quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:30 schreef PM-girl het volgende:
Oo, jullie hebben ge-high-tea'd! Of zijn er nog mee bezig!![]()
En jullie hebben brabanders afgekraaktomdat ze frites zeggen
en friettent
hoe doe je dat dan?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:57 schreef freecell het volgende:
ff teruggelezen: dank voor de tips, ik ga zo ff thijmsiroop maken(ik maak het altijd zelluf)
Met water, thijm, en suiker en heel lang koken. En normaal doe ik er ook honing en vaak als het klaar is iets van een beetje berenburg oid door, maar daar zal ik nu even iets anders op moeten verzinnenquote:
Dan moeten we een keer wat afsprekenquote:
Vrij snel al eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:14 schreef Ynske het volgende:
vis je de tijm er op t laast weer uit? of gebruik je geen blaadjes?
Goed hoor!quote:
Mijn moeder wil het graag mooi en netjes laten inlijsten met ontspiegeld glas.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat kan je toch best zelf wel? zo moeilijk is het niet hoor.
is het erg groot? moet het achter glas?
je kan een fotolijst nemen, het borduurwerk licht glad en recht persen, om een stuk karton spannen en in de lijst doen. als je netjes en precies werkt, lukt dat heel goed.
http://www.hobbyjournaal.nl/forum/39075/Borduurwerk_inlijsten.htm
Toen ik frites typte, moest ik al aan je denken!quote:
Mijn man wel, die heeft Timo ook op het idee gebracht ben ik bang. Hij noemt het zijn energie drankjequote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:13 schreef freecell het volgende:
Ulk Stout
Dronken jullie vroeger ook spoetnik? Koffiemelk, suiker en dan sinas, cola of 7-up er op.
Brrrrr
Tijdens een (Wielewaal p_iglet!!!) vakantie heb ik anderhalf uur lang een discussie gehad over de "vraag" of het patat of friet is. Natuurlijk hebben wij gewonnen, we hadden immers gelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:10 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Toen ik frites typte, moest ik al aan je denken!Vooruit, typ ik voortaan friet!
je hebt ook nog mesomix (oid) is t zelfde. Die heb je in zwitserland iig, duitsland weet ik eigenlijk niet, ken daar alleen die jij zegt hahaquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Cola en sinas bij elkaar wordt hier gewoon kant-en-klaar in flessen verkocht (blegh), schwippschwapp noemen ze dat.
raspatat ken ik iig alleen van hier in Utrecht, t zuiden van limburg kent t iig nietquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind friet altijd raar klinken, kan t ook echt niet zeggen. Blijf stug patat zeggen waar ik ook benIk bedoel friet met klinkt toch niet...
Net zoals raspatat, wordt dan rasfriet ofzo (of kennen ze dat niet in t zuiden des lands). Klinkt gewoon niet goed
Das nog best lekker, hoor!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:16 schreef YPPY het volgende:
Gatver, wel specie, cola en sinas door elkaar. En dan eerst de sinas, dat ziet er leuk uit.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:23 schreef Belana het volgende:
* Belana komt zoals vaak even binnen rennen
ik heb net gesolliciteert naar een functie hier om de hoek, gewoon 1 minuut lopen bij me vandaan. als dat lukt ga ik gillen! duim voor me! please! het zou a dream come true zijn!
Ik ga toch niet naar A'dam voor frietenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:52 schreef Lois het volgende:
En er is maar 1 friet de allerlekkerste friet en die verkopen ze in Amsterdam
dat moet toch ook met curryquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
raspatat ken ik iig alleen van hier in Utrecht, t zuiden van limburg kent t iig niet
ook niet op de campingfritture waar ik gewerkt heb
daar had je overigens ook altijd gezeik met frikandel speciaal, in limburg is dat mayo, curry, uitjes
hoe vaak dat de "hollanders" daar begonnen te zeuren, dat moet niet met curry maar met ketchup
Ik had al honger en nu nog meerquote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat moet toch ook met curryHier vragen ze t soms ook wel s trouwens, met curry of ketchup. maar met ketchup vind ik niet lekker
(wat een gepraat over frituren haha krijg er honger van)
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ga toch niet naar A'dam voor frieten
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:52 schreef Lois het volgende:
En er is maar 1 friet de allerlekkerste friet en die verkopen ze in Amsterdam
dus dan is mijn ervaring meteen als niet waar?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:08 schreef Popples het volgende:
[..]
mijn friet
![]()
ynske zover ik weet en altijd gemaakt heb en geen ene nederlander of buitenlander die er in de jaren dat ik er gewerkt heb ooit het woord ketchup genoemd heeft. ik heb in het zwembad achter de bar in een vakantiepark gewerkt. nog nooit van ketchup gehoord.
het goorste wat ik ooit gemaakt heb is frikandel mayo en satesaus.![]()
nog een leuk iets ik stond in een andere friettent te werken op het park en toen kwam er iemand een cheesburger zonder kaas bestellendus ik uitleggen dat is dus een gewone hamburger want je betaal alleen voor het kaas 50 cent extra.
nee een cheesburger zonder kaas en dat bleef hij 3 keer volhouden toen heb ik maar cheesburger aangeslagen. en uitleg gegeven aan mijn collega's die begonnen toch te lachen . dat verhaal gaat na 7 jaar nog rond_O-
Haha, ik zeg dat altijd voor de gein dat ik dat ga bestellenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:08 schreef Popples het volgende:
[..]
nog een leuk iets ik stond in een andere friettent te werken op het park en toen kwam er iemand een cheesburger zonder kaas bestellendus ik uitleggen dat is dus een gewone hamburger want je betaal alleen voor het kaas 50 cent extra.
nee een cheesburger zonder kaas en dat bleef hij 3 keer volhouden toen heb ik maar cheesburger aangeslagen. en uitleg gegeven aan mijn collega's die begonnen toch te lachen . dat verhaal gaat na 7 jaar nog rond_O-
dat zeg ik niet, maar ik heb nog nooit iemand met ketchup horen zeggenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
dus dan is mijn ervaring meteen als niet waar?![]()
ik ga zo lekker uit eten, alweer. Gisteren ook alquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:08 schreef Stout het volgende:
Nou wij gaan hier aan de doppers en wortels, piepers en worsie.
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:11 schreef Popples het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, maar ik heb nog nooit iemand met ketchup horen zeggen
zo raar is t dus nietquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:10 schreef _Ingrid_ het volgende:
Als ik een frikandel speciaal bestel (wat 1x per jaar is ofzo) zeg ik er altijd bij met ketchup. is hier ook standaard met curry.
hollanders zijn alle mensen boven de grens van limburgquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
maar dan zijn t niet de hollanders!
Of in het Noordenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:08 schreef Stout het volgende:
Wat leuk !! De volgende keer een high tea hier ?
O fijnquote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:32 schreef freecell het volgende:
Ik heb mijn frituurpan omgegooid vanmiddag
We aten wat later (maar wél met verse olie)
hortensia'squote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:50 schreef Lois het volgende:
Yppy had ik geweten dat je Hortensias zocht dan had je hier nog wel 5 meter mogen uitgraven eh meenemenIk heb wit, blauw en roze, met dank aan de vorige bewoners
![]()
[..]
Nee, niet echt stom, maar hij past niet in het plaatje van de opgeknapte tuin, in mijn hoofd, en ik wil hem eig. dan blauw hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:08 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ja! Na een half uur lang tuinsites lezen geloof ik dat het zo heet. Hij moet voor de vuilnisbakschuttig komen, dus iets groots is wel handig.
Roze is leuk! Waarom doe je hem weg? Is het een stomme plant?
Nou... nee, wacht ik cross-post ff:quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O fijnKon je schaatsen in de keuken?
Ongeveer net zoiets als toen Christan een pot vaseline had gevonden
De patat was lekker, dat welquote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:23 schreef freecell het volgende:
Ik plaatste net iets vrolijks over een huispak en patat.
Nou...
Ik ging net in mijn huispak naar het balkon, nam de stekker en gooide de frituurpan omHiervan werd Leander wakker en begon heel hard te brullen. (probeer deze situatie maar eens in te beelden
)
TARA naar de winkel voor nieuwe olie, Freecell álles ontvetten en schoonmaken (wat een kutwerk) nu heb ik een vies huispak....
Maar gelukkig is er over 5 minuten patatUit een nieuwe olie en een schone frituurpan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |