gebleven. Mja, let me guess, de afgelopen week heb je vast ook nog zitten blowen?
je hoopt dat Lightning_NL niet bij Defensie werkt? Waarom dan niet?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:36 schreef jpg97 het volgende:
[..]
OMG ik hoop niet dat dit hierboven wél bij defensie zit. Zie je het al voor je dat zoiets ons land zou moeten verdedigen? *proest*![]()
![]()
Ik hoop van wel. Ik hoop dat jij niet bij Defensie werkt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:36 schreef jpg97 het volgende:
[..]
OMG ik hoop niet dat dit hierboven wél bij defensie zit. Zie je het al voor je dat zoiets ons land zou moeten verdedigen? *proest*![]()
![]()
Dat er delen van de Nederlandse bevolking zijn die het perfect normaal vinden om stoned naar hun werk te gaan, betekent nog niet dat dat normaal IS. Defensie heeft een zero-tolerance beleid voor alle soorten drugs, ook voor een 'blowtje'. Gegeven het soort werk dat ze doen vind ik dat niet meer dan normaal. Ten eerste werken ze met vuurwapens, of in ieder geval met levensgevaarlijke apparatuur. Ten tweede is het niet fair naar je collega die in een mogelijk levensbedreigende situatie 110% op jouw beoordelingsvermogen moet kunnen rekenen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:36 schreef jpg97 het volgende:
[..]
![]()
Vandaag nog.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:55 schreef Lightning_NL het volgende:Mja, let me guess, de afgelopen week heb je vast ook nog zitten blowen?
ongeschikt....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:57 schreef Sniperwolf het volgende:
..een uur of 2 buiten zitten, in de kou. Dat trek ik niet..
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:57 schreef Sniperwolf het volgende:
Nou ik weet niet zo goed wat jij altijd doet ná het blowen, maar bij ons is dat altijd een uur of 2 buiten zitten, in de kou. Dat trek ik niet als ik nuchter ben hoor.![]()
Maarja dit gaat wel erg off-topic, ik stop met blowen, dinsdag zal ik melden hoe het gegaan is.![]()
KLu zit toch alleen maar in Hotels met zwembadenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik blow niet
en 2 uur lang in de kou..
er komen nog wel wat meer uurtjes aan in de kou als je in dienst gaat
Je kan er maar beter aan wennen inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik blow niet
en 2 uur lang in de kou..
er komen nog wel wat meer uurtjes aan in de kou als je in dienst gaat
Hangt van het schip af. Fregatten gaan minder vaak maar langer weg. Mijnenjagers gaan vaker, maar korter weg.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:15 schreef Lotusss het volgende:
Heb al wat vragen in mijn eigen topic geplaatst, maar misschien dat ik hier een sneller antwoord krijg:
Op marineschepen is het vaak zo dat er complete radiostilte is, dwz dat ook de bemanning geen contact op kan/mag nemen met familie/vrienden.
- Hoe lang gaat een schip meestal op patrouille?
Zolang als nodig is, verschilt per keer dacht ik.quote:- Hoe lang kan die radiostilte duren?
In Den Helder?quote:- En geldt dat ook voor op de basis zelf?
quote:(het is géén oorlogsgebied maar er wordt wel regelmatig gepatrouilleerd)
Thanks alvast.
de radio stilte heeft er ook mee te maken dat er op zee geen line of sight straalverbindingen mogelijk zijn met de wal, waardoor radio/telefoon verkeer via AM of via een satelietverbinding moet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:15 schreef Lotusss het volgende:
Heb al wat vragen in mijn eigen topic geplaatst, maar misschien dat ik hier een sneller antwoord krijg:
Op marineschepen is het vaak zo dat er complete radiostilte is, dwz dat ook de bemanning geen contact op kan/mag nemen met familie/vrienden.
- Hoe lang gaat een schip meestal op patrouille?
- Hoe lang kan die radiostilte duren?
- En geldt dat ook voor op de basis zelf?
(het is géén oorlogsgebied maar er wordt wel regelmatig gepatrouilleerd)
Thanks alvast.
Gaat via satelliet allemaal. De communicatie van het schip heeft voorrang en als er nog wat bandbreedte over is kan de bemanning die gebruiken voor internet/telefonie.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:43 schreef 1985 het volgende:
[..]
de radio stilte heeft er ook mee te maken dat er op zee geen line of sight straalverbindingen mogelijk zijn met de wal, waardoor radio/telefoon verkeer via AM of via een satelietverbinding moet gebeuren.
Via de kortegolf naar huis bellen is bijna niet mogelijk, en een satelietverbinding op zetten om naar huis te bellen is veel te kostbaar.
Aan wal in DenHelder is er gewoon gratis draadloos internet
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |