abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66864202
Ik zet even de post waarmee ik deel 1 sloot als OP, maar ik kan me voorstellen dat Isegrim een mooiere OP in gedachten heeft? Ik kan er nu even niks moois van maken omdat ik op stage zit, dus dan kan ik het later aanpassen

Maandag: Pasta met kip en pesto-roomsaus
Dinsdag: Uit eten
Woensdag: JC-eten
Donderdag: Couscous met gewokte groenten en kip in oestersaus
Vrijdag: Nasi
Zaterdag: Eet ik ook ergens anders
Zondag: Rest van de nasi of anders gebakken aardappeltjes, gestoomde groenten en een stukje zalm
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_66864669
Mijn weekmenu ook dan nog maar een keer:

Vandaag: Gevulde champignons, soep en stokbrood
Dinsdag: Terriyaki
Woensdag: Friet met braadworst en doperwten
Donderdag: Knoflookbolletjes met bolognesesaus
Vrijdag: Uitsmijter op brood
Zaterdag: Uiteten met vrienden
Zondag: Macaronischotel met sperziebonen, tomaat en geraspte kaas
Maandag: Gehaktballen, aardappelgarnituur uit de vriezer en wortels
Dinsdag: Farfalle met champignonsaus en stukjes kipfilet.
pi_66864795
Wow, wat plannen jullie allemaal ver vooruit! Zo ver lukt het mij niet, dan zou ik toch maar zin in andere dingen krijgen of dingen laten bederven omdat ik was vergeten dat ze geen week goed blijven.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66864938
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Wow, wat plannen jullie allemaal ver vooruit! Zo ver lukt het mij niet, dan zou ik toch maar zin in andere dingen krijgen of dingen laten bederven omdat ik was vergeten dat ze geen week goed blijven.
Dat ik dit plan wil nog niet zeggen dat we het ook zo gaan eten Soms worden de plannen nou eenmaal in de war geschopt (door mee-eters/door trek in iets anders etc.) Deze week ga ik proberen ons echt aan dit schema te houden!
pi_66865750
Ik plan altijd een week vooruit, maar het is nog nooit voorgekomen dat iets niet doorging, voor zover ik me kan herinneren. Je kiest natuurlijk alleen dingen die je lekker vindt! Ik zit me al te verheugen op de spinazierisotto van vanavond. .

Oftewel, tvp.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66865868
Een week vooruit lukt mij ook wel. Het is alleen weleens gebeurd dat ik allerlei dingen kocht en er later pas bij stilstond dat ik sommige daarvan pas een week later ging maken en dat ze dan helemaal niet meer goed zouden zijn. Toen moest er wel even wat geschoven worden.
Op zich plan ik alleen dingen die we lekker vinden, maar het kan wel zijn dat ik tussendoor een ander recept zie dat ik graag wil maken en dan baal ik weleens dat er eerst nog allerlei andere dingen op moeten. Maar goed, dan eten we meestal toch gewoon wat er in huis is.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66866256
Ik zet altijd de datums erbij, op m'n boodschappenlijstje. Dan weet ik in de winkel meteen of het nog lang genoeg houdbaar is.
pi_66866433
OP lijkt me prima hoor.

Tevens TVP.
pi_66866669
Ik plan de laatste tijd nog maar voor 3-4 dagen vooruit omdat er steeds onverwachte afspraken tussendoor komen waardoor de groenten liggen te verpieteren.

Komende dagen gaan we waarschijnlijk zoiets eten:
ma: tagliatelle ovenschotel met o.a spinazie en tomaat
di: rijst met broccoli, champs, kokosmelk en cashewnootjes
wo: iets stamppotterigs, waarsch. boerenkool, met veg. grillworstje
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_66867088
tvp
Ja doei.
pi_66867461
Ik ben een beetje van de weekmenuwagen gevallen, ik doe nu vrijdag en maandag boodschappen. Ik ben gelijk een stuk meer geld kwijt
pi_66867508

Mr. MoBlo kwam net met een krat vol boodschappen terug voor de hele week.
Daar zaten ook nog 4kg kattenvoer, een fles olijfolie en wat extra afbakbroodjes bij.

Totaal: 26 euro enige wat we nog moeten halen zijn citroenen en wat sla voor vrijdag.

Hier eten we 5 dagen van!
Ja doei.
pi_66867604
Wow, dat is wel heel weinig geld. Boodschappenlijstje? .
pi_66867651
Doe mij ook zo'n Mr.
Als ik de mijne op pad stuur voor boodschappen slaagt hij erin om van het hele maandbudget voor drie dagen eten te kopen.
pi_66867754
Een heel brood
Bak kiwi's
4 bananen
zak appels
courgette
champignons
kastanjechampignons
een grote rode paprika
2 zakken kattenvoer
4 pakken afbakbroodjes
olijfolie
2 bakjes creme fraiche
1kg Prei
3 pakken melk (liter)
1 pak magere yohgurt (liter)
pindakaas
schouderham
rijstwafels
geraspte kaas
Witlof

wederom geen vlees dus maar daar gaan deze week van doorheen:

1 kipfilet
2 hamburgers (zelf gemaakt van rundergehakt)
spekjes (liggen nog in de koelkast)

de rest is vega
Ja doei.
pi_66867771
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Doe mij ook zo'n Mr.
Als ik de mijne op pad stuur voor boodschappen slaagt hij erin om van het hele maandbudget voor drie dagen eten te kopen.
ik maak de lijstjes

en de boodschappen zijn allemaal van de Lidl overigens
Ja doei.
pi_66867910
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik maak de lijstjes

en de boodschappen zijn allemaal van de Lidl overigens
Mijn Mr. houdt zich niet aan lijstjes en weigert ergens anders dan bij de AH boodschappen te doen
pi_66867985
hier twee studenten die erg hard willen sparen dus we moeten wel.
Maar het liefst had ik ook alles bij AH, speciaalwinkels en ga zo maar door gehaald

later als we groot zijn

Moet wel zeggen dat dit weekmenu ding ons heel goed bevalt! Dit is de derde week dat we het doen en het is zo rustgevend en geldbesparend. Het wordt echt een sport om zo goedkoop mogelijk uit te zijn met zoveel mogelijk (gezonde) spullen.
Niet meer elke dag bedenken 'wat moeten we nou eten? ' en dan vaak toch duurder en soms uit gemakzucht ook ongezonder bezig zijn, dat vinden we zonde.

We eten nu echt goed en gezond en afwisselend (veel afwisseling met vlees, gevogelte, vis, vega) en zorgen dat we altijd vlees enzo in de aanbieding halen (of krijgen van mn ouders (vis) )

knierterig zijn kan ook echt fijn zijn
Ja doei.
pi_66868001
Dat lijstje is behoorlijk korter dan dat van ons van deze week. . Ik verveel me, zie spoiler. Ons kassabonnetje. .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 09-03-2009 18:26:31 ]
pi_66868271
wat eten jullie veel! Of lijkt dat maar zo?

en wij eten ook nooit toetjes, frisdrank enzo, dus dat scheelt denk ik ook al een hoop.

Máár, in deze prijs zitten ook wat dingen waar je langer mee doet (tandpasta, deo, afwasborstels) dus dat is voor op de langere termijn dan weer zeg maar.
Ja doei.
pi_66868525
Veel, geen idee! Gewoon, goeie maaltijden. . We zouden inderdaad vooral op toetjes kunnen besparen, maar die wil ik echt niet missen. . De cola is maar 33 cent per fles. .

We mikken op maximaal een tientje per dag, en dat is dus zelfs met toiletartikelen prima gelukt! We winkelen bij de Jumbo, dat scheelt enorm vergeleken met de Super de Boer waar we eerst heen gingen.
pi_66869088
Toetjes ben ik ook dol op. Maar die kosten geen drol bij Aldi of Lidl.

Ik drink cola light / frisse fruitdrank van de Aldi. wil per se Coca-Cola.
pi_66869258
denk dat vooral de winkel ons veel in de kosten bespaart...

binnenkort het gehakt eens proberen (diepvries) alleen staat er niets met gehakt op 't menu deze week
Ja doei.
pi_66869840
Lidl heeft prima vlees, zeker voor een supermarkt.
pi_66873169
Ik heb laatst érg vies ruikend gehakt gehad van de Lidl, zelfs weggegooid want ik werd misselijk van de geur toen het eenmaal in de pan zat. Ik ga er vanuit dat dat eenmalig was, want ik hoor idd vaak dat ze vrij goed vlees hebben!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')