abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47084782
Ik heb nooit griep
pi_47085642
*meldt. Ik heb me vanmorgen na een uurtje werken toch maar ziek gemeld.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_47085980
Crosspost:

Voor de zieken onder ons mijn zelfbedachte en zelfgemaakte recept voor thijmsiroop (erg lekker en goed voor je keel) (en simpel te maken, ik kan het nog maken met temperaturen boven de 39 )

- Laagje water in een steelpannetje (ongeveer 2 cm)
- ongeveer twee a drie eetlepels gedroogde thijm er in
- 1 eetlepel rozemarijn (niet noodzakelijk, wel lekker )
- Aan de kook brengen, ongeveer 3 minuten laten koken
- Als je het in huis hebt een scheutje whiskey/jenever of iets anders helders met veel alcohol er in erdoor (dan wordt het aftreksel sterker, kan dus ook zonder, maar dan heb je meer thijm nodig)
- 3 eetlepels honing er door
- Even weer verwarmen, tegen de kook aan.
- Af laten koelen.... klaar!!!
- En dan gewoon bij elke hoestbui/pijntje een hap nemen

Het is alleen wel een beetje dun iemand daar een oplossing voor?
pi_47086057
ik heb last van keelonsteking, antibioticakuurtje gehad voor 3 dagen. Vandaag laatste pil op maar tis nog niet over, witte koppen ook nog bleh
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:50:26 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47086250
zo kolere. Ik ben ook gepakt.

Ik heb me een partij diarree enzo. Buikgriep denk
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_47095543
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef freecell het volgende:
Crosspost:

Voor de zieken onder ons mijn zelfbedachte en zelfgemaakte recept voor thijmsiroop (erg lekker en goed voor je keel) (en simpel te maken, ik kan het nog maken met temperaturen boven de 39 )

- Als je het in huis hebt een scheutje whiskey/jenever of iets anders helders met veel alcohol er in erdoor (dan wordt het aftreksel sterker, kan dus ook zonder, maar dan heb je meer thijm nodig)

dat zou ik dus niet doen, lekker die alcohol er in laten!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:17:33 #57
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47095909
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef freecell het volgende:
Crosspost:

kan er ook goldstrike (50% alcohol) door?
pi_47095955
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:08 schreef Djep het volgende:

[..]

dat zou ik dus niet doen, lekker die alcohol er in laten!
Ja, kan ook, maar om de honing vloeibaar te houden moet je het toch nog tot boven de 60 graden verwarmen. Pas dan is de kristalstructuur gebroken, waardoor het niet meer hard wordt.
pi_47095989
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel
Als het maar alcoholisch is.
Ik zou het gewoon doen in ieder geval
pi_47096030
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hmm ik weet niet wat dat is, maar als je er normaal niet dood aangaat, dan kan dat volgens mij wel. Ik zou t in jouw plaats wel doen (mits ongevaarlijk dus). Verzacht de boel!
pi_47096087
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, kan ook, maar om de honing vloeibaar te houden moet je het toch nog tot boven de 60 graden verwarmen. Pas dan is de kristalstructuur gebroken, waardoor het niet meer hard wordt.
dan zou ik de honing eerder toevoegen dan de alcohol! Maar zouden de harde kristallen van de koude honing het goedje niet kunnen binden?
'
Salie schijnt trouwens afdrijvend te werken. Daar thee van trekkenen dat drinken, zou het genezingproces ook versnellen. Ik heb t wel eens gebruikt toen ik twee weken lang echt dood- en doodziek was. Of het veel hielp kan ik niet echt beoordelen, ik had toen echt een kuur nodig om er boven op te komen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:36:10 #62
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_47096617
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:05 schreef Logitik het volgende:
Ik heb nooit griep
Ik ook nooit. Tot afgelopen dinsdag. Voor het eerst geveld door echte griep: diarree en die verrotte spierpijn in je rug. Dat laatste is nog het ergste, je zit niet lekker, je ligt niet lekker.

Gelukkig duurde het maar 1 daagje, nu weer volledig de oude
Tranendal
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:43:42 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47096946
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:20 schreef Djep het volgende:

[..]

Hmm ik weet niet wat dat is, maar als je er normaal niet dood aangaat, dan kan dat volgens mij wel. Ik zou t in jouw plaats wel doen (mits ongevaarlijk dus). Verzacht de boel!
is gewoon sterke drank. Normaal zuip ik het puur
pi_47097019
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:22 schreef Djep het volgende:

[..]

dan zou ik de honing eerder toevoegen dan de alcohol! Maar zouden de harde kristallen van de koude honing het goedje niet kunnen binden?
'
Salie schijnt trouwens afdrijvend te werken. Daar thee van trekkenen dat drinken, zou het genezingproces ook versnellen. Ik heb t wel eens gebruikt toen ik twee weken lang echt dood- en doodziek was. Of het veel hielp kan ik niet echt beoordelen, ik had toen echt een kuur nodig om er boven op te komen.
Als je de structuur van de honinhg intact laat, bindt het wel wat, maar het wordt dan wel heel erg plakkerig... Das we een nadeel

Hmm, als je koorts of diarree hebt raak je al genoeg vocht kwijt! Dan zou ik geen afdrijvende dingen gaan drinken!
Juist vocht! Veel vocht en nog meer vocht.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:46:08 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47097053
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:36 schreef Daiha het volgende:

[..]

Ik ook nooit. Tot afgelopen dinsdag. Voor het eerst geveld door echte griep: diarree en die verrotte spierpijn in je rug. Dat laatste is nog het ergste, je zit niet lekker, je ligt niet lekker.

Gelukkig duurde het maar 1 daagje, nu weer volledig de oude
dat had ik dus gisteren ook Liggen wilde niet, op mn rug niet,op mn zij niet en al helemaal niet op mn buik. om over zitten nog maar te zwijgen. Ik heb van ellende maar een ibrobrufen 600mg genomen. Toen was de rugpijn thank god wel weg.

Nu de rest dus nog Ik zit telkens op de wc zo'n diarree

Strax eerst maar eens een soepje. Daar ben ik wel aan toe
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:57:08 #66
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_47097546
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

dat had ik dus gisteren ook Liggen wilde niet, op mn rug niet,op mn zij niet en al helemaal niet op mn buik. om over zitten nog maar te zwijgen. Ik heb van ellende maar een ibrobrufen 600mg genomen. Toen was de rugpijn thank god wel weg.

Nu de rest dus nog Ik zit telkens op de wc zo'n diarree

Strax eerst maar eens een soepje. Daar ben ik wel aan toe
Vaag, ik ben dinsdag 'slechts' 5x wezen baggeren, en woensdag tot mijn verrassing niet 1x

Heb jij waarsch meer last van een echte buikgriep. Veel vocht innemen dus, ik dronk veel warme thee dinsdag. Een kurk in je reet stoppen is ook zo wat
Tranendal
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:43:27 #67
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_47107578
Vorige week bijna de hele week grieperig geweest. Sterkte en beterschap aan alle mensen die nu nog ziek zijn!
Smell the flowers while you can....
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:00:50 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47108179
het gaat beter 2 kommen soep gehad en wat beschuit met banaan. En ik heb al 3 u niet hoeven wc'en

wel nog een beetje last van mn buikje.
pi_47108673
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Als je de structuur van de honinhg intact laat, bindt het wel wat, maar het wordt dan wel heel erg plakkerig... Das we een nadeel

Hmm, als je koorts of diarree hebt raak je al genoeg vocht kwijt! Dan zou ik geen afdrijvende dingen gaan drinken!
Juist vocht! Veel vocht en nog meer vocht.
ja maar dan drijf je ook de bacterien uit. Wegspoelen, dus dan is t weer goed...t Gaat om de balans, zoals alles in dit kut leven.
pi_47109102
Nergens last van gelukkig, alleen tot vorige week een week lang stevig verkouden geweest. Ben al 2 jaar niet meer ziek geweest.
pi_47112631
* Meld*

Ik ben al 2 dagen ziek, met het bekende verhaal: snotteren, hoesten, keelpijn, spierpijn en koorts.
oh ja, mijn maag doet ook vervelend
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')