srsly, je schrijft alsof jij zelf een puber bentquote:Op zondag 15 maart 2009 00:17 schreef sgattie het volgende:
Tja kom ik aan met 200 euro,en toch is het zo..,maar ik moet wel zeggen ons gezin bestaat uit 4 personen ,waaronder 2 pubers,een hond en ook nog es een vriendin van zoonlief die s,weekends er is,dus eigenlijk 6 hihi.
Maar het is wel gezellig!
Als je dat wil kan je ook naar de groenteboer gaan, die verkoopt alles in de hoeveelheid die je wil.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:03 schreef nVincible het volgende:
Ik vind het jammer dat er hier (geen hele grote albert heijn, ik schrok toen ik in een AH XL in utrecht was, wat groot) of weinig eenpersoonsdingen te koop zijn
Per week?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:09 schreef Jurk het volgende:
Ik geef per week zo'n 180 euro uit aan boodschappen
Ja, maar dat zijn dus boodschappen, niet alleen eten en drinken. Daar zit ook wasmiddel, strippenkaart, kattenvoer enzo in. En we zijn met zn vieren (waaronder een puber, die vreet voor 2). Ik vind dat eigenlijk niet zo veel, toch?quote:
Nee hoor, zijn wij met zijn vieren (2 volwassenen, 1 kind van 8 en een rap groeiende puber), 2 katten, 4 hamsters en veel vriendjes en vriendinnetjes over de vloer ook kwijt. En dan doen we niet eens echte zotte dingen, wel 1 keer afhaalvoer maar verder geen drank of dure levensmiddelen. 2 keer per week gaan we naar de Digros en soms voor losse dinngetjes naar de Spar hier in de buurt. Ow en de visboer weleensquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:04 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn dus boodschappen, niet alleen eten en drinken. Daar zit ook wasmiddel, strippenkaart, kattenvoer enzo in. En we zijn met zn vieren (waaronder een puber, die vreet voor 2). Ik vind dat eigenlijk niet zo veel, toch?
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:25 schreef Innocence het volgende:
Hier zo'n 40 euro voor twee personen, maar soms ook wel wat meer als we toevallig een weekje veel luxe vlees en vis eten en als er veel op is.
Ik koop eigenlijk nooit snoep, toetjes of frisdrank en eet niet elke dag vlees of vis. Dat scheelt al een hele hoop.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:35 schreef The_Hives het volgende:
[..]
![]()
hoe doe je dat?
Ik shop ook best bewust, maar alleen kom ik toch echt op 70/80 euro...
dan is er voor mij zeker veel te besparenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:22 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik koop eigenlijk nooit snoep, toetjes of frisdrank en eet niet elke dag vlees of vis. Dat scheelt al een hele hoop.
Verder bestaan onze avondmaaltijden nooit echt uit veel ingredienten (lekker en makkelijk) en koop in grote voorraadpakken.
Wekelijks hebben we sowieso:
2 of 3 broden voor 3 euro
een groentetas (a 6 euro)
fruit voor max. 5 euro (ook uien, rode peper, knoflook enzo)
twee pakken melk 3 euro
een pak yoghurt 1 euro
wat beleg voor ongeveer 4 euro
kattenvoer a 3 euro
Dat is dus hoogstens 25 en koop je voor het avondeten wat rijst, pasta, room, kaas en vlees en vis.
Deze week heb ik bijvoorbeeld garnalen (diepvries), kilo rijst, kabeljauw (diepvries), creme fraiche, krieltjes, pijnboompitjes, blik linzen, pasta en pecorino gekocht. Daar is alleen het laatste echt duur van en kom je op zo'n 17 euro uit.
Wel me vanmiddag te buiten gegaan bij de scharrelslager en behalve kipfilet ook hachee en kippenpoten meegenomen. Dat is dan gelijk weer veel te duur.
Merk ook dat 40 euro wel echt het minimum is voor ons, elke week. Anders krijg je een erg eentonig weekmenu, maar het kan dus nog wel goedkoper!
Kijk anders eens in het krenten- en knierten topic!
wij ookquote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:55 schreef Jurk het volgende:
Fruit en groent haal ik vaak bij de Turk. Die is hier echt stukken goedkoper dan de supermarkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |