En als je het verschil tussen realiteit en fictie niet snapt hoor je sowieso al in een inrichting maar dat is geloof ik al 30.000 keer gezegd in deze discussie!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak ze dan zo belachelijk mogelijk. Maar het probleem is juist dat ze te realistisch worden.
Tuurlijk wel!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Waarom niet een schuttersvereniging verbieden?
Daar was hij immers ook (vaak?) te vinden. Dáár leer je hoe je met een pistool om moet gaan, niet in een computerspelletje.
En al die mensen die enthousiast de schietsport bedrijven? Het is zelfs een Olympische discipline.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:57 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Waarom niet een schuttersvereniging verbieden?
Daar was hij immers ook (vaak?) te vinden. Dáár leer je hoe je met een pistool om moet gaan, niet in een computerspelletje.
ouders moeten gewoon hun kinderen niet met dingen laten spelen die ze zelf niet snappen. kom op zeg, een grote stopknop verplicht stellen omdat ouders de stekker van de pc niet kunnen vinden.quote:'Stopknop op videogames nodig'
Uitgegeven: 12 maart 2009 13:08
Laatst gewijzigd: 12 maart 2009 13:09
STRAATSBURG - Videospellen zouden een rode stopknop moeten krijgen. Ouders kunnen zo enkele uren een spel blokkeren als ze dat ongeschikt vinden voor hun kind.
Een oproep hiertoe van VVD'er Toine Manders kreeg donderdag bijna unanieme steun bij een stemming in het Europarlement. Spelletjes zijn tegenwoordig zo ingewikkeld dat ouders ze soms lastig kunnen uitzetten.
Het adviesrapport dringt verder aan op strenge straffen voor eigenaars van internetcafés als die kinderen spelletjes laten spelen die zijn bedoeld voor een hogere leeftijdsgroep. De eigenaren zouden jongeren dan steeds naar hun leeftijd moeten vragen.
Het parlement bepleit ook een betere leeftijdsindeling voor spellen, met name onlinespellen. Dat kan helpen voorkomen dat een minderjarige per ongeluk een spel voor minstens achttienjarigen koopt.
Europeanen hebben tamelijk veel videogames. In 2008 is hier 7,3 miljard euro aan uitgegeven in de EU. Dat is meer dan aan bioscoopfilms.
En al die mensen die wel normaal een spelletje spelen?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En al die mensen die enthousiast de schietsport bedrijven? Het is zelfs een Olympische discipline.
Dan kan je schietspellen ook als een sport zien. Er wordt met bepaalde spellen (ik noem even Counter-Strike, het spel wat die Tim dus ook speelde) best veel geld verdiend. Door naar toernooien te gaan, sponsors etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En al die mensen die enthousiast de schietsport bedrijven? Het is zelfs een Olympische discipline.
En hier is een fundamenteel probleem in dit soort kwesties. Men springt van 'gewelddadige spellen kunnen een mogelijke oorzaak van gewelddadig gedrag zijn' naar 'een verbod lost het probleem op'. Dat is niet alleen een volstrekt ongeldige logische gevolgtrekking, maar bovendien een schadelijke. Het is ten eerste maar de vraag in hoeverre zo'n verbod gaat werken. Software downloaden mag niet, maar het verbod sorteert weinig effect. Het idee dat met een verbod onwenselijke zaken simpelweg verdwijnen is vrij simpel empirisch te weerleggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat stupide laat ik maar voor jouw rekening. Laf vind ik het om problemen als deze op de loop te laten. En wachten tot het volgende incident gebeurd.
Het zal je kind maar wezen.
Op het moment dat je gaat twijfelen ofdat je in een game of film iets echts ziet (als in het doden van mensen) is er echt iets goed mis in je kop en ben je waarschijnlijk sowieso niet in staat om te funtioneren in de hedendaagse maatschappij...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het duidelijk is dat het geacteerd is, dan zal het wrs minder schadelijk zijn. Maar hoe realistisch zijn films en games vandaag de dag?
Bullshit... Je bent nu excuses aan t verzinnen voor slecht ouderschap... Er zijn ALTIJD manieren om te kijken wat je kinderen zien en spelen... Zo kan je ook excuses gaan verzinnen voor de ouders van die Duitse jongen, maar die zijn wat mij betrefd schuldig aan slecht ouderschap, en daardoor mede schuldig aan de situatie...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:41 schreef EchtGaaf het volgende:
En hoe zouden de ouders dat dan moeten doen? Tijdslot op hun PC? Bijna onmogelijk hoor, om ze 24 uur per dag in de gaten te houden.
t is maar wat je hersenspoelen noemt... Boeken hebben dan ook dat potentieel...quote:En ouders kunnen het echt niet voorkomen dat games wel degelijk inspelen op het cognitieve functioneren bij kinderen. Om het plat te zeggen: het hersenspoelt, of je het leuk vind of niet.
En je ziet wel t probleem van hetzelfde maar dan virtueel is? Sjezus mina...quote:Daar zie ik het probleem ook niet van in. Ik zie ook geen risico's als ik met waterzakjes uit de lol naar anderen gooi.
Ik vraag me trouwens af hoe ze dat gaan doen komt er zo`n grote rode knop net als bij zware houtbewerkingsmachines op de monitor te zitten ofzoquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:00 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ouders moeten gewoon hun kinderen niet met dingen laten spelen die ze zelf niet snappen. kom op zeg, een grote stopknop verplicht stellen omdat ouders de stekker van de pc niet kunnen vinden.
Misschien op het toetsenbord ofzo. Kunnen ze die weer verkopen voor meer winst als kindveilig.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe ze dat gaan doen komt er zo`n grote rode knop net als bij zware houtbewerkingsmachines op de monitor te zitten ofzo
Oke, dit is echt de druppel, ik stem echt nooit meer VVD. Wat een debielen in het EP en bij de VVD. VVD joehoe, jullie moeten verdomme een liberale partij zijn, geen CDA.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:00 schreef ethiraseth het volgende:
ouders moeten gewoon hun kinderen niet met dingen laten spelen die ze zelf niet snappen. kom op zeg, een grote stopknop verplicht stellen omdat ouders de stekker van de pc niet kunnen vinden.
Wat ik logischer zou vinden is dat de EU geld steekt in het otnwerpen van een een programma wat ouders kan helpen hiermee ipv van zo een knop in spellen te verwerken zodat iedereen er last van heeft.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af hoe ze dat gaan doen komt er zo`n grote rode knop net als bij zware houtbewerkingsmachines op de monitor te zitten ofzo
Ik wacht nog op antwoord TSquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:46 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Wat denk je van praten met hun kinderen?![]()
Of, goh, iets anders leuk: de pc in de woonkamer zetten, zodat ze zien wat ze aan doen zijn?
Met hun kinderen een spelletje spelen en er daarna (hou je vast) erover praten?
[..]zie bovenstaande
![]()
[..]
En daar zie je het probleem niet van inJe loopt met een gun door, ik zeg maar wat, bossen te sluipen, gemaskerd en wel, om anderen neer te schieten. En dat dat met verf gebeurd, prima, maar het gevoel, de ervaring en de beleving zullen stukken realistischer zijn dan een schietspel op een computer.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:12 schreef ethiraseth het volgende:
Ouders moeten gewoon eens hun eigen kind(eren) opvoeden i.p.v. meteen naar de overheid te rennen als er iets vervelends gebeurd. Godsklere zeg, ze vinden zichzelf volwassen genoeg om te neuken, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om je een half uurtje te verdiepen in een potentiele aanschaf voor je kind.
Daar ligt het probleem gewoonquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:12 schreef ethiraseth het volgende:
Ouders moeten gewoon eens hun eigen kind(eren) opvoeden i.p.v. meteen naar de overheid te rennen als er iets vervelends gebeurd. Godsklere zeg, ze vinden zichzelf volwassen genoeg om te neuken, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om je een half uurtje te verdiepen in een potentiele aanschaf voor je kind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |