Mja, maar je bent wel een van de meer ervaren beleggers hier, en 1 van de weinige bulls!!. Dan is het toch jammer dat je te hoog inschatte al heb je volledig gelijk, de AEX zal binnen 3 jaar wel weer op 280 staan. Ik hoop alleen dat 2 van die fondsen waar je verlies op hebt geen financieel aandeel is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook geen koffiedikkijken! Wie weet nu wat de prijzen op een korte termijn gaan doen! Maar zoals al gezegd: mijn gemiddelde aankoopprijs is helemaal niet hoog wanneer je verder dan 6 maanden kijkt, ik hoef niks te verkopen want ik heb het geld niet nodig, dus ik zit mijn tijd wel uit!
Op 2 van de 5 fondsen heb ik winst
Op 1 fonds een beetje verlies
Op 2 fondsen fors (>50%) verlies (helaas ook de fondsen waarin ik het meeste bezat).
Maar bij een AEX van 280 sta ik weer in de plus. En binnen 3 jaar zien we die 280 wel weer, daar ben ik van overtuigd.
Dat zijn juist Aegon en INGquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat 2 van die fondsen waar je verlies op hebt geen financieel aandeel is.
Ja, maar hoewel WS steeds tussen en hoogste en laagste punt van de dag hobbelt, zakt de AEX wel langzaam weg....quote:
Tja, 1-tje is ING en het andere is Ordina.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar je bent wel een van de meer ervaren beleggers hier, en 1 van de weinige bulls!!. Dan is het toch jammer dat je te hoog inschatte al heb je volledig gelijk, de AEX zal binnen 3 jaar wel weer op 280 staan. Ik hoop alleen dat 2 van die fondsen waar je verlies op hebt geen financieel aandeel is.
Mja, als ik zo naar je investeringen kijk ziet dat er prima uit. Het viel alleen hier wat op dat je een van de weinige bulls was terwijl de rest hier flink de ramptoerist aan het uithangen was, lager lager lager!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, 1-tje is ING en het andere is Ordina.
Maar zoals ik even terug al postte: ik heb die dan voor 5,03. Dat lijkt enorm veel als de koers nu 2,70 is. Maar kijk je naar de meerjaarsgrafiek, dan valt dat best wel mee.
Eerste batch van 2500 gekocht op rond de 10 euro!(Toen was er al 50% van de prijs af, en het bedrijf was nog steeds winstgevend.) Toen 5000 op ongeveer 5 euro. Toen nog eens 5.000 op 2,20. Nog een beetje traden op de gunstige momenten, nu heb ik er 10.000 tegen 5,03 gemiddeld. (incl. alle kosten)
Moet ik nu dan stress hebben bij een verlies van ca. 25K? Ik besef me best dat ik enorm veel aandelen had kunnen hebben had ik precies ATL ingekocht. Maar dat kan niemand inschatten. De markt is altijd in evenwicht. Ik kan hiermee leven.
Iemand die afgelopen half jaar pas begonnen is met beleggen die heeft waarschijnlijk een lagere inkoopprijs. Dat is logisch. En kan ook gemakkelijker middelen met wat spaarcenten. Ik kan niet zomaar maandelijks een bedrag ter grootte van 10% van mijn portefeuille opzij leggen om nog wat bij te kopen.
Maar als Ordina op 10 euro staat (wat helemaal niet zo bizar is, na de dotcomcrash klom het aandeel ook van de 3 euro naar de 22 ofzo), dan heb ik al 50K winst. Netto. En dan is er nog het dividendrendement, wat al een paar jaar 20 cent is en wat over een periode van 10 jaar wel weer gemiddeld terug zal komen. Dat is al een rendement van 4%.
Vergeet bovendien niet dat ik bijvoorbeeld ook heel veel ABN had, verkocht @38 en gekocht @14. Dus het is niet zo dat ik voor het geld echt gewerkt heb ofzo.
Kortom: ja, ik was (uiteraard) liever lager ingestapt. Maar ben allang blij dat ik op 550 eruit ging. En denk dat het LT allemaal wel goed komt.
mijn aegon op stoploss eruitquote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:47 schreef lammegiraf het volgende:
en shorts in de plus hoor....
''het kan verkeren''
Dank, en hij staat nu al 7% lager dan toen ik hem verkocht, dus ik ben tevreden!quote:
Jah man, niet normaal MT van +8 naar -2 ofzo , had vandaag even een dag rendement van bijna 1000 euri en nu is alles als sneeuw voor de zon gesmolten, hope for better days.....quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:10 schreef pberends het volgende:
Klote AEX. Zou nu al op minimaal 220 moeten staan. Het vertrouwen is hier lekker zoek.
Als je de grafiek van de DJ er nu ook nog bij zou zetten...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:38 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
. M'n aanvankelijke winst is ook aardig weggesmolten
.
hahahaha ,quote:
Of het zou eigenlijk ook wel mooi zijn als we nu snel naar beneden gaan, de bodem neer zetten en dan weer omhoog gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:53 schreef edwinh het volgende:
[..]
hahahaha ,
ach als de DJ vanavond maar in de plus sluit dan is er nog hoop voor het doorzetten van de rally volgende week.
cruciaal inderdaad, al vind ik de grafiek tot nu toe niet best.. als het zo door gaat kunnen we best eens op de day-low eindigen, of we moeten nu groene cijfers op de boorden krijgen!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:53 schreef edwinh het volgende:
[..]
hahahaha ,
ach als de DJ vanavond maar in de plus sluit dan is er nog hoop voor het doorzetten van de rally volgende week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |