KLu gebruikt ook sabels en ponjaards. Maar idd alleen voor ceremonieel. Vaandelwacht (cdt sabel, vaandeldrager ponjaard) en erwacht. (cdt sabel) Ook bij het gala tenue hoort de ponjaard.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:58 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Degens zijn alleen voor ceremoniële figuren binnen de KL, ik noem een commandant van de vaandelwacht om maar iets te noemen.
Van die clusters heb ik nog nooit gehoord. Je krijgt gewoon een volledige medische keuring die 2 dagen duurt waarin alles in je lichaam wordt gechecked.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:11 schreef fathank het volgende:
Piloot is voor de fysieke keuring ook gewoon cluster 4 neem ik aan? En medisch moet je misschien nog wel meer in orde zijn dan een Marinier of Commando. Hoe denk je anders dat je lichaam krachten tot 9G gaat trekken.
De Luchtmacht moet het weer anders doen hoorquote:Op woensdag 6 mei 2009 09:22 schreef thesystem het volgende:
bij vliegende functies zijn er geen clusters. Alleen positief of negatief
Je hebt cluster 1 t/m 4 bij de fysieke keuring. Cluster 4 is het hoogst en cluster 1 het laagst. Met een cluster 1 goedkeuring kun je dus niet naar de Mariniers, maar bijv wel kok worden ofzo.quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:24 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Van die clusters heb ik nog nooit gehoord. Je krijgt gewoon een volledige medische keuring die 2 dagen duurt waarin alles in je lichaam wordt gechecked.
Ja, de Luchtmacht doet het beter en moet waarschijnlijk ook veel hogere en specifiekere eisen stellen dan cluster 4quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:41 schreef fathank het volgende:
[..]
De Luchtmacht moet het weer anders doen hoor![]()
.
Aha :-)quote:[..]
Je hebt cluster 1 t/m 4 bij de fysieke keuring. Cluster 4 is het hoogst en cluster 1 het laagst. Met een cluster 1 goedkeuring kun je dus niet naar de Mariniers, maar bijv wel kok worden ofzo.
Ik kon het nergens vinden, ook bij het dienstencentrum konden (of wilden) ze het me niet vertellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:05 schreef fathank het volgende:
Geen flauw idee. Staat het nergens op de website van de Marine?
Dat is correct. 18 mei heb ik de fysieke keuring, en ik ben benieuwd wat mij te wachten staat. En zo kan ik me nog beter voorbereiden in de 1,5 week die ik nog heb.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:11 schreef fathank het volgende:
Jitzzzze heeft al gesolliciteerd en heeft binnenkort zn keuring als ik me niet vergis. De planning was om in augustus te beginnen geloof ik.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:17 schreef fathank het volgende:
In 1,5 week kun je toch zo goed als niks meer opbouwen. Vooral de laatste week zou ik iets rustiger aan doen als normaal als ik jou was. Beetje krachten sparen zodat je topfit bent de 18e.
Is dat echt zo? Heeft het geen zin om die-hard te sporten de laatste dagen?quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:23 schreef Pumatje het volgende:
laatste week, niets doen, echt uitrusten. beetje fietsen kan geen kwaad om niet lui te raken.
Dat zei die man van het dienstencentrum ook toen ik hem hetzelfde vroegquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:46 schreef fathank het volgende:
Nee heeft geen zin om nog de laatste paar dagen als een malle tekeer te gaan. Daarmee ga je eerder overbelasten en je lichaam onnodig uitputten.
En als je op die fiets zit trappen alsof je leven er vanaf hangt
Dat vermoed ik ook. Maar er zijn toch mensen die de fysieke keuring en met name de sporttest al gehad hebben en daar wat over willen vertellen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |