abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 01:03:06 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67718809
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:50 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee niet de ring oprekken maar de flexibele slang die eroverheen moet vallen oprekken. Wel in warm water doen omdat ie dan beter meegeeft.....

K. Morgen maar ff proberen en hopen dat het helpt, want mijn pomp werkt atm nog maar op 10% van zijn kunnen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 13:46:16 #162
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67727140
Waar ik nog niet aan heb gedacht is het volgende.

Natuurlijk weet ik dat je een bak 3 weken moet laten draaien zodat het bacterie gehalte op pijl komt. Nu, met de nieuwe pomp bevatten de filtes nog geen enkele bacterie.

Op verschilende forums lees je dat het verstandig is om je oude pomp 3 weken te laten meedraaien.

Maar die vlieger gaat voor mij niet op omdat het juist de pomp is die kapot is. De filters uit mn binnenpomp overplaatsen naar de buitenpomp is eveneens geen optie omdat dat niet past.

Wat is wijsheid?
4045
onlogisch
pi_67727773
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:46 schreef onlogisch het volgende:

Natuurlijk weet ik dat je een bak 3 weken moet laten draaien zodat het bacterie gehalte op pijl komt. Nu, met de nieuwe pomp bevatten de filtes nog geen enkele bacterie.

Op verschilende forums lees je dat het verstandig is om je oude pomp 3 weken te laten meedraaien.

Maar die vlieger gaat voor mij niet op omdat het juist de pomp is die kapot is. De filters uit mn binnenpomp overplaatsen naar de buitenpomp is eveneens geen optie omdat dat niet past.

Wat is wijsheid?
Je kunt ook niet een deel van het filtermateriaal overzetten en eventueel aanvullen met nieuw spul? Weliswaar gaat het om een iets ander formaat, maar ik heb bij het opnieuw opstarten van mijn aqua40 2 weken geleden de filterwattten uit mijn rekord gehaald en die in de nieuwe pomp gedaan en dat verder aangevuld tot het compartiment vol was.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_67727920
Kan je niet extra bacterieen toevoegen dan? Ik heb een flesje met extra bacterieen voor het opstarten van een nieuw aquarium namelijk
pi_67727937
quote:
Op zondag 5 april 2009 00:27 schreef onlogisch het volgende:
Btw, dit is mijn probleem dus :

Het O-ring verhaal

Bekijk deze YouTube-video
O-ring is niet nodig. als je er beter door slaapt kun je er nog een slangenklem opzetten.
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:46 schreef onlogisch het volgende:

Wat is wijsheid?
er zijn al wat nuttige tips genoemd: filtermateriaal overzetten en bakteriecultuur toevoegen. verder nitriet gehalte in de gaten houden, meer water verversen dan normaal en minder voeren dan normaal.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 14:16:47 #166
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67728238
Bedankt voor de reacties.

ik denk dat er weinig filter materiaal is wat ik over kan zetten. De samenstelling is ook compleet anders qua filters dan de juwel filter.

Juwel filter van onder naar boven :

Fijn blauw
Grof blauw
Dan in gedeelte 2
Fijn blauw
Groen
zwart
en wit

Bij de nieuwe pomp heb ik alleen onder een grove blauwe filter, daar boven op de koolstof filter (de zwarte op de juwel filter.) en helemaal bovenop de witte filter watten.

Zo'n flesje met bacterien heb ik wel, die gebruik ik ook met het verversen van mijn water.

Tot slot , Byte_Me, bedankt voor je adviezen so far.

Het is me ondertussen gelukt om de O-ring op zijn plaats te houden door het uiteinde van de flexibele slang te verwarmen in heet water

Zou het een zekere dood zijn voor al mijn vissen als ik de nieuwe filter/pomp aansluit?

Natuurlijk wil ik dat niet, maar ik zie geen mogelijkheid om oud filtermateriaal over te plaatsen.

Het past gewoon niet. Niet omdat het te groot is, maar omdat het te hoog wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door onlogisch op 05-04-2009 14:25:18 ]
4045
onlogisch
pi_67728812
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:16 schreef onlogisch het volgende:
Bedankt voor de reacties.

ik denk dat er weinig filter materiaal is wat ik over kan zetten. De samenstelling is ook compleet anders qua filters dan de juwel filter.

Juwel filter van onder naar boven :

Fijn blauw
Grof blauw
Dan in gedeelte 2
Fijn blauw
Groen
zwart
en wit

Bij de nieuwe pomp heb ik alleen onder een grove blauwe filter, daar boven op de koolstof filter (de zwarte op de juwel filter.) en helemaal bovenop de witte filter watten.

Zo'n flesje met bacterien heb ik wel, die gebruik ik ook met het verversen van mijn water.

Tot slot , Byte_Me, bedankt voor je adviezen so far.

Het is me ondertussen gelukt om de O-ring op zijn plaats te houden door het uiteinde van de flexibele slang te verwarmen in heet water

Zou het een zekere dood zijn voor al mijn vissen als ik de nieuwe filter/pomp aansluit?

Natuurlijk wil ik dat niet, maar ik zie geen mogelijkheid om oud filtermateriaal over te plaatsen.

Het past gewoon niet. Niet omdat het te groot is, maar omdat het te hoog wordt.
Maar je hoeft toch helemaal niet al je filtermateriaal over te zetten, gewoon alleen de filterwatten of zo kom je al een eind mee.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 14:32:49 #168
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67728867
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:31 schreef As_33 het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch helemaal niet al je filtermateriaal over te zetten, gewoon alleen de filterwatten of zo kom je al een eind mee.

Dat zal ik wel gaan doen.

Ondanks dat de filterwatten uit de oude filter slechts 15 bij 15 cm zijn ofzo, en van mn nieuwe filter 30 bij 20.
4045
onlogisch
pi_67729026
Iemand ervaring met de Eheim 2222 buitenfilter/pomp?

Ik kan van een goeie vriend namelijk zijn aquarium overnemen met alles erop en eraan incl popen, verwarmings-elementen en noem het maar op. En was eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring. Kweet dat Eheim pompen superkwaliteit zijn iig.

Aquarium is 100x40x45 volgens mij
pi_67729549
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand ervaring met de Eheim 2222 buitenfilter/pomp?

Ik kan van een goeie vriend namelijk zijn aquarium overnemen met alles erop en eraan incl popen, verwarmings-elementen en noem het maar op. En was eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring. Kweet dat Eheim pompen superkwaliteit zijn iig.

Aquarium is 100x40x45 volgens mij
die heb ik nooit gehad, maar ik weet dat het een prima pompje is.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 15:28:55 #171
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67730397
Nou, het los wrikken van de juwel filter is alles behalve een pretje.

Hij zit op 8 punten vast gekit. Maar zelfs met een mes is dit moeilijk lost te wrikken.

Wat baal ik op dit moment van mijn aquarium
4045
onlogisch
pi_67730646
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:28 schreef onlogisch het volgende:

Hij zit op 8 punten vast gekit. Maar zelfs met een mes is dit moeilijk lost te wrikken.

gewoon geduld hebben, vele mensen zijn je voor gegaan
pi_67730675
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:28 schreef onlogisch het volgende:

Het is zelfs mij gelukt, dan moet het jou ook lukken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 5 april 2009 @ 15:40:09 #174
198081 Mausalicious
:> :) :D =) =] :]
pi_67730708
HEt is inderdaad een drama om zo een behuizing uit een juwel aquarium te halen...
is niks aan te doen helaas...mijn bak draait nu 1.5 dag zonder planten en vissen.. alleen met water..
Planten zijn besteld online

Even w88 tot ze binnen zijn
:D:D:D:D:D:D:D::D so much fun
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 15:50:16 #175
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67731073
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het is zelfs mij gelukt, dan moet het jou ook lukken
Hoe heb jij het gedaan dan?

Ik beschik niet over een superlang brood mes... en/of ijzerdraad ofzo.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 16:32:56 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67732450
Nou, hij is er eindelijk uit. Maar er kwam een partij klerezooi achtervandaan...

Ik weet niet of mn vissen dit gaan overleven
4045
onlogisch
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 17:19:11 #177
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67733632
Ben nu eindelijk water aan het bijvullen.

De pomp zit op zijn plek. Hopelijk is alles goed aangesloten, ik ga er overigens wel van uit, ipv dat ik straks ergens een lek tegen kom...

Word vervolgd.
4045
onlogisch
pi_67735279
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Hoe heb jij het gedaan dan?

Ik beschik niet over een superlang brood mes... en/of ijzerdraad ofzo.
Met een metalen spies.

Maar ik zie al dat het je is gelukt.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 19:35:41 #179
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67737272
Wat moet ik doen?

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de slangen + buisstukken compleet luchtvrij te maken.

Als ik hem aanzet hoor ik de pomp wel zijn werk doen. Maar doordat er nog lucht in de leidingen zit (zo staat het ook in de vage omschrijving die er bij zit) pompt hij het water niet rond.

Wat te doen?
4045
onlogisch
  zondag 5 april 2009 @ 20:14:55 #180
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_67738521
Zijn er hier ook mensen met zoutwater aquariums en daarin bijvoorbeeld clownsvisjes?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 21:14:24 #181
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67740353
Nou, ik ben er ruim 6 uur mee bezig geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Pomp zit er helemaal in, alles is goed aangesloten, nergens lekkage etc. Maar hij pompt het water gewoon niet rond. Morgen maar terug naar de dierenzaak waar ik die pomp heb aangeschaft.

4045
onlogisch
pi_67740561
pomp eerst vol water laten lopen? zit er een aanzuigsysteem op? (de mijne heeft een handpompje)

ik heb ook weleens dat ie na een schoonmaakbeurt niet meteen pompt, komt inderdaad door lucht. dan zet ik hem uit en pomp even met de hand en zet hem weer aan. eventueel herhaal ik dit een paar keer.

lucht zit trouwens niet in de leidingen, ik neem aan dat je de leiding die het water aanzuigt vol water hebt laten lopen om de pomp te vullen. lucht in de uitstroomleiding maakt niet uit, dat heeft geen enkel effect.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 21:37:45 #183
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67741176
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:21 schreef Byte_Me het volgende:
pomp eerst vol water laten lopen? zit er een aanzuigsysteem op? (de mijne heeft een handpompje)

ik heb ook weleens dat ie na een schoonmaakbeurt niet meteen pompt, komt inderdaad door lucht. dan zet ik hem uit en pomp even met de hand en zet hem weer aan. eventueel herhaal ik dit een paar keer.

lucht zit trouwens niet in de leidingen, ik neem aan dat je de leiding die het water aanzuigt vol water hebt laten lopen om de pomp te vullen. lucht in de uitstroomleiding maakt niet uit, dat heeft geen enkel effect.

Pomp zit tjokvol met water.

Klopt, maar ik hou ten alle tijde lucht in de aanzuigleiding. Hier ontkom je gewoon niet aan. Dat komt omdat de leiding een 90graden bocht over mijn aquarium ruit maakt. Precies bij die bocht zit lucht. Maarja dat komt door de zwaartekracht. Want op dat punt valt het water gewoon een kant op. Of naar links terug het aquarium in of rechts naar de pomp.

En een handpompje heb ik niet?

Hoe werkt zo'n ding en zijn die los te koop? Want ik heb er 100% 1 nodig aangezien het me dik 6 uur heeft gekost maar het nog niet werkt.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 21:43:33 #184
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67741371
Ik zit er nu nog eens aan te denken wat je zegt....

En opzich zou jij gelijk moeten hebben. Het moet als het goed is nieteens mogelijk zijn dat er nog lucht in zit.

Maar toch zit er lucht. Misschien komt dat wel door het stuk pijp dat in mijn aquarium zit(het pijpje waar mijn zuigkorfje aan zit). Daar zitten allemaal kleine gaatjes in, in de zijkant. Maar het stukje pijp is zo lang dat het bovenste gaatje nog net niet boven het water uit komt.

Dat zou de lucht wel verklaren. Waarom er zoveel van die gaatjes in zitten snap ik ook niet helemaal... Want ze zitten echt over de gehele lengte van het stukje pijp.
4045
onlogisch
pi_67741814
Iemand hier ervaring met de Superfish Aqua 60?
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 21:57:56 #186
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67741844
Ok, let niet op mijn paintkunsten, that's not the issue

Zie hier de situatie :

Die "vlekjes" die ik heb gemaakt, dat zijn de gaatjes die in die buis zitten. Die zitten er neem ik aan om het makkelijker te maken om water in
de buisje te zuigen.

Echter, het buisje is zo lang dat het bovenste gaatje dus net onder het water oppervlakte zit.

En het gedeelte in het buisje dat niet blauw is, daar zit atm de lucht. Wat, neem ik aan, dus wordt veroorzaakt door die gaatjes omdat ik
lucht mee zuig.
4045
onlogisch
pi_67742783
En als je even die bovenste gaatjes met tape ofzo dichtmaakt zodat ie geen water aanzuigt?
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 22:28:22 #188
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67742934
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
En als je even die bovenste gaatjes met tape ofzo dichtmaakt zodat ie geen water aanzuigt?
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Maarja, het lijkt me sterk dat "iedere koper van deze pomp" dat zo moet doen wil hij/zij een werkende pomp hebben. Dat is natuurlijk te gek om los te lopen.

Ik geloof niet dat ik nu in ene een constructie fout naar boven haal. Ik zal wel iets gigantisch verkeerd doen... Maar wat
4045
onlogisch
  zondag 5 april 2009 @ 23:03:37 #189
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67744219
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:57 schreef onlogisch het volgende:
Die "vlekjes" die ik heb gemaakt, dat zijn de gaatjes die in die buis zitten. Die zitten er neem ik aan om het makkelijker te maken om water in de buisje te zuigen.
De gaatjesbuis is toch juist voor de uitgang en niet de ingang?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 23:09:22 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67744477
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:03 schreef Napalm het volgende:

[..]

De gaatjesbuis is toch juist voor de uitgang en niet de ingang?
Zowel de uitgang als ingang zijn 2 exacte buisjes, met gaatjes.
4045
onlogisch
  zondag 5 april 2009 @ 23:14:19 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67744677
lijkt mij ook niet handig. als je water niet helemaal tot de bovenste rand komt dan hangtie.

beter haal je een gewone buis (dus met de uitgang als 1 gat onderaan)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 23:26:58 #192
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67745107
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:14 schreef Catch22- het volgende:
lijkt mij ook niet handig. als je water niet helemaal tot de bovenste rand komt dan hangtie.

beter haal je een gewone buis (dus met de uitgang als 1 gat onderaan)
Ja, maar op deze manier blijven er natuurlijk weinig alternatieven over. En het is toch niet zo dat het product verkeerd is.

Honderden mensen hebben deze pomp en daar werkt ie perfect.
4045
onlogisch
pi_67745732
kun je de slang loskoppelen vd pomp, en ermee water in een emmer hevelen? dan zie je meteen of de gaatjes een probleem zijn.
  Moderator zondag 5 april 2009 @ 23:51:55 #194
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67745863
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:47 schreef Byte_Me het volgende:
kun je de slang loskoppelen vd pomp, en ermee water in een emmer hevelen? dan zie je meteen of de gaatjes een probleem zijn.
De gaatjes zijn 100% het probleem.

Op een ander forum kreeg ik de bruikbare tip om de dop die op de pomp zit open te draaien en het op die manier te "ontluchten". Dat ging goed maar de druk viel vrijwel direct weer weg omdat het eerste gaatje boven het waterspiegel uit kwam. Op die manier werd er dus nieuwe lucht aangevoerd.

Dit vind ik overigens wel merkwaardig. Ik ben vast niet de enige ter wereld met een Juwel Rio 240 icm deze pomp.

Moet ik zover gaan denken dat er tijdens het inpakken van mijn pomp in de fabriek buisjes zijn verwisseld? Dat de pomp geleverd hoort te worden met 1 buisje met gaatjes (uitvoer) en 1 zonder gaatjes? (invoer?)

Ik weet het allemaal niet meer maar ik ben er wel behoorlijk ziek van. Hele dag bezig geweest en het werkt niet eens

4045
onlogisch
pi_67746176
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:51 schreef onlogisch het volgende:
Moet ik zover gaan denken dat er tijdens het inpakken van mijn pomp in de fabriek buisjes zijn verwisseld? Dat de pomp geleverd hoort te worden met 1 buisje met gaatjes (uitvoer) en 1 zonder gaatjes? (invoer?)
dat ja. is wel lullig dat het je zoveel tijd gekost heeft.
pi_67746306
quote:
Op zondag 5 april 2009 23:51 schreef onlogisch het volgende:

Op een ander forum kreeg ik de bruikbare tip om de dop die op de pomp zit open te draaien en het op die manier te "ontluchten". Dat ging goed maar de druk viel vrijwel direct weer weg omdat het eerste gaatje boven het waterspiegel uit kwam. Op die manier werd er dus nieuwe lucht aangevoerd.
Dat probleem doet zich vrijwel altijd voor. Als je de juiste buis hebt voor de invoer duurt het vooralsnog even voordat 'ie zich heeft volgezogen. Dat kan met een hoop geratel gepaard gaan, maar als het goed is is dat relatief snel voorbij. Je zou je pomp ook een handje kunnen helpen door aan de de uitvoer te zuigen.
quote:
Ja, dat zou kunnen. De invoer heeft geen gaatjes, hier plaats je een korfje overheen.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 06:43:34 #197
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67748973
Nou, het is voorbij denk ik.

Mn kardinaal tetra's zien er grijs uit, die hebben niet lang meer. Zelfde geldt voor de keizer tetra's.

En mn kersenbuikjes zijn al dood

Vanmiddag maar vrij nemen en dan de bak maar leeghalen, ik denk dat de rest dan ook dood is

Iemand een diervriendelijke manier om het restant wat misschien nog leeft uit zijn lijden te verlossen?

KUT-KUT-KUTZOOI!
4045
onlogisch
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 08:44:41 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_67749787
quote:
Op maandag 6 april 2009 06:43 schreef onlogisch het volgende:
Nou, het is voorbij denk ik.

Mn kardinaal tetra's zien er grijs uit, die hebben niet lang meer. Zelfde geldt voor de keizer tetra's.

En mn kersenbuikjes zijn al dood

Vanmiddag maar vrij nemen en dan de bak maar leeghalen, ik denk dat de rest dan ook dood is

Iemand een diervriendelijke manier om het restant wat misschien nog leeft uit zijn lijden te verlossen?

KUT-KUT-KUTZOOI!

misschien heb je hier wat aan?
quote:
Hoe vervelend ook, soms kan een vis beter uit zijn lijden verlost worden. Er doen verschillende verhalen de ronde over de methoden daarvoor, hieronder wat wel en niet kan.

Voor de duidelijkheid: onderstaande tekst is g??n mening. Er circuleert over het internet door een dierenarts onderschreven tekst. Daarin lijkt het onderdompelen in kokend water een goede methode te zijn. Dat is NIET juist. De dierenarts gaf aan dat dat om een misverstand ging. Onderstaande informatie is deels van dierenarts Peter Werkman overgenomen. Er zijn meer dodingsmethoden, maar deze zijn niet vermeld om e.e.a. praktisch, relatief veilig en goedkoop (hooguit een paar euro) te houden.

Methoden
Verkeerde dodingsmethoden:
- onderdompelen in heet water
- in een bakje water in de koelkast of vriezer plaatsen
- door het toilet spoelen
- vergiftigen met ammoniak of CO2
- alle andere methoden met een prachtige uitleg
Juiste dodingsmethoden:
- toedienen overdosis verdovingsmiddel
- met een harde klap doodslaan, hard tegen een hard oppervlak gooien

Voor de zekerheid n? de klap of verdoving:
- achter de kop doorsnijden van de wervelkolom
- invriezen

Verdovingsmiddel
Onderstaande middelen worden gebruikt om vissen te verdoven. Een overdosis van zo'n middel kan ervoor zorgen dat een vis niet meer uit zijn verdoving ontwaakt.
- kruidnagelolie (eugenol)
- benzoca?ne
- 2-phenoxy-ethanol

Deze stoffen zijn bij de apotheek te koop, er kunnen zoet- en zout-, warm- en koud-watervissen mee verdoofd/ge-euthanaseerd worden.

Dosering:
- kruidnagelolie: doe 0,5 ml. kruidnagelolie in een liter aquariumwater en los dit goed op. Doe de vis(sen) in het water: binnen enkele minuten zijn ze dood.
- benzoca?ne: los 5 gram benzoca?ne op in 25 ml. aceton. Vraag eventueel aan de apotheker dit voor je te doen. Voeg van deze oplossing 2 ml. bij 1 liter aquariumwater in een bakje en doe de vis(sen) erin. Binnen enkele minuten zijn de vissen dood.
- los 5 ml. 2-phenoxy-ethanol op in 1 liter aquariumwater. Meng goed, tot de vloeistof is opgelost. Doe de vis(sen) in het water: binnen enkele minuten zijn ze dood.
Kruidnagelolie en 2-phenoxy-ethanol zijn olie-achtige stoffen die niet goed oplossen. Dit gaat makkelijker door de bestanddelen in een afgesloten fles goed door elkaar te schudden.

Laat de vis(sen) voldoende lang in de verdovingsvloeistof, dit om zeker te zijn dat de dood is ingetreden. Dode vissen bewegen niet en reageren niet op aantikken of aanraking. De kieuwdeksels bewegen niet, de vissen gaan ondersteboven, scheef of op hun zij drijven. Ze zakken naar de bodem en kunnen in een later stadium gaan drijven.

Als je bang bent dat de vissen nog kunnen bijkomen, kan het zekere voor het onzekere worden genomen en kan de vis worden ingevroren.

Voor zover ik heb begrepen behoren de genoemde stoffen niet tot gevaarlijke stoffen en kunnen ze verdund met water door de gootsteen gespoeld worden.

Deze tekst mag vrijelijk verspreid worden. Bronvermelding moet wel.
Bron: NVCweb.nl
Auteur: Bart Jansen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 april 2009 @ 09:17:42 #199
198081 Mausalicious
pi_67750385
Wel erg verdrietig dat je vissen zijn dood gegaan door het veranderen van filterpomp
Ben je al achter de exacte reden van de dood ? ik heb nameijk ook me interne filter uit me rio bak nog er in hangen.. en ik zat er ook aan te denken deze er uit te halen. Kennelijk geen goed idee ?
pi_67751159
Toch een beetje goed nieuws in dit redelijk trieste topicje:

Ik heb van het weekend toch een dikke waaierhand garnaal gekocht (Atyopsis moluccensis) en hij/zij voelt zich aardig op haar gemak. De twee rode garnalen die ik in het drijfbakje heb gezet voelen zich blijkbaar ook erg thuis, want ze zijn beide al verveld (binnen 3 dagen).
Without me, it's just aweso
pi_67752931
Eén van mijn multi's lag gisteren dood in de bak, niets te zien dat op ziekte wijst en de andere 2 zwemmen ook nog vrolijk rond, maar godverdomme, vind het toch heel erg kut. Grote nadeel van maar 3 visjes in een bak is toch dat het 3 aparte identiteitjes zijn
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 12:17:54 #202
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67755423
Ok, daar was ik weer even.

Het blijkt gelukkig lang niet zo erg te zijn als mijn eerste post doet geloven. Ik zit nu op mn werk vandaar dat ik het bericht niet kon editten.

De vissen waren wel totaal anders van kleur maar, thank god, ze leven allemaal nog. Toen ik na mijn post van vanmorgen naar mijn werk wilde gaan wierp ik nog even snel een blik op mijn aquarium. Er waren ondertussen al wat minuten verstreken maar ze kleurden al goed bij.

Dit komt natuurlijk omdat de vissen "uit de nacht kwamen". In eerste instantie was ik behoorlijk in paniek vanwege mijn pomp ellende. Maar het lijkt er op dat die taaie rakkers zich wel houden.

Vooralsnog ga ik zo richting huis en neem het inlaatstuk even mee naar de dierenwinkel. Zoals je in mijn vorige posts hebt kunnen lezen heb ik een probleem met die gaatjes. Ik ga er wel een stuk vanaf zagen zodat ie korter wordt, en mijn aanzuigkorfje niet meer helemaal op de grond staat. Dat betekent dus dat ik het "bovenste gaatje" een stuk verder onder het waterspiegel kan krijgen en op die manier geen valse lucht mee kan zuigen.

Toch, voordat ik er aan ga zagen, ga ik maar even naar de dierenwinkel. Want straks heeft hij een andere oplossing, en zou mijn oplossing niet werken, neemt ie natuurlijk die pomp nooit meer terug.

Maar het belangrijkste. Mijn vissen leven vooralsnog nog allemaal

Word vervolgd!
4045
onlogisch
  maandag 6 april 2009 @ 12:34:59 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67755882
dat is mooi.

Ik zou even een buisje scoren, kost niets.

en over 'taaie rakkers', dat zijn tetra's niet.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 13:40:30 #204
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67757865
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:34 schreef Catch22- het volgende:
dat is mooi.

Ik zou even een buisje scoren, kost niets.

en over 'taaie rakkers', dat zijn tetra's niet.
De mijne wel zo te zien

Al met al in mn bak op dit moment erg vies. Met name door de rotzooi die achter mijn interne pomp vandaan kwam. De hele bodem is bezaait met troep.

Ik ben zojuist bij de dierenzaak geweest en de jongen die mij de pomp heeft verkocht komt aan het einde van de middag even langs
4045
onlogisch
pi_67758276
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De mijne wel zo te zien

Al met al in mn bak op dit moment erg vies. Met name door de rotzooi die achter mijn interne pomp vandaan kwam. De hele bodem is bezaait met troep.

Ik ben zojuist bij de dierenzaak geweest en de jongen die mij de pomp heeft verkocht komt aan het einde van de middag even langs
met buisje hopelijk? als de pomp draait bacterie cultuur toevoegen aan het filtermateriaal en meteen maar ff water verversen. misschien kan die jongen ook even de nitrietwaarde meten.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 14:11:47 #206
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67758901
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:51 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

met buisje hopelijk? als de pomp draait bacterie cultuur toevoegen aan het filtermateriaal en meteen maar ff water verversen. misschien kan die jongen ook even de nitrietwaarde meten.
Ik heb nu al een korter buisje. Deze zat er ook al bij

Ik heb hier niet goed opgelet en niet goed bij doorgedacht. Soms ben ik echt een hark wat dat aan gaat.

Maar volgens de tekening moest wel degelijk het lange buisje er op.

Anyway : Het korte buisje zit er nu op, ik krijg de slang nu compleet luchtvrij, maar met het aanzetten van de pomp circuleert het water nog steeds niet.

- aanzuigslang : lucht vrij <- check
- Kraantjes open <- check
- pomp helemaal vol met water <- check
- geen lekkage <- check
- Je hoort de pomp draaien als hij aanstaat <- check

Ben benieuwd wat hij er aan kan doen.
4045
onlogisch
pi_67759180
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik heb nu al een korter buisje. Deze zat er ook al bij

Ik heb hier niet goed opgelet en niet goed bij doorgedacht. Soms ben ik echt een hark wat dat aan gaat.

Maar volgens de tekening moest wel degelijk het lange buisje er op.

Anyway : Het korte buisje zit er nu op, ik krijg de slang nu compleet luchtvrij, maar met het aanzetten van de pomp circuleert het water nog steeds niet.

- aanzuigslang : lucht vrij <- check
- Kraantjes open <- check
- pomp helemaal vol met water <- check
- geen lekkage <- check
- Je hoort de pomp draaien als hij aanstaat <- check

Ben benieuwd wat hij er aan kan doen.
probeer dit eens:
haal de uitstroom uit het aquarium, en doe deze in een emmer, op de grond, onder het aquarium
stroomt er geen water? zuig aan de uitstroom tot het water begint te stromen (denk dat je de gaatjesbuis moet verwijderen)
door het heveleffect stroomt er nu water uit je aquarium, door de pomp, in de emmer
zet de pomp aan, nu moet het water veel harder gaan stromen
als er geen lucht meer meekomt, de de uitstroom weer in het aquarium zetten (pomp even uitzetten)
als je nu de pomp weer aanzet moet het werken, soms komt er weer lucht vrij uit het filtermateriaal en gaat de pomp ratelen. dan uitzetten, schudden en weer aanzetten, evt een paar keer.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 14:56:16 #208
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67760393
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

probeer dit eens:
haal de uitstroom uit het aquarium, en doe deze in een emmer, op de grond, onder het aquarium
stroomt er geen water? zuig aan de uitstroom tot het water begint te stromen (denk dat je de gaatjesbuis moet verwijderen)
door het heveleffect stroomt er nu water uit je aquarium, door de pomp, in de emmer
zet de pomp aan, nu moet het water veel harder gaan stromen
als er geen lucht meer meekomt, de de uitstroom weer in het aquarium zetten (pomp even uitzetten)
als je nu de pomp weer aanzet moet het werken, soms komt er weer lucht vrij uit het filtermateriaal en gaat de pomp ratelen. dan uitzetten, schudden en weer aanzetten, evt een paar keer.
Zo staat het ook exact in de omschrijving. Maar dit stuit toch op een paar problemen.

A. Hij zit al gemonteerd en wel. (Inclusief zuignapjes etc).

En B. Als ik er aan heb gezogen en het stroomt (uiteraard, zoals jij zegt ZONDER het verlengstukje met de gaatjes) goed door.... Dan zal ie toch weer terug moeten in mijn aquarium. En dan is het onoverkomelijk om hem over mijn aquarium te tillen (en dus hoger dan het waterspiegel) en er dus voor zorgt dat de overheveling stopt vanwege druk verschil.

Of bedoel je zuigen aan de aansluiting van de uitstroom die bij de pomp zit?

Sorry als ik het allemaal verkeerd begrijp maar ik snap er echt helemaal niets meer van

[ Bericht 8% gewijzigd door onlogisch op 06-04-2009 15:03:47 ]
4045
onlogisch
pi_67760914
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zo staat het ook exact in de omschrijving. Maar dit stuit toch op een paar problemen.

A. Hij zit al gemonteerd en wel. (Inclusief zuignapjes etc).

En B. Als ik er aan heb gezogen en het stroomt (uiteraard, zoals jij zegt ZONDER het verlengstukje met de gaatjes) goed door.... Dan zal ie toch weer terug moeten in mijn aquarium. En dan is het onoverkomelijk om hem over mijn aquarium te tillen (en dus hoger dan het waterspiegel) en er dus voor zorgt dat de overheveling stopt vanwege druk verschil.

Of bedoel je zuigen aan de aansluiting van de uitstroom die bij de pomp zit?

Sorry als ik het allemaal verkeerd begrijp maar ik snap er echt helemaal niets meer van
maakt niet uit dat de overheveling stopt. pomp uit, kraantjes dicht, uitstroom plaatsen, kraantjes weer open en pomp weer aan. dan zou het toch echt moeten werken.
pi_67762724
Ben bezig geweest met mijn bak, opdracht was om de achterkant van wat fleur te voorzien.
Creatief geweest met de folie maar ik zie dat het nu wel erg fel is dus ben nu bezig om iets te vinden qua plant/bedekking.

Hey, nerds! Who's got two thumbs, speaks limited French, and hasn't cried once today? This moi.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:12:21 #211
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67765159
Als er iemand voor de award "meest domme persoon 2009" in aanmerking komt dan sta ik toch met stip op 1.

Wat was het probleem?

Het sproeistuk is bevestigd aan een 90gradenbochtje. Die bevestiging van die 2 stukken gebeurt dmv een massief kleurig verloop stukje.

Die jongen van de dierenzaak vond het erg vreemd dat hij het niet deed, dus hij wilde gaan doen wat jij zei byte_me. Hij verwijdert het sproeistuk van het 90 graden bochtje...

En wat denk je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Mijn excuses voor mijn lompheid, en toch ontzettend bedankt voor de ideeen die jullie hebben aangedragen.
4045
onlogisch
pi_67765417
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:12 schreef onlogisch het volgende:
Als er iemand voor de award "meest domme persoon 2009" in aanmerking komt dan sta ik toch met stip op 1.

Wat was het probleem?

Het sproeistuk is bevestigd aan een 90gradenbochtje. Die bevestiging van die 2 stukken gebeurt dmv een massief kleurig verloop stukje.

Die jongen van de dierenzaak vond het erg vreemd dat hij het niet deed, dus hij wilde gaan doen wat jij zei byte_me. Hij verwijdert het sproeistuk van het 90 graden bochtje...

En wat denk je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Mijn excuses voor mijn lompheid, en toch ontzettend bedankt voor de ideeen die jullie hebben aangedragen.

ach we maken allemaal weleens een foutje. ik heb mn aquarium al 2 keer laten overstromen, en ik ga niet eens vertellen wat er allemaal misging toen ik een kraantje voor de vaatwasser ging aanleggen
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 17:22:18 #213
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67765467
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ach we maken allemaal weleens een foutje. ik heb mn aquarium al 2 keer laten overstromen, en ik ga niet eens vertellen wat er allemaal misging toen ik een kraantje voor de vaatwasser ging aanleggen
Jou wil ik toch ff speciaal bedanken. Ondanks dat het een domme fout van mij was bleef je naar oplossingen voor me zoeken.

Echt bedankt man
4045
onlogisch
  maandag 6 april 2009 @ 18:50:50 #214
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67768269
geklooi heb je toch vaak. Ik heb zoveel gezeur gehad met het naar boven krijgen van mijn bak (1m50, 2 trappen op KNEITERZWAAR) dat ik dat ding vervloekte.

Nu draait hij gewoon goed en ben ik er blij mee, maar toch stond ik op het punt hem in 2en te hakken en uit het raam te gooien
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67770758
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Jou wil ik toch ff speciaal bedanken. Ondanks dat het een domme fout van mij was bleef je naar oplossingen voor me zoeken.

Echt bedankt man
graag gedaan hoor, help graag mede-aquarianen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:08:06 #216
198081 Mausalicious
pi_67787504
ikz al vanavond even wat pics uploaden van me nieuwe rio 125
pi_67863257
Gisteren avond en vanmorgen vreemd gedrag gesignaleerd. Mijn Cory's (nou ja eentje, de rest zat achter der kont aan) zijn eitjes aan het leggen! En nog verdomd veel ook. In totaal heb ik 5 cory's waarvan ik er eentje op heb betrapt eitjes te leggen. Per keer legt ze er een stuk of 3 en gaat meteen op zoek naar een mannetje om aan zijn vin te zuigen? en meteen weer 3 eieren in der ondervinnen te vangen en deze vervolgens ergens te plaatsen. Dol enthousiast natuurlijk, de kardinaaltjes en neons overigens ook

Nu heb ik 2 eitjes kunnen bewaren door het blaadje af te knippen waar deze aan zaten en deze in het drijfbakje bij de 2 rode garnaaltjes te stoppen. Kijken of ze het kunnen overleven.
Without me, it's just aweso
pi_67866054
Mijn corydorassen zitten voornamelijk op elkaars hoofd

Maar leuk dat je eieren hebt
  donderdag 9 april 2009 @ 18:22:16 #219
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_67871594
Ik zie net op Bokt een topic van iemand die een Nautilus Pompilius heeft. Dat zijn een gave beesten zeg!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_67872439
Ik heb een kogelvisje erbij
pi_67873161
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb een kogelvisje erbij
bij je zwaarddragers en guppen

succes ermee!! misschien dat is je garnalen wel met rust laat, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
pi_67874788
Kan iemand hier me miss vertellen hoeveel kg grind ik ongeveer nodig heb voor een 50 cm aqua?
pi_67874952
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:03 schreef Trusten het volgende:
Kan iemand hier me miss vertellen hoeveel kg grind ik ongeveer nodig heb voor een 50 cm aqua?
50x30? een litertje of 5. ik zou metselzand nemen, geen grind.
pi_67875647
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:12 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

bij je zwaarddragers en guppen

succes ermee!! misschien dat is je garnalen wel met rust laat, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Voor me guppen mag wel, heb er stuk of 50 nu en heb beetje overschot aan slakjes. Me chinese algeneter doet ze best niet zo en me zwaarddrager is een heel stuk groter dan het kogevisje....dus tja we zien het wel
pi_67875725
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:08 schreef Byte_Me het volgende:
50x30? een litertje of 5. ik zou metselzand nemen, geen grind.
47 X 33 X 43,50 cm

Ik vind zelf heel fijn (1-2 mm) zwart grind het mooiste, wat is het voordeel van zand?
pi_67922737
M'n kogelvisje heeft over zijn linker oog een soort vliesje/blaasje, lijkt op een ontsteking ofzo, zijn andere oog is gewoon helder. Iemand tips?
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 14:57:23 #227
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67924221
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
M'n kogelvisje heeft over zijn linker oog een soort vliesje/blaasje, lijkt op een ontsteking ofzo, zijn andere oog is gewoon helder. Iemand tips?

Hoe is het met je andere vissen? Ik zou even naar de dierenzaak gaan en wat Tetra HexaEx halen ofzo.

Bovengenoemde is meer voor de kieuwen maar misschien dat een verkoper wel een juist geneesmiddel voor je heeft.
4045
onlogisch
  zaterdag 11 april 2009 @ 17:44:46 #228
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67928223
Tvp, ik heb ook al even verschillende aquaria op mijn kamer, ik zal ze zsm hierop zetten.
pi_67939777
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:30 schreef Trusten het volgende:

[..]

47 X 33 X 43,50 cm

Ik vind zelf heel fijn (1-2 mm) zwart grind het mooiste, wat is het voordeel van zand?
ik vind grind altijd een grote ellende omdat er vuil in gaat zitten. bij zand blijft het erop liggen en dat is makkelijk op te ruimen. heb eergisteren weer een bak met grindbodem helemaal leeg gemaakt en er een zandbodem in gedaan, en dat was echt de laatste keer dat ik grind probeer.
  zondag 12 april 2009 @ 01:20:28 #230
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67940561
Bij zandbodem heb je wel veel sneller kans op rotting. Omdat het niet ademt, grind daarin tegen rot minder snel omdat het luchtig is. (en er inderdaad wel sneller vuil op blijft liggen). Dit kan je wel gemakkelijk stofzuiger met een bodemzuiger. Dit kan je bijvoorbeeld bij elke waterverversing heel gemakkelijk doen.
pi_67947077
quote:
Op zondag 12 april 2009 01:20 schreef Saninl het volgende:
Bij zandbodem heb je wel veel sneller kans op rotting. Omdat het niet ademt, grind daarin tegen rot minder snel omdat het luchtig is. (en er inderdaad wel sneller vuil op blijft liggen). Dit kan je wel gemakkelijk stofzuiger met een bodemzuiger. Dit kan je bijvoorbeeld bij elke waterverversing heel gemakkelijk doen.
bij grind kun je het vuil niet makkelijk wegzuigen, omdat het in het grind zakt. als je geen planten in je aquarium hebt is het nog wel te doen om het vuil tussen het grind weg te krijgen, maar bij veel planten lukt dit niet. bij een zandbodem gaat dit juist erg makkelijk omdat het erop blijft liggen. en dat van dat rotten wordt vaak gezegd, maar valt reuze mee. je moet uiteraard geen voedingsbodem gebruiken, maar dat is sowieso een fabeltje verzonnen om geld te verdienen. verder zorgen puntslakken er voor dat de bodem lekker luchtig blijft. denk er maar eens over na, hoevaak zie je in de natuur een grindbodem onder water?
  zondag 12 april 2009 @ 19:08:06 #232
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67956613
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

bij grind kun je het vuil niet makkelijk wegzuigen, omdat het in het grind zakt. als je geen planten in je aquarium hebt is het nog wel te doen om het vuil tussen het grind weg te krijgen, maar bij veel planten lukt dit niet. bij een zandbodem gaat dit juist erg makkelijk omdat het erop blijft liggen. en dat van dat rotten wordt vaak gezegd, maar valt reuze mee. je moet uiteraard geen voedingsbodem gebruiken, maar dat is sowieso een fabeltje verzonnen om geld te verdienen. verder zorgen puntslakken er voor dat de bodem lekker luchtig blijft. denk er maar eens over na, hoevaak zie je in de natuur een grindbodem onder water?
Klopt, maar met een gewone bodemzuiger is het gewoon super te doen hoor... Verder is een voedingsbodem nutteloos omdat je na een half jaar tot een jaar de voedingsbodem zou moeten vervangen. Vloeibare plantenvoeding is weer iets gemakkelijker. Pas hiermee wel op met de aanbevolen hoeveelheid bij bijvoorbeeld garnalen etc.
pi_67961791
biw
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 22:49:03 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67963081
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:09 schreef rene90 het volgende:
biw

Waar was je?

Heb je idd gemist in dit topic. Niet dat ik hier zo super vaak post maar toch

Het viel wel op
4045
onlogisch
pi_67964132
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waar was je?

Heb je idd gemist in dit topic. Niet dat ik hier zo super vaak post maar toch

Het viel wel op
Haha ja wel gewoon op FOK!, alleen dit topic is er even bij in geschoten. Tijd gaat snel haha, zeker als je opeens mod bent en dan druk op een ander subforum, school etc. en alle andere bekende problemen

Verder gaat het met mijn bak allemaal wel prima, heb het nu een aantal weken niet ververst het water, wel in de gaten gehouden en het water is nog super volgens de waarden, filter en dergelijke wel gewoon schoon gemaakt uiteraard.
Garnaaltjes en van dat spul zijn overleden, kunnen blijkbaar niet goed samen in dit water met de andere visjes, helaas. Waren erg gevoelig blijkbaar.
Top 5 China producten
  zondag 12 april 2009 @ 23:19:30 #236
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67964216
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Haha ja wel gewoon op FOK!, alleen dit topic is er even bij in geschoten. Tijd gaat snel haha, zeker als je opeens mod bent en dan druk op een ander subforum, school etc. en alle andere bekende problemen

Verder gaat het met mijn bak allemaal wel prima, heb het nu een aantal weken niet ververst het water, wel in de gaten gehouden en het water is nog super volgens de waarden, filter en dergelijke wel gewoon schoon gemaakt uiteraard.
Garnaaltjes en van dat spul zijn overleden, kunnen blijkbaar niet goed samen in dit water met de andere visjes, helaas. Waren erg gevoelig blijkbaar.

Wat zijn dergelijke? En hoe heb je het filter schoongemaakt?
pi_67964277
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:19 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wat zijn dergelijke? En hoe heb je het filter schoongemaakt?
Algen, bodem, plantjes. Filter door wekelijks nieuwe filterwatten erin te doen en om de week dat filter eruit te halen en al het prut wat ertussen is gegaan eruit te halen zodat het weer soepel loopt.
Top 5 China producten
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 00:12:56 #238
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67966027
Trouwens, even 2 dingen.

Hoe maken jullie de bodem schoon? Ik, waarschijnlijk net als jullie, gewoon een tuinslang er in en dan over de bodem gaan.... Echter, bij mij is er wel een probleem. Mijn vissen zijn zo nieuwsgierig dat ze er bij in de buurt gaan zwemmen. (Ik en mijn vriendin hebben al verschillende keren moeten rennen omdat er een klein visje mee werd gezogen). Hoe pakken jullie dit probleem aan?

Ten tweede :

Is de Juwel Rio 400 de grootste "standaard bak" die er is? Want ik zou in de toekomst een echt grote bak willen hebben. Maarja, als je dan kijkt naar de prijzen van "cutomized bakken" praat je al gauw over 3 a 4 duizend euro.

En waarom zijn bakken meestal lang? En niet erg diep & breed? Hier schijnt een logische verklaring voor te zijn las ik vd week in het AD. (Was een interview met een aquarium speciaalzaak). Maar wat is die verklaring?

Niet dat ik lange bakken niet mooi vind ik ben gewoon benieuwd naar de verklaring

Oh, en toch nog een derde ding

In dat zelfde interview las ik dat het, met de huidige technologie, "super makkelijk" is om een zoutwater aquarium te houden. Is dat zo???
4045
onlogisch
  maandag 13 april 2009 @ 00:27:49 #239
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67966454
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:21 schreef rene90 het volgende:

[..]

Algen, bodem, plantjes. Filter door wekelijks nieuwe filterwatten erin te doen en om de week dat filter eruit te halen en al het prut wat ertussen is gegaan eruit te halen zodat het weer soepel loopt.
Dat is dus echt niet goed... Bacteriën nestelen zich in je filter, hier zitten zeker ook goede bacteriën tussen die je aquarium zeker nodig hebben. De filters kan je eens in de twee maanden vervangen, maar hoeft niet perse. Pas als de kracht van je filter minder wordt moet je iets gaan veranderen (dit kan ook gewoon de prut eruit halen zijn). Je zou eens in de twee weken het filter in oud aquariumwater (wat je bijvoorbeeld net hebt ververst) soppen, en even licht erin knijpen, hierdoor wordt het wel schoon maar behoudt je de meeste bacteriën.
  maandag 13 april 2009 @ 00:46:35 #240
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67966985
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:12 schreef onlogisch het volgende:
Trouwens, even 2 dingen.

Hoe maken jullie de bodem schoon? Ik, waarschijnlijk net als jullie, gewoon een tuinslang er in en dan over de bodem gaan.... Echter, bij mij is er wel een probleem. Mijn vissen zijn zo nieuwsgierig dat ze er bij in de buurt gaan zwemmen. (Ik en mijn vriendin hebben al verschillende keren moeten rennen omdat er een klein visje mee werd gezogen). Hoe pakken jullie dit probleem aan?
Met een bodemzuiger kan je dat heel gemakkelijk doen, het grind valt weer naar beneden en het vuil wordt aangezogen. Overigens kan je voor de kleine visjes gewoon een panty om je slang heen doen
quote:
Ten tweede : [.....]

Hier weet ik niet veel over, sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')