Maar hoe en wat betreft zo'n zoutbadje?quote:Op maandag 13 april 2009 17:29 schreef rene90 het volgende:
Oké gelukkig maar![]()
Dat zout badje dan maar even proberen wat Byte zei...en hopen dat het werkt.
kom AA, gewoon even in google intypen:quote:Op maandag 13 april 2009 17:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar hoe en wat betreft zo'n zoutbadje?
Meer neons, minstens 15, meer oto's, minstens 6 en eventueel een schooltje kleine cory's op de bodem, de habrosus of zo.quote:Op maandag 13 april 2009 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn bakje (Lido 120 formaat) staat er op dit moment (al zeg ik het zelf) prachtig bij![]()
[ afbeelding ]
Huidig vissenbestand :
2 x Honinggourami
9 x Neontetra
3 x Octocinclus (dwergalgeneter)
En ongeveer +/- 100 vuurgarnalen
Op dit moment voeg ik via Dennerle BIO Co2 toe, en wekelijks 10 ml profito
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk wil ik mijn vissenbestand nog gaan uitbreiden, maar ik heb geen enkel idee wat ik hier het beste bij in kan doen
Niet meer nodigquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
kom AA, gewoon even in google intypen:
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=&q=aquarium+vissen+zoutbad&aq=f&oq=
Ik mag hopen dat ie al dood was? Je spoelt nooit een levende vis door de wcquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet meer nodigKogelvisje is naar de eeuwige wc-velden, andere vissen hebben gelukkig die symptomen niet
quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ie al dood was? Je spoelt nooit een levende vis door de wc
niet uit eindhoven, alleen ik weet niet wat voor planjes je hebt maar anders mag je ze best tegen vergoeding deze kant opsturen haha.quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:57 schreef Byte_Me het volgende:
lopen er in dit topic trouwens fokkers uit eindhoven rond? ik gooi maandelijks een hoop planten weg waar ik misschien ook wel iemand blij mee kan maken, en ik heb ook wel interesse in het ruilen van vuurgarnalen om inteelt een beetje te voorkomen.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Niet meer nodigKogelvisje is naar de eeuwige wc-velden, andere vissen hebben gelukkig die symptomen niet
quote:Op maandag 13 april 2009 20:00 schreef onlogisch het volgende:
Nette bak
Ik zou er wel sowieso wat meer tetra's in doen. Het is immers een scholenvisje en 9 stuks vind ik wat weinig voor een vis die het beste tot zijn recht komt in grote groepen
Maargoed, da's een persoonlijke visie
Ik heb er een stuk of 30 in mn Rio 240.
De eerste lading neons die ik had waren 15 stuks, helaas heb ik toen ziekte in de bak gehad en heeft maar 1 van die 15 het overleefd. Vervolgens heb ik (zo diervriendelijk als ik benquote:Op dinsdag 14 april 2009 09:05 schreef As_33 het volgende:
[..]
Meer neons, minstens 15, meer oto's, minstens 6 en eventueel een schooltje kleine cory's op de bodem, de habrosus of zo.
Er zijn wel veel meer omstandigheden die ertoen hebben kunnen lijden dat ze dood zijn, denk aan Zuurstof gebrek, rottingen, verkeerd voer, teweinig/teveel licht enzovoorts...quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[..]
De eerste lading neons die ik had waren 15 stuks, helaas heb ik toen ziekte in de bak gehad en heeft maar 1 van die 15 het overleefd. Vervolgens heb ik (zo diervriendelijk als ik ben) de groep voor de tweede maal aangevuld tot 15 stuks. Maar het sterftecijfer onder de neons blijft hier erg hoog
Van die 15 (die op dit moment heb ik op dit moment nog deze 9 over, en eigenlijk ben ik ze zat en vul ik ze niet meer aan.
Zonder aanwijsbare oorzaak !
- pH, kH, nitraat, nitriet, ijzer is allemaal stabiel en zeker niet te hoog
- De waarden komen overeen met de waarde waarop een neon maximaal en minimaal gehouden kan worden.
- Er zitten geen rovers in de bak (ik zie mijn dwergalgeneters en gourami's echt geen neon vermoorden.
- Ze vertonen geen ziektebeeld alvorens ze het hoekje omgaan.
- Het maakt niet uit of ik ze van bedrijf A of bedrijf B haal, het resultaat is na enige tijd precies hetzelfde.
Misschien is het wel net zo als aquariumplanten, bepaalde soorten kun je prima in je bak houden en andere planten willen gewoon niet. Zolang mijn neons in leven zijn wil ik ze houden maar ik ga ze niet weer een keer aanvullen
Corydorasen wil ik niet in de bak doen, die kun je veel beter op zand houden dan op grind; en de ziekte die ik de eerste keer in de bak had (waar die 14 neons door stierven ontstond door het toevoegen van corydorassen
Maar een endler gup heeft toch een splitsing zeg maar, niet zoals de zwaarddrager 1 puntvin heeft heeft de Endler er 2 toch?(onder en boven)quote:
niet perse: http://www.thaiguppy.com/index.php?topic=438.0quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Maar een endler gup heeft toch een splitsing zeg maar, niet zoals de zwaarddrager 1 puntvin heeft heeft de Endler er 2 toch?(onder en boven)
Koi's??quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:38 schreef Napalm het volgende:
Zo, vandaag twee koi`s van 10cm in mijn bak (Trigon 350) erbij gestopt. Dat zijn flink actieve vissen zeg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |