abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67980367
Oké gelukkig maar

Dat zout badje dan maar even proberen wat Byte zei...en hopen dat het werkt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 13 april 2009 @ 17:35:59 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_67980556
Wij zijn thuis bezig met het inrichten van de vijver. Vroegah, toen deze nog mooi was en niet lek, stonden er nog mooie plantjes en hadden we een leuke variatie aan vissen (lees: Goudvis, goud- en blauwe windes, Schubinkins).

Maar, nu is de vijver, na lek te zijn geweest en weer helemaal opgeknapt, toe aan een nieuwe lichting vissen. Momenteel zitten er een stuk of 20/30 windes in en een goudvis. Dus de hele vijver zit vol met gouden vis, daar willen we (met name ik) vanaf.

Er blijven wel een aantal windes zitten, maar het overgrote deel moet toch echt weg. Het plan is er weer een stel goudvissen bij te nemen en deze aan te vullen met een aantal Schubunkins en de Goudzeelt. Nu vraag ik me af of jullie nog een leuk idee'tje hebben om de vijver aan te vullen. Zelf vind ik Steuren erg gaaf, maar die ziet pa niet zitten... en hij gelooft ook niet dat ze nut hebben.

Dus? Wie weet nog wat leuks?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_67980633
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:29 schreef rene90 het volgende:
Oké gelukkig maar

Dat zout badje dan maar even proberen wat Byte zei...en hopen dat het werkt.
Maar hoe en wat betreft zo'n zoutbadje?
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 19:43:19 #254
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_67983654
Mijn bakje (Lido 120 formaat) staat er op dit moment (al zeg ik het zelf) prachtig bij

Huidig vissenbestand :
2 x Honinggourami
9 x Neontetra
3 x Octocinclus (dwergalgeneter)
En ongeveer +/- 100 vuurgarnalen

Op dit moment voeg ik via Dennerle BIO Co2 toe, en wekelijks 10 ml profito

Eigenlijk wil ik mijn vissenbestand nog gaan uitbreiden, maar ik heb geen enkel idee wat ik hier het beste bij in kan doen
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 20:00:17 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_67984127
Nette bak

Ik zou er wel sowieso wat meer tetra's in doen. Het is immers een scholenvisje en 9 stuks vind ik wat weinig voor een vis die het beste tot zijn recht komt in grote groepen

Maargoed, da's een persoonlijke visie

Ik heb er een stuk of 30 in mn Rio 240.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_67992780
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:38 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Maar hoe en wat betreft zo'n zoutbadje?
kom AA, gewoon even in google intypen:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=aquarium+vissen+zoutbad&aq=f&oq=
pi_67995788
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn bakje (Lido 120 formaat) staat er op dit moment (al zeg ik het zelf) prachtig bij

[ afbeelding ]

Huidig vissenbestand :
2 x Honinggourami
9 x Neontetra
3 x Octocinclus (dwergalgeneter)
En ongeveer +/- 100 vuurgarnalen

Op dit moment voeg ik via Dennerle BIO Co2 toe, en wekelijks 10 ml profito

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eigenlijk wil ik mijn vissenbestand nog gaan uitbreiden, maar ik heb geen enkel idee wat ik hier het beste bij in kan doen
Meer neons, minstens 15, meer oto's, minstens 6 en eventueel een schooltje kleine cory's op de bodem, de habrosus of zo.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_68006787
lopen er in dit topic trouwens fokkers uit eindhoven rond? ik gooi maandelijks een hoop planten weg waar ik misschien ook wel iemand blij mee kan maken, en ik heb ook wel interesse in het ruilen van vuurgarnalen om inteelt een beetje te voorkomen.
pi_68009258
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

kom AA, gewoon even in google intypen:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=aquarium+vissen+zoutbad&aq=f&oq=
Niet meer nodig Kogelvisje is naar de eeuwige wc-velden, andere vissen hebben gelukkig die symptomen niet
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:00 #260
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_68010591
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Niet meer nodig Kogelvisje is naar de eeuwige wc-velden, andere vissen hebben gelukkig die symptomen niet
Ik mag hopen dat ie al dood was? Je spoelt nooit een levende vis door de wc
4045
onlogisch
pi_68010677
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:41 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ie al dood was? Je spoelt nooit een levende vis door de wc
tuurlijk was ie dood kga niet zomaar vissen door de wc spoelen
pi_68011734
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:57 schreef Byte_Me het volgende:
lopen er in dit topic trouwens fokkers uit eindhoven rond? ik gooi maandelijks een hoop planten weg waar ik misschien ook wel iemand blij mee kan maken, en ik heb ook wel interesse in het ruilen van vuurgarnalen om inteelt een beetje te voorkomen.
niet uit eindhoven, alleen ik weet niet wat voor planjes je hebt maar anders mag je ze best tegen vergoeding deze kant opsturen haha.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68012477
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:53:43 #264
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_68013040
Mooi foto'tje kunnen maken van één van mijn bewoners (vind ik )

Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 22:16:48 #265
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68022499
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:00 schreef onlogisch het volgende:
Nette bak

Ik zou er wel sowieso wat meer tetra's in doen. Het is immers een scholenvisje en 9 stuks vind ik wat weinig voor een vis die het beste tot zijn recht komt in grote groepen

Maargoed, da's een persoonlijke visie

Ik heb er een stuk of 30 in mn Rio 240.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:05 schreef As_33 het volgende:

[..]

Meer neons, minstens 15, meer oto's, minstens 6 en eventueel een schooltje kleine cory's op de bodem, de habrosus of zo.
De eerste lading neons die ik had waren 15 stuks, helaas heb ik toen ziekte in de bak gehad en heeft maar 1 van die 15 het overleefd. Vervolgens heb ik (zo diervriendelijk als ik ben ) de groep voor de tweede maal aangevuld tot 15 stuks. Maar het sterftecijfer onder de neons blijft hier erg hoog

Van die 15 (die op dit moment heb ik op dit moment nog deze 9 over, en eigenlijk ben ik ze zat en vul ik ze niet meer aan.

Zonder aanwijsbare oorzaak !

- pH, kH, nitraat, nitriet, ijzer is allemaal stabiel en zeker niet te hoog
- De waarden komen overeen met de waarde waarop een neon maximaal en minimaal gehouden kan worden.
- Er zitten geen rovers in de bak (ik zie mijn dwergalgeneters en gourami's echt geen neon vermoorden.
- Ze vertonen geen ziektebeeld alvorens ze het hoekje omgaan.
- Het maakt niet uit of ik ze van bedrijf A of bedrijf B haal, het resultaat is na enige tijd precies hetzelfde.

Misschien is het wel net zo als aquariumplanten, bepaalde soorten kun je prima in je bak houden en andere planten willen gewoon niet. Zolang mijn neons in leven zijn wil ik ze houden maar ik ga ze niet weer een keer aanvullen

Corydorasen wil ik niet in de bak doen, die kun je veel beter op zand houden dan op grind; en de ziekte die ik de eerste keer in de bak had (waar die 14 neons door stierven ontstond door het toevoegen van corydorassen
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:00:58 #266
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_68024549
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[..]

De eerste lading neons die ik had waren 15 stuks, helaas heb ik toen ziekte in de bak gehad en heeft maar 1 van die 15 het overleefd. Vervolgens heb ik (zo diervriendelijk als ik ben ) de groep voor de tweede maal aangevuld tot 15 stuks. Maar het sterftecijfer onder de neons blijft hier erg hoog

Van die 15 (die op dit moment heb ik op dit moment nog deze 9 over, en eigenlijk ben ik ze zat en vul ik ze niet meer aan.

Zonder aanwijsbare oorzaak !

- pH, kH, nitraat, nitriet, ijzer is allemaal stabiel en zeker niet te hoog
- De waarden komen overeen met de waarde waarop een neon maximaal en minimaal gehouden kan worden.
- Er zitten geen rovers in de bak (ik zie mijn dwergalgeneters en gourami's echt geen neon vermoorden.
- Ze vertonen geen ziektebeeld alvorens ze het hoekje omgaan.
- Het maakt niet uit of ik ze van bedrijf A of bedrijf B haal, het resultaat is na enige tijd precies hetzelfde.

Misschien is het wel net zo als aquariumplanten, bepaalde soorten kun je prima in je bak houden en andere planten willen gewoon niet. Zolang mijn neons in leven zijn wil ik ze houden maar ik ga ze niet weer een keer aanvullen

Corydorasen wil ik niet in de bak doen, die kun je veel beter op zand houden dan op grind; en de ziekte die ik de eerste keer in de bak had (waar die 14 neons door stierven ontstond door het toevoegen van corydorassen
Er zijn wel veel meer omstandigheden die ertoen hebben kunnen lijden dat ze dood zijn, denk aan Zuurstof gebrek, rottingen, verkeerd voer, teweinig/teveel licht enzovoorts...
pi_68035857
neons zijn sowieso zwakke visjes, gaan al dood als ze even stress hebben, zoals verhuizing van de winkel naar het aquarium. ja zou ze kunnen aanvullen met kardinalen, die zwemmen wel in dezelfde school en zijn wat robuuster.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 15:45:01 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_68041828
Ik heb er trouwens kardinalen in zitten ipv neontetra's.
4045
onlogisch
pi_68114473
Uuh heb een vraagje, ik heb dus guppen, 1 rood/oranje zwaarddrager, chinese algeneter en wat garnalen.... maar net viel mij op dat 1 van mijn guppen precies dezelfde staartvin heeft als de zwaartdrager, alleen een stukje kleiner. Alle andere guppen zien er precies hetzelfde uit, zelfde grootte, kleur, streep enzo alleen meteen ronde staart zeg maar

De onbekende gup

Zwaarddrager met onbekende gup

Zwaarddrager met gewone gup

Wat voor vis is die onbekende gup met zwaardrager straat dan?
pi_68114652
endler gup? moet toegeven dat ik zelf ook twijfel.
pi_68114685
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
endler gup?
Maar een endler gup heeft toch een splitsing zeg maar, niet zoals de zwaarddrager 1 puntvin heeft heeft de Endler er 2 toch?(onder en boven)
pi_68114996
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:18 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Maar een endler gup heeft toch een splitsing zeg maar, niet zoals de zwaarddrager 1 puntvin heeft heeft de Endler er 2 toch?(onder en boven)
niet perse: http://www.thaiguppy.com/index.php?topic=438.0

alleen ziet dit er uit als een vrouwtje, dus die hoort er helemaal geen te hebben.
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:38:03 #273
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68115253
Zo, vandaag twee koi`s van 10cm in mijn bak (Trigon 350) erbij gestopt. Dat zijn flink actieve vissen zeg..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 18:16:05 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_68116170
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:38 schreef Napalm het volgende:
Zo, vandaag twee koi`s van 10cm in mijn bak (Trigon 350) erbij gestopt. Dat zijn flink actieve vissen zeg..
Koi's??

Heb je enig idee hoeveel zwemruimte die nodig hebben als ze eenmaal groot worden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 17 april 2009 @ 19:56:21 #275
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_68119509
och een kuub per vis is zat
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')