abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67922737
M'n kogelvisje heeft over zijn linker oog een soort vliesje/blaasje, lijkt op een ontsteking ofzo, zijn andere oog is gewoon helder. Iemand tips?
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 14:57:23 #227
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67924221
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 13:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
M'n kogelvisje heeft over zijn linker oog een soort vliesje/blaasje, lijkt op een ontsteking ofzo, zijn andere oog is gewoon helder. Iemand tips?

Hoe is het met je andere vissen? Ik zou even naar de dierenzaak gaan en wat Tetra HexaEx halen ofzo.

Bovengenoemde is meer voor de kieuwen maar misschien dat een verkoper wel een juist geneesmiddel voor je heeft.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 11 april 2009 @ 17:44:46 #228
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67928223
Tvp, ik heb ook al even verschillende aquaria op mijn kamer, ik zal ze zsm hierop zetten.
pi_67939777
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:30 schreef Trusten het volgende:

[..]

47 X 33 X 43,50 cm

Ik vind zelf heel fijn (1-2 mm) zwart grind het mooiste, wat is het voordeel van zand?
ik vind grind altijd een grote ellende omdat er vuil in gaat zitten. bij zand blijft het erop liggen en dat is makkelijk op te ruimen. heb eergisteren weer een bak met grindbodem helemaal leeg gemaakt en er een zandbodem in gedaan, en dat was echt de laatste keer dat ik grind probeer.
  zondag 12 april 2009 @ 01:20:28 #230
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67940561
Bij zandbodem heb je wel veel sneller kans op rotting. Omdat het niet ademt, grind daarin tegen rot minder snel omdat het luchtig is. (en er inderdaad wel sneller vuil op blijft liggen). Dit kan je wel gemakkelijk stofzuiger met een bodemzuiger. Dit kan je bijvoorbeeld bij elke waterverversing heel gemakkelijk doen.
pi_67947077
quote:
Op zondag 12 april 2009 01:20 schreef Saninl het volgende:
Bij zandbodem heb je wel veel sneller kans op rotting. Omdat het niet ademt, grind daarin tegen rot minder snel omdat het luchtig is. (en er inderdaad wel sneller vuil op blijft liggen). Dit kan je wel gemakkelijk stofzuiger met een bodemzuiger. Dit kan je bijvoorbeeld bij elke waterverversing heel gemakkelijk doen.
bij grind kun je het vuil niet makkelijk wegzuigen, omdat het in het grind zakt. als je geen planten in je aquarium hebt is het nog wel te doen om het vuil tussen het grind weg te krijgen, maar bij veel planten lukt dit niet. bij een zandbodem gaat dit juist erg makkelijk omdat het erop blijft liggen. en dat van dat rotten wordt vaak gezegd, maar valt reuze mee. je moet uiteraard geen voedingsbodem gebruiken, maar dat is sowieso een fabeltje verzonnen om geld te verdienen. verder zorgen puntslakken er voor dat de bodem lekker luchtig blijft. denk er maar eens over na, hoevaak zie je in de natuur een grindbodem onder water?
  zondag 12 april 2009 @ 19:08:06 #232
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67956613
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:20 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

bij grind kun je het vuil niet makkelijk wegzuigen, omdat het in het grind zakt. als je geen planten in je aquarium hebt is het nog wel te doen om het vuil tussen het grind weg te krijgen, maar bij veel planten lukt dit niet. bij een zandbodem gaat dit juist erg makkelijk omdat het erop blijft liggen. en dat van dat rotten wordt vaak gezegd, maar valt reuze mee. je moet uiteraard geen voedingsbodem gebruiken, maar dat is sowieso een fabeltje verzonnen om geld te verdienen. verder zorgen puntslakken er voor dat de bodem lekker luchtig blijft. denk er maar eens over na, hoevaak zie je in de natuur een grindbodem onder water?
Klopt, maar met een gewone bodemzuiger is het gewoon super te doen hoor... Verder is een voedingsbodem nutteloos omdat je na een half jaar tot een jaar de voedingsbodem zou moeten vervangen. Vloeibare plantenvoeding is weer iets gemakkelijker. Pas hiermee wel op met de aanbevolen hoeveelheid bij bijvoorbeeld garnalen etc.
pi_67961791
biw
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 22:49:03 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67963081
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:09 schreef rene90 het volgende:
biw

Waar was je?

Heb je idd gemist in dit topic. Niet dat ik hier zo super vaak post maar toch

Het viel wel op
4045
onlogisch
pi_67964132
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waar was je?

Heb je idd gemist in dit topic. Niet dat ik hier zo super vaak post maar toch

Het viel wel op
Haha ja wel gewoon op FOK!, alleen dit topic is er even bij in geschoten. Tijd gaat snel haha, zeker als je opeens mod bent en dan druk op een ander subforum, school etc. en alle andere bekende problemen

Verder gaat het met mijn bak allemaal wel prima, heb het nu een aantal weken niet ververst het water, wel in de gaten gehouden en het water is nog super volgens de waarden, filter en dergelijke wel gewoon schoon gemaakt uiteraard.
Garnaaltjes en van dat spul zijn overleden, kunnen blijkbaar niet goed samen in dit water met de andere visjes, helaas. Waren erg gevoelig blijkbaar.
Top 5 China producten
  zondag 12 april 2009 @ 23:19:30 #236
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67964216
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Haha ja wel gewoon op FOK!, alleen dit topic is er even bij in geschoten. Tijd gaat snel haha, zeker als je opeens mod bent en dan druk op een ander subforum, school etc. en alle andere bekende problemen

Verder gaat het met mijn bak allemaal wel prima, heb het nu een aantal weken niet ververst het water, wel in de gaten gehouden en het water is nog super volgens de waarden, filter en dergelijke wel gewoon schoon gemaakt uiteraard.
Garnaaltjes en van dat spul zijn overleden, kunnen blijkbaar niet goed samen in dit water met de andere visjes, helaas. Waren erg gevoelig blijkbaar.

Wat zijn dergelijke? En hoe heb je het filter schoongemaakt?
pi_67964277
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:19 schreef Saninl het volgende:

[..]

Wat zijn dergelijke? En hoe heb je het filter schoongemaakt?
Algen, bodem, plantjes. Filter door wekelijks nieuwe filterwatten erin te doen en om de week dat filter eruit te halen en al het prut wat ertussen is gegaan eruit te halen zodat het weer soepel loopt.
Top 5 China producten
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 00:12:56 #238
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67966027
Trouwens, even 2 dingen.

Hoe maken jullie de bodem schoon? Ik, waarschijnlijk net als jullie, gewoon een tuinslang er in en dan over de bodem gaan.... Echter, bij mij is er wel een probleem. Mijn vissen zijn zo nieuwsgierig dat ze er bij in de buurt gaan zwemmen. (Ik en mijn vriendin hebben al verschillende keren moeten rennen omdat er een klein visje mee werd gezogen). Hoe pakken jullie dit probleem aan?

Ten tweede :

Is de Juwel Rio 400 de grootste "standaard bak" die er is? Want ik zou in de toekomst een echt grote bak willen hebben. Maarja, als je dan kijkt naar de prijzen van "cutomized bakken" praat je al gauw over 3 a 4 duizend euro.

En waarom zijn bakken meestal lang? En niet erg diep & breed? Hier schijnt een logische verklaring voor te zijn las ik vd week in het AD. (Was een interview met een aquarium speciaalzaak). Maar wat is die verklaring?

Niet dat ik lange bakken niet mooi vind ik ben gewoon benieuwd naar de verklaring

Oh, en toch nog een derde ding

In dat zelfde interview las ik dat het, met de huidige technologie, "super makkelijk" is om een zoutwater aquarium te houden. Is dat zo???
4045
onlogisch
  maandag 13 april 2009 @ 00:27:49 #239
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67966454
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:21 schreef rene90 het volgende:

[..]

Algen, bodem, plantjes. Filter door wekelijks nieuwe filterwatten erin te doen en om de week dat filter eruit te halen en al het prut wat ertussen is gegaan eruit te halen zodat het weer soepel loopt.
Dat is dus echt niet goed... Bacteriën nestelen zich in je filter, hier zitten zeker ook goede bacteriën tussen die je aquarium zeker nodig hebben. De filters kan je eens in de twee maanden vervangen, maar hoeft niet perse. Pas als de kracht van je filter minder wordt moet je iets gaan veranderen (dit kan ook gewoon de prut eruit halen zijn). Je zou eens in de twee weken het filter in oud aquariumwater (wat je bijvoorbeeld net hebt ververst) soppen, en even licht erin knijpen, hierdoor wordt het wel schoon maar behoudt je de meeste bacteriën.
  maandag 13 april 2009 @ 00:46:35 #240
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67966985
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:12 schreef onlogisch het volgende:
Trouwens, even 2 dingen.

Hoe maken jullie de bodem schoon? Ik, waarschijnlijk net als jullie, gewoon een tuinslang er in en dan over de bodem gaan.... Echter, bij mij is er wel een probleem. Mijn vissen zijn zo nieuwsgierig dat ze er bij in de buurt gaan zwemmen. (Ik en mijn vriendin hebben al verschillende keren moeten rennen omdat er een klein visje mee werd gezogen). Hoe pakken jullie dit probleem aan?
Met een bodemzuiger kan je dat heel gemakkelijk doen, het grind valt weer naar beneden en het vuil wordt aangezogen. Overigens kan je voor de kleine visjes gewoon een panty om je slang heen doen
quote:
Ten tweede : [.....]

Hier weet ik niet veel over, sorry.
pi_67967348
quote:

Je vinger op het uiteinde houden zodat je de kracht een beetje kunt controleren?
quote:
Is de Juwel Rio 400 de grootste "standaard bak" die er is? Want ik zou in de toekomst een echt grote bak willen hebben. Maarja, als je dan kijkt naar de prijzen van "cutomized bakken" praat je al gauw over 3 a 4 duizend euro.
Dat valt wel mee hoor. Als je de juiste adressen weet kun je ook mooie bakken voor minder geld laten plakken.
quote:
En waarom zijn bakken meestal lang? En niet erg diep & breed? Hier schijnt een logische verklaring voor te zijn las ik vd week in het AD. (Was een interview met een aquarium speciaalzaak). Maar wat is die verklaring?
Vierkante bakken nemen veel ruimte in? Diepe bakken zijn lastig schoon te maken.
quote:
In dat zelfde interview las ik dat het, met de huidige technologie, "super makkelijk" is om een zoutwater aquarium te houden. Is dat zo???
Tja, wat is super makkelijk? Een zoutwater bak start je niet zomaar even op, daarvoor zul je nog altijd behoorlijk veel moeten lezen en bij die en gene eens moeten kijken hoe het in de praktijk werkt.
pi_67971552
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:27 schreef Saninl het volgende:

[..]

Dat is dus echt niet goed... Bacteriën nestelen zich in je filter, hier zitten zeker ook goede bacteriën tussen die je aquarium zeker nodig hebben. De filters kan je eens in de twee maanden vervangen, maar hoeft niet perse. Pas als de kracht van je filter minder wordt moet je iets gaan veranderen (dit kan ook gewoon de prut eruit halen zijn). Je zou eens in de twee weken het filter in oud aquariumwater (wat je bijvoorbeeld net hebt ververst) soppen, en even licht erin knijpen, hierdoor wordt het wel schoon maar behoudt je de meeste bacteriën.
Met filterwatten bedoel ik de bovenste laag, dus niet al die lagen daaronder maar die witte helemaal bovenaan, die het eerste prut van het water filteren als het ware.
Top 5 China producten
  maandag 13 april 2009 @ 11:40:11 #243
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_67971674
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:35 schreef rene90 het volgende:

[..]

Met filterwatten bedoel ik de bovenste laag, dus niet al die lagen daaronder maar die witte helemaal bovenaan, die het eerste prut van het water filteren als het ware.
Oh, sorry.
  maandag 13 april 2009 @ 15:54:41 #244
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67978072
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:59 schreef Xa1pt het volgende:
Dat valt wel mee hoor. Als je de juiste adressen weet kun je ook mooie bakken voor minder geld laten plakken.
noem ze eens? Ik vind de Juwel bakken op van die goedkope meubels al erg aan de prijs.. EUR600 voor een Rio 400 met meubel
quote:

Is de Juwel Rio 400 de grootste "standaard bak" die er is?
De Juwel vision 450 (met de gebogen voorruit)is 50 liter meer.
De Trofis Aquarium Colisa 180 Zwart heeft: 180x60x65cm=702.000 CM2 = 702 liter
http://www.wesdijk.nl/web(...)olisa-180-zwart.html
quote:
En waarom zijn bakken meestal lang? En niet erg diep & breed?
De Trigon is een mooie uitzondering. Volgens mij had het echter met zuurstof/ licht te maken

[ Bericht 6% gewijzigd door Napalm op 13-04-2009 16:11:57 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_67979808
me kogelvis gaat achteruit, nu is ze oog ontploft ofzo, er zit niks meer behalve witte pluis ofzo... en alle dierenspeciaalzaken zijn natuurlijk dicht dus dat zit er ook niet in, tis tot nu toe maar 1 oog. De andere vissen hebben geen problemen, merk in ieder geval niks van de rest
pi_67980150
schimmel. ik zou hem een zoutbadje geven, wel even opzoeken of jouw specifieke vis daartegen kan, maar kogels kunnen dat wel hebben denk ik.
pi_67980271
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:20 schreef Byte_Me het volgende:
schimmel. ik zou hem een zoutbadje geven, wel even opzoeken of jouw specifieke vis daartegen kan, maar kogels kunnen dat wel hebben denk ik.
Zoutbadje? Heb je evt linkje? Ik heb de Groene Kogelvis (Tetraodontidae)
pi_67980273
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:20 schreef Byte_Me het volgende:
Het is echter wel al in een ver stadium helaas..., ik denk dat het voor je kogelvisje niet meer echt te doen is om te leven met één oog. Zeker om de manier hoe hij eet, het liefste levend aas en daar heb je (volgens mij ook bij vissen) wel diepte voor nodig om te zien, wat met één oog niet echt gaat denk ik.
Top 5 China producten
pi_67980279
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:40 schreef Saninl het volgende:

[..]

Oh, sorry.
Geen punt
Top 5 China producten
pi_67980296
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Het is echter wel al in een ver stadium helaas..., ik denk dat het voor je kogelvisje niet meer echt te doen is om te leven met één oog. Zeker om de manier hoe hij eet, het liefste levend aas en daar heb je (volgens mij ook bij vissen) wel diepte voor nodig om te zien, wat met één oog niet echt gaat denk ik.
Ik gebruik rode muglarven (levend en ingevroren) en die kan hij makkelijk genoeg nog vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')